Europa.eu - Po aferi Dieselgate se je spremenilo precej na področju emisij cestnih vozil. Sprejet je bil takozvani globalno usklajeni preizkusni postopek za lahka vozila oz. WTLP, ki je odpravil razlike v testiranju vozil za različne trge in prinesel tudi bolj merodajne ocene porabe goriva in emisij. Ena izmed novih zahtev za dajanje na trg vozil v Evropski uniji je tudi obvezno nameščena certificirana naprava za merjenje dejanskih emisij vozila. Naprava zbira podatke o porabi goriva in jih posreduje proizvajalcu, ta pa jih je dolžan posredovati Evropski komisiji.
Na podlagi tako pridobljenih podatkov je Komisija izdala prvo poročilo o realnih emisijah novo registiranih avtomobilov in kombiniranih vozil. Poročilo temelji na podatkih zbranih v letu 2021, nabor podatkov pa zaradi postopnega uvajanja še ne vključuje vseh vozil in proizvajalcev. Posredovani so bili podatki za približno 10% vseh novo registriranih osebnih avtomobilov v EU ter 1% kombiniranih vozil, zaradi reprezentativnosti pa se nadaljnja analiza osredotoča zgolj na osebna vozila.
Rezultati kažejo, da ne-elektrificirana vozila v povprečju potrošijo za približno petino oz. 20% več goriva kot navajajo njihovi WLTP testi. Za uporabnika to pomeni, da je potrebno k oglaševani porabi po WLTP metodi prišteti še 1 do 1,5 litra na 100 km. Precej slabše je pri priključnih hibridih, kjer WLTP test pretirano upošteva vožnjo na elektriko. Realna poraba goriva je pri hibridih precej višja in odstopa za kar 250%, torej porabijo v povprečju 3,5-krat toliko goriva, kot oglašujejo proizvajalci. Priključne hibride se očitno polni precej bolj poredko kot pa so proizvajalci predvidevali.
Čeprav je bilo zajetih zgolj 7 odstotkov novo registriranih vozil, pa prva analiza daje vedeti kakšnih vpogledov v doseganje zniževanja emisij si lahko obetamo v prihodnje.
Priključni hibridi so nateg če ga nekdo kupi tak avto in nato NE polni na elektriko in vozi zgolj na bencin. Ampak v tem primeru je kupec tisti, ki je sam sebe nategnil :)
Je pa škoda da na grafu ni ločeno ICE/HEV/PHEV ampak so najbrž HEV šteli kar med ICE tak da težko karkoli sklepamo o HEV vs PHEV.
Da, to da se jih ne polni, je dejansko njihov največji problem; obenem pa tudi prikazuje sliko, kako zelo si želijo ljudje vsakodnevno polniti sproti še elektriko, če lahko izbirajo. Sploh ne
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Moram poudariti, da imajo priključni hibridi še vedno nižjo porabo kot navadni avtomobili. Le WLTP test je nateg. Če pa 40 g CO2/km odtehta baterijo in dodatne dele (oziroma višjo ceno), pa ne vem.
Ker nekateri še vedno nočejo doumeti, sprejeti, se na koncu dneva vse skupaj sprevrže v zanikanje in doseže vrhunec v pripravljenosti utišanja preostalih v svoj prav, saj je spoznanje, da so osrednje novice ljudem, skupaj s politiko poganjale to tematiko naprej in z blagoslovom [prisilo] avtomobilske industrije o brezmadežnosti nove tehnologije, prodajale topli zrak.
Tu nastopi ego, vzvišenost, ideja večvrednosti polnjenja telefona na 4 pnevmatikah, sledenja novitetam za vsako ceno in njene dobrobiti. Na koncu dneva tak način ne doprinese nikomur ničesar. Na žalost se ta zgodba poganja, plačuje in ohranja naprej ... Streznitev bo slej kot prej prišla.
Tudi ko smo šli iz vozov na avte so bili zanikovalci napredka. Psihologija ljudi se ne spreminja :) Kaže pa zgodovina da napredek vedno je, pač pride do nekega kompromisa med konzervatinostjo in med pretiranim napredkom in dobimo nekaj vmes.
Kaj je ta vmes pri kurjenju fosilnih goriv? Da pač zadeve ne bomo v par desetletjih ukinli ampak bomo rabli 50-100 let.
A jo res? meni se zdi, da je avto industrija pred BEV lepo laufala: štancat je blo simpl, kompleksno da se je kvarilo je bilo dovolj Ni bilo velike konkurence s Kitajske. Sedaj so pa odvisni od baterij, ki jih večinoma ne delajo sami, baje so drage, tako da prodajajo z izgubo. rednega servisiranja je manj (vsaj upravičenega)...
Pri pure bencin/diesel bi me zanimala še primerjava porabe med ročnim in avtomatskim menjalnikom. Pri ročnem so lahko precejšnje razlike. Že pri avtomatskem so lahko razlike, če si skoz v športnem načinu. Razlika v porabi med WTLP in realnostjo je lahko posledica tega, da ljudje pač ne znajo vozit varčno.
A jo res? meni se zdi, da je avto industrija pred BEV lepo laufala: štancat je blo simpl, kompleksno da se je kvarilo je bilo dovolj Ni bilo velike konkurence s Kitajske. Sedaj so pa odvisni od baterij, ki jih večinoma ne delajo sami, baje so drage, tako da prodajajo z izgubo. rednega servisiranja je manj (vsaj upravičenega)...
Kdo je omenjal evropsko avtomobilsko industrijo? Globalna je v krizi. Sedaj, ko so Kitajci tu, je v bistvu samo še bolje za evropsko industrijo. Bodo isto kot Korejci začeli tu postavljat tovarne.
Dizel, benz, EV, phev... Ne rešujemo planeta. Ampak avtomobilsko industrijo.
No to napredek. To je ohranitev in povečanje dobičkov.
Nikomur ni mar za okolje. Še najmanj pa povprečnemu Janezu Novaku, ki vsak dan sam v svojem vozilu stoji v koloni avtov z ostalimi Janezi.
To pa ni res. Če bi vsak Indijec imel Teslo Y bi bil zrak tam čist! Če bi še vsi Pakistanci vozili Q4 e-trone in Nigerijci id.4 bi bil pa raj na zamelji!
Pri pure bencin/diesel bi me zanimala ĹĄe primerjava porabe med roÄnim in avtomatskim menjalnikom. Pri roÄnem so lahko precejĹĄnje razlike. Ĺ˝e pri avtomatskem so lahko razlike, Äe si skoz v ĹĄportnem naÄinu. Razlika v porabi med WTLP in realnostjo je lahko posledica tega, da ljudje paÄ ne znajo vozit varÄno.
Te testi so cisto bz ... ze ce se vozis po prekmurju ali pa po dolenjskem je poraba 20% drugacna. Prekmurje ravno, ac omejitev 110, dolenjska gricevnata omejitev 130.
Pri pure bencin/diesel bi me zanimala ĹĄe primerjava porabe med roÄnim in avtomatskim menjalnikom. Pri roÄnem so lahko precejĹĄnje razlike. Ĺ˝e pri avtomatskem so lahko razlike, Äe si skoz v ĹĄportnem naÄinu. Razlika v porabi med WTLP in realnostjo je lahko posledica tega, da ljudje paÄ ne znajo vozit varÄno.
Te testi so cisto bz ... ze ce se vozis po prekmurju ali pa po dolenjskem je poraba 20% drugacna. Prekmurje ravno, ac omejitev 110, dolenjska gricevnata omejitev 130.
Kako bos zdruzil ta podatka kot relevantna?
Tej čarovniji se reče povprečje.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
Tako, dokler se folk vozi iz vseh koncev drzave po 100km v sluzbo v LJ namesto, da bi se stvari decentraliziralo na vec manjsih tock, je vseeno.
Pa potem bomo desetletja debatirali o gorah nerecikliranih baterij, bankine bodo crne od teh gum dvotonskih krav.
Fabriko v vsako vas za tistih par zaposlenih. Pa seveda minimalca ter boh ne daj, da bi kdo od teh šel v mesto po višjo plačo. Potem pa se nekatera firma hoče mal ražširit pa naredi kaj?
O velikosti današnjih avtomobilih bi se pa res morali vprašat, ker velikosti so že res absurdne. Sploh ko se 90%+ časa not fura ena oseba.
Plugin efektivnost je pa odvisna od porabnika. Jaz bi praktično 80%+ imel porabo na elektriko. Sej v bistvu že imam hibrida, e-bike, zmaga za 500EUR. Pa še migam. Poraba elektrike: 0,01kWh na km.
Pri pure bencin/diesel bi me zanimala ĹĄe primerjava porabe med roÄnim in avtomatskim menjalnikom. Pri roÄnem so lahko precejĹĄnje razlike. Ĺ˝e pri avtomatskem so lahko razlike, Äe si skoz v ĹĄportnem naÄinu. Razlika v porabi med WTLP in realnostjo je lahko posledica tega, da ljudje paÄ ne znajo vozit varÄno.
Te testi so cisto bz ... ze ce se vozis po prekmurju ali pa po dolenjskem je poraba 20% drugacna. Prekmurje ravno, ac omejitev 110, dolenjska gricevnata omejitev 130.
Kako bos zdruzil ta podatka kot relevantna?
Tej čarovniji se reče povprečje.
Povprecje cesa, ce ne razpolagas z nic podatki razen povprecno porabo posameznikov. Povprecje med 1 in 2 ni nujno 1.5 ce nimas vseh podatkov.
Tako, dokler se folk vozi iz vseh koncev drzave po 100km v sluzbo v LJ namesto, da bi se stvari decentraliziralo na vec manjsih tock, je vseeno.
Pa potem bomo desetletja debatirali o gorah nerecikliranih baterij, bankine bodo crne od teh gum dvotonskih krav.
Fabriko v vsako vas za tistih par zaposlenih. Pa seveda minimalca ter boh ne daj, da bi kdo od teh šel v mesto po višjo plačo. Potem pa se nekatera firma hoče mal ražširit pa naredi kaj?
O velikosti današnjih avtomobilih bi se pa res morali vprašat, ker velikosti so že res absurdne. Sploh ko se 90%+ časa not fura ena oseba.
Plugin efektivnost je pa odvisna od porabnika. Jaz bi praktično 80%+ imel porabo na elektriko. Sej v bistvu že imam hibrida, e-bike, zmaga za 500EUR. Pa še migam. Poraba elektrike: 0,01kWh na km.
Tipicno po slo-techovsko? Ker med vsako vas in eno mesto nisc ne obstaja?
Lets play a game: Odstarnimo vse patente in zložimo popoln hibrid velikost mestno+SLO razdalje: -Agregat na notranje izgorevanje bi bil dvotaktni motor na principu 4 taknega (nova zadeva), s turbino, brez olja v gorivu. Ventili bi bili Koenigsegg Freevalve od Marcedza bi uzel komoro za predužig, moč ~60kw in navor focus. -Baterija bi bila velikosti cikla hlajenja agregata na notranje izgorevanja ali večja -izogib obrab zaradi termičnih ciklov v potovalnem načinu, tip baterije bi bil LTO. -Električni motor ~60KW -Reciklaža: ~400W SE, zavorni sistem in kar se da iztisnit iz ispušnega sistema -Menjalnik: avtomatik, e-motor za menjalnikom -Logika: Odvzemanja plina je lahko poljnjenje baterije v "sport" načinu/oba agregata v uporabi, potovalni način upošteva navigacijo in se predvidi polnjenje/vžig agregata na notranje izgorevanje zavoljo optimalnega izkoristka. V mestnem načinu je privteta baterija, lahko tudi "prisilna"/predvidena kontrola polnjenja glede destinacijo.
da je potrebno k oglaševani porabi po WLTP metodi prišteti še 1 do 1,5 litra na 100 km
Vau. Torej toliko let da so razvili nov sistem merjenja porabe, sprejeti vsi novi zakoni, samohvale kako bo sedaj boljše in da bomo "manj nategnjeni", a končni rezultat je isti kot je bil. Že po starem načinu merjenja porabe si moral prišteti ravno toliko, da si imel približno realno oceno porabe.
Priključni hibrid je pa tudi nateg svoje sorte. Tako kot odstranitev polne rezervne gume. Oboje primerno da se odgovorno osebo ustreli v koleno.
da je potrebno k oglaševani porabi po WLTP metodi prišteti še 1 do 1,5 litra na 100 km
Vau. Torej toliko let da so razvili nov sistem merjenja porabe, sprejeti vsi novi zakoni, samohvale kako bo sedaj boljše in da bomo "manj nategnjeni", a končni rezultat je isti kot je bil. Že po starem načinu merjenja porabe si moral prišteti ravno toliko, da si imel približno realno oceno porabe.
Eden izmed izsledkov poročila je tudi to, da je bila pri NEDC razlika med testno in dejansko porabo 40%, pri WLTP je razlika "samo še" 20%.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
Eden izmed izsledkov poročila je tudi to, da je bila pri NEDC razlika med testno in dejansko porabo 40%, pri WLTP je razlika "samo še" 20%.
WLTP je bil "razvit" zato da bodo podane porabe točne in ne nerealno laboratorijske. Torej so birokrati spet samo potegnili plačo, naredili pa nič.
Vem da se natančne porabe ne da oceniti ker so različni pogoji vožnje, ampak so to robni primeri. Če je v povprečju faljeno za 20%, potem je nov test zanič. Isto kot stari.
WLTP je bil razvit, ker so ocenjene porabe po NEDC podajale cifre, ki so bile smešno drugačne od realnih. Kljub tistim smešnim cifram uspem sam dosegat precej povprečno porabo zelo blizu cifre, ki jo je določil NEDC.
Ne vem če so različni pogoji vožnje ravno robni primer. Verjamem, da v EU večina ljudi živi v mestih oz. blizu njih, kar pomeni, da bojo verjetno imeli porazdelitev bližje mestni vožnji kot pa AC. Ravno tako na porabo na prevožen km pomembno vplivajo prometni zastoji.
Ravno zaradi teh omejitev so naredili genialno potezo - vsak avto mora javljat porabo, pa lahko potem uporabnik dobi zelo realno porazdelitev porabe, hkrati se lahko tudi birokrati dalje odločajo na realnih podatkih, ne pa nekih modelskih ocenah.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
Merjenje plug-in skupne porabe je popolno nesiselna. Ne moreš ločit elektrike od bencina. Efektivnost motorja bi se lahko zmerilo tako, da se ga 1000km+ ne priklopi nikoli na elektriko in se nato gleda povprečje. S pluginom imaš lahko isto porabo, kot s navadnim hibridom, ali pa drastično nižjo, če se konstantno voziš na elektriko. Jaz bi se ziher, samo nisem nor, da bom dajal 40k€+ za avto. Se daleč premalo vozim.
Se spomnite, ko sem vam pred leti opisal primer, ko si je vodstvo v neki organizaciji umislilo priključne hibride, da bi bili bolj zeleni in jih potem njihovi vozniki, ki so tudi skrbeli za vozni park, nikoli niso peljali polniti baterije, ker pač ni bilo nobene polnilnice čisto poleg stavbe, so bile pa 50 m daleč (dobesedno v vidni razdalji, samo na hitro bi se zapeljal malo naprej)? No, tako se dela z njimi. Seveda se vse da, sam se jim očitno ne da.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Graf samo kaže, da se folku ne da filat PHEV in/ali da si je nabavil napačno vozilo. Poleg tega, da je izbrani WLTP cikel nerealen. Zakaj v grafu manjkajo HEV?
Lets play a game: Odstarnimo vse patente in zložimo popoln hibrid velikost mestno+SLO razdalje: -Agregat na notranje izgorevanje bi bil dvotaktni motor na principu 4 taknega (nova zadeva), s turbino, brez olja v gorivu. Ventili bi bili Koenigsegg Freevalve od Marcedza bi uzel komoro za predužig, moč ~60kw in navor focus. -Baterija bi bila velikosti cikla hlajenja agregata na notranje izgorevanja ali večja -izogib obrab zaradi termičnih ciklov v potovalnem načinu, tip baterije bi bil LTO. -Električni motor ~60KW -Reciklaža: ~400W SE, zavorni sistem in kar se da iztisnit iz ispušnega sistema -Menjalnik: avtomatik, e-motor za menjalnikom -Logika: Odvzemanja plina je lahko poljnjenje baterije v "sport" načinu/oba agregata v uporabi, potovalni način upošteva navigacijo in se predvidi polnjenje/vžig agregata na notranje izgorevanje zavoljo optimalnega izkoristka. V mestnem načinu je privteta baterija, lahko tudi "prisilna"/predvidena kontrola polnjenja glede destinacijo.
Kupljeno ;)
Povej mi, kaj od tega je bistveno boljše od Toyotinega hibrida? V Corolli 1.8 imam po prevoženih 40tkm in dobrih 2 letih porabo na Spritmonitorju 4,89. S tem da imam ves miks voženj, AC do 140km/h če kdaj gre slučajno, vsakodnevne zastoje, primestna vožnja. Atkins dela z blizu 40% izkoristkom, ali pa ne dela. Lahko čaraš kar hočeš, boljšega izkoristka primarnega goriva ne boš dosegel. Kvečjemu če bi pogon skombiniral z dizlom.
Atkins dela z blizu 40% izkoristkom, ali pa ne dela. Lahko čaraš kar hočeš, boljšega izkoristka primarnega goriva ne boš dosegel. Kvečjemu če bi pogon skombiniral z dizlom.
Vprašanje, kako dobro se obnese dizel motor, glede na njegove karakteristike. Če bi bilo to stalno vklapljanje in ugašanje ter kratke relacije dobrodejne za njega.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).