Forum » Šport » Smučarski čevlji - velikost
Smučarski čevlji - velikost
J.McLane ::
Za kater model si se odločil?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
J.McLane ::
Sem imel na nogi, mi je bil kar všečen čevelj, samo mene so tiščali v predelu narta. Naj ti dobro služijo, 100 ali 110 po mojem nima kakšne veze.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
River0123 ::
Kaj pa iz vidika utrudljivosti? Recimo da imam plan smučati 2 dni zapored. Bom po 110 bistveno bolj utrujen kot po 100?
J.McLane ::
Mislim da je flex bolj pomemben pri tem kako prenašaš svojo moč v nogah na robnike na smuči. Torej če si zelo močan, zelo agresiven, na zelo trdi podlagi, potem ti trši flex sigurno bolje služi.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
River0123 ::
Aja, pa še ena stvar. Kateri servis za montažo vezi v LJ predlagate? Pa da delajo popoldne med tednom?
Han ::
To lahko narediš tudi sam, saj bolj enostavno ne bi moglo biti... Najprej na zadnjo vez zapneš "bremze" in oboje skupaj lepo zapelješ na zadnji del plošče na smučki. Pri tem dvigneš zatič na vezi (nahaja se zadaj desno). Vez (bremzo) zapelješ do črtice na merilu ki označuje dolžino pancarja (velikost 270/275 = 315 mm). Enako zapelješ prednjo vez (z dvignjenim zatičem) na prednji del plošče do črtice na merilu (315). Po tem z dovolj velikim križnim ali ploskim izvijačem na prednji in zadnji vezi nastaviš še svojo maso (npr. 80 kg). Gotovo v 5 minutah.
Montaža Fusion X vezi je na strani 80.
https://issuu.com/elanskis/docs/tech_ma...
Montaža Fusion X vezi je na strani 80.
https://issuu.com/elanskis/docs/tech_ma...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Han ()
Zvezdica27 ::
nimajo vse vezi plošče, ene so fiksne z zelo malo "play".
Servis vezi - katastrofa, saj naredijo, samo v eni trgovini sem moral jaz razlagati serviserju kaj narediti, pa skor ni hotel, ker ni imel šablone. Saj ni on kriv, jaz pa pač teh specialnih epoxy nimam (če sploh so kaki specialni, morda so povsem navadni...). Saj potem je naredil. Če znaš sam - daj sam, če pa so raili že gor je pa to stvar 5 min, kot je Han napisal.
Naprej - flex... jaz imam zdaj atomic hawx prime, kao 110, sam meni se zdijo mehki. Ko sem imel "tekmovalne", če se ne motim tudi 110 ali 130, je bilo tisto nepojasljivo trdeje. Ampak flex sploh ni bistbven, samo da niso res nesramno mehki... saj če prav stojiš in pritiskaš ti že noga vse naredi (beri naprej, če nimaš moči boš itak po parih zavojih moral spustiti).
Vendar - vedeti moraš eno stvar... noben od nas tle ni sposoben 10 zavojev na polno narediti, ker teh sil pri hitrosti ne zdržimo. Manj agresivna smuča in manjši flex ti tu pomaga, smuča oddrsne, flex se zvije - tvoja noga nosi manj newtonov, ti nisi zmatran (kar pomeni, da greš na pivo eno uro kasneje). Dile, ki jih mi kupujemo nimajo veze z res trdimi, ampak saj pravim, tiste ti tudi popolnoma vsak newton na nogo spravijo, zdaj pa ti naredi počep pri kaj jaz vem, 2000 N in še v kompresiji...
zz
Servis vezi - katastrofa, saj naredijo, samo v eni trgovini sem moral jaz razlagati serviserju kaj narediti, pa skor ni hotel, ker ni imel šablone. Saj ni on kriv, jaz pa pač teh specialnih epoxy nimam (če sploh so kaki specialni, morda so povsem navadni...). Saj potem je naredil. Če znaš sam - daj sam, če pa so raili že gor je pa to stvar 5 min, kot je Han napisal.
Naprej - flex... jaz imam zdaj atomic hawx prime, kao 110, sam meni se zdijo mehki. Ko sem imel "tekmovalne", če se ne motim tudi 110 ali 130, je bilo tisto nepojasljivo trdeje. Ampak flex sploh ni bistbven, samo da niso res nesramno mehki... saj če prav stojiš in pritiskaš ti že noga vse naredi (beri naprej, če nimaš moči boš itak po parih zavojih moral spustiti).
Vendar - vedeti moraš eno stvar... noben od nas tle ni sposoben 10 zavojev na polno narediti, ker teh sil pri hitrosti ne zdržimo. Manj agresivna smuča in manjši flex ti tu pomaga, smuča oddrsne, flex se zvije - tvoja noga nosi manj newtonov, ti nisi zmatran (kar pomeni, da greš na pivo eno uro kasneje). Dile, ki jih mi kupujemo nimajo veze z res trdimi, ampak saj pravim, tiste ti tudi popolnoma vsak newton na nogo spravijo, zdaj pa ti naredi počep pri kaj jaz vem, 2000 N in še v kompresiji...
zz
bm1973 ::
Jaz sem 1x poskusil smučke, ki jih je sponzoriral Mitja Kunc. je pač hotel narediti svojo znamko.
Zadeva je bila tako trda, da sploh nisem znal smučat. Niti moj kolega... Sploh nisi mogel ukrivit dilce, da bi odkarval...
Pa sva imela takrat oba Elan SLX FIS dilce... Sicer rabljene, ne nove...
Zadeva je bila tako trda, da sploh nisem znal smučat. Niti moj kolega... Sploh nisi mogel ukrivit dilce, da bi odkarval...
Pa sva imela takrat oba Elan SLX FIS dilce... Sicer rabljene, ne nove...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bm1973 ()
nokken ::
No ja ravno pretiravati vseeno ni treba. Jaz vseeno brez problema upognem (in vozim) normalne moske SL, GS in SG tekmovalne smuci... nove, ne "zmehcane" narejene za tekmovalca, ki je top 10 v svetovnem pokalu. Tako da ja cisto normalno se da to voziti. Je pa res, da rabis "malo" prave tehnike (tehnika, ki jo ima vecina rekreativnih smucarjev ni ravno prava za taksne stvari), ustrezno hitrost, pa ja fino je ce si normalno pripravljen, ne da je vsa rekreacija preden gres pozimi dvakrat smucat dvigovanje piksne pira.
Zvezdica27 ::
jaz govorim, da bi naredil 10 zavojev na polno, pri max hitrosti, recimo temu tekmovalnih. Pelješ se že s tekmovalnimi, sam je res agresivno, ne oddsava (beri, vedno greš samo hitreje - naslednji ovinek še težji). Torej, še enkrat, pa če si vsaj malo športnika, res specialnih mišic za ski nimamo - ne naredimo 10 zavojev res na polno, sile so nenormalne.
zz
zz
Magic1 ::
Sej ravno to je fora carvanja, da imaš tekočo vožnjo brez drsenja. Kar pomeni, da skoraj nič ne zavira med smučanjem. Torej neizvedljivo večino časa že na rdeči progi, kaj šele na črni. Tako da vsi nekaj karvamo s bolj ali manj intenzivnim odrsavanjem.
Magic
nokken ::
No to niti pod razno ni res. Ne to da nisi sposoben narediti 10 zavojev (jaz z SL smucmi na polno lahko smucam kaksni 2h, z GS pa cel dan... ok dan vecinoma zakljucim okoli 14 in zares nikoli ne smucam do zadnje gondole). Prav tako pa ni res, da pri carving zavojih ne upocasnih. Upocasnis in tudi pri popolnem carving zavoju lahko precej dobro kontroliras hitrost ne pa da gre iz vsake ovinka hitreje kot iz prejsnega. Fizika namrec dela tudi pri smucanju ;)
Magic1 ::
Seveda vedno izgubljaš hitrost. Samo pri pravilnem karvingu je to zanemarljivo malo v primerjavi s drajsanjem. Zdaj bi pa rad videl tebe kam daš potencilno energijo po spuščanju malo strmejše klančine, če pravilno karvaš. Pravo karvanje je, kot da bi po tirnicah vozil. Vemo kolk je tam upora. Za karvat so najbolj primerne modre proge pa še tam hitro pridobivaš na hitrosti. Dostikrat je tako, da greš med karvingom hitreje, kot če bi se sam spustil, ker sam robnik povzroča manj talnega upora, kot pa cela površina dile. Seveda tega ne boš nikoli opazil na konkretnem klancu, saj je potenciala bistveno preveč. Samo kot sem rekel, tudi karvat tam ne moreš brez konkretnega drsenja. Fizika pač...
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
Groot ::
Zvezdica in Magic saj razumeta, da lahko pri carvingu povsem z lahkoto zapreš zaključek zavoja in s tem zmanjšuješ svojo hitrost? In ne, ni potrebno oddrsavat za to. Je pa resda potrebno biti zelo aktiven v nogah in se prilagajati terenu.
nokken ::
Tocno to ja... Edina stvar kjer hitrost pridobivas je ce gres naravnost navzdol po vpadni liniji... beri: smuk. Ko zacnes zavijati hitrost izgubljas. Ce hoces izgubljati manj hitrosti drzis relativno ozek hodnik kjer koncas zavoje s smucmi usmerjenimi cimbolj po hribu navzdol. Ce zelis izgubiti vec hitrosti zakljucis zavoj kasneje in so smuci obrnjene bolj precno na hrib in posledicno namesto navzdol peljes vodoravno cez hrib. In za to ni potrebno nobenega oddrsavanja na koncu zavoja ali stivota na zacetku. Ja fizika pac.
Z SL smucmi osebno brez tezav odpeljem recimo Podkoren brez oddrsavanja, za GS pa na zgornji strmini takoj pod moskim GS startom rabim kaksen stivot naprej dol pa gre tudi brez tega.
Z SL smucmi osebno brez tezav odpeljem recimo Podkoren brez oddrsavanja, za GS pa na zgornji strmini takoj pod moskim GS startom rabim kaksen stivot naprej dol pa gre tudi brez tega.
nokken ::
Ne smucam na Elanu in SL je misljeno slalom smuca, ki se uporablja za svetovni pokal... nekaj kar Elan ze lep cas nima vec ;) In ko je Podkoren polit in pripravljen za treninge ali tekme bi rad videl koga karvati dol s turisticno smuco :D
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: nokken ()
Zvezdica27 ::
oziroma kogarkoli od nas, da s tekmovalno dilo tam naredi 10 zavojev brez popuščanja in ne vem kakih kontra ovinkov (sicer pa so tam sile še večje, ker moraš z nogo še vztrajnost mase držati ob tvojem pojemku (in še dlje časa) - po moje se po drugem ovinku samo uležemo... Lej, naše tace tega ne zdržijo. Ne mi zdaj z modrimi progami, saj vemo, kaj govorimo, tudi če ni ledeno.
Saj sem tudi jaz presmučal recimo Streif, sam recimo ovinka po Hausbergu pa ne zvozim - da njihove hitrosti ne omenjam - po moje bi umrl tam...
zz
Saj sem tudi jaz presmučal recimo Streif, sam recimo ovinka po Hausbergu pa ne zvozim - da njihove hitrosti ne omenjam - po moje bi umrl tam...
zz
River0123 ::
Kako pa je glede DIN nastavitve?
V Hervisu so mi namonitirali na 8,5
Imam 80kg, 180cm. A ni to malo preveč?
Skratka, rad bi da tudi pri 70kph na prazni progi ne odpre, hkrati pa da se ne polomim, če se aprila pri nižji hitrosti prevernem na kakšnem kuclju.
V Hervisu so mi namonitirali na 8,5
Imam 80kg, 180cm. A ni to malo preveč?
Skratka, rad bi da tudi pri 70kph na prazni progi ne odpre, hkrati pa da se ne polomim, če se aprila pri nižji hitrosti prevernem na kakšnem kuclju.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: River0123 ()
Zimonem ::
Baje si dober oz bdpovprečen rekreativec. Trdota pancarji 100+. To nekje ustreza nastavitvi vezi. Sicer 8naš pa tudi križn šraufcirer?
Zimonem ::
Zvezdica in Magic saj razumeta, da lahko pri carvingu povsem z lahkoto zapreš zaključek zavoja in s tem zmanjšuješ svojo hitrost? In ne, ni potrebno oddrsavat za to. Je pa resda potrebno biti zelo aktiven v nogah in se prilagajati terenu.
Saj razloži mi kje in kdaj si lahko privoščiš tako širok hodnik. Saj se zgodi ampak to so bolj izjeme kot pravilo, pa ne zgolj na naših smučiščih.
River0123 ::
Baje si dober oz bdpovprečen rekreativec. Trdota pancarji 100+. To nekje ustreza nastavitvi vezi. Sicer 8naš pa tudi križn šraufcirer?
Res je, ampak berem kup člankov da je treba dajat manj kot je teža in zraven opozorila o urgencah in se človek malo prestraši. :)
Ja, sem dober rekreativni smučar, bi se pa zlagal, če bi rekel, da me nikoli ne spodnese.
Han ::
Na prejšnji strani si navedel, da imaš 83 kg. Če dodaš še ca. 5 kg za opremo, bi si lahko nastavil vezi na 7,5 do 8.
Jaz navadno nastavim vezi 5-10 kg manj od lastne mase.
Jaz navadno nastavim vezi 5-10 kg manj od lastne mase.
Zimonem ::
Baje si dober oz bdpovprečen rekreativec. Trdota pancarji 100+. To nekje ustreza nastavitvi vezi. Sicer 8naš pa tudi križn šraufcirer?
Res je, ampak berem kup člankov da je treba dajat manj kot je teža in zraven opozorila o urgencah in se človek malo prestraši. :)
Ja, sem dober rekreativni smučar, bi se pa zlagal, če bi rekel, da me nikoli ne spodnese.
Spodnesel vsakega, ni pa spet dobro če smučo odpre prekmalu.
nokken ::
Kako pa je glede DIN nastavitve?
V Hervisu so mi namonitirali na 8,5
Imam 80kg, 180cm. A ni to malo preveč?
Skratka, rad bi da tudi pri 70kph na prazni progi ne odpre, hkrati pa da se ne polomim, če se aprila pri nižji hitrosti prevernem na kakšnem kuclju.
Glede na vprasanja malo dvomim da smucas pri 70km/h, ampak vseeno... ce zares normalno smucas pri 70kmh, to pomeni da smuco normalno pritisnes in ukrivis, ter ce imas res 80+kg, potem se okovje nastavi na 11 ali 12 (jaz pri 5kg manj vozim SL in GS nastavljeno na 13 (za SG smuci pa se malo vec) pa odpre ko je potrebno in drzi ko mora).
Ker pa imam obcutek, da zares ne smucas tako in da je tistih 70km/h bolj kot ne kaksen kratek odsek naravnost, pa je verjetno se 8.5 prevec. 50 let nazaj je veljalo da se nastavlja na toliko kot imas kil deljeno z 10. Se pravi 80kg, 8 DIN. Od takrat so sle stvari malo naprej in danes se nastavlja na kile, na smucarsko znanje IN na velikost cevlja, kar je precej bolj logicno. Sile pri 20kmh ali pa pri 80kmh niso ravno enake, ceprav clovek tehta enako. Prav tako je precej odvisno ali je pancar 250mm ali pa 320mm. Na webu imas precej "kalkulatorjev", ki ti vzamejo v obzir te stvari in izracunajo priporocljivo nastavitev. Za povprecne smucarje je rezultat kar blizu, ce pa smucas boljse pa tako ali tako sam ves kaj moras nastaviti.
River0123 ::
Ta kalkulator izračuna 8.5, kolikor imam zdaj. Sem pa tako pri kilah kot višini na meji in če se tu "pomanjšam" za par centi in za par kg manj in se dam v en razred nižje, pride din 7. Kar se mi zdi kar velik razkorak.
Glede hitrosti pa ja, 70 zagotovo ne smučam konstantno, se pa, kadar širina proge in gostota smučarjev to omogoča rad spustim s to hitrostjo in to ne samo naravnost par 10 metrov ampak tudi normalno z zavoji. Na ravnost pa kdaj tudi hitreje. Torej iščem ravnovesje, da ne poletim iz smuči pri zavoju na visokih hitrostih in da ne tvegam zapetih vezi ob padcu na kuclju ko zaključuješ smuko z nizko hitrostjo.
Glede na napisano sklepam, da bi bil zame boljši DIN 7.5 ali 8? Širina pancarja pa je 315.
Glede hitrosti pa ja, 70 zagotovo ne smučam konstantno, se pa, kadar širina proge in gostota smučarjev to omogoča rad spustim s to hitrostjo in to ne samo naravnost par 10 metrov ampak tudi normalno z zavoji. Na ravnost pa kdaj tudi hitreje. Torej iščem ravnovesje, da ne poletim iz smuči pri zavoju na visokih hitrostih in da ne tvegam zapetih vezi ob padcu na kuclju ko zaključuješ smuko z nizko hitrostjo.
Glede na napisano sklepam, da bi bil zame boljši DIN 7.5 ali 8? Širina pancarja pa je 315.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: River0123 ()
Andrej0212 ::
Če je že govora o DIN, bi si še sam izposodil temo.
Kako nastaviti DIN na zadnjem delu, kjer ni označenega števca?
Oz. kako serviser sploh ve, da je potem pravilno nastavil?
Meni so pred leti ob servisu ugotovili, da so mi ob nakupu sprednjega nastavili na 7, zadnji pa je bil na 6.5.
Tako da me od takrat vedno malo skrbi, če je res enako na obeh, ker števec je samo na sprednjem. Ali kateri servisi v LJ uporabljano napravo za testiranje DIN, ali se na zadnjem delu to dela "malo po občutku"?
Kako nastaviti DIN na zadnjem delu, kjer ni označenega števca?
Oz. kako serviser sploh ve, da je potem pravilno nastavil?
Meni so pred leti ob servisu ugotovili, da so mi ob nakupu sprednjega nastavili na 7, zadnji pa je bil na 6.5.
Tako da me od takrat vedno malo skrbi, če je res enako na obeh, ker števec je samo na sprednjem. Ali kateri servisi v LJ uporabljano napravo za testiranje DIN, ali se na zadnjem delu to dela "malo po občutku"?
Andrej0212 ::
Aja pa še to glede faktorja teže - se šteje dejanska teža 70kg ali teža z opremo 76-79kg?
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Izbira smuči - dolžina (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 2708 (539) | Zvezdica27 |
» | Smučarska oprema (strani: 1 2 )Oddelek: Šport | 3225 (1772) | gruntfürmich |
» | Nakup smučarske opremeOddelek: Šport | 4175 (1037) | JanezH |
» | smučanje in opremaOddelek: Loža | 8348 (7375) | energetik |
» | katere nove smuči?Oddelek: Loža | 17024 (11494) | schurda |