AnandTech - Gotovo vsi poznate legendarno streljačino Doom. Potem tudi veste, da je pred nedavnim izšla tretja različica, Doom 3. Ko so nedavno avtorji izdali še različico Dooma 3 za Linux, so se začela pojavljati vprašanja, na katerem operacijskem sistemu deluje igra hitreje. Ljudje na AnandTechu so se odločili narediti temu konec. Testirali so 6 nVIDIInih grafičnih kartic, od GeForca 5600XT do GeForca 6800 Ultra. Prišli so do nepričakovanega zaključka, da je igra na Linuxu do 25% počasnejša, kot na Windowsih.
Če bi testirali z ATI-jevimi grafičnimi karticami, bi verjetno prišlo še do večje razlike, saj je ATI "znan" po svojih gonilnikih za Linux.
Novice » Operacijski sistemi » Primerjava Dooma 3 - Windows vs. Linux
NoUse4AName ::
V bistvu so tile rezultati sumljivi. Igre s q3 pogonom so vedno tekle kakih 5fps hitreje na linuxu.
Tip ki je odgovoren za port pravi, da VS.NET dela hitrejšo kodo kot g++...
Tip ki je odgovoren za port pravi, da VS.NET dela hitrejšo kodo kot g++...
KoKi ::
jaz grem zdaj na pir (ali 2 ali 3 ...) in ko pridem nazaj, pricakujem vsaj 50 komentarjev iz ene in druge strani, tako da se bom mel kaj za smejat.
# hackable
Ashrack ::
Testi kazejo da pocasnej tece, sam kako pa da ma nizje minum specs za Linux kot za Winse??
....
kivi113 ::
rezultat je popolnoma pricakovan, ker nobena izmed idjevih iger nikoli ni tekla hitreje na linuxu kot na windowsih.
niti q3.
niti q3.
MasterMind ::
Me zanima kako se bo obneslo na Gentoo sistemu . (Sam geforca morm dubt...)
Gentoo, KDE uporabnik.
root ::
Ja škoda da niso primerjali še na kakšnem sistemu z nižjo (oz minimalno) hitrostjo procesorja. Kolko vem iz svojih izkušen je q3 laufal hitreje na celeroni 333 z geforce 2 mx v linuxi kot v winsah, pri močnejših pa je blo to obratno. Je pa res da se nekako govori da je MS .net kompajler hitrejši od g++, čeprav vrjetno tudi ne vseposot.
minmax ::
ja.
za začetek. sprijaznite se, da gcc NI NAJHITREJŠI kompajler (ne dela najhitrejše kode). to je pač fakt. GCC je najbolj multiplatformski kompaljer na svetu sploh, kar pa ni vedno najbolj združljivo z optimalnimi optimizacijami za vsako platformo (že zaradi ogromne količine dela in ker je framework za optimizacije lahko nasproten frameworku za portabilnost).
Anyway. Poleg tega, da ni najhitrejši, v članku lepo piše, da SSE(2) ukazov v Linux verziji sploh ni, ker jih še niso uspel prepipsat v gccjevo sintakso... to bo prineslo še nekaj fpsjev...
če bi radi ugotovili koliko je dejansko kriv za hitrost GCC in koliko so krivi neoptimalni 3D driverji , ker proizvajalci nočjo odpret kode in koliko je kriv sam OS, potem bo treba ali
a) prekompajlat z GCCjem windows verzijo - to bi bilo verjetno precej enostavno narest, ampak razen zato da se stestira nima za ID nobene vrednosti...
b) prekompajlat stvar z Intlovim kompajlerjem. ampak to za ID veliko stane ker so firma in Intlov kompajler za njih ni zastonj stvar.
In problem je, da so fantje ASM kodo pisali tam kjer je bil pač MSjev kompajler neoptimalen, kompajlerji so različni, zato recimo tiste stvarii, ki jih MS ne naredi najbolje, GCC naredi bolje in obratno... zato bi moral zdaj jet posebi odkrivat neoptimalne dele v GCC in še njih na novo pisat, za kar verjetno nimajo časa...
no skratka,... verjetno bo s časom začel tudi doom na linuxu dohitevat windowsaškega... samo spet... to se ponavadi hitreje naredi če je resen interes za to, v kar močno dvomim... razen, če bo kak IDjevec zelo entuziastičen in mu bo šef to dovolil.
za začetek. sprijaznite se, da gcc NI NAJHITREJŠI kompajler (ne dela najhitrejše kode). to je pač fakt. GCC je najbolj multiplatformski kompaljer na svetu sploh, kar pa ni vedno najbolj združljivo z optimalnimi optimizacijami za vsako platformo (že zaradi ogromne količine dela in ker je framework za optimizacije lahko nasproten frameworku za portabilnost).
Anyway. Poleg tega, da ni najhitrejši, v članku lepo piše, da SSE(2) ukazov v Linux verziji sploh ni, ker jih še niso uspel prepipsat v gccjevo sintakso... to bo prineslo še nekaj fpsjev...
če bi radi ugotovili koliko je dejansko kriv za hitrost GCC in koliko so krivi neoptimalni 3D driverji , ker proizvajalci nočjo odpret kode in koliko je kriv sam OS, potem bo treba ali
a) prekompajlat z GCCjem windows verzijo - to bi bilo verjetno precej enostavno narest, ampak razen zato da se stestira nima za ID nobene vrednosti...
b) prekompajlat stvar z Intlovim kompajlerjem. ampak to za ID veliko stane ker so firma in Intlov kompajler za njih ni zastonj stvar.
In problem je, da so fantje ASM kodo pisali tam kjer je bil pač MSjev kompajler neoptimalen, kompajlerji so različni, zato recimo tiste stvarii, ki jih MS ne naredi najbolje, GCC naredi bolje in obratno... zato bi moral zdaj jet posebi odkrivat neoptimalne dele v GCC in še njih na novo pisat, za kar verjetno nimajo časa...
no skratka,... verjetno bo s časom začel tudi doom na linuxu dohitevat windowsaškega... samo spet... to se ponavadi hitreje naredi če je resen interes za to, v kar močno dvomim... razen, če bo kak IDjevec zelo entuziastičen in mu bo šef to dovolil.
Brane2 ::
Sem ravno včeraj emergeal doom3-demo. Impresivna zadeva, le malo preveč linearna in podobna filmu oziroma prvim 2D streljačinam izpred 10 let.
Opazil sem. da dela moja GF4Ti4200 precej počasi na tej zadevi in da je pri "High" nastavitvah na 800x600 že opazen lag. Ker sem že demo za Linux vlekel dol celo večnost, nisem hotel ponavljat vaje še za Winse, da bi primerjal.
Kot sem uspel videt, imam vse nastavitve mashine O.K. Stvar uporablja AGP8x in FastWrite, instalirani pa so najnovejši 1.0-6111 driverji.
No, kakorkoli že, stvar dela tudi na Linuxu namenu primerno in id bo dobil od mene naročilo za Linux verzijo, če bo cena razumna, seveda.
EDIT: Oops- FastWrite sem imel izklopljen. Bom ravno probal, kako dela z vklopljenim a že tako stvar zadovoljivo dela...
Opazil sem. da dela moja GF4Ti4200 precej počasi na tej zadevi in da je pri "High" nastavitvah na 800x600 že opazen lag. Ker sem že demo za Linux vlekel dol celo večnost, nisem hotel ponavljat vaje še za Winse, da bi primerjal.
Kot sem uspel videt, imam vse nastavitve mashine O.K. Stvar uporablja AGP8x in FastWrite, instalirani pa so najnovejši 1.0-6111 driverji.
No, kakorkoli že, stvar dela tudi na Linuxu namenu primerno in id bo dobil od mene naročilo za Linux verzijo, če bo cena razumna, seveda.
EDIT: Oops- FastWrite sem imel izklopljen. Bom ravno probal, kako dela z vklopljenim a že tako stvar zadovoljivo dela...
On the journey of life, I chose the psycho path.
borchi ::
šit je, ker morš met 24bitno globino. js sem čist zadovoljivo fural s 16bitno. in je pri njej doom3 pod wine-om tekel približno enako hitro, kot sedaj native pri 24bpp.
l'jga
minmax ::
borchi: kul, sam zakaj se potem pritožuješ. zdaj si za isto hitrost dobil boljšo kvalteto slike... ne?
BigWhale ::
Vsak naj si prejsnji minmaxov post prebere, enkrat, petkrat, tridesetkrat.
Rezultat testa je v bistvu pricakovan. Ne mores neke aplikacije, ki je bila ze za windows platformo spacana skupaj potem malo pohekat, pognat na drugi platformi in primerjat rezultate.
To je priblizno tako, kot ce bi po obseznem testu motornih sani dejal, da na gredo tako hitro kot po snegu.
Rezultat testa je v bistvu pricakovan. Ne mores neke aplikacije, ki je bila ze za windows platformo spacana skupaj potem malo pohekat, pognat na drugi platformi in primerjat rezultate.
To je priblizno tako, kot ce bi po obseznem testu motornih sani dejal, da na gredo tako hitro kot po snegu.
SXR ::
no, nekateri pravijo, da jim deluje pod linuxom hitreje.
Je ze tako. Na linuxu dela pac vse hitreje. Se ura tece hitreje ku na Windowsih .
OK..anti-Linux novica.
Je ze tako. Na linuxu dela pac vse hitreje. Se ura tece hitreje ku na Windowsih .
OK..anti-Linux novica.
You can talk rationaly about kernel design, the issue of free-ness is emotional.
OrlyTM ::
Je ze tako. Na linuxu dela pac vse hitreje. Se ura tece hitreje ku na Windowsih .
OK..anti-Linux novica.
LOOL ... dobra nimas kej, Linux je pac nadmocan!
lp
OrlyTM
--------------------------------------------------
<b>Fear is in The Eye Of The Beholder. Don't let it be You!</b>
<b>Fear is in The Eye Of The Beholder. Don't let it be You!</b>
AndrejS ::
Logo da linux ni za špile.
Vprašanje : Kje prej obrneš doom3 ? Na linuxu ali na windowsih.
Vprašanje : Kje prej obrneš doom3 ? Na linuxu ali na windowsih.
Malinovc ::
Jst sm sam ze en let testiral in benchmarkal linux za vsemogoce igre ET, quake... fora je prvo kot prvo v slabih gonilnikih. Imam radeona 9000pro 128 ter athlona 850. Pri default instalaciji slackware distrota dobim pri ETju ponavadi 20-30 % manj FPSjev kot pri win98. Sledim CVSju xorga ze kr dolgo in opazil sem vsaj 10 ali vec procentno pohitritev openGLa v zadnjih dveh izdanih verzijah. Testiral sem razlicne cflage za xorg. Malce vec kot 15% FPSjev sem se dodatno dobil notr, kosm skomplajlal xorg z ffast-math, 3d-now, O3. Ampak tudi brez voodooja...ocitno se opazi pocasno izrisovanje grafike na zaslon " lag kurzorjev v samih menijih igre ipd." pogovarjal sem se na forumih in zadeva niti priblizno ne dela na enak nacin kot v winsih. Zelo veliko se pozna pri samem shedulerju. Se spomnite kaksna pohitritev samega desktopa je bila od 2.6 kernela dalje. No ja bistveno je ktemu pripomogel Con Kolivas. Ze njegovi patchi za 2.4 kernele so bili neverjetni za odzivnost samega desktopa. Vedno kadar pozenes ... recimo kaksno igro... recimo RTCW ali ET imas dva zelo glasna procesa. To je igra sama po sebi ter seveda X. X je v tem primeru sam openGL pipe ter izrisovanje. Se pravi ce recimo povecas prioriteto Xa zgubis odzivnost igre ampak dobis pa FPS. Obratno, ce dvignes prioriteto igri. Naredil sm si nekega preprostega spajderja, ki to testira in dobil najvecje FPSje ter odzivnost igre ravno pri: nice -3 za X ter nice -2 za samo igro. Kot sem rekel scheduler ima tudi zelo veliko vlogo.. se posebej ker sta dva procesa. Jst sem ze dolgo casa fan "ck" patchev ter schedtoolsov.. vsekakor je vredno poskusiti, saj res neverjetno kako se pozna na odzivnosti ter FPSjih. Zelo veliko pohitritev dobis tudi, ce sam X ter libe skompajlas za hitrost ter za VELIKOST. Zelo pomembna je VELIKOST procesa ki tece. Ne mislim igre ampak X, ki po logih zere veeeeliiikoo rama, se posebej na veliki locljivosti ter 24 ali 32 barvah. Mem usage za X lahko zmansam za 20 Mb od 169Mb, ki ki je na moji masini tako visok ker prikazuje tezo Xa + pomnilnik na grafikulji, saj mapira graficno kartico.
Ampak vseeno z vsemi tweaki ki sm jih nastel, dobrimi nastavitvami, ter malenkostimi pridem pri ETju na za malo vec kot 10% pred win98. Sicer z manjso odzivnostjo ampak.... Seveda, ob primerjavi z win03 sm se vedno kr neki odzadi. Verjetno z malce bolsi prepustnosti rama nebi bile tako velike razlike v frejmih. Pomoje je kle se zelo velik pri gonilnikih za naredit in pa seveda...nasledni xorg . Vsekakor tecejo taksne igre pocasneje kot v najnovejsih winsih ampak z tweaki se jim zenkrat lahko kr priblizas. Morm pa rect da za igre mus windows 2003 server edition, saj boljsega ter hitrejsega OSa za igralne postaje se nsem videl . No ja, slisal sem, da bo longhorn na Xboxu.
Ampak vseeno z vsemi tweaki ki sm jih nastel, dobrimi nastavitvami, ter malenkostimi pridem pri ETju na za malo vec kot 10% pred win98. Sicer z manjso odzivnostjo ampak.... Seveda, ob primerjavi z win03 sm se vedno kr neki odzadi. Verjetno z malce bolsi prepustnosti rama nebi bile tako velike razlike v frejmih. Pomoje je kle se zelo velik pri gonilnikih za naredit in pa seveda...nasledni xorg . Vsekakor tecejo taksne igre pocasneje kot v najnovejsih winsih ampak z tweaki se jim zenkrat lahko kr priblizas. Morm pa rect da za igre mus windows 2003 server edition, saj boljsega ter hitrejsega OSa za igralne postaje se nsem videl . No ja, slisal sem, da bo longhorn na Xboxu.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Konfiguracija - mnenja!Oddelek: Strojna oprema | 1616 (1311) | gfighter |
» | Sobotno branjeOddelek: Novice / Grafične kartice | 2809 (2396) | kuglvinkl |
» | GeForce 6600GT AGPOddelek: Novice / Grafične kartice | 4708 (4708) | swar |
» | Želite gručo XBOX-ov?Oddelek: Novice / Konzole | 2742 (2742) | kopernik |
» | 64 bitni Prescott prihaja...Oddelek: Strojna oprema | 2302 (2054) | Mr.B |