»

Epic Games bo zaradi nepravilnosti v Fortnitu ameriškim regulatorjem plačal več kot pol milijarde dolarjev

Slo-Tech - Ameriška zvezna agencija za trgovino je Epic Games v dveh postopkih oglobila s skupno 520 milijoni dolarjev. Podjetje je v Fortnitu kršilo zasebnost in varnost otrok ter skušalo uporabnike namerno zavesti v neželeno plačevanje.

Da otroci v novodobnih free-to-play igrah dostikrat po neumnosti spraznijo kreditne kartice svojih staršev, je danes že ponarodel štos. Nova globa, s katero je ameriška Zvezna agencija za trgovino (FTC) danes udarila igričarskega velikana Epic Games, pa da takšnim anekdotam nekaj prepotrebne konkretnosti in konteksta. Natančneje, ameriški regulatorji so se Epica lotili v dveh glavnih postavkah, oziroma ločenih procesih, ki se tičeta razvpite igre Fortnite. V prvi je podjetje kršilo pravilnik COPPA (Children's Online Privacy Protection Rule), po katerem je potrebno mlajšim od 13 let na internetnih platformah zagotoviti posebne režime zasebnosti; v primeru iger to denimo pomeni, da morajo imeti njihovi starši nadzor nad komunikacijo z neznanci. FTC Epicu med...

36 komentarjev

Epic toži Apple še pred Evropsko komisijo

vir: Flickr

Slo-Tech - Založniki popularnega Fortnita so zoper Apple pri Evropski komisiji (EK) vložili tožbo zaradi domnevnih kršitev konkurence. V njej zatrjujejo, da so Applove precizno zasnovane omejitve konkurence povsem zadušile tekmovalnost med ponudniki na njihovi tržnici, ko gre za distribucijo iger in z njimi povezano izvajanje plačil. Pri Epicu še trdijo, da posledično uporabniki plačujejo več kot bi sicer, Apple pa ima na svoji platformi prevelik nadzor nad razvijalci.

Tožba je samo zadnje poglavje zgodbe, ki se vleče že od lanskega poletja, ko je Epic začel javno napadati Applovo politiko v svojem App Storu. Zlasti je bila v ospredju 30 odstotna provizija, ki si jo je podjetje odrezalo ob vsaki transakciji na platformi, očitki pa so leteli tudi na favoriziranje lastnih izdelkov. Pri Epicu so sklenili temu napraviti konec z nadgradnjo Fortnita, v kateri je bilo mogoče nakupovati mimo App Stora, a se je Apple brž odzval z izbrisom njihovega razvijalskega računa in umikom Fortnita s svoje...

5 komentarjev

Apple klonil, za male ponudnike App Stora pol nižje provizije

vir: Pixabay

vir: Reuters
Reuters - Z začetkom prihodnjega leta bo provizija, ki si jo Apple odkrhne pri nakupih v svojem App Storu za podjetja, ki na tržnici letno zaslužijo manj od milijona ameriških dolarjev, znašala le 15 odstotkov. Applov delež sicer običajno znaša 30 odstotkov od plačanega zneska.

Razvijalci bodo znižanja deležni samodejno, če seštevek njihovih zaslužkov v App Storu, lahko tudi z več aplikacijami, v zadnjem koledarskem letu ni presegel milijona. Če bodo nato tekom leta ta znesek prekoračili, se jim bo provizija od tega trenutka dalje povrnila na običajno. Novinci na tržnici bodo svoj posel prav tako lahko začeli s popustom.

Applove provizije so sporne že dlje časa, med prvimi so se uprli pri Spotifyu, letošnje poletje pa so razvijalci in založniki sprožili pravo malo vojno. Ta je dosegla vrhunec, ko je Epic z nadgradnjo v svojem Fortnitu omogočil nakupe mimo Applovih in Googlovih tržnic. Epicu je pozneje, v javni razpravi, pritegnil celo Microsoft. Prav tako letošnje poletje je preiskavo...

59 komentarjev

Epic prek sodišča zahteva povratek v App Store

vir: Pxhere

Slo-Tech - Predstavniki Epic Games so sporočili, da so na kalifornijskem sodišču vložili zahtevo za predhodno odredbo, s katero zahtevajo povrnitev svojega razvijalskega računa v Applovi spletni tržnici. Po njihovih besedah je pri odstranitvi računa šlo za maščevanje, ki bi jim lahko povzročilo nepopravljivo škodo. V zahtevku ponovno navajajo, da je Apple monopolist, ki svoj položaj ohranja tako, da ne dopušča nobene konkurence.

Za zdaj so največji oškodovanci uporabniki: posledica vojne med podjetjema je namreč ta, da se je igra Fortnite praktično čez noč razdelila na dve ločeni igri, prvo, ki teče na Applovih platformah in drugo, ki teče na preostalih, torej PlayStationu 4, Xboxu One, Nintendu Switch, PCjih in na Androidih. Pri čemer je uporabnikov, ki v igro vstopajo iz iOSa oz. macOSa skoraj tretjina, 116 od skupnih 350 milijonov. Prav ti utegnejo plačati najvišjo ceno tega spopada, saj se poslej ne bodo mogli več udeleževati večigralskih spopadov z igralci z drugih platform, predvsem pa...

31 komentarjev

Epic Games ostal brez razvijalskega računa v App Storu

vir: 9to5Mac

vir: Reuters
Reuters -
Sodna in siceršnja vojna med založnikom Fortnita, Epic Games in Applom, ponudnikom ključne tržnice z aplikacijami, se nadaljuje. Spomnimo, gre za spor okoli provizij pri nakupih v aplikacijah in nasploh za očitke o Applovem monopolzimu, ki se je razplamtel, ko je Epic v Fortnitu omogočil neposredne nakupe, ki so obšli plačilo sicer običajne, 30 % Applove provizije. Ameriško zvezno sodišče je prejšnji ponedeljek odločilo, da lahko Apple Epicu v času do razrešitve protikonkurenčne tožbe prepreči ponujanje svojih naslovov v App Storu. Ne sme pa tega storiti ko gre za Unreal engine, programsko orodje, ki ga uporabljajo številni razvijalci.

Predstavniki Appla so zdaj sporočili, da so Epicu ukinili razvijalski račun. Ukrep sicer ne bo prizadel Unreal engina, tega namreč tam upravljajo z ločenega računa. Si bo pa odslej nemogoče prenesti Epicove igre, ob priljubljenem Fortnitu denimo še kak Infinity Blade, predvsem pa bo onemogočeno prejemanje popravkov in nadgradenj ter opravljanje...

64 komentarjev

Novosti iz Appla

Apple - Včeraj je Apple organiziral svoj veliki dogodek, na katerem so predstavili številne novosti. Rdeča nit prireditve je bližajoča transformacija Apple iz podjetja, ki proizvaja izdelke in prodaja storitve, v medijskega velikana. Apple se resno spogleduje z medijsko, finančno in še kakšno industrijo.

Medtem ko ima Netflix svojo storitev, Amazon pa ponuja Prime, bo Apple sedaj začel tržiti Apple TV+. To bo plačljivi portal, kjer bo Apple ponujal lastno produkcijo, denimo televizijske oddaje in filme. Apple TV+ pride jeseni in bo verjetno na voljo kot kanal na siceršnji Apple TV. Na novem kanalu bodo na primer dokumentarna serija o Oprah, serija See o svetu, v katerem so po apokaliptičnem dogodku vsi oslepeli, The Morning Show z Reese Witherspoon, Jennifer Aniston in...

21 komentarjev

Piratiziranje je na iOS-u še kako prisotno

FingerKicks

vir: Gameized
Gameized - Glede na poročila o zaslužkih, težavah in glede na druge novice o Androidu ter iOS-u bi lahko sklepali, da se na Applovi platformi cedita med in mleko, da so zaslužki astronomski, medtem ko je na Googlovi strani situacija neprimerno slabša. A to morda ni povsem res, saj je povsem možno, da je situacija tudi v Applovem svetu nekoliko slabša, kot se zdi. Vsaj takšno sliko pričara razvijalski...

130 komentarjev

Apple: Razvijalci aplikacij za iOS ne kršijo Lodsysovega patenta

CNet - V začetku maja je podjetje Lodsys poslalo grozilna pisma razvijalcem aplikacij za Applovo platformo iOS, ki so uporabljala tehnologijo nakupovanja dodatkov v aplikaciji (in-app purchasing, recimo nakup dodatnih predmetov v igrah), češ da kršijo patent št. 7.222.078. Patent pokriva "metode in sisteme za zbiranje informacij od enot dobrin po omrežju" in je bil podeljen leta 2004. Zagrozili so s tožbami, če razvijalci ne bodo licencirali uporabe tega patenta pri Lodsysu in plačali ustrezne licenčnine.

Apple se je odzval in Lodsysu poslal mnenje svoje pravne službe, da so zahteve brezpredmetne. Apple je bil namreč licenciral uporabo tega patenta, pridobljena licenca pa pokriva tudi tretje razvijalce aplikacij za...

0 komentarjev

Amazon Appstore predstavljen

Veliko oglaševanje Angry Birds Rio

vir: TechCrunch
TechCrunch - Kot je bilo pričakovano je Amazon danes predstavil svoj Appstore za Android, kjer oglašujejo za Googlovo mobilno platformo ekskluzivno ponudbo Roviove najnovejše igre iz serije Angry Birds, Angry Birds Rio. Ta je prvi dan (še nekaj ur) popolnoma brezplačna v sklopu Amazonove akcije brezplačne aplikacije na dan. Amazon bo namreč vsak dan ponudil drugo sicer plačljivo aplikacijo popolnoma zastonj. Ob odprtju trgovine je bilo na voljo že 3800 aplikacij, po katerih je mogoče brskati tako z mobilnega telefona (z namensko aplikacijo) kot z osebnega računalnika, na katerem je aplikacije mogoče tudi preizkušati pol ure. Za slednje skrbi Amazonov oblak EC2, na katerem tečejo emulatorji, sam vmesnik na uporabnikovi strani pa deluje v Adobovemu Flashu. Plačilni...

3 komentarji