»

Microsoft je predstavil DirectX 12 Ultimate

Slo-Tech - Pri Microsoftu so predstavili novo inačico programskega vmesnika za grafiko DirectX 12, ki so jo modno poimenovali Ultimate. Znaten del novosti pravzaprav že poznamo, toda dogodek je pomemben tudi z vidika, da vzpostavlja celovit standard za razvijanje iger na Xboxu Series X.

V okviru nesojenega GDCja bi morala potekati tudi predstavitev nove inačice Microsoftovega grafičnega APIja DirectX 12, a so zaradi prestavitve krovne prireditve vse skupaj izvedli na spletu. Gre v bistvu za prvo deklarirano diskretno inačico dvanajstice po tem, ko so jo pred petimi leti splovili, kajti njene podizvedenke prihajajo rahlo drugače kot tiste prejšnjih generacij, ki smo jih bili vajeni dobivati pod decimalkami. DX12 novosti dobiva bolj zvezno, v paketih funkcij na mestoma zelo različnih razvojnih stopnjah, in od grafičnih kartic ne terja tako brezpogojnega upoštevanja standardov kot poprej, saj lahko GPUji iz APIja bolj dinamično poberejo tiste zmogljivosti, ki jih podpirajo. Najnovejša verzija...

13 komentarjev

Sony razkril drobovje PS5

Slo-Tech - Potem, ko smo ravno izvedeli, kako bo odznotraj videti novi Xbox, je Mark Cerny, Sonyjev glavni arhitekt, razkril tudi strojne podrobnosti največjega Microsoftovega konkurenta, prihajajočega Playstationa 5. Napravi bosta precej konkurenčni, a tudi s pomembnimi razlikami, poglavitno pa je, da bosta obe konzoli zasnovani na približno enaki procesorski in grafični AMDjevi arhitekturi.

PS5 bo tako poganjal namenski, osemjedrni AMD Zen 2 procesor, z variabilno frekvenco vse tja do 3,5 GHz in prav tako neserijska grafična procesna enota, ki bo temeljila na AMDjevi RDNA 2 arhitekturi. Slednja naj bi s svojimi 36 računskimi enotami (skupki grafičnih jeder, ki si delijo predpomnilnik) zagotavljala kar 10,28 teraflopov računske moči in tekla na prav tako spremenljivi frekvenci do 2,23 GHz. Sistemu bo streglo še 16 GB GDDR6 pomnilnika in 825 GB SSD diska. Kot pravi Cerny, je cilj Sonyjevih inženirjev doseči nalagalne čase okoli 5,5 GB na sekundo. PS5 bo za razliko od Xboxa - ta bo imel...

17 komentarjev

Pogled v drobovje naslednjega Xboxa

Xbox News - Po seriji mini predstavitev so se pri Microsoftu naposled izprsili in pokazali vse strojne podrobnosti Xboxa Series X. Med rečmi in funkcijami, ki jih doslej še nismo poznali, izstopajo samosvoj format razširljive shrambe podatkov, nenavadna pomnilniška struktura in samodejen HDR prikaz za nazaj združljive igre.

V Microsoftu so nas od decembra dalje dražili z objavicami, ki so postopoma odstirale tančico z njihove naslednje konzole, ki prispe konec leta. Zdaj so naposled končali s sramežljivostjo in v sodelovanju z Eurogamerjevim laboratorijem Digital Foundry natančno pokazali, kako bo Xbox Series X sestavljen. CPU bo arhitekture Zen 2, z osmimi jedri, oziroma šestnajstimi nitmi. Zanimiva sta dva režima delovanja: v tistem brez hyperthreadinga bo procesor tiktakal na 3,8 GHz, medtem ko bo z vključeno dvonitnostjo na jedro frekvenca 3,6 gigaherca. Inženirji pravijo, da bo zaklenjena in se ne bo prilagajala bremenu, kar zna imeti posledice za električno porabo. GPU, na arhitekturi...

35 komentarjev

Koronavirus odnesel tudi E3, Google I/O in Nvidia GTC

Slo-Tech - Od tehnoloških konferenc v prvi polovici letošnjega leta bo očividno ostalo bore malo, saj so zaradi pandemije COVID-19 odpovedali še igričarski sejem E3, Googlovo razvijalsko konferenco I/O, Nvidijino GPU Technology Conference in druge.

Po odpovedi barcelonskega sejma telefonije in GDCja zaradi širjenja virusa SARS-CoV-2 je postal svojevrsten šport sklepanje stav okoli tega, kaj bo sploh ostalo od pomladanskega nabora tehnoloških dogodkov. Očitno ne prav dosti. Položaj okoli bolezni se v ZDA, kjer se mnogo teh prireditev odvije, namreč hitro slabša. Kljub zagotovilu organizatorjev največjega igričarskega industrijskega sejma Electronic Entertainment Expo (E3) izpred tednov, da še vedno nemoteno pripravljajo junijski losangeleški dogodek, so morali včeraj obrniti ploščo in prireditev odpovedati. To je za E3 še posebno kočljiva situacija, saj sejem že nekaj časa muči kriza identitete in smisla, zaradi česar se mu odrekajo tudi nekateri največji akterji industrije. Letošnja odpoved...

12 komentarjev

Naslednji Xbox bo imel GPU z dvanajstimi teraflopi

Xbox News - Pri Microsoftu so razkrili še nekaj več podatkov o svoji naslednji konzoli, Xbox Series X. Grafični del čipa z močjo dvanajstih teraflopov bo v resnici napravljen na arhitekturi RDNA 2 in poznal strojni raytracing ter variable rate shading. Zanimiva je napovedana zmogljivost korenitega prilagajanja igre strojni zmogljivosti modela konzole, na kateri jo bomo poganjali.

V času, ko se najave z odrov velikih prireditev vse bolj selijo na splet, nam tako Sony kot Microsoft podrobnosti o naslednji generaciji igralnih konzol dostavljata po kapljicah. Po tem, ko so v Redmondu decembra pokazali naziv in podobo prihodnjega Xboxa, so zdaj še okvirno zarisali njegove zmogljivosti. Xbox Series X bo imel CPU s štirikratno močjo tistega v Xbox One, medtem ko bo GPU z dvanajstimi teraflopi osem- do devetkrat hitrejši, oziroma dvakrat hitrejši od tistega v Xbox One X. Potrjena je AMDjeva arhitektura RDNA 2, se pravi Navi druge generacije, skupaj z več tehnologijami, ki smo jih tudi že slutili....

63 komentarjev

AMD na CESu 2020: Radeoni RX 5600, mobilni Ryzeni 4000 in 64-jedrni Threadripper

AnandTech - AMD je letošnji sejem CES izkoristil za več najav širom svojega spektra čipov. Pokazal je nove grafične kartice Radeon RX 5600 za srednji del trga, prenosnim računalnikom namenjene procesorje Ryzen 4000U in H, pa končno pokazal že dolgo pričakovano 64-jedrno pošast, Threadripperja 3990X.

Trenutni repertoar grafičnih kartic Radeon ima na zgornjem srednjem koncu RXe 5700 (XT), spodaj pa RXe 5500 XT, medtem ko pri izdelkih v okolici tristotih evrov zeva velika luknja. Zapolniti jo nameravajo z Radeonom RX 5600 XT, ki dospe 21. tega meseca in je v več pogledih zanimiva kartica. Čip je zgrajen na Naviju 10, kakršen tiktaka v 5700tkah, seveda pa je rahlo okleščen. Inženirji pa se tokrat niso dotikali računskih enot, saj ima enako število senčilnikov kot močnejši bratje. Prihranki namesto tega pridejo pri frekvencah in pomnilniškem delu. 5600 XT ima okrog 15% nižji takt in pa 192-bitno vodilo namesto 256-bitnega, s tem pa tudi zgolj 6 GB pomnilnika, ki je obenem nekaj počasnejši (12 Gbps...

22 komentarjev

Project Scarlett je ... Xbox Series X

Xbox News - Na dogodku The Game Awards 2019 je Microsoft razkril končno podobo in naziv naslednje v nizu konzol Xbox, ki se bo imenovala Xbox Series X ter imela za obtelevizno igričarsko škatlo neznačilno stolpičasto ohišje. V točnejše tehnične podrobnosti se prisotni še vedno niso spuščali, so pa pokazali prenovljeni kontroler in obljubili združljivost iger za nazaj, vse do prvega Xboxa.

Poleti so na sejmu E3 pri Microsoftu podražili z naslednikom Xboxa One, ki je imel takrat še delovno ime Project Scarlett. Naveza AMDjevih centralnega in grafičnega procesorja ter SSDja naj bi poskrbela za štirikrat zmogljivejšo napravo od tistih iz obstoječe generacije konzol in poganjala igre na ločljivosti 4K. Koliko te navedbe držijo, bomo zagotovo vedeli šele ob izidu okoli božiča prihodnje leto, vemo pa po novem, kako se bo prihodnja iks-škatla imenovala in izgledala.

Na šovu The Game Awards 2019 je Phil Spencer odgrnil tančico z Xboxa Series X, kar je brez dvoma naziv, ki bo še nekaj časa razdvajal,...

17 komentarjev

Znane podrobnosti o konzoli Xbox Project Scorpio

Euro Gamer - Na splet so pricurljale podrobnosti o Microsoftovi prihajajoči konzoli, ki za zdaj imenuje še Xbox Project Scorpio, a ji bo trženjski oddelek zagotovo nadel kakšno manj preprosto ime. Kot je razbrati iz specifikacij, bo nova konzola hitrejša od predhodnikov in konkurence, igre v ločljivosti 4K pa bo poganjala brez težav.

Srce nove konzolo predstavlja 40 grafičnih jeder (Xbox One jih ima 12 pri 853 MHz), ki bodo tekla pri 1172 MHz. Število osenčevalnikov (shader engine) bo dvakrat večje, drugonivojskega predpomnilnika bo štirikrat več. Skupnega pomnilnika bo 12 GB v tehnologiji GDDR5 (12 čipov po 1 GB), ki bodo tako ustvarili 384-bitno vodilo. To bo prineslo prepustnost 326 GB/s, ker je celo več kot pri Nvidiini GTX...

15 komentarjev