» »

Boeing 737 Max 9 lahko spet leti, krivec za incident proizvajalec

Boeing 737 Max 9 lahko spet leti, krivec za incident proizvajalec

Slo-Tech - Ameriška uprava za letalstvo (FAA) je v petek dovolila, da se letala Boeing 737 Max 9 spet vrnejo na nebo. Po prizemljitvi zaradi preiskave, kako so mogla med letom odpasti vrata, je FAA določila protokol za preverjanje letal. Ko ga prevozniki uspešno opravijo, lahko letala vrnejo v uporabo. Po pregledu 40 letal je FAA postavila tudi smernice za vzdrževanje, ki bodo preprečile tovrstne incidente v prihodnosti. A to še zdaleč ne pomeni konec težave za Boeing, ki je bil krivec za incident.

FAA je tako Boeing obvestila, da ne bo izdala dovoljenja za povečanje proizvodnih kapacitet za serijo Max. Vse dokler ne bo Boeing dokazal, da so težave z zagotavljanjem in nadzorom kakovosti odpravljene, ne bo širitve proizvodnje. Namesto tega bo FAA okrepila nadzor nad Boeingovimi proizvodnimi linijami. Dejali so, da so dosedanje težave s kakovostjo nesprejemljive, zato bodo izvajali več inšpekcijskih nadzorov na licu mesta, torej v proizvodnih obratih. Če bo Boeing udeležen še v kakšnem incidentu, pa v najhujšem primeru grozi ustavitev proizvodnje 737.

Izkazalo se je namreč, da je nesrečno letalo že proizvodno halo zapustilo brez ustreznih vijakov, zaradi česar so vrata naposled odpadla. To se je zgodilo med popravilom na liniji v Rentonu, ki ga je izvedel Boeing.

168 komentarjev

«
1
2 3 4

Poldi112 ::

Pa so jim zagotovili tudi sredstva, ki jim bodo omogočala kvaliteten nadzor? Ker kot se spomnim je FAA precej podhranjena.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

brbr21 ::

Ma niso kompliciral in so cekine kar direkt Bojngu poslal Perfect timing... US Navy throws Boeing $103M to update its sub recon jets

PersonaRuda ::

Ko ne odločajo več inženirji ali kaj se dogaja v znanem izdelovalcu letal
https://forbes.n1info.si/posel/ko-ne-od...

Nedavne težave s slabo pritrjenimi vratnimi paneli modela 737 Max so le vrh ledene gore Boeingovih težav. Kje so vzroki zanje?

- Razvoj pod časovnim pritiskom

- Najprej varnostni sistem, nato slabo priviti vijaki

- Delnica letos izgubila več kot petino

- Letala nekdaj testirali tudi vodilni

- ... zdaj pa bolj šteje dobiček

- Rezanje stroškov in zunanji izvajalci

Kovalchuk ::

Dejansko začneš gledat, s katerim letalom letiš in upaš, da je Airbus.

maurelius ::

Zelo zanimiv dokumentarec o Boeingu in njihovih težavah -> Downfall: The Case Against Boeing @ Wikipedia

Bezukhoff ::

DEI will make us DIE.

Gambino ::

Če Boing ne bi bil ameriški, bi že zdavnaj propadel. Ker jih je Airbus prisilil v rekonstrukcijo 737 serije, ker je bil model po tolikšnih letih nekonkurenčen, so šli v redesign starega modela na najcenejši način, kjer se je dalo kar koli prišparati. In tako smo dobili Boingov nedopustni izdelek, ki sploh ne bi smel leteti!

Kresnik ::

Gambino je izjavil:

Če Boing ne bi bil ameriški, bi že zdavnaj propadel. Ker jih je Airbus prisilil v rekonstrukcijo 737 serije, ker je bil model po tolikšnih letih nekonkurenčen, so šli v redesign starega modela na najcenejši način, kjer se je dalo kar koli prišparati. In tako smo dobili Boingov nedopustni izdelek, ki sploh ne bi smel leteti!


Daleč od tega, da je 37 MAX nek super avijon, ampak v tem primeru je šlo za obupno slabo izdelavo. Če bi Spirit aerosystems montiral Airbusa skupaj, bi se tudi bal za varnost (okej, Airbus bi verjetno imel boljši QC in bi opazil da čep nima pravilno privitih vijakov).

s1m0n ::

Kresnik je izjavil:

Če bi Spirit aerosystems montiral Airbusa skupaj, bi se tudi bal za varnost (okej, Airbus bi verjetno imel boljši QC in bi opazil da čep nima pravilno privitih vijakov).


Spirit dela za A220, A320 družino in za A350 XWB tako dele kril, krila kot tudi dele trupa, srednji del trupa. Tak, da je kar veliko tudi njihovega na Airbusu.

marez ::

Dokler je kriv proizvajalec (USA) je vse v najlepšem redu. Če pade letalo na tla je pač krivo to da so ga izdelali latino Američani.

Kresnik ::

s1m0n je izjavil:

Kresnik je izjavil:

Če bi Spirit aerosystems montiral Airbusa skupaj, bi se tudi bal za varnost (okej, Airbus bi verjetno imel boljši QC in bi opazil da čep nima pravilno privitih vijakov).


Spirit dela za A220, A320 družino in za A350 XWB tako dele kril, krila kot tudi dele trupa, srednji del trupa. Tak, da je kar veliko tudi njihovega na Airbusu.


To je res, ampak nimajo pa končne montaže letala čez. Door plug je vgrajen v tej fazi in po njej je samo še zadnja inšpekcija, predno začnejo opremljat notranjost.

darksamurai ::

Kresnik je izjavil:

Gambino je izjavil:

Če Boing ne bi bil ameriški, bi že zdavnaj propadel. Ker jih je Airbus prisilil v rekonstrukcijo 737 serije, ker je bil model po tolikšnih letih nekonkurenčen, so šli v redesign starega modela na najcenejši način, kjer se je dalo kar koli prišparati. In tako smo dobili Boingov nedopustni izdelek, ki sploh ne bi smel leteti!


Daleč od tega, da je 37 MAX nek super avijon, ampak v tem primeru je šlo za obupno slabo izdelavo. Če bi Spirit aerosystems montiral Airbusa skupaj, bi se tudi bal za varnost (okej, Airbus bi verjetno imel boljši QC in bi opazil da čep nima pravilno privitih vijakov).

Predvsem proizvodnja bi se lahko izboljšala. V avtomobilski tovarni sem že videl, da so imeli na montažni liniji fotocelice za vsak predalček posebej. Delavec je moral vijake pobirati po vrsti iz vsakega predalčka. Če sta bila dva vijaka enaka, sta bila v dveh ločenih predalčkih. Če je katerega pozabil je svetila rdeča luč. To je bilo pri volanskem drogu. Pri asemblaži plastike v notranjost niso imeli fotocelic.

fikus_ ::

Letalska industrija ima že dolgo namenske palete za komponente in vijačni material, ki ga je potrebno v neki operaciji namestiti. Še vedno pa zaposleni ,lahko zgubi, zbira, ... npr. vijake. Za to je po tem zadolžena kontrola.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

korenje3 ::

"kako so mogla med letom odpasti vrata" ... niso odpadla vrata, ampak del trupa.

Kresnik je izjavil:

Gambino je izjavil:

Če Boing ne bi bil ameriški, bi že zdavnaj propadel. Ker jih je Airbus prisilil v rekonstrukcijo 737 serije, ker je bil model po tolikšnih letih nekonkurenčen, so šli v redesign starega modela na najcenejši način, kjer se je dalo kar koli prišparati. In tako smo dobili Boingov nedopustni izdelek, ki sploh ne bi smel leteti!


Daleč od tega, da je 37 MAX nek super avijon, ampak v tem primeru je šlo za obupno slabo izdelavo. Če bi Spirit aerosystems montiral Airbusa skupaj, bi se tudi bal za varnost (okej, Airbus bi verjetno imel boljši QC in bi opazil da čep nima pravilno privitih vijakov).


ameriška delovna sila je 2-3x dražja kot evropska. Če hočejo bit konkurenčni morajo nekje vzet in to je na kakovosti.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: korenje3 ()

s1m0n ::

Evo prvo poročilo NTSB-ja pravi, da omenjenih vijakov, ki držijo ta "vrata" not niso našli, sledi tudi kažejo, da med incidentom vijakov sploh ni bilo saj ni vidnih poškodb na samih luknjah za vijake. So pa vidne sledi, da so bili nameščeni (sledi podložk na barvi). Vrata so "odpirali" pri Boeingu pri popravilu zakovic v neposredni bližini vrat (so fotografije na katerih je nato vidno, da pri nameščenih vratih vijakov ni not).

AgJ1 ::

Po novem: If it's Boeing I'm not going.

Zanimiv prispevek s kratko zgodovino:

Maxlos ::

Barking up the wrong tree

tikitoki ::

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: tikitoki ()

fikus_ ::

Jp, vse povezano z Boeingom zna biti smrtonosno.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Miki N ::

tikitoki je izjavil:


Zanimivo, da domnevno naredi samomor pred pricanjem. "Self enflicted wound" se slisi, da gre preiskava smrti v tej smeri.



Mrtvi žvižgači ne žvižgajo ...

EDIT: razen rakom, mogoče.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Miki N ()

brbr21 ::

Mogoče, mogoče(!!) pa je le dojel, da jim nič ne more in je res sam, brez pomočnika, storil samomor iz obupa, da jih vsaj ulica delno očrni. Rezultat: trije članki, 5min bruhanja po soc. omrežjih i idemo dalje. U can't beat the system...:|

tikitoki ::

brbr21 je izjavil:

Mogoče, mogoče(!!) pa je le dojel, da jim nič ne more in je res sam, brez pomočnika, storil samomor iz obupa, da jih vsaj ulica delno očrni. Rezultat: trije članki, 5min bruhanja po soc. omrežjih i idemo dalje. U can't beat the system...:|


Ce gres tako dalec, ni bolj enostavno pokniti odgovornega pri Boeing?

TESKAn ::

Je naredil john oliver dober povzetek, zakaj ima boeing probleme. Tl;dr: problem je da so dali ceno delnice pred varnost in kvaliteto.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Magic1 ::

Tako kot večino firem danes. Samo v večini firm ne delajo izdelkov, ki lahko padejo iz neba.
Magic

tikitoki ::

Magic1 je izjavil:

Tako kot večino firem danes. Samo v večini firm ne delajo izdelkov, ki lahko padejo iz neba.


Vsaj hitra smrt je, v primerjavi s tistimi, ki so umrli zaradi kaksnih drugih zajebov.

fikus_ ::

TESKAn je izjavil:

Je naredil john oliver dober povzetek, zakaj ima boeing probleme. Tl;dr: problem je da so dali ceno delnice pred varnost in kvaliteto.


Delničarji zahtevajo dividende, zato so pri varnosti šparali.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

AgJ1 ::

Boeing je povsem izgubil zaupanje, kar se mene tiče že z 737 Max afero. Očitno se bo Airbusu posel zelo povečal.

Potnik o spustu letala: Pilot je izgubil nadzor, instrumenti so odpovedali

https://www.24ur.com/novice/tujina/potn...

fikus_ ::

Airbus ima proizvodnjo zasedeno za leta v naprej. Samo da to izpolnijo in obdržijo kvaliteto, bodo dobro uspevali.

Je pa sedaj priložnost za Kitajce s Comacom, ki je neposredni tekmec B737 in A320. RU tudi imajo MC precej na koncu razvoja, ampak na zahodnem trgu ga ne bo zaradi sankcij.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

AgJ1 ::

Saj bi Airbus morda lahko povečal kapacitete, zgradil kakšno novo tovarno. In pa seveda upajmo, da ne bo šel po poti drek kvalitete, po kateri je šel Boeing.

fikus_ ::

Tovarne ne zgradiš iz danes na jutri, predvsem je pa problem kvaliteten kader, ki bi v takšni tovarni delal.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

pegasus ::

fikus_ je izjavil:

RU tudi imajo MC precej na koncu razvoja, ampak na zahodnem trgu ga ne bo zaradi sankcij.
Tudi na domačem trgu ga bo bolj malo, ker so vse ključne komponente (motorji, avionika) zahodni. Rusi sicer lahko nadomestijo te komponente z domačimi, ampak potem se jim bolj splača domač folk vozit naokrog s Tu-154 in ne rabijo novega letala.

fikus_ ::

Že nadomeščajo s svojimi komponentami, poskusno letajo, to bo verjetno trajalo še kar nekaj časa.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

AgJ1 ::

fikus_ je izjavil:

Tovarne ne zgradiš iz danes na jutri, predvsem je pa problem kvaliteten kader, ki bi v takšni tovarni delal.

Nihče ni tega trdil, ampak lahko pa greš dolgoročno v tej smeri, ker Boeing je v riti. In si ne bo kar na brzino opomogel od tega.

But Boeing’s awful start to 2024 is about much more than its stock price. The company came into the year with an already bruised reputation. Restoring the confidence of airlines, regulators and passengers becomes more difficult with every new incident and bad headline.

fikus_ ::

Nekaj dni nazaj sem zasledil novico, da naj bi se najemi letal v zadnjem letu podražili za 10-15%, ker je primanjkljaj novih na trgu (tudi zaradi izogibanja Boeingu).
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Invictus ::

kayak.com stran ima že izbiro, da excludaš letala s katerimi nočeš leteti...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

AgJ1 ::

Invictus je izjavil:

kayak.com stran ima že izbiro, da excludaš letala s katerimi nočeš leteti...

In Boeing je precej nepriljubljen tam.

brbr21 ::

Mal črn, ampak... >:D
If the Boeing whistleblower was really suicidal, he'd have just booked a flight

Invictus ::

And he shot him self in the back pf the head.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

brbr21 ::

https://prospect.org/infrastructure/tra...

Zanimivo branje kako neo-turbo-kapitalizem žre svoje najljubše otroke.

Miki N ::

"krivec proizvajalec"...

... a potem so za brezveze unega žvižgača pospravili? :8)

Invictus ::

brbr21 je izjavil:

https://prospect.org/infrastructure/tra...

Zanimivo branje kako neo-turbo-kapitalizem žre svoje najljubše otroke.

To se dogaja tudi v računalništvu...

Delam v takem poslu, support OSS, kjer sem sam inženir za celo Nemčijo, nekja supporta imam v Indiji, kjer pa nimajo dostopa do serverjev. Teži mi pa 10 managerjev v firmi in 10 managerjev pri stranki, kdaj bo ticket zaprt. Sploh, ko pride do eskalacije... Za managerje je vse 5 minutni task, napiši nekaj v ticket, reševanje problema je sekundarnega pomena...

Vse zanima zapiranje ticketov, ne pa delujoč sistem. Vključno s stranko, ki noče priznate design fehlerjev, saj je stranka pred outsourcingom zdizajnirala cel sistem.

Mislim, da bom po enem mesecu zaprosil za povišico, ker visim cele dneve na sestankih, za delat pa ni časa... Jih bom izcuzal, dokler je še šansa :)).
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Magic1 ::

Invictus je izjavil:

brbr21 je izjavil:

https://prospect.org/infrastructure/tra...

Zanimivo branje kako neo-turbo-kapitalizem žre svoje najljubše otroke.

To se dogaja tudi v računalništvu...

Delam v takem poslu, support OSS, kjer sem sam inženir za celo Nemčijo, nekja supporta imam v Indiji, kjer pa nimajo dostopa do serverjev. Teži mi pa 10 managerjev v firmi in 10 managerjev pri stranki, kdaj bo ticket zaprt. Sploh, ko pride do eskalacije... Za managerje je vse 5 minutni task, napiši nekaj v ticket, reševanje problema je sekundarnega pomena...

Vse zanima zapiranje ticketov, ne pa delujoč sistem. Vključno s stranko, ki noče priznate design fehlerjev, saj je stranka pred outsourcingom zdizajnirala cel sistem.

Mislim, da bom po enem mesecu zaprosil za povišico, ker visim cele dneve na sestankih, za delat pa ni časa... Jih bom izcuzal, dokler je še šansa :)).

Poznano to. Pa več kot je problemov, več je sestankov, manj imam časa za se ukvarjat s odpravlanjem težav. Ko pa rečeš, da rabiš več inženirjev pa gluha ušesa. In potem se vprašaš, kam gre vse skupaj.
Menegment se ne zaveda, kaj se je zgodilo s tako fluktuacijo kadra v zadnjih letih. Znanja se je izgubilo še pa još. Četudi dobiš nov kader, bo ta večinoma spet odkrival toplo vodo.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

PersonaRuda ::

Na srečo tokrat niso vrata odpadla ampak samo pokrov motorja. Več v videu:

Southwest Airlines Boeing 737-800 (N8668A, built 2015) experienced an open cowling on engine #2 during take-off
https://twitter.com/JacdecNew/status/17...

PacificBlue ::

Že leta 2014 je Al Jazeera posnela dokumentarec Broken Dreams. Zgovorne so izjave zaposlenih v Boeingovi tovarni, da sami ne bi leteli s temi letali. Zaposleni se drogirajo med sluzbenim casom itd..

Zgodovina sprememb…

Maxlos ::

Barking up the wrong tree

Maxlos ::

Barking up the wrong tree

feryz ::

PersonaRuda je izjavil:

Na srečo tokrat niso vrata odpadla ampak samo pokrov motorja. Več v videu:

Southwest Airlines Boeing 737-800 (N8668A, built 2015) experienced an open cowling on engine #2 during take-off
https://twitter.com/JacdecNew/status/17...
Če je pa nalepka spustila.
Prej je vsaj ta držala avion skupaj.

c3p0 ::

Nov incident, 737 izgubil kolo med vzletom:

#FlySafair flight FA212 lost a wheel on take-off from Johannesburg Int Airport (FAOR) for a flight to Cape TOWN (FACT).

Return to airport and landing now.

https://twitter.com/deanwingrin/status/...

pegasus ::

https://avherald.com/h?article=517b5c24... ... to je bilo že v nedeljo. Nič posebnega, se zgodi tu in tam, nima veze s proizvajalcem letala.
«
1
2 3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Inšpektorat bo preveril nadzor pri proizvodnji Boeinga 737 in 787

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
83175 (2513) nekikr
»

Kongres: za nesreči Boeingov 737 Max odgovorna Boeing in FAA

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
166962 (4731) tony1
»

Leto dni kasneje Boeing 737 Max še vedno na tleh

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
198091 (5793) fikus_
»

Zaradi nove napake se vzlet Boeinga 737 Max spet odmika (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
7419949 (14650) jernejl
»

Odkrita nova napaka na Boeingu 737 Max (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
7319347 (13702) Cr00k

Več podobnih tem