» »

Program, ki zkorišča zvočo kartico.

Program, ki zkorišča zvočo kartico.

Microsoft ::

Zanima me, če je že kdo izdelal kak tak program, ko je rercimo Winam, BPM Studio al pa kej podobnega. Da je program izkoriščal zvočno kartico kot ADC in DAC.

Če je kdo že delal kej takega ali pa ve kaj o tem, bi ga prosil, če napiše kake so bile težave, kako se je programa lotil, mogoče kaka slikca....


by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr

BigWhale ::

Take programe, ki izkoriscajo hardware bi bilo potrebno zapret! Suznjelastnistva je ze davno konec! ;>

Sicer pa so v osemdesetih letih to racunalniki na veliko poceli. Sploh spektrum... ;)

Microsoft ::

Pa nism mislu no, da bi bli ti programi tak zlobni.:D

Hardware bi jim bil v pomoč. No, sej brez nejga tak neč ne ger...


by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr

darkolord ::

Uporabi DirectSound na primer...

Microsoft ::

darkolord, jst sm pr tem rest začetnik.:O In kaj je DirectSound?


by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr

Senitel ::

DirectSound je ena izmed komponent DirectX, ki skrbi za zvok.
Samo nevem točno kaj ti potrebuješ? Zvočna kartica že itak dela ADC na vhodih in DAC na izhodih... Verjetno bi rad še kaj več. :D

Microsoft ::

Ja vem, da ima zvočna kartica že vgrajen ADC in DAC. In prav zaradi tega bi jaz rad uporabil kar zvočno kartico, namesto da bi kupoval DSP procesro.

Jaz bi rad recimo naredil nek program, kot je recimo BPM Studio. Sam to ne sedaj, malo pozneje, ko bom znal kaj bol resnega sprogramirati. Mene zanima, na kakšen način se da recimo zvočni kartico "dopovedat", da naj bo levi kanal bol naglas, naj zmanjša ojačanje niskim tonom za 3dB,...

Recimo, da bi pač mel neko okno, v na katerem bi bili "gumbi" in "diode". Potem bi pač se t miško postavil na nek gumb, in bi se kaka lastnost predvajanja zvoka spremenila. In to okno bi se dalo recmo narediti z VisualBasic-om.

Sam mene pa zaniam, kako naj "pod gumbom" napišem program, ki bo potem res to izvajal, kar sem si zamislil? In kako naj napišem program, da se bodo "ledice" prižigale glede na ojačanje izhodnega sognala (VU meter).


by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr

Senitel ::

Sicer v glazbeni sceni nisem ravno doma ampak:
Z DirectSound se da narediti marsikaj, čeprav bi se za tole (po moje) moral kar precej poglobiti v vse skupaj. Največji problem se mi zdi bi pa bil v tem, da ti tole hočeš imet povsem real time (right?), oziroma z zelo majhnim latency-em (torej naredit capture, obdelat in zaigrat). DirectSound pa ni ravno najbolj primeren za take stvari... Pa tudi zvočne kartice so kar precej drugačne od grafičnih kartic in veliko stvari se dela s pomočjo CPU-ja (od tod precejšne obremenitve ob raznih 3D zvočnih efektih).

Povej kaj dejansko se da s tem BPM Studio delat (kot sem že omenil glazba ni ravno moje področje) in bom malo pogledal kaj se glede tega da postoriti v DirectSound.

Microsoft ::

Ja recimo, da bi bilo mogoče narediti nekaj osnovnih stvari, kot je recimo equalizer, kontrola posameznega kanala (ojačanje), razmerje med levo indesnjo stranjo, prikaz (VU meter).

To bi bilo za začetek več kot dovolj. Potem pa bi nadaljeval z izdelovanjem efektov, ki bi si jih lahko izmislil sam. REcimo nekaj osnovnih je odmev, pa recimo hitrost predvajanja skladbe, pa pač polno ostalih efektov, ki jih je, sam se jih ne spomnem in tudi men ne poznam.

Če bi mi pa to uspelo, pa bi začel izdelovati software, ki bi bil narejen po meri kupca (producenta).

Drgače gle de same hitrosti bi sam program moral biti hiter, ja. Čeprav je tak, da če bi tam spremenil ojačanje nekega spektra frekvenc, bi lahko bila zakasnitev recimo 100ms, da bi program to tudi resnično izvedel. Samo pri samem predvajanju pa bi moralo biti čim manj zaostanka. Se pravi, da zvok ko enkrat pride v zvočno kartico, da jo tudi čim prej zapusti.

Pri zahtevni obdelavi zvoka "trpi" CPU? Tega pa nisem vedel. Sem mislil, da je tisti procesor (DSP), ki je na zvočni, najbolj primeren takim anlogam in da CPU tu nima kaj iskati. Konec koncev, DSP je namenjen hitri obdelavi analognih signalov (obdeluje jih seveda v digitalni obliki). Si prepričan, da ima pri obdelavi zvoka CPU tako veliko vlogo?

Pa še vedno ne vem, kaj je DirectSound?:\


by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr

Senitel ::

DirectSound je vmesnik med tabo (programerjem) in zvočno kartico. Imaš bufferje (zvoke), ki jih potem DirectSound zmixa v en izhodni signal vmes pa lahko narediš še marsikaj. CPU je predvsem na udaru, ko uporabljaš 3D zvoke, ker lahko izvor zvoka postaviš kamor koli v 3D prostoru in je potem potrebno preračunat za npr 5.1 konfiguracijo zvočnikov. Ne moreš dobro vedet kaj počne zvočna in kaj CPU (ker če zvočna nečesa ne podpira, potem DirectSound to emulira).
Sicer ti pa svetujem, da si snameš dol DirectX SDK in si malo pogledaš DirectSound v help in se potem zopet oglasiš, ko se malce pobližje spoznaš z njim. :)

Microsoft ::

Vidm, da je zadeva vlka okol 180MB. Ker sm zdele na ISDNju, to ne bom šel vlečt dol. Mislm, da bom v torek pršu do bol konkretnega interneta. Bom takrat to dol potegnu, pa bomo pol vidl....

Hvala zaenkrat.;)


by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr

Microsoft ::

Zdej sm jst tole inštaliral. Sm kje pa kako nej zdej začnem raziskovat to? Res nevem, kr še nikol nisem delal s temi stvarmi...

Še slikca: tukja


by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr

Person ::

Vao, ka si odkril:)
To eni uporabljamo že kaki 2 leti pa še mal več;)
Let's make something useful!

Microsoft ::

In po 2 letih mi ne znaš odgovorit na moje težave?:\ :D


by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr

Senitel ::

Poglej dokumentacijo za C++ pod DirectSound->Using DirectSound

BigWhale ::

Implementacija VU metra z eno zgledno sound knjiznico je trivialna. Ker vecina knjiznic ponuja kar 'monitoring' outputa na zvocni kartici. Mixanje in igranje s kanali pa tudi ni nic blazno kompliciranega.

PS: Cim prej opusti Visual Basic ;)

Person ::

Ka bi sploh rad našel v DS-du?
Let's make something useful!

Microsoft ::

Person, recimo, če poznaš BPM Studio. Neki tazga. Da bi naredil equalizer, večkanalno mešalno mizo, pa še kaj. Seveda bi rabu vizualni izgled, in potem še programe, ki bi si "skrivali" pod programi...

Pač, da ko daš "potenciometer" za glasnost na neko pozicijo, da tudi s tako potem res igra. Ali pa če ojačaš/slabiš neke ton, da to tudi res naredi.

Se pravi, vizualni izgled, ki ni tako pomemben, in potem še programi ki bi to res izvajali.

Dovolj razumljivo?


by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr

Person ::

Kapiram.
Ma enostavno gre naredit 3D zvok, pa glasnost.
Pa neke efekte že ma...

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/directx9_c/directX/htm/standardeffects.asp?frame=true
Let's make something useful!

Microsoft ::

No, hvala zaenkrat. Se bom kle uglasu še kej po novem letu, ker zdele je prevelek upliv "novega leta", da bi kej konstruktivnega napisal.

Hvala, pa fajn praznujte danes!:D


by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr

Microsoft ::

BigWhale, zakaj naj čimprej upostim visual absic?

Drgač sm pa pogledal malo DirectSound pa DirctAudio. Pogledal sem samo tiste stvari, ki so napisane v C++, ker VBnimam naložen gor. Pa potem sem videč, da je pri vsaki taki stvari napisan tudi neki programske kode pa še opis. Pogledal sem pa res zelo na hitro, bom drug teden kaj več.

Me pa že sedaj zanima, če bi si pottem lahko s to programsko kodo kaj pomagal in recimo nek infekt kar "prilepil" kakemu drugemu progamu ali celo izdelal svoj program. Kaj sploh predstavlja tista programska koda?

Pa še nekaj me zanima: Ali je možno te efekte potem prilagajati po čisto svoji zamisli? REcimo, da imamo "potenciometer", ki ga lahko premikamo in z njim spreminjammo ojačanje/slabljenje izhodnega signala. REcimo, da bi si jaz potem lahko izmislal čisto svojo karakteristiko, kako se bo ojačanje/slabljenje spreminjalo glede na pomik "potenciometra". Recimo, da bi bila odvisnost od pomika linearna, x^2, x^3,sqr(x),.... Bi to s tem šlo?



by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr

Microsoft ::

Al pa recimo za začetek naj bo takela zadeva: Ko bi kliknu na ikono, bi se prkazu potenciometer. Če bi pa zdej ta potenciometer premiku, bi pa s tem spereminju ojačanje signala, ki gre iz zvočne kartice (line out).

REcimo, da bi vse skupaj izgledalo, kot je na tisto, kar je na sliki obkroženo z rdečo: klik


by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr

Senitel ::

Ja pač narišeš potenciometer in ko ga uporabnik premakne, spremeniš glasnost za primary DirectSound buffer...

Fury ::

drugace pa.. ce mislis delat mesalke in podobne pizdarije si bos slej ko prej moral pogledat ASIO, ki omogoca zelo majhne zakasnitve pri obdelavi signala...

ASIO Clanek na creative.com

Microsoft ::

Senitel in kje najdeš potem ta primary DirectSound buffer? Pa a bi se dalo to narediti v visual basic-u? Mogoče še v kirem drugem programskem jeziku?

Fury, grem na branje zdele... Mim grede, kaj sploh je ASIO?


by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr

Microsoft ::

Sm zdej tole prebla in kolker sm razumel, na vlko hvali ta ASIO. Sm zdej men še vseeno ni jasn, ka si nej zdej s tem jst pomagam. Mim grede, sploh nimam Creativine zvočne karrtice...

No, zdele sm si naložu še Visual Studio, pa mi nič kja ni uspel.

Pa prosu bi res, če mi lahka kdo pove, kak je zdej ta postopek, da bi sej nekaj malega naredil. S katerim programskim jezikom naj naredim? Kot sem že malo višje opisal, bi rad naredil samo to, da bi imel nek potenciometer, s katerim bi lahko spreminjal glasnost izhodnega signala. Metoda in pa programsko okolje pa mora biti tako, da se bo to izvedlo v čimkrajšem možnem času. Pa da bo potem možno iz tu naprej graditi ostale vizualne audio naprave, ki se uporabljajo v studijih. Kot sem že napisal, je lahko zgled recimo BPM Studio ali pa Music Maker ali pa kej tazga.
No, bi se našu kak?:\ :8)


by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr

Zgodovina sprememb…

Vesoljc ::

uporabi VS C++

čimkrajšem možnem času? heh, optimist...
kar se pa tiče vizualnega vmesnika, je pa mfc verjetno najbolj simpl varjanta... kaj je mfc? ojoj... :D
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...

Senitel ::

Kolk dober sploh znaš programirat?

Microsoft ::

Senitel, ja do sedaj še nisem delal programov, ki bi potem tekli na PCju. No, razen tistih nekaj vaj, ki so obvezne v šoli, sm tist je bolj za vajo, kot pa da bi si s tistim lahko kej konkretno pomagal pri mojem projektu. klik

Jst sm do sedaj delal programe v Cju (icc avr ide). Tak da nekaj malega znam že napisati z osnovnimi stavki (if, for, while,...).

No, sm men je bolj problem v tem, da si jaz ne predstavljam niti osnovne zgradbe, kako bi to moralo izgledat. REcimo, za vizualizacijo recimo da mi nekot rata. Sam potem s katerim programskim jezikom naj napšem program. Če je to v c++, pol vredu.

Sm pol pa nastopi težava. Ko sem do sedaj programiral proce, sm pač v programu "reku", naj ta pin na procu dela to pa pto, kir drug pin pa kej druzga. Pa vedu sm imena pinov pa to. Tuki pa nevem, kako je kateri stvari "ime". Katere parametre morem spremeniti, da bi zvok, ki gre na line out van, slabil/ojačal. Al pa od kje naj zajamem zvok, ki pride po line in. Pač da bi recimo pognal winamp, pa bi potem s tem mojim programom spreminjal lastnosti izhodnega signala.

Potem je tu še druga večja težava. Kam je potrebno shranit kak fajl, v kaki obliki (.exe, .dll.,...). To tudi še ne vem.

Drgač pa ne mislim narediti že kar equalizer, ker še nimam toliko matematičnega zannja. Bi se pa zato lotil kakšnih lažjih stvari. Pa tudi sam bi rad malo eksperimentiral. REcimo, da bi pač zajemall vrednosti signala za levo stran (stereo), počakal 0.5s in jih potem pošiljal van. Tako bi lahko dobil zakasnitev. Nevem, radd bi poizkusil to pa še seveda veliko drugih stvari.

Vesoljc, bom pogledal, kaj je mfc. Sm, kot sem že rekel, jst bi rad začel, se pravi, da še sploh nisem kaj konkretnega naredil. Jst sm začel zdej šele raziskovat, za mene, neznano področje....


by Miha

p.s.:Kje naj DLjam MFC?
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr

Zgodovina sprememb…

Senitel ::

Potem bi ti pa priporočal, da se najprej začneš učit en sodoben programski jezik ala C++... Programirat DirectSound kar iz 0 je bolj jalova zadeva.

MFC je že v Visual C++.

Microsoft ::

Ja sej, to tak delam skos kej v c++. Sm mene zanim, kje naj izvem, preberem al karkol pač, kako se kaka stvra imenuje? Katere stvari je treba narediti, da lahko prebereš vrednost zvoka, in kam ga pošlješ, če hočeš, da gre na izhod. In podobno, ane.

Pa zanima me, kaj naj izberem, ko izberem new v visual basicu? Tam je 13 različnih tipov. Katerega izberem za to, kar bi jaz rad naredil?


by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr

Vesoljc ::

z knjižnicami ala DS ne delaš direktno z hardware-om, tuki nimaš "pinov"!
kar morš na začetku narest je neka osnovna win32 aplikacija, po možnosti mfc (lahko tudi dialog based). zatem morš narest init direct sound, nastavit "player" in predvajati naloadan audio buffer (ali nek audio stream). poglej dx8 sdk tutoriale...
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...

Microsoft ::

No, to mi rata, da ko zaženem c++, da zberem win32 application. Sm kje pa kaj naj zdej nastavim, da bo mfc?

Pa tole me res zanima. Od kje vedit, kaj in kako moreš to naredit, da bo delalo? A je kaka knjiga al pa www stran, kjer bi pisalo o tem kaj več? REcimo sploh pol, kak izvedit init direct sound, nastavit "player" in predvajati naloadan audio buffer (ali nek audio stream).

Ka ste vi to zvedl, kje je treba kja nastavit, kaj vključit, kam kaj posnet, kak naj bo setup? Hm, knjiga o tem, če bi obstajala, bi mi zelo prav pršla. Takoj kupim. Pa tudi kaka www stran bi bla kul.


by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr

Vesoljc ::

visual basic & direct sound
direct sound & visaul c++

a je res tolk tešžko napisat "direct sound tutorial c++" v googla? :\
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...

Microsoft ::

No, zdeel sm sko skos skal, pa sm pisal vsemogoče stavri.... Bom pogledal, kar si ti našel....

Jst res nism dober v iskanju www strani. Nevem, nimam sreče. Damn.:D


by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

zakaj se mi glas sam znižuje

Oddelek: Pomoč in nasveti
111259 (884) kixs
»

Zvocna kartica & FPS (Frames per second)

Oddelek: Pomoč in nasveti
61578 (1507) Dr_M
»

[C++ DirectX] DirectSound vodič za začetnike

Oddelek: Programiranje
131753 (1539) W3by
»

nForce2 in zvok.....

Oddelek: Zvok in slika
181152 (968) Tilen
»

kX SBLive! Gonilniki

Oddelek: Zvok in slika
311565 (1279) KiLLeeY

Več podobnih tem