» »

Norvežani kupujejo skoraj samo še električne avtomobile

1
2
»

tony1 ::

nejc_nejc je izjavil:

To me spomni na forsiranje programiranja v 70s.:D


Stopnja idiotskosti ni primerljiva, čeprav smo nekaj časa res imeli dve struji pri pouku računalništva: tipkarsko in programersko...

Kdor je zaobvladal Basic v 70ih letih je že zdavnaj v penziji z uspešno IT kariero. Če ni zajahal vala podjetništva leta '89 pa verjetno res ni bil miljonar, prezgodaj je bilo.

tisto jutro ::

fikus_ je izjavil:

Lahko je drugim prodajat nafto in se doma s tem denarjem iti ekologijo.

Vemo, tebi so bolj povšeči tisti, ki drugim prodajajo nafto in gredo s tem denarjem pobijat sosede.

kamiKaZaA ::

fikus_ je izjavil:

Manjka še en podatek, zakaj je prodaja EV tako visoka. ICE so zelo obremenjeni z davki.

Točno to. In to se prikladno pri pisanju takšnih novic izpušča. Me zanima, če bi Norvežani še vedno tako masovno kupovali EV vozila, če bi ta bila enako obdavčena kot ICE? In hkrati me zanima, če bi Norvežani še vedno kupovali tako masvono EV vozila, če bi ta bila bolj obdavčena kot ICE?

To je samo en primer kako so lahko zavajajoči članki, ko se ne poroča z dejstvi, da so ICE vozila na Norveškem obdavčena z več kot 50%, medtem, ko EV vozila teh dodatnih davkov nimajo.

Norveški trg avtomobilov si je letos opomogel, prodaja v primerjavi z enakim obdobjem lani je 23 odstotkov višja. K temu so prispevale nizke obrestne in brezobrestna prodaja.


Zanimivo, da je avtor članka to zgoraj omenil, ni pa omenil, da na prodajo ICE vozil vpliva drastično višja obdavčitev, okoli +50%.

kow ::

asinhronc je izjavil:


Saj kurijo nafto tudi doma, čeprav je obdavčena podobno kot elektrika na Danskem. Privi davke kolikor gre. Vsaka medalja ima dve plati. Morda že res, da se v svetu avtomobilizma kažejo kot nekakšni pionirji, ampak ko gredo Norvežani kam dlje po svoji preljubi državici, pa vzamejo letalo. Še Nordlandsbanen je 700 km neleketrificirane proge, ki oskrbuje sever, pa vse ladje za ribiče in turiste, pozimi so pa motorne sani zakon. Tam tam so. Kažejo na čudovito drevo, čeprav celotnega gozda pa ne želijo pokazati. Se pa tako ali tako ve. Razkorak med ribiškim severom in jugom je kar velik.


Poraba nafte na Norveskem pada. Tako, da... nakladas.

starfotr ::

Norvežani imajo letos že lahko nižjo porabo nafte:
https://www.norskpetroleum.no/en/facts/...

Ampak izvažajo jo pa od leta 2021 naprej kot nori:
https://www.norskpetroleum.no/en/produc...

kow ::

Ne razumem kaj hoces povedati. Da bi raje, da ti jo crpajo Arabci ali v Centralni Aziji? Morda Braziliji? V krajih kjer bi to izvedli brezmadezno? Nehaj ze enkrat siri protievropsko propagando.
Nihce ti ne preprecuje, da zmanjsas svojo porabo. Kupi BEV, recimo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

asinhronc ::

kow je izjavil:



Poraba nafte na Norveskem pada. Tako, da... nakladas.


Zanimiv citat. Novica je o nakupu električnih avtmobilov, kar potem logično pomeni, da poraba nafte pada. Torej, kaj je že tvoj namen citiranja?

Kot so Norvežani sami priznali. Čim gredo malo dlje, vzamejo letalo. Torej ti si napisal svoj citat potem, ko si fajn treščil v eno drevo in ga sedaj objemaš, jaz pa vidim zgolj gozd.

Malo bolj se drži lastnega predpražnika, pa bo bolje.

stara mama ::

Vsi skup z mediji se obnašate, kot da je (cestni) promet edini porabnik nafte...
Ekologija™ in Trajnost™

Zgodovina sprememb…

tisto jutro ::

tvoja logika je, da če ni edini, je vseeno koliko jo požre?

BCSman ::

How does Norway make money?
The oil and gas industries play a dominant role in the Norwegian economy, providing a source of finance for the Norwegian welfare state through direct ownership of oil fields, dividends from its shares in Equinor, and licensure fees and taxes.


Torej, lahko se preseravajo, ker na lahek način pridejo do velikih denarjev.

Drugo kot drugo, pač nabiti davki na klasične avte.

In maš take novice kot je tale.

Magic1 ::

Sej ni nič slabega, da grejo na nove tehnologije. Samo je zelo hinavsko to projecirat na druge, ki nimajo zlatega rudnika. Jaz tudi malo bolje zaslužim in si posledično lahko privoščim sončno elektrarno in toplotno črpalko, potencailno še EV. In zdaj sem eko, stroški pa minimalni. Revež si pa to težje privošči, ker nima 50kEUR.
Naša država pač fura proračun v veliki meri na naftnih trošarinah. Norvežani s izvozom energentov. Če mi skočimo na 100% EV, bo treba nekje drugje konkretno davke nabit.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

bm1973 ::

Saj veš kako je, s polno ritjo je lahko srati...

Norvežani imajo pa še to prednost, da niso v EU, in se jim jebe za EU direktive...

Plus, poleg nafte imajo cel kup hidroelektrarn z akumulacijskimi jezeri v fjordih, kjer ima voda 200-1000m padca...

Zato uvažajo poceni elektriko iz SE in VE, ko je na voljo, in drago prodajajo elektriko iz HWE, ko zmanjka vetra in sonca...

Skratka, polna rit, pa lahko serjejo in se gredo kvazi eko...

BTW, preden so našli nafto, so bili ena najrevnejših evropskih držav.

Magic1 ::

Sej vsaka jim čast, da denar dost dobro porabijo. Samo ne moremo se spraševat zakaj nismo vsi kot Norvežani...
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

fikus_ ::

Norvežani okrog 60% izvoza ustvarijo z nafto.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

endelin ::

Ko bomo pri nas na elekto avtih bodo vikingi že nazaj na dobrih starih šestakih:D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: endelin ()

a_borlak ::

Magic1 je izjavil:

Sej, črpajo nafto in plin kot tavelki, s dizlom polovijo vse kar se da polovit po morju, gojijo "najbolj" zdrave losose. Samo je vse lepo, ker se vozijo na elektriko. Tipična "Prius" eko varjanta bogataša.


Če si jim nevoščljiv, pojdi tja živet, ker bogataši. Sicer pa najlažje je za začetek elektrificirati cestni promet, za začetek osebna vozila. Potem pa naprej na avtobuse, tovornjake, v Oslu imaš tudi nekaj trajektov, to gre počasi, se ne da vsega hkrati. In če denar porabljajo za to, da vsaj na prvo žogo sebi manj smetijo v mestih, zakaj pa ne?

tisto jutro ::

bm1973 je izjavil:

Saj veš kako je, s polno ritjo je lahko srati...

Norvežani imajo pa še to prednost, da niso v EU, in se jim jebe za EU direktive...

Plus, poleg nafte imajo cel kup hidroelektrarn z akumulacijskimi jezeri v fjordih, kjer ima voda 200-1000m padca...

Zato uvažajo poceni elektriko iz SE in VE, ko je na voljo, in drago prodajajo elektriko iz HWE, ko zmanjka vetra in sonca...

Skratka, polna rit, pa lahko serjejo in se gredo kvazi eko...

BTW, preden so našli nafto, so bili ena najrevnejših evropskih držav.

in zakaj tega preskoka ne zmorejo tvoji omiljeni rusi? Za začetek bi recimo lahko prišli vsaj do skretov ...

redtech ::

WizzardOfOZ je izjavil:

Subvencije za EV so tudi visoke na norveškem. Zato tudi kupujejo. Ko so par mesecev nazaj hoteli subvencije ukinit, ni noben EV kupil.


Če primerjamo po povprečnih plačah, Norvežani Teslo 3 kupijo s 7-9 plačami, Slovenec 18-21,5 plač.

Na splošno Slovenci mislim, da preveč denarja damo v pleh - 7 plač pomeni 10.000 za avto.

pegasus ::

To cel balkan počne.

Jaz sem za avto dal dobre 4 plače in ga furam že 16 let. Za naslednjega ciljam podobno, sam dvomim da bo zdržal toliko let ...

starfotr ::

Malo poguglajte Dutch Disease.

kow ::

asinhronc je izjavil:

kow je izjavil:



Poraba nafte na Norveskem pada. Tako, da... nakladas.


Zanimiv citat. Novica je o nakupu električnih avtmobilov, kar potem logično pomeni, da poraba nafte pada. Torej, kaj je že tvoj namen citiranja?

Kot so Norvežani sami priznali. Čim gredo malo dlje, vzamejo letalo. Torej ti si napisal svoj citat potem, ko si fajn treščil v eno drevo in ga sedaj objemaš, jaz pa vidim zgolj gozd.

Malo bolj se drži lastnega predpražnika, pa bo bolje.


Emisije jim padajo. Gozda ne vidis ti, zato tudi pises bedarije. Kot, da bi nekomu ocital, da si je izoliral bajto, ker je potem kupil se avto. Vklopi mozgane.

bm1973 je izjavil:


BTW, preden so našli nafto, so bili ena najrevnejših evropskih držav.


Ne. Niso bili. Nehaj ze srati po forumu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

feryz ::

V bistvu so še. Vse kar je, so si navlekli te maskove krame.
Ostalo je taka žalost da ni za nikamor.
Zanimivo, kakšne bajturine imajo. Kot bi živeli v Afriki in nikoli ne bi snega videli ali mraza.
Pri nas pa bajte kot bi bili sredi Sibirije.

iKst_ ::

pegasus je izjavil:

To cel balkan počne.

Jaz sem za avto dal dobre 4 plače in ga furam že 16 let. Za naslednjega ciljam podobno, sam dvomim da bo zdržal toliko let ...


Če boš kupil soliden EV, ne bi smelo biti problemov.

redtech je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

Subvencije za EV so tudi visoke na norveškem. Zato tudi kupujejo. Ko so par mesecev nazaj hoteli subvencije ukinit, ni noben EV kupil.


Če primerjamo po povprečnih plačah, Norvežani Teslo 3 kupijo s 7-9 plačami, Slovenec 18-21,5 plač.

Na splošno Slovenci mislim, da preveč denarja damo v pleh - 7 plač pomeni 10.000 za avto.


Ravno zato mi ni jasno kako je lahko toliko ICE avtomobilov na cesti. 18 plač za avto pa potem še vsak mesec par 100€ za bencin/nafto. Norišnica.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: iKst_ ()

Magic1 ::

Ker večino Slovencev ima bajto in sončno, da bo lahko avto za drobiž tankal?!? Kaj misliš, da folk v stanovanjih ne bo plačeval 100EUR na mesec za polnenje EVja?
Samo nevšečnosti bodo imeli veliko. Na hitri polnilnici bo drago, na počasni bodo morali pridet iskat avto čez par ur. Cel žur.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

redtech ::

V povprečju je avto star 10 let, kar postavi ceno avtomobila pod 10k + bencin in je ta model vzdržen za večino.

Jaz stavim proti politiki, da v SLO in EU ne bo nobenega bana ICE vozil do 2035 in naprej. Če nekaj deluje v izjemno bogati deželi s 4M prebivalcev ne pomeni, da bo model deloval drugje - vse ima svoje ekonomske omejtive.

Ključen razlog pa je, da rabljenih avtomobilov za 10k ne bodo masovno kupovali, ker predstavlja ekonomsko totalko ob popravilu EV pogona ali baterije.

@Magic1 folk v stanovanju niti svojega parkinga nima, ker je po večini zemlja okrog bloka od občine in parkiraš tam kjer je prosto, s postavitvijo polnilnice na lastno pest bi si označil "svoj" parkirni prostor in tega občine ne odobrijo.

tony1 ::

" Ne. Niso bili. Nehaj ze srati po forumu. "

Absolutno je bila Norveška mnogo, mnogo revnejša še v 70ih letih. Gotovo ne primerljiva z Albanijo, s Španijo pa ziher. Ta je bila verjetno bolj bogata, se mi ne da guglati.

Priženjeni žlahtnik je pravil, da je kot otrok s trajektom hodil v šolo, zanj pa ni imel denarja. Dva sta šla, prvi je plačal karto, jo dal v škatlico šibic in mu jo vrgel z ladje dol. Drugi je pobral škatlico in karto še enkrat pokazal, da je lahko šel v šolo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: tony1 ()

misek ::

Key Timeline of Norway’s Oil Wealth
1969 – Oil Discovered

Ekofisk oil field discovered by Phillips Petroleum.

This was a major discovery, one of the largest on the Norwegian continental shelf.

1971 – First Production

Oil production begins at Ekofisk.

Norway starts earning revenue from oil exports, but it's still modest.

1970s – Early Revenue and Infrastructure

The government establishes state control over petroleum resources.

Statoil (now Equinor) is founded in 1972 to ensure Norwegian ownership and control.

Oil revenue starts to contribute to national income, but the full effect is still developing.

1980s – Major Growth in Wealth

Oil production expands to several large fields (e.g., Statfjord, Oseberg).

Norway’s GDP per capita rises rapidly.

Oil exports bring in billions, and the Norwegian welfare state expands.

The country becomes one of the richest in Europe by late 1980s.

1990s – Wealth Management and Stability

The Government Petroleum Fund is established in 1990 (now the Government Pension Fund Global), to manage oil wealth for future generations.

Oil money is used carefully, ensuring long-term benefits.

2000s–Present – Global Wealth Leader

Norway becomes one of the richest countries per capita in the world.

The sovereign wealth fund grows into the largest in the world, worth over $1.5 trillion USD by the 2020s.

High living standards, low unemployment, and strong public services are funded in part by oil wealth.

Summary

Norway became truly rich from oil in the 1980s, when large-scale production and exports were fully underway. However, the foundations were laid in the 1970s, and its careful management of oil wealth (especially from the 1990s onward) is what turned temporary resources into lasting prosperity.

Would you like charts or comparisons to countries like the UK or the Netherlands, who also extracted North Sea oil?

Oil money is used carefully, ensuring long-term benefits.

Pri nas pa bi firmo prodali tujcem, državi pa ne bi nič ostalo :|

starfotr ::

Poverty in Norway @ Wikipedia

Nordijske države so bile tudi prežete z lakoto v preteklosti.

tony1 ::

Na seznamu manjka začetek kulturne obogatitve. Aja, ne, ne sme biti napisan...

kow ::

tony1 je izjavil:

" Ne. Niso bili. Nehaj ze srati po forumu. "

Absolutno je bila Norveška mnogo, mnogo revnejša še v 70ih letih. Gotovo ne primerljiva z Albanijo, s Španijo pa ziher. Ta je bila verjetno bolj bogata, se mi ne da guglati.

Priženjeni žlahtnik je pravil, da je kot otrok s trajektom hodil v šolo, zanj pa ni imel denarja. Dva sta šla, prvi je plačal karto, jo dal v škatlico šibic in mu jo vrgel z ladje dol. Drugi je pobral škatlico in karto še enkrat pokazal, da je lahko šel v šolo.


Vse drzave so bile mnogo revnejse v 70-ih. Govorimo o relativni "revscini". In ja, vem zakaj se ti "ne da guglati". Ker si full of shit. Norveska je bila veliko bogatejsa od Spanije.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

tony1 ::

Link ni ne vem kaj, ampak IMFu z Wikija se je čas ustavil leta 1980, ko je Norveška že veliko bogatejša. Tukaj ni podatka za Španijo, do 1974 Norveška zaostaja za Italijo (GDP v PPP na prebivalca, preračunano na $ iz 2003):
https://demographia.com/db-ppp60+.htm

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: tony1 ()

tony1 ::

Se pa najde link za 1973, kjer je Norveška že bogatejša od Španije za 36%:
List of regions by past GDP (PPP) per capita @ Wikipedia

kow ::

"že". Zopet serješ z nekimi domnevami. Vedno je bila bogatejša, razen ce ne gremo 100+ let nazaj.

tony1 ::

Got me.

Očitno sem preveč pod vtisom scene z otokov s severa Norveške.

iKst_ ::

Magic1 je izjavil:

Ker večino Slovencev ima bajto in sončno, da bo lahko avto za drobiž tankal?!? Kaj misliš, da folk v stanovanjih ne bo plačeval 100EUR na mesec za polnenje EVja?
Samo nevšečnosti bodo imeli veliko. Na hitri polnilnici bo drago, na počasni bodo morali pridet iskat avto čez par ur. Cel žur.


Večina Slovencev živi v hišah, ja. Sočne pa ne rabiš, da avtotankaš za drobiž. Cca. 3€ te pride 100km. Povprečen dizel cca. 10€.

mailer ::

redtech je izjavil:

V povprečju je avto star 10 let, kar postavi ceno avtomobila pod 10k + bencin in je ta model vzdržen za večino.

Jaz stavim proti politiki, da v SLO in EU ne bo nobenega bana ICE vozil do 2035 in naprej. Če nekaj deluje v izjemno bogati deželi s 4M prebivalcev ne pomeni, da bo model deloval drugje - vse ima svoje ekonomske omejtive.

Ključen razlog pa je, da rabljenih avtomobilov za 10k ne bodo masovno kupovali, ker predstavlja ekonomsko totalko ob popravilu EV pogona ali baterije.

@Magic1 folk v stanovanju niti svojega parkinga nima, ker je po večini zemlja okrog bloka od občine in parkiraš tam kjer je prosto, s postavitvijo polnilnice na lastno pest bi si označil "svoj" parkirni prostor in tega občine ne odobrijo.

Seveda, naslov zavaja oz ne navaja vseh dejstev v ozadju. Če nabiješ enormne davke na bencinska in dizel vozila hkrati pa z nakupom e-vozila davka sploh ne plačaš oz so subvencije visoke dobiš v povprečju polovico cenejši produkt. Na tak način je manipuliranje z raznimi statistikami enostavno. Me zanima kakšna statistika bi bila pri enakem davku in ceni, če bi imel na izbiro enak model vozila.
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz

starfotr ::

Verjetno nekaj takega kot drugod po svetu.

c3p0 ::

feryz je izjavil:


Zanimivo, kakšne bajturine imajo. Kot bi živeli v Afriki in nikoli ne bi snega videli ali mraza.
Pri nas pa bajte kot bi bili sredi Sibirije.


Nekateri narodi so dobro oblečeni tudi znotraj. Pri nas mora pozimi bit savna in če ti ni v gatah vroče, ne kuriš dovolj.

tony1 je izjavil:


Stopnja idiotskosti ni primerljiva, čeprav smo nekaj časa res imeli dve struji pri pouku računalništva: tipkarsko in programersko...

Kdor je zaobvladal Basic v 70ih letih je že zdavnaj v penziji z uspešno IT kariero. Če ni zajahal vala podjetništva leta '89 pa verjetno res ni bil miljonar, prezgodaj je bilo.



Pri nas so takrat gulili fortran, pa pozabi na kak oranžni terminal, to je bil že space tech. Lepo luknjane kartice. Foter je imel nočne more in PTSD glede tega še dolgo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: c3p0 ()

iKst_ ::

Me zanima kakšna statistika bi bila pri enakem davku in ceni, če bi imel na izbiro enak model vozila.


Če iz enačbe izključiš dejansko ves javni denar, ki se steka v avtomobilsko in naftno industrijo, bi bili ICE avtomobili ZELO dragi.

Smo pa danes že na točki, ko so EVji cenejši v skoraj vseh razredih tudi brez subvencije. S "cenejši" mislim na nižjo MPC. Nižji TCO po cca. 5-6 letih imajo že kar nekaj časa.

tony1 ::

" Pri nas so takrat gulili fortran, pa pozabi na kak oranžni terminal, to je bil že space tech. Lepo luknjane kartice. Foter je imel nočne more in PTSD glede tega še dolgo. "

Čakaj, to pa ni bila srednja šola... :D Zadeva je fascinantna, kje je bilo to? Daj nam zaupaj še kaj več ;)

AvtoR ::

Tam okoli osemdesetega, 3 letnik oblikovne smo hodili kartice luknjat v klet na Vegovi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: AvtoR ()

mr_chai ::

kakšne so kj norvežanke v romantičnem smilsu ?

PluribusUnum ::

Mrzle tko kot ti.

opazovalec je tisti ki eventuelno ne vidi špilanja e vozil na takmu nivoju.

tony1 ::

AvtoR je izjavil:

Tam okoli osemdesetega, 3 letnik oblikovne smo hodili kartice luknjat v klet na Vegovi.


Je bilo to na vogalu Vegove 4, kjer je bil nekaj časa en oddelek FNTja? Kakšen računalnik pa je bil to?

Pa ne, da so tudi vas matrali s Fortranom? :P

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: tony1 ()

WizzardOfOZ ::

honeywell je bil.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Prodaja Tesle v Evropi močno upadla (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )

Oddelek: Novice / Rezultati
32724876 (6997) blackbfm
»

Na Norveškem električni avtomobili že zmagali (strani: 1 2 3 47 8 9 10 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
47325451 (13127) Gregor P
»

Na Norveškem električnih avtomobilov že več kot bencinarjev (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
18114509 (10185) bluefish
»

Lani že desetina prodanih avtomobilov električnih (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
12925171 (21390) trancer01
»

Na Norveškem lani 80 odstotkov prodanih avtomobilov že električnih (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
12526969 (21168) Utk

Več podobnih tem