» »

Službena pot z lastnim vozilom in prevoz sodelavcev

Službena pot z lastnim vozilom in prevoz sodelavcev

1
2
»

bbbbbb2015 ::

sluzba456 je izjavil:

Zdravo,

glede službene poti me zanima nekaj zadev, ki mi niso jasne. Verjetno kaj piše tudi v pogodbi, pa tega niti ne poznam.
Delodajalec recimo od mene zahteva, da se z lokacije delovnega mesta pa do končne točke na pot odpravim z lastnim vozilom. Gre za službeno pot, kar je ok. Problem pa je, da bi moral s seboj peljati tudi sodelovca (ali več). Ali lahko od mene zahteva, da to naredim? Naslednjič bo peljal nekdo drug in bom sopotnik sam.
Sam razmišljam v tem stilu, da je moje osebno vozilo seveda namenjeno meni in ga uporabljam sam. Lahko pa se seveda motim.

Hvala za odgovore.


Uporaba zasebnega vozila v službene namene je mišljena kot izjema, ne kot pravilo. Če so npr. službeni avti trenutno vsi zasedeni ali kakšen nepričakovano v okvari.
Načrtovanje dela, kjer se računa na zasebno vozilo delavca, da bo vključeno v delovni proces, ni primerno, razen, če se delavec in delodajalec dogovorita ne za plačilo kilometrine, ampak za plačilo letne oz. mesečne amortizacije vozila. Avto mora biti ustrezno zavarovan (dodatek za poslovni namen, AO+ za sopotnike, polni kasko za primer havarije).

Uporaba zasebnega vozila v službene namene za več potnikov je sicer mogoča, ampak podobno kot prej, s soglasjem lastnika vozila in z ustreznim zavarovanjem.

Jaz bi osebno dodal, da mora zasebni avto v službene namene izpolnjevati višje standarde varnosti, npr. ustrezne gume VEDNO, saj v bistvu zasebno če je slabo vreme in imaš gume blizu iztrošenosti - z avtom ne greš, oz. počakaš, da se vreme umiri. Službeno, ko moraš iti, moraš iti.

Zdaj, avti v službeni rabi se praviloma uporabljajo bolj grobo. Ljudje grobo odpirajo vrata in spraskajo kljuko ali pač z blatnimi čevlji vstopijo v avto. Eni na te stvari pazijo, eni pa ne. So pa tudi taki, ki na svoje pazijo - na tuje ne. Eni v avtu jedo čips, ter polijejo sladek sok, eni v avtu sploh ne jedo. Eni kadijo, eni ne kadijo.

Mi smo imeli dosti službenih avtov v preteklosti, vedno smo kupovali cenejše avte (Renault, Dacia), razen za direktorje, ki pač imeli potem avto v izključni rabi. Če bi vam pokazal službenega Megana, star 4 leta, cca 250.000km, bi rekli, da so ga vozili medvedi, ne ljudje. Okrog kljuke spraskano, kot da so medvedi odpirali avto.

Zdaj, da se vrnemo na tvoje vprašanje, menim, da je treba ravnati fleksibilno:

a) Privoliš 1-3x, da pelješ to tako, kot se zahteva od tebe, oz. kot so te prosili. Neka mala tveganja so (sopotniki pri nesreči, totalka), samo pač tako je v življenju. Sodelavci vidiš, kakšni so, pazljivi, nepazljivi, s čistimi čevlji, umazanimi čevlji - pač vidiš.
b) Če vidiš, da se to spremija v delovni proces, ki je stalnica, potem pač v naprej napoveš, do takrat in takrat še voziš (1-3 mesece), potem pa naj firma nabavi avto na lizing ali nekaj.
c) Če vidiš, da se stvari ne spreminjajo, potem premisliš glede plače in pogojev dela. Zdaj, če pogoji niso ne vem kakšni, začneš iskati potiho drugo službo - in greš. Če so pogoji dela v redu in plača v redu, potem pa pač rečeš, da ne moreš več voziti, ter potem pač naj drugi vozijo, če jim paše, pa boš ti pač vstopal v tuje avte, pa naj firma drugim plačuje.

Zdaj obstajajo sive cone. Imel sem primer sodelavca, ki je *RAD* vozil s privat avtom. Zelo rad. Imel sem enkrat priliko peljati se z njim in sem se zgrozil. Avta nikoli ni servisiral redno. Tudi stvari, na katere se ni spoznal, je šraufal sam. Neredko je imel luft v bremzah in je moral "pumpati", da so bremze sploh prijele. Praviloma je dele šraufal ven iz odpadov in neredko recimo, mu brisalci niso delali, ker ni še našel motorčka za brisalce na odpadu. Ko je bremzal, mu je avto vidno vleklo, to če bi kolesa blokirala, bi bila v jarku. Avto je ABS imel - samo v napaki.

Ljudje imajo zelo različen občutek, kaj je vzdrževan avto in pogosto želijo zaslužiti na račun nevzdrževanega avta.

Iz takega avta je treba takoj izstopiti, če vidiš, da se kaj takega dogaja. In še enkrat: RABA ZASEBNEGA VZILA V SLUŽBENE NAMENE JE MIŠLJENA KOT DOVOLJENA IZJEMA, NE REDNA VKLJUČENOST V POSLOVNI PROCES.

To je to. Tako bi naredil jaz.

Zgodovina sprememb…

Tidule ::

Lonsarg je izjavil:

Ok vidim da je res debata potem zašla na službeni avto. In ne razumem zakaj o tem sploh debata, pri službenem vendar ni najmanjše dileme, tam je povsem jasno da delaš kar šef reče.

Debata ni nic zasla, samo nepismeni niso opazili, da se je vmes nekdo zastavil drugacno vprasanje pa se brezveze kurcijo.

delavec44 je izjavil:

To je pa še druga debata. Pri nas službena pot nikoli ni štela v čas službe in so se zgovarjali, da v zameno dobiš dnevnico. Govorim za take poti kjer si potem na lokaciji oddelal 8 ur. Enako kot če pač prespiš v hotelu na večdnevni službeni poti.

Sluzba se zacne ko prides na delovno mesto. Ce te delodajalec potem poslje na 4 ure oddaljeno lokacijo je to njegov problem. Dnevnica je pavsalno pokritje stroskov, ki jih imas tinzato ker si na poti in nima nic z delovnim casom. Tako da to je samo se eno nategovanje delvca, ki take pravljice kupi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Tidule ()

bbbbbb2015 ::

Tidule je izjavil:

v hotelu na večdnevni službeni poti.
Sluzba se zacne ko prides na delovno mesto. Ce te delodajalec potem poslje na 4 ure oddaljeno lokacijo je to njegov problem. Dnevnica je pavsalno pokritje stroskov, ki jih imas tinzato ker si na poti in nima nic z delovnim casom. Tako da to je samo se eno nategovanje delvca, ki take pravljice kupi.


Dnevnica je pokritje stroškov malice, ko si na službeni poti. Vsak strošek ekstra, ki ga imaš, recimo parkirnina, moraš ekstra deklarirati in ga dobiš povrnjenega.
Za dan, ko si na službeni poti - ti ne pripada plačilo malice (če imaš malico izplačano).

Nekaj večjih finančnih firm v Sloveniji delavcem ne želi izplačati malice, lahko imaš malico v menzi. Ko greš v Ljubljano na izobrazevanje, dnevnice ne dobiš, ker pro-forma, lahko imaš malico v menzi v Ljubljani. V realnosti malice v menzi v Ljubljani ne dobiš ali pa dobiš ostanke na nivoju mrzlih žgancev in mleka, ker je menza privat firma, ki nima rada ostankov. In pripraskaš do menze ob 13h, ter te čudno gledajo, kaj bi rad. Menza seveda zelo rada prodaja malice zunanjim,da proda vse za tisti dan.

V realnosti si lačen ko pes in ješ ob koncu službene poti na Petrolu in plačaš ko pes.

Tako ravnanje je - nekorektno, samo tako je že 10+ let.

Nekateri drugi narodi - Finci, Angleži - tam je dnevnica pavšalno nadomestilo za vse in je tipično zelo bogato. Recimo ranga 180EUR /dan. Imajo različne range za različne dele Finske, ter različne dele EU in sveta. Tam je dnevnica pavšalno nadomestilo, oni ti to plačajo, ti se pa znajdi. Ne briga jih, če spiš v Hiltonu ***** ali v lastnem šotoru pred poslovno stavbo.

Zgodovina sprememb…

Tidule ::

Spet povrsno beres in brcas v meglo. Dnevnica je namenjena pokrivanju privatnih stroskov pa naj bo to hrana ali pa viagra in kondomi. Povsem stvar delavca.

Seveda pa se sluzbeni stroski povezani s potovanjem (parkirnina, gorivo, letalske karte, hoteli...) povrnejo loceno in nimajo popolnoma nic z dnevnico.

Razlagat da je 180 eur nek bajen denar, ce si moras placat hotel pa je idiotizem brez primere. Razen ce si iz slonokoscene obale in v NYC spis v 3 ure odaljenem YMCA, ker si tako nasparas za penzijo. (Vidim da si se sam ugotovil kako neumnost si zinil in si izbrisal ta del).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Tidule ()

delavec44 ::

Torej po vaše bi moral dobiti nadure recimo za 3 dnevno službeno pot za ves čas 3x24-(3x8) ur ali kako? Tega v praksi še nikoli nisem videl. Ali so nadure le za prevoz, za prosti čas na lokaciji in hotelu pa ne, čeprav ne moreš domov?

Zgodovina sprememb…

asdf_jklc ::

V svojem avtomobilu ne vozim nikogar za službene zadeve. Če gre kaj narobe se tako zaplete, da je joj. Vožnja do službe ob dogovoru, pogojno.

gruntfürmich ::

po mojem je 'prošnja' delodajalca bolj v smislu: poberi mi še tiste ljudi, ki nimajo avta, da mi pridejo delati.

to se dogaja tudi na rogli, da so zaposelnim, ki so imeli vozniški izpit in avto, rekli naj pobirajo albanke, ki so bile sodelavke, ampak niso imele ne izpita in ne avta. in za to pot so jim tudi dali službeni avto.

OP pač ne zna povedat kako točno je na stvari.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Tilen ::

delavec44 je izjavil:

Torej po vaše bi moral dobiti nadure recimo za 3 dnevno službeno pot za ves čas 3x24-(3x8) ur ali kako? Tega v praksi še nikoli nisem videl. Ali so nadure le za prevoz, za prosti čas na lokaciji in hotelu pa ne, čeprav ne moreš domov?


Seveda. Dnevnica za službeno pot se izplača za stroške hrane, glede na čas, ki si ga porabil, da si bil delodajalcu na voljo.

nad 12 do 24 ur
27,81 EUR (zajtrk, kosilo, večerja)

To je strošek prehrane. V primeru, da si ti porabil 16 ur na službeni poti, imaš seveda 8 nadur in 27,81 EUR nadomestila + 0,43 evra na kilometer, če se pelješ s svojim vozilom sam.

Popularen vikend "teambuilding" torej lahko teoretično nanese 3x 24 ur. V primeru, da se dela po pogodbi od ponedeljka do petka - 40 ur, se v takem primeru šteje 72 - 8 ur(petek), kar prinese 64 nadur in tri dnevnice po 27,81 eur, če ni bilo poskrbljeno za prehrano.

64 nadur iz teambuildinga pa lahko kolegialno predlagaš, da jih porabiš tako, da boš 8 dni med tednom koristil ure, če že izplačila ne moreš dobiti. :)

Dnevnica ima zavajajoče ime, saj daje občutek, da zajema tudi plačilo za opravljeno delo ali nadure.

10 ur službene poti pomeni dnevnica + 2 naduri.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tilen ()

asdf_jklc ::

Glede teambuildinga: ne more bit obvezen, razen če je v delovnem času. Kar ne sodi v delovni čas, ne more bit obvezno. Ceu teden teambuildinga - never. Tam odpoved isto sekundo, ko se to kdo spomne. Še ena super ameriška bedarija.

V pogodbi (nam) piše 40h in toliko jih delodajalec tudi dobi. Ajde mogoče kako uro čez, AMPAK: sigurno ne zarad teambuilnga. V službi za brezveznike nam cajta zapravla.

Zgodovina sprememb…

Tidule ::

Tilen je izjavil:

delavec44 je izjavil:

Torej po vaše bi moral dobiti nadure recimo za 3 dnevno službeno pot za ves čas 3x24-(3x8) ur ali kako? Tega v praksi še nikoli nisem videl. Ali so nadure le za prevoz, za prosti čas na lokaciji in hotelu pa ne, čeprav ne moreš domov?


Seveda. Dnevnica za službeno pot se izplača za stroške hrane, glede na čas, ki si ga porabil, da si bil delodajalcu na voljo.

nad 12 do 24 ur
27,81 EUR (zajtrk, kosilo, večerja)

To je strošek prehrane. V primeru, da si ti porabil 16 ur na službeni poti, imaš seveda 8 nadur in 27,81 EUR nadomestila + 0,43 evra na kilometer, če se pelješ s svojim vozilom sam.

Popularen vikend "teambuilding" torej lahko teoretično nanese 3x 24 ur. V primeru, da se dela po pogodbi od ponedeljka do petka - 40 ur, se v takem primeru šteje 72 - 8 ur(petek), kar prinese 64 nadur in tri dnevnice po 27,81 eur, če ni bilo poskrbljeno za prehrano.

64 nadur iz teambuildinga pa lahko kolegialno predlagaš, da jih porabiš tako, da boš 8 dni med tednom koristil ure, če že izplačila ne moreš dobiti. :)

Dnevnica ima zavajajoče ime, saj daje občutek, da zajema tudi plačilo za opravljeno delo ali nadure.

10 ur službene poti pomeni dnevnica + 2 naduri.
pri vecdnevnih poteh je vseeno treba pazit, ker spanje in prost cas (torej ko ne delas) ne sodi v nadure oziroma delovni cas. Sama pot pa se kako sodi v delovni cas. So pa specifike praviloma dolocene po branzah ali pa internih pravilnikih.

Mato989 ::

Tu je spet v skodo delavca.... Ce te poslje nekdo na sluzbeno pot tako dalec da se dnevno ne mores vracat domov (meja je imo vec kot 2,5 uri oddaljen od doma po google maps) bi ti moralo stet da si non stop na sihtu oz ure ko na sluzbeni poti ne delas so nadure ali pa neko pavsalno nadomestilo ranga 100eur na dan

Tako bi bilo pravilno
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Likalnik ::

Jaz sem že vozil sodelavko z lastnim vozilom....sam sem imel plan iti na službeno pot....moral sem vzeti svoje vozilo, ker službeno takrat pač ni bilo na voljo....plačajo mi kilometre in vse kar pripada zraven.
Ko je sodelavka izvedela, kam grem je hotela zraven, ker ima tudi sama nekaj stvari za urediti na dotični lokaciji.
Seveda sem sprejel in jo tudi peljal.

Sedaj tako...lahko bi kompliciral življenje in ji začel težiti kako pa jaz s svojim vozilom ne morem peljati potnikov....in si s tem pokvaril vzdušje v podjetju....hitro bi izpadel črna ovca...
Res pa tudi je, če bi se zaletela bi bile lahko težave...še posebej, če bi ona zavohala denar.

Poznam primere, ko je prijatelj prosil prijatelja, če ga lahko pelje na neko lokacijo, ker on nima avtomobila...ta mu je seveda naredil uslugo in ga peljal....sta se zaletela....in ga je ta prijatelj kateri ga je prosil za uslugo tudi tožil in to uspešno.

pač to je tako, če ne narediš tega prevoza kateri na prvo žogo ne izgleda čisto nič posebne...celo tako, da če tega ne narediš izpadeš bedak...pa naj si bo to v očeh prijatelja ali sodelavca....če se pa kaj naredi med to vožnjo je pa lahko velik problem

Tidule ::

Poznam primere, ko je prijatelj prosil prijatelja, če ga lahko pelje na neko lokacijo, ker on nima avtomobila...ta mu je seveda naredil uslugo in ga peljal....sta se zaletela....in ga je ta prijatelj kateri ga je prosil za uslugo tudi tožil in to uspešno.


Poznam primere ko tako neumnoat ljudje radi prodajajo za sankom. V resnicnem zivljenju so potniki v vozilu zavarovani v okviru obveznega zavarovanja in ce ni voznik bil ravno zadet ali pijan je to stvar zavarovalnice.

pač to je tako, če ne narediš tega prevoza kateri na prvo žogo ne izgleda čisto nič posebne...celo tako, da če tega ne narediš izpadeš bedak...pa naj si bo to v očeh prijatelja ali sodelavca....če se pa kaj naredi med to vožnjo je pa lahko velik problem
ne vozit pijan in zadet z neregistriranim vozilom brez vozniskega dovoljenja pa ne bo problemov, ko se bos zaletaval s sodelavci v avtu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Tidule ()

Utk ::

in ga je ta prijatelj kateri ga je prosil za uslugo tudi tožil in to uspešno.

Normalno, ampak je plačala zavarovalnica. Morda sta se celo dogovorila in ni nobene zamere okoli tega. Zakaj ne bi nekaj potegnil, če mu pripada.

gruntfürmich ::

Utk je izjavil:

in ga je ta prijatelj kateri ga je prosil za uslugo tudi tožil in to uspešno.

Normalno, ampak je plačala zavarovalnica. Morda sta se celo dogovorila in ni nobene zamere okoli tega. Zakaj ne bi nekaj potegnil, če mu pripada.

tudi to se dogaja, ja.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Terensko delo - lasten avto? Sprejeti? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
848825 (2954) nejc_nejc
»

Sluzbena pot - nadure (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
549462 (3442) Mato989
»

Izobraževanje službeno

Oddelek: Pomoč in nasveti
141477 (638) val46
»

Službeno izobraževanje in plačilo časa prevoza (službena pot na izobraževanje)

Oddelek: Loža
354016 (3020) UganiKdo
»

Potni nalogi

Oddelek: Loža
255011 (2591) Map

Več podobnih tem