Forum » Loža » Slovenska navezanost na avto, zaradi kredita za nov avto jedel "zelje" in pasjo radost.
Slovenska navezanost na avto, zaradi kredita za nov avto jedel "zelje" in pasjo radost.
SklogSKF ::
K pisanju me je spodbudil prispevek doktor Mihe Mazinija v Sobotni prilogi (ogled članka obvezen pred komentiranjem). Opažam da v Sloveniji je večina ljudi "usekanih na pleh". V zameno za to da se pred sosedi važijo z novim avtom so se pripravljeni odpovedovati počitnicam, varčevati na vseh koncih, tudi pri hrani (jesti zelje vsak dan), drug drugemu gledati pod prste, si očitati in neprestano kalkulirati kako bodo zbrali za naslednji mesečni obrok. Takšni posamezniki obstajajo povsod, le v Sloveniji jih je toliko da negativno vplivajo na večino. Pa kaj je s tem folkom, je folk res tolk blesav? Opažam pa da večinoma gre za starejšo in srednjo generacijo, mladi so bolj pametni in čedalje manj čustveno navezani na avtomobile, kar me veseli, še je nekaj upanja za bodoče generacije in za Slovenijo.
Slovenci in avti, Dr. Miha Mazzini
https://www.mihamazzini.si/dostava-na-d...
Bom skopiral en članek, žalostna in tragikomična resnica večine Slovencev:
Slovenska posebnost
Zgoraj napisano velja na splošno, a Slovenci imamo neko posebnost in ta je vir zadrege za prometne strokovnjake. Zaznavajo jo nezavedno, saj so del naroda, a razumsko ubesediti je ne morejo. Tudi jaz je nisem, dokler …
… se enkrat lani nisem ustavil v enem tistih nizkocenovnih tujih diskontov, ki so zrasli v naših predmestjih. Sprehajal sem se med robo, zloženo na paletah in doživel sem občutek ponavljanja: da sem nekoč že šel skozi to, da … spomnil sem se! Ko sem se v Ameriki vozil od kraja do kraja, sem v predmestnih marketih nakupil popotnico in nekajkrat sem prišel tudi v trgovine, kjer nakupujejo najbolj revni. ZDA so namreč svoj socialni mir ohranile tako, da obstajajo cele verige, namenjene siromakom. Če v središču Seattla plačate 7 dolarjev za sendvič, se lahko v predmestju za isti znesek prenažirate v “vse-kar-lahko-poješ” restavraciji. Pogledal sem po naši trgovini in res: ista govorica telesa, cenena oblačila, preračunavanje cen. Posebej mi je v oči padel človek, ki se je sklanjal nad hladilnikom in okleval nad vakumsko pakiranim kosom najcenejše salame, v moji mladosti imenovane pasja radost. Vzel jo je, gledal, obračal, videl ceno, vrnil, že stopil korak proč, pa spet vzel v roke in znova okleval. Adamovo jabolko se je trdo premikalo, goltal je slino. Moram reči, da se mi je vse skupaj zdelo tako žalostno, da sem odkorakal na blagajno.
Zunaj me je prešinilo, da je nekaj hudo narobe. To, kjer sem sedaj, se začenja razlikovati od mojega ameriškega spomina. Ustavil sem se in mozgal. Trajalo je, preden sem doumel: odklepam najcenejši avto na celem parkirišču! V Ameriki ni bilo tako: ne zato, ker bi vozil dragocen izposojen avto, marveč ker so tamkajšnji reveži sedali v take podrtije, da jih v Evropi ne vidiš. Pri nas pa sploh ne.
Osuplo sem gledal po vrstah parkiranih vozil. Čakaj, čakaj, je to mogoče?
Sklenil sem počakati človeka, ki je travmatiziral nad pasjo radostjo. Prišel je in sedel v novega audija.
Ne vem, če je kupil salamo ali ne.
Slovenski avti
Ko so nekaj mesecev kasneje odpirali še eno od nizkocenovnih veleblagovnic in so se kupci zbrali nekaj ur prej, se stepli za robo, prihranili nekaj evrov, je TV posnetek zaokrožil tudi po internetu. Nek prijatelj mi ga je poslal s pripisom, glej te idiote. Pogledal sem in mu odpisal: ti pa glej avte, ki so parkirani za njimi. Njegovo začudenje je preseglo okvire e-pošte in moral me je poklicati: Miha, to je neverjetno, saj so za prerivajočo množico parkirani za tak obup daleč predobri avtomobili!
V Sloveniji obstaja previsoka kritična masa ljudi, ki si je privoščila predrag avto glede na svoje finančne sposobnosti. Taki posamezniki obstajajo povsod, le pri nas pa jih je toliko, da vplivajo na celotno populacijo. Tak človek si je kupil avto na kredit (ali lizing) in MORA vsak mesec zbrati točno določeno količino denarja za odplačilo. Kar postane njegova môra. Ponavadi ne gre za strategijo posameznika, marveč za obsedenost družin, zato pišem v množini: ne privoščijo si počitnic, varčujejo na vseh koncih, tudi pri hrani, drug drugemu gledajo pod prste, očitajo si, se prepirajo in neprestano kalkulirajo, kako bodo zbrali za mesečni obrok. Hkrati pa že hrepenijo po novem avtu, novem kreditu!
Kako bo mirno in zadovoljno peljal voznik, ki je pred vožnjo 10 minut okleval, preračunaval in sline cedil ob najslabši možni klobasi? Če jo je kupil, ima občutke krivde, kako bo pa sedaj odplačal kredit? Uničil je družinski proračun! Če je ni, podzavestno sovraži avto okoli sebe, za katerega se še hrani odreka! Nakar tak človek v takem razpoloženju pred seboj zagleda nekoga, ki vozi počasneje kot on! Kako bo trobil! Stiskal bo hupo in mislil, da gre za pravičniški bes odličnega voznika, v resnici pa gre le za človeka, ki bi raje stiskal pasjo radost kot volan.
Ker smo ljudje s svojimi zrcalnimi nevroni narejeni za posnemanje, bodo taki kreditni zagrenjenci, če jih je zadosti veliko, diktirali obnašanje na cesti vsem ostalim (tudi turistom, dodajam za one, ki se sprašujejo, kako se tujci tako hitro navadijo lokalnih običajev).
Slovenska nevroza
Po psihiatru in nevrologu Erwinu Ringlu, ki je raziskoval lastnosti narodov nekdanje avstroogrske, sta koroška in slovenska duša nevrotična. Pritrdil mu je tudi dr. Trstenjak, ki govori o strašnem občutku krivde, ki je za Slovence značilen.
Kaj, če ta dva učenjaka malce posodobimo? Občutek krivde in nevroza, če sta nezdravljena, morata najti svoje opredmetenje. Predrag avto je idealna oblika! Če bi si privoščili vozilo, ki ga kupijo brez težke vesti, in ki ga lahko zamenjajo z drugim brez joka, če ga razbijejo, kje bi bil potem prostor za nevrozo in krivdo? Predrag avto je sodobna rešitev za podaljševanje prislovičnega nevrotizma – en sam nakup omogoči, da nadaljujete tradicijo svojih prednikov.
In ste, kot je zapisal Ringl: občutljivi, zamerljivi in prepirljivi, tako “polni zavisti, da bi drug drugemu izpraskali oči”.
Slovenec ne nabavi predragega avta zaradi užitka, marveč zaradi trpljenja, ki ga povzroča sebi in drugim.
In njene posledice
Kolikim pasjim radostim se je moral odreči človek, ki je zbil punčko na prehodu za pešce, izstopil, videl majhno poškodbo na odbijaču svojega avta, šel do na tleh ležečega telesca in ga obrcal? Resničen slovenski primer. Ali pa, in tole sem videl na lastne oči, avto zadane srno, potniki tečejo ven in gledajo odbijač, nihče pa še pogleda ne za živaljo, ki se opoteka v gozd.
Ekstremni primeri?
Kot med ljudstvom, tudi na estradi: Kaj pa slovenski pevec, ki v prvem intervjuju po prvi (in edini) uspešnici prostodušno izjavi, da je dobil prvi denar in z njim napolnil hladilnik lačne družine. V drugem intervjuju pa že pove, da je na kredit kupil drag avto.
Da o dobrodelnosti ne govorimo: časopisna nabiralna akcija za reveže, ki so živeli ob kruhu in vodi, nezaposleni, nakar je oče dobil službo! Da! Za prvo plačo so vplačali kredit za avto, očeta je kap, druge plače ni več bilo. Prosijo za pomoč za hrano, da preživijo ob avtu.
Nazadnje
Ne vidim nobene realne možnosti za hitro spremembo slovenske avtomobilske nevrotičnosti: prodaja avtomobilov je cvetoča veja gospodarstva in moram reči, da sem v tem primeru nasprotnik kakršnegakoli omejevanja s strani oblasti – če nekdo hoče svoj denar zapraviti za avto namesto za hrano, pa naj. Problem je le v tem, da je avto lahko tudi (samo)morilsko orožje. Ker gre za nevrotično željo, nakup seveda ne razreši ničesar; bistvo je kredit, trpljenje in odrekanje, krivda, ki ga prinaša. In tako od avta do avta, od kredita do kredita, nakar telo, razjedeno od pritiskov, naveličano začaranega nevrotičnega kroga, naglo obrne volan. V kroniki lahko preberemo, da je nenadoma zavil na sosednji vozni pas, ubil sebe in še koga.
Vzrok neznan.
..
Slovenci in avti, Dr. Miha Mazzini
https://www.mihamazzini.si/dostava-na-d...
Bom skopiral en članek, žalostna in tragikomična resnica večine Slovencev:
Slovenska posebnost
Zgoraj napisano velja na splošno, a Slovenci imamo neko posebnost in ta je vir zadrege za prometne strokovnjake. Zaznavajo jo nezavedno, saj so del naroda, a razumsko ubesediti je ne morejo. Tudi jaz je nisem, dokler …
… se enkrat lani nisem ustavil v enem tistih nizkocenovnih tujih diskontov, ki so zrasli v naših predmestjih. Sprehajal sem se med robo, zloženo na paletah in doživel sem občutek ponavljanja: da sem nekoč že šel skozi to, da … spomnil sem se! Ko sem se v Ameriki vozil od kraja do kraja, sem v predmestnih marketih nakupil popotnico in nekajkrat sem prišel tudi v trgovine, kjer nakupujejo najbolj revni. ZDA so namreč svoj socialni mir ohranile tako, da obstajajo cele verige, namenjene siromakom. Če v središču Seattla plačate 7 dolarjev za sendvič, se lahko v predmestju za isti znesek prenažirate v “vse-kar-lahko-poješ” restavraciji. Pogledal sem po naši trgovini in res: ista govorica telesa, cenena oblačila, preračunavanje cen. Posebej mi je v oči padel človek, ki se je sklanjal nad hladilnikom in okleval nad vakumsko pakiranim kosom najcenejše salame, v moji mladosti imenovane pasja radost. Vzel jo je, gledal, obračal, videl ceno, vrnil, že stopil korak proč, pa spet vzel v roke in znova okleval. Adamovo jabolko se je trdo premikalo, goltal je slino. Moram reči, da se mi je vse skupaj zdelo tako žalostno, da sem odkorakal na blagajno.
Zunaj me je prešinilo, da je nekaj hudo narobe. To, kjer sem sedaj, se začenja razlikovati od mojega ameriškega spomina. Ustavil sem se in mozgal. Trajalo je, preden sem doumel: odklepam najcenejši avto na celem parkirišču! V Ameriki ni bilo tako: ne zato, ker bi vozil dragocen izposojen avto, marveč ker so tamkajšnji reveži sedali v take podrtije, da jih v Evropi ne vidiš. Pri nas pa sploh ne.
Osuplo sem gledal po vrstah parkiranih vozil. Čakaj, čakaj, je to mogoče?
Sklenil sem počakati človeka, ki je travmatiziral nad pasjo radostjo. Prišel je in sedel v novega audija.
Ne vem, če je kupil salamo ali ne.
Slovenski avti
Ko so nekaj mesecev kasneje odpirali še eno od nizkocenovnih veleblagovnic in so se kupci zbrali nekaj ur prej, se stepli za robo, prihranili nekaj evrov, je TV posnetek zaokrožil tudi po internetu. Nek prijatelj mi ga je poslal s pripisom, glej te idiote. Pogledal sem in mu odpisal: ti pa glej avte, ki so parkirani za njimi. Njegovo začudenje je preseglo okvire e-pošte in moral me je poklicati: Miha, to je neverjetno, saj so za prerivajočo množico parkirani za tak obup daleč predobri avtomobili!
V Sloveniji obstaja previsoka kritična masa ljudi, ki si je privoščila predrag avto glede na svoje finančne sposobnosti. Taki posamezniki obstajajo povsod, le pri nas pa jih je toliko, da vplivajo na celotno populacijo. Tak človek si je kupil avto na kredit (ali lizing) in MORA vsak mesec zbrati točno določeno količino denarja za odplačilo. Kar postane njegova môra. Ponavadi ne gre za strategijo posameznika, marveč za obsedenost družin, zato pišem v množini: ne privoščijo si počitnic, varčujejo na vseh koncih, tudi pri hrani, drug drugemu gledajo pod prste, očitajo si, se prepirajo in neprestano kalkulirajo, kako bodo zbrali za mesečni obrok. Hkrati pa že hrepenijo po novem avtu, novem kreditu!
Kako bo mirno in zadovoljno peljal voznik, ki je pred vožnjo 10 minut okleval, preračunaval in sline cedil ob najslabši možni klobasi? Če jo je kupil, ima občutke krivde, kako bo pa sedaj odplačal kredit? Uničil je družinski proračun! Če je ni, podzavestno sovraži avto okoli sebe, za katerega se še hrani odreka! Nakar tak človek v takem razpoloženju pred seboj zagleda nekoga, ki vozi počasneje kot on! Kako bo trobil! Stiskal bo hupo in mislil, da gre za pravičniški bes odličnega voznika, v resnici pa gre le za človeka, ki bi raje stiskal pasjo radost kot volan.
Ker smo ljudje s svojimi zrcalnimi nevroni narejeni za posnemanje, bodo taki kreditni zagrenjenci, če jih je zadosti veliko, diktirali obnašanje na cesti vsem ostalim (tudi turistom, dodajam za one, ki se sprašujejo, kako se tujci tako hitro navadijo lokalnih običajev).
Slovenska nevroza
Po psihiatru in nevrologu Erwinu Ringlu, ki je raziskoval lastnosti narodov nekdanje avstroogrske, sta koroška in slovenska duša nevrotična. Pritrdil mu je tudi dr. Trstenjak, ki govori o strašnem občutku krivde, ki je za Slovence značilen.
Kaj, če ta dva učenjaka malce posodobimo? Občutek krivde in nevroza, če sta nezdravljena, morata najti svoje opredmetenje. Predrag avto je idealna oblika! Če bi si privoščili vozilo, ki ga kupijo brez težke vesti, in ki ga lahko zamenjajo z drugim brez joka, če ga razbijejo, kje bi bil potem prostor za nevrozo in krivdo? Predrag avto je sodobna rešitev za podaljševanje prislovičnega nevrotizma – en sam nakup omogoči, da nadaljujete tradicijo svojih prednikov.
In ste, kot je zapisal Ringl: občutljivi, zamerljivi in prepirljivi, tako “polni zavisti, da bi drug drugemu izpraskali oči”.
Slovenec ne nabavi predragega avta zaradi užitka, marveč zaradi trpljenja, ki ga povzroča sebi in drugim.
In njene posledice
Kolikim pasjim radostim se je moral odreči človek, ki je zbil punčko na prehodu za pešce, izstopil, videl majhno poškodbo na odbijaču svojega avta, šel do na tleh ležečega telesca in ga obrcal? Resničen slovenski primer. Ali pa, in tole sem videl na lastne oči, avto zadane srno, potniki tečejo ven in gledajo odbijač, nihče pa še pogleda ne za živaljo, ki se opoteka v gozd.
Ekstremni primeri?
Kot med ljudstvom, tudi na estradi: Kaj pa slovenski pevec, ki v prvem intervjuju po prvi (in edini) uspešnici prostodušno izjavi, da je dobil prvi denar in z njim napolnil hladilnik lačne družine. V drugem intervjuju pa že pove, da je na kredit kupil drag avto.
Da o dobrodelnosti ne govorimo: časopisna nabiralna akcija za reveže, ki so živeli ob kruhu in vodi, nezaposleni, nakar je oče dobil službo! Da! Za prvo plačo so vplačali kredit za avto, očeta je kap, druge plače ni več bilo. Prosijo za pomoč za hrano, da preživijo ob avtu.
Nazadnje
Ne vidim nobene realne možnosti za hitro spremembo slovenske avtomobilske nevrotičnosti: prodaja avtomobilov je cvetoča veja gospodarstva in moram reči, da sem v tem primeru nasprotnik kakršnegakoli omejevanja s strani oblasti – če nekdo hoče svoj denar zapraviti za avto namesto za hrano, pa naj. Problem je le v tem, da je avto lahko tudi (samo)morilsko orožje. Ker gre za nevrotično željo, nakup seveda ne razreši ničesar; bistvo je kredit, trpljenje in odrekanje, krivda, ki ga prinaša. In tako od avta do avta, od kredita do kredita, nakar telo, razjedeno od pritiskov, naveličano začaranega nevrotičnega kroga, naglo obrne volan. V kroniki lahko preberemo, da je nenadoma zavil na sosednji vozni pas, ubil sebe in še koga.
Vzrok neznan.
..
- predlagal izbris: m0LN4r ()
kow ::
Ima Mazzini kaksne statisticne podatke s katerimi lahko podkrepi:
"V Sloveniji obstaja previsoka kritična masa ljudi, ki si je privoščila predrag avto glede na svoje finančne sposobnosti. Taki posamezniki obstajajo povsod, le pri nas pa jih je toliko, da vplivajo na celotno populacijo"
Ne vem, meni clanek deluje bolj kot - Mazzini mora izpolniti kvoto clankov, da bo lahko placal kredit za SVOJ audi
"V Sloveniji obstaja previsoka kritična masa ljudi, ki si je privoščila predrag avto glede na svoje finančne sposobnosti. Taki posamezniki obstajajo povsod, le pri nas pa jih je toliko, da vplivajo na celotno populacijo"
Ne vem, meni clanek deluje bolj kot - Mazzini mora izpolniti kvoto clankov, da bo lahko placal kredit za SVOJ audi
SklogSKF ::
Hodi odprtih oči po svetu, boš marsikaj videl, samo to bom rekel. ps: si sploh prebral cel člankek tako hitro?
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: fikus_ ()
Miki N ::
Ena varianta, da bi se preverilo trditve našega Mihca bi bila vplačana zavarovanja po kategorijah ... samo verjetno ni javno dostopno ...
SklogSKF ::
Prav nič ne blodim Feryz, nimajo vsi po 100.000 EUR za avto tako kot ti. Povprečna Slovenska plača je 1400 EUR, večina gre za najemnino in položnice, če konec meseca ostane 100 EUR si lahko že srečen. Takšna je REALNOST večine slovencev.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: fikus_ ()
SklogSKF ::
Tesle niso za siromake, Tesla je premium avto. Sicer pa zaradi tega ker mesečno ne daješ 150 EUR za gorivo lahko toliko investiraš v kredit eko sklada ki je brezobrestni kredit, tako je mesečni znesek precej nižji kot pa bi bil za podoben bencinski avto. Lahko tudi 3x nižji (tabela spodaj).
https://citymagazine.si/kako-prihranis-...
https://citymagazine.si/kako-prihranis-...
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: negot ()
kow ::
Prav nič ne blodim Feryz, nimajo vsi po 100.000 EUR za avto tako kot ti. Povprečna Slovenska plača je 1400 EUR, večina gre za najemnino in položnice, če konec meseca ostane 100 EUR si lahko že srečen. Takšna je REALNOST večine slovencev.
Se slabsa je realnost Madzarov ali Hrvatov. Ampak Mancini trdi, da smo Slovenci neka izjema v "svoji norosti kupovanja (relativno) predragih avtomobilov."
Seveda ne predlozi nobenega dokaza - mojo zakljucek: pac mora nekaj napisati. Od tega zivi.
Ampak, ce ze ugibamo na pamet. Slovenci smo mocno spremenili nakupovalne navade glede avtov. Neka mini norija je res bila konec 90ih, ki je trajala nekaj let. No, pol so pa krize prisle in avto saloni ze 15 let niso vec ravno dober biznis.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
jest10 ::
Članek je vsekakor pretiravanje.
Masa ljudi, ki si privoščijo zadeve preko svojih zmožnosti, je pri nas približno enaka, kot v ostalem razvitem svetu.
Masa ljudi, ki si privoščijo zadeve preko svojih zmožnosti, je pri nas približno enaka, kot v ostalem razvitem svetu.
Miki N ::
Pa dobro, saj Macinijevega Mihca smo nekako že vsi prebrali (lol) 20 let nazaj. Je kot je, jaz to gledam kot na njegov stil.
feryz ::
Ne, masa ljudi, ki propadejo zaradi zapravljanja, je pri nas zanemarljiva.
Osebni bankrot razglasijo samo lopovi, zlizani s politiko. Tudi klošarjev imamo malo.
Osebni bankrot razglasijo samo lopovi, zlizani s politiko. Tudi klošarjev imamo malo.
OutOfTheBox ::
Slovenska navezanost na avto, zaradi kredita za nov avto jedel "zelje" in pasjo radost.
Ne vem - jaz tega ne opažam. Je pa res da se ne sekiram kaj drugi vozijo. Sosed s 4 otroci (samo on zaposlen) je pred nekaj meseci kupil VW ki sprejme 6 ljudi (prej je imel nek manjši avto za 5 ljudi). Do pred kratkim niti vedel nisem, dokler me ni iz avta pozdravljal.
Šel sem tja in mu iskreno čestital, on pa me je povabil na pijačo. Kam češ bolje. Zastonj pijača, dobra družba in nekaj uporabnih informacij samo zato ker sem človeku iz srca čestital.
Looks like a steal of a deal to me. Bit nevoščljiv se enostavno ne splača.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: OutOfTheBox ()
IL_DIAVOLO ::
Prav nič ne blodim Feryz, nimajo vsi po 100.000 EUR za avto tako kot ti. Povprečna Slovenska plača je 1400 EUR, večina gre za najemnino in položnice, če konec meseca ostane 100 EUR si lahko že srečen. Takšna je REALNOST večine slovencev.
Slovenci mislim da smo na dnu, kar se tice odselitve od starsev/tasta-tasce. In taksno zivljenje je izredno poceni. Seveda potem ostane vecina plače in z lahkoto odplacujes 20k vreden avto.
Niti približno ni tako hudo.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
Utk ::
Mazzini je pisal tudi o tem kako smo mahnjeni na nepremičnine in zakaj ne bi bli malo več v najemu, ker je to bolj fleksibilno in predvsem ne zarukano kmetavzarsko. Dokler ni dobil prvi malo močnejši honorar za neko knjigo, potem je šel takoj na banko še po kredit in kupil stanovanje. To je tudi pisal. Ne v isti kolumni, seveda, ga je (blo) treba malo dlje spremljat.
brbr21 ::
He, he, ko macki stopis na rep zacvili
Koliko se vas je oglasilo v tej temi z leasingom/kreditom za avto in koliko tistih, ki vam TCO avta ne predstavlja več kot 10% mesečnih prihodkov?
Miha ga pogosto piha, tu pa je kar zadel... seveda ob rednem, malce baročnem opisovanju.
Dejstvo je, da se z avti pretirava, ker so vidni navzven in ker so s pomocjo leasingov postali dostopnejsi. Peugeot, Renault in podobni so prenehali izdelovati večje modele, ker za €100 dodatka vozis BMW, krogce ali zvezdo... potem pa drazje zavarovanje, vzdrzevanje... ampak ker je najel sosed, najamem se jaz in začaran krog pretiravanja je sklenjen.
Koliko se vas je oglasilo v tej temi z leasingom/kreditom za avto in koliko tistih, ki vam TCO avta ne predstavlja več kot 10% mesečnih prihodkov?
Miha ga pogosto piha, tu pa je kar zadel... seveda ob rednem, malce baročnem opisovanju.
Dejstvo je, da se z avti pretirava, ker so vidni navzven in ker so s pomocjo leasingov postali dostopnejsi. Peugeot, Renault in podobni so prenehali izdelovati večje modele, ker za €100 dodatka vozis BMW, krogce ali zvezdo... potem pa drazje zavarovanje, vzdrzevanje... ampak ker je najel sosed, najamem se jaz in začaran krog pretiravanja je sklenjen.
Furbo ::
'nizkocenovni tuji diskonti' ? Lidl z levo roko premaga vse naše štacune. Le bomboni so vsi zanič.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
bbbbbb2015 ::
He, he, ko macki stopis na rep zacvili
Koliko se vas je oglasilo v tej temi z leasingom/kreditom za avto in koliko tistih, ki vam TCO avta ne predstavlja več kot 10% mesečnih prihodkov?
Miha ga pogosto piha, tu pa je kar zadel... seveda ob rednem, malce baročnem opisovanju.
Miha je star prdec, verjetno še ne more v penzijo, potem pa pisari kar na pamet.
Jaz vam vsem želim, da imate čim dražje in čim boljše avte. To prispeva h kolektivni varnosti na cesti.
V življenju sem doživel, da sem v križišču čakal na zeleno luč, kot prvi v vrsti. Iz nasprotne smeri pridrvi katra, ki se je nekoliko precenila v bremzah. Avto je počepnil, zasukalo ga je, tako da je poletel čezme, ter pristal na havbi in steklu avta za mano. Grozno je počilo in katra je čofnila v avto za mano.
Zato vam želim, da se ne vozite v starih kripah, ki imajo slabe bremze in se steklo non-stop rosi v dežju in avto nima klime.
Ker s tem čuvate tudi mene.
VHladc ::
OutOfTheBox je izjavil:
Slovenska navezanost na avto, zaradi kredita za nov avto jedel "zelje" in pasjo radost.
Ne vem - jaz tega ne opažam. Je pa res da se ne sekiram kaj drugi vozijo. Sosed s 4 otroci (samo on zaposlen) je pred nekaj meseci kupil VW ki sprejme 6 ljudi (prej je imel nek manjši avto za 5 ljudi). Do pred kratkim niti vedel nisem, dokler me ni iz avta pozdravljal.
Šel sem tja in mu iskreno čestital, on pa me je povabil na pijačo. Kam češ bolje. Zastonj pijača, dobra družba in nekaj uporabnih informacij samo zato ker sem človeku iz srca čestital.
Looks like a steal of a deal to me. Bit nevoščljiv se enostavno ne splača.
Sej se niti približno ne gre za nevoščljivost, niti podrazno ne. Še več, taki ljudje se mi smilijo. Kako moreš žrtvovat dobrobit samega sebe in v kurac poslat cel svoj lajf, samo zato da te sosed vidi z novim avtom? Smisli se mi tak folk. In kar je še huje: takšni ljudje podzavestno SILIJO ostale ljudi da jih posnemajo (ker jih zaničujejo če sami ne naredijo enako, torej zaničujejo jih če se še sami ne zakreditirajo do amena za en beden avto) in točno to je narobe, točno to je tisto kar me moti. Moralo bi biti tako da če nekdo hoče imet 10 let starega Cliota zato ne bi smel bit deležen nobenega posmeha. Še več: če se nekdo odloči da slabosti avtomobila prevagajo prednosti in avtomobila NE kupi, potem bi morala to bit njegova pravica, ne pa da je zato socialno kaznovan s strani družbe, kateri pravzaprav dela uslugo (zmanjšuje gužvo na cesti in onesnaženost zraka).
Prav nič ne blodim Feryz, nimajo vsi po 100.000 EUR za avto tako kot ti. Povprečna Slovenska plača je 1400 EUR, večina gre za najemnino in položnice, če konec meseca ostane 100 EUR si lahko že srečen. Takšna je REALNOST večine slovencev.
Se slabsa je realnost Madzarov ali Hrvatov. Ampak Mancini trdi, da smo Slovenci neka izjema v "svoji norosti kupovanja (relativno) predragih avtomobilov."
Seveda ne predlozi nobenega dokaza - mojo zakljucek: pac mora nekaj napisati. Od tega zivi.
Ampak, ce ze ugibamo na pamet. Slovenci smo mocno spremenili nakupovalne navade glede avtov. Neka mini norija je res bila konec 90ih, ki je trajala nekaj let. No, pol so pa krize prisle in avto saloni ze 15 let niso vec ravno dober biznis.
Na Madžarskem ne dajejo takšnega poudarka na nove avte, celo na Hrvaškem ne (tam vozijo rabljne zgarane premium dizelske kante).
IL_DIAVOLO je izjavil:
Prav nič ne blodim Feryz, nimajo vsi po 100.000 EUR za avto tako kot ti. Povprečna Slovenska plača je 1400 EUR, večina gre za najemnino in položnice, če konec meseca ostane 100 EUR si lahko že srečen. Takšna je REALNOST večine slovencev.
Slovenci mislim da smo na dnu, kar se tice odselitve od starsev/tasta-tasce. In taksno zivljenje je izredno poceni. Seveda potem ostane vecina plače in z lahkoto odplacujes 20k vreden avto.
Niti približno ni tako hudo.
Večina Slovencev ne živi pri starših. Samo mladi živijo tam, pa še to samo 50 % njih. Tako da, JA, je hudo, za večino Slovencev je hudo.
Mazzini je pisal tudi o tem kako smo mahnjeni na nepremičnine in zakaj ne bi bli malo več v najemu, ker je to bolj fleksibilno in predvsem ne zarukano kmetavzarsko. Dokler ni dobil prvi malo močnejši honorar za neko knjigo, potem je šel takoj na banko še po kredit in kupil stanovanje. To je tudi pisal. Ne v isti kolumni, seveda, ga je (blo) treba malo dlje spremljat.
Daj članek Mazzinija kjer je to napisal, ker ti ne verjamem, pa brez zamere. Če članka ne bo, bom smatral da je laž.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: fikus_ ()
WizzardOfOZ ::
v delu napisanega se strinjam z mazinijem. pleh je problem. tudi to, da se ljudje preveč zakreditirajo za nov avto. jih pa razumem, večinoma ljudje drugega tudi za pokazat nimajo in je tisti pleh vse kar imajo.
ne strinjam pa se da imajo ta problem vsi in posploševanja je tukaj veliko preveč.
ne strinjam pa se da imajo ta problem vsi in posploševanja je tukaj veliko preveč.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
hamez66 ::
Men je fajn, nimam drugega za pokazat, kot avto, in to je dovolj. :) :) Pa še ta je rabljen.
BorutO ::
Ima Mazzini kaksne statisticne podatke s katerimi lahko podkrepi:
"V Sloveniji obstaja previsoka kritična masa ljudi, ki si je privoščila predrag avto glede na svoje finančne sposobnosti. Taki posamezniki obstajajo povsod, le pri nas pa jih je toliko, da vplivajo na celotno populacijo"
Ne vem, meni clanek deluje bolj kot - Mazzini mora izpolniti kvoto clankov, da bo lahko placal kredit za SVOJ audi
To me spominja na enega "kmeta" iz naših koncev ... on si je nekje takrat, ko so evri prišli ven, kupil en traktor, ki je stal takrat okoli 170.000 eur ... čisto novega. Bil je največji in najboljši daleč naokoli. Ampak to se ne sliši tako hudo .. ampak njim se je hiša podirala, živeli so v eni stari hiši, oz. še živijo, imeli so majhno kmetijo, v rangu tistih revnih kmetov, ki komaj s kmetijo shajajo čez mesec .... on si je kupil traktor zato, ker je mislil kako zelo bo služil s tem, da bo drugim hodil delat po njivah (orat, sejat,kultivirat itd) ...
Njegova hčerka je pa mogla iz osnovne šole domov hrano nositi ...
To je samo en primer, ki ga poznam ... pa to ni avto, vreden 30.000 eur, ampak znesek krepko čez 100.000 eur, s katerim bi si lahko s tistim denarjem postavili takrat že kar dobro hišo.
VHladc ::
PacificBlue je izjavil:
Smo na ravni EU povprečja. Pa lani je prodaja upadla za 16%. Resda zaradi zamud pri dobavi.
Ti veš kaj ti prikazuje statistika ki si jo ravnokar prilepil? Očitno ne. Naj te razsvetlim: prikazuje koliko avtomobilov je na 1000 prebivalcev. Ne pravi pa kakšnih avtomobilov. Torej ta tvoja statistika nima čisto nič z debato v tej temi. Debata ni o tem da bi imeli Slovenci več avtomobilov na prebivalca kot v tujini, ampak da imamo MNOGO PREDRAGE avtomobile glede na svoje plače. Ne vsi seveda, jih je pa kar nekaj in ti preko zaničevanja ljudi ki vozijo "Cliota" in družbenega pritiska ki ga s tem ustvarjajo potegnejo neodločeno večino.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: fikus_ ()
PacificBlue ::
Pri registraciji novih petrol engine avtomobilov smo v letu 2021 bili čisto na dnu lestvice.
Dvomim da ima vsak drugi ali tretji nov avto vreden več kot 30 ali pa 40k eurov.
Nehaj sanjat.
I’m out.
:3
:3
Glugy ::
"potniki tečejo ven in gledajo odbijač, nihče pa še pogleda ne za živaljo, ki se opoteka v gozd."
To je men bolano da ti predmet več pomen kot živo bitje. Sam zato ker si ga lastiš in je tvoj, res grdo. Preveč se gleda stvari sam s svojega vzrornega kota kot da se živi znotraj svojega mehurčka kot da smo vsi sam glavni junaki svojega sveta ne pa del celega, resničnega sveta. Pismo tok sm na kompu pa tehnologiji ampak tega zavedanja da svet ni zastavljen tako da mora biti meni pisan na kožo mi pa vseen ni nikol (z)manjkalo.
Čudim se kako ljudem tako veliko pomeni avto. Ne rečem če si iz podeželja in rabiš iz točke A v točko B pridt ampak ta potreba po nadstandard mi je pa totalno zgrešena. Sem se pogovarjal na razgovoru za delo par let nazaj z eno kadrovnico da sem s kolesom prišel ker mi ni toliko do avtov. Pa je rekla ja sej meni tudi ni, važno da služi svojemu namenu za od A do B. no ji rečem točno tako, tud sam imam tak avto iz 2001 in ne rabim drugega. MI dobro služi. Pa se kr mal zgrozi pa presenečeno izdavi: no to pa spet ne. in hiti z preusmerjanjem pogovora spet na bolj profesionalne tire. Službo sem dobil ampak ja se mi je pa vtisnil v spomin kako niti sama ni dojela da ji avto vseen pomeni več kot samo osnovo, da ji pomeni nadstandard ampak mogoče mal nižji kot večini. Zanimivo ne?
Res mi je najboljš ko slišim sodelavce ko jamrajo kako je včasih bilo boljš, a zakreditiran so pa na polno, živijo na svojem, avtomobile imajo srednjega/višjega razreda, pa telefone po 700 evrov+ . Ja res so reveži ampak sami so z svojimi prehudimi apetiti zafrknil. Pol pa če en tak nevrotičen osebek z svojimi temu pripadajočimi vzgibi zgubi službo rata revež in ga je sram po hrano na rdeči križ al pa vzame pomoč za položnice hrano pa hitro vrže v naravo verjetno iz sramu( ja se je že v sloveniji dogajal da se je našla hrana iz karitasa/rdečega križa v naravi ). Pol pa se pejt. Pol je pa Ukrajina kriva ker se brani pred Rusijo ker je hrana dražja, res briga jih kdo je žrtev sam da oni mal lažje shajajo čez mesec ker so si nadel prevelik kos tovora na svoje hrbte in tvegal preveč. Sej morš vedno imet nekaj rezerve to je vendarle kmečka logika. Ampak ne...gremo tvegat. Samo enkrat se živi pa to. Ja ok sam ne pol jokcat če ne uspe ker že najmanjša sprememba na slabše vrže vse tvoje načrte iz tira.
Nevem no. slovenska družba zna bit zlo prijazna lepa, ampak po svoje je pa tud hinavska. Tako kot majhen pes najbolj laja da se dela večjega kot je ravno tako velik Slovencev govori kot da jim vse gre zato da se za nekaj momentov čutijo da nekaj prav delajo v življenju. Pa čeprav delajo s tem medvedjo uslugo previsokih pričakovanj pri ostalih. Sam da se dobro sliši pa da cool izpadejo. to je važn.
To je men bolano da ti predmet več pomen kot živo bitje. Sam zato ker si ga lastiš in je tvoj, res grdo. Preveč se gleda stvari sam s svojega vzrornega kota kot da se živi znotraj svojega mehurčka kot da smo vsi sam glavni junaki svojega sveta ne pa del celega, resničnega sveta. Pismo tok sm na kompu pa tehnologiji ampak tega zavedanja da svet ni zastavljen tako da mora biti meni pisan na kožo mi pa vseen ni nikol (z)manjkalo.
Čudim se kako ljudem tako veliko pomeni avto. Ne rečem če si iz podeželja in rabiš iz točke A v točko B pridt ampak ta potreba po nadstandard mi je pa totalno zgrešena. Sem se pogovarjal na razgovoru za delo par let nazaj z eno kadrovnico da sem s kolesom prišel ker mi ni toliko do avtov. Pa je rekla ja sej meni tudi ni, važno da služi svojemu namenu za od A do B. no ji rečem točno tako, tud sam imam tak avto iz 2001 in ne rabim drugega. MI dobro služi. Pa se kr mal zgrozi pa presenečeno izdavi: no to pa spet ne. in hiti z preusmerjanjem pogovora spet na bolj profesionalne tire. Službo sem dobil ampak ja se mi je pa vtisnil v spomin kako niti sama ni dojela da ji avto vseen pomeni več kot samo osnovo, da ji pomeni nadstandard ampak mogoče mal nižji kot večini. Zanimivo ne?
Res mi je najboljš ko slišim sodelavce ko jamrajo kako je včasih bilo boljš, a zakreditiran so pa na polno, živijo na svojem, avtomobile imajo srednjega/višjega razreda, pa telefone po 700 evrov+ . Ja res so reveži ampak sami so z svojimi prehudimi apetiti zafrknil. Pol pa če en tak nevrotičen osebek z svojimi temu pripadajočimi vzgibi zgubi službo rata revež in ga je sram po hrano na rdeči križ al pa vzame pomoč za položnice hrano pa hitro vrže v naravo verjetno iz sramu( ja se je že v sloveniji dogajal da se je našla hrana iz karitasa/rdečega križa v naravi ). Pol pa se pejt. Pol je pa Ukrajina kriva ker se brani pred Rusijo ker je hrana dražja, res briga jih kdo je žrtev sam da oni mal lažje shajajo čez mesec ker so si nadel prevelik kos tovora na svoje hrbte in tvegal preveč. Sej morš vedno imet nekaj rezerve to je vendarle kmečka logika. Ampak ne...gremo tvegat. Samo enkrat se živi pa to. Ja ok sam ne pol jokcat če ne uspe ker že najmanjša sprememba na slabše vrže vse tvoje načrte iz tira.
Nevem no. slovenska družba zna bit zlo prijazna lepa, ampak po svoje je pa tud hinavska. Tako kot majhen pes najbolj laja da se dela večjega kot je ravno tako velik Slovencev govori kot da jim vse gre zato da se za nekaj momentov čutijo da nekaj prav delajo v življenju. Pa čeprav delajo s tem medvedjo uslugo previsokih pričakovanj pri ostalih. Sam da se dobro sliši pa da cool izpadejo. to je važn.
Ireso2 ::
PacificBlue je izjavil:
Pri registraciji novih petrol engine avtomobilov smo v letu 2021 bili čisto na dnu lestvice.
Dvomim da ima vsak drugi ali tretji nov avto vreden več kot 30 ali pa 40k eurov.
Nehaj sanjat.
Oba dva veva kdo od naju sanja in kristalno jasno je da to nisem jaz. A sem kje rekel da ima vsak drugi ali tretji avto vreden več kot 30 do 40k evrov? Nisem. Torej mi nehal polagat besede v usta. Sej ne rabi bit ena tretjina takih da potegne neodločeno večino, dovolj je že nekih 10 %. Ljudje so ovce, to verjetno tudi sam veš.
hruske_ ::
PacificBlue je izjavil:
Pri registraciji novih petrol engine avtomobilov smo v letu 2021 bili čisto na dnu lestvice.
Dvomim da ima vsak drugi ali tretji nov avto vreden več kot 30 ali pa 40k eurov.
Nehaj sanjat.
ps: glede tega da smo bili na dnu lestnice po registraciji novih avtomobilov:
1. Nisi upošteval glede na število prebivalcev, podal si samo absolutno številko registracij, ne veš pa da je prebivalcev Slovenije samo 2 milijona, kar je mnogo manj kot pri državah v tujini.
2. Nisi upošteval vrednost GLEDE NA SLOVENSKE PLAČE, kar je ključno. Če Norvežan kupi avto za 40k in Slovenec kupi avto za 40k to NI ENAKO, ker ima Norvežan ranga 4x večjo plačo od Slovenca v povprečju.
To je men bolano da ti predmet več pomen kot živo bitje. Sam zato ker si ga lastiš in je tvoj, res grdo. Preveč se gleda stvari sam s svojega vzrornega kota kot da se živi znotraj svojega mehurčka kot da smo vsi sam glavni junaki svojega sveta ne pa del celega, resničnega sveta. Pismo tok sm na kompu pa tehnologiji ampak tega zavedanja da svet ni zastavljen tako da mora biti meni pisan na kožo mi pa vseen ni nikol (z)manjkalo.
Točno tako, dobr si povedal!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: hruske_ ()
T440 ::
Ljudje so ovce, to drži.
Drži pa tudi, da so nabijanja o tem, kako ljudje v Sloveniji vozijo predrage avte in imajo predrage telefone, zgolj in samo nabijanja. Nobene resne statistike / podatkov ni zadaj, le mnenje enega precej poševnega opazovalca.
Drži pa tudi, da so nabijanja o tem, kako ljudje v Sloveniji vozijo predrage avte in imajo predrage telefone, zgolj in samo nabijanja. Nobene resne statistike / podatkov ni zadaj, le mnenje enega precej poševnega opazovalca.
hruske_ ::
"potniki tečejo ven in gledajo odbijač, nihče pa še pogleda ne za živaljo, ki se opoteka v gozd."
To je men bolano da ti predmet več pomen kot živo bitje. Sam zato ker si ga lastiš in je tvoj, res grdo. Preveč se gleda stvari sam s svojega vzrornega kota kot da se živi znotraj svojega mehurčka kot da smo vsi sam glavni junaki svojega sveta ne pa del celega, resničnega sveta. Pismo tok sm na kompu pa tehnologiji ampak tega zavedanja da svet ni zastavljen tako da mora biti meni pisan na kožo mi pa vseen ni nikol (z)manjkalo.
Čudim se kako ljudem tako veliko pomeni avto. Ne rečem če si iz podeželja in rabiš iz točke A v točko B pridt ampak ta potreba po nadstandard mi je pa totalno zgrešena. Sem se pogovarjal na razgovoru za delo par let nazaj z eno kadrovnico da sem s kolesom prišel ker mi ni toliko do avtov. Pa je rekla ja sej meni tudi ni, važno da služi svojemu namenu za od A do B. no ji rečem točno tako, tud sam imam tak avto iz 2001 in ne rabim drugega. MI dobro služi. Pa se kr mal zgrozi pa presenečeno izdavi: no to pa spet ne. in hiti z preusmerjanjem pogovora spet na bolj profesionalne tire. Službo sem dobil ampak ja se mi je pa vtisnil v spomin kako niti sama ni dojela da ji avto vseen pomeni več kot samo osnovo, da ji pomeni nadstandard ampak mogoče mal nižji kot večini. Zanimivo ne?
Res mi je najboljš ko slišim sodelavce ko jamrajo kako je včasih bilo boljš, a zakreditiran so pa na polno, živijo na svojem, avtomobile imajo srednjega/višjega razreda, pa telefone po 700 evrov+ . Ja res so reveži ampak sami so z svojimi prehudimi apetiti zafrknil. Pol pa če en tak nevrotičen osebek z svojimi temu pripadajočimi vzgibi zgubi službo rata revež in ga je sram po hrano na rdeči križ al pa vzame pomoč za položnice hrano pa hitro vrže v naravo verjetno iz sramu( ja se je že v sloveniji dogajal da se je našla hrana iz karitasa/rdečega križa v naravi ). Pol pa se pejt. Pol je pa Ukrajina kriva ker se brani pred Rusijo ker je hrana dražja, res briga jih kdo je žrtev sam da oni mal lažje shajajo čez mesec ker so si nadel prevelik kos tovora na svoje hrbte in tvegal preveč. Sej morš vedno imet nekaj rezerve to je vendarle kmečka logika. Ampak ne...gremo tvegat. Samo enkrat se živi pa to. Ja ok sam ne pol jokcat če ne uspe ker že najmanjša sprememba na slabše vrže vse tvoje načrte iz tira.
Nevem no. slovenska družba zna bit zlo prijazna lepa, ampak po svoje je pa tud hinavska. Tako kot majhen pes najbolj laja da se dela večjega kot je ravno tako velik Slovencev govori kot da jim vse gre zato da se za nekaj momentov čutijo da nekaj prav delajo v življenju. Pa čeprav delajo s tem medvedjo uslugo previsokih pričakovanj pri ostalih. Sam da se dobro sliši pa da cool izpadejo. to je važn.
Se podpišem pod vse.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: fikus_ ()
Utk ::
Daj članek Mazzinija kjer je to napisal, ker ti ne verjamem, pa brez zamere. Če članka ne bo, bom smatral da je laž.
Kater del točno te zanima, da ne iščem vsega, če ni potrebe, ker je to bilo v večih. Drugače pa z veseljem najdem.
celo na Hrvaškem ne (tam vozijo rabljne zgarane premium dizelske kante).
To je pa še trikrat boli cigansko. Jaz res ne razumem zakaj bi nekdo kupil 12 let starega audija A6. Če bi ga imel od novega, ni panike, imej ga 30 let zarad mene. Ampak zakaj bi to kupil ko je staro, neverjetno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
⊘ | Avto kot identiteta posameznika, je z ljudmi res tako enostavno manipulirati? (strani: 1 2 3 4 … 7 8 9 10 )Oddelek: Loža | 28447 (23132) | WizzardOfOZ |
» | Koliko bo štromar vreden čez 10 let? (strani: 1 2 3 4 … 45 46 47 48 )Oddelek: Na cesti | 200439 (137071) | Mato989 |