»

Valve bi znal v kratkem dovoliti posojanje iger

TechSpot - Minulo sredo izdan popravek za Valvovo distribucijsko platformo Steam vsebuje nekaj zelo zanimivih nizov:


“SteamUI_JoinDialog_SharedLicense_Title” “Shared game library”

“SteamUI_JoinDialog_SharedLicenseLocked_OwnerText” “Just so you know, your games are currently in use by %borrower%. Playing now will send %borrower% a notice that it’s time to quit.”

“SteamUI_JoinDialog_SharedLicenseLocked_BorrowerText” “This shared game is currently unavailable. Please try again later or buy this game for your own library.”


Ti nizi še niso v rabi, vendar bi (kot je za Valve že običajno) lahko namigovali na skorajšnjo izvedbo posojanja iger znotraj Steama. Kot kaže, iger ne bo mogoče prodati, jih bo pa mogoče "posoditi" prijatelju, podobno kot je to že mogoče na Kindlih.

Posojen naslov se bo - ko in če Valve to dokončno omogoči - začasno prenesel v prijateljevo knjižnico (Steam library), ter mu bo tam na voljo, dokler ne bo izvorni lastnik zahteval vrnitve (tako, da bo spet sam začel igrati...

11 komentarjev

Piše se 2013 in preprodaja lastnih MP3-jev še vedno pod vprašajem

Sporočilo vsem kupcem. Taka bi morala biti obvezna nalepka na vseh avtorskih delih, takoj zraven tiste s "CE".

vir: Jundooz
Slo-Tech - V avtorskem pravu obstaja doktrina z imenom "prva prodaja" (first sale doctrine, tudi exhaustion doctrine), ki pravi, da imetnik avtorske pravice s tem, ko vam proda izvod svojega avtorskega dela (glasbeni CD, iTunes komad, Steam igro, karkoli), izgubi pravico do kontroliranja nadaljnje distribucije te kopije. To po domače pomeni, da vam ne more preprečiti, da svojo zakonito pridobljeno kopijo prodate naprej, morda ceneje, kot jo ponuja on sam. To je smiselno, saj velja tudi za ostale dobrine: stanovanje, avto, računalnik in burek so od trenutka plačila kupnine vaši in najbrž bi prav čudno gledali, če bi na njih pisalo "not for resale".

Fini tekst (43. člen veljavnega Zakona o avtorski in sorodnih pravicah, podobno drugod v EU in v...

61 komentarjev

Sony predstavil igralni plošček ter strojno in programsko opremo PlayStation 4

Glavne strojne lastnosti PS4

vir: The Verge
The Verge - Na uradni predstavitvi nove igralne konzole PlayStation 4 Sony le-te pravzaprav ni pokazal, so pa povedali, kakšni čipi bodo tiktakali v njej. Pokazali so tudi nov igralni plošček, kamerno enoto za sledenje ploščku, ki je na prvi pogled podobna Kinectu, ter pokazali še nekaj pomembnih novosti na programski strani nove konzole, vključno z novim vmesnikom.

Dvomov ni več, PlayStation 4 je prva konzola nove, osme generacije, ki uporablja AMD-jev centralni procesor, osnovan na arhitekturi x86. Prva konzola iz osme generacije sploh je Wii U, ki uporablja IBM-ovo PowerPC arhitekturo (podobno, kot Xbox 360), medtem ko se za tretjo generacijo Microsoftove konzole (prav tako bo član osme generacije konzol) pričakuje, da bodo...

41 komentarjev

PS4, Xbox 720 obe brez možnosti preprodaje ali najema iger

Sporočilo vsem kupcem. Taka bi morala biti obvezna nalepka na vseh avtorskih delih, takoj zraven tiste s "CE".

vir: Jundooz
HotHardware - Letos pričakujemo naval novih konzol. PS4 bo najavljena 20. ta mesec s ceno okoli 430 dolarjev, Microsoft misli predstaviti Xbox 720 aka Durango enkrat junija po podobni ceni, Android konzola Ouya uleti prav tako junija za 100 ali malo več dolarjev (nadgradnje bodo potem vsako leto); morda nas preseneti še Valve z izidom Steam Boxa. 4k podpora naj bi bila zagotovljena (vsaj pri prvih dveh), igre so tudi že napovedane, vse je torej super, ali pač?

Bolj ne. Če se bo to, kar so zdaj govorice, uresničilo, bodo vse preko XBox live kupljene igre prišle z zgolj enkratno aktivacijsko kodo. Preprodaje kupljenih naslovov tako ne bo, prav tako bo treba taiste naslove ponovno kupiti, če vaši konzoli slučajno odklenka (in Microsoft pač je znan po...

117 komentarjev

Sony hoče še offline DRM

Scumbag Sony je sicer globoko v rdečih številkah

vir: The Internets
The Internets - Sony je minuli mesec vložil patentno vlogo za nov offline DRM sistem, ki bi vsak plošček z igro opremil še s posebno oznako (tag) za upravljanje pravic. Ko bi uporabnik kupil plošček in ga prvič vstavil v svojo igralno konzolo, bi se na to oznako trajno shranila identitega te konzole. Disk od takrat dalje ne bi deloval več nikjer drugje, kar bi efektivno preprečilo posojanje ali preprodajo rabljenih diskov, brez potrebe po vseskozi aktivni internetni...

117 komentarjev

Sony pocenil PlayStation 3

vir: Sony
Sony - Sony je objavil, da so pocenili igralno konzolo PlayStation 3 na vseh svetovnih trgih. Pocenitev začne učinkovati takoj, so še dodali.

V Evropi bo sedaj 160 GB-model stal 250 evrov, v ZDA 250 dolarjev, na Japonskem pa 24980 jenov (225 evrov). Verzija z dvakrat več pomnilnika bo odslej stala 300 dolarjev v ZDA, 300 evrov v Evropi in 29980 jenov (270 evrov) na Japonskem. Doslej sta pri nas ti dve enoti stali 290 oziroma 350 evrov. Hkrati se je Sony pohvalil, da so prodali že več kot 50 milijonov primerkov konzole PlayStation 3 in da je zanjo na PSN na voljo že več kot 60.000 naslovov. S...

21 komentarjev

Wii U bo uporabljal le en krmilnik z zaslonom

Krmilnik z zaslonom

vir: engadget
engadget - Na E3 predstavljen Wii U, konkretna osvežitev Nintendovega prodajnega hita, je ponovno postregel z manjšo revolucijo na področju igralnih ploščkov. Če je bil prvotni Wii prvi, ki je resno zaznaval premike igralčevih rok, čemur sta bolj ali manj sledila tudi Microsoft in Sony, Wii U na igralni plošček prinaša še drugi zaslon, ki bo najverjetneje uporabljen predvsem za prikaz dodatnih informacij. Po poročanju Engadgeta so se mnogi igralci in novinarji ob predstavitvi spraševali, koliko bo stal takšen krmilnik v prosti prodaji, če boste želeli imeti dva. Izkazalo se je, da to ne bo potrebno, saj pri Nintendu nimajo načrtov za uporabo dveh krmilnikov z zaslonom naenkrat.

Čeprav bi po besedah Satoruja Iwate sama konzola...

10 komentarjev

Optični ploščki bodo z nami še vsaj naslednje desetletje

Bo Blu-ray še aktualen ob izidu PlayStation 4?

vir: Ars Technica
Ars Technica - Čeprav se zdi, da se celoten svet počasi premika na internet oz. v oblak, tudi kupovanje glasbe, filmov in iger, CEO Sony Computer Entertainmenta, Kaz Hirai, meni, da optičnih ploščkov še ne smemo odpisati. Gospod Hirai namreč pravi, da še vsaj deset let ne bomo ugledali igralne konzole iz serije PlayStation, ki ne bi imela optičnega pogona ter bi se za prenos in namestitev iger opirala zgolj na internet, brez kakršnihkoli izmenljivih fizičnih medijev. Svoje mnenje je opravičil z velikostjo poslovanja svojega oddelka Sonyja, saj se PlayStation prodaja skoraj povsod po svetu, kjer telekomunikacijska infrastruktura morda ni tako dobro razvita, kot npr. v Evropi. To pomeni, da se ne morejo zanašati zgolj na pretakanje vsebin s spleta. Vseeno po drugi strani vedno več vsebin lahko...

29 komentarjev

Xbox 360 ni niti na polovici življenja

Project Natal

vir: CNet
CNet - Z drugo generacijo svoje konzole, Xbox 360, je Microsoftu brez dvoma padla sekira v med. Prodaja same konzole kot tudi iger, čeprav je piratiziranje mogoče, je odlično, svojega glavnega konkurenta, Sony, pa so prehiteli na trg in s tem ustvarili izredno pomembno in bogato bazo uporabnikov ter razvijalcev, ki bi v primeru istočasnega izida znali svojo naklonjenost izražati zgolj PlayStationu. Do pred kratkim so se prav pri Sonyju radi pohvalili, da za PlayStation 3 pričakujejo vsaj 10 let življenjske dobe ter da bo prav to glavni faktor, s katerim menijo,...

45 komentarjev

Intel v Wii 2, Cell odhaja iz PlayStationov

engadget - Čeprav je naslednja generacija konzol oddaljena še nekaj let (za Xbox 360 se npr. naslednika pričakuje okrog leta 2015, čeprav je bilo to sprva načrtovano za ~2010), prvi orisi o strojni zmogljivosti naslednikov zgolj tri leta po predstavitvi trenutnih konzol že bežijo na plano. Zamenjava za Xbox 360 je še popolnoma zavita v temo, medtem ko sta največja tekmeca, Wii in PlayStation 3, že dobila prve informacije o centralnih procesorjih, ki bi jih lahko vsebovala.

Nintendov Wii je brez dvoma v današnjih dneh televizorjev s podporo visoki ločljivosti kot nebogljeno dete, a ga je revolucionaren način igranja dolga tri leta držal v vodstvu oz. vsaj ob boku svojima tekmecema. Pomanjkljivosti svoje konzole se pri Nintendu zavedajo in že pripravljajo naslednika, v nekaterih krogih poimenovanega tudi kot Wii HD. Le-ta naj bi po svežih informacijah uporabljal centralni procesor, izdelan v Intelovih tovarnah. Še več, govori se celo o kombinaciji centralnega in grafičnega procesorja, ki bi...

13 komentarjev