Slo-Tech - V prvih sedmih mesecih tega leta je prodaja električnih vozil globalno zrasla za 27 odstotkov v primerjavi z enakim obdobjem lani. Prodanih je bilo 10,7 milijona električnih vozil, četudi se je v Severni Ameriki zaradi spremenjenih političnih okoliščin rast ustavila. Največ električnih vozil so prodali na Kitajskem, sledi Evropa.
Na Kitajskem so prodali 6,5 milijona vozil, kar je 29 odstotkov več kot lani, še odstotno točko višjo rast je ob 2,3 milijona prodanih vozil beležila Evropa. V Severni Ameriki so prodali milijon električnih vozil, kar je vsega dva odstotka več kot lani. Preostali svet se šele prebuja, saj sicer beleži 42-odstotno rast, a skupaj znese le 0,9 milijona prodanih vozil.
V Sloveniji so v prvi polovici leta prodali 30 tisoč novih osebnih vozil, kar je šest odstotkov več kot lani. Popolnoma električna vozila so beležila 95-odstotno rast prodaje, skupno pa je bilo v Sloveniji registriranih 2700 električnih vozil.
Novice » Ostale najave » Prodaja električnih vozil letos zrasla za četrtino

Utk ::
Slotech inteligenza pravi da v EV sili samo EU, nikjer drugje niso tako neumni...
Slotech inteligenza pravi še marsikaj, kar je čisto narobe. Kako neumen folk je šele na drugih forumih...
Slotech inteligenza pravi še marsikaj, kar je čisto narobe. Kako neumen folk je šele na drugih forumih...

fikus_ ::
Iz novice, v EU 2,3 milijona, v Usa 1 milijon, Kitajcev je precej več, tako da ja, v EU se proda večina, če gledaš po prebivalstvu.
Na tvojem mestu se bi vprašal po "inteligenzi".
Na tvojem mestu se bi vprašal po "inteligenzi".
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fikus_ ()

Utk ::
Iz novice, v EU 2,3 milijona, v Usa 1 milijon, Kitajcev je precej več, tako da ja, v EU se proda večina, če gledaš po prebivalstvu.
Na tvojem mestu se bi vprašal po "inteligenzi".
Nihče na svetu ne računa število na prebivalca, ampak kako drugače:
Automobile marketshare for battery electric vehicles (BEV) in China reached 27% in 2024, compared to 13% in the EU and 8% in the US.
Seveda, največ bebcev je v Evropi.![]()
Bolj skrbi to, da je cena EVjev problem samo v Evropi. Kar pomeni da postajamo shithole sveta.
Američani bi lahko kupovali EVje, pa raje kupujejo še dražje tovornjake, ki goltajo 12 litrov. Kitajci kupujejo električne brez nekega joka.
Evropa bi jih pa kupovala še bistveno več, pa ljudje (pravite da) nimajo denarja oz so predragi.
To je tisto kar nas bi zares moralo skrbet.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

fikus_ ::
Vidim, da ti "inteligenza" deluje pri sprenevedanju. Najprej piseš eno, ko ti pokažem zmoto, pa obračanje in preusmerjanje pozornosti.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

Ganon ::
Bolj skrbi to, da je cena EVjev problem samo v Evropi. Kar pomeni da postajamo shithole sveta.
Američani bi lahko kupovali EVje, pa raje kupujejo še dražje tovornjake, ki goltajo 12 litrov. Kitajci kupujejo električne brez nekega joka.
Evropa bi jih pa kupovala še bistveno več, pa ljudje (pravite da) nimajo denarja oz so predragi.
To je tisto kar nas bi zares moralo skrbet.
Lahko bi se vprašal po lastni inteligenzi.

Utk ::
Vidim, da ti "inteligenza" deluje pri sprenevedanju. Najprej piseš eno, ko ti pokažem zmoto, pa obračanje in preusmerjanje pozornosti.
Dej mi pokaži en primer iz zgodovine avto prodaje ko bi nekdu reku, res da tam prodamo manj avtov in imamo nižji tržni delež, jih pa prodamo več na prebivalca. En.
Bolj skrbi to, da je cena EVjev problem samo v Evropi. Kar pomeni da postajamo shithole sveta.
Američani bi lahko kupovali EVje, pa raje kupujejo še dražje tovornjake, ki goltajo 12 litrov. Kitajci kupujejo električne brez nekega joka.
Evropa bi jih pa kupovala še bistveno več, pa ljudje (pravite da) nimajo denarja oz so predragi.
To je tisto kar nas bi zares moralo skrbet.
Lahko bi se vprašal po lastni inteligenzi.
Moje mnenje o moji inteligenzi je znano in jasno... Vprašljiva je vaša, ki verjamete da Evropa diktira trende. Kitajci prodajajo v Evropi morda 1% modelov, ki jih imajo, vi pa verjamete da jih delajo zarad Evrope. Inteligenza na višku...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

Strel455 ::
še en kitajski fejk
Exclusive: China auto industry inflates sales by exporting new cars as 'used'
Chinese state media condemned the domestic 'zero mileage' used car market
Exclusive: China auto industry inflates sales by exporting new cars as 'used'
Chinese state media condemned the domestic 'zero mileage' used car market

IL_DIAVOLO ::
Eni živimo s tehnologijo, eni pa za tehnologijo.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

Seljak ::
Kaže, da električna vozila kljub regionalnim razlikam še naprej beležijo močno globalno rast, pri čemer Kitajska ostaja daleč največji trg in glavni motor prehoda. Evropa z visoko rastjo sledi trendu, medtem ko se v Severni Ameriki že kaže vpliv političnih odločitev na tržne dinamike. Posebej zanimiv je podatek za Slovenijo, kjer sicer absolutne številke ostajajo relativno nizke, a skoraj podvojitev prodaje električnih vozil kaže na hitro sprejemanje tehnologije. Ključni izzivi ostajajo razvoj infrastrukture, stabilnost spodbud in dolgoročna dostopnost cenovno ugodnih modelov.

Strel455 ::
To v Evropi delamo že 30 let. Nekateri kot da ste včeraj po župi priplavali.
A res? A v Evropi države sofinancirajo tovarnam avtomobilom vsak prodan EV? A bejž no??

PS: Kitajska sofinancira tako proizvajalce kot kupce.

borut_p ::
Kitajcem je s statistiko lih tolk za verjet kot hrvatom
https://www.bloomberg.com/features/2023...
Se par let nazaj so stancali ev in jih vozili direkt na travnike. Vazno pa, da so bili registrirani in so bili v statistiki
https://www.bloomberg.com/features/2023...
Se par let nazaj so stancali ev in jih vozili direkt na travnike. Vazno pa, da so bili registrirani in so bili v statistiki

Utk ::
To v Evropi delamo že 30 let. Nekateri kot da ste včeraj po župi priplavali.
A res? A v Evropi države sofinancirajo tovarnam avtomobilom vsak prodan EV? A bejž no??Poleg tega se tak avto proda za 30% nižjo ceno, dostikrat brez kakršnekoli garancije.
PS: Kitajska sofinancira tako proizvajalce kot kupce.
Da. Nemški avtotrgovec je sam od sebe kupil avto, pokasiral 7 jurjev, čez pol leta ga prodal na Poljsko ali Slovenijo in je še kupec "rabljenega" dobil 3 jurje subvencije.

Avenger ::
Garantiram, da bo narod šokiran, ko bodo čez nekaj let ti duracelčki prvič zatresli omrežje. Potem bodo začeli govorit o tem, kako je omrežje zastarano in bodo potrebna miljardna vlaganja, da se postavi nove trafote in potegne ta špehnate kable. Potem bodo povedali, da bo treba, zaradi napovedanih vlaganj, nekoliko prilagodit ceno omrežnine, da bomo vsi plačevali pošten delež. In bo na takrat cena prevoženega kilometra na elektriki enaka kot zdaj, samo da boš mel cel kup komplikacij in kompromisov. Ampak ja, kar ploskajte, več duracelčkov se je prodalo, yay!
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.

m314 ::
EVji prodirajo veliko prepočasi. Ne samo podnebne spremembe, nafta je vzrok tudi števinih vojn. Si predstavljate Bližnji vzhod brez nafte? Nafta daje denar za orožje in naredi ozemlje vredno za spopade. Tudi Rusija bi bistveno teže financirala vojno v Ukrajini in Wagnerja v Afriki.

Seljak ::
Res je, da zmanjšanje odvisnosti od nafte ne vpliva le na okoljske cilje, temveč tudi na mednarodne odnose in varnost. Energetska tranzicija lahko dolgoročno zmanjša finančne vire avtoritarnih režimov, ki svojo moč gradijo na izvozu fosilnih goriv. Vendar je treba poudariti, da bo ta proces dolgotrajen - svetovna mobilnost in energetika sta še vedno močno vezani na nafto. Zato je ključno, da se ob razvoju elektromobilnosti vzporedno pospešuje tudi širša razogljičitev energetskega sistema ter krepi energetska neodvisnost, kar je v interesu tako podnebne politike kot tudi globalne varnosti.

a_borlak ::
Garantiram, da bo narod šokiran, ko bodo čez nekaj let ti duracelčki prvič zatresli omrežje. Potem bodo začeli govorit o tem, kako je omrežje zastarano in bodo potrebna miljardna vlaganja, da se postavi nove trafote in potegne ta špehnate kable. Potem bodo povedali, da bo treba, zaradi napovedanih vlaganj, nekoliko prilagodit ceno omrežnine, da bomo vsi plačevali pošten delež. In bo na takrat cena prevoženega kilometra na elektriki enaka kot zdaj, samo da boš mel cel kup komplikacij in kompromisov. Ampak ja, kar ploskajte, več duracelčkov se je prodalo, yay!
To, da omrežje potrebuje nadgradnjo vedo že vsaj desetletje, tako da kar pišeš, ne pišeš nič novega. Kar se omrežnine tiče, še vedno ne vedo, kako in kaj, glede kompromisov in komplikacij pa mi ni jasno, kaj želiš povedati. In da, EVjev se bo prodalo čedalje več.

Bradellist ::
Sej ma Avanger prav, ampak se pozablja, da bo tudi življenje dražje. Udarilo bo praktično vse, pa ni važno ali se voziš ali ne. Ker elektro ne briga ali ti filaš teslo ali pa dela toplotna.
In lahko garantira, ker rešitve za povečano proizvodnjo potrebne elektrike, niso poceni in niso hitre. Nuklearnih elektrarn, ki so najbolj zelene in smiselne, se pa ne planira, izgradnja pa traja 10let+, pa še ne moreš tko hitro skalirati, ker ni dovolj ponudbe, za potrebe EU.
In lahko garantira, ker rešitve za povečano proizvodnjo potrebne elektrike, niso poceni in niso hitre. Nuklearnih elektrarn, ki so najbolj zelene in smiselne, se pa ne planira, izgradnja pa traja 10let+, pa še ne moreš tko hitro skalirati, ker ni dovolj ponudbe, za potrebe EU.

Telbanc ::
Če prodaja el. igrač raste ko zjutraj narejen buhtelj, ne vem zakaj potem sploh še subvencije za tretjino el. avta. Ob takih številkah je verjetno že čas, da subvencije ukinemo. Ali se morda kdo boji, da se bo ponovila zgodba z sončimi elektrarnami. Rusi nardijo jedrsko centralo v 7 letih pa še dost cenej so.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Telbanc ()

johnnyyy ::
Bradellist je izjavil:
Sej ma Avanger prav, ampak se pozablja, da bo tudi življenje dražje. Udarilo bo praktično vse, pa ni važno ali se voziš ali ne. Ker elektro ne briga ali ti filaš teslo ali pa dela toplotna.
Težko je reči kaj bo. Če več vlagamo v elektro infrastrukturo in se manj vozimo z ICE, pomeni tudi da bo več denarja ostalo doma in ga ne bomo trošili za nafto. Po drugi strani se bodo tudi proizvajalci naprav prilagodili - v neki indukciji bi lahko imeli BP 500Wh baterijo in s tem zmanjšali špice, podobno je s pralnim strojem ali sušilcem.

Daniel ::
A ni nekako tako, da je delež goriva v ceni goriva tam nekje 36%, 7% dobi prodajalec, vse ostalo so davki, ki jih pobere država. Torej nekaj več denarja bo ostalo v državi ampak ta delež bo kvečjemu v tistih 36%. Vse ostalo bo tudi pri elektriki izginilo v davke, tako kot sedaj.

a_borlak ::
Če prodaja el. igrač raste ko zjutraj narejen buhtelj, ne vem zakaj potem sploh še subvencije za tretjino el. avta. Ob takih številkah je verjetno že čas, da subvencije ukinemo. Ali se morda kdo boji, da se bo ponovila zgodba z sončimi elektrarnami. Rusi nardijo jedrsko centralo v 7 letih pa še dost cenej so.
Rusi niso sposobni zgraditi JE v 7 letih, morda Kitajci ali Korejci. Prej bo šlo vse v oversize OVE, Nemci upajo, da bodo iz viškov izdelovali vodik in če jim uspe, pozabi na JE.

fikus_ ::
Tudi če se gre na EV 100%, še bo vedno slo velkko denarja ven, vsaj pri proizvodnji EV.
Jedrske elektrarne je pa EU oz. kar vse zahodne drzave tako varnostno zakomplicirale, da se jih ne da vec zgraditi po neki normalni ceni, poleg tega je pa pasovna elektrika slabo plačana (čeprav se nove JEK lahko doneke mere prilagajajo), tako da zasebni kapital nima interesa vlagat v to.
Jedrske nesreče, npr. Cernobil, človeski faktor, FUukusima, špranje in odlaganje pri postavitvi višje pregrade, čeprav so studije napovedovale , opozarjale na to nevarnost,...
Osnovna tehnologija jedrskih elektrarni ni odpovedala, odpovedal je človek, obstranske zadeve,...
Jedrske elektrarne je pa EU oz. kar vse zahodne drzave tako varnostno zakomplicirale, da se jih ne da vec zgraditi po neki normalni ceni, poleg tega je pa pasovna elektrika slabo plačana (čeprav se nove JEK lahko doneke mere prilagajajo), tako da zasebni kapital nima interesa vlagat v to.
Jedrske nesreče, npr. Cernobil, človeski faktor, FUukusima, špranje in odlaganje pri postavitvi višje pregrade, čeprav so studije napovedovale , opozarjale na to nevarnost,...
Osnovna tehnologija jedrskih elektrarni ni odpovedala, odpovedal je človek, obstranske zadeve,...
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

johnnyyy ::
A ni nekako tako, da je delež goriva v ceni goriva tam nekje 36%, 7% dobi prodajalec, vse ostalo so davki, ki jih pobere država. Torej nekaj več denarja bo ostalo v državi ampak ta delež bo kvečjemu v tistih 36%. Vse ostalo bo tudi pri elektriki izginilo v davke, tako kot sedaj.
Ja bi znalo bit. Saj tukaj ne bo nič drugače ... saj tudi sedaj imaš na hitrih polnilnicah ceno 0.40€/kWh in pri porabi 15kWh/100km je cena 6€/100km kjer si na spodnji meji ICE.
A če ta denar ostane doma se ga bo trošilo precej za lokalno gospodarstvo oz. storitve. In danes imaš ogromno ljudi, ki bi radi zaslužli tudi na ta način.

fikus_ ::
Da je SLO elektro omrežje tako robustno, se je potrebno zahvaliti izgradnji še v času YU, v samostojni SLO so se reševali posamezni odseki, kaj dosti novega se ni delalo. Že en daljnovod na novo je praktično nemogoce umestiti v prostor (razne civilne protiiniciative), kaj sele kakšno ČHE, ki bi bila zelo aktualna in zelo verjetno financno vzdržna.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

OK.d ::
ČHE bi lahko naredili iz obstoječih na Savi kot je bil prvotni plan, brez kakšnih velikih dodatnih posegov v okolje.
LPOK.d

sbawe64 ::
Garantiram, da bo narod šokiran, ko bodo čez nekaj let ti duracelčki prvič zatresli omrežje. Potem bodo začeli govorit o tem, kako je omrežje zastarano in bodo potrebna miljardna vlaganja, da se postavi nove trafote in potegne ta špehnate kable. Potem bodo povedali, da bo treba, zaradi napovedanih vlaganj, nekoliko prilagodit ceno omrežnine, da bomo vsi plačevali pošten delež. In bo na takrat cena prevoženega kilometra na elektriki enaka kot zdaj, samo da boš mel cel kup komplikacij in kompromisov. Ampak ja, kar ploskajte, več duracelčkov se je prodalo, yay!
To vemo že sedaj.
In cena na km bo dražja kot pri ice.
O cenah novih vozil pa kdaj drugič.
2020 is new 1984
Corona World order
Corona World order

IL_DIAVOLO ::
Torej manj kot 10% delez elektricnih vozil in ze danes infrastruktura na robu zloma? 
Ce ne bi poznal situacije na slovenskih cestah, bi se rekel. Mtk si genialec, majke mi.

Meni je EV zakon. There is no way back :)
V letu in pol 40.000 km.
Ce ne bi poznal situacije na slovenskih cestah, bi se rekel. Mtk si genialec, majke mi.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: IL_DIAVOLO ()

sbawe64 ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Torej manj kot 10% delez elektricnih vozil in ze danes infrastruktura na robu zloma?![]()
TC, klime, veliki tv, el. štedilniki, tudi prebivalcev je več kot 40 let nazaj.
Lmm odgovor (gemini-2.5-pro):
Odlično vprašanje, ki se dotika dveh ključnih vidikov prehoda na e-mobilnost. Poglejmo si ga po delih.
### 1. Število avtomobilov v Sloveniji
Po zadnjih podatkih **Statističnega urada Republike Slovenije (SURS)** za konec leta 2023 je bilo v Sloveniji registriranih:
* **Približno 1,2 milijona osebnih avtomobilov.**
Za širši kontekst:
* Skupno število vseh registriranih cestnih vozil (vključno s tovornjaki, avtobusi, motorji itd.) je bilo okoli 1,7 milijona.
* Slovenija ima zelo visoko stopnjo motorizacije, okoli **570 osebnih avtomobilov na 1000 prebivalcev**, kar nas uvršča nad povprečje Evropske unije.
---
### 2. Vpliv na elektroenergetsko omrežje ob polni elektrifikaciji
Zamenjava celotnega voznega parka osebnih avtomobilov (1,2 milijona) z električnimi bi predstavljala **ogromen izziv in hkrati priložnost** za slovensko elektroenergetsko omrežje. Težava ni toliko v skupni količini energije, kot v tem, **kdaj in kako** bi se ta energija porabila.
Poglejmo ključne točke:
#### a) Povečana skupna poraba električne energije
Naredimo hitro oceno:
* Povprečen slovenski voznik prevozi okoli **13.000 km na leto**.
* Povprečna poraba električnega avtomobila je okoli **18 kWh na 100 km**.
* Letna poraba enega električnega avtomobila: `(13.000 km / 100 km) * 18 kWh = 2.340 kWh`
* **Skupna dodatna letna poraba za 1,2 milijona avtomobilov:** `1.200.000 * 2.340 kWh ≈ 2.808.000.000 kWh = ~2,8 TWh (teravatnih ur)**
Za primerjavo: celotna letna poraba električne energije v Sloveniji je okoli **14 TWh**.
Dodatnih 2,8 TWh bi pomenilo povečanje za približno **20 %**. Na letni ravni je to obvladljivo, če pravočasno zgradimo nove proizvodne vire.
#### b) Izziv koničnih obremenitev (največji problem)
To je daleč največji izziv. Večina ljudi bi svoje avtomobile polnila ob istem času – **ko pridejo domov iz službe (med 17. in 20. uro)**. To bi ustvarilo ogromno novo večerno konico porabe, ki bi se seštela z obstoječo (kuhanje, ogrevanje, razsvetljava).
* Če bi le polovica lastnikov (600.000) hkrati priklopila svoje avtomobile na počasno domačo polnilnico (npr. 3,6 kW), bi to v trenutku povečalo obremenitev omrežja za `600.000 * 3,6 kW = 2.160.000 kW = 2.160 MW (megavatov)`.
* To je več od moči Nuklearne elektrarne Krško (NEK), ki znaša okoli 700 MW.
Trenutno omrežje, še posebej na lokalni ravni (transformatorji v naseljih, kabli do hiš), **takšne sočasne obremenitve ne bi zdržalo**. To bi vodilo do preobremenitev, padcev napetosti in izpadov elektrike.
#### c) Potrebne nadgradnje omrežja
Za obvladovanje takšnega prehoda bi bile potrebne obsežne in drage investicije:
1. **Lokalno (nizkonapetostno) omrežje:** Zamenjava transformatorskih postaj v naseljih, polaganje debelejših kablov do hiš in blokov. Poseben izziv so večstanovanjske stavbe.
2. **Distribucijsko in prenosno omrežje:** Okrepiti bi bilo treba celotno hrbtenico omrežja, da bi lahko prenašala večje moči do urbanih središč.
#### d) Viri električne energije
Dodatnih ~2,8 TWh energije bi morali nekje proizvesti. Da bi dosegli okoljske cilje, bi morala ta energija prihajati iz nizkoogljičnih virov:
* **Novi proizvodni viri:** To pomeni nujnost gradnje novih virov, kot je **JEK2**, ter pospešena gradnja sončnih in vetrnih elektrarn. Brez tega bi povečano porabo krili z uvozom ali z večjo proizvodnjo iz termoelektrarn, kar bi izničilo okoljski učinek.
### Rešitve in priložnosti
Situacija ni brezupna, vendar zahteva pameten pristop. Avtomobili niso le porabniki, ampak so lahko tudi del rešitve.
1. **Pametno polnjenje (Smart Charging):** To je ključna rešitev. Namesto da vsi polnijo avtomobile ob 17h, sistem samodejno prestavi polnjenje v čas, ko je omrežje manj obremenjeno (npr. ponoči med 23. in 5. uro) ali ko je na voljo višek energije iz obnovljivih virov (npr. sredi sončnega dne). To drastično zmanjša konično obremenitev.
2. **Dinamične tarife:** Cenejša elektrika ponoči bi uporabnike finančno spodbudila k polnjenju izven konic.
3. **Tehnologija V2G (Vehicle-to-Grid):** Avtomobili postanejo **mobilni hranilniki energije**. Ko je omrežje preobremenjeno (npr. ob 18h), lahko avtomobili, ki so priklopljeni in imajo polno baterijo, oddajo majhno količino energije nazaj v omrežje in za to prejmejo plačilo. Skupaj 1,2 milijona avtomobilov predstavlja ogromen hranilnik, ki bi lahko stabiliziral celotno omrežje.
4. **Lokalna proizvodnja:** Povečanje števila sončnih elektrarn na strehah hiš in podjetij bi omogočilo polnjenje avtomobilov z lokalno proizvedeno energijo, kar razbremeni glavno omrežje.
### Zaključek
Če povzamemo, 100% elektrifikacija voznega parka v Sloveniji **tehnično ni nemogoča**, vendar bi zahtevala:
* **Ogromne investicije** v posodobitev in ojačitev celotnega elektroenergetskega omrežja.
* **Gradnjo novih, nizkoogljičnih virov** za proizvodnjo električne energije.
* **Množično uvedbo pametnih tehnologij** (pametno polnjenje, V2G) in spremembo navad uporabnikov.
Prehod bo postopen, kar daje sistemskim operaterjem (ELES, SODO) čas za prilagajanje. Ključ ne bo le v gradnji novih elektrarn, temveč predvsem v **pametnem upravljanju porabe**.
2020 is new 1984
Corona World order
Corona World order

bobby ::
Nisem vedel, da je izkoristek termo elektrarn v povprečju samo okoli 38%.
ICE pa 30%.
ICE pa 30%.
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.

sbawe64 ::
Pregled cen najbolj prodajanih električnih vozil (oktober 2023 / začetek 2024)
Cene ev brez subvencij (cena od):
Najcenejša
---
Dacia spring, Mestni avto, od 23.000 EUR
MG4 Electric, Kompaktna kombilimuzina, od 33.000 EUR
Hyundai Kona EV, Manjši Crossover, od 43.000 EUR
Volkswagen ID.4, Družinski SUV, od 44.000 EUR
Škoda Enyaq, Družinski SUV, od 46.500 EUR
Tesla Model Y, Srednji SUV, od 46.000 EUR
---
S takimi cenami in plačami bo večina prebivalcev v prihodnosti na pešhondi ali kolesu.
Cene ev brez subvencij (cena od):
Najcenejša
---
Dacia spring, Mestni avto, od 23.000 EUR
MG4 Electric, Kompaktna kombilimuzina, od 33.000 EUR
Hyundai Kona EV, Manjši Crossover, od 43.000 EUR
Volkswagen ID.4, Družinski SUV, od 44.000 EUR
Škoda Enyaq, Družinski SUV, od 46.500 EUR
Tesla Model Y, Srednji SUV, od 46.000 EUR
---
S takimi cenami in plačami bo večina prebivalcev v prihodnosti na pešhondi ali kolesu.
2020 is new 1984
Corona World order
Corona World order
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sbawe64 ()

IL_DIAVOLO ::
Ne bojo, bodo pa ziveli v propadajocih in gnilih bajtah, da se bodo lahko vozili v precenjenih eko vozilih.
Kot je omenjeno v sosednji temi, odobrenih potrošniskih kreditov je v Sloveniji rekordno.
Kot je omenjeno v sosednji temi, odobrenih potrošniskih kreditov je v Sloveniji rekordno.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

feryz ::
Jaz sem dobil EV prejšnji teden.
Totalni zeh. Še dobro da se ne mislim jaz v njemu voziti. Ker to je zgolj od daleč podobno avtu.
Bom pa vsaj statistiko EV okrepil.
Totalni zeh. Še dobro da se ne mislim jaz v njemu voziti. Ker to je zgolj od daleč podobno avtu.
Bom pa vsaj statistiko EV okrepil.

UkrFTW!! ::

johnnyyy ::
S takimi cenami in plačami bo večina prebivalcev v prihodnosti na pešhondi ali kolesu.
EV so še vedno novejša tehnologija in v kapitalizmu, kjer se cene generirajo glede na ponudbo in povpraševanje, so avtomobili dražji in ekskluziva, kjer podjetja kujejo mastne dobičke. Ko bodo šle stvari v mainstream bodo tudi cene relativno precej padle in razširil se bo sekundarni trg rabljenih.
Za primerjavo si lahko pogledaš lifepo4 baterije, kjer lahko kot fizična oseba dobiš baterijo za 55€/kWh z DDV. Torej če greš v samogradnjo - baterije, ohišje, BMS in razsmernik si ga lahko sestaviš za pod 10k€ za 100kWh. Pa si poglej cene kaj ti zmontirajo za 10k€. Hja, ekologija je biznis kjer vsak udeleženec pristavi svoj piskrček, raja pa ga plača.

fikus_ ::
ČHE bi lahko naredili iz obstoječih na Savi kot je bil prvotni plan, brez kakšnih velikih dodatnih posegov v okolje.
Za Dravske elektrarne vem, da imajo omejeno hitrost dviganja in nizanja gladine vode zaradi izpiranja brezin. Verjetno je za Savo podobno.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

shock ::
S takimi cenami in plačami bo večina prebivalcev v prihodnosti na pešhondi ali kolesu.
EV so še vedno novejša tehnologija in v kapitalizmu, kjer se cene generirajo glede na ponudbo in povpraševanje, so avtomobili dražji in ekskluziva, kjer podjetja kujejo mastne dobičke. Ko bodo šle stvari v mainstream bodo tudi cene relativno precej padle in razširil se bo sekundarni trg rabljenih.
Za primerjavo si lahko pogledaš lifepo4 baterije, kjer lahko kot fizična oseba dobiš baterijo za 55€/kWh z DDV. Torej če greš v samogradnjo - baterije, ohišje, BMS in razsmernik si ga lahko sestaviš za pod 10k€ za 100kWh. Pa si poglej cene kaj ti zmontirajo za 10k€. Hja, ekologija je biznis kjer vsak udeleženec pristavi svoj piskrček, raja pa ga plača.
Ali imaš načrt za ogrodje in seznam vseh elementov, ki je potrebno za izdelavo take baterije. Ne rabim 100kWh ampak za moje potrebe bo dovolj 20kWh. Kje pa dobiš take cene? Kako pa je če želiš tako baterijo priklopiti v domačo omrežje itd?

feryz ::
Se kaj napiši. Ostali evje hvalijo po načelu kislega grozdja in lisice.Kaj pa naj človek napiše?
Plastik fantastik kvazi SUV. Ok, vsaj noter nekako izgleda, za razliko od oskubljenega Američana.
Testna vožnja Ljubljana - Portorož - Ljubljana. Start z 80 posto baterije, prihod z 8 posto. 235 km. Je pa res, da je šlo za divjanje po AC, 135 km/h se ga je gnalo. Ampak je šlo na ivico, še en klanček, pa bi sledil klic na šlep službo.
Kaj še povedati? Nič, nov avto pač. Ostalo so same gluposti. Od teženja da moraš volan držati z obema rokama, lane assisti in podobne pomoči, piskanje ob prekoračitvi hitrosti in še in še. Preden spelješ moraš 5 minut opcije izklapljati, če hočeš da je vožnja mirna in užitna. Hvala k... da se jih še da izklopiti. Problem bo, ko se jih ne bo dalo več.
42 jurjev!? Jej, jej. Ok, vsaj kitajska jajca niso, čeprav ne manjka dosti.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Na Kitajskem bodo električni avtomobili že letos prehiteli klasične (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 8214 (4536) | kow |
» | Mercedes-Benz: električna vozila bodo zamudila pet let (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 11547 (6467) | deco16 |
» | Lani že desetina prodanih avtomobilov električnih (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 25506 (21725) | trancer01 |
» | Tesla lani dobavila pol milijona električnih vozil (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Novice / Rezultati | 43703 (38925) | kow |
» | Nizozemska se spogleduje s prepovedjo prodaje bencinskih in dizelskih avtomobilov (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 91064 (79759) | PredatorX |