Slo-Tech

»

Temna stran razvoja iger

Slo-Tech - Razvoj računalniških in video iger marsikomu zveni kot sanjski poklic, a branža oziroma zaposleni v njej se v zadnjem času soočajo s številnimi težavami. Največ se v javnosti govori o problemu nadur in predolgih delavnikov (crunch), ki so postali že stalnica. Že več let niso 50-, 55-, 60-urni in za krajši čas celo 100-urni delovni tedni nič nenavadnega. Precej manj pa se govori o nedostojno nizkih plačah, ki jih izplačujejo veliki studii.

Razvoj iger namreč ni samo programiranje. Pri nastajanju sodelujejo številni vizualni umetniki, pisci zgodbe in podobni poklici. Njihove plače so tako nizke, da v dražjih ameriških mestih ne morejo niti najeti stanovanja. Na Digital Trends so odstrli tudi aspekt razvoja, k čemur jih je vzpodbudila Becca Hallstedt, ki je to...

96 komentarjev

EA kupil Chillingo

Zasvoljiva svetovna uspešnica

vir: PC World
PC World - Pri Electronic Arts so sporočili, da se pripravljajo na prevzem založnika Chillingo, ki je v tem svetu skorajda neznan. A ne nepomemben. Njihova referenca je namreč ena izmed najbolj popularnih in najbolj zaslužkarskih iger za platformo iOS, Angry Birds (zdaj na voljo v polni verziji za Android, zastonj!), katere prodajne številke so do avgusta znašale kar 6,5 milijona kopij, poleg milijona namestitev na Androidu v prvem dnevu.

Pri finskem Roviu, razvijalskem studiu za igro Angry Birds, so sicer sporočili, da so Chillingo kot založnika uporabili le za Angry Birds na iOS, katere izid se je zgodil v decembru 2009. Vse kasnejše izdelke (npr. Angry Birds za Android, Symbian, itd.) so izdali sami, saj pravijo, da v današnjem...

13 komentarjev

Flash z grafičnim pospeševanjem

Pred in po strojnem pospeševanju

vir: engadget
engadget - Najnovejša beta različica Adobovega Flasha, ki je označena s številko 10.1 ter je na voljo za Linux, OS X in Windows, že prihaja s podporo grafičnemu pospeševanju. Zaenkrat sicer to velja le za različico, namenjeno operacijskim sistemom Windows, ki pospešuje le video vsebine, enkodirane v format h.264. Za izkoriščanje grafičnega čipa boste seveda potrebovali primerno strojno opremo, saj ni mogoče izkoristiti kar kateregakoli grafičnega čipa. Najbolj so na udaru uporabniki netbookov zaradi zastarelega čipa GMA 950, ki, jasno, ni podprt.

Podprte so na drugi strani vse grafične kartice iz ATIjevih serij 4000 in 5000 ter v primeru matičnih plošč še serije 3000. Pri konkurentih, nVidii, ki je pravzaprav pionir izkoriščanja grafičnih jeder za preračunavanje takšnih in drugačnih podatkov, so načeloma podprte vse grafične kartice od serije 8000 naprej, vključno z...

53 komentarjev

EA in Adobe odpuščata

bit-tech.net - Vodilni možje enih najpomembnejših razvijalskih studiev na svojem področju, Adobe in Electronic Arts, so očitno preslišali novice, da se recesija končuje. Napovedali so namreč, da bodo še vedno odpuščali. Adobe bo število zaposlenih zmanjšal za 9%, kar pomeni, da bo brez dela ostalo približno 650 zaposlenih. Že v lanskem decembru so napovedali, da bodo zaradi nekoliko manjše popularnosti Creative Suite 4 od pričakovane primorani odpustiti okrog 600 delavcev, a je napovedan val odpuščanja že drugi letos. V tem valu so na varnem vsaj zaposleni v spletni analitični družbi Omniture, ki jo je Adobe kupil v septembru za 1,8 milijarde dolarjev. V času prevzema je bilo v njej zaposlenih 1200 ljudi, ki so že doživeli 9% zmanjšanje delovne sile. Zaslužek Adobea je v tretjem fiskalnem četrtletju zaradi slabše prodaje upadel za 29%.

Electronic Arts, eden največjih razvijalcev iger za računalnike in konzole, bo odpustil skoraj trikrat več ljudi, kot Adobe (približno 1500), obenem pa so ukinili...

8 komentarjev

Razvijalci iger sami nalagajo torrente

bit-tech.net - Pri razvijalskem studiu RedLynx, ki stoji za različnimi verzijami igre Trials, so priznali, da so na popularne piratske torrent strani kar sami naložili zadnjo izdajo igre, Trials 2: The Second Edition, ki je izšla že maja 2008. Razvijalci so se sicer poslužili trika in so uradno piratsko različico nekoliko spremenili. V primerjavi z legalno kupljeno igro piratizirana kopija ne omogoča pošiljanja svojih dosežkov na centralni strežnik razvijalskega studia. Za to potezo so se pri RedLynx odločili, ker menijo, da je piratstvo velik del našega življenja, proti kateremu se je nesmiselno boriti, temveč ga je bolje uporabiti v svojo prid. Z manjkajočim delom igre razvijalci upajo, da bodo pirati na koncu kupili tudi uraden izvod igre, veseli...

30 komentarjev

Nov val odpuščanj pri Microsoftu

Guardian - Recesija udriha levo in desno in ne izbira žrtev. Nekaj dni nazaj so pri Microsoftu odpustili približno 800 ljudi. Že v začetku leta je je Steve Ballmer napovedal, da bodo pri Microsoftu zaradi zmanjševanja stroškov odpustili do 5000 ljudi a skupaj s tem krogom odpuščanj bo ta številka nekoliko višja. Odpuščanja se bodo zgodila po celem svetu in za Veliko Britanijo so že potrdili, da bo odpuščenih 2% izmed 2700 delavcev.

Za to odločitev so se v Redmondu odločili kmalu po poročanju o slabših poslovnih rezultatih. Kljub odpuščanju pa Microsoft še vedno zaposljuje nove ljudi na področjih kjer jim delovne sile primanjkuje. Zategovanje pasu so doživeli predvsem oddelki prodaje in marketinga, v razvoju pa ukrepi niso bili tako drastični in so preventivno ukinili nekaj izdelkov.

Microsoft je sicer dobro stoječe podjetje, ki pa je zaradi letošje recesije doživelo prvo negativno rast v svoji 34 letni zgodovini.

Se je dinozavru zgolj kolcnilo ali pa je na obzorju morda ubijalski meteorit?

18 komentarjev

Nestrpni Sun odpušča, Oraclovi nasprotniki vedno glasnejši

CNet - Znano je, da je Oracle tik pred prevzemom obubožanega Suna. Dobil je že blagoslov uprave, delničarjev in ameriških regulatorjev trga, le še EU mora prižgati zeleno luč. Medtem pa v Sunu tuhtajo, koga vse bodo morali odsloviti. Zadnje projekcije kažejo, da bo Sun naslednje leto moral odpustiti 3000 zaposlenih oz. dobro desetino vseh zaposlenih, kar je že drugi val večjih odpuščanj v zadnjem času. Že lanskega novembra so objavili namere o prestrukturiranju, zaradi česar so letos odpustili 6000 ljudi. Poleg tega so v Sunu nezadovoljni z Evropsko komisijo, ki da s svojim zavlačevanjem povzroča ogromno škodo podjetju. Po izračunih ta trenutek izgubljajo 100 milijonov dolarjev mesečno, EU pa ima časa do 19. januarja, da se izjasni.

Soustanovitelj podjetja MySQL AB Michael "Monty" Widenius pa v svojem blogu kritično preudarja o prihajajočem prevzemu. Po njegovem mnenju je EU upravičeno zaskrbljena, zato Oraclu svetuje odprodajo MySQL-a. Podobnega mnenja je tudi Florian Müller, ki se je...

12 komentarjev

Seagate odpušča intenzivneje

Extremetech - Pisali smo že, da se izdelovalec trdih diskov Seagate zaradi trnovih časov prestrukturira in odpušča, a nove informacije kažejo, da bodo pri tem še nekoliko brezkompromisnejši. Po novem kanijo odsloviti 2000 delavcev, večinoma v Singapurju, kar je približno štiri odstotke vseh zaposlenih. Na cesto jih bodo poslali zato, ker bodo v tej državici do leta 2010 zaprli svoj obrat in njegovo proizvodnjo preselili na Tajsko, Kitajsko in v Malezijo, s čimer želijo privarčevati 40 milijonov dolarjev letno. Kljub temu bodo v Singapurju obdržali sedež podjetja za Azijo, tako da bo približno 6000 ljudi obdržali svoja delovna mesta. Zaprtje tovarne jih bo stalo 80 milijonov dolarjev, od česar bodo tri četrtine porabili za plačilo odpravnin. Klik!

4 komentarji

Will Wright zapustil Maxis

vir: Gamasutra
Gamasutra - Will Wright, ustvarjalec vseh reči Sim* in soustanovitelj znanega razvijalskega studia Maxis, je danes najavil, da prav ta studio zapušča. Vseeno pa mu ne bo dolgčas, saj se pridružuje klubu Stupid Fun Club, kjer bo lahko uporabljal svojo domišljijo na več področjih. Wright je klub iz lastnega žepa financiral že zadnjih 10 let, zdaj pa bo to postala njegova primarna zaposlitev. V teh desetih letih se je klub posvečal predvsem razvoju robotov in snemanju video posnetkov z njimi.

Klub se bo zdaj, za razliko od Maxisa, posvečal ne le igram, ampak tudi filmom, TV serijam, izdelavi spletnih strani in izdelavi igrač. Electronic Arts in Wright imata v klubu...

7 komentarjev

Adobe Photoshop CS3 Beta

Google News - Adobe je predstavil Photoshop CS3 Beta, ki je javno na voljo za brezplačen 30-dnevni preizkus, uporabniki programov Adobe Photoshop CS2, Adobe Creative Suite 2, Adobe Creative Suite Production Studio, Adobe Design Bundle, Adobe Web Bundle in Adobe Video Bundle pa ga bodo lahko s pomočjo svoje serijske številke aktivirali za neomejeno uporabo do izdaje končne različice, ki je predvidena v drugem četrtletju let 2007.

Poleg posodobljenega uporabniškega vmesnika ter posodobitev orodij Adobe Bridge in Adobe Device Central, je nova izdaja pomembna zaradi dosegljivosti kot univerzalen binarni paket za računalnike Mac, kar pomeni, da bo odslej na Macih s procesorji Intel Photoshop deloval občutno hitreje, saj ne bo potreboval emulacije.

10 komentarjev

Fiorinian Rhapsody

Vnunet - Malce lažja tema: odkar sta HP in Compaq napovedala morebitno združitev podjetij, so obstajala prekrivajoča se področja... posledica tega je in bo odpuščanje. V svojem 'besu' pa so zaposleni spisali nekaj pesmic na račun HPjevega vodstva, predvsem ženskega idola - Carly. Tukaj si lahko preberete eno izmed njih. (Avtorjem bi predlagal, da si ogledajo epske pesnitve našega vrlega aliena .)

0 komentarjev

Odpuščanja v IT. Ne prvič, verjetno niti zadnjič.

Vnunet - Zakaj se mi zdi, da se večina mojih novic nanaša na množična odpuščanja v IT? Kakorkoli - dandanašnji managementi vseh bolj opažanih podjetij, ki imajo izgubo (ter posledično odpuščajo trume delavcev), svoje težave povezujejo s ključnimi besedami 'restrukturiranje', 'recesija' in '11. september' (no, ta je aktualen šele v zadnjem času ).

Na enako noto žvižgajo tudi pri Motoroli; že tako okrnjeno delovno silo (-32.000 v zadnjem letu) bodo zmanjšali za še dodatnih 7.000. Razlogi naj bi bili v zmanjšanju dohodkov na $7.4 MRD oz. zmanjšanje sedem centov na delnico v tretjem četrtletju. Klik!

0 komentarjev

HP bo odpustil 3000 delavcev

Sharky Extreme - Hmm... tole pa ne kaže dobro. Hewlett Packard je napovedal odpust 3000 delavcev, kar znese približno 3,5% njihove celotne delovne sile. Razlog za odpuščanje je, tako kot drugod, zmanjšanje dobička in slabe napovedi poslovanja. Kljub temu predsednica HPja meni, da jo bo HP odnesel bolje kot druge družbe na področju računalništva, ker kar 56% izdelkov prodajo na drugih trgih in ne na ameriškem.

8 komentarjev