» »

Avstrijec zmagal na sodišču proti VW prodajalcu: 'Obljubljali so doseg 230 km, v realnosti je pol manjši'

Avstrijec zmagal na sodišču proti VW prodajalcu: 'Obljubljali so doseg 230 km, v realnosti je pol manjši'

««
6 / 10
»»

Invictus ::

Kranj, vmes postanek da poberem sopotnika, Dunaj, opravki, pavza z malico in nazaj, 8 ur... Čez Maribor. šel po vizo za Uzbekistan...

Kaj vi sanjate o 4 urah do Dunaja, nimam pojma...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Utk ::

Tam kamor ti spadaš te vozijo na zadnjem sedežu in ti je čisto vseeno na kakšen pogon.

salesky ::

Gledam cene "hitrih" polnilnic pri Petrol.

Polnjenje na priključkih z nazivno močjo od 22,01 kW do 50 kW
    0,38 € / kWh (0.45€ če nisi "polno" registriran)


Polnjenje na priključkih z nazivno močjo nad 50,01 kW
    0,60 € / kWh (0.69€ če nisi "polno" registriran)


Ni to veliko preveč? To je že na istem nivoju kot ICE na 100km.

salesky ::

Odlično, nism niti vedel da je Ionity s hitrimi polnilnicami že pri nas.

energetik ::

Ti pa delaš napako, in računaš da z "drugim" avtom delaš silne letne km. Lej, zdajle imamo doma šele 3 mesece dva avta, prej smo za vse uporabljali samo enega. No, v teh 3 mesecih smo z drugim avtom naredili morda 150km. To je 600km na leto. Ni niti teoretične možnosti, da bi se EV izplačal. Ta zdaj drugi avto je bil kupljem 10 let nazaj za 6500EUR...
vires in numeris

Zgodovina sprememb…

energetik ::

Daj Inženir nehaj, veš da znam zase izračunat, kaj se mi izplača in vem kaj rabim. Ja, vežda bom šel zdaj nabavit EV, pa magari Dacio Spring, če pa imam doma že zamortiziranega bencinarja, ki mi bo v 1 letu požrl pod 100EUR bencina.
Za večino poti so ti tvoji Kitajci, ID3, Corse in Spring za mene mnogo premali, za to redno uporabljamo karavana s 600L prtljažnika.
vires in numeris

Zgodovina sprememb…

Kodrnusa ::

Ne mi o Tesli 3 ker sem opisal mojo izkušnjo z njo. Ne mores priti do Zagreba in nazaj ne da bi polnil. Seveda je problem v šoferju ker pritiska 150 km/h, ampak poanta je da je spet kompromis. Po zagrebu iskat polnilnico, klicat uber da te pelje tja kamor si namenjen, dez je padal.... V glavnem polom. Pa ne mi spet dajat gor da so realni dosegi. Sem kliknil in vidim da je mercedes na 1. Mestu kjer pise 600 km realno na avtocesti 470 km dosega. Seveda nikjer ne pise pri kateri hitrosti. A kdo mogoce rabi doseg 600km ko se po mestu vozi? Ne rabis ko gres na avtocesto in tam rabis tudi hitrost vsaj 130 km/h. Tam pa EV spet pocepne. Ce das na tempomat 150 km/h ti seveda baterija gre na manj kot polovico dosega.
Pa kakor sem napisal, tisti mali opelcki pa zoe avteki so samo za po mestu. Se clio je vecji avto od teh. Za 2. Avto ja, kaj vec zaenkrat še ne...

energetik ::

Lej sem ravno nabavil novo vozilo, tudi EV je bil v izboru. Ampak na koncu je padel hibrid.
Ker so vsi EVji, ki so na voljo na normalno ceno predragi in bi se mi prepozno povrnili. Še najbolj od vsega me je motil premali prtljažnik. Sicer bi verjetno nabavil starega Ioniqa. Ampak kaj naj, če pa sem novo vozilo nabavljal ravno zato, da dobim 600L+ prtljažnik.
vires in numeris

Kodrnusa ::

Pa vidim da nisi bil nikoli za Bežigradom v bs-3. Tam ne boš nikjer nikdar postavil polnilnice ker so avti en cez drugega parkirani, v grmih, na otroskih igriscih, ce prides po 7i molis za parking.. ni oznacenih parkingov in se ne bo nikoli dalo uredit. Prevec ljudi z prevec avti...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Kodrnusa ()

Kodrnusa ::

Pa ali obstaja kak električen suv ali da ni mali jajcek na tleh? Vem za Id4 pa enviaq tesla x to je pa to. Te avti so vsi 50k EUR plus...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Kodrnusa ()

Mato989 ::

Poznam nekaj ljudi ki živijo v bloku in imajo EV, nekateri imajo svojo garažo in polnijo tam, nekateri so uspeli postaviti polnilnico pred blok, nekateri pa imajo polnilnico v bližini in 1x do 2x na teden filajo na polnilnici in se nato do avta pripeljejo na električnem skiroju ki ga nato dajo v pritljažnik. Okrog 80 % Slovencev ima možnost polnjenja doma (že samo tistih ki živijo v hiši je 70 % po statistikah).


Torej vsi ti ki nimajo po defaultu so morali žrtvovat dodaten čas in trud da lahko živijo tako kot so prej z ICE... res spodbudno =)
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Mato989 ::

Ne, velika večina ljudi porabi manj časa za filanje električnega avtomobila kot pa porabi za filanje bencinskega avtomobila. Da priklopiš kabel v avto potrebuješ 5 sekund, da napolniš bencinarja pa 5 minut. 99 % časa zadostuje doseg ki se napolni čez noč za cel dan vožnje. Porabljen čas na mesec:

Bencinar: 2x na mesec po 5 do 10 minut na polnejnje znese : 2 uri do 4 ure porabljenega časa na leto
Električni avto: 5x mesečno priklop in izklop kabla po 5 sekund: 10 minut letno za vtikanje kabla + recimo 3x letno 15 minut na hitri DC polnilnici: manj kot 1 ura na leto.


Kako zdaj, prej si omenjal primere ko se vozijo prvo z ELEKTRIČNIM SKIROJEM DO EVja... kako pa tak čas obračunaš? Prej za ICE se niso vozli z električnim skirojem do avta ki se polni nekje... =)

Kako zdaj 5x mesečno? Če pa smo prej govorili da prideš domov in vsak dan priklopiš električni avto, torej računajmo na mesec 30x... oz vsaj toliko kot je delovnih dni torej v povprečju 20-21x po 5 sekund...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Mato989 ::

Ja 5x mesečno okrog. Če rabiš 2x tankati na mesec je to cca 1600 km mesečno. EV z dosegom dobre 300 km se bo za isti doseg moral filati cca 5x mesečno.


Ja samo da boš moral filat vsaj 2x več, sploh zato ker nikoli ne veš če boš drug dan rabil malo večji doseg da ti ne bo glih takrat zmanjkalo, za razliko od bencinarja kjer ti doseg omogoča ta luksuz da resnično tankaš v povprečju 2x mesečno.

Govora je bilo da doseg EVja ni pomemben KER ga itak priklopiš vsak dan ko sep ripelješ domov na dvorišče... in zdaj iz tega potegni statistiko =)
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

tikitoki ::

Kodrnusa je izjavil:

Najhuje je ko pišejo 600 km dosega, realno je pa pol tok. Pol pa pametujejo ne vozi 130 km/h, ne prizigaj klime, radia... Kompromis od starta naprej. Da pa se bom pri svojih letih z busom po ljubljani vozil pa ne bo šlo. Sem se celo mladost in še imam spomine poleti kako je smrdelo po švicu. Pa zgleda da tu nihče nima otrok, ko zagovarja javni prevoz. Eden na kosarko, drug na judo, sah, badminton... Kako bos to uskladil z busom? Aja pa eni zivimo v predmestju kjer ni javnega prevoza na 10 minut. Kaj pa zdej? Dokler bo toliko kompromisov, je EV samo za 2. Avto dober.
Pa da ne govorim o blokih. Sem živel v BS-3 (bežigrad), cca 5000 do 8000 prebivalcev. Parkinga ze tko ni, in so borbe da sploh parkiraš lahko, kam bos se polnilnice dal. Utopija zaenkrat. Sem v hiši in sem razmišljal o EV za drugi avto ker se vozim samo do LJ (20 km) 3 x na teden, pa otroke sola, vrtec, dejavnosti.
Potem pa pogledam da dobim za 35000€ en bogi EV z realnih 250 km dosega, ali pa iz Nemčije x3 2018 letnik z 70.000 km fully loaded. Sploh nima smisla delat primerjave, ker je udobje v velikem avtu veliko boljsa kot v zoe, ali tesla 3. Plus placa za robo ko se gre kam in se lahko nalozis.
Nesmiselno sploh primerjat razen ce nisi eko terorist ali pa mazohist...


Kaksna litanija cemu vsemu se ne bos odpovedal in problemov, ki kazejo zgolj na to, da si razvajeno dete.

Kodrnusa ::

Sem se vozil s Teslo 3 parkrat in teli tvoji podatki ne drzijo. Kolega prav da pod 400 km naredi povprecno. Se vozi vsak dan iz bleda v LJ in nazaj. Je mel ze primere ko je mel se par % in je molil boga da pride do doma. Res ga tera nimam kej rect ampak opevanih 600 km tudi 500 km se ni nikol naredu. On je drugac zelo zadovoljen.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Kodrnusa ()

energetik ::

A lahko ti mogoče ne citiraš 10km črev, da kaj napišeš?
Ja tale Wuling je ok. Namesto e-bika. Ne pa namesto 2. avta, ker to moraš imeti že za v štacuno podrto zadnjo klop. A se ga dobi v SLO, ima v SLO servis? Ne? Alora pridm večk'sno.
vires in numeris

Zgodovina sprememb…

slawc ::

Prosim, da ne citiraš 5/7 celotnega foruma. Wall of text je precej slaba metoda podajanja informacij...

eV != avto, med eV se štejejo e-skiroji in e-skuterji. Taka mala igrača je super za zabasana mestna jedra ne pa za dnevne migracije do 60 km v eno smer in 130 km/h po avtocesti.
LP, Slawc

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: slawc ()

a_borlak ::

Brez skrbi, naslednji varčevalni ukrepi in ukrepi za zmanjšanje izpustov bodo omejitve na AC na 120 ali morda celo 100, podkrepljeni s kamerami, sekcijskimi meritvami, itd. Bo to v roku 5 let ali prej, bomo pa še videli.

krucymucy ::

Vsak kolikor toliko funkcionalno pismen si bo sam izracunal koliko je domet.
Meni tudi pise v homologaciji da ima ICE avto porabo stiri litre. Seveda ima. 80km/h in nezno s plinom po regionalki.
Zakaj ni nihce tozil in dobil odskodnine ker tak ICE avto porabi 7 litrov?
Zakaj se sedaj obesajo na oglasevani domet EV?

Enako je z EV. e-Golf ima baterijo 24kWh, povprecna poraba je pa 16kWh na 100km - spritmonitor.
Ni tako tezko izracunati da je povprecni doseg 150km, vsak zase pa ve kako vozi. Tiscis? Dodaj 30% porabe. Delas guzvo po cesti? Zmanjsaj 30%

Enako je s teslo 3. Povprecna poraba je 19kWh. Tiscis? 300km. Delas guzvo? 550km.

slawc ::

Zato, ker se dogaja to kar se je dogajalo pri ICE leta nazaj: ni bilo jasnih pravil kako se oglašuje poraba, kako se meri poraba (na koncu je bil avto dobesedno olupljen vsega). Še vedno so mutni posli s porabo pri ICE, ampak javnost je sedaj bolj seznanjena in izobražena. Poleg tega, ker smo navajeni, da pri ICE težka noga pomeni drastično povečanje porabe in vseeno imaš v ozadju dobro oceno koliko km lahko narediš s tako in tako vožnjo, pri električnih pa večini ljudi to še ni jasno in sprejeto.
LP, Slawc

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: slawc ()

Ahim ::

bbbbbb2015 je izjavil:

Nemi razmišljajo o 'modrem'dizlu. Da bi oni sintetizirali dizel nazaj, da bi vlekli CO2 iz zraka. To so sicer že počeli v 2. sv. v. samo je bilo kolosalno drago.

V 2. svetovni vojni so iz premoga delali sinteticno gorivo, kavcuk itd., ne iz "CO2 iz zraka".

Mato989 ::

ICE avti imajo nekaj višji doseg, vendar je to irelevantno ker višjega dosega 99 % časa ne rabiš. Takrat ko ga pa rabiš pa postanke za WC in malico združiš z polnjenjem in na končno destinacijo prispeš v enakem času kot ICE avto.


To kar mi rabimo ali ne rabimo bomo odločali kupci ne nekdo drug za nas =)

Spet delaš napako da gledaš samo nakupno ceno, ne pa celotnega stroška lastništva. ICE je poceni za nakup, vendar na dolgi rok je precej dražji od EVja (za primerljiv avto). Ne pozabi da EV svoje kilometre dela z ceno 1 EUR na 100 km. Sicer pa Tesla je luksuzen avto (ICE ekvivalent je BMW M3 ki že stane enako, vendar uporablja 8 do 9x dražje gorivo in ima dražje servise). Tesla ima preveč dosega, optimum je nižje. Zakaj pravim nižje? Zato ker večji kot je doseg, dražja je baterija. Optimum ni pri 500 km kot ima Tesla, amapak je nekje pri 250 do 300 km.


Ok, delam mesečno 800km... kupim CLiota za 13k in plačujem dražji bencin od elektrike... ti pa kupiš Teslo za kolko je? 40 al 60k... kdaj bova break even?
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

ytodf ::

Kdor gre na Dunaj, mora pustiti prdce zunaj: klik.

Ahim ::

energetik je izjavil:

Mato989 je izjavil:

Prbebivalci blokovskih naselij se boste pač še naprej vozili z ICE ali hibridi, kaj je tu problem? Jasno ne boš vlekel kabla iz 3. štuka, no...


Problem je to, ker eni tukaj pametujejo da je VEDNO bolje EV in da doseg ne igra NOBENE VLOGE ker baje vzame 5 sekund da ga priklopim vsak dan na štrom čeprav vsi vemo da to ni res.
Enako eni pametujejo, da EV ni za nobenega. Resnica je nekje vmes. Z veliko ljudi bi sigurno že bil optimalna odločitev, vključno z najnižjim TCO na recimo 8 let.

A lahko das kaksen primer? Bojim se da mesas opozarjanje na nerealno fantaziranje nekaterih o zamenjavi celotnega voznega parka z ICE na elektricni pogon.

Razloge ste vecinoma ze izpostavili in sicer:
- marsikdo nima moznosti filat avta na svojem dvoriscu/v garazi/v sluzbi, torej filanje zanj predstavlaj opravek kot je zdaj obisk bencinske crpalke (na tem podrocju so elektricni avtomobili povsem nekonkurencni)
- kilav domet elektricnih vozil pomeni, da moras opravek s prejsnje tocke izvajat se pogosteje kot pri avtomobilih z ICE (torej ne samo da zapravis bistveno vec casa, tudi pogosteje ga mora zapravljati)
- neustrezna infrastruktura, ki bo najbrz se lep cas (mogoce "za vedno"? odvisno od ekonomike nadgradnje omrezja, ampak ta seveda nikakor ne bo zastonj, kar iznici trenutno prednost elektricnih vozil pri storskih porabe) onemogocala filanje doma cisto vsem tistim, ki bi vsaj teoreticno lahko postavili lastno polnilnico
- tranzit; Slovenija je tranzitna drzava, morda nekako tako kot Luxemburg, tam se zaradi davcnih razlik ljudje redno ustavljajo ne bencinskih crpalkah, ko grejo skozi (nizje cene kakor v sosednjih drzavah), tiste crpalke in promet na njih se meni zdijo nepredstavljive za nase razmere in ce bi vsaka stranka namesto ~5 minut morala cakati na polnitev avta recimo 2 uri (~20x dlje), bi to pomenilo da bi za strezo enakemu stevilu vozil morali imeti 20x vec polnilnic kot imajo trenutno tankstel, 20x parkirnih mest in kdo ve kaksen elektricni prikljucek oz. kar lastno elektrarno ... ce se ves tranzit skozi Slovenijo odloci tankat elektriko pri nas, bo isti problem treba resit tudi pri nas

Cisto objektivni pomisleki ... dalec pa od tega da "EV ni za nobenega primeren". Tisti z lastnimi elektrarnami, ki elajo dovolj kilometrov (da se jim povrne razlika v ceni v obliki prihranka pri gorivu) so tipicen primer skupine, za katere so elektricni avti lahko "no-brainer" ...

Mato989 ::

Saj jaz se strinjam da je EV super... pogoj je to da živiš v bajti in imaš sončno elektrarno(celice) na strehi ki proizvajajo višek elektrike ki je ne porabiš za bajto in imaš zunaj pripravljen kabel da priklopiš.

V takem primeru je EV odlična izbira... v večini drugih primerov je manj odlična.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

DostMam ::

In je k ceni treba prišteti investicijo v sončno elektrarno, ki se (baje) izplača čez 7 let...

feryz ::

Še prej. Če imaš eno levo in eno desno roko. Če pa jo plačaš kot tukajšnji pametnjakoviči, lahko komot računaš na 15 let.
Razen če ... pogodbe niso narejene le za deset let in se zna teh 15 odplačilne še podaljšati.
Plus, vemo da bo treba panele tudi dol pobrati. Nekako tako zaželeni bodo takrat, kot danes azbest. Kar probajte razkriti malo večjo streho, pa vam bo vse jasno.

m0LN4r ::

ytodf je izjavil:

Mato989 je izjavil:

Problem je da četudi je DOVOLJ 300km dosega (realnega= je to še zmeraj večkrat filanje kot tankanje danes, torej je QUALITY OF LIFE SLABŠI! Pa še dražji avto je.

Rešitev eko fašistov je seveda podražitev bencina namesto pocenitev EV =) Kot zmeraj, nekaj bi naredili privlačno ne zato ker bi postalo boljše in ceneje ampak ker bi obdavčili drugo da bi bilo to bolje

Meni bolj pogosto filanje v večini leta ni problem (hiša, kmalu končno SE); med tednom, mogoče delamo do 50km skupaj, čez večino vikendov do 200km skupaj, v času dopustov (rednih ali izrednih) pa do 1500km skupaj. Problem vidim v času dopustov in kakšnih neplaniranih poteh. Večkratno polnjenje samo po sebi ni problem, je pa zaenkrat velik špilferdeber čas polnjenja.
Tebi zelo verjetno v zivljenju se se ni nic zgodilo na cesti ali pa nikoli nic ni prislo vmes, da si tako ziher ziheras.

Vsak dan 50km, kot pribito, nic te ne more ustavit.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

m0LN4r ::

Mr.B je izjavil:

Invictus je izjavil:

Tem EV fanom ni jasno, da infrastruktura nikjer na svetu ne podpia 100% tamenjave ICE z EV.

A je EV prihodnost? Najbrž je. Ampak ne v obliki za baterijami, sploh ne za velik doseg...

Sam si bom najbrž naslednji avto ubodel priključnega hibrida, da imam za po mestu elektriko, če jo zmanjka, potem bencin, pa še za dolge fure, mraz, klance ni panike...

?

Statistika 1
Statistika 2


Problem je le cena, pač za 1ok€ avtom ravno ne boš imel dosega...
Zato pa je potrebno imeti urejen javni prvoz, potem avta za 10k€ tako in drugače ne rabiš. In je cenovno najem za dopust in izlet cenejši.

Jebes javni prevoz, dokler se moram drzati neki urnikov, kdaj in do kam se lahko peljem.
Pesacenja do in cakanja na postajah je tudi izgubljen cas.
- Do najblizje postaje imam pes 15 minut v enakem casu sem z avtom marsikje ze na cilju.

BUS me pripelje samo do postaje, avto pa od hise, do cilja v 99,9% primerih, hitreje, ampak kar je najbolj pomembno udobneje in fleksibilneje, 1-4 oseb + moznost prtljage, kadarkoli, kjerkoli.

Lahko se se tako zelo uredi javni promet, v manjsih mestih in vaseh ne bo zamenjal avta. Nismo mi v new yorku. Od ca. 40 sodelavcev v mestu se z busom/vlakom pripeljejo edino nasi vajenci, ki se nimajo izpita.
- Med malico, grem z avtom po opravkih, lahko skocim na posto, obcino, zdravstveno, lahko skocim po malico vmes, you name it. V enakem casu z busom ne prides nikamor, ker vecino casa zgubis s pesacenjem do postaje + cakanje + pesacenje od postaje in nazaj po isti poti, pol pa se z papirji ali kaksnim paketom v roki, itak.
BUS je za reveze brez avta po ekstremno nasicenih mestih, taksnih pa prinas ni, razen nekaj evropskih prestolnic, pa se ta niso bas natrpana, ker imajo povsem drugacno arhitekturo pozidave, kot ameriska velemesta.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

m0LN4r ::

Mr.B je izjavil:

Mato989 je izjavil:

Saj to je ravno problem, zdaj imaš za 13k s Cliotom komot dosega 750km ali več...

Javni prevoz NE MOREMO uredit v SLO tako da folk ne bi potreboval avtov za dnevna opravila kot je pot v službo, pot v trgovino itd... ni variante... prvi pogoj da se javni prevoz splača je to da je CENEJŠI kot avto ampak reševanje da je javni prevoz cenejši na način da dvignemo cene avtom je perverzen način opravičevanja javnega prevoza.

Druga težava javnega prevoza je ČAS prevoza...

In tretja je ko kupiš več kot gre v nahrbtnik... kaj boš šel v bauhaus po 2 nočni omarici in to tovoril z javnim prevozom domov? Aja ne vaš izgovor je plačaj dostavo 20€... ali pa izposodi avto za 20€... res smiselno.

Avto je univerzalno koristno prevozno sredstvo in celo Slovenijo smo uredili na način da je avto nek nepogrešljiv del gospodinjstva... nekako kot internet. Zdaj bi pa eni radi v 10 letih to spremenili običajno na načine ki razkurijo ljudi ker so administrativni ne "naravni"

EV je odlična stvar, če imaš bajto, sončne celice in se pripelješ na parkirišče in narediš 2 koraka potegneš kabel ki je pripravljen in ga priklopiš... pa še v tem primeru je za moj okus dober EV občutno predrag, ampak recimo da se bo to uredilo v nekaj letih.


Ne blamiraj se, do prve železniške postaje in avtobusne postaje tudi v v tvojem mentalmen dosegu vukojebine ne rabiš avta z dosegom 600km. To da pa imaš iz vukojebine do delovnega mesta 2x na dan možnost javnega prevoza, je pač problem neobstoja javnega prevoza.

Prosim, vsi bi radi imeli maksimalno 3 minute do postaje in avtobus na vsakih 5 minut.
Ca. okoli 200 busov na dan za eno postajo v radiusu 3 minute pesacenja, da zadostis fleksibilnim potrebam VSEH.
V vsako ulico prosim, ne samo na glavno ulico.
Pa od ciljne postaje potem vso potrebno infrastrukturo maks. 3 minute pes dalec.

Najbolj efektivno bi bilo, tako kot sem bil Ingolstadtu v enem bloku. En vecji blok, zgoraj stanovanja, spodaj + en del 1. nadstropja pa skoraj vse potrebno za vsakdan. Torej zgoraj so bila stanovanja, spodaj v pritlicju pa restavracija, kebab, frizer, zobar, supermarket, posta, igralnica za deco, trafika in salter od neke banke, v prvem stuku pa se nekaj pisarn od zavarovalnic, notar, pa podobno.
No, ko imas to, potem imas potrebo po tem, da sploh gres kam z avtom izredno, zreducirano na nek najnizji minimum.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

m0LN4r ::

Mr.B je izjavil:

Mato989 je izjavil:

Ne gre se za to da rabiš ali ne rabiš dosega 600 ali 700km, gre se za to da ne rabiš VSAK JEBEN DAN(ali drug dan) AVTA PRIKLAPLJAT NA POLNILEC kot da ni dovolj že pofukan telefon...

Kdo pravi da NUJNO rabimo 600km dosega, gre se za to da je 600 ali 700km dosega nek STANDARD na ICEjih in to pričakujemo za podoben denar od EVjev če se že gremo napredek... drugače je to samo manj za več denarja.

To da pa imaš iz vukojebine do delovnega mesta 2x na dan možnost javnega prevoza, je pač problem neobstoja javnega prevoza.


Seveda je problem, in četudi bi bil 20x na dan, bi bil enak problem potem ker ga nihče ne bi koristil ker bi za tiste 4 ljudi ki bi jih naenkrat peljal bila cena 15€ na vožnjo nato pa spet nismo nič nardili ker samo dvigamo cene in se pol spet bolj splača dražji EV... torej na koncu bo vse enako samo vse bo dražje... BRAVO!




Ne gre se za to da rabiš ali ne rabiš dosega 600 ali 700km, gre se za to da ne rabiš VSAK JEBEN DAN(ali drug dan) AVTA PRIKLAPLJAT NA POLNILEC kot da ni dovolj že pofukan telefon...
Kdo pravi da NUJNO rabimo 600km dosega, gre se za to da je 600 ali 700km dosega nek STANDARD na ICEjih in to pričakujemo za podoben denar od EVjev če se že gremo napredek... drugače je to samo manj za več denarja

EV Avti z realnim dosegom 600km obstajajo, to da si ga ne moreš privoščiti je tvoj problem.
Pustimo da če delaš 10km na dan, pa to ni do javnega prevoza (ter tistih tvojih robnih pogojev), avta ne rabiš.
In pod robne pogoje štejem tudi tiste ki vsak dan zavestno in to leta delajo 600km.
Tudi če se ti ne da filat, boš iml opcijo kupiti EV v najemniškem modelu za baterijo, Avto bo poceni, ceneje kot clio. Tako da se sprijazni, avto je bil vedno ego simbol, noben ni gledal stroške.


Seveda je problem, in četudi bi bil 20x na dan, bi bil enak problem potem ker ga nihče ne bi koristil ker bi za tiste 4 ljudi ki bi jih naenkrat peljal bila cena 15€ na vožnjo nato pa spet nismo nič nardili ker samo dvigamo cene in se pol spet bolj splača dražji EV... torej na koncu bo vse enako samo vse bo dražje...


Kot sem rekel, pač uredite si javni prevoz, ker 15€ je drago. Celo za tiste iz Avstrije, tam pride letna karta avstrijskih železnic za celo družino po celi Avstriji 2000€. Če ti je drago boš pač dobil kitajca....Itak glede na količino ki že sedaj delajo in s ceno goriv ki grejo vedno višje ti pač bo status china.

Ja in?

Sem bil na vlaku v Avstriji oz. cez celo Avstrijo, pa ni glih videti, da bi se Avstrijci masovno guzvali na vlaku. Se kr lepo z avti vozijo, tisti ki ga imajo. Vlak je bil prakticno gledano prazen, ce odstejem turiste in tujce na njem.
Najbolj naguzvan vlak je bil do zdaj, ko sem se peljal poslovno od Münchna do Leipziga, ampak to ni bilo naguzvano z dnevnimi migranti, ampak poslovnimi izletnikarji z rukzaki in turisti.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

tikitoki ::

Kodrnusa je izjavil:

Sem se vozil s Teslo 3 parkrat in teli tvoji podatki ne drzijo. Kolega prav da pod 400 km naredi povprecno. Se vozi vsak dan iz bleda v LJ in nazaj. Je mel ze primere ko je mel se par % in je molil boga da pride do doma. Res ga tera nimam kej rect ampak opevanih 600 km tudi 500 km se ni nikol naredu. On je drugac zelo zadovoljen.


TO je se najmanjsa tezava. Problem je, da bo cez 3 leta imel polovico tega dosega. Menjava baterija pa je draga in tudi okolju neprijazna.

m0LN4r ::

Vsi podatki IZ PRAKSE kažejo da zadeva zdrži 20 let in več (pričakovana kapaciteta po 20 letih je okrog 70 do 80 %).
TO PRAKSO bomo videli sele, ko bodo tesle na avto.net stare 20+ let. Do takrat to ni nobena praksa, ampak larifari.

Ne gre za nikakoršno fantaziranje, ves vozni park SE BO zamenjal iz ICE na električni pogon slej ko prej, je samo vprašanje časa. Mnoge države po svetu (med drugim tudi Slovenija) so prepovedale prodajo novih bencinskih in dizelskih avtomobilov od 2030 do 2040 naprej. Norveška že od leta 2025 naprej.Čekiraj tukaj če ne vrjameš:
Phase-out of fossil fuel vehicles @ Wikipedia
To bodo, do takrat lepo podaljsali. Sicer pa lih prav, takrat bodo trenutni ICE glih dovolj stari za menjavo.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

tikitoki ::

Za zacetek bi bilo smiselno urediti in subvencionirati soliden javni prevoz in nato dodatno obdavciti osebni prevoz. Ce zelsi luksuz bos placal, jebi ga. Seveda je to bogokletno, dokler se superbogatasi prevazajo z manjimi mesti na vodi. Sam dejansko to nikogfa ne moti, ker vsi zgolj fantazirate kako bo lepo, ko bom jaz bogat.

ginekk ::

Črpalke so že tu in je trajalo nekaj časa da smo prišli do sem, sigurno ne 10-15 let kot eni sanjate za EV.

m0LN4r ::

Da namestiš navadno vtičnico na vsako parkirno mesto ne stane veliko.
Pa kje ti zivis, da te ne ukradejo?
Zacnimo s prvo postavko, koliko stane izrez asfalta in ponovno asfaltiranje?
Kabel, omarica, delavci, pa da zadeva ustreza vsem varnostnim standardom in zdrzi par let naravnih vplivov in da se glih ne unici, ce malo bolj grdo pogledas to vticnico.



Kako naresti polnilnice pred bloki? Enostavno, spišeš zakon da morajo vsi bloki po letu 2025 imeti polnilice po zakonu in problem se reši sam od sebe.
Itak. Ti bos reseval probleme tako, da se jih uzakoni, narod pa naj placa.
Ves koliko evrov stane postavitev garazne hise za 100 avtomobilov s 100 polnilnicami?
Tak na oko, s stroskom parcele vred, vse faze gradnje, do kljuca? Samo sprasujem, pa slovenske cene prosim, ne tiste iz etiopije.

Imamo avtomobile ki so stari cca 10 let in imajo še vedno okrog 90 % dosega.
Jaz imam tudi 10 let star telefon in baterija je se cisto kul.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

m0LN4r ::

Za eno polnilno mesto: Izrez betona kakšno uro dela (recimo 30 EUR na uro da je plačano), ponovno betoniranje morda še ena ura (verjetno manj ampak ok), torej skupaj 60 EUR. Beton stane 40 EUR na m3, potrebuješ morda 1 kubični meter (kanalček širok 5 cm). Ajde dajmo 2 kubična metra (20 metrov dolžine). To je še 80 EUR dodatno, smo na 140 EUR. Računaj še ena ura električarja za priklop in smo na 200 EUR, plus še navadno gospodinjsko vtičnico in varovalko če smo dobrodušni in zaokrožimo navzgor rečemo 250 EUR za vse skupaj. Toliko se na gorivu prihrani v samo parih mesecih. Pa tudi če podvojiva izračunan znesek.
No saj se mi je zdelo, da nimas stika z realnostjo.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

ginekk ::

Ok, Ok. Samo še zanima me, če si kaj v lajfu kdaj postavil zares.

Drugače pa postavi reminder, pa da vidimo leta 2030, čez 8 let, kje smo z EVji.

ginekk ::

Saj berem te novice z velikim zanimanjem, samo eno so želje in napovedi, drugo je realnost.
Prodajali bodo tisto kar bodo kupci hotli imet.

Pithlit ::

Ampak tist 1EUR na 100km je tud mal nerealno iz riti potegnjen. Če se samo na to obesim. Dosti bolj realno je da se nekje pač moraš ustavit in zadevo napolnit. Polnilnice na raznih avtocestah pa še zdaleč niso poceni. Iirc je en cajtng naredu test k so se z eno navadno teslo peljal iz lj do Kopra in nazaj. Pa vmes 'tankal' na avtocesti. In prišli na malenkost čez 4EUR/100km. To dejansko ni poceni. In je precej realen scenarij. Pa to je bilo preden je šla elektrika v nebo.

Ne rečem da so stvari neuporabne ali neugodne. Rečem pa da za večino ljudi v slo računice ni. Enostavno. In ne, tudi infrastrukture ni. Kdor misli da je, nima stika z realnostjo.
Life is as complicated as we make it...

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: Pithlit ()

Kripto mesi ::

Sosed zadnjič šel cca celje - portorož in nazaj, enyaq, tempomat 130km/h (v praksi še manj), poraba 23kwh/100km, vmes se je moral ustaviti in napolniti 20kwh za 12EUR. Torej 12EUR za manj kot 100km, kar drago. Je pa res, da ima doma SE, tako da večinoma polni zastonj. 1EUR na 100km je pa utopična cena, prav tako, kot je tipo zajel vse passate, od tistih prastarih, ki so kurili dosti več. Se vidi, da živi daleč od realnosti, bolj na teoretičnih izračunih.

Zgodovina sprememb…

Pithlit ::

Ok genialac. Konkreten primer:

Jaz sem si kupila bajto. Letnik 1994 (projekt - važno za potem). Nimam garaže. Najbližji javni parking je 2 ulici, 50-100m stran, odvisno od boksa (normalen scenarij). Kako si ti veleum dejansko predstavljaš polnjenje? A tko da tisto 70kwh baterijo polnim prek 100m+ podaljška? Pri 0,6kw? Pa dajmo rečt da se polni pri 2kw. Celih 16kw na noč. Kje je še ostalih 52? Bajta projektirana 1994, dokončana 1996... če vklopim eno kuhališče na steklokeramiki pa pečico zraven (normalen scenarij, bi rekla) lahko samo molim da se mi slučajno ne vklopi še bojler... da ne vrže vsega skupaj ven. Da, vem da to ni glih normalno, ampak ni edina taka napeljava v naši državici). Da ne govorimo o javnem kablovju in trafotih... Večina zasnovana za stanje nekje leta 1970.

Dnevno delam od 85 do 150+ km. Večinoma sem od bajte nekje od 6h zjutraj do 9h zvečer. Kakšno konkretno rešitev mi predlagaš? 2kw polnjenje očitno ne bo zadostovalo. Dam bojler na nafto? Šporget na plin (to sploh ni slaba ideja)? Zamenjam komplet inštalacijo po bajti? Naredim lastno polnilnico na javnem parkingu (in molim da bo ravno tisti boks fraj ko pridem domov? Že tako molim da je bilo Kater boks fraj - pa ponavadi pristanem 500m stran od bajte)? Molim da se ne najde kreten ki bi mojo privat polnilnico uproabljal? Ali pa da mi enostavno podaljška kdo ne spizdil/uniči?

En konkreten odgovor. Eno rešitev. Delujočo. Za 1€/100km. Prosim. Ker si očitno edini tukaj v stiku z realnostjo.
Life is as complicated as we make it...

Gejspodar ::

Noro, inženir je še Pithlit razpizdil s svojimi psihoznimi nebulozami. Pri njemu ne gre zmagati, bo nalepil 6 youtube videov, na tvoje argumente pa ne bo odgovoril, zato ker lahko "99% slovencev fila doma, od 22:00-7:00 za 1€/100km, pa btw, baterije VEDNO zdržijo 60 let" :))

Utk ::

Kako pa boš to izvedel za kakšno stolpnico s 100 ali več stanovanji, parikirnih prostorov pa je kakšnih 50?


Jaz sem si kupila bajto. Letnik 1994 (projekt - važno za potem). Nimam garaže. Najbližji javni parking je 2 ulici, 50-100m stran, odvisno od boksa (normalen scenarij).

Predvsem tako, da se take neumnosti enostavno ne dovolijo. Hiše in bloki brez parkinga.
Spustite se na realna tla, take hiše in stanovanja so že danes ničvredna. Kdo kupi hišo brez parkinga? Kdo kupi stanovanje brez parkinga? Vsi vemo kdo...
Da so reveži zmeraj jebene stranke, in da tudi zmeraj bojo, pa res ni neka novost. Vprašanje tu je samo, če si bojo ti isti reveži lahko privoščili vožnjo na nafto po 100 km dnevno. To bo tisto, kar bo zares drago. Ne pa štekar na parkingu.

energetik ::

Inženir sicer zna računat, ampak na žalost vedno jemlje najugodnejše in mejne primere, da bi potrdil svoj prav.
Kot je npr. poraba 14kWh/100 in nočna tarifa 5c/kWh, zraven pa še EV uvožen iz Kitajske za 15k.
vires in numeris

Pithlit ::

Utk je izjavil:

Kako pa boš to izvedel za kakšno stolpnico s 100 ali več stanovanji, parikirnih prostorov pa je kakšnih 50?


Jaz sem si kupila bajto. Letnik 1994 (projekt - važno za potem). Nimam garaže. Najbližji javni parking je 2 ulici, 50-100m stran, odvisno od boksa (normalen scenarij).

Predvsem tako, da se take neumnosti enostavno ne dovolijo. Hiše in bloki brez parkinga.
Spustite se na realna tla, take hiše in stanovanja so že danes ničvredna. Kdo kupi hišo brez parkinga? Kdo kupi stanovanje brez parkinga? Vsi vemo kdo...
Da so reveži zmeraj jebene stranke, in da tudi zmeraj bojo, pa res ni neka novost. Vprašanje tu je samo, če si bojo ti isti reveži lahko privoščili vožnjo na nafto po 100 km dnevno. To bo tisto, kar bo zares drago. Ne pa štekar na parkingu.

Še nekdo ki nima stika z realnostjo. Dej konkretno rešitev podaj. Ne pa "reveži ste!". Jaz sem ti konkreten primer slovenskega povprečneža. Takih nas je od oka tam 80%. Kako boš nam prodal tehnologijo ki se ne izide pod nobeno črto?

Pa dej, genialac #2, povej še kako boš javno infrastrukturo rešil? A tko da bi, kot genialac #1, postavil ene 2-3 nuklearke v Luko Koper za ladje filat? Šlo infrastruktura gladko počepne takoj ko povprečneži ppriklopimo vse te baterije. Vama še niti sanja ne kaj vse ta špas potegne za sabo.

Ja, jaz bi tudi en fajn EV. Ni izven mojega dometa (tolk o reveži). Ampak na moje vprašanje mi vidva genialca nista odgovoriti. Zakaj? Ker nimata pojma kako problem rešit. Sam nabijata in navijat a za svojo stran. Tko kot Lukec. K bi rešu cel svet z eno potezo, ne zna pa povedat kolk bi ta poteza na drugi strani stala. Vse lepo in prav, ampak realnost je glih en mau drugačna. A kar prepovedal bi bajte brez parkinga? Z zakonom ali odlokom? Stanovanja tudi, a? Bravo, kam bomo pa vse avteke ftaknili? Sta se vidva genialca kdaj zapeljala mal po Ljubljani? Sta mogoče videla kolk pleha je pa kje vse je parkiran ta pleh? Dejta z zakonom ali odlokom najprej to rešit. Kam veš ta pleh dat da se bo lahko filal čez noč.

Jaz imam sicer idejo. Kar ceste spremenit v endless, continuous brezžične polnilnice. Se bojo avteki kar sproti filal. Neomejen doseg! Ne glede na to kolk hitro se kdo vozi pa tud če klimo fura na 32 k je zunaj -27. Kaj bi raje to uzakonili? Pri takih genialnih kot sta vidva to ziher ne bi bil noben problem. A vesta kolk muh na en mah se ubije? Najmanj 6!
Life is as complicated as we make it...

Utk ::

Nobene rešitve ne rabimo. Rabimo avte, ki se prodajajo po realni ceni in grejo na gorivo, ki se prodaja po realni ceni z vsemi stroški posledic. Če bo 100 km na nafto stalo 20 evrov (nekaj zarad zdravljenja bolezni, nekaj zarad kompliciranih filtrov), 100 km na elektriko pa 3 evre, se bojo rešitve ponujale same od sebe. Brez skrbi, ti boš vseeno lahko ostala v svoji hiši in se vozila enako kot zdaj. Samo splačalo se ti morda ne bo. Če živiš v centru nekega mesta, da imaš 100 metrov do avta, voziš se pa v drugo mesto v službo, potem je to že fail sam po sebi. Nihče drug ne bo reševal vaših problemov. Si jih boste morali kar sami. Če se bo nek blok odločil postavit polnilnice, si pač bo. Če si drug blok ne bo, si jih pač ne bo. Zakaj bi nekdo moral prit in jih postavit? A bo meni tudi kdo pred garažo potegnil kabel?

Mato989 ::

Utk je izjavil:

Nobene rešitve ne rabimo. Rabimo avte, ki se prodajajo po realni ceni in grejo na gorivo, ki se prodaja po realni ceni z vsemi stroški posledic. Če bo 100 km na nafto stalo 20 evrov (nekaj zarad zdravljenja bolezni, nekaj zarad kompliciranih filtrov), 100 km na elektriko pa 3 evre, se bojo rešitve ponujale same od sebe. Brez skrbi, ti boš vseeno lahko ostala v svoji hiši in se vozila enako kot zdaj. Samo splačalo se ti morda ne bo. Če živiš v centru nekega mesta, da imaš 100 metrov do avta, voziš se pa v drugo mesto v službo, potem je to že fail sam po sebi. Nihče drug ne bo reševal vaših problemov. Si jih boste morali kar sami. Če se bo nek blok odločil postavit polnilnice, si pač bo. Če si drug blok ne bo, si jih pač ne bo. Zakaj bi nekdo moral prit in jih postavit? A bo meni tudi kdo pred garažo potegnil kabel?


Tako je, samo do teh realnih cen naj pridemo na podlagi ponudbe in povpraševanja ne na podlagi dodatnega obdavčevanja oz. ne na podlagi različnega obdavčevanja enega in drugega "gorica" za vse vrste avtomobilov... če bi bila trošarina na elektriko enaka kot na bencin in dizl bi bilo zanimivo videt kako fejst se splača =) In to se bo zgodilo, enako bo z registracijo... kaj mislite če bomo vsi na EVjih da ne bo cestnine? OPTIMISTI =)
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Utk ::

samo do teh realnih cen naj pridemo na podlagi ponudbe in povpraševanja

Cene avto so itak glede na to, v ceni (davkih) goriva morajo bit pa vsi realni stroški tega goriva.

Mato989 ::

Utk je izjavil:

samo do teh realnih cen naj pridemo na podlagi ponudbe in povpraševanja

Cene avto so itak glede na to, v ceni (davkih) goriva morajo bit pa vsi realni stroški tega goriva.


Kaj pa je to "realni strošek"? Je trošarina realni ali IZMIŠLJEN STROŠEK... je DDV realni ali IZMIŠLJEN strošek s strani ljudi/države? Realni strošek je za mene strošek pridobitve goriva...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
««
6 / 10
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kateri električni avto? (strani: 1 2 3 451 52 53 54 )

Oddelek: Na cesti
2690235979 (6033) solv
»

Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 419 20 21 22 )

Oddelek: Loža
1058124245 (84310) D3m

Zakaj vodikovi avtomobili in tovornjaki NISO prava stvar (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
17923792 (21829) bluefish
»

Tudi Volvo pripravlja električne tovornjake (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
16957376 (51702) Jackass

Več podobnih tem