» »

Evropska komisija: Meta krši DMA

Evropska komisija: Meta krši DMA

Slo-Tech - Evropska komisija je predhodno ugotovila, da Meta krši Akt o digitalnih trgih (DMA). Model, po katerem lahko uporabniki bodisi soglašajo z oglaševanjem glede na zbrane osebne podatke bodisi se temu izognejo s plačilom (pay or consent), je nezakonit. Meta je na Instagramu in Facebook tovrstni model uvedla lani, da bi s tem izpolnila novo evropsko zakonodajo. Komisija je to potezo proučila, saj je obstajal sum, da gre za namerno izigravanje in izogibanje evropske zakonodaje.

V predhodnem mnenju sedaj Komisija ugotavlja, da je model v nasprotju z DMA. Uporabniki nimajo možnosti izbrati storitve, ki bi uporabljala manj ali nič njihovih osebnih podatkov. Po mnenju Komisije izbira med plačilom ali personaliziranimi oglasi uporabnike sili v podajo soglasja za zbiranje osebnih podatkov in ne nudi prave izbire. Soglasje namreč ni prostovoljno, če uporabniki nimajo zares izbire.

Meta medtem vztraja, da so nov model uvedli prav zaradi DMA in da je v skladu z njim. Končno odločitev Komisije še pričakujemo, saj so za zdaj podali le predhodno stališče, na katerega se lahko Meta odzove. Preiskava se mora končati do prihodnjega marca, najhujši možni scenarij pa je globa v višini 10 odstotkov globalnega letnega prometa podjetja.

14 komentarjev

Furbo ::

Ti so postali (še bolj) navadni roparji.

FB poln na kilometer jasnih nategov, prijaviš, dobiš odgovor, da ne bodo umaknili zadeve. Briga njih, samo da je par dolarjev v žepu.
i5-13600K, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO, Toughpower GF3 1000W
RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, DELL U3014

paradajzos ::

Super, evo zakaj je OK biti v EU. Naj jih orenk olupijo.
Ne vem zakaj se je sploh dovolilo delovanje raznim mojstrom tipa Google, Facebook itd., kjer cel poslovni model temelji na preprodaji osebnih podatkov. Storitve naj imajo jasno definirano ceno, če jih naročiš, nimajo ponudniki kaj zbirat tvoje osebne podatke za ekstra zaslužek.
Tako pa smo na koncu po vseh scrooglih dobili še Microsoft, ki ti zaračuna za softver, ki zbira in dodatno izkorišča še tvoje osebne podatke.
Na ST podpirajo leve trole, ki uničijo kritične teme.
ST je medij Levice. Prikriva napake vlade. Resnica boli.

OutOfTheBox ::

Storitve naj imajo jasno definirano ceno, če jih naročiš, nimajo ponudniki kaj zbirat tvoje osebne podatke za ekstra zaslužek.


Kako boš pa ti človeka, ki ga storitev zanima sploh dobil?

Daniel ::

Furbo je izjavil:

Ti so postali (še bolj) navadni roparji.

FB poln na kilometer jasnih nategov, prijaviš, dobiš odgovor, da ne bodo umaknili zadeve. Briga njih, samo da je par dolarjev v žepu.


Skrajni čas, da se jih malo prizemlji. Saj drugega kot nategov tako ali tako ne reklamirajo, 99,5% reklam na FB je nateg ampak ljudje niso poučeni o tem in jim pač praznijo denarnice. Meni so nedavno celo omejili koliko reklam lahko dnevno prijavim, kar jasno kaže, da so za oglaševalski denar pripravljeni tolerirati tudi dobesedne kraje ljudem.

Je pa malo hecno ko prebereš da oglašujejo baterijski vrtalnik z 9kW moči...

Ista stvar je potem tudi, če na registrarje prijavljaš vse te domene na katerih so lažne trgovine in novice. Nobenega odziva.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Daniel ()

paradajzos ::

OutOfTheBox je izjavil:

Storitve naj imajo jasno definirano ceno, če jih naročiš, nimajo ponudniki kaj zbirat tvoje osebne podatke za ekstra zaslužek.


Kako boš pa ti človeka, ki ga storitev zanima sploh dobil?

Kogar zanima storitev, jo poišče in izbere. Ni me treba 24/7 nadlegovat z reklamami. Plus da vsi ti podatki, ki jih korporacije imajo o nas, služijo njim kot način vplivanja mimo naše svobodne volje na naše odločitve. V bistvu so to cheat kode, ki jih prodajalci lahko uporabijo proti potrošnikom - denarja je omejena količina in zmaga tisti, ki prepriča potrošnika, da le-ta potrebuje njegove izdelke in storitve, tudi če jih sploh ne.
Na ST podpirajo leve trole, ki uničijo kritične teme.
ST je medij Levice. Prikriva napake vlade. Resnica boli.

Zgodovina sprememb…

OutOfTheBox ::

Kogar zanima storitev, jo poišče in izbere.


Nop, svet ne deluje tako. Pa preden protestiraš, si vzem dve minuti pa pomisli kakšne posledice bi bile, če bi danes prepovedali vse reklame (online, časopisi, plakati) ipd, in jih napiši tukaj.

Zgodovina sprememb…

paradajzos ::

OutOfTheBox je izjavil:

Kogar zanima storitev, jo poišče in izbere.


Nop, svet ne deluje tako. Pa preden protestiraš, si vzem dve minuti pa pomisli kakšne posledice bi bile, če bi danes prepovedali vse reklame (online, časopisi, plakati) ipd, in jih napiši tukaj.

Res, vprašaj se, koliko let tvojega življenja so ti vzeli z reklamami, da bi si lahko napolnili žepe. Jaz mislim, da na to nisi pomislil, ker na to nihče ne pomisli. Dejansko ti določeni ljudje jemljejo dragocen čas, ki ti je namenjen v tvojem življenju, da bi na račun tvojega življenja zaslužili. Dobesedno.
Na ST podpirajo leve trole, ki uničijo kritične teme.
ST je medij Levice. Prikriva napake vlade. Resnica boli.

OutOfTheBox ::

še vedno čakam da mi podaš svoje ugotovitve, kakšne bi bile posledice če bi danes ustavili vse reklame. Razumljivo pa da razmišljaš kot večina ljudi - "z reklamami ti kradejo čas in si polnijo žepe".

Mogoče, ampak vedno so dve plati zgodbe.

Daniel ::

Ena posledica bi bila, da bi morali namesto pofla prodajati kvaliteto, ker se le ta sama reklamira. Tako pa narediš pofl, nekaj vložiš v marketing in je to to. Saj veš, detergent, ki z eno kapljico pomije goro posode pa to...

ginekk ::

OutOfTheBox je izjavil:

še vedno čakam da mi podaš svoje ugotovitve, kakšne bi bile posledice če bi danes ustavili vse reklame. Razumljivo pa da razmišljaš kot večina ljudi - "z reklamami ti kradejo čas in si polnijo žepe".

Mogoče, ampak vedno so dve plati zgodbe.


Saj je enostavno, potrošniki bi bili manj obveščeni o variaciji izdelkov in storitev, ki je na voljo.

Ampak te isti potrošniki se lahko sami potrudijo bit obveščeni, ni potrebe da znotraj predvajanja neke enourne TV vsebine, dobimo še 25% tega časa oglasov.

Poleg tega je polno reklamiranja zavajanja, tako da kljub tej "megaobveščenosti" potrošniki dostikrat morajo sami narest raziskavo kaj je sploh v redu, pri čemer se zanašajo na mnenja drugih potrošnikov kot tudi lastno tehnično znanje.

Precej reklamiranja pa ni samo zavajanje ampak direktna laž, kjer bi morali terjat odgovornost. Recimo vse Biostil reklame na TVju.

paradajzos ::

OutOfTheBox je izjavil:

še vedno čakam da mi podaš svoje ugotovitve, kakšne bi bile posledice če bi danes ustavili vse reklame. Razumljivo pa da razmišljaš kot večina ljudi - "z reklamami ti kradejo čas in si polnijo žepe".

Mogoče, ampak vedno so dve plati zgodbe.

Saj sem ti napisal svoje mnenje. Živeli bi bolj kvalitetno in kupovali manj govna, ki se ga ne da prodat drugače kot z lažnjivo propagando.
Na ST podpirajo leve trole, ki uničijo kritične teme.
ST je medij Levice. Prikriva napake vlade. Resnica boli.

Zgodovina sprememb…

Furbo ::

OutOfTheBox je izjavil:

Kogar zanima storitev, jo poišče in izbere.


Nop, svet ne deluje tako. Pa preden protestiraš, si vzem dve minuti pa pomisli kakšne posledice bi bile, če bi danes prepovedali vse reklame (online, časopisi, plakati) ipd, in jih napiši tukaj.

Jaz ne vidim slabosti.

Manj onesnaževanja, manj kupljenih neumnosti, manj pehanja za oslarijami, manj potrošništva,..

Kako hudiča sem kot mulc zvedel za Commodore 64, za bicikl, za marsikaj.. iz reklam že ne.

Zdi se mi, da reklamarji močno precenjujejo svoj poklic.
i5-13600K, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO, Toughpower GF3 1000W
RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, DELL U3014

OutOfTheBox ::

iz reklam že ne.


Je pa tisti ki ti je zadevo pokazal in kupil, zadevo videl iz reklam.

Jaz ne vidim slabosti.


Seveda so. Z veliko verjetnostjo bi v naslednjih tednih/mesecih/letih izgubil službo (odvisno od industrije v kateri si).

Če bi leta 1930 prepovedali reklame (vse kar je direktna promocija), bi danes bili tehnološko v letu 1980. Inovacije, razvoj, gospodarstvo, vse bi se popolnoma upočasnilo. Tehnološki razvoj je po razvoju interneta dobil izjemen zagon, na račun hitrejšega pretakanja informacij (in reklam).

Zgodovina sprememb…

paradajzos ::

Nisem za prepoved reklam. Ampak ko že govoriš o tem, kako so koristne, v bistvu gre za precej veliko metanje virov v smeti. Vsi ti silni reklamni oddelki imajo velike proračuna in porabijo ogromno človeškega časa za to, da prepričajo potrošnika, da je njihov enak izdelek boljši od drugega enakega izdelka, ki se med seboj razlikujeta po bulšit podrobnostih, ki največkrat nimajo nobene realne funkcije.

Kar se tiče pa novice, Google, IE Explorer,...,..., Meta gnoj, so internetni dumping produkti, na videz zastonj, v resnici pa zelo dragi, ker drugače ne bi bili njihove firme tako zelo veliko vredne. Ta poslovni model bi bilo treba prepovedati. Rabiš iskalnik? Plačaj mesečno naročnino. Itd.
Na ST podpirajo leve trole, ki uničijo kritične teme.
ST je medij Levice. Prikriva napake vlade. Resnica boli.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Evropska komisija je z uporabo Microsoft 365 kršila uredbo o osebnih podatkih

Oddelek: Novice / Zasebnost
113868 (2574) japol
»

V Evropi bomo lahko ločili računa za Facebook ter Instagram

Oddelek: Novice / Ostala programska oprema
256120 (4314) Gregor P
»

Evropska komisija poizkuša s ponovnim dogovorom z ZDA o iznosu osebnih podatkov

Oddelek: Novice / Zasebnost
234035 (2693) mailer
»

Evropska komisija od WhatsAppa terja pojasnila o varovanju podatkov

Oddelek: Novice / Zasebnost
63123 (1549) donvitoc
»

Še enkrat: ISP-ji nimajo obveznosti filtriranja informacij, ki se prenašajo

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
4623044 (20327) JanK

Več podobnih tem