vir: Meta
Kot v vseh tehnoloških velikanih, si tudi pri Meti trenutno prizadevajo na vse kriplje lansirati lastne storitve na osnovi strojno učenih algoritmov; poleg pogovornih botov vseh sort imajo v mislih tudi nekatere zanimive rešitve, kot so personalizirani smeški in animacije. Za to morajo o uporabnikov vedeti še več kot doslej (!?) in v ZDA se v ta namen njihovi osebni podatki že pridno zbirajo. V Evropi pa je drugače, saj smo v Uniji v zadnjih letih na noge postavili spodobno zaščitno zakonodajo, v prvi vrsti GDPR. Sprva so v Meti nameravali režim novega zbiranja podatkov za UI algoritme lansirati 26. junija, pri čemer so se pravno sklicevali na GDPRjev vzvod legitimnega interesa, saj da brez takšnega procesa nove storitve ne bodo izvedljive (mehanizem so predtem že izkoristili za namene ciljanega oglaševanja). Evropski regulatorji, kjer je v prvi vrsti mišljen irski Urad za zaščito podatkov (DPC), ki ima pristojnost nad Meto, so se s takšno dikcijo sprva strinjali ... toda na sceno je vnovič stopil neuničljivi Max Schrems.
Njegov Evropski center za digitalne pravice NOYB (none of your business) je vložil 11 ugovorov, v katerih je opozoril, da je bilo Metino postopanje v jasnem nasprotju z GDPR. Bistveno jabolko spora je bil način, na katerega je Meta uporabnikom svojih storitev omogočala, da se iz takšnega povečanega rudarjenja podatkov izločijo. Že v štartu je šlo za način "opt-out", kjer se moramo ročno odstraniti iz sistema, namesto da bi k njemu prostovoljno pristopili (opt-in). Za nameček pa je bil postopek res grozljivo zamotan in upravičeno so se pojavili očitki, da gre za zlorabo tako imenovanih "temnih vzorcev" (dark patterns), torej zlonamerno oblikovanega uporabniškega vmesnika, ki naj uporabnika zmede in mu onemogoči pravilno odločanje.
Pri Meti so po novem pozivu DPC sedaj ustavili konje in pravijo, da bodo pristop začrtali na novo, ob čemer so potožili, da bo to "otežilo uvajanje naprednih storitev za uporabnike njihovih servisov". Regulatorji odločitev pozdravljajo, toda Schrems ob tem opozarja, da podjetje še ni uradno spremenilo svojih določil politike zasebnosti, ki bi sporočala stvarno spremembo.