Forum » Znanost in tehnologija » Matematicni "paradox" - vsaj.
Matematicni "paradox" - vsaj.
X-Man ::
Tole digitalno/analogno so razjasnili že z problemom zajca in želve ene 100 let nazaj -- zah,zeh
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Marjan ()
Thomas ::
E niso! Zenov paradox NE obračuna z zveznostjo. Lahko se ga znebimo tudi v zveznem, z neskončnimi vsotami pač.
1/10+1/100+1/1000+1/10000+ ... =1/9
1/10+1/100+1/1000+1/10000+ ... =1/9
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Warden ::
Ta tvoj player je slabo definiran. Vodi do protislovji.
Graf hitrosti točke v odvisnosti od časa v tem tvojem svetu ni zvezna funkcija. Trdim, da bi morala biti. Zakaj? Poglejmo:
Izračunajmo odvod hitrosti v točki 0(na tem grafu):
v'=0
Tudi na vsaki točki večji od nič je v'=0, pravzaprav je to res na vsaki točki tega grafa. Odvod hitrosti(po času) pa je pospešek. V tem tvojem svetu naj bi veljalo naslednje:
1)Dv=1m/s (Dv je mišljeno kot delta v, označuje pa spremembo hitrosti od časa t=0s, do časa npr. t=3s)
2)Dt=3s (mišljeno kot delta t, sprememba časa)
3)v'=0 (odvod hitrosti po času je nič, to velja v vsaki točki)
4)a=0 (povprečna vrednost pospeška)
5)Dv=a*Dt
6)1=0*3
Očitno je tukaj nekaj narobe.
Ali sem jaz kaj zaštrikal ali pa je z definicijo tega playerja nekaj narobe.
Graf hitrosti točke v odvisnosti od časa v tem tvojem svetu ni zvezna funkcija. Trdim, da bi morala biti. Zakaj? Poglejmo:
Izračunajmo odvod hitrosti v točki 0(na tem grafu):
v'=0
Tudi na vsaki točki večji od nič je v'=0, pravzaprav je to res na vsaki točki tega grafa. Odvod hitrosti(po času) pa je pospešek. V tem tvojem svetu naj bi veljalo naslednje:
1)Dv=1m/s (Dv je mišljeno kot delta v, označuje pa spremembo hitrosti od časa t=0s, do časa npr. t=3s)
2)Dt=3s (mišljeno kot delta t, sprememba časa)
3)v'=0 (odvod hitrosti po času je nič, to velja v vsaki točki)
4)a=0 (povprečna vrednost pospeška)
5)Dv=a*Dt
6)1=0*3
Očitno je tukaj nekaj narobe.
Ali sem jaz kaj zaštrikal ali pa je z definicijo tega playerja nekaj narobe.
Thomas ::
Definicija playerja je povsem v redu, razen da je v gnilem kontekstu. Kar je bil pa namet prikazati.
Vedno naj bi lahko vsaki sliki definiral nek movie, ki se v tisti sliki začne, nadaljuje pa v eni ali drugi smeri.
Če obstajajo slike in obstajajo muviji - ni razloga da ne.
Vendar ne obstajajo. Namen tegale miselnega eksperimenta je, dokazati da ne. Ker vodi v absurd.
Vedno naj bi lahko vsaki sliki definiral nek movie, ki se v tisti sliki začne, nadaljuje pa v eni ali drugi smeri.
Če obstajajo slike in obstajajo muviji - ni razloga da ne.
Vendar ne obstajajo. Namen tegale miselnega eksperimenta je, dokazati da ne. Ker vodi v absurd.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Thomas ::
Če pa obstajao zvezne slike in zvezni muviji v obe strani, funkcija ki jih pa povezuje pa ne more biti taka kot opisana - je pa to tudi nekaj zelo novega zame.
Doslej ni bilo nobenih takšnih ovir povedanih nikjer. Bodo zdej? Samo zato da ne bi kdo obrekoval neskončnost?
Back to the drawing board, infinitists!
Doslej ni bilo nobenih takšnih ovir povedanih nikjer. Bodo zdej? Samo zato da ne bi kdo obrekoval neskončnost?
Back to the drawing board, infinitists!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Warden ::
Definicija ni vredu.
Probajmo ta player opisati v "bolj matematični" obliki. Ti definiraš ta player nekako takole:
1)Če je odmik x nenegativen, je hitrost v=1. To lahko zapišemo kot neko funkcijo:
f1(t,x)=v, če x>=0
2)Če je odmik x negativen je hitrost v=0. Se pravi:
f2(t,x)= v, če x < 0
Upam da se do sem strinjava.
3)Sedaj pa trdiš da je v točki x=0, x odvisen od hitrosti. To lahko napišemo kot:
f3(t,v)=x
To je v nasprotju z (mojim "prevodom") tvojih predpostavk, ker tam nastopa x kot neodvisna spremenljivka. Lahko bi sicer točko 1) spremenili in definirali f1(t,v)=x, ampak bi na koncu pravtako prišlo do protislovja.
Možno je, da sem napačno "prevedel" tvoje predpostavke. V tem primeru povej katera točka(1,2 ali 3) je napačno interpetirana.
Če nobena, potem to pomeni da v "matematičnem svetu" ta definicija playerja ni vredu.
Probajmo ta player opisati v "bolj matematični" obliki. Ti definiraš ta player nekako takole:
1)Če je odmik x nenegativen, je hitrost v=1. To lahko zapišemo kot neko funkcijo:
f1(t,x)=v, če x>=0
2)Če je odmik x negativen je hitrost v=0. Se pravi:
f2(t,x)= v, če x < 0
Upam da se do sem strinjava.
3)Sedaj pa trdiš da je v točki x=0, x odvisen od hitrosti. To lahko napišemo kot:
f3(t,v)=x
To je v nasprotju z (mojim "prevodom") tvojih predpostavk, ker tam nastopa x kot neodvisna spremenljivka. Lahko bi sicer točko 1) spremenili in definirali f1(t,v)=x, ampak bi na koncu pravtako prišlo do protislovja.
Možno je, da sem napačno "prevedel" tvoje predpostavke. V tem primeru povej katera točka(1,2 ali 3) je napačno interpetirana.
Če nobena, potem to pomeni da v "matematičnem svetu" ta definicija playerja ni vredu.
Thomas ::
Že točka 1 je narobe. Slika na pozitivni strani trigga movie, ki se začne v tisti točki in teče proti negativnim vrednostim. Ali z drugimi besedami, movie lepo teče proti - skozi ves +. Ne pospešuje in ne zavira.
Vsi movieji so enako hitri. Vsi frejmi iz intervala (n,n+1) pridejo v eni časovni enoti.
Nobenega pospeševanja filmčkov ni, kot da bi se dogajali na starih kino napravah. Nobenih delayev ni. Idealni svet teorije množic.
Če ni mogoč ... kaj morem?!
No, strinjal se boš, da na pozitivni strani komot tako playa. Kdaj ne more več?
Vsi movieji so enako hitri. Vsi frejmi iz intervala (n,n+1) pridejo v eni časovni enoti.
Nobenega pospeševanja filmčkov ni, kot da bi se dogajali na starih kino napravah. Nobenih delayev ni. Idealni svet teorije množic.
Če ni mogoč ... kaj morem?!
No, strinjal se boš, da na pozitivni strani komot tako playa. Kdaj ne more več?
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Thomas ::
Po naravnih številih komot skačemo na takle način: Če smo na sodem N, potem skočimo na N/2.
Če smo na lihem, skočimo pa na 3*N+1. Vsako sekundo, v idealnem matematičnem svetu.
Tukaj ne bo nobenemu prišlo na misel, da bi računal neke odvode hitrosti. Nihče ne bo notri vlačil fizike. Ne vem zakaj bi jo moral pa pri kontinuirani zadevi, kot je moj player? Ravno tako je abstrakcija, kot pri diskretnih številih v prvem primeru.
Če smo na lihem, skočimo pa na 3*N+1. Vsako sekundo, v idealnem matematičnem svetu.
Tukaj ne bo nobenemu prišlo na misel, da bi računal neke odvode hitrosti. Nihče ne bo notri vlačil fizike. Ne vem zakaj bi jo moral pa pri kontinuirani zadevi, kot je moj player? Ravno tako je abstrakcija, kot pri diskretnih številih v prvem primeru.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Warden ::
Nekak se ne razumeva. Priznam, da sem jaz mal zmedeno vse skup napisu, in moj prvi in drugi post nimata kej dost skupnega.
V prvem postu sem hotu povedat da pospešek (ki ga v tem playerju lahko definiram in tudi izračunam v vsaki točki) je v vsaki točki enak 0. Če neverjameš izračunaj. Hitrost pa se spremeni. Tle neki ne štima. Ti praviš da z matematiko, jst pravim da z definicijo playerja.
Drug moj post pa s tem nima dost veze.
Ja, vem da je hitrost na nenegativni strani konstantna. Nikol nisem rekel da ni. Ampak to hitrost moraš nekak definirat. In definicija hitrosti je sprememba poti deljeno z spremembo časa. Kar seveda lahko zapišemo kot neko funkcijo f(t,x), ki pa ima za vse nenegativne x-e rešitev 1.
Bom probal povedati na malo drugačen način:
V tem playerju nastopajo 3 spremenljivke(čas, hitrost, pot). Čas je neodvisen od poti in hitrosti. Sedaj se moramo pa odločiti še ali je hitrost odvisna od poti ali obratno. Tu sta obe odločitvi enakovredni. Ampak ko enkrat definiramo katera od teh spremenljivk je odvisna in katera ne, moramo to upoštevati. Česar pa ti ne narediš. Najprej rečeš: če je točka na nenegativni strani ima hitrost 1, če ne 0. Tu je hitrost očitno odvisna od prepotovane poti.
Nato pa še: če se točka premika s hitrostjo 1, se ne more "po izteku časa" nahajati na ničli. Tu pa je pot odvisna od hitrosti. Enkrat je torej ena spremenljivka odvisna, drugič druga. To pa v matematiki nekako ni vredu.
V prvem postu sem hotu povedat da pospešek (ki ga v tem playerju lahko definiram in tudi izračunam v vsaki točki) je v vsaki točki enak 0. Če neverjameš izračunaj. Hitrost pa se spremeni. Tle neki ne štima. Ti praviš da z matematiko, jst pravim da z definicijo playerja.
Drug moj post pa s tem nima dost veze.
Ja, vem da je hitrost na nenegativni strani konstantna. Nikol nisem rekel da ni. Ampak to hitrost moraš nekak definirat. In definicija hitrosti je sprememba poti deljeno z spremembo časa. Kar seveda lahko zapišemo kot neko funkcijo f(t,x), ki pa ima za vse nenegativne x-e rešitev 1.
Bom probal povedati na malo drugačen način:
V tem playerju nastopajo 3 spremenljivke(čas, hitrost, pot). Čas je neodvisen od poti in hitrosti. Sedaj se moramo pa odločiti še ali je hitrost odvisna od poti ali obratno. Tu sta obe odločitvi enakovredni. Ampak ko enkrat definiramo katera od teh spremenljivk je odvisna in katera ne, moramo to upoštevati. Česar pa ti ne narediš. Najprej rečeš: če je točka na nenegativni strani ima hitrost 1, če ne 0. Tu je hitrost očitno odvisna od prepotovane poti.
Nato pa še: če se točka premika s hitrostjo 1, se ne more "po izteku časa" nahajati na ničli. Tu pa je pot odvisna od hitrosti. Enkrat je torej ena spremenljivka odvisna, drugič druga. To pa v matematiki nekako ni vredu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Warden ()
Thomas ::
Player, ki playa movie v pozitivni točki backward, v ostalih točkah pa forward, ni možen niti kot 4D Evklidski ideal?
Meni je prav.
A kotaleča krogla, katere radij se eksponentno veča, pa je?
A je kakšen seznam prepovedanih konstruktov kje?
Jest ga seveda imam. Vsi kontinuumski konstrukti so prepovedani.
Meni je prav.
A kotaleča krogla, katere radij se eksponentno veča, pa je?
A je kakšen seznam prepovedanih konstruktov kje?
Jest ga seveda imam. Vsi kontinuumski konstrukti so prepovedani.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Pomoc pri Kompleknih stevilihOddelek: Šola | 3004 (2502) | technolog |
» | Površina kroga brez pi (strani: 1 2 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 10964 (9053) | CHAOS |
» | Hitrost gibanjaOddelek: Znanost in tehnologija | 4113 (2787) | nicnevem |
» | -1 = 1 ????Oddelek: Šola | 1723 (1422) | McHusch |
» | Težava z limitamiOddelek: Znanost in tehnologija | 1509 (1236) | Thomas |