Forum » Hlajenje in modifikacije » Tišanje računala
Tišanje računala
Temo vidijo: vsi
SonyMHC ::
Pozdravljeni,
zanima me, kje je bolje namestiti ventilator (spredaj/zadaj), ki ima več pretoka zraka kot pa drugi ventilator?
Lp
zanima me, kje je bolje namestiti ventilator (spredaj/zadaj), ki ima več pretoka zraka kot pa drugi ventilator?
Lp
RejZoR ::
Spredaj se daje ventilatorje z visokim statičnim pritiskom, sploh če imaš spredaj filter in je v napoto še ogrodje ohišja oz HDD kletke. Zadaj se daje high airflow, že zato ker je običajno na izpuhu samo en ventilator pa ker je običajno edina omejitev samo rešetka.
Skratka, če ni ovir, visok pretok, če so ovire pa visok pritisk. Večina proizvajalcev ponuja oba tipa, eni pa imajo še celo tretjega, ki je običajno "balanced" oz uravnotežen, ki je blend obeh, soliden statični pritisk s solidnim pretokom.
Skratka, če ni ovir, visok pretok, če so ovire pa visok pritisk. Večina proizvajalcev ponuja oba tipa, eni pa imajo še celo tretjega, ki je običajno "balanced" oz uravnotežen, ki je blend obeh, soliden statični pritisk s solidnim pretokom.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
Kebab11 ::
Spredaj se daje ventilatorje z visokim statičnim pritiskom, sploh če imaš spredaj filter in je v napoto še ogrodje ohišja oz HDD kletke. Zadaj se daje high airflow, že zato ker je običajno na izpuhu samo en ventilator pa ker je običajno edina omejitev samo rešetka.
Skratka, če ni ovir, visok pretok, če so ovire pa visok pritisk. Večina proizvajalcev ponuja oba tipa, eni pa imajo še celo tretjega, ki je običajno "balanced" oz uravnotežen, ki je blend obeh, soliden statični pritisk s solidnim pretokom.
Skratka, če ni ovir, visok pretok, če so ovire pa visok pritisk. Večina proizvajalcev ponuja oba tipa, eni pa imajo še celo tretjega, ki je običajno "balanced" oz uravnotežen, ki je blend obeh, soliden statični pritisk s solidnim pretokom.
Obiščite mojo spletno stran
PrimozR ::
Še enkrat, kaj ima veze ventilator z visokim statičnim tlakom ZA filtrom? Prosim premisli, preden odgovoriš.
vres.ales ::
Ker je boljše imeti malo nadtlaka v ohišju kot podtlaka. Nobeno ohišje ni zatesnjeno in boljše da skozi špranje ven piha, kot pa da prah noter vleče.
Jaz imam naprimer v ohišju samo fini prah, ki pride skozi filter, ker je pač neki stock filter gor
Jaz imam naprimer v ohišju samo fini prah, ki pride skozi filter, ker je pač neki stock filter gor
Truga ::
Ja, filtri + nadtlak je zakon. Jaz mam kup ventov ki piha not skoz filtre, in samo enega zadaj ki vlece malo ven, in je treba samo malo spihat comp enkrat na leto pa je ko nov.
wooted ::
venti z visokim statičnim tlakom se uporabljajo pred oviro (naprimer radiator za vodno ali cpu cooler)
PrimozR ::
Tako. Bolj je pa bistvo, da vsi ventilatorji načeloma sesajo zrak, na outputu pa dajo visok pretok ali pa visok pritisk. Za eno ali za drugo potrebujejo volumski pretok. Filter ga seveda zmanjša. To pomeni, da se efekt ventilatorja (pretok ali pritisk, karkoli že ima) temu ustrezno zmanjša.
Ni važno, če je visokotlačni ventilator, filter spredaj ga bo vseeno ubil. Razen, če bo filter ZA ventilatorjem. Ampak tega jasno ne dela nihče. Rešitev pri filtrih je jasno povečati površino le-teh kar zmanjša pretok zraka skozi posamezen del površine. S tem se zmanjša efektivna ovira, ki jo predstavlja ventilator, obenem pa tudi nekoliko nalaganje prahu (ker ga manj močno vleče proti ohišju ter manj izrazito v očitnih točkah, kot je to navadno pri filtrih, ki so direktno pred ventilatorjem).
Pri takšni izvedbi uporabiš tiste ventilatorje, ki ti ustrezajo (pri zračno hlajenem računalniku spredaj na ohišje jasno high flow, kot omenjeno high pressure na radiatorje in hladilnike), ne pa da rešuješ problem s povsem napačne strani. Ki obenem še ne funkcionira.
Ni važno, če je visokotlačni ventilator, filter spredaj ga bo vseeno ubil. Razen, če bo filter ZA ventilatorjem. Ampak tega jasno ne dela nihče. Rešitev pri filtrih je jasno povečati površino le-teh kar zmanjša pretok zraka skozi posamezen del površine. S tem se zmanjša efektivna ovira, ki jo predstavlja ventilator, obenem pa tudi nekoliko nalaganje prahu (ker ga manj močno vleče proti ohišju ter manj izrazito v očitnih točkah, kot je to navadno pri filtrih, ki so direktno pred ventilatorjem).
Pri takšni izvedbi uporabiš tiste ventilatorje, ki ti ustrezajo (pri zračno hlajenem računalniku spredaj na ohišje jasno high flow, kot omenjeno high pressure na radiatorje in hladilnike), ne pa da rešuješ problem s povsem napačne strani. Ki obenem še ne funkcionira.
PrimozR ::
Nadtlak v ohišju načeloma preprečuje, da bi prah prišel v ohišje na kakih malih luknjah (okrog PCIe rež zadaj, na perforacijah na drugh panelih, kjer ni ventilatorjev, itd.). Nekoliko bolj podrobno so to pogledali pri Linus Tech Tips:
Ampak ta prah skozi luknje je vse skupaj nič (dokler imaš ventilatorje uravnotežene), vsaj seveda v primerjavi s pretokom zraka čez ventilatorje. Na mojem starem ohišju se je prah nabiral po celotni sprednji maski (mrežasta), ampak BISTVENO bolj in hitreje neposredno pred ventilatorjem. BISTVENO. Torej ventilatorje filtrirati. Pa uporabiti komponente, ki potrebujejo manj hlajenja, v idle ugašajo ventilatorje (npr. PSU, če zrak sesa od zunaj), nastaviti profile ventilatorjev, ki zavoljo tišine (kar dobiš z manjšim pretokom!) dovoljujejo nekoliko višje temperature, itd., ker bo vse to zmanjšalo pretok zraka skozi ohišje, s tem pa tudi količino prahu, ki bo vnešen v ohišje.
Ampak vse to ne spremeni popolnoma ničesar, če govorimo o high-flow vs. high-pressure ventilatorjih _ZA_ filtrom. Prednost high-pressure ventilatorja se pojavi, ko je postavljen PRED oviro. Radiator oz. hladilnik.
Na ohišje, če je računalnik hlajen izključno zračno, torej vedno daš high-flow ventilatorje. Ker bodo za isto glasnost premaknili več zraka.
Ampak ta prah skozi luknje je vse skupaj nič (dokler imaš ventilatorje uravnotežene), vsaj seveda v primerjavi s pretokom zraka čez ventilatorje. Na mojem starem ohišju se je prah nabiral po celotni sprednji maski (mrežasta), ampak BISTVENO bolj in hitreje neposredno pred ventilatorjem. BISTVENO. Torej ventilatorje filtrirati. Pa uporabiti komponente, ki potrebujejo manj hlajenja, v idle ugašajo ventilatorje (npr. PSU, če zrak sesa od zunaj), nastaviti profile ventilatorjev, ki zavoljo tišine (kar dobiš z manjšim pretokom!) dovoljujejo nekoliko višje temperature, itd., ker bo vse to zmanjšalo pretok zraka skozi ohišje, s tem pa tudi količino prahu, ki bo vnešen v ohišje.
Ampak vse to ne spremeni popolnoma ničesar, če govorimo o high-flow vs. high-pressure ventilatorjih _ZA_ filtrom. Prednost high-pressure ventilatorja se pojavi, ko je postavljen PRED oviro. Radiator oz. hladilnik.
Na ohišje, če je računalnik hlajen izključno zračno, torej vedno daš high-flow ventilatorje. Ker bodo za isto glasnost premaknili več zraka.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
LunKi ::
Zadaj intake, spredaj out. Ravno obratno od klasike. Nimamo vsi kompov na odprtem ponavadi so do stene.
Potem se en intake spodaj da od grafe buildup spravi gor. Zgoraj 2 outtake-a, ki sta dalec najbolj ucinkovita, ker gre toplota gor. Stvar funkcionira, eden od zgornjih outtakeov direktno nad vrmji odvaja toploto. Vse stima. 100% stable ryzen 2600 na 4200 in 3332 OC ram (iz 3200). Aja vse na nivoju skorajsnje neslisnosti z nanoxia ohisjem in venti.
Potem se en intake spodaj da od grafe buildup spravi gor. Zgoraj 2 outtake-a, ki sta dalec najbolj ucinkovita, ker gre toplota gor. Stvar funkcionira, eden od zgornjih outtakeov direktno nad vrmji odvaja toploto. Vse stima. 100% stable ryzen 2600 na 4200 in 3332 OC ram (iz 3200). Aja vse na nivoju skorajsnje neslisnosti z nanoxia ohisjem in venti.
dolenc ::
Jst mam 4x12cm skozi radiatorje vse vn, na vrhu en in spredaj en radiator, pa en 92mm ventilator za notri zadej, vse na min obratih. Pa sem pridobil nekje 5 stopinj v primerjavi s prej kjer sem imel 2 za notri in 2 za vn, ker je topu zrak prvega radiatorja potem šel še skozi drugega. Tist ventilator zadej če je al pa če ni, 0.5-1c razlike na dober dan.
Tko da eno so "priporočila", eno je pa dejanski use-case, konckoncev imaš ventilatorje za hlajenje in tle more delat :)
Tko da eno so "priporočila", eno je pa dejanski use-case, konckoncev imaš ventilatorje za hlajenje in tle more delat :)
Truga ::
Mas toplo v masini. Jaz mam 8 ventov ki skoz radiatorje not pihajo, pa se kr lepo segreje masina. Sicer ko idla vse skp so samo na 200rpm, ampak vseen. Ce ti pihajo na ven se pomoje segreje malo manj. Ko zazges graficno/proc z igrami se pa itak zavrtijo pa se shladi spet zadeva :P
PrimozR ::
Maš toplo v mašini, ampak who cares? Ta res tople komponente itak hladiš, hladiš jih pa ne s toplim (malo manj toplim) zrakom iz mašine, temveč s hladnim zrakom od zunaj. Torej je voda hladnejša. VRM-ji, SSD-ji in podobno, če bi bilo par stopinj več, ne bi imeli težav, ker bi sicer imeli še večje težave v zračno hlajenih računalnikih.
dolenc ::
Verjetno bi bilo slabše. Tud zgornji bi tiščali potem ves prah notri.
Sej gre praktično čist mrzu zrak skozi njih, če pihajo iz znotraj na vzven, v kišti tko ni nič takega vročega, ker se večji del toplote preseli na radiatorje, tisto mal k pa še seva je pa praktično zanemarljivo.
Tud samo ohišje, ko je skozi enega pihal še na noter (gre za manjše ohišje), je bilo toplo na otip, sedaj je pa čisto mrzlo.
Sem pa moral konkretno spredno stranico predelat, za izpihovanje zraka, notri še nekako potegnejo zrak. Za vn ga moraš pa tkoj spravit stran, drugače se tam vroč žepek naredi in pol se radiator kuha v lastni vročini :). Tiste stranske reže sem naredil, kar imajo nove kište. Pa še je premalo, bo treba še kej zvrtat . Gre za obrate ranga 400-700rpm, tko da je bolj blag vetrič.
Sej gre praktično čist mrzu zrak skozi njih, če pihajo iz znotraj na vzven, v kišti tko ni nič takega vročega, ker se večji del toplote preseli na radiatorje, tisto mal k pa še seva je pa praktično zanemarljivo.
Tud samo ohišje, ko je skozi enega pihal še na noter (gre za manjše ohišje), je bilo toplo na otip, sedaj je pa čisto mrzlo.
Sem pa moral konkretno spredno stranico predelat, za izpihovanje zraka, notri še nekako potegnejo zrak. Za vn ga moraš pa tkoj spravit stran, drugače se tam vroč žepek naredi in pol se radiator kuha v lastni vročini :). Tiste stranske reže sem naredil, kar imajo nove kište. Pa še je premalo, bo treba še kej zvrtat . Gre za obrate ranga 400-700rpm, tko da je bolj blag vetrič.
goranv ::
Do katere temperature je lahko ventilator ugasnjen ( i3-6100 ) kaksna so pravila in kako nastavim naslednje 4 tocke?
Je treba nastaviti samo CPU Fan ali tudi Chassis Fan 1, Chassis Fan 2?
Je treba nastaviti samo CPU Fan ali tudi Chassis Fan 1, Chassis Fan 2?
tikitoki ::
Je kdo kaj pomeril, k je spredaj dodal se en 140 mm ventilator? Trenutno imam spredaj in zada po en 140 mm ventilator in se sprasujem, ce bi se kaj poznalo, ce dodam spredaj dodatnega? Ok, domnevam, da se mora vsaj malenkost poznti, sam je dovolj, da je smiselno?
freesty ::
Gledal pred casom nek test na youtubu. Ne spomnim se tocno vendar mislim, da je bila razlika med 0 in 1 ventilatorjem v ohisju. Ko je dodal se drugega se potem ni vec tako poznalo na stopinjah. Za vsakodnevno uporabo, kjer ti ni pomembna vsaka stopnija, mislim, da sta 2 dovolj.
http://www.youtube.com/watch?v=5hfYJsQAhl0
m0LN4r ::
Je kdo kaj pomeril, k je spredaj dodal se en 140 mm ventilator? Trenutno imam spredaj in zada po en 140 mm ventilator in se sprasujem, ce bi se kaj poznalo, ce dodam spredaj dodatnega? Ok, domnevam, da se mora vsaj malenkost poznti, sam je dovolj, da je smiselno?
Jaz imam na predelani 1080Ti dva 120mm, na cpuju 1x140, zadaj 1x140 in spredaj 1x140.
Bom pa dodal verjetno vsaj se enga spredaj, kot sem imel prej. Pa ne zaradi temperatur, ampak ker se lahko potem pocasneje vrtita oba, ampak porineta skozi enako kolicino zraka, kot en z vecjimi vrtljaji.
Sem pa ugotovil, da je ogromna razlika med ventilatorji zadnje case. NB eloop so res razred zase, je pa tudi cena taka, da za en eLopp dobis skoraj tri fractal silent series, ni za to ceno so okej do 900rpm.
Je kdo kaj pomeril, k je spredaj dodal se en 140 mm ventilator? Trenutno imam spredaj in zada po en 140 mm ventilator in se sprasujem, ce bi se kaj poznalo, ce dodam spredaj dodatnega? Ok, domnevam, da se mora vsaj malenkost poznti, sam je dovolj, da je smiselno?
Pozna se, ko so visje sobne temperature, ne pri povprecju, ampak pocasneje se dvigajo in hitreje spuscajo.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
IvoJan ::
boljse 2x exhaust fan in 1x intake, problem nastane ce se vroc zrak zadrzuje v ohisju :)
|TUF X670E plus WIFI|7900X3D|arctic LF2 360mm|
|64gb 6000 CL30 ddr5|Manli RTX4090 Gallardo|P5+ 2TB nvme|
|P3+ 2TB nvme|Corsair HX1000i|Meshify 2|
|64gb 6000 CL30 ddr5|Manli RTX4090 Gallardo|P5+ 2TB nvme|
|P3+ 2TB nvme|Corsair HX1000i|Meshify 2|
IvoJan ::
Ja sej če sta dva intakea, potem pri vseh luknjicah tišči ven zrak. Nadtlak pa to.
pri meni ni bilo dovolj, je pa veliko odvisno od graficne :D
|TUF X670E plus WIFI|7900X3D|arctic LF2 360mm|
|64gb 6000 CL30 ddr5|Manli RTX4090 Gallardo|P5+ 2TB nvme|
|P3+ 2TB nvme|Corsair HX1000i|Meshify 2|
|64gb 6000 CL30 ddr5|Manli RTX4090 Gallardo|P5+ 2TB nvme|
|P3+ 2TB nvme|Corsair HX1000i|Meshify 2|
sajmonsaz ::
Pozdravljeni, no pa sem tudi jaz končno dočakal novi racunalnik po 10ih letih?
Imam amd 2600,8g ram, gtx 1650 4b, napajalnik pa je lc6550. Namen uporabe je za htpc in kako igro. Sprva sem mislil da bo zadeva solidna proti staremu računalniku pa sem se zmotil. Zadeva je preglasna. Na idle je temperatura procesorja 45-50C rad pa bi spravil na nižjo temperaturo 30 do 40 na idle, da bodo ventilatorji delovali na minimumu, da bo zadeva skoraj neslišna. Kaj priporočate kateri hladlink dam na procesor, kaj na grafično? Ali se na napajalniku da zregulirat ventilator ali naj menjam tudi napajalnik?
Lp Simon
Imam amd 2600,8g ram, gtx 1650 4b, napajalnik pa je lc6550. Namen uporabe je za htpc in kako igro. Sprva sem mislil da bo zadeva solidna proti staremu računalniku pa sem se zmotil. Zadeva je preglasna. Na idle je temperatura procesorja 45-50C rad pa bi spravil na nižjo temperaturo 30 do 40 na idle, da bodo ventilatorji delovali na minimumu, da bo zadeva skoraj neslišna. Kaj priporočate kateri hladlink dam na procesor, kaj na grafično? Ali se na napajalniku da zregulirat ventilator ali naj menjam tudi napajalnik?
Lp Simon
TehDucky ::
Pomoje je problem CPU hladilnik, ki je bil zraven procesorja, sam napajalnik pa tudi ni višje kvalitete, ampak tukaj razen, da ga zamenjaš prav veliko ne moreš narediti.
Če zamenjaš CPU hladilnik bo verjetno zadeva dosti bolj tiha. Lahko probaš ugasnit ventilator od procesorja (za tisto minutko se procesor ne bo pregrel, samo da je hladilnik gor), pa takoj vidiš, če se pozna.
Boljši napajalniki pa imajo narejeno tako, da se pri določeni moči šele začne ventilator vrteti, so pa cene takih napajalnikov cca 2x višje tvojega, tam proti 100€.
Če zamenjaš CPU hladilnik bo verjetno zadeva dosti bolj tiha. Lahko probaš ugasnit ventilator od procesorja (za tisto minutko se procesor ne bo pregrel, samo da je hladilnik gor), pa takoj vidiš, če se pozna.
Boljši napajalniki pa imajo narejeno tako, da se pri določeni moči šele začne ventilator vrteti, so pa cene takih napajalnikov cca 2x višje tvojega, tam proti 100€.
dolenc ::
Odvi procesor in zmanjšej voltažo pa bo rešen problem, pa ne rabiš nič kupovat, hitro bo pa še zmer vrh glave.
sajmonsaz ::
dolenc ::
Dej multiplier na 32-35 kar bo dalo procesor na 3.2-3.5ghz, kar je še zmeraj vrh glave. Potem imaš pa nekje voltage offset v biosu, pa dej na negative offset, -0.15v oz 150mv, za začetek, potem pa počasi povečuj, pa vmes kak test naredi, da vidiš do kje gre, do 0.2-0.3 bo šlo sigurno. Ko bo premalo se ali ne bo kišta prižgala, pa boš moral resetira, oz se bo sama plata, ali pa ti bo delalo, pa bo kje usulo.
Vsakič ko boš kej spreminjal, se bo verjetno varčevalna funkcija "cool and quite" izklopila, pa to vklopi nazaj, tako da se bo v idle še zmeraj odvijal.
Ko ne boš imel porabe bo tudi napajalnik manj vrtel ventilator.
Vsakič ko boš kej spreminjal, se bo verjetno varčevalna funkcija "cool and quite" izklopila, pa to vklopi nazaj, tako da se bo v idle še zmeraj odvijal.
Ko ne boš imel porabe bo tudi napajalnik manj vrtel ventilator.
sajmonsaz ::
Evo, zadevo včeraj sprobal, se ni obneslo najbolje, ugotovil pa sem, da je vemt na procesorju skoraj neslisen na idle cca 50-55C,napajalc ima pa težave s turbulenco, sam vent še ni tok glasen glede na to, da se kar precej sliši pretok zraka, torej menjal bo samo napajalnik. Mi lahko svetujete katerega za zamenjavo za lc6550 pa da je 14cm ventilator in da je res tih?
Lp Simon
Lp Simon
predi ::
Tudi jaz imam problem z glasnostjo HTPC-ja oz. s prevelikim prenosom vibracij na ohišje. Pred kratkim sem nabavil WD Red 8TB disk in ugotovil, da cheap ohišje, ki ga imam (Inter tech MC-02 micro), ne podpira montaže high capacity HDD-jev, problem je podrobneje opisan tukaj. HDD se namesti na spodnji del "vratc" ohišja (slikca), nad njim je vzporedno SSD. Manjkajoči luknji sem po liniji najmanjšega odpora izvrtal, kar se je izkazalo slabo potezo. Sumim namreč, da večina vibracij izvira prav na tem mestu - preko panta vratc pa se prenaša na ohišje. Med disk in vratca sem pri vijakih uspel namestiti nekaj gume (odslužen Mi Band 2 pasek), kar pa ni dovolj, saj se vijak vseeno dotika kovinskih vratc.
Kaj lahko storim? Zvok se širi iz bližnje stranice ohišja, pa tudi iz mrežice na sprednjem delu ohišja. Če na teh delih ohišja pritisnem z roko, zvok preneha. Kakorkoli, za disk najbrž ni v redu, da je tako nameščen dlje časa. Sam razmišljam v tej smeri:
1. nabavim nekaj takega in modificiram luknji, da bosta vsebovali "damping ring".
2. nabavim nekakšen tray adapter, ki ga lahko namestim v original luknje na vratcih, nanj pa disk.
3. premaknem disk v zgornji del ohišja, kjer bi moral odstraniti optično enoto, ki je sicer še nikoli nisem uporabil in kjer ni nobenega plastičnega vložka v original luknjah, tako kot so na vratcih, podpira pa 3.5 HDD (stranske luknje, ne spodnje, kot v primeru vratc).
Ima kdo boljšo idejo ali pa specifičen produkt v mislih, ki bi mi zadevo olajšal (ki ne vsebuje menjave diska/ohišja)?
Kaj lahko storim? Zvok se širi iz bližnje stranice ohišja, pa tudi iz mrežice na sprednjem delu ohišja. Če na teh delih ohišja pritisnem z roko, zvok preneha. Kakorkoli, za disk najbrž ni v redu, da je tako nameščen dlje časa. Sam razmišljam v tej smeri:
1. nabavim nekaj takega in modificiram luknji, da bosta vsebovali "damping ring".
2. nabavim nekakšen tray adapter, ki ga lahko namestim v original luknje na vratcih, nanj pa disk.
3. premaknem disk v zgornji del ohišja, kjer bi moral odstraniti optično enoto, ki je sicer še nikoli nisem uporabil in kjer ni nobenega plastičnega vložka v original luknjah, tako kot so na vratcih, podpira pa 3.5 HDD (stranske luknje, ne spodnje, kot v primeru vratc).
Ima kdo boljšo idejo ali pa specifičen produkt v mislih, ki bi mi zadevo olajšal (ki ne vsebuje menjave diska/ohišja)?
dolenc ::
Če se všravfa, je vseeno če ima še malo gumice okoli.
Včas se je disk nekako tkole obeslo:
Vzameš odsluženo zračnico becikla, narežeš na trakove, oviješ, malo napneš da se disk ne bo premikal in konca spneš s spenjačem. Notri vtakneš disk. Tam kjer je prostor za cdrom.
Za napajalce je pa ubistvu tako.
Če želiš poceni skoz pridet, menjaj ventilator, dej noctuo notri, potegni kabel vn iz napajalca skozi mrežico in daš na plato, pol pa krmiliš koker ti volja paše.
Če želiš napajalnik menjat, pa poglej da je tak, ki ima "semi-pasive" način delovanja, tako bo v idlu in lahkem loadu, lahko tudi težjem, glede na to, da nimaš tako požrešne kište, ventilator ugasnjen. Tudi ko se bo prižgal ne bo pretirano glasen. Seveda noben napajalnik nima noctue notri :)
Včas se je disk nekako tkole obeslo:
Vzameš odsluženo zračnico becikla, narežeš na trakove, oviješ, malo napneš da se disk ne bo premikal in konca spneš s spenjačem. Notri vtakneš disk. Tam kjer je prostor za cdrom.
Za napajalce je pa ubistvu tako.
Če želiš poceni skoz pridet, menjaj ventilator, dej noctuo notri, potegni kabel vn iz napajalca skozi mrežico in daš na plato, pol pa krmiliš koker ti volja paše.
Če želiš napajalnik menjat, pa poglej da je tak, ki ima "semi-pasive" način delovanja, tako bo v idlu in lahkem loadu, lahko tudi težjem, glede na to, da nimaš tako požrešne kište, ventilator ugasnjen. Tudi ko se bo prižgal ne bo pretirano glasen. Seveda noben napajalnik nima noctue notri :)
predi ::
Tole se je izkazalo za dobro rešitev. Vibracij ni več.
3. premaknem disk v zgornji del ohišja, kjer bi moral odstraniti optično enoto, ki je sicer še nikoli nisem uporabil in kjer ni nobenega plastičnega vložka v original luknjah, tako kot so na vratcih, podpira pa 3.5 HDD (stranske luknje, ne spodnje, kot v primeru vratc).
sajmonsaz ::
Pozdravljeni, zadevo sem rešil takole: vent na napajalcu sem dal preko matične na pwm, menjal sem stock cooler za Cooler master hyper 212. Stock cooler od procesorja pa montiral na grafično. Zadeva je res skoraj neslišna proti prej, temperatura na idle se mi pa giblje okoli 30C. Pred menjavo je bila malo čez 50C. Med uporabo nisem zasledil višje temperature od 45C. Zame je to to! Tnx
BorutK-73 ::
sajmonsaz-hladilnik na grafični ne hladi samo jedro, ampak tudi vrm in rame. Upam da si uredil hlajenje tudi za to.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BorutK-73 ()
gruntfürmich ::
jst sem pred leti računalo stišal tako, da sem kupil pasivni hladilnik za procesor z nižjim TDP (65W; danes se dobijo pasivni hladilniki še za višje moči), nad hladilnik pa sem montiral dober napajalnik, ki ima zelo zelo tih ventilator. diski so ssd, grafična je v procosorju.
na ta način dobiš zelo tih računalnik z zanesljivim hlajenjem procesorja; imho.
na ta način dobiš zelo tih računalnik z zanesljivim hlajenjem procesorja; imho.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
WizzardOfOZ ::
Iščem tih 4 x 4cm ventilator, debel 2 do 2.5cm in amperažo 0.6A. Vse kar se prodaja ima 0.06A
Noctua nima. Vsi so 0.06A.
Delam namreč 'silent' server. Ima 4 vente. 3 sem brez problema zamenjal z noctua PWM, ker so 12V in 0.06A, četrti je na napajalniku in je 12V ter 0.6A, tega pa nikjer ne dobim silent verzije. Vse kar se dobi se dere, kot da bi letalo vzletavalo.
Noctua nima. Vsi so 0.06A.
Delam namreč 'silent' server. Ima 4 vente. 3 sem brez problema zamenjal z noctua PWM, ker so 12V in 0.06A, četrti je na napajalniku in je 12V ter 0.6A, tega pa nikjer ne dobim silent verzije. Vse kar se dobi se dere, kot da bi letalo vzletavalo.
sajmonsaz ::
PrimozR ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Iščem tih 4 x 4cm ventilator, debel 2 do 2.5cm in amperažo 0.6A. Vse kar se prodaja ima 0.06A
Noctua nima. Vsi so 0.06A.
Delam namreč 'silent' server. Ima 4 vente. 3 sem brez problema zamenjal z noctua PWM, ker so 12V in 0.06A, četrti je na napajalniku in je 12V ter 0.6A, tega pa nikjer ne dobim silent verzije. Vse kar se dobi se dere, kot da bi letalo vzletavalo.
No shit, 0,6 A rating ventilatorja pi 12 W pomeni 7,2 W električne moči, kar je za 40 mm ventilator ogromno. Jasno, da se bo tak drl.
Če je original 0,6 A, to samo pomeni, da je fan header sposoben pripeljati vsaj toliko elektrike. Ni povsem nobenega razloga, da ga zamenjaš z identično potratnim, lahko ga zamenjaš tudi z bolj varčnim ventilatorjem.
Bolj varčen ventilator bo na 12 V pač vzel svoj nazivni tok, napajalcu bo vseeno, koliko toka da od sebe. Catch bi bil samo, če bi bil fan header omejen na tok, ne na napetost, obenem pa bi imel ogromno (okrog 120 V) rezerve na napetosti. Kar seveda ni situacija pri napajalcu, ki ga imaš. Ni težav.
Pri vsem skupaj pazi le, da boš zagotovil dovolj hlajenja s tišjim ventilatorjem, ker je verjetno nek razlog, da je original ventilator 0,6 amperski in hudo glasen.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
WizzardOfOZ ::
Če je original 0,6 A, to samo pomeni, da je fan header sposoben pripeljati vsaj toliko elektrike. Ni povsem nobenega razloga, da ga zamenjaš z identično potratnim, lahko ga zamenjaš tudi z bolj varčnim ventilatorjem.
Bolj varčen ventilator bo na 12 V pač vzel svoj nazivni tok, napajalcu bo vseeno, koliko toka da od sebe. Catch bi bil samo, če bi bil fan header omejen na tok, ne na napetost, obenem pa bi imel ogromno (okrog 120 V) rezerve na napetosti. Kar seveda ni situacija pri napajalcu, ki ga imaš. Ni težav.
Problem je da če pustim original vent, napajalnik dela brez problemov. Če nanj priklopim noctuo A4x20 PWM ali pa noctuo A4x20 FLX, oba z 0.06A, se napajalnik zažene in takoj ugasne ter javi napako, kot da ni ventilatorja ali pa ima vent probleme. Kabli so priklopljeni po specifikacijah noctue in proizvajalca napajalnika, tako da to ni problem, ker vent se zavrti - pa če ga priklopim na matično deluje brez problemov.
Pri vsem skupaj pazi le, da boš zagotovil dovolj hlajenja s tišjim ventilatorjem, ker je verjetno nek razlog, da je original ventilator 0,6 amperski in hudo glasen.
Zamenjani venti (trije delujejo BP, ki so priklopljeni na plato) delujejo z max 12db pri 5000 obratih in zagotavljajo dovolj pretoka in hlajenja, da je proc stalno pod 40 stopinj, tako da ni problema hlajenje.
Četrti vent je priklopljen na priklop v napajalniku in očitno meri še kaj več na ventu, da se ugasne in javi napako na ventu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WizzardOfOZ ()
PrimozR ::
Torej ima napajalnik current sense zadevo noter ravno zaradi problematike odpovedi ventilatorja.
Vzporedni veži primeren upor, da boš dvignil tok, ki teče skozi priključek ventilatorja.
Vzporedni veži primeren upor, da boš dvignil tok, ki teče skozi priključek ventilatorja.
Tilen88 ::
Ima mogoče kdo Noctua NF-A14 PWM? me zanima samo mnenje o njih. Naj bi bili kar tihi po reviewih.
mulc007 ::
Moti me glasnost CPU ventilatorja.
AMD Ryzen 5 3600 6x 3.60GHz So.AM4 BOX
Mogoče bi bilo dovolj če zamenjam le ventilator. Katerega bi priporočali?
( Napisal bi razdalje med vijaki ki sem jih zabeležil pred dnevi pa sem izgubil listek. Razporeditev vijakov ni kvadratna. )
Celotni hladilnik bi bil lahko ta na linku. Dopade se mi da ni velik in težak kot nekateri drugi. Mogoče veste za boljšega/cenejšega.
https://www.mlacom.si/noctua-nh-l12s
AMD Ryzen 5 3600 6x 3.60GHz So.AM4 BOX
Mogoče bi bilo dovolj če zamenjam le ventilator. Katerega bi priporočali?
( Napisal bi razdalje med vijaki ki sem jih zabeležil pred dnevi pa sem izgubil listek. Razporeditev vijakov ni kvadratna. )
Celotni hladilnik bi bil lahko ta na linku. Dopade se mi da ni velik in težak kot nekateri drugi. Mogoče veste za boljšega/cenejšega.
https://www.mlacom.si/noctua-nh-l12s
kuglvinkl ::
Tu poglej za ideje https://www.computerbase.de/2020-05/scy...
Your focus determines your reallity
PrimozR ::
Če imaš plac (višina in podpora matične) ter budget, potem bi jaz gledal nekaj v smeri Noctua NH-D15. Drago, ampak tiho in dobro hlajenje. Ima nekaj tekmecev, kjer sicer ne poznam cene, po zmogljivostih so pa blizu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | DIY HPCOddelek: Zvok in slika | 5262 (4772) | Eboran |
» | Novi zasloni, testi, Google, Nasa in še kajOddelek: Novice / Procesorji | 3531 (2967) | Wolfram |
» | FAQOddelek: Hlajenje in modifikacije | 9476 (7219) | OwcA |
» | Kako z kompresorskim hlajenjemOddelek: Hlajenje in modifikacije | 7907 (7197) | frenk |
» | Celeron 500 SL3LQ in MSI MS6168 ver2Oddelek: Hlajenje in modifikacije | 4116 (3998) | Spajky |