» »

Budget "audiophile"

Budget "audiophile"

««
5 / 21
»»

BigWhale ::

Pri zvocnikih je razpon seveda precej vecji, se strinjam. Vseeno pa prides prej ali slej do plafona. Dosezes ga pa iz razlicnih razlogov, ki pa so lahko precej banalni, kot je recimo oblika prostora ali pa velikost prostora.

Lahko kupis subwoofer za 50 EUR ali pa taksnega za 5000 EUR, pa se ti bo pri doloceni glasnosti tresla omara. :>

Hkrati pa tudi, ce dejansko slisis neko razliko, ni nujno, da se lahko potem odlocis kaj je boljse. Jaz imam dva ojacevalca, oba sta ok za zvocnike, ki jih imam in med njima je neka slisna, minimalna razlika ampak tud slucajno se ne morem odlocit kateri 'boljs spila'. :D Pa ce bi bil eden priklopljen in bi spilal, pa bi jaz uletel v sobo, neb vedel kater je. :D

Ales ::

Zato pa rabiš videti price tag, da veš, kateri je boljši. ;)

Meizu ::

Ni res. Ampak ok, tu se pogovarjamo o 2h različnih stvareh. Jaz osebno se ukvarjam z mixingom in masteringom, kjer je potrebna natančnost in preciznost signala skupaj z akustiko prostora, da lahko kreiram mikse, ki so "translatable" na vseh ostalih zvočnih sistemih. Tukaj mi pač dražja oprema v izjemni večini primerov ponudi realnejšo sliko. Kako to slišijo ušesa - verjetno manj v vlogi poslušalca, definitivno se pa pozna, če se ukvarjaš s stvarmi kot se jaz - kjer ti boljša oprema lahko workflow dobesedno prepolovi, kar je v audio svetu vedno izredno dobra stvar. Ear fatigue je velik problem v tej industriji.

c3p0 ::

Očitno, slišal sem že CD-je, ki bi jih sam boljše zmiksal na Casio otroško mešalko (če bi obstajala).

pegasus ::

Ja ... kvalitetne posnetke moraš iti na žalost iskat k audiofilskim založbam, komerciala je pač komerciala (z redkimi biseri), največje cvetke so pa res težko poslušljive (loudness, clipping, etc). Celo v filmskih soundtrackih ... kr groza.

Poldi112 ::

Darko! je izjavil:


Flet soundstejdža pa fizikalno ne moreš izmerit, prav tako, pa za njega nimamo dogovorjenih matematičnih niti primerjalnih modelov. Vsaj zaenkrat še ne.

Flet soundstage je pač story telling. Tu lahko rečem in trdim karkoli in imam vedno prav. Ker razumen človek mi ne more nasprotovati z ničemer, razen z lastno izkušnjo ali pa še s to ne.


Reprodukcija soundstage-a je objektivno dejstvo. Standardna zadeva, ki jo audiofili slišijo dovolj podobno, da samostojno prihajajo do zelo podobnih zaključkov (npr ko skupaj hodimo čez kak HIFI sejem).
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Silici ::

..ojčevalce se da že več desetletij natačno izmerit, to se tudi osnove elektrotehnike (spoznavanje generatorja signala in osciloskopa). Spodoben ojačevalec se da narest že iz "anciet" 2n 3055 tranzistorja.

Darko! ::

Poldi112 je izjavil:

Darko! je izjavil:


Flet soundstejdža pa fizikalno ne moreš izmerit, prav tako, pa za njega nimamo dogovorjenih matematičnih niti primerjalnih modelov. Vsaj zaenkrat še ne.

Flet soundstage je pač story telling. Tu lahko rečem in trdim karkoli in imam vedno prav. Ker razumen človek mi ne more nasprotovati z ničemer, razen z lastno izkušnjo ali pa še s to ne.


Reprodukcija soundstage-a je objektivno dejstvo. Standardna zadeva, ki jo audiofili slišijo dovolj podobno, da samostojno prihajajo do zelo podobnih zaključkov (npr ko skupaj hodimo čez kak HIFI sejem).



Je dejstvo. Ampak ne moreš niti pod razno trdit, da je objektivno ali dogovorjeno, iz razlogov, ki sem jih opisal. O objektivnem fizikalnem dejstvu ne moreš govorit vse dotlej, dokler tega dejstva ne moreš izmerit.
Ker "objektivizem" tu trči na paradigmo lastne percepcije.


Da poenostavim:

Velikost jošk kelnarce za šankom je objektivno dejstvo. Standardna zadeva, ki jo Janezovi pivski prijatelji vidijo dovolj podobno, da samostojno prihajajo do zelo podobnih zaključkov, (npr. ko skupaj pohajajo od oštarije do oštarije).

Problem nastane, ko ženi Janeza dopizdi, gre v oštarijo in klapi reče, da so dedci butasti zaslepljeni od piva in kelnarčinih jošk; ker njene joške sploh niso nič posebnega, itak so pa njene večje. Janez, ki je navajen njenih jošk, se itak ne strinja; klapi je pa tud čudno, da bi bile joške žene enega izmed njih boljše od fantazijskih kelnarčinih.

Ker Janezova žena vztraja pri svojem, reče kelnarci, da dedcom butastim obe pokažeta joške. Kelnarca, ki jih ima poln k___c, se s tem strinja.

V tem posvečenem trenutku ima potem klapa več možnosti za dokazovanje objektivnega dejstva. Lahko:

- po džentlmensko pogledajo stran in jima rečejo, naj raje pokažeta standardizirano številko velikosti modrca,
- vzamejo meter v roke ter izmerijo obseg in velikost jošk,
- z malo iznajdljivosti, pa lahko joške stehtajo.


Če zdaj joške zamenjamo za soudstajdž in ponovimo miselni poizkus, se nam pri dokazovanju objektivnega dejstva zatakne. Če pa se komu slučajno ne zatakne, mu predlagam, da takoj vzame papir v roke, o tem napiše belo knjigo in čim prej kontaktira čudežnega dečka Bruna Putzeya. Milijoni v audio biznisu so zagotovljeni.

:))

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Darko! ()

Ales ::

Poldi112 je izjavil:

Reprodukcija soundstage-a je objektivno dejstvo. Standardna zadeva, ki jo audiofili slišijo dovolj podobno, da samostojno prihajajo do zelo podobnih zaključkov (npr ko skupaj hodimo čez kak HIFI sejem).

Če misliš, da je tako pohajkovanje in razglabljanje o vtisih kakorkoli objektivno ali samostojno, mam jaz en most za prodat. :D

Je super druženje, to pa!

Silici ::

Se bojim, da je v katalogu umetnih jošk popularen paket počena struna, paket Stradivari ki paše večini pa je žal narejen tako da ni za vsak žep.

Zimonem ::

Ales je izjavil:

Poldi112 je izjavil:

Reprodukcija soundstage-a je objektivno dejstvo. Standardna zadeva, ki jo audiofili slišijo dovolj podobno, da samostojno prihajajo do zelo podobnih zaključkov (npr ko skupaj hodimo čez kak HIFI sejem).

Če misliš, da je tako pohajkovanje in razglabljanje o vtisih kakorkoli objektivno ali samostojno, mam jaz en most za prodat. :D

Je super druženje, to pa!

Trapaš na veliko.

Kateri od spodnjih dveh ima sound stage?



Poldi112 ::

Ales je izjavil:

Poldi112 je izjavil:

Reprodukcija soundstage-a je objektivno dejstvo. Standardna zadeva, ki jo audiofili slišijo dovolj podobno, da samostojno prihajajo do zelo podobnih zaključkov (npr ko skupaj hodimo čez kak HIFI sejem).

Če misliš, da je tako pohajkovanje in razglabljanje o vtisih kakorkoli objektivno ali samostojno, mam jaz en most za prodat. :D

Je super druženje, to pa!


Audiofile lahko primerjaš z poizkuševalci vina. Večina bo imela podobno mnenje, debatirali bodo detajle.

Lokalni kmet, ki pije Dobrovoljčka, se jim bo pa smejal, ker dajejo 10x več za isto alkohola.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Poldi112 ()

pegasus ::

Zanimivo, vidim da se je "soundstage" prijel. Efekt je enostavno mogoče opisati tako, da pri poslušanju izginejo soba in zvočniki, in znajdeš se v koncertni dvorani, kjer lahko s prstom pokažeš posamezne inštrumente. Razložite mi, kako to fizikalno opisati in izmeriti, me zelo zanima. Zagotovo imajo vlogo tu odmevi, niso pa celotna štorija.

Nekaj posnetkov, ki to lepo demonstrira:
Chesky Records, The Ultimate Demonstration Disk, #23 Festival Te Deum (Westminster Choir): zbor in orgle v katedrali
RCA Living Stereo, Belafonte At Carnegie Hall, legendarni posnetek iz 1959
Fone, Al Qantarah - Abbalati Abballati Songs and Sounds in Medieval Sicily, srednjeveške siciljanske ljudske pesmi

Mogoče bi raje debatirali o dinamiki? Ta se vsaj da enostavno izmerit in opisat z eno številko ...

MrStein ::

Smer zvoka je komot merljiva.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Silici ::

recimo:
Na vrhu hriba (Anechoic chamber) imamo točen generator signala, osciloskop in audio ojačevalec. Nasledji korak je testiranje kombinacij zvočniki mikrofon in snemalnik, na koncu testiranja imamo posnetke identične kot jih predvaja generator signala.
S hriba potem postavimo V Cankarja 2x mikrofon in en zvočnik, mikrofone montiramo v lutko človeške glave, lutko postvimo zraven slepega poslušalca. Tehnik drži zvočnik in se z njim sprehaja po odru, recimo da slepi posušalec zazna gibanje izvora zvoka.
Na koncu se ta posnetek predvaja na vrhu hriba, slepi poslušalec ne loči Cankarja - hriba, pogoj je še da naša lutka posname pravilno zvočno karakteristiko Cankarja.
Zadnji korak je selitev zvočnikov v sobo in obdelava le te da se sliši kot na vrhu hriba.

Okapi ::

MrStein je izjavil:

Smer zvoka je komot merljiva.

In popolnoma nepomembna za to, kako mi stvar slišimo.

Daj si na glavo slušalke in poslušaj kakšen binauralni posnetek Binaural recording. @ Wikipedia
Zvok bo do tvojih ušes prihajal samo iz leve in desene strani. A ti boš slišal, kot da prihaja od spredaj, od zadaj, od zgoraj....

Darko! ::

Poldi112 je izjavil:



Audiofile lahko primerjaš z poizkuševalci vina. Večina bo imela podobno mnenje, debatirali bodo detajle.

Lokalni kmet, ki pije Dobrovoljčka, se jim bo pa smejal, ker dajejo 10x več za isto alkohola.



Se strinjam.

Ampak to je primer butastega lokalnega kmeta. Takšnih je malo.
Zgodba pametnega lokalnega kmeta je pa naslednja:

Pameten lokalni kmet, ki ima vinograd in poleg žlahtne kapljice, ki jo prodaja kot svoje vino, normalno da bo, če mu grozdje ostaja, tega prodal zadrugi, da iz njega naredijo marsikaj, tudi Dobrovoljčka. Ampak bo hitro o ugotovil, da se bo njegovo kvalitetno vino veliko bolje prodajalo, predvsem pa se bodo našli kupci, ki bodo zanj pripravljeni plačati veliko večjo ceno, če bo začel o vinu govorit zgodbo, ga promovirat, ga točit v primerne in primerno etikirane steklenice, uporabljat lesene zaboje; tisti najbolj prodorni lokalni kmetje pa bodo stopili do boljših oštirjev, sejmov, cajtengov in vse do ocenjevalcev; mnogi od njih bodo dobili promocijske zaboje, zastonj vikend okušanja in apartma pri sosedu, ...
Seveda bo govor o istem kvalitetnem vinu kot na začetku. Le klientela se bo počasi a vztrajno spremenila. Takrat se bo lokalnemu kmetu res lahko smejalo, ker bo svoje kvalitetno vino z lahkoto prodal po 10 kratni ceni, pa ne samo preizkuševalcem. Vzel ga bo vsak, ki rad pije vino, mu dotični okus ni ravno za ven pljunit in si ga lahko privošči.

Vam pravim, da ne hodit po hajfi sejmih.
Zapeljite se raje malo po Brdih :))

MrStein ::

Okapi je izjavil:

MrStein je izjavil:

Smer zvoka je komot merljiva.

In popolnoma nepomembna za to, kako mi stvar slišimo.

Daj si na glavo slušalke in poslušaj kakšen binauralni posnetek Binaural recording. @ Wikipedia
Zvok bo do tvojih ušes prihajal samo iz leve in desene strani. A ti boš slišal, kot da prihaja od spredaj, od zadaj, od zgoraj....

Govorimo o zvočnikih.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Okapi ::

Saj za zvočnike velja enako. Zvok prihaja od sredaj levo in desno, a ti jasno slišiš, kot da prihaja naravnost iz sredine spredaj.

MrStein ::

In... to se po tvoje ne da izmeriti?

Če se vrnemo na primerjavo s svetlobo: TV ima samo tri barve, a vseeno "izgleda" kot da ima milijarde. Skoraj vse iz vidnega intervala. A boš trdil, da tistih barv v resnici ni, se jih ne da izmeriti, so le v glavi gledalca?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

Okapi ::

Možgani so zmogljiv procesor za analizo zvoka. Če slišijo nekoga govoriti, in je signal iz levega in desnega ušesa enak, na osnovi izkušenj "vedo", da je ta govorec naravnost pred tabo. Inštrument za merjenje smeri zvoka pa bi določil, da je pol govorca na levi in pol na desni;)

Kot rečeno, smer zvoka lahko izmeriš, ampak ti ne pove popolnoma nič o tem, kaj boš ti dejansko slišal.

Kar se barv televizorja tiče, dovolj natančen merilni instrument bo vsekakor izmeril samo tri valovne dolžine svetlobe, prihajajoče iz nekaj milijonov virov.

Tole sliko sem že objavil, pa jo bom še enkrat, ker je zelo poučna.
Razlika v barvi polj A in B je samo v glavi gledalca. Fizikalno ne obstaja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Okapi ::

Ko pobarvaš "moteče" dele slike, ostane tole.



Ljudje vidimo (in slišimo) stvari tako, da se skladajo z našimi izkušnjami (podzavestnimi, nabranimi od rojstva dalje). In med te izkušnje sodi tudi to, da so dražje stvari načeloma boljše od cenejših. In zato se nam dražji viski zdi boljši od cenejšega, čeprav na slepem poskusu razlike morda sploh ne bi občutili. Dokazano s poskusi. In zvok dragega hi-fija se nam zdi boljši od cenejšega, čeprav bi fizikalni inštrument morda pokazal, da je popolnoma enak.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Okapi ::

Se pa nekateri težko sprijaznijo z dejstvom, da nas lastni možgani tako nategujejo.;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Meizu ::

Itak, da nategujejo. Že psihoakustika v osnovi, da naši možgani višje frekvence ob istem SPL zaznavajo kot glasnejše (loudness) je dovolj zgovorno dejstvo, da je že v osnovi potrebno za "ekvalizacijo" celotnega spektruma potrebno mikse delat v "downward slope" vzorcu. Kar je tudi logično. Najnižje frekvence imajo sine wave več metrov dolge in ko poslušaš nek posnetek na nekem zvočniškem sistemu v sobi wave niti šanse nima, da bi se lepo sproduciral. Ko pa stopiš ven iz bajte pa slišiš samo še low end.

Silici ::

DIY stojala za zvočnike: 20mm MDF + 35mm železne cevi:

Darko! ::

Če je zgornja plošča 2 cm, potem so skupaj visoka le okrog 20 cm.
Kam pa postaviš tako nizka stojala, da jih imaš zvočnik v višini ušes; so stojala za na mizo ali polico, ali imaš samostoječe, pa jih s tem samo malo dvigneš ?

Darko! ::

A se železna cev ne premika nič, ker je prišraufana samo z enim šraufom, spodaj jih pa nimaš sploh nič povezane?
To ni kritika, ampak meni se tako na uč zdijo, da imajo potencijal postati majava :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Darko! ()

Darko! ::

Silici je izjavil:

recimo:
Na vrhu hriba (Anechoic chamber) imamo točen generator signala, osciloskop in audio ojačevalec. Nasledji korak je testiranje kombinacij zvočniki mikrofon in snemalnik, na koncu testiranja imamo posnetke identične kot jih predvaja generator signala.
S hriba potem postavimo V Cankarja 2x mikrofon in en zvočnik, mikrofone montiramo v lutko človeške glave, lutko postvimo zraven slepega poslušalca. Tehnik drži zvočnik in se z njim sprehaja po odru, recimo da slepi posušalec zazna gibanje izvora zvoka.
Na koncu se ta posnetek predvaja na vrhu hriba, slepi poslušalec ne loči Cankarja - hriba, pogoj je še da naša lutka posname pravilno zvočno karakteristiko Cankarja.
Zadnji korak je selitev zvočnikov v sobo in obdelava le te da se sliši kot na vrhu hriba.



Ta zapis me je spomnil na entuzijasta, ki je teorijo zvočnih omaric začel razlagat nekako takole:

Idealen zvočnik je full range drajver, montiran v dovolj debelo MDF ploščo neskončnih dimenzij. Ker pa je proizvodnja iverke omejena, to ploščo neskončnih dimenzij enostavno zmanjšamo in zvijemo v obliko, da nam gre v sobo. Ponavadi in najbolj poceni je to pravokotna škatla ...
:)

Poldi112 ::

Darko! je izjavil:

Poldi112 je izjavil:



Audiofile lahko primerjaš z poizkuševalci vina. Večina bo imela podobno mnenje, debatirali bodo detajle.

Lokalni kmet, ki pije Dobrovoljčka, se jim bo pa smejal, ker dajejo 10x več za isto alkohola.



Se strinjam.

Ampak to je primer butastega lokalnega kmeta. Takšnih je malo.
Zgodba pametnega lokalnega kmeta je pa naslednja:


Kup oslarij. Bistvo je v tem, da ste "kmetje" pametni o stvareh, ki jih ne razumete.
Vse ostalo je butastno preusmerjanje pozornosti. Razen če bi rad trdil, da ni razlike v kakovosti med vrhunskim vinom, ki zmaguje na tekmovanjih, in Dobrovoljčkom.

Tako kot treniran preizkuševalec vina zna okušati vino, ve, na katere detajle biti pozoren pri izbiri, ... in omenjeno lahko razširiš na poljubno področje, bo tudi nekdo, ki je preposlušal dovolj kakovostnih posnetkov na kakovostnih napravah znal ceniti detajle.

Zdaj se pa prosim prenehaj smešiti s svojim pokroviteljsko ignorantskim odnosom.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Okapi ::

Smešiš se kvečjemu ti.
Experiments have shown that people can't tell plonk from grand cru. Now one US winemaker claims that even experts can't judge wine accurately

https://www.theguardian.com/lifeandstyl...

Every year Robert Hodgson selects the finest wines from his small California winery and puts them into competitions around the state.

And in most years, the results are surprisingly inconsistent: some whites rated as gold medallists in one contest do badly in another. Reds adored by some panels are dismissed by others.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Poldi112 ::

No, priznam da nimam pojma o vinu.

Seveda so razlike v percepciji. A menda ne boš tudi ti trdil, da razlika v naslikanem "virtualnem odru" ni očitna med komponentami? Oz. je ne bomo dovolj podobno dojeli, tako kot nas optične prevare podobno prevarajo?
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Darko! ::

Poldi112 je izjavil:

No, priznam da nimam pojma o vinu.

Seveda so razlike v percepciji. A menda ne boš tudi ti trdil, da razlika v naslikanem "virtualnem odru" ni očitna med komponentami? Oz. je ne bomo dovolj podobno dojeli, tako kot nas optične prevare podobno prevarajo?


Ko se boš naučil brati pozorno, boš razumel, da tega nisem nikoli trdil.

Razumem, da človek ne razume.
Neskončno pa mi gredo na živce taki, ki berejo površno.

Ker s takimi ni možna normalna komunikacija, saj moraš vse povedat dvakrat, pa še vsakič znova obrazložit kaj si s tem mislil.

Pokroviteljski odnos bi bil, če bi rekel: "Poldi, ne seri".:))

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Darko! ()

Darko! ::

Kar se pa flat soundstejdža tiče, ki ga je prvi privlekel na plan cenjeni kolega Pegasus (izraz pa je bil tekom debate spet zaradi nepoznavanja in nepozornega branja zamenjan za flat sound, ki pomeni nekaj čisto drugega in uporabljen v kontekstu mojega vprašanja, pa se mi sploh ni dalo odgovarjat na to), pa samo še to:

Moja definicija, ki sem jo podal v retoričnem vprašanju, kaj je s tem mislil (da bi vsi razumeli točno enako, kaj je s tem mislil) je bila:

Resen problem audiofilije in vsega povezanega z njo je ta, da so ti izrazi čist subjektivni in tako o zvoku v bistvu ne morejo povedat nekaj objektivnega, sploh pa ne merljivega.

Recimo, da zapreš oči in si v mislih narišeš po zvoku, ki ga slišiš: pevca, pa kitarista, pa bobnarja, ..., pa vse do slačenja hlačk nekje v zaodrju; ampak nekako, v tem namišljenem 3D prostoru (soundstage), ki si jo projeciraš nekje pred tretjim očesom :)) in je lahko komot večji od fizičnih dimenzij dejanske sobe - ne moreš določit točne pozicije tem posameznim izvorom zvoka, ali pa nimajo dejanske globine in nekak slišiš, da zvok prihaja kot iz televizorja - mislim, a je to flat sounstage ?


in njegova definicija soundstajdža (torej takšnega, ki je zadovoljiv, oz. ni flat) :

Zanimivo, vidim da se je "soundstage" prijel. Efekt je enostavno mogoče opisati tako, da pri poslušanju izginejo soba in zvočniki, in znajdeš se v koncertni dvorani, kjer lahko s prstom pokažeš posamezne inštrumente. Razložite mi, kako to fizikalno opisati in izmeriti, me zelo zanima. Zagotovo imajo vlogo tu odmevi, niso pa celotna štorija.


In celotna moja debata je bila, da je zadeva popolnoma subjektivna in ne samo neizmerljiva ampak tudi neprimerljiva.

Razen v okviru enega opazovalca !!!
Pa kok butast mora nekdo bit, da tega ne razume, madona no.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Darko! ()

MrStein ::

Okapi je izjavil:

Možgani so zmogljiv procesor za analizo zvoka. Če slišijo nekoga govoriti, in je signal iz levega in desnega ušesa enak, na osnovi izkušenj "vedo", da je ta govorec naravnost pred tabo. Inštrument za merjenje smeri zvoka pa bi določil, da je pol govorca na levi in pol na desni;)

To bi potem bil zanič instrument.

Saj imamo tudi zanič voltmetre. A to pomeni, da napetosti ni mogoče izmeriti?

PS: "filozof" bi rekel, da je dejansko pol govorca na levi, pol pa na desni (saj ni točkast objekt) ...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Silici ::

Darko! je izjavil:

Če je zgornja plošča 2 cm, potem so skupaj visoka le okrog 20 cm.
Kam pa postaviš tako nizka stojala, da jih imaš zvočnik v višini ušes; so stojala za na mizo ali polico, ali imaš samostoječe, pa jih s tem samo malo dvigneš ?

Samostoječi zvočniki so. Namen stojala je bil, da se ujame pravilo visokotoncev, dodaten efekt je da basi malo oladijo, in se "kontra basu" sliš strune namesto grmenja, sam je tudi pri orglicah zginla neka "harmonija", ampak slišanje strun je bolj pomembno.

Darko! je izjavil:

A se železna cev ne premika nič, ker je prišraufana samo z enim šraufom, spodaj jih pa nimaš sploh nič povezane?
To ni kritika, ampak meni se tako na uč zdijo, da imajo potencijal postati majava :)


Je rock solid, lahko za eno nogco vlečem cel zvočnik in ostale nogce ne bodo nič migale, MDF je kokretno tog na kratke razdalje, opcija je še menjava nogc za še eno čelada-matico na spodnji strani = ~5cm stojalo-okrasek.

Darko! je izjavil:

Silici je izjavil:

recimo:
Na vrhu hriba (Anechoic chamber) imamo točen generator signala, osciloskop in audio ojačevalec. Nasledji korak je testiranje kombinacij zvočniki mikrofon in snemalnik, na koncu testiranja imamo posnetke identične kot jih predvaja generator signala.
S hriba potem postavimo V Cankarja 2x mikrofon in en zvočnik, mikrofone montiramo v lutko človeške glave, lutko postvimo zraven slepega poslušalca. Tehnik drži zvočnik in se z njim sprehaja po odru, recimo da slepi posušalec zazna gibanje izvora zvoka.
Na koncu se ta posnetek predvaja na vrhu hriba, slepi poslušalec ne loči Cankarja - hriba, pogoj je še da naša lutka posname pravilno zvočno karakteristiko Cankarja.
Zadnji korak je selitev zvočnikov v sobo in obdelava le te da se sliši kot na vrhu hriba.



Ta zapis me je spomnil na entuzijasta, ki je teorijo zvočnih omaric začel razlagat nekako takole:

Idealen zvočnik je full range drajver, montiran v dovolj debelo MDF ploščo neskončnih dimenzij. Ker pa je proizvodnja iverke omejena, to ploščo neskončnih dimenzij enostavno zmanjšamo in zvijemo v obliko, da nam gre v sobo. Ponavadi in najbolj poceni je to pravokotna škatla ...
:)


Ja no, namen flat sounda in nota dvorane razčlenjena :).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Silici ()

Okapi ::

MrStein je izjavil:

Okapi je izjavil:

Možgani so zmogljiv procesor za analizo zvoka. Če slišijo nekoga govoriti, in je signal iz levega in desnega ušesa enak, na osnovi izkušenj "vedo", da je ta govorec naravnost pred tabo. Inštrument za merjenje smeri zvoka pa bi določil, da je pol govorca na levi in pol na desni;)

To bi potem bil zanič instrument.

Kako bi bil zanič, če pravilno izmeri? Saj dejansko pol prihaja iz leve in pol iz desne.

Recimo imaš akustični merek za robotsko orožje. Da strelja na vir zvoka. Tvoj odlični instrument bi streljal v sredo, kjer ni nič, moj zanič instrument pa v levo in desno, v vir zvoka.

A zate je svetlomer, ki pokaže, da sta polji A in B enako svetli, zanič? Ker ne pokaže tako, kot ti vidiš?

AvtoR ::

Darko! je izjavil:

Poldi112 je izjavil:



Audiofile lahko primerjaš z poizkuševalci vina. Večina bo imela podobno mnenje, debatirali bodo detajle.

Lokalni kmet, ki pije Dobrovoljčka, se jim bo pa smejal, ker dajejo 10x več za isto alkohola.



Se strinjam.

Ampak to je primer butastega lokalnega kmeta. Takšnih je malo.
Zgodba pametnega lokalnega kmeta je pa naslednja:

Pameten lokalni kmet, ki ima vinograd in poleg žlahtne kapljice, ki jo prodaja kot svoje vino, normalno da bo, če mu grozdje ostaja, tega prodal zadrugi, da iz njega naredijo marsikaj, tudi Dobrovoljčka. Ampak bo hitro o ugotovil, da se bo njegovo kvalitetno vino veliko bolje prodajalo, predvsem pa se bodo našli kupci, ki bodo zanj pripravljeni plačati veliko večjo ceno, če bo začel o vinu govorit zgodbo, ga promovirat, ga točit v primerne in primerno etikirane steklenice, uporabljat lesene zaboje; tisti najbolj prodorni lokalni kmetje pa bodo stopili do boljših oštirjev, sejmov, cajtengov in vse do ocenjevalcev; mnogi od njih bodo dobili promocijske zaboje, zastonj vikend okušanja in apartma pri sosedu, ...
Seveda bo govor o istem kvalitetnem vinu kot na začetku. Le klientela se bo počasi a vztrajno spremenila. Takrat se bo lokalnemu kmetu res lahko smejalo, ker bo svoje kvalitetno vino z lahkoto prodal po 10 kratni ceni, pa ne samo preizkuševalcem. Vzel ga bo vsak, ki rad pije vino, mu dotični okus ni ravno za ven pljunit in si ga lahko privošči.

Vam pravim, da ne hodit po hajfi sejmih.
Zapeljite se raje malo po Brdih :))



Zanimiva analogija na enologijo :))

DamijanD ::

Moj IMHO na temo RMEja: RME je zame nek super zmogljiv/zanesljiv delovni konj. Ne vem pa, če ga audiofili štejejo za svojega (jaz bi ugibal, da ne). Pa verjetno obstajajo ADCji, ki imajo boljše mic pre-ampe. Torej RME ni najboljše, kar se da dobit - absolutno gledano.


Še vprašanje glede USBja. Če sem pravilno dojel USB komunikacija med DACom (in ADCjem) poteka v stream načinu brez popravljanja paketkov. To pomeni, da lahko že v fazi snemanja prihaja do izgub, če je kabel na meji?

MrStein ::

Okapi je izjavil:

MrStein je izjavil:

Okapi je izjavil:

Možgani so zmogljiv procesor za analizo zvoka. Če slišijo nekoga govoriti, in je signal iz levega in desnega ušesa enak, na osnovi izkušenj "vedo", da je ta govorec naravnost pred tabo. Inštrument za merjenje smeri zvoka pa bi določil, da je pol govorca na levi in pol na desni;)

To bi potem bil zanič instrument.

Kako bi bil zanič, če pravilno izmeri? Saj dejansko pol prihaja iz leve in pol iz desne.

Recimo imaš akustični merek za robotsko orožje. Da strelja na vir zvoka. Tvoj odlični instrument bi streljal v sredo, kjer ni nič, moj zanič instrument pa v levo in desno, v vir zvoka.

Če nekdo govori, bi prvo orožje zadelo direktno v glavo, drugo pa streljalo mimo levo in desno.

Po moje je prvo boljše v opravljanju svoje naloge.


A zate je svetlomer, ki pokaže, da sta polji A in B enako svetli, zanič? Ker ne pokaže tako, kot ti vidiš?

Instrument, ki kaže pravilno, je dober, drug pa zanič.

Zdaj pa ne vem, a ti govoriš v kakem drugem jeziku ali kako? Ker ves čas nekaj kriviš in mimo govoriš.

Še enkrat: instrument je dober, če kaže pravilno, sicer je zanič
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Meizu ::

. Inštrument za merjenje smeri zvoka pa bi določil, da je pol govorca na levi in pol na desni;)


To sicer ni res - strogi mono signal iz obeh virov pošlje identičen signal. Torej bi inštrument določil, da je govorec na levi in desni strani ekvivalentno v celoti. Sicer bo merilec pokazal ravno črto 90 stopinj na podlago grafa.

MrStein ::

Kaka dva vira? Govorimo o tem, da nekdo govori pred poslušalcem (ali merilnikom). Usta niso ravno matematična točka, ampak dovolj skupaj, da štejemo kot en vir.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Meizu ::

Moj IMHO na temo RMEja: RME je zame nek super zmogljiv/zanesljiv delovni konj. Ne vem pa, če ga audiofili štejejo za svojega (jaz bi ugibal, da ne). Pa verjetno obstajajo ADCji, ki imajo boljše mic pre-ampe. Torej RME ni najboljše, kar se da dobit - absolutno gledano.


RME je kar je zato, ker ima ene najboljših !nevtralnih! mic preampov, kar jih industrija premore - torej brez koloracije, brez kakršnih-koli dodatkov. To so odlične osnove za pošiljanje signalov naprej v namenske pre-ampe, kjer lahko iz preampa res iztisneš njegov karakter brez, da bi dodajal primesi, ki niso zaželjene.

Audiofilija, kot praviš... zakaj pa ne. Konec koncev studio oprema stremi k linearnosti in enakomernem odzivu, kar je lahko samo dobro za zvočnike, čeravno niso zvočniki namenoma ustvarjeni z namenom, da se jih poganja v tandemu z ojačevalci/konverterji s specifično koloracijo (tudi to se pogosto dogaja). Tako, da je težko delat kakršne-koli zaključke samo na podlagi ene naprave, gledati je treba celoto.

Je pa RME res studijska firma in eden od stebrov studijske industrije, tako da je res vprašanje, če se RME sploh pogostokrat pojavlja v audiofilskih pogovorih. Oni imajo druge brande, na katere prisegajo. Kar je tudi logično, ne more bit ena mašina za vse, ker se sploh v teh dveh sferah pogosto krešejo mnenja estetike.

MrStein je izjavil:

Kaka dva vira? Govorimo o tem, da nekdo govori pred poslušalcem (ali merilnikom). Usta niso ravno matematična točka, ampak dovolj skupaj, da štejemo kot en vir.


Tehnično gledano je najprej odvisno s kakšnim mikrofonom boš zajel tega govorca. Če bo mikrofon klasični dinamik ali kondenzator - bo signal mono. V tem primeru bo tudi merilnik (ki je stereo) signal dojemal kot mono signal, ki ga bo seveda pomnožil na oba vira stereo izvora, t.j. left in right ekvivalentno.

Če bo mikrofon stereo, potem bo sicer govorec na sredini (pretežni mono), vendar bo graf kazal tudi background noise, ki bo pa seveda v stereo obliki jasno razviden, pač panning.

P.S.: Sicer pa sem narobe razumel, sem nahitro prebral in mislil, da govorite o merjenju panninga oz. mono vs. stereo dveh zvočnikov. Mea culpa.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Meizu ()

Darko! ::

Meizu je izjavil:


Je pa RME res studijska firma in eden od stebrov studijske industrije, tako da je res vprašanje, če se RME sploh pogostokrat pojavlja v audiofilskih pogovorih. Oni imajo druge brande, na katere prisegajo. Kar je tudi logično, ne more bit ena mašina za vse, ker se sploh v teh dveh sferah pogosto krešejo mnenja estetike


Se ne. Kakor se tudi tvoji Klein&Hummel ne. ;)

Ampak glavni razlog sploh ni ta, da bi bila studijska tehnika neprimerna domači uporabi.

Razlogi so trije in so med seboj povezani:

Prvi razlog je na strani audiofilov, ki so jim rešitve, ki jih ponuja profesionalni audio biznis v bistvu kontrapol njihovemu hobiju; to je neprestano menjanje, primerjanje in iskanje najboljše možne kombinacije sistema. Rešitve, ki jih ponuja profesionalni audio biznis, pa so sploh v kombinaciji zvočnik-ojačevalec, skoraj izključno integrirane v eni škatli.
To dejstvo je že leta 2005 priznal eden pomembnejših audio gurujev Srayan Ebaen, ko je recenziral angleške aktivne zvočne omarice PMC AML1. Nekako je rekel v smislu, da če ne bi svojega kruha služil z recenzijami HiFi naprav, bi mirne duše vzel aktivne zvočne omarice in z njimi živel do konca svojih dni. Aktivne zvočne omarice so pač najboljši približek mokrim sanjam audiofilov, to je "strait wire with gain" konceptu.

If you don't like this jury's verdict, the AML1s don't care. They have won before the hearing ever started. They do exactly what its engineers claimed they would do: pretty much nothing. The AML1 offers a tremendous amount of nothing -- arguably a very close speaker equivalent to the straight-wire-with-gain amplifier ideal -- for a very steep price, in a honey-I-shrunk-my-statements package. That makes it a pretty uncommon offering for our market. If I were to retire from the hobby and do music listening without any concern for what our kind obsesses over; if my attention was as focused on some other gig, endeavor or calling that consumed my working day hours as does my present 6moons gig; I'd seriously look into this class of active monitor speaker. It could well be the most practical appliance-like solution for the task. In fact, if my lifestyle was such as to include vacation homes, I might do it right now. I'd feel assured of reliability and inconspicuousness while being up to the impromptu task of driving a wild party into the wee hours of the morning even if I hadn't played the system for 9 months prior and only visited my cabin or cottage 2 weeks out of the year. There's a lot to be said for that kind of maintenance-free simplicity where you simply hit 'power' and 'play' and forget about all the rest of it.


https://www.6moons.com/audioreviews/pmc...

Je pa res, da tu večina zlatoušnikov trči na novo paradigmo, da jim tak zvok v bistvu ni všeč. In potem se izgovarjajo, da nočejo "tool speaker", kot jih imajo v zvočnih studiih, ampak "instrument speaker". Rešitev, tako za estetski kot tudi za zvočni vidik, je s strani inženiringa sicer trivialna.

Drugi razlog , ki je neposredno povezan s prvim je ta, da v primeru ne-iskanja svetega grala in ponujanja ljubiteljem optimalno tehnične integrirane ter dovršene rešitev, v audio biznisu odpade celotna veriga prisesancev na denar končenga potrošnika; od dilerjev, trgovcev, izdajateljev revij, recenzentov. Kdor je v srednjih letih se zagotovo spomni, kdo je izdajal SAF in katere recenzije so bile v njem? A je kdo v njem zasledil recenzijo JBLov ali Klipšov? Ne. Not smo brali o Rotelih in JPWijih. Ali kdo je lansiral neverjetno uspešne zvočne omarice Q-Acoustic in kje so se najprej pojavile superiorne recenzije? Zakaj in kdo, je odgovor jasen.

Tretji razlog pa je ta, da si neka uveljavljena profesionalna firma enostavno ne upa ponudit konzjumer rešitev iz razloga potencialne nevarnosti ogrožanja njihovega glavnega biznisa. So izjeme, pravilo pa to ni.

Predstavljajte si, da nek zlatoušnik in story teller ala Srayan Ebaen, Steve Guttenberg ali pa Herb Reichert (ki ga sicer neizmerno rad berem), v neki svoji recenziji, na podlagi tega kar se mu pač zdi, ali na podlagi tega, kdor koli ga je že pač plačal da zadevo oceni, zapiše, da je nek spiker pač zanič, ker je njegov soudstejž sicer velik in jasen, ampak malenkost malo bolj flat kot pri konkurenci; bas pa sicer bolje definiran, ampak za odtenek manj umpf; visoki so pa sicer smuth, ampak bi želel malo več in your face, žal pa je vse to tisto kar on išče pri svojem sanjskem zvočniku.

Ja normalno, da tega resnih firmam, za katerimi stoji akustični inženiring, leta razvoja, know-howa, dejanskih fizikalnih meritev in znanosti, ni potrebno prenašat. Saj niso nori, no!
:))

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Darko! ()

Zimonem ::

Sam crc na usb diskih, tudi povezanih z kablom, dela zakaj ne bi pri dacih je onkraj mojega razumevanja tehnike.

DamijanD ::

Verjetno, ker je disku vseeno ali nek blok zapiše zdajle ali pa čez nekaj ms pozneje. Pri audiju pa hočemo čim manjši lag (sploh če delaš "roundtrip" monitoring) in ne moreš glasbe preprosto malo pauzirat. Čeprav to velja bolj za studijske AD/DACe. V primeru samo poslušanja, pa bi tak dac komot lahko imel nekaj 100ms zamika in bufferja.

Zimonem ::

Ker nimajo bufferja. In je prenos tako časovno kot glede pasovne širine zelo zahteven?

Okapi ::

MrStein je izjavil:


Če nekdo govori, bi prvo orožje zadelo direktno v glavo, drugo pa streljalo mimo levo in desno.

Po moje je prvo boljše v opravljanju svoje naloge.

Pogovarjamo se o paru stereo zvočnikov in merjenju zvoka, ki prihaja iz njiju.

MrStein je izjavil:

Kaka dva vira? Govorimo o tem, da nekdo govori pred poslušalcem (ali merilnikom). Usta niso ravno matematična točka, ampak dovolj skupaj, da štejemo kot en vir.

Kaj je s tabo? Pogovarjamo se o analizi zvoka iz zvočnikov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

BigWhale ::

Zimonem je izjavil:

Sam crc na usb diskih, tudi povezanih z kablom, dela zakaj ne bi pri dacih je onkraj mojega razumevanja tehnike.


Saj se dela CRC, samo isochronous nacine prenosa ne podpira retransmissiona, ker gre v koncni fazi za streaming. Je to problematicno? V teoriji bi lahko bilo, v praksi? Nope. Kabel, ki bo ustrezal USB specifikacijam bo povsem dovolj in napake bodo tako redke, da bo trajalo ure in ure, preden bo lahko nekdo napako dejansko izmeril. Slisal je pa itak nihce ne bo.

Zimonem ::

To ma pa soamo kaj veze če se pogovarjamo o dad jih. Pa to je res rariteta.

BigWhale ::

DAC/ADC je ponavadi povezan z racunalnikom z USB kablom. :) In za prenos se uporablja USB Audio (Class 2, vecinoma).
««
5 / 21
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

prvi hi-fi sistem (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
21543923 (15031) Ales
»

Pomoč pri nakupu zvočnikov do 250e (strani: 1 2 )

Oddelek: Zvok in slika
6210838 (5697) Ricky_82
»

Stereo sistem za kvaliteten zvok

Oddelek: Zvok in slika
296567 (3250) Likalnik
»

Nakup integriranega ojacevalca

Oddelek: Zvok in slika
3710002 (8195) CMpunk

Več podobnih tem