»

Igranje iger škoduje možganom

Slo-Tech - Ali igranje nasilnih in akcijskih iger ljudi dela agresivne, je žgoča in nerazrešena dilema, saj raziskave ne dajejo enotnih izsledkov, ljudi pa imajo o tej temi prav tako zelo odločna mnenja. Raziskovalci z Univerze v Montrealu pa so raziskovali, kako igranje akcijskih iger vpliva na same možgane. Ugotovili so, da imajo igralci tovrstnih iger manj sive možganovine, kar je korelirano s tveganjem za razvoj depresije, shizofrenije, posttravmatske stresne motnje, Alzheimerjeve bolezni in drugih bolezni. Najbolj prizadeta področje je hipokampus. To je prva študija, ki je pokazala na negativne posledice igranja iger na strukturo možganov.

Igranje iger v nekaterih primerih priporočajo tudi psihiatri, ker ima igranje iger pozitiven vpliv na kratkoročni spomin in...

56 komentarjev

Vikend pred izidom Call of Duty: Black Ops oropana trgovina

Photoshop-verzija napada

Gizmodo - Danes izide naslednja verzija igre Call of Duty s podnaslovom Black Ops, a nekateri niso zdržali tako dolgo. Gizmodo poroča, da so oboroženi roparji v soboto zvečer v bližini Baltimora počakali skoraj do zaprtja, nato pa vkorakali v GameStop z orožjem zagrozili osebju. Nikogar niso poškodovali, so pa odnesli 100 kopij igre Call of Duty: Black Ops in gotovino iz blagajne. To je že drugi napad na trgovino z igrami v Baltimoru v zadnjem mesecu, pa tudi sicer ni neobičajno, da pred izidi odmevnih naslovov trgovine najamejo dodatne varnostnike. Igre se prodajajo po 60 dolarjev, najbolj nestrpni kupci pa na črnem trgu za naslove pred uradnim izidom odštejejo konkretno več.

33 komentarjev

Raziskave "zdravila za nesmrtnost"

Slo-Tech - Kot poročajo na ruski televiziji RT, naj bi profesor Vladimir Skulačev z Moskovske državne univerze odkril antioksidant, za katerega upajo, da bi lahko zaustavil staranje celic. Nekateri internetni mediji govorijo celo o tem, da naj bi uživanje te snovi omogočalo drastično podaljšanje človeškega življenja, kar je veliko pretiravanje. Kljub temu je odkritje obetavno.

Vsekakor gre za uglednega znanstvenika mednarodnega slovesa, čigar trditve podpira tudi Nobelov nagrajenec Günter Blobel, a kot kaže so ideje o drastičnem podaljšanju življenja neutemeljene. Kot navajajo na blogu Inhuman Experiment, naj bi Skulačev sintetiziral antioksidant, ki deluje v celičnih mitohondrijih na superoksidne anione in radikale, ki nastanejo, ko se na...

166 komentarjev

Akcijske igre pomagajo pri kognitivnem razvoju

Slo-Tech - Raziskovalci z University of Rochester v članku za revijo Current Biology poročajo, da igranje akcijskih iger pripomore h kognitivnemu razvoju. Veščine, potrebne za uspešno igranje iger, v resničnem življenju omogočajo sprejemanje urnih in natančnih odločitev, vključujoč večopravilnost, vožnjo, branje drobnega tiska, lovljenje prijateljev v množici in navigacijo po mestu.

Raziskovalci so preučevali številne mlade odrasle, ki pred eksperimentom niso igrali iger. Eksperimentalna skupina se je nato merila v igrah Call of Duty in Unreal Tournament, medtem ko je kontrolna skupina skrbela za Simse 2. Rezultati testiranj po igranju so pokazali, da je bila eksperimentalna skupina v povprečju za četrtino hitrejša pri sprejemanju odločitev, ki so bile enako pravilne kot v kontrolni skupini.

Omenjena študija je del dolgoletnega raziskovalnega projekta, v sklopu katerega Daphne Bavelier s sodelavci raziskuje nove metode za hitrejše in učinkovitejše učenje. Z leti so ugotovili, da imajo tudi...

33 komentarjev

'FPS-ji' so pomembni

Razlog za gladko sliko televizije

vir: Significant Bits
Significant Bits - Debata o prednosti 60 in več sličic na sekundo v igrah oz. manj, tja do le 30 sličic, je stara skoraj toliko, kolikor časa obstaja igranje iger prek interneta. Glavni argument zagovornikov 30 sličic na sekundo je, da človeško oko ni sposobno zaznavati več kot ~25 sličic na sekundo (kolikor jih ima televizija). Kot so razložili na Significant Bits, dovolj visoko število sličic na sekundo pravzaprav je pomembno, saj podatek o osveževalni frekvenci očesa sploh ne drži.

Človeško telo ni digitalno, kar pomeni, da informacije o sliki oko, posledično pa tudi možgani, zajemajo ves čas, neprekinjeno. Argument o 25 Hz osvežitvi izhaja prav iz televizije, saj jo lahko gledamo brez težav, brez da bi se slika zatikala oz. bi preskakovala. A to je posledica majhne...

150 komentarjev

Mobilni telefoni zdravijo Alzheimerjevo bolezen v miših

Ars Technica - Z vseh koncev nas prepričujejo, da dolgotrajna uporaba mobilnih telefonov škoduje možganom, za kar naj bi bili prvenstveno odgovorno elektromagnetno valovanje, ki ga telefoni oddajajo. V znanstveni reviji Journal of Alzheimer's Disease pa beremo o eksperimentu na miših, ki utegne to prepričanje krepko zamajati.

Za študijo so uporabljali transgene miši, ki so imele v genom zapisan genetski kod za mutirano obliko proteina, ki je prekurzor proteina amiloid beta. Slednji je glavna sestavina amiloidnih agregatov v možganih bolnikov z Alzheimerjevo boleznijo. Ali je to razlog ali posledica bolezni, še ni povsem znano. Poenostavljeno pa lahko...

1 komentar

Premajhna raznolikost likov v igrah

TG Daily - Psiholog Dmitri Williams z Južne Kalifornijske Univerze se je odločil opraviti raziskavo likov, ki se pojavljajo v igrah in pregledati njihov spol, raso ter starost. V zadnjem letu je tako pregledal 150 naslovov vseh starostnih kategorij na devetih platformah in prišel do presenetljivih zaključkov. V igrah se najslabše godi latinskim američanom, saj jih od vseh pomembnejših akterjev le za 3 %, vsi pa igrajo zgolj stransko vlogo. Ta podatek je sploh zanimiv, če vemo, da ob igrah svoj prosti čas preživlja več otrok z latinskimi koreninami, kot belih otrok. Igranje sebi podobnega lika je za otroke nadvse pomembno, saj so po nekaterih drugih raziskavah igre lahko pomembna osnova za zanimanje za tehnična področja študija in dela. Brez sebi podobnega lika bi bili lahko otroci, na katere imajo igre v tem smislu največji vpliv, nezainteresirani za igranje iger in v prihodnosti morda tudi za tehnične poklice.

Podobno se godi tudi ženskam nasploh, saj je bilo ženskih vlog, ki jih je mogoče...

12 komentarjev

Ponovno v Matriko

Enter The Matrix - Tokrat interkativno skupaj vašim PC-jem (pa tudi na PS2, XBox in GameCube). Podjetje Shiny Entertainment, znano predvsem po zelo kvalitetni tretjeosebni akcijski igri MDK, nam skupaj z očetoma filma The Matrix -- bratoma Wachowski -- pripravlja igro Enter The Matrix. Da bo spektakel še večji, je izid igre napovedan istega dne (15. Maj 2003), kot bo pričel pohod po kinematografih po sveti nadvse pričakovano nadaljevanje Matrike - The Matrix: Reloaded. Avtorji zatrjujejo, da vam bo brez igranja te igre manjkal kos zgodbe.

Kaj loči to igro od ostalih, ki so bile narejene po filmih? Po besedah ustvarjalcev je to dobro sodelovanje z ustvarjalci filma (ustvarjalci igre so namreč več mesecev...

15 komentarjev

Pozitivni vplivi iger

News.com.au - Iger se po pravilu drži negativni prizvok, od tega, da so krive, da mladina uporablja strelno orožje, do tega, da zgolj uničujejo domišljijo. Tega, da je recimo manj nevarno divjanje po cesti, kjer imaš opcijo Load, kot pa da realnih cestah, teh ljudi ne zanima.

V dokaz vsem prej omenjenim sem danes našel novico o vplivu iger na razmišljanje otrok. Tako so v raziskavi preučevali skupino 13. in 14. letnikov, ki so jim zastavili določene probleme v obliki iger, kot primer navajajo Final Fantasy 9. Tako naj bi otroci preko iger razvijali svoje kognitivne sposobnost, se učili skupinskega dela in kompleksnega reševanja problemov. Ločeno so opazovali skupino, ki ni imela učnih problemov in tisto, ki jih je imela, ter opazili, da med njima ni bilo večjih razlik. Ni slabo, kajne.

Glede na denar, ki ga država daje za osnovne šole, lahko potem pričakujemo, da bodo otroci po novem igrali igre?

6 komentarjev