»

Po treh desetletjih SMS-ov je čas za RCS

Slo-Tech - Pred tremi desetletji je bilo poslano prvo kratko sporočilo prek mobilnega telefona (sms). Britanski inženir Neil Papworth, ki je v Sema Group Telecoms razvijal SMSC (Short Message Sevice Centre) je direktorju Vodafona 3. decembra 1992 napisal "merry Christmas". Poslati ga je moral z računalnika, a je bil prebran na mobilnem telefonu Orbitel TPU 900. Trideset let pozneje vsak dan pošljemo 23 milijard kratkih sporočil. Po telefonih se čedalje manj pogovarjamo in namesto tega čedalje več beremo in pišemo.

Čeprav so smsi kljub današnji večopravilnosti in podatkovnim zmožnostim pametnih telefonov še vedno v odlični kondiciji, so se pojavljale tudi alternative. Ena najvztrajnejših je RCS (Rich Communication Services), ki omogoča nekaj več fleksibilnosti, denimo odzivanje na sporočila z emoticoni. Google, ki sodi med največje privržence RCS, zato niti letošnje obletnice ni izpustil pri tradicionalnem obreganju ob Apple, naj vendarle že podpre RCS. Trenutno namreč Apple trmasto vztraja...

76 komentarjev

Opotekavi prodor NFTjev v igre

Ubisoftovi Digiti

Slo-Tech - Žetoni NFT niso hit zgolj med mešetarji z digitalno umetnostjo - za svoje so jih sedaj vzeli tudi nekateri največji igričarski založniki in razvijalci, ki očitno želijo izkoristiti norijo. Toda uspeh je zaradi nedorečenega namena in odpora skupnosti daleč od zajamčenega.

Kakor nakazuje ime, je specifika nezamenljivih kriptožetonov v njihovi unikatnosti. Tako je mogoče v verigo podatkovnih blokov (blockchain) zapisati edinstvene podatke, na primer lastništvo določenega digitalnega objekta, na katerega je žeton lahko vezan, ali pa tudi zgolj certifikat o lastništvu nečesa fizičnega. Gre torej za malo naprednejše digitalno dokazilo, ki nosi specifične koristi rabe blockchaina, denimo zgodovino dejavnosti. Tehnologija se je najprej uveljavila pri trgovanju z digitalno imovino, kot je digitalna umetnost, a ker so tudi navidezni svetovi iger polni virtualnih predmetov, je bilo le še vprašanje časa, kdaj se bo z noviteto okužila tudi digitalna zabava. Prvi so se že pred več leti v te...

16 komentarjev

Tudi prvi SMS prodan kot NFT

Slo-Tech - Pri Vodafonu so na dražbi prodali žeton NFT za prvo SMS sporočilo in zanj iztržili 107.000 evrov.

Nezamenljivi kriptožetoni (NFT) so šli sprva v promet predvsem v povezavi s sodobno umetnostjo ter internetnimi memi, dandanes pa jih poskušajo tržiti že praktično s katerokoli rečjo, ki ji je moč - tako ali drugače - nadeti kakršnokoli vrednost. Prva takšna zadeva je bil bržkone Dorseyjev prvi čivk, medtem ko je sredi decembra največ pozornosti vzbudil prvi poseg v Wikipedio, ki ga je Jimmy Wales naposled uspel prodati za 750.000 dolarjev, čeprav je bil deležen precej kritike iz vrst urednikov spletne enciklopedije. Ti so mu očitali, da je z objavo dogodka kršil pravila platforme o samopromociji.

Pred dnevi je bil na vrsti še prvi SMS. Tega je 3. decembra 1992 britanski inženir pri Vodafonu Neil Papworth poslal kolegu, direktorju Richardu Jarvisu, ko je bil ta na predbožični zabavi podjetja. Sporočilce "Merry Christmas" se je zasvetilo na zaslonu telefona orbitel 901, katerega...

16 komentarjev

Adidas in Nike se lotevata NFTjev ... in metaversa

vir: Adidas
The Block Crypto - Pri Adidasu so v prvem, eksperimentalnem lansiranju kriptovsebine, prodali 30.000 žetonov NFT, v vrednosti 23,5 milijona dolarjev v ethru. Gre za prve faze vstopa velikih modnih podjetij na to področje, saj je Nike tik za petami.

Norija okoli nezamenljivih kriptožetonov (NFT) ne pojenja - prav nasprotno, kajti nov pogon ji dajejo visokoleteče besede o metaverzumu, kjer naj bi ravno predmeti, vezani na NFTje, predstavljali najvrednejšo vsebino. Za praktičen primer tega bizarnega dogajanja so poskrbeli pri Adidasu, kjer so obe razvpiti krilatici dobili na piko pred nekaj tedni. Najavili so lansiranje svoje prve kriptovsebine pod imenom Into the Metaverse, za katerega so se promocijsko povezali s prav tako razvpitim NFT projektom Bored Ape Yacht Club, zbirateljem GMoneyjem in medijsko skupino PUNKS Comic. Premisa gre nekako takole: imetniki Adidasovih žetonov NFT pridobijo digitalne figurice, nekoč v letu 2022 pa bodo postali tudi lastniki tako fizičnih predmetov, kot so puloverji in...

29 komentarjev

Steam prepovedal blockchain igre, Epic jih sprejema

Axie Infinity

GamesIndustry.biz - V kanec nenavadni odločitvi so pri Valvu enoznačno s svoje trgovine vrgli vse igre, ki kakorkoli vključujejo tehnologijo blockchain in s tem povezane NFTje. V Epic Games so bolj spravljivi in pravijo, da takšnih iger na svojem Game Storu zaenkrat še ne bodo prepovedali.

Nezamenljivi kriptožetoni NFT so brez dvoma magična beseda tega leta in čeprav je področje poleti že doživelo prvi trenutek streznitve glede na povsem podivjano pomlad, se tako tehnologija kot dejavnost sama še vedno nezadržno razvijata, pri čemer so pomemben segment tudi igre. Naša prva asociacija v tem oziru so običajno zbirateljske igrice, kot so CryptoKitties in podobna šara, toda v resnici je razvoj že precej dlje. Letos je bilo že lansiranih več naslovov, ki dejansko premorejo pošten igralni sistem in veriženje blokov, oziroma NFTje, vdelujejo na veliko globlji ravni od golega zbirateljstva ter preprodaje. Axie Infinity je tako na primer klon spopadov s pokemoni, kjer pa igralec za nagrado ob zmagah prejme...

18 komentarjev

Jack Dorsey prodaja prvi čivk

vir: CNBC
CNBC - Tehnologija NFT, ki omogoča potrdila o lastništvu digitalnih vsebin, zapisana v verige blokov, dobiva vse bolj bizarne razsežnosti, saj se bo očitno uporabljala tudi za prodajo tako vsakdanjih reči, kot so spletne objave. Šef Twitterja, Jack Dorsey, namreč na ta način prodaja svoj prvi čivk.

Kdor je v koraku s časom glede digitalnih tehnologij, je v zadnjih mesecih obvezno opazil norijo z nezamenljivimi kriptožetoni (NFTs - non-fungible tokens). Ker so ti, v nasprotju z denimo bitcoini, unikatni, se lahko uporabijo za certifikat lastništva, zapisan v blockchain. To je podlaga za eksplozivno širjenje prodaje digitalnih umetnin, kjer preprosti videi in memi na spletnih tržnicah ter dražbah dosegajo tudi milijonske dolarske zneske. Potrebno je poudariti, da gre skoraj gotovo za balon, ki se napihuje zaradi dotoka investicijskega denarja, ki zaradi pandemije in z njo povezanih gospodarskih razmer ni odšel v smeri bolj tradicionalnih dobrin ali imovine. Toda marsikateremu opazovalcu se...

47 komentarjev

Kriptoumetnost v meteornem vzponu

Beeple

vir: Esquire
Business Insider - Umetnica Grimes je pred dnevi na dražbi svojih izvodov kriptoumetniških del v dvajsetih minutah zaslužila slabih šest milijonov dolarjev. Gre samo za enega od zadnjih odmevnejših primerov v prodaji digitalne umetnosti, ki temelji na tehnologiji nezamenljivih kriptožetonov NFT in je v zadnjih mesecih eksplodirala.

Kdor je menil, da so CryptoKitties samo mimobežna zanimivost s področja blockchaina, se je pošteno zmotil. Klasične kriptovalute namreč niso edina reč, v katero v teh časih investitorji mečejo denar, kajti vrednost prodaje umetniških del, katerih dokazilo lastništva je vezano na verige blokov, se je v samo dobrem leto praktično postoterila. Ena večjih tržnic s kriptoumetnostjo, OpenSea, je imela lani povprečen mesečni promet v višini poldrugega milijona dolarjev, letošnjega februarja pa že prek 86 milijonov. Eden najvidnejših tosortnih umetnikov, Američan Mike Winkelmann - Beeple, ima ravno v tem trenutku prvo dražbo digitalne umetnosti v sloviti hiši Christie, ki obenem...

37 komentarjev

Intel zaradi upočasnjevanja prodaje odpušča desetino zaposlenih

Intel - Intel je podatke o poslovanju v prvem letošnjem četrtletju pospremil z napovedjo, da bodo odslovili 12.000 zaposlenih, kar predstavlja dobro desetino vseh zaposlenih. V Intelu so dejali, da bodo zmanjševali svojo prisotnost na trgu osebnih računalnikov ter se preusmerili na dobičkonosnejša področja, kot so čipi za podatkovne centre in pametne v internet povezane naprave (IoT). Zaradi tega bodo izvedli največje odpuščanje po letu 2005, ko jih je zadnja finančna kriza prisilila v podobno drastične ukrepe. Toda postavimo stvari v perspektivo: leta 2009, ko se je končal zadnji val odpuščanj, je imel Intel 79.800 zaposlenih, leta 2012 že 105.000, lani pa kar 107.000. Kljub napovedanim odpuščanjem bo torej v Intelu še vedno več ljudi, kot...

37 komentarjev