»

Skupinska tožba zoper Google zaradi nakupov v igrah, popravek Play Stora

CNet - Tudi Google si je nakopal skupinsko tožbo zaradi polurnega okna, ko je bilo po vnosu gesla na Androidu mogoče neomejeno kupovati virtualne dobrine v igrah, kar so otroci nekaterih staršev spremenili v visoke račune. Lani se je s tožbo zaradi enake prakse boril Apple, ki se je letos poravnal z oškodovanimi starši, sedaj pa je na vrsti Google.

Problem so igre na pametnih telefonih, ki zahtevajo nakup virtualnih dobrin, ki stanejo povsem realne dolarje ali evre. Ob nakupu je treba vnesti geslo, potem pa je nekaj časa mogoče nakupe opravljati brez vnosa gesla. Pri Applu je bilo to okno dolgo 15 minut, pri Googlu pa celo pol ure. Ker Google ob prvem vpisu gesla ni opozoril, da to pomeni odprto nakupovanje v naslednjih 30 minutah, so bili starši nemalo presenečeni, ko so začeli dobivati...

42 komentarjev

Apple mora zaradi nakupov virtualnih dobrin v igrah vrniti vsaj 32 milijonov dolarjev

Jagode drago stanejo.

Bloomberg - Apple se je poravnal z ameriško Zvezno komisijo za trgovino (FTC) v primeru astronomskih računov, ki so jih prejeli nekateri uporabniki Applovih naprav, ker so njihovi otroci kupili ogromno virtualnih izdelkov za igre (prekletstvo freemiuma). V starih verzijah iOS (4.2 in nižjih) je bilo namreč dovolj vnesti geslo za spletni nakup enkrat, potem pa je bilo naslednjih 15 minut mogoče kupovati brez ponovnega vnosa gesla. Apple tega ni jasno napisal, prav tako pa že pri prvem vpisu gesla ni nikjer pisalo, da je to že dokončna potrditev transakcije.

Obstaja cel kup brezplačnih iger, ki se financirajo iz dragih virtualnih dobrin, ki jih je mogoče kupiti. To so storili številni otroci staršev, če so ti vtipkali geslo v telefon, potem pa so v naslednjih 15 minut po...

20 komentarjev

Kaj je freemium in zakaj lahko stane več tisoč dolarjev

Nekatere igre ob zagonu jasno opozorijo na možnost zapravljanja. Druge tega ne storijo, ker to (še) ni obvezno.

vir: BBC
BBC - Freemium je poslovni model, ki se v zadnjem času čedalje pogosteje uporablja pri distribuciji (spletnih) iger in tudi druge programske opreme. Beseda je skovanka iz terminov free in premium in označuje programe, ki so v osnovni verziji brezplačni, za dodatne funkcionalnosti pa je treba doplačati. Na ta način je freemium povezan z včasih nadvse popularnimi programi shareware, ki so običajno časovno omejeni, pogosto pa nimajo odklenjenih vseh možnosti ali končni izdelek opremijo z obvestilom o statusu licence. A freemium je svoj razcvet doživel z mobilnimi igrami in lahko stane precej več kot shareware programov, ki jih kupimo z enkratnim plačilom.

Tipičen primer so mobilne igre na...

30 komentarjev

Apple ponuja poravnavo oškodovanim staršem

Jagode drago stanejo.

BBC - Apple je v postopku, ki traja od aprila 2011, staršem ponudil poravnavo za škodo, ki so jo utrpeli. Spomnimo, da je tedaj Garen Meguerian vložil skupinsko tožbo zoper Apple, potem ko je moral plačati več kot 200 dolarjev za nakupe virtualnih dobrin, ki jih je v igrah na njegovem telefonu opravila njegova hči. Problem so bile aplikacije, ki so sicer brezplačne ali zelo poceni, a med igro zahtevajo ali pa vsaj ponujajo nakup dodatnih dobrin, orožja ali virtualne valute za pravi denar. V verziji mobilnega operacijskega sistema iOS 4.2 in prejšnjih so se nakupi izvajali tako, da je bilo mogoče po vnosu gesla za nakup v naslednjih 15 minutah nadaljnje nakupe mogoče opravljati brez ponovnega vnosa gesla. V praksi je to pomenilo, da so starši kupili neko igro za en...

0 komentarjev

Kitajski zaporniki prisiljeni v igranje spletnih iger

vir: BBC
Guardian - Prejšnji mesec smo pisali o sivem trgu z virtualnimi dobrinami, ki se ustvarjajo z igranjem spletnih iger (recimo World of Warcraft) z namenom pridobivanja virtualnih dobrin njihovo preprodajo za prave valute. Nekateri si s tem služijo kruh, saj naj bi bilo na Kitajskem, koder je 80 odstotkov vseh tovrstnih igralcev na svetu, kar 100.000 ljudi, ki jim je to glavna zaposlitev, druge pa v to prisilijo. Liu Dali (ime je izmišljeno) je bil iz zapora izpuščen pred letom 2009, ko je Kitajska prepovedala preprodajo virtualnih dobrin za pravi denar brez ustreznih licenc, a je vprašanje, koliko se je stanje izboljšalo.

Nekdanji zapornik je za Guardian povedal, da morajo zaporniki podnevi opravljati fizična dela (kopati jarke, delati v kamnolomu...

73 komentarjev

Nov način avtentifikacije z načinom vnosa gesla

Slashdot - Raziskovalci z Ameriške univerze v Bejrutu razvijajo nov sistem, ki za avtentifikacijo ne uporablja zgolj gesla, ampak tudi način njegova vnosa. Razvili so programsko opremo, ki zaznava hitrost in ritem vnosa gesla, kar se imenuje KPA (key-pattern analysis). Tako se meri premor med pritiski tipk in čas, ko je posamezna tipka pritisnjena. Na posebnih tipkovnicah pa je moč meriti še jakost pritiska na tipko.

Ko uporabnik prvikrat vnese geslo, ga mora vnesti večkrat. Program vsakokrat posname omenjene parametre in z algoritmom iz njih izračuna profil uporabnika, s katerim se nato primerja geslo bo vsakokratnem vnosu. Pri tem avtorji priznavajo, da je ponovljivost načina vnosa daljših gesel nižja, zato je treba najti ustrezen kompromis med dolžino gesla in...

23 komentarjev

Nova tožba zoper Apple zaradi zbiranja osebnih podatkov

CNet - Zoper podjetja Apple, Pandora Media in The Weather Channel so na ameriškem teritoriju Portoriko vložili tožbo, ker naj bi Apple ne razkril dejstva, da osebne podatke delijo s tretjimi podjetji, zlasti oglaševalci. Tožba je podobna v začetku meseca vloženi tožbi zaradi sledenja lokacije.

Problem je spet UDID (unique device identifier) mobilnih naprav iPhone in iPad, ki se podobno kakor serijska številka izdelka ne more spremeniti in mu Apple sledi. Ker UDID ni mogoče spremeniti, pobrisati, napraviti nevidnega ali kako drugače vplivati nanj, so ga nekateri že poimenovali superpiškotek. V tožbi zato trdijo, da Apple z zbiranjem in posredovanjem osebnih podatkov in lokacije, ki zaradi UDID omogočajo profiliranje, ter...

2 komentarja

Skupinska tožba zoper Apple zaradi plačljivih dodatkov igram

Jagode drago stanejo.

Ars Technica - Garen Meguerian je vložil skupinsko tožbo zoper Apple, ker podjetje domnevno napeljuje otroke v zapravljanje stotin dolarjev z nakupi virtualnih dobrin za igre. Čeprav je Apple problem že pripoznal in ga začel reševati, Meguerian vztraja, da Apple še vedno neupravičeno bogati na račun staršev, katerih otroci kupujejo virtualne jagode za Smrkce in podobno.

Gre za igre, ki so sicer brezplačne, a je potrebno v igri zapraviti pravi denar za nakup virtualne valute, s katero si je moč kupiti nove stopnje, dodatne dobrine, orožja itn. Recimo, v igri Smurfs' Village je moč kupiti jagode za Smrkce, ki kljub virtualnosti stanejo prave dolarjev.

Problem je bil v stari verziji iOS-a, ki po vnosu gesla za nakup omogočala 15-minutno zapravljanje brez ponovnega vnosa...

49 komentarjev

Apple proti otrokom, ki navijajo račune staršev na iTunes

Yahoo News - Apple je napovedal, da spreminja način nakupa iger za iPhone in iPad v svoji spletni trgovini, potem ko so prejeli mnogo pritožb staršev zaradi visokih računov, ki so jih navili njihovi otroci. Trenutni sistem je nastavljen tako, da po vnosu gesla za nakup tega ni treba ponovno vnesti v naslednjih 15 minutah. To so otroci izkoristili, če so jim starši dali v roke iPhone ali iPad, in si nakupili za več sto dolarjev iger ali dobrin v igrah.

O problemu se je začelo javno govoriti lanskega decembra, ko je zgodbo o tem objavil Associated Press. Kasneje so o tem poročali še v Washington Postu, kar je spodbudilo Zvezno trgovinsko komisijo (FTC), da je podrobneje pogledala to prakso. Apple...

6 komentarjev

Apple izdal iOS 4.3

Heise - Apple je pohitel in dve dni pred napovedmi izdal novo verzijo operacijskega sistema za svoje prenosne naprave iOS. Tretja podverzija iOS 4 prinaša številne novosti, med njimi omenimo izboljšan tethering, ki omogoča deljenje WLAN-povezave z do tremi napravami in UMTS z do petimi napravami. Prvič je tudi mogoč tethering med iPhonom in iPodom prek Bluetootha. Pohitrili so še izvajanje JavaScripta v mobilnem Safariju, podprli prenos videa prek AirPlaya v aplikacijah z App Stora, spremenjeno opozarjanje na prispele SMS-e itn. Novo verzijo iOS je mogoče brezplačno prenesti prek iTunes za iPhone 4, iPhone 3GS, iPod touch 3 in 4 ter iPad. Podporo za iPhone 3G in iPod touch 2 so ukinili.

21 komentarjev

Moški so za Android, ženske pa iOS

PC Magazine - John Gray je imel prav, ugotavlja analiza prodanih pametnih telefonov v letošnjem oktobru. Moški prisegajo na androidne, ženskam bolj ugajajo jabolčni.

Oktobra 2010 je namreč 31 odstotkov žensk želelo kupiti napravo z Apple iOS, medtem ko bi se jih za tako z Androidom odločilo 22,8 odstotka. Pri moških je vrstni red zamenjan, saj bi jih 32,6 odstotka kupilo Android in 28,6 odstotka takega z iOS.

Kar ste tiče tržnega deleža, imajo iphoni in blackberryji oboji 27-odstotni tržni delež. Na tretjem mestu sledijo androidi z 22 odstotki, četrti je Windows Mobile s 14 odstotki. Symbian, Linux in Palm skupno obvladujejo manj kot osem odstotkov trga. Zanimiva je tudi razčlemba po željah, saj si 35 odstotkov vprašanih za naslednji telefon želi takega z iOS in 28 odstotkov androidnega.

32 komentarjev

Rovio izkorišča uspeh Angry Birds

Slika praznične različice

vir: HotHardware
HotHardware - Nedvomno je Angry Birds ena izmed uspešnejših iger letošnjega leta, plačljiva na platformi iOS z veliki zaslužki, a brezplačna ter zato zelo razširjena na Androidu, poleg različic za Maemo in Symbian^3. Uspeh igre oz. zdaj že kar franšize je bil vnovič potrjen s številom namestitev na platformi Android, ki je že presegla 7 milijonov. Obenem so pri Roviu, razvijalcu in zdaj tudi založniku igre, na nek način pojasnili, zakaj je na tej platformi igra brezplačna. Povedali so, da je to Googlov način (because that is the google way;-).), s čimer so najverjetneje ciljali predvsem na nerazširjenost možnosti nakupovanja aplikacij na Android Marketu.

V nebo kriči najnovejša mobilna platforma, ki še ni podprta - Windows Phone 7. Podpore v letošnjem letu...

20 komentarjev