Slo-Tech - Danes je večina Airbusovih letal ponovno letela normalno, potem ko je evropski proizvajalec čez vikend mrzlično posodabljal hroščato programsko opremo, zaradi katere so bila letala prejšnji teden prizemljena. Ranljivost so odkrili konec oktobra, ko je moral JetBluejev Airbus A320 na poti iz Mehike v Newark zasilno pristati na Floridi. Zaradi programske napake je bilo letalo občutljivo na sončno nevihto, kar je povzročilo nenaden spust. Evropska agencija EASA je nato v petek izdala izredno izredno direktivo">direktivo, s katero so letala prizemljili do odprave napake. Večino so jih lahko popravili na daljavo, nekatera starejša pa so morala v tehnične delavnice, ker potrebujejo nove računalnike.
Airbus je potrdil, da so približno 6000 letal že popravili, ostaja jih še nekaj manj kot sto. Težava je bila v računalniškem delu, ki nadzoruje višinsko krmilo in krilca (Elevator and Aileron Computer). Airbus A320 je 30. oktobra utrpel nenadzorovano izgubo višine, ki jo je povzročil neustrezen računalniški ukaz za spremembo na krmilnih površinah. Letalo je nato brez težav pristalo, razlog za incident pa je bil hrošč v ELAC-u. V incidentu je bilo 15 ljudi lažje poškodovanih. Zaradi nevarnosti, ki jo tak ukaz predstavlja na nizki višini ali pri visoki hitrosti, je Airbus izdal opozorilo in predpisal namestitev druge (starejše) različice kode ali zamenjavo ELAC.
Airbus ocenjuje, da je težavo na letu povzročil visokoenergijski delec iz vesolja, najverjetneje iz Sonca. Kozmični žarki niso nič novega, a na Zemlji običajno ne povzročajo težav. Zato je Airbus pripravil nadgradnjo programske opreme, da kozmični žarki ne bi mogli vplivati na krmiljenje. Airbus pojasnjuje, da je šlo v tem primeru za spremembo enega bita (bit flip), ki pa je bil kritičen. Testiranje je pokazalo, da je to edina razlaga, ki je skladna z dogodki, medtem ko neposrednega dokaza nimajo, ker hitri nevtroni za seboj ne puščajo sledi. Nadgradnja je v resnici vrnitev na starejšo različico programske opreme, ki je bolj odporna.
Novice » Znanost in tehnologija » Airbusova letala večinoma popravljena
kow ::
Nikjer nisem zasledil kaj je bil dejanski problem. Kaksno "napacno uporabo" so uporabili pri zadnji posodobitvi.
Not A Number ::
Če je bila stara verzija sw odporna na bit-flip ... zakaj so to v novejših verzijah sw dali ven?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Not A Number ()
pegasus ::
Pač nekdo je eno vrstico preveč zakomentiral ;)
Sicer pa tak inflight upset ni prvi - so že pred časom imeli nekaj podobnega: Qantas Flight 72 @ Wikipedia Najbolj zabavno tu mi je, da niso uspeli reproducirati in definitivno potrditi, kaj točno se je zgodilo. Pač neka magija v teh kompjutrih al neki ... ;)
Sicer pa tak inflight upset ni prvi - so že pred časom imeli nekaj podobnega: Qantas Flight 72 @ Wikipedia Najbolj zabavno tu mi je, da niso uspeli reproducirati in definitivno potrditi, kaj točno se je zgodilo. Pač neka magija v teh kompjutrih al neki ... ;)
kow ::
Pač nekdo je eno vrstico preveč zakomentiral ;)
Dvomim. Revertali so featurje, tako da ni tako enostavno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
sbawe64 ::
Nikjer nisem zasledil kaj je bil dejanski problem. Kaksno "napacno uporabo" so uporabili pri zadnji posodobitvi.
Preobčutljivost na sončne izbruhe (radiacija iz vesolja) pri L104 in se zgodi bit flip
https://www.bbc.com/future/article/2025...
V 900 od 6000 primerih bo potrebna tudi hw nadgradnja:
All those planes required software updates and, in some 900 cases, new computer hardware, to better protect them against the threat of space radiation wreaking havoc with their electronics.
Ima Boeing podobne težave ?
2020 is new 1984
Corona World order
Corona World order
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sbawe64 ()
sbawe64 ::
Nove težave za Airbus
https://www.reuters.com/business/aerosp...
https://www.reuters.com/business/aerosp...
2020 is new 1984
Corona World order
Corona World order
tony1 ::
"Kozmični žarki niso nič novega, a na Zemlji običajno ne povzročajo težav."
Še en izgovor iz seznama BOFHja, kljukica.
Še en izgovor iz seznama BOFHja, kljukica.
kow ::
Nikjer nisem zasledil kaj je bil dejanski problem. Kaksno "napacno uporabo" so uporabili pri zadnji posodobitvi.
Preobčutljivost na sončne izbruhe (radiacija iz vesolja) pri L104 in se zgodi bit flip
Bit flip se lahko zgodi tudi pri L103. Le, da to ne sprozi taksne anomalije.
fikus_ ::
Torej bo s SW downgrade to rešeno, kjer je mogoče?! Ali so prepričani, ali je bolj tisto, da s prejšnjim SW te napake niso opazili oz. ni bilo tako "moteče"?
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
bbbbbb2024 ::
Nikjer nisem zasledil kaj je bil dejanski problem. Kaksno "napacno uporabo" so uporabili pri zadnji posodobitvi.
Prišlo je do bit flipa. To je prišlo že pri Quantas letu:
Qantas Flight 72 @ Wikipedia
To se ne da pomagati drugače, kot da ima ADIRU ali ELAC 2 enota izračunane kontrolne vsote za podatke (CRC). Če pride do neavtorizirane spremembe podatka, potem pač ne vem, se podatek ignorira ali nekaj pač.
Kontrolna vsota se pošlje skupaj s podatki, tako da enota na oni strani izračuna CRC, da ni prišlo do spremembe na poti.
To je v računalništvu znan problem.
Serverji, ki imajo varovan pomnilnik (ECC), pride do takega dogodka recimo enkrat na 8-10 let, v praksi.
Za SPARC rocesor je obstajala hardened verzija, ki je imela ecc varovane vse buse:
SPARC @ Wikipedia
To so uporabljali v vesolju, samo ne vem, če to še rabijo. Verjetno ja, samo nisem več na tekočem s SPARCi. Xeon ima varovan z ecc samo od bus kontrolerja do RAMa.
kow ::
Ne razumes kaj sprasujem. Zadnji software (ki so ga revertali) gotovo ni spreminjal arhitekture handleanja take napake.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Vredno ogleda ...
| Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
|---|---|---|---|
| Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
| » | Boeingi 737 Max 9 še vedno prizemljeni (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 9755 (5415) | Zako |
| » | Boeing 737 Max se vrača na evropsko neboOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 8610 (6616) | Bartol |
| » | Leto dni kasneje Boeing 737 Max še vedno na tlehOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 9398 (7100) | fikus_ |
| » | EU še ni zadovoljna z Boeingom 737 Max in ne bo verjela ZDAOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 15289 (10870) | AndrejO |
| » | Prvi strmoglavljeni Boeing 737 Max 8 dan pred nesrečo komaj rešili (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 35015 (25293) | poweroff |