Forum » Na cesti » Novi bencinar ali rabljeni dizel
Novi bencinar ali rabljeni dizel
IL_DIAVOLO ::
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
hojnikb ::
Ampak verjamem da je ta koncept zelo tezko razumet.
Če je pa seveda trmast, kot vi, pa ima v celju vsaj 1000 dizlov, ki so "primerni" za njega. In lahko ga kupi in odpelje danes, v nedeljo!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
aborko ::
Je Bjorn testiral, 226km pri 120km/h pri 20 stopinjah:
.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: aborko ()
borut_p ::
Ce se nategnes in kupis rabljen avto ki ima 300kkm ne pa 100kkm, si si pa zal sam kriv
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: connel ()
IL_DIAVOLO ::
Saj ves, da se na avto ne zakreditira, ce pa se ze, pa se odplača preden postane avto star.
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
hojnikb ::
Pa ima res samo 200km dometa pozimi ta MG? Verjetno če je kdaj panika z dosegom pač ne pelješ 140, ampak greš 120, pa namsto gretja kabine daš gretje sedežev in volana, verjetno ne izgubiš toliko dosega pozimi?
Seveda ne, razn če hajcaš na polno in voziš prek 130... Obstajajo testi out there, sam poiskat jih je treba. Da prideš pod 200km dosega, se morš ze orng potrudit al pa pa more bit uzun res mrzl... Itk je vseskup brezvezna diskusija, k je OPjov commute samo 130km...
borut_p ::
Pa ima res samo 200km dometa pozimi ta MG? Verjetno če je kdaj panika z dosegom pač ne pelješ 140, ampak greš 120, pa namsto gretja kabine daš gretje sedežev in volana, verjetno ne izgubiš toliko dosega pozimi?
Vprasanje je, ali se ti da vsak dan opazovat in bit s tem obremenjen - bo/ne bo, si lahko privoscim gretje danes ali ne.
51kwh kapaciteta in 17kwh poraba. Seveda je vazno kje se vozis. Koliko je hribov in koliko dolin vmes - koliko dobis nazaj z regeneracijo. Tudi ce je 250 ... jaz za sebe nebi tega nabavil se manj pa komu predlagal. Vsaj 3 dni zaloge. Torej naj gleda avto s 500km dometa
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: connel ()
hojnikb ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
A kar celoten znesek na kredit?
Saj ves, da se na avto ne zakreditira, ce pa se ze, pa se odplača preden postane avto star.
Ko je obrestna mera 2.8%, se "absolutno" zakreditiraš za celotn znesek, oz. maks kar lahko...
Še hipoteke so danes z višjo obrestno mero, pa noben 2x ne pomisl, al bi al nebi.
Če ne, pač keširaš, sj ti noben ne brani.
Pa ima res samo 200km dometa pozimi ta MG? Verjetno če je kdaj panika z dosegom pač ne pelješ 140, ampak greš 120, pa namsto gretja kabine daš gretje sedežev in volana, verjetno ne izgubiš toliko dosega pozimi?
Vprasanje je, ali se ti da vsak dan opazovat in bit s tem obremenjen - bo/ne bo, si lahko privoscim gretje danes ali ne.
51kwh kapaciteta in 17kwh poraba. Seveda je vazno kje se vozis. Koliko je hribov in koliko dolin vmes - koliko dobis nazaj z regeneracijo. Tudi ce je 250 ... jaz za sebe nebi tega nabavil se manj pa komu predlagal. Vsaj 3 dni zaloge. Torej naj gleda avto s 500km dometa
Zakaj bi rabu 3 dni zaloge? A ko maš dizla, tudi hraniš doma kantico goriva, v vsakem slučaju če pride do armageddona in bencinske ne delajo (did happen, kr poglej anglijo kake 2 leti nazaj).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
borut_p ::
Resno vprasanje - ali elektro avti nadaljujejo polnjenje ce pride do izpada elektrike ali se polnjenje ustavi, ko je strom nazaj? Je potrebno nadaljevanje polnjenja loceno ponovno potrditi?
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: connel ()
N75 ::
Ta z 51kWh baterijo naredi poleti 300km po običajni cesti, pozimi in avtocesti in ko pade kapaciteta, lahko tudi samo 150km.
Če doma ne uspeš napolnit, imaš pa javne polnilnice na poti.
Imam EV, ja so še malo predragi za nas Slovence, ki kupujemo avte pod 30k€, ampak pri 200.000km pridobiš na gorivu več kot 10.000€
Kakorkoli obrneš prihodnost je v elektriki, sam avti so še mal dragi, tisti ki ne vozite EV ne pisat neumnosti.
borut_p ::
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Slopek ()
borut_p ::
P.s. - connelu se ocitno nekaj dogaja - mogoce bo pa on znal odgovorit na legitimno vprasanje katerega mi hoce brisat
Resno vprasanje - ali elektro avti nadaljujejo polnjenje ce pride do izpada elektrike ali se polnjenje ustavi, ko je strom nazaj? Je potrebno nadaljevanje polnjenja loceno ponovno potrditi?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: borut_p ()
hojnikb ::
Tale MG z majhno baterijo ima samo enofazni polnilec, torej počasno polnjenje, je treba vzet s polnilcem 11kW in ta veliko baterijo.
Niti ni potrebe. Enofazno filanje je 7.2kW/32A. V praksi doma nebos dosegal takih hitrosti, bos pa kamot dosegu kaksnih 20A/4.6kW (ali celo do 25A z dinamično polnilco)... Recimo da po neki logiki prides domu z 0% baterije, imas pri taki hitrosti kakih 10-12 ur da nafilas spet do konca. Noben problem...
Ta z 51kWh baterijo naredi poleti 300km po običajni cesti, pozimi in avtocesti in ko pade kapaciteta, lahko tudi samo 150km.
Kot rečeno, da prides do 150km dosega, pomeni to precejsn ekstrem. To je več k 30kWh/100km porabe, kar se nemska SUV jajca skor ne papcajo.
Resno vprasanje - ali elektro avti nadaljujejo polnjenje ce pride do izpada elektrike ali se polnjenje ustavi, ko je strom nazaj? Je potrebno nadaljevanje polnjenja loceno ponovno potrditi?
Zakaj bi karkoli potrjeval? Ko vsekas, se naredi handshake (zato rabis "polnilnico" in ni dost kr 3f podaljsek) in začne filat. Tudi k pride strom nazaj, bo pač nadaljeval z filanjem. Noben problem.
Ta z 51kWh baterijo naredi poleti 300km po običajni cesti
Prej 400
Ampak who's counting..
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
N75 ::
Pot v službo je poznana pot, je dobro da je baterija toliko velika, da tudi če eno noč ne polniš da vsaj v službo prideš.
Večjo baterijo se kupi zaradi daljše poti, saj se ne voziš samo v službo.
Na avto.net imaš tudi MG4 4x4 že za 37 do 38k€ minus subvencija 6.5k€ .
hojnikb ::
Je pa res, da je comfortn model par jurjov drazji in ze ma večjo baterijo in 3f filanje. Ampak potem bo izgovor, da je predrag itd...
Na avto.net imaš tudi MG4 4x4 že za 37 do 38kEUR minus subvencija 6.5kEUR .
xpower nima nobenga smisela, k je cenovno preveč blizu tesle, pa se doseg je slabi od comfortnega modela, ker ma večjo moč in večj felne. V rangu 30-35k+ gledas bolj ali manj samo se tesle..
Smisel imajo samo prvi 3je modeli, ker so vsi zajeti pod največjo subvencijo in ponujajo velik za dani denar.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
borut_p ::
hojnikb ::
@hojnik ... ni vprasanje v tem ali bo vsekalo ali ne .... zanima me, ali se polnjenje avtomarsko nadaljuje ko pride strom nazaj, ali moras kaj potrditi na app v smislu 'da, nadaljuj polnjenje' - v smislu ce je kaksen varnostni sistem. Jaz bi ga skoraj pricakoval.
Varnost je v polnilnici in avtu, ne bizgecu da klikne "nadaljuj polnjenje"
In ja, v primeru izpada elektrike in prihoda nazaj se polnjenje nadaljuje avtomatsko.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
Landscapes1 ::
ampak zašli smo iz teme,
torej nov bencinar ali 2-3 leti stari dizel. :)
hojnikb ::
Če pohitis, ga lahko kupis in odpeljes se danes, če pride v Celje.
IL_DIAVOLO ::
Landscapes1 je izjavil:
Zanimive debate,
ampak zašli smo iz teme,
torej nov bencinar ali 2-3 leti stari dizel. :)
Nov bencinar, ki ni konzerva, za 20k? Good luck.
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
borut_p ::
Ev naj pa hojnku pusti, jih zbira
Zgodovina sprememb…
- spremenil: borut_p ()
hojnikb ::
Pa jamstvo je nekaj čisto drugega kot garancija -- slednje je tudi velikokrat pogojeno z originalnimi servisi...
IL_DIAVOLO je izjavil:
Landscapes1 je izjavil:
Zanimive debate,
ampak zašli smo iz teme,
torej nov bencinar ali 2-3 leti stari dizel. :)
Nov bencinar, ki ni konzerva, za 20k? Good luck.
se najbolj gola octavija je dandanes 23-24k€. Taksna napol spodobna z neki opeme pa blizje 30k€. Če si zmisljujes velik oprem, pa se dost več.
Za pod 20 jurjov dobis danes mogoče cliota z neki opreme... In potem kr naenkrat nov MG4 za 20 jurjov ne zgleda več tako slab deal, čeprav ni kaj prida opremljen. Radarski tempomat, led luči in "avtomatik" ma serijsko, kar nemors recit za ostale nizkocenovne ICEjase.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
borut_p ::
Uveljavljal tako garancijo kot jamstvo
Ti pa se kar posiljujes ta ev crap mg51kw ki ga op noce. Pa kar ne mores mimo sebe?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: borut_p ()
hojnikb ::
Firme brez razloga ne menjujejo avtov na 1 leto...
Ti pa se kar posiljujes ta ev crap mg51kw ki ga op noce. Pa kar ne mores mimo sebe?
Sj v resnic OP samo baita, kar bi vedel, če bi pogledal pretekle teme. Forum je javen in se ne naslavla samo in zgolj na OPja. In verjamem da je precej taksnih, ki bi se kamot odločl za EV, če nebi zivel v zmoti, ker so jim v gostilni prodal en navad kup FUDa v stilu "to bo crknal v 3h letih, pa baterija bo znaič čez 5 in polnilnca bo kostala vsaj pol ledvice".
Po drugi strani pa... čimmanj kupujte EVje, da ostanejo ugostni taksne kot so za tiste, k bi jih radi :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
borut_p ::
Torej ni to slucaj, ampak modus operandi
EV pa naj si kupi tisti, ki je na njega pripravljen in je dobro razmislil kaj tak avto pomeni v zdajsnjih casih. Naj se pozanima o kapacitetah baterije, garantiranih ciklih polnjenja in s tem povezano kapaciteto. Se sploh ce se ga kupuje za 10let in 300.000km. Kaksne so garancije in stroski menjave baterije - na polovici zelene poti s tem avtom. Ali ima doma in na poti dovolj infrastrukture, da bo bp tak avto sluzil njemu in ne obratno.
Samo na forumu tega ne bo dobil .... se sploh ker EV avte ne gre posplosevati in imajo vsi svoje specifike. Tukaj se pa govori prevec pavsalno.
Berem podatke mg .. za njih je normalno, da kapaciteta pade do 70% navedene, docim boljse znamke sprejemajo mejo na 80%. Garantirajo pa 7 let oz 150.000km
Torej se lahko zgodi, da imas na 150kkm 70% baterije in je za MG to vse ok.
Kaj to nasemu OP pomaga ... 350 deklarirano, pozimi cca 200-250. 70% tega je 140-175 km dometa.
Torej pozimi po 5 letih sploh ne bo na siht in nazaj mogel prit. Pa garancija tega ne bo krila. Koliksen je pa strosek menjave baterije?
Seveda gre za ekstremen primer ... ampak tudi ti navajas take.
Utk ::
Z normalnim polnjenjem, tudi če vsak dan, boš po 150,000 km imel vsaj 90%.
Tudi novejši leafi, ki nimajo hlajenja baterije, imajo še zmeraj 85% pri tam okoli 200,000 km.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Landscapes1 ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Landscapes1 je izjavil:
Zanimive debate,
ampak zašli smo iz teme,
torej nov bencinar ali 2-3 leti stari dizel. :)
Nov bencinar, ki ni konzerva, za 20k? Good luck.
Dobiš Kio Ceed, Škodo Scalo, Opel Crossland in še bi lahko našteval. Vse to so pač "sprejemljivi" avti z 4,3-4,4m dolžine in ok prtljažnikom oz. niso to Clioti ali Dacia Sandero in podobne mini smeti oz. krš znamke avtov ala Reno, Dacia, Mitsibuši ipd. In vsi ti avti so za ta denar z vsaj 100KM. In to je pač več kot dovolj za po avtocesti, če daš tempomat na 140-150 in ne greš prehitevat v škarjice na ozkih gorskih cestah.
Za kaj več pa verjetno že v štartu ne bi šel kupovat novega avta za 20k, mislim da je tu vse jasno...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Landscapes1 ()
hojnikb ::
Berem podatke mg .. za njih je normalno, da kapaciteta pade do 70% navedene, docim boljse znamke sprejemajo mejo na 80%. Garantirajo pa 7 let oz 150.000km
Torej se lahko zgodi, da imas na 150kkm 70% baterije in je za MG to vse ok.
70% je industry standard, ne nekaj kar ima samo MG. Ni pa standardno da ima _cel_ avto 7 let garancije (za nekatere trge celo 10) razn mogoče pri kaksni kiji. Vsi ponujajo splosno garancijo k je tam 2 leti, ostalo je pa samo jamstvo al pa pokriva samo drivetrain in baterijo do 70%.
Landscapes1 je izjavil:
IL_DIAVOLO je izjavil:
Landscapes1 je izjavil:
Zanimive debate,
ampak zašli smo iz teme,
torej nov bencinar ali 2-3 leti stari dizel. :)
Nov bencinar, ki ni konzerva, za 20k? Good luck.
Dobiš Kio Ceed, Škodo Scalo, Opel Crossland in še bi lahko našteval. Vse to so pač "sprejemljivi" avti z 4,3-4,4m dolžine in ok prtljažnikom oz. niso to Clioti ali Dacia Sandero in podobne mini smeti oz. krš znamke avtov ala Reno, Dacia, Mitsibuši ipd. In vsi ti avti so za ta denar z vsaj 100KM. In to je pač več kot dovolj za po avtocesti, če daš tempomat na 140-150 in ne greš prehitevat v škarjice na ozkih gorskih cestah.
Za kaj več pa verjetno že v štartu ne bi šel kupovat novega avta za 20k, mislim da je tu vse jasno...
za 20 jurjov bo bolj boga ponudba, tut pri teh... Razn če ti je ok da ma avto halogenke in ročni menjalnik...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
borut_p ::
70% boš po 150,000 km imel, garantirano, tudi če ga boš vsak dan polnil na hitro polnilnici. Tega realno nihče ne dela.
Z normalnim polnjenjem, tudi če vsak dan, boš po 150,000 km imel vsaj 90%.
Tudi novejši leafi, ki nimajo hlajenja baterije, imajo še zmeraj 85% pri tam okoli 200,000 km.
Nissan recimo garantira 75% ... 9 od 12 crtic na 8let ali 150.000km.
Verjamem, da v normalnih primerih zadeva traja dlje, ce pa ne, ti pac garancija ne krije in moras zadevo sanirat sam ... na limitu je avto za OP neuoraben.
Landscapes1 ::
Berem podatke mg .. za njih je normalno, da kapaciteta pade do 70% navedene, docim boljse znamke sprejemajo mejo na 80%. Garantirajo pa 7 let oz 150.000km
Torej se lahko zgodi, da imas na 150kkm 70% baterije in je za MG to vse ok.
70% je industry standard, ne nekaj kar ima samo MG. Ni pa standardno da ima _cel_ avto 7 let garancije (za nekatere trge celo 10) razn mogoče pri kaksni kiji. Vsi ponujajo splosno garancijo k je tam 2 leti, ostalo je pa samo jamstvo al pa pokriva samo drivetrain in baterijo do 70%.
Landscapes1 je izjavil:
IL_DIAVOLO je izjavil:
Landscapes1 je izjavil:
Zanimive debate,
ampak zašli smo iz teme,
torej nov bencinar ali 2-3 leti stari dizel. :)
Nov bencinar, ki ni konzerva, za 20k? Good luck.
Dobiš Kio Ceed, Škodo Scalo, Opel Crossland in še bi lahko našteval. Vse to so pač "sprejemljivi" avti z 4,3-4,4m dolžine in ok prtljažnikom oz. niso to Clioti ali Dacia Sandero in podobne mini smeti oz. krš znamke avtov ala Reno, Dacia, Mitsibuši ipd. In vsi ti avti so za ta denar z vsaj 100KM. In to je pač več kot dovolj za po avtocesti, če daš tempomat na 140-150 in ne greš prehitevat v škarjice na ozkih gorskih cestah.
Za kaj več pa verjetno že v štartu ne bi šel kupovat novega avta za 20k, mislim da je tu vse jasno...
za 20 jurjov bo bolj boga ponudba, tut pri teh... Razn če ti je ok da ma avto halogenke in ročni menjalnik...
LED ima večina omenjenih avtov vključenih že v standardno opremo.
Glede ročnega pa normalno, ne dobiš za 20 jurjev avtomatika pa 150 konjev.
In pač ja, za po avtocesti je ročni ok.
No ampak če se vrnem na bistvo teme,
oz. razlog za to temo je sledeč.
Za 20k dobiš pač novo Kio Ceed in Škodo Scalo z ročnim in dobrimi 100 konji in standard opremo.
Dobiš pa za ta denar tudi hude 3 leta stare Mercedese in Audije z "kao 150 tisoč prevoženimi"
In to je problem. Ali tvegat pa vzet tak avto ali raje nekaj skromnega pa novega.
Iz vidika stroškov ipd.
Električni pa odpade iz zgoraj opisanih razlogov. Če je domet na novem uradno 300, je to realno pozimi 240-250 z normalno vožnjo oz. pozimi tam nekje 180-200. Po 10 letih in 300 tisoč km pa dvomim, da s tem lahko prevoziš več kot 110-120. Torej v tem primeru, ne moreš iz službe, brez da vmeš polniš.
Električni avti so kul, če imaš keš za Teslo ali Mercedesa.
Utk ::
70% boš po 150,000 km imel, garantirano, tudi če ga boš vsak dan polnil na hitro polnilnici. Tega realno nihče ne dela.
Z normalnim polnjenjem, tudi če vsak dan, boš po 150,000 km imel vsaj 90%.
Tudi novejši leafi, ki nimajo hlajenja baterije, imajo še zmeraj 85% pri tam okoli 200,000 km.
Nissan recimo garantira 75% ... 9 od 12 crtic na 8let ali 150.000km.
Verjamem, da v normalnih primerih zadeva traja dlje, ce pa ne, ti pac garancija ne krije in moras zadevo sanirat sam ... na limitu je avto za OP neuoraben.
Na limitu ti tudi vw dizel po 4 letih crkne. Pa nihče ne računa na to ko kupuje novega vw. V resnici ne boš na tistih 70%, razen če bo ta dotična baterija defektna, in temu tudi je namenjena garancija. Ne pa da bojo vse baterije na okoli 70%, in jih bo potem moral mg polovico zamenjat. Potem bi bilo hitro game over.
hojnikb ::
Tipična LFP celica ciklana 0-100% (kar v praksi spet nebos dosegal) zdrzi vsaj 2000-3000 ciklov, dokler pade pod 80%. To pomeni tudi worst case bo avto mel po 400kkm se vedn 80% razpolozljive kapacitete. V praksi pa verjetn se mnogo več. Pri modernih vodno hlajenih packih, sploh LFP, je strah okol degradacije čist odveč. Ni to telefon, k ga vsak dan zlorabljas. Pa tudi ta se po kakih 1000 ciklih drzi cca 80% kapacitete.
Ne pa da bojo vse baterije na okoli 70%, in jih bo potem moral mg polovico zamenjat. Potem bi bilo hitro game over.
Dovolj zgovrno dejstvo je, da MG v določenih trgih ponuja 10let/250kkm garancije. In za njih verjetno ne dajejo posebi dobrih celic...
Hojnikb,
kaj ti voziš ta trenutek.
Mogoce, si ze napisal, pa sem spregledal
Smrduharja na bencin z 2 zicim. EV ponudba je tle za "mali" denar se vedno olos, tko da bo se dolg pr hisi. Daily je pa nemska kanta, k bo sla slej k prej proti jugu. Oljne luze so ze preveč hude za moj okus.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
hojnikb ::
LED ima večina omenjenih avtov vključenih že v standardno opremo.
LED dnevne luči, ne pa nujno tudi dolge/kratke, kaj sele matrike.
IL_DIAVOLO ::
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
Landscapes1 ::
Nič od tega ni fun... Tle pač smrduhar zaenkr se vedn zmaga.
Ampak zakaj potem probaš druge prepričat, da ta krš kupijo?
Pač ne rečem, če avto dejansko naredi 250-300 km z enim polnjenjem bi si ga jutri šel še jaz kupit, za tak denar. Tistih 5x na leto za smučanje in dopust bi pač se ustavil vmes, šel v Mcdonalds pa počakal eno uro, ne vem, magari spil pivo pa 2 skadil (čeprav ne kadim in ne pijem).
Ampak ko je to realno 220km, pozimi 180 in po 6-ih letih 120, je pa to cela druga zgodba.
Do službe in nazaj tudi jaz naredim cca. 100km, kak večer pozabiš polnit ali pa moraš še po oba tamala v glasbeno, na trening in obstojiš v smrdljivi ljubljanski gneči, pa že moraš filat pred domom. Električarji so kul, če imaš denar za višji cenovni rang, torej Mercedes, Tesla ipd.
Ti električni mlinčki za 25-35 jurjev pa so žal samo mestni avti za po Ljubljani.
Pa se lahko ljubitelji in zagovorniki električnih še kako sprenevedajo, kako se pač malo ustaviš, doma filaš ipd.
Ampak dejstvo je, če bi dali jutri na trg električni avto z dometom 500km za dobrih 20 jurjev (torej tako kot je trenutno za ICE vozila primerljivega ranga),
bi čez pol leta cca. pol Slovenije furalo električnega.
Torej še enkrat, vrnimo se na temo, dizli in bencini.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Landscapes1 ()
hojnikb ::
Ampak zakaj potem probaš druge prepričat, da ta krš kupijo?
Ker drugi ljudje avtomobil (v tem primeru) kupujejo kot toaster, ne nekaj za veselje ob nedeljah in poletnih mesecih... Think motor, sam na 4 kolesih.
Pač ne rečem, če avto dejansko naredi 250-300 km z enim polnjenjem bi si ga jutri šel še jaz kupit, za tak denar. Tistih 5x na leto za smučanje in dopust bi pač se ustavil vmes, šel v Mcdonalds pa počakal eno uro, ne vem, magari spil pivo pa 2 skadil (čeprav ne kadim in ne pijem).
Čisto nič te ne ustavlja, da zdej v mrzlih mesecih vzameš enega na test za kake par dni in dodobra potestiraš robne primere. Če laufa z nekaj marze, super, če ne pač ne kupiš... Kako bos sicer vedu če za _tvoj_ dotičn usecase stvar ustreza ali ne, če ne sprobaš?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
Landscapes1 ::
Ampak zakaj potem probaš druge prepričat, da ta krš kupijo?
Ker drugi ljudje avtomobil (v tem primeru) kupujejo kot toaster, ne nekaj za veselje ob nedeljah in poletnih mesecih... Think motor, sam na 4 kolesih.
Pač ne rečem, če avto dejansko naredi 250-300 km z enim polnjenjem bi si ga jutri šel še jaz kupit, za tak denar. Tistih 5x na leto za smučanje in dopust bi pač se ustavil vmes, šel v Mcdonalds pa počakal eno uro, ne vem, magari spil pivo pa 2 skadil (čeprav ne kadim in ne pijem).
Čisto nič te ne ustavlja, da zdej v mrzlih mesecih vzameš enega na test za kake par dni in dodobra potestiraš robne primere. Če laufa z nekaj marze, super, če ne pač ne kupiš... Kako bos sicer vedu če za _tvoj_ dotičn usecase stvar ustreza ali ne, če ne sprobaš?
Testirat bi bilo treba pozimi.
Problem pa je predvsem v bateriji, ker ne moreš vedet, ali bo to Tesla (torej minimalen upad) ali pač Iphone (po 3 letih baterija na manj kot 50 posto).
To je loterija.
Tako kot je nakup Mercedesa za 20 jurjev z preverjeno zgodovino in samo 120 tisoč km.
Zato veliko ljudi raje kupi novo Scalo, Leona, Crosslanda, Ceed ipd.
Ker veš, da maš za minimalno 5 let tankaj in vozi brez zajebancij.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Landscapes1 ()
hojnikb ::
Ampak dejstvo je, če bi dali jutri na trg električni avto z dometom 500km za dobrih 20 jurjev (torej tako kot je trenutno za ICE vozila primerljivega ranga),
bi čez pol leta cca. pol Slovenije furalo električnega.
Nebi, ker bi se potem spet našlo en kup ljudi, k nuca nujno 1000km dosega. You know, ker vsak dan letijo na "sestanek" na sever austrije in nazaj.
Problem z EVji ni v dosegu, ampak z mindsetom ljudi. Ok, elephant in the room je 1/3 ljudi, k zivi v blokih/stanovanjih brez moznosti filat, ampak tudi to so resljivi problemi, k enkrat polovica bloka hoče kupit EV...
Problem pa je predvsem v bateriji, ker ne moreš vedet, ali bo to Tesla (torej minimalen upad) ali pač Iphone (po 3 letih baterija na manj kot 50 posto).
To je loterija
Dejansko je baterija najmanjši problem, sploh LFP (ki je ironično v najcenejšem modelu). Statistika kaze, da vodno hlajeni packi zdrzijo precej časa z dokaj nizko degradacijo. Problem so nič hlajeni avti; beri nissan leaf in podobni.
Itk če kupiš novega, te to še tolk manj skrbi.
Zato veliko ljudi raje kupi novo Scalo, Leona, Crosslanda, Ceed ipd.
Ker veš, da maš za minimalno 5 let tankaj in vozi brez zajebancij.
In potem naletiš na serijske zajebe (khm dsg z suho sklopko ali kake sage z 1.0tsi, al pa nekaj časa nazaj pokanje glav na tdijih) kjer bo avto ze znotraj garancije potencialno več v delavnici k na cesti in si nimaš kj pomagat. Tut tle je loterija, seveda manjsa, če je avto nov.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
Landscapes1 ::
Ampak dejstvo je, če bi dali jutri na trg električni avto z dometom 500km za dobrih 20 jurjev (torej tako kot je trenutno za ICE vozila primerljivega ranga),
bi čez pol leta cca. pol Slovenije furalo električnega.
Nebi, ker bi se potem spet našlo en kup ljudi, k nuca nujno 1000km dosega. You know, ker vsak dan letijo na "sestanek" na sever austrije in nazaj.
Problem z EVji ni v dosegu, ampak z mindsetom ljudi. Ok, elephant in the room je 1/3 ljudi, k zivi v blokih/stanovanjih brez moznosti filat, ampak tudi to so resljivi problemi, k enkrat polovica bloka hoče kupit EV...
Ni res, glavni problem je doseg in pa to kar si omenil glede blokov, vsaj v LJ večina ljudi živi v blokih.
Ampak glavni problem je domet avta, ja.
Ja, res je, so ljudje, ki tedensko skupno naredijo 150km pa se pritožujejo glede dosega, ker grejo v Zadar 1x letno pa ker morajo enkrat letno iz Kopra v Maribor k sorodnikom v šestem kolenu.
Ampak, ljudje, ki delajo 150km na teden, ne kupujejo novih avtov. Razen tistih 2-3 procentov bogatih.
Nove avte navadno kupujemo tisti, ki živimo na cesti skoraj pol dneva na teden. Tako kot jaz in moj bratranec.
In nam pač je pomembno, če avto pri -15 in snegu ne zmore 200km naredit. Ker pač je.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Landscapes1 ()
Bellator ::
Vidim da imaš z EV izkušenj ful. Not.
V čem se pa baterije v avtomobilih razlikujejo od tistih, ki so v telefonih ali prenosnikih? Prvi mi zdrži le še 12-16h z napolnjeno baterijo, ko je bil nov je baterija zdržala 36-48h.
In kaj je novega pri dischargu, saj se pri prenosniku po dveh ali treh tednih neuporabe baterija sprazni.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Bellator ()
hojnikb ::
Vidim da imaš z EV izkušenj ful. Not.
V čem se pa baterije v avtomobilih razlikujejo od tistih, ki so v telefonih ali prenosnikih? Prvi mi zdrži le še 12-16h z napolnjeno baterijo, ko je bil nov je baterija zdržala 36-48h.
Thermal managment (beri: baterija se ne kuha poleg procesorja), relativno nizek tok polnjenja proti kapaciteti (beri doma ne nafilaš v eni uri kot laptop) in pa seveda kemija je malenkost drugačna in bolj prilagojena dolgozivosti in hitremu praznjenju, kot pa outright kapaciteti (marsikatera litijska celica v telefonu/laptopu je danes na 4.4-4.5V, avtomobili so max 4.1-4.15V, tisti z LFP okoli 3.6V).
In short; pri avtomobilu so pod bistveno manjšim stresom.
Utk ::
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Bellator ::
Polni telefon od 5 do 75%, nikoli ne igraj igric
Ne igram iger, če pa avto napolnim do 75%, potem to pomeni, da lahko naredim precej manj kilometrov naenkrat. Je torej doseg, ki ga proizvajalci navajajo, tudi vi na forumu, za 75% napolnjene baterije ali za 100%?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Bellator ()
hojnikb ::
Kaj pa discharge?
Povprečen discharge je precej nizek proti kapaciteti baterije. Če imaš 60kWh pack in se voziš po AC, kuriš mogoče 15kW, torej 1/4C. Če pri telefonu zalaufaš igrico, boš hitro na 0,5-1C, sploh če ma malo baterijo.
Ne igram iger, če pa avto napolnim do 75%, potem to pomeni, da lahko naredim precej manj kilometrov naenkrat. Je torej doseg, ki ga proizvajalci navajajo, tudi vi na forumu, za 75% napolnjene baterije ali za 100%?
kaj misliš?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
Bellator ::
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Bellator ()
hojnikb ::
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kateri električni avto? (strani: 1 2 3 4 … 52 53 54 55 )Oddelek: Na cesti | 251911 (276) | hojnikb |
» | Avto za dolge razdalje - omejen budget (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 7100 (3279) | delavec44 |
⊘ | BMW M340d vs i4 (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 23885 (21768) | hojnikb |