» »

S katerimi gumami se vozite z avtom pozimi (zimske, celoletne, letne)?

S katerimi gumami se vozite z avtom pozimi (zimske, celoletne, letne)?

«
1
2

Jan50 ::

Kot že naslov pove me zanima s katerimi gumami je opremljen vaš avto pozimi? Vem, da naj bi bile zaradi varnosti nameščene zimske gume. Nekateri imajo celoletne, drugi pa le letne z verigami v prtljažniku (kar zadosti predpisom, ne pa tudi varnosti ob poledeneli cesti). Enkrat lani je neki strokovnjak (mislim iz AMZS-ja) rekel, da se v primeru sneženja počaka kakšen dan, da se ceste očistijo, nato pa se komot voziš z letnimi (z verigami v prtljažniku). Jaz v zimskem času naredim kakšnih tisoč km, pa še to na suhi oz. nepoledeneli cesti. Za to kilometrino se mi ne zdi smiselno dvakrat letno preobuvati avta. Nameravam si nabaviti tekstilne verige za uporabo v primeru res kakšne ekstremne situacije. Rad bi slišal še vaša mnenja.

bciciban_ ::

Jaz imam na avtu okrogle in se obnesejo!

starfotr ::

Glede na to, da govoriš o suhi cesti pozimi, dvomim da sploh veš kakšna je cesta pozimi.

DamijanD ::

Pri zimskih ne šparam... verige imam v prtljažniku...

Jan50: koliko pa narediš poleti? Če tudi poleti narediš samo enih 2000 km, potem bi jaz raje imel stalno zimske.

Jan50 ::

Zadnja leta naredim letno ca 8.000 km. Sem pa prej vozil precej več. Mislim da se je skupno nabralo blizu pol milijona km (privat in služba).

Ganon ::

Verige bi potreboval šele ob ekstremni situaciji, drugače pa kar z letnimi? Naj ti bo sreča naklonjena. In tistim, ki bodo vozili nasproti.

Baja ::

za to kilometrino nabavi celoletne. pa verige še vedno lahko v prtlajžnik vržeš

kriptobog ::

Zimske. Da je cesta suha in nepoledenela ni zadosten razlog, da bi se vozil z letnimi. Tezava je tudi v temperaturi. Ce je se mokra je pa sploh problem. Mi ni vredno tvegati za tistih nekaj 100eur za zimske gume na vsake 3-4 leta.
Ce delas malo km kupi celoletne. Nekateri pa prakticirajo tudi zimske gume skozi celo leto.

starfotr ::

Zimske skozi celo leto ni ravno pametna ideja.

Kdor nima za 2 kompleta gum na 4 leta, ter dela malo km, naj nima avta. Naj ga raje najame.

PacificBlue ::

starfotr je izjavil:

Zimske skozi celo leto ni ravno pametna ideja.

Kdor nima za 2 kompleta gum na 4 leta, ter dela malo km, naj nima avta. Naj ga raje najame.


Ne pisi bedarij.
Ljudje ne zivijo samo v mestih.
I’m out.
:3

Riff ::

odkar imam spet prvi pogon imam letno zimske, ko sem imel Mercedes Benz C180 na zadnji pogon sem imel letne in zimske gume posebej

Moe_Lester ::

Celoletne že zadnjih par let. Obnesejo se dobro v vseh pogojih.

Kompliciranje z gumami sicer nima veliko smisla. Gume same po sebi ne pripomorejo veliko k varnosti. Razlika v zavorni poti med najboljšo in najslabšo gumo je nekaj %. Razlika med 130kmh in 120kmh se meri v desetinah %.

PacificBlue ::

Za moje pojme je dobra guma tista, ki me pozimi pri 15-20cm snega na cesti iz 500m.n. visine pripelje na 800m. n visine.

Vse kar je ravno fijakanje po cesti(predvsem) spluzenih je joke.
I’m out.
:3

A. Smith ::

starfotr je izjavil:

Zimske skozi celo leto ni ravno pametna ideja.

Zakaj točno ne?

Pričakujem dobro utemeljen odgovor!
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

starfotr ::

Ker jih uničiš.

Če že hočeš šparat, potem si kupi celoletne.

m0LN4r ::

Na sreco lahko izbiram:
1. Ce je sneg, dez in minus grem z avto na katerem so zimske.
2. Ce je vec kot 1 stopinja pa grem z letnimi, ki so najboljse v testu za dez. Prakticno vas moram vse po vrsti prehitevat.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

starfotr ::

Aja z letnimi gumami greš hitreje?

Jaz sem pa vedno mislil, da to upravljaš s pedalom za plin.

m0LN4r ::

A. Smith je izjavil:

starfotr je izjavil:

Zimske skozi celo leto ni ravno pametna ideja.

Zakaj točno ne?

Pričakujem dobro utemeljen odgovor!

Se zelo hitro pregrejejo, naraste tlak, postanejo premehke dobesedno se stopijo.
Ker sem itak nameraval menjat sem sel poleti z zimskimi cez Pyhrnpass, blo je ene 30+ stopinj na cesti, skozi ovinke navzgor sem jih fajn segrel, na poti navzdol so samo se cvilile in drsele, ko sem prisel domov je zmanjkalo 3mm profila, so se spremenile v slick dobesedno.

starfotr je izjavil:

Aja z letnimi gumami greš hitreje?

Jaz sem pa vedno mislil, da to upravljaš s pedalom za plin.

Ja v bistvu imajo Conti sportcontact na mokrem in suhem ze pri 1+ stopinj vec oprijema, kot zimske...
Dobro mislis, s plinom uravnavas, ker z brisalci ne mores.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

gruntfürmich ::

zadnji 2 sezoni celoletne michelin. ampak naslednje bodo druge firme, kakšen goodyear.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

2dark ::

starfotr je izjavil:

Ker jih uničiš.


Uničiš jih oz. obrabljajo se na osi, kjer je pogon. na nepogonski osi se ne obrabljajo.

Vozim zimske... Spredaj Kleber, zadaj Sava.

Jan50 je izjavil:

Kot že naslov pove me zanima s katerimi gumami je opremljen vaš avto pozimi? Rad bi slišal še vaša mnenja.


Jaz mam že 6 let samo zimske gume na avtomobilu, ker ni logike, da bi imel 2 seta gum.
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 2dark ()

feryz ::

Jaz vozim s polletnimi.
Jeseni daš zimske gor, spomladi v smeti.
Enako daš spomladi letne gor, jeseni romajo v smeti.

Lonsarg ::

2dark je izjavil:

Jaz mam že 6 let samo zimske gume na avtomobilu, ker ni logike, da bi imel 2 seta gum.
Celoletne so daleč bolj primerne. Celoletne so delane da preživijo višji temperaturni range, zimske/letne pa za bolj specifičnega. Zimske so recimo precej manj varne za poletni topel dež, torej ne gre samo za obrabo ampak tudi dejansko za varnost.

So pa celoletne tudi bolj varne celotno pomlad in jesen tako od letnih kot od zimskih, ker zjutraj/popoldne so kar velike temperaturne razlike. Skratka celoletne so se precej izboljšale v zadnjem desetletju in za naše mile zime so bolj primerna izbira kot zimske/letne, tudi če NE upoštevamo dela/stroška menjave. Izjema so ljudje ki delajo res veliko kilometrov (celoletne imajo večjo obrabo) ali ljudje ki se vozijo po celem snegu po nespluženih cestah. Celoletne so namreč bolj ali maj izenačene z zimskimi v vseh testih. Edina izjema je celi nesplužen sneg, kjer so slabše, a spet ne toliko da bi to upravičilo zimske, če ne živiš ravno v hribih kjer je večkrat nespluženo.

Skratka od kar sem zgoraj omenjeno naštudiral sem samo še na celoletnih in ožja familija enako.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

Scorpy84 ::

Vozim letne, čeprav imam zimske. Lani jih prvič nisem menjal, pa bi mogoče 2x rabil za v službo in sem šel raje na vlak. Ceste so itak toliko suhe, snega skoraj ni več, tudi pripeljal sem se do smučišč kjer je še oče imel probleme z zimskimi (sava), medtem ko sam nisem imel. Sicer pa je vse odvisno od ocene voznika, koliko je sposoben in kolikor ne misli riniti, tam kadar ni potrebno. Komot si tisti dan ali dva brez avta.

HolyFuck1 ::

Slo-Tech, skupnost, kjer vsak drug služi milijone, a si še vedno ne more privoščit letnih in zimskih gum. Cel thread je za https://slo-tech.com/forum/t712331/konec

Lonsarg ::

Jaz res ne razumem ljudi ki vozijo celo leto zimske/letne, namesto da bi pac kupili celoletne...

2dark ::

Lonsarg je izjavil:

2dark je izjavil:

Jaz mam že 6 let samo zimske gume na avtomobilu, ker ni logike, da bi imel 2 seta gum.
Celoletne so daleč bolj primerne. Celoletne so delane da preživijo višji temperaturni range, zimske/letne pa za bolj specifičnega. Zimske so recimo precej manj varne za poletni topel dež, torej ne gre samo za obrabo ampak tudi dejansko za varnost.



Celoletne so dražje in to konkretno.

Lonsarg je izjavil:

Jaz res ne razumem ljudi ki vozijo celo leto zimske/letne, namesto da bi pac kupili celoletne...


Mogoče zato, ker so celoletne drage. Men se bolj splača vozit samo zimske, ker imam 14 col. Te gume so poceni.
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 2dark ()

gruntfürmich ::

Lonsarg je izjavil:

So pa celoletne tudi bolj varne celotno pomlad in jesen tako od letnih kot od zimskih, ker zjutraj/popoldne so kar velike temperaturne razlike.

ne vem no, razen če res ne divjaš.
ker jaz na mokri cesti zelo NE-zaupam svojim celoletnim michelin, in to na dveh avtih. nekako dobim čuden občutek da začneš 'lebdeti' v ovinku, katerega z ostalimi gumami nisem imel.
morda so samo te gume slabše za v dež (kar je po mojem najbolj pomemben parameter pri gumah za slovenijo), ali pa je pač moj občutek slab in varljiv...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

feryz ::

Sem šel preverit, so mi dali gor Ultragrip XL RF.
Totalna jajca, ropotajo kot bi se s tankom vozil. Kar bobni noter. Če bi jih sam kupil, bi jih peljal nazaj.

m0LN4r ::

Celoletnih je skoda, ker jih poleti zradiras, ce gres mal hitrej.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

sbawe64 ::

feryz je izjavil:

Sem šel preverit, so mi dali gor Ultragrip XL RF.
Totalna jajca, ropotajo kot bi se s tankom vozil. Kar bobni noter. Če bi jih sam kupil, bi jih peljal nazaj.

Zafira ima tako zanič zvočno izolacijo, da slišiš gume ?
2020 is new 1984
Corona World order

Lonsarg ::

2dark je izjavil:

Mogoče zato, ker so celoletne drage. Men se bolj splača vozit samo zimske, ker imam 14 col. Te gume so poceni.
Pri 14 col si prišparal lih 50EUR, zato da tvegaš življenje na cesti? Bravo.

m0LN4r je izjavil:

Celoletnih je skoda, ker jih poleti zradiras, ce gres mal hitrej.
Zimske se poleti zradirajo precej hitreje kot celoletne poleti, to je cel point celoletnih.

Se pa tudi celoletne hitreje obrabijo da, za več kot dobrih 50k načeloma niso (za tiste ki smo natančni glede varnosti, pustimo folk ki vozi zlizane še leta), tak da niso ravno za tiste ki delajo veliko kilometrov. Za nas ki delamo 10k letno so celoletne idealka, lepo menjava na 5 let in je. Pa tudi če bi delal 20k letno bi še vedno vzel celoletne in jih menjaval na 3 leta. Bolje kot v 3 letih narediti 6 menjav in dvojne feltne...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

m0LN4r ::

Zimske se poleti zradirajo precej hitreje kot celoletne poleti, to je cel point celoletnih.
Sem rekel, da ne?
Celoletne so pa od 10 stopinj naprej exponentno slabse od letnih:


Nad 15C mokro/suho pa testov sploh nima smisla delat, ker se celoletne odrezejo pac veliko slabse.
Feltne vec sploh niso drage, rabljene so pa za pol cene. Tistih 4x 5 sraufov odvit in zategnit traja 30 minut, pac lezis 30 minut pol leta manj na kavcu. Pa ves da imas poleti najboljse cevlje obute in pozimi.

PS: Ce se govori o navadnih celoletnih so po lastnostih blizje zimskim kot letnim, ce pa mislis UHP all season je pa obratno, so blizje letnim, ampak potem so dalec od zimskih. Pa da ne bo kdo pomesal se to:

https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

Lonsarg ::

Ja moj prvi komentar je letel na ljudi višje, ki zimske gume uporabljajo celo leto.

Ja pač preračunaš si glede na kilometre. Po 5 letih itak menjaš gume tako ali tako zarad starosti. Tak da če narediš dovolj malo kilometrov boš moral po 5 letih menjati ali en komplet celoletnih ali pa dva kompelta (zimske+letna). Ma računica je dejansko že za 3 vs 5 let v prid celoletnim, pač bolje en komplet na 3 leta kot dva kompleta na 5 let, tudi če ne upoštevaš dodatne feltne in menjave, kaj šele če upoštevaš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

Lonsarg ::

m0LN4r je izjavil:

Celoletne so pa od 10 stopinj naprej exponentno slabse od letnih
Nič kaj ekponentnega ni na tvojem grafu pri višjih temperaturah, je vse že precej ravno.

Skratka kar se varnosti tiče ni prav nobene prednosti v menjavi zimsko/letno proti celoletnim, pogosto je nad 0 stopinj pozimi recimo in to je vse v prid celoletni proti zimski, tak da statistična varnost skozi celo leto nikakor ni v prid menjavi zimske/letno proti celoletnih, čeprav bi marsikater nam rad to prodal. No izjema je cel nesplužen sneg kot rečeno, tam je opazna rpednost z pravo zimsko.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

bemfa ::

Hudič statistike je, da poreže ekstreme. In v prometu so ravno ekstremne situacije najbolj nevarne. Sej pri 5 stopinj suhi cesti se ne boš razbil, tud če maš zanič gume.

starfotr ::

Kako ni nobene prednosti, če je evidentno, da je celoletna guma kompromis. To, da nekdo govori, da ni nobene prednosti, samo pomeni da nima za dva kompleta gum, ker si je kupil predrag avto za vzdrževanje.

Zimonem ::

Na mondeotu imam letne na kangooju zimske , za sneg je pa najbolša topla peč in Ola guma , ker se promet itak zabije.

Lonsarg ::

starfotr je izjavil:

Kako ni nobene prednosti, če je evidentno, da je celoletna guma kompromis. To, da nekdo govori, da ni nobene prednosti, samo pomeni da nima za dva kompleta gum, ker si je kupil predrag avto za vzdrževanje.
Tako kot je celoletna kompromis v hudi vročini in hodem mrazu je zimska kompromis na topel popoldne in letna kompromis na mrzla jutra.

In če gledaš povprečno varnost skozi celo leto si bi upal trdit da je zaradi dnevnega nihanja temperatur celoletna vsaj enak ali celo boljši kompromis.

m0LN4r ::

Torej lahk zakljucmo da je celoletna enakovredna namenski spomladi in jeseni. Pozimi in poleti v ekstremih pa pac šrot.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

EjTi ::

Te primerjave zimska/letna/celoletna guma ni na mestu. Ker je pri celoletnih potrebno gledati modele. Nekateri so bližje letni, nekateri pa zimski.
En test letne, 2x celoletne in zimske gume:

Jaz tudi razmišljam, da bi nabavil celoletne. Je že Lonsarg opisal razloge. Pa centriranje in obračanje spredaj/zadaj lahko pri vulkanizerju narediš izven gužve.

Lonsarg ::

m0LN4r je izjavil:

Torej lahk zakljucmo da je celoletna enakovredna namenski spomladi in jeseni. Pozimi in poleti v ekstremih pa pac šrot.

S tem da namesto "šrot" govorimo o ranga 5% daljši zavorni poti, morda v ekstremnih primerih 10% ko je 30 stopinj na celoletnih. Ampak zimske so na topel popolne sredi zime tudi prec 10% slabše od celoletnih, tak da...

Veliko večji issue je 50% ali celo faktor 2 slabša zavorna pot, ko folk ne menja pravočasno gum in vozi z zlizanimi. Ali pa če vozi zimske na 30 stopinjah ko je topel dež in podobne neumnosti.

Zimske so prava izbira za klime kjer pozimi ni nikoli nad 10 stopinj niti popoldne, mi nimamo takih zim, no morda dva meseca na leto.

Ampak ja je treba kupit celoletno ki zna handlati poledice, torej da je bližje zimski po domače, saj načeloma se pretežno take prodajajo (Michelin CrossClimate, Goodyear 4Season,...)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

gruntfürmich ::

Lonsarg je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

Torej lahk zakljucmo da je celoletna enakovredna namenski spomladi in jeseni. Pozimi in poleti v ekstremih pa pac šrot.

S tem da namesto "šrot" govorimo o ranga 5% daljši zavorni poti, morda v ekstremnih primerih 10% ko je 30 stopinj na celoletnih. Ampak zimske so na topel popolne sredi zime tudi prec 10% slabše od celoletnih, tak da...

točno tako. tiste zvezdice in oznake 'primerno / ne priporočamo' so za bebasto javnost. absolutne številke pa kažejo mizerno prednost.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

2dark ::

Celoletne gume so precej dražje. To je težava. Če bi bile cenejše bi jih kupil. Tako pa me pride 1 celoletna guma za dve zimski gumi. Rofl.
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

NeeV ::

V zadnjih 7 letih samo celoletne. Do sedaj jih menjala samo enkrat, prevoženih okoli 95k kilometrov s prvim setom, drugi set trenutno na 40k kilometrih. V obeh primerih Michelin CrossClimate. Nikoli ne bi šla na letne / zimske, razen, če bi živela kje v hribih. Je pa res, da vozim zelo zmerno (beri: dolgočasno za večino voznikov Audijev, Passatov in Beemerjev).

2dark je izjavil:

Celoletne gume so precej dražje. To je težava. Če bi bile cenejše bi jih kupil. Tako pa me pride 1 celoletna guma za dve zimski gumi. Rofl.


To bo pa težko držalo, če moraš kupiti letne, zimske, jih menjati na vsake pol leta. Celoletnih ni potrebno menjati, sicer je priporočljivo, da se menja sprednje/zadnje na vsakih xy tisoč kilometrov.

Cena Crossclimate pnevmatike za moj avto je 155EUR, razlika v ceni letne ali zimske je mogoče 10-15EUR.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: NeeV ()

asdf_jklc ::

Letos smo prevozili na obeh avtomobilih že 50.000 km, na obeh so celoletne gume Continental All-Season Contact (16" in 20"). Zakaj celoletne gume? Zato ker se mi ne da jebat s premontažami gum 2x letno, zimskih nikoli ne zvozimo do konca, shranjevanja gum ne mislim plačevat in ko vse skupaj seštejem je to optimalna odločitev. Ko je pa ornk sneg na cesti, se pa itak nikamor ne pelješ, ker cela greznica od slovenije stoji. Ne pozabimo tudi, da 5, 6 let stare letne/zimske gume niso nek biser v voznih razmerah saj marsikatere postanejo trde, tu pa se gume veliko bolj redno menjajo.

issak ::

2dark je izjavil:

Celoletne gume so precej dražje. To je težava. Če bi bile cenejše bi jih kupil. Tako pa me pride 1 celoletna guma za dve zimski gumi. Rofl.


Pireli letna: 75 eur
Pireli zimska: 82 eur
Pireli celotetna: 90 eur

Continental celoletna je cele 3 eur dražja od letne, ne vem kje so tebe nategnili za dvojno ceno.

Do letos sem sicer skos menjaval letne-zimske, ampak ko ponucam tele zimske ki jim imam zdaj gor, šaltam na celoletne. Če bo pa hud sneg na cesti pa ostanem doma.
Desktop: i7-12700F | 7900XTX | Asrock H670M-ITX/ax | 32 GB RAM | Dell G3223Q
Server: G4560 | 16GB RAM | 3x4TB
OLKB Planck | Logitech G Pro X Superlight | Sennheiser HD660S2

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: issak ()

2dark ::

NeeV je izjavil:



To bo pa težko držalo, če moraš kupiti letne, zimske, jih menjati na vsake pol leta. Celoletnih ni potrebno menjati, sicer je priporočljivo, da se menja sprednje/zadnje na vsakih xy tisoč kilometrov.


Zimskih ne rabiš menjavat. Držijo, če delaš tam 10.000 km.
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

Moe_Lester ::

Držijo do druge zime. Čez poletje jih pregreješ in se naslednjo sezono voziš s plastiko.

Horas ::

Moe_Lester je izjavil:

Držijo do druge zime. Čez poletje jih pregreješ in se naslednjo sezono voziš s plastiko.


od kod ti to? jaz se skos vozim z z zimskimi in glej so še vedno gumijaste? :)) niti trde ne po parih letih.

jezus pretiravate eni.

sploh pa poglejte to, tisti ki ste mnenja da je treba gumo po 3-4 letih menjat:))

https://novice.svet24.si/clanek/novice/...
8700k+z390, 32gb 3600mhz, 1080ti, 700w gold, 512gb+2x250gb m.2 nvme + 2tb hdd

8500+b360, 32gb 2666mhz, rx 6600, 600w bronze, 512gb+250gb ssd m.2 + 2tb hdd

starfotr ::

Seveda proizvajalci so čez noč postali okoljevarstveniki in filantropi. Zato sedaj delajo gume, ki zdržijo dlje.

V resnici imajo pa najbrž presežek starih gum in s tem obujajo neke premike v glavi, da se lahko kupuje tudi stare gume iz skladišč.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Celoletne gume (strani: 1 2 3 411 12 13 14 )

Oddelek: Na cesti
65265294 (3330) donvito
»

Katere gume priporočate celoletne ali zimske in letne posebej? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
538234 (6420) ZveeZ
»

Kombinacija celoletnih in zimskih gum

Oddelek: Na cesti
434557 (2736) LeQuack
»

Celoletne gume 165 65 15

Oddelek: Na cesti
416590 (5386) KAVINSKY
»

Izbira pnevmatik help (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
939565 (8342) LordTado

Več podobnih tem