»

Na Kitajskem še strožje omejitve videoiger

Reuters - Kitajske oblasti so predstavile nove ukrepe, s katerimi želijo omejiti izdajo in prodajo novih videoiger v državi ter omejiti čas, ki ga ljudje prebijejo v internetnih igrah. Gre za košarico ukrepov, s katerimi se Kitajska bori proti težavam s prekomernim igranjem videoiger mladostnikov, ki jih imajo v ZDA in na Japonskem. Po izjavi kitajskega ministrstva za izobraževanje, da so zaskrbljeni tudi zaradi vplivov igranja videoiger na vid mladostnikov, so delnice Tencenta izgubile več kot pet odstotkov.

Kitajski predsednik Ši Džinping je že v začetku tedna dejal, da država potrebuje ukrepe, ki bodo zavarovali vid kitajskih otrok. Na Kitajskem je namreč kratkovidnost čedalje bolj razširjena, kar predstavlja velik problem...

61 komentarjev

Čezmerno igranje računalniških iger postalo duševna motnja

Slo-Tech - Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) je danes izdala 11. verzijo razvrstitve bolezni ICD (International Classification of Disease), na kateri se je v skladu z lanskim osnutkom znašla tudi motnja prekomernega igranja (gaming disorder). Sodi v tako imenovano skupino motenj zaradi zasvojljivega obnašanja (addictive behaviours), kamor sodi tudi prekomerno igranje iger na srečo.

Nova motnja je definirana kot "oslabljen nadzor nad igranjem, povečano dajanje prednosti igranju iger pred ostalimi aktivnostmi v obsegu, da ima prioriteto nad ostalimi interesi in dnevnimi opravki, in nadaljevanje ali stopnjevanje početja kljub pojavu negativnih posledic". Da bi diagnosticirali to motnjo, mora biti vedenjski vzorec dovolj izrazit, da se odrazi v znatnem poslabšanju...

100 komentarjev

2019: televizija je mrtva, naj živi internet

Slo-Tech - Čedalje več časa preživljamo na internetu in ker ima dan omejeno število ur, ga moramo nekje preživljati manj. Televizija, ki je zelo vztrajen spremljevalec modernih življenj, bo prihodnje leto morala prepustiti svoje mesto internetu. Po raziskavah Zenitha bodo prihodnje leto ljudje prvikrat porabili več časa na internetu kakor pred televizijo. Skrbi pa nas lahko dejstvo, da razlog ni skrajšanje časa, ki ga posvetimo televiziji, temveč podaljšanje časa za internet.

V povprečju ljudje na svetu pred televizorji preživijo 170 minut, leta 2011 pa je bila ta številka 180 minut. Po drugi strani pa smo tedanjih 70 minut interneta letos prignali do 160 minut, prihodnje leto pa bo internet prehitel televizijo, ocenjujejo pri Zenithu. Temu so se...

43 komentarjev

WHO prekomerno igranje iger dodaja na seznam duševnih motenj

Slo-Tech - Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) bo prihodnje leto prekomerno igranje videoiger (excessive gaming) uvrstila na seznam duševnih motenj, kaže osnutek 11. razvrstitve bolezni (ICD). To pomeni, da bodo prihodnje leto igralci iger, ki imajo zaradi svojega početja težave v resničnem življenju, diagnosticirani s to duševno motnjo.

V osnutku je motnja opredeljena kot vzorec vztrajnega ali ponavljajočega igranja iger (digitalne ali videoigre), ki se lahko odvija na internetu ali brez povezave. Značilnosti so zmanjšan nadzor nad igranjem (začetek, pogostost, trajanje, zaključek ...), dajanje prednosti igranju pred ostalimi aktivnostmi in obveznostmi v življenju in nadaljevanje tega početja kljub negativnim posledicam. Za...

45 komentarjev

Microsoftova umetna inteligenca blesti v Ms. Pac-Manu

Slo-Tech - Microsoftova umetna inteligenca je ne le premagala ljudi v igri Ms. Pac-Man, temveč tudi dosegla vse možne točke. Ms. Pac-Man je igra, ki je bila v 80. letih prejšnjega stoletja ena izmed najpopularnejših arkadnih videoiger. V primerjavi z originalnim Pac Manom je bila nova verzija precej težavnejša in namenoma napisana tako, da je nepredvidljiva.

Igranje videoiger je že dlje časa eno izmed standardnih meril pameti umetne inteligence, zato je tudi Googlov DeepMind leta 2015 ponosno objavil, da je njihova umetna inteligenca dokončala 49 iger za Atari, ne da bi imela pri tem kakšno pomoč ali navodila. Ms. Pac-Man je ves čas ostajal eden izmed najtrših orehov. O težavnosti igre priča dejstvo, da je najboljši človek dosegel 266.330 točk.

...

26 komentarjev

Študija: vpliv nasilnih iger na agresijo izjemno šibek

Slo-Tech - Medtem ko smo se na nasilne vsebine na televiziji navadili in smo zadovoljni z opozorilom, da se mlajšim (samostojen) ogled odsvetuje, se glede računalniških iger z nasilno vsebino mnenja več kot dve desetletji po izidu slavnega Dooma še vedno krešejo. Opravili so že mnogo raziskav, enoznačnih zaključkov pa ni. Najnovejša longitudinalna študija kaže, da je med nasilnimi igrami in agresivnim vedenjem povezava, a zelo šibka, tako da je komajda statistično pomembna.

Nekatere raziskave v preteklosti so zaključile, da igranje nasilnih iger na prosocialno vedenje ne vplva. Druge raziskave so celo pokazale, da nasilne videoigre zmanjšujejo kriminal. Na Oxfordu so medtem pokazali, da je generator nasilnega vedenja pravzaprav slaba uporabniška...

25 komentarjev

Kitajska po 15 letih ukinja prepoved prodaje konzol

HotHardware - Na Kitajskem po 15 letih ukinjajo eno izmed najbolj nenavadnih prepovedi, ki so jo sicer malo razrahljali že lani. Odslej na Kitajskem ne bo več prepovedana prodaja domačih in tujih igralnih konzol, ki jo je vlada leta 2000 prepovedala, da bi kitajsko mladež zaščitila pred negativnimi posledicami igranja videoiger.

Koliko je to rešilo problem, je stvar debate, saj so se - če so želeli ostati na prvi strani zakona - mladi in stari pač zatekli k osebnim računalnikom, kjer omejitev ni bilo, igre pa so prav tako dobro delovale, čeravno običajno izhajajo z večmesečnim zamikom. Kitajska vlada je septembra 2013 napovedala, da bodo v prihodnosti omejitve odpravili. Lani januarja so dovolili prodajo konzol v prostotrgovinski coni v Šanghaju in...

28 komentarjev

Depresija je evolucijsko orodje

Prefrontalni korteks

vir: Berkeley.edu
Slashdot - Depresija je ena izmed najbolj razširjenih duševnih motenj, kažejo raziskave. V ZDA, verjetno pa nikjer na Zahodu ni kaj drugače, naj bi za hudo obliko depresije vsaj enkrat v življenju trpelo 30 do 50 odstotkov ljudi. Simptomi depresije so znani: težave z vsakdanjimi opravili, nezmožnost koncentracije na delo, socialno odmikanje, otopelost, malodušje in podobno. Ker je evolucija domala izkoreninila večino duševnih bolezni, tako da se te pojavljajo le pri majhnem odstotku ljudi, je vprašanje, zakaj se to ni zgodilo z depresijo. Mar je koristna?

Ena teorija pravi, da je depresija pravzaprav posledica modernega življenjskega sloga, na katerega nas evolucija ni pripravila, a...

45 komentarjev

Prvi ameriški center za odvisneže od interneta

Slashdot - Kitajci so že lani razglasili odvisnost od interneta za klinično motnjo in napovedali prizadevanja za registracijo te bolezni pri Mednarodni zdravstveni organizaciji (WHO). Že pred tem so tam obstajale klinike za zdravljenje te odvisnosti, kjer paciente s špartansko strogostjo po žafransko dragih cenah odvajajo od prekomerne rabe interneta. Tako špartansko, da včasih kdo dobesedno izdihne, ali se temu nevarno približa.

Vzoru je sedaj sledila še ZDA. Ustanovili so namreč prvi center za odvisneže od interneta v tistih krajih, sicer humanejši, ki se nahaja v Fall Cityju v zvezni državi Washington, le streljaj od bolj znanega Redmonda. Ponujajo 45-dnevni program za ljudi s težavami s prekomerno rabo interneta, tj. z igranjem iger, klepetanjem in brskanjem po spletnih straneh ipd. Cena je kar zasoljena, saj poldrugi mesec oskrbe stane 14.500 dolarjev, medtem ko se dodatne aktivnosti (npr. kajak) zaračunajo dodatno.

15 komentarjev