Forum » Loža » Tehnologije nevešči starši
Tehnologije nevešči starši
beta1 ::
Kot da berem sam sebe.
Vsi so okrog mene so več ali manj tehnološko nepismeni.
Starša vsak dan morata delati v službi za PCjem 8 ur (Office in e-pošta - to že delata 20+ let, imeli so tudi tečaje). Domov prideta tako zmozgana. Pa ne od dela, ampak od računalnika. To je tako vse težko. USB ključ, premikanje, kopiranje, minimiranje, browsanje itd..., to je višja matematika. Doma se že 1 leto ubadata z Canonovim multifunkcijskim tiskalnikom. Skeniranje je višja matematika.
Mati na PC miški ne scrola s koleškom ampak še iz časa Win95, gre desno na puščice gor in dol. Če s koleščkom, to je vesolska tehnika, se čisto zgubi sploh kje je.
Npr. Če se pomotoma premakne iz HDMI inputa na TVju, potem sem jaz to kriv. Ne znata niti, da jima po telefonu povem kaj in kam in kak stisnit. Ne znata!
Že odkar so digitalni fotoaparati, sedaj telefoni, cela umetnost skopirat slike na PC. Že 15 let hodim kopirat slike. Ne znata. Vse napisano, ne znata. In dejansko ne znata.
Lansko leto sem sklenil Office 365 Home. Sem ju dodal v family. Na telefonu obema naredil OneDrive backup slik. Na namizju pa bližnjico za mapo Slike fotoaparata. Pa še to je bil na začetku problem. Sedaj imam že nekaj časa mir s tem kopiranjem slik.
Pripet sliko v e-pošto je še kar problem. Lahko ne vem kak poenostavim postopek, to je višja matematika.
Če kaj nebo delalo, njima nebo delalo. Tudi hardware. Lahko nabavimo 10 enakih TVjev, PCjev, telefonov itd..., vsem bo delalo, njima dejansko ne bo delalo. Morbidna sta.
Toliko veliko energije mi gre. Včasih si mislim, kaj je to meni treba. Boljše da nebi nič vedel o tehniki, pa naj se znajdejo kak se vejo in znajo.
Zdaj ko je bil koronalockdown. Delo od doma in video konference. To je nekaj nepojmljivega. Čisto skoz mi je telefon zvonil. Ali ni kamera bla vklopljena, potiho zvočniki, ni bil pravi browser, gesla ni bilo. Ni da ni.
Potem imam pa še druge sorodnike. Sicer tam malo manj pogosto. Ampak, ko me kličejo, te pa imam delo za celi dan.
Ne vem kako opolnomočit starudije, da bi dobila minimalno informacijsko znanje. Pa to je tudi problem, ker se sprašujem, kako pa v službi potem delata.
Pravita, da komaj čakata penzijo, ker ne moreta več, tako ju fejst računalnik psihično utrudi. Ta korona je pa še dodatno prilila bencin na ogenj. Kaj se bosta potem doma se učila in vadila, če komaj čakata da nebo več treba delati na računalniku.
Pravita tudi, da ko bosta v penziji, da gresta nazaj na telefon na tipke. Jaz jima bom pa naredil hišni telefon Iskra. Pa pri naslednji menjavi TV operaterjov, bom menda vzet tistega, ki ima CI kartico za direkt v TV. Pa še tu bodo problemi.
Ja, mi mladi pa težko dobimo službe. Takšni nam pa delovna mesta kradejo.
Pri 50 letih bi moral bit inforacijski test. Vsakih 5 let obnovitev. Če ne narediš v tretjo testa, letiš iz službe in si nezaposljiv. Hitro bi se začeli angažirat!!!
Vsi so okrog mene so več ali manj tehnološko nepismeni.
Starša vsak dan morata delati v službi za PCjem 8 ur (Office in e-pošta - to že delata 20+ let, imeli so tudi tečaje). Domov prideta tako zmozgana. Pa ne od dela, ampak od računalnika. To je tako vse težko. USB ključ, premikanje, kopiranje, minimiranje, browsanje itd..., to je višja matematika. Doma se že 1 leto ubadata z Canonovim multifunkcijskim tiskalnikom. Skeniranje je višja matematika.
Mati na PC miški ne scrola s koleškom ampak še iz časa Win95, gre desno na puščice gor in dol. Če s koleščkom, to je vesolska tehnika, se čisto zgubi sploh kje je.
Npr. Če se pomotoma premakne iz HDMI inputa na TVju, potem sem jaz to kriv. Ne znata niti, da jima po telefonu povem kaj in kam in kak stisnit. Ne znata!
Že odkar so digitalni fotoaparati, sedaj telefoni, cela umetnost skopirat slike na PC. Že 15 let hodim kopirat slike. Ne znata. Vse napisano, ne znata. In dejansko ne znata.
Lansko leto sem sklenil Office 365 Home. Sem ju dodal v family. Na telefonu obema naredil OneDrive backup slik. Na namizju pa bližnjico za mapo Slike fotoaparata. Pa še to je bil na začetku problem. Sedaj imam že nekaj časa mir s tem kopiranjem slik.
Pripet sliko v e-pošto je še kar problem. Lahko ne vem kak poenostavim postopek, to je višja matematika.
Če kaj nebo delalo, njima nebo delalo. Tudi hardware. Lahko nabavimo 10 enakih TVjev, PCjev, telefonov itd..., vsem bo delalo, njima dejansko ne bo delalo. Morbidna sta.
Toliko veliko energije mi gre. Včasih si mislim, kaj je to meni treba. Boljše da nebi nič vedel o tehniki, pa naj se znajdejo kak se vejo in znajo.
Zdaj ko je bil koronalockdown. Delo od doma in video konference. To je nekaj nepojmljivega. Čisto skoz mi je telefon zvonil. Ali ni kamera bla vklopljena, potiho zvočniki, ni bil pravi browser, gesla ni bilo. Ni da ni.
Potem imam pa še druge sorodnike. Sicer tam malo manj pogosto. Ampak, ko me kličejo, te pa imam delo za celi dan.
Ne vem kako opolnomočit starudije, da bi dobila minimalno informacijsko znanje. Pa to je tudi problem, ker se sprašujem, kako pa v službi potem delata.
Pravita, da komaj čakata penzijo, ker ne moreta več, tako ju fejst računalnik psihično utrudi. Ta korona je pa še dodatno prilila bencin na ogenj. Kaj se bosta potem doma se učila in vadila, če komaj čakata da nebo več treba delati na računalniku.
Pravita tudi, da ko bosta v penziji, da gresta nazaj na telefon na tipke. Jaz jima bom pa naredil hišni telefon Iskra. Pa pri naslednji menjavi TV operaterjov, bom menda vzet tistega, ki ima CI kartico za direkt v TV. Pa še tu bodo problemi.
Ja, mi mladi pa težko dobimo službe. Takšni nam pa delovna mesta kradejo.
Pri 50 letih bi moral bit inforacijski test. Vsakih 5 let obnovitev. Če ne narediš v tretjo testa, letiš iz službe in si nezaposljiv. Hitro bi se začeli angažirat!!!
Huawei LTE CPE master.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: beta1 ()
feryz ::
Pol mularije med 20 in 30 let, bi gladko padlo na informacijskem testu. Čeprav "znajo"vse. Garantirano.
Šmorn ::
Raindancer ::
@OP: Blokiraj ju za čas šihta na telefonu in jima povej, da pač takrat ne boš urejal njunih zadev, razen če niso življenjsko nujne. Če si na šihtu, si na šihtu, pa mirna bosna. V kolikor je kaj res pomembnega, ju lahko še vedno pokličeš po šihtu, če je treba. Tistih par ur brez interneta ali TV bosta že preživela - v kolikor pač ne, je še vedno tu računalniški servis da reši zadevo - seveda proti plačilu. Toda če jima je tako nujno, potem se bo našel tudi denar za plačilo take usluge.
Lahko tudi zapišeš osnovna navodila in jih daš v mapo, pa imata za tak primer, vsaj za tiste zadeve, kjer se res nujno dogajajo. Ali pa se zmeniš s sosedovim najstnikom, da jim pomaga. Zadnja stvar je, da jim napišeš številko dežurne pomoči, pa naj urejata sama.
Osebno imam enak problem, bolj z mamo kot očetom, ker me najbolj pogosto kliče za traparije, ki bi jih morala že v nulo sama rešiti. Če je pozno ponoči, potem odklonim, da grem takrat zadevo reševat. Res je, da je potem veliko tečnarjenja na mojih vratih in oh in sploh, toda glede na to, da imam zjutraj šiht, to ni moj problem. Se lahko reši tudi, ko pridem iz službe.
Postavi meje in se jih drži. Kot si rekel, ni tehnologija problem, problem sta onadva, ker mislita kako grozna je, ali kako grozno težko jo je upravljat in razumet.
Ne delaj si sivih las glede prihodnosti. Njuna stvar je, če bosta obvladala tehnologijo, ki je zdaj, ali pa jo ne bosta. V primeru, da ne bi šlo, vsaj glede TV, pa downgrade do stopnje, da jo lahko obvladata.
Lahko tudi zapišeš osnovna navodila in jih daš v mapo, pa imata za tak primer, vsaj za tiste zadeve, kjer se res nujno dogajajo. Ali pa se zmeniš s sosedovim najstnikom, da jim pomaga. Zadnja stvar je, da jim napišeš številko dežurne pomoči, pa naj urejata sama.
Osebno imam enak problem, bolj z mamo kot očetom, ker me najbolj pogosto kliče za traparije, ki bi jih morala že v nulo sama rešiti. Če je pozno ponoči, potem odklonim, da grem takrat zadevo reševat. Res je, da je potem veliko tečnarjenja na mojih vratih in oh in sploh, toda glede na to, da imam zjutraj šiht, to ni moj problem. Se lahko reši tudi, ko pridem iz službe.
Postavi meje in se jih drži. Kot si rekel, ni tehnologija problem, problem sta onadva, ker mislita kako grozna je, ali kako grozno težko jo je upravljat in razumet.
Ne delaj si sivih las glede prihodnosti. Njuna stvar je, če bosta obvladala tehnologijo, ki je zdaj, ali pa jo ne bosta. V primeru, da ne bi šlo, vsaj glede TV, pa downgrade do stopnje, da jo lahko obvladata.
Skylord ::
Opažam ravno obratno. Imam jih 50+
Ravno obratno, jaz moram hodit okoli in današnji mulariji 15-40 (OK tudi tistim 50+) "urejat" telefone, tvje, boxe, pcje, prenosnike...
Ne govorim o nekih hudih zadevah, o pisanju nekih programov in podobne zadeve, govorim o osnovnih zadevah, ki se dandanes uporabljajo za normalno življenje. Kar je zgoraj omenil tudi OP.
Zato ne mi tle nekaj nakladat in posploševat. Ne rečem, da vas ni tukaj na tem "tehnološkem" forumu nekaj "strokovnjakov" ki obvladate zadeve, toda to je samo forum v real lifu je vse malo drugače. Tukaj gor ste vsi full pametni. Opažam pa, da ste v manjšini.
Res, da se ne znam ravno lepo "tehnološko" izražat, toda "teorija brez prakse je kot kolo brez akse"
Samo tolk v vednost.
Ravno obratno, jaz moram hodit okoli in današnji mulariji 15-40 (OK tudi tistim 50+) "urejat" telefone, tvje, boxe, pcje, prenosnike...
Ne govorim o nekih hudih zadevah, o pisanju nekih programov in podobne zadeve, govorim o osnovnih zadevah, ki se dandanes uporabljajo za normalno življenje. Kar je zgoraj omenil tudi OP.
Zato ne mi tle nekaj nakladat in posploševat. Ne rečem, da vas ni tukaj na tem "tehnološkem" forumu nekaj "strokovnjakov" ki obvladate zadeve, toda to je samo forum v real lifu je vse malo drugače. Tukaj gor ste vsi full pametni. Opažam pa, da ste v manjšini.
Res, da se ne znam ravno lepo "tehnološko" izražat, toda "teorija brez prakse je kot kolo brez akse"
Samo tolk v vednost.
IL_DIAVOLO ::
Isto pri mojih starih. Čeprav sta oba že preko 60, je ata kar poučen glede tehnologije. Ampak mama pa je en trd oreh. Je šla na testiranje za covid, in jim pač moreš dati telefonsko, da ti pošlejo rezultate. Ona doma čaka in čaka in je cela jezna kako so na njo pozabili, no pol ata pokliče tja in izve da je mama dala namesto 041 -> 031. Njen odgovor? "Saj pa to je samo ena številka narobe"
Hahaha ta pa je dobra
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
Zmajc ::
Osebno sem svoje otroke začel učiti na način s katerim sem se sam vse naučil. Ne dela? Znajdi se. Enkrat pokažem, da vidijo, če je res nujno še tu pa tam drugače pa naj se znajdejo. Raje se naučijo, kot da me poslušajo da se delam norca z njih. Mi je bili prav smešno ko je tamali od 10 let učiteljici na video konferenci med poukom dajal nasvete kako narediti to in ono.
Starši so hvala bogu dovolj samouki in nočejo gnjavit, tako da večino stvari nastavijo sami, če kaj ne dela pa pokličejo podporo (li koga drugega, ne vem), mene z rač, zadevami, razen da jim svetukaj kaj kupiti ko je ta stari "prepočasen" ne gnjavijo, pa sta oba že par let v penziji.
Sosede, kolege, prijatelje, širšo familijo pa sem že zdavnaj odpikal z kakršno koli pomočjo.. ne dela? Pridem (mogoče) naslednji čez par dni ali en teden. So hitro začeli težit komu drugemu.
Starši so hvala bogu dovolj samouki in nočejo gnjavit, tako da večino stvari nastavijo sami, če kaj ne dela pa pokličejo podporo (li koga drugega, ne vem), mene z rač, zadevami, razen da jim svetukaj kaj kupiti ko je ta stari "prepočasen" ne gnjavijo, pa sta oba že par let v penziji.
Sosede, kolege, prijatelje, širšo familijo pa sem že zdavnaj odpikal z kakršno koli pomočjo.. ne dela? Pridem (mogoče) naslednji čez par dni ali en teden. So hitro začeli težit komu drugemu.
beta1 ::
Mogli bi biti pogoji za pridobitev novih služb (pri katerih je delo na IT - PC, itd...) in potem vsakih 5 let obnovitev. Tudi za mlade.
Včasih si moral priložit dokazila o tečajih (sploh starejši). Sedaj pa je samoumevno da vsi znajo (mladi). In ne znajo.
Včasih si moral priložit dokazila o tečajih (sploh starejši). Sedaj pa je samoumevno da vsi znajo (mladi). In ne znajo.
Huawei LTE CPE master.
kuall ::
Veliko je odvisno od človeka. Zato pa niso vsi programerji. Starost ne pomaga, par let starejši brat je veliko slabši od mene v računalnikih, se spomnim kako se je enkrat pizdil, ko je odprl en paint program in mu ni avtomatično odprlo prazne slike in ni znal začet risat. Od volje tudi, mama se je naučila časovni zamik na TV kot profesionalc, ker ima voljo, kaj drugega pa niti noče probat.
Od bolezni tudi, en dementen stric me je stalno klical, ker mu tv ni delal, ker je pritisnil kakšno tipko in ni znal priti nazaj.
Mlade vse bolj zanima, če pa te nekaj zanima se mimogrede naučiš. Če te ne zanima se pa ne da prisilit.
Od bolezni tudi, en dementen stric me je stalno klical, ker mu tv ni delal, ker je pritisnil kakšno tipko in ni znal priti nazaj.
Mlade vse bolj zanima, če pa te nekaj zanima se mimogrede naučiš. Če te ne zanima se pa ne da prisilit.
poweroff ::
Jaz sem pred časom ugotovil, da je velik del te tehnološke nepismenosti posledica komoditete.
Lažje je poklicati nekoga, da ti to uredi, kot pa da se sam potrudiš. Če bi se ljudje morali znajti sami, bi se v večini primerov čisto komot znašli sami.
Mogoče en nasvet. Jaz sem pri eni stranki poslikal komunikacijsko omarico in na sliki označil ključen dele. Če je treba kdaj narediti kakšen reset, ali pretakniti kakšen kabel, to naredi tajnica s pomočjo te slike in mojih telefonskih navodilih.
Smiselno je tudi nastaviti remote dostop (recimo Raspberry Pi, s katerim lahko upravljam računalnike pri stranki, gor imam montirano tudi stikalo, da lahko vklopim in izklopim električno napajanje, itd...). Za starše imam tudi nastavljen remote dostop do namizja.
Ampak še enkrat, v večini primerov je problem lenoba.
Lažje je poklicati nekoga, da ti to uredi, kot pa da se sam potrudiš. Če bi se ljudje morali znajti sami, bi se v večini primerov čisto komot znašli sami.
Mogoče en nasvet. Jaz sem pri eni stranki poslikal komunikacijsko omarico in na sliki označil ključen dele. Če je treba kdaj narediti kakšen reset, ali pretakniti kakšen kabel, to naredi tajnica s pomočjo te slike in mojih telefonskih navodilih.
Smiselno je tudi nastaviti remote dostop (recimo Raspberry Pi, s katerim lahko upravljam računalnike pri stranki, gor imam montirano tudi stikalo, da lahko vklopim in izklopim električno napajanje, itd...). Za starše imam tudi nastavljen remote dostop do namizja.
Ampak še enkrat, v večini primerov je problem lenoba.
sudo poweroff
ToniT ::
Jaz sem pred časom ugotovil, da je velik del te tehnološke nepismenosti posledica komoditete.
Lažje je poklicati nekoga, da ti to uredi, kot pa da se sam potrudiš. Če bi se ljudje morali znajti sami, bi se v večini primerov čisto komot znašli sami.
Mogoče en nasvet. Jaz sem pri eni stranki poslikal komunikacijsko omarico in na sliki označil ključen dele. Če je treba kdaj narediti kakšen reset, ali pretakniti kakšen kabel, to naredi tajnica s pomočjo te slike in mojih telefonskih navodilih.
Smiselno je tudi nastaviti remote dostop (recimo Raspberry Pi, s katerim lahko upravljam računalnike pri stranki, gor imam montirano tudi stikalo, da lahko vklopim in izklopim električno napajanje, itd...). Za starše imam tudi nastavljen remote dostop do namizja.
Ampak še enkrat, v večini primerov je problem lenoba.
Točno tako!
Invictus ::
Jaz sem pred časom ugotovil, da je velik del te tehnološke nepismenosti posledica komoditete.
Ampak še enkrat, v večini primerov je problem lenoba.
Zato jim pa začneš zaračunavati. Takrat jih veliko odpade.
Tisti, ki bi ti pa plačali, jih pa spraviš na svoj sistem, pa imaš mir, remote dostop, oni so pa tudi zadovoljni.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zmajc ::
Jaz, če komu pomagam, vedno skušam zadevo narediti tako, da me v prihodnje za isti problem več ne bojo klicali. Naj si zapišejo, poslikajo, ali blio kaj. V takem smislu jim zadevo tudi razložim.Ne podpiram lenobe.
Če pa vidim, da je nekdo neposoben zadevo rešiti sam, kljub navodilom. pa jim svetujem, da si najdejo koga, ki jim bo pomagal, če spet pride do težav.
Če pa vidim, da je nekdo neposoben zadevo rešiti sam, kljub navodilom. pa jim svetujem, da si najdejo koga, ki jim bo pomagal, če spet pride do težav.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Zmajc ()
zmaugy ::
Mogli bi biti pogoji za pridobitev novih služb (pri katerih je delo na IT - PC, itd...) in potem vsakih 5 let obnovitev. Tudi za mlade.
Včasih si moral priložit dokazila o tečajih (sploh starejši). Sedaj pa je samoumevno da vsi znajo (mladi). In ne znajo.
Pa tečaj iz koherentnega pisanja in pravopisa bi tudi morali opravljati na vsakih 5 let.
Biseri...
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
zobnik ::
V naš vas je 70 letnik ko še telefona ne zna uporabljat to mislim klasičnega, on niti ne ve kaj je to računalnik, pravi da mora položnice plačat na pošti zarad odrezka, da ma potrdilo, da penzijo mora dvignit na pošti da drugač ne gre. TV-ja itak nima, ... je kr vztrajen pri tem tud če mu hočeš pomagat ma en svoj svet prepričanja.
Mam pa tud brata k uporablja še telefon na tipke, pa fehta da naj gmail pogledam. Da nej nekaj slikam da bi prodal, da nej pogledam za vreme, pa za kemtijstvo vnosi, pa že večkrat mu reku da če ma naročnino naj vzame telefon pa bo gor vse mel....ampak ne trmast, vztrajen ostaja na tem telefonu iz leta 2000, ena jajaca dora al kaj je že
Mam pa tud brata k uporablja še telefon na tipke, pa fehta da naj gmail pogledam. Da nej nekaj slikam da bi prodal, da nej pogledam za vreme, pa za kemtijstvo vnosi, pa že večkrat mu reku da če ma naročnino naj vzame telefon pa bo gor vse mel....ampak ne trmast, vztrajen ostaja na tem telefonu iz leta 2000, ena jajaca dora al kaj je že
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zobnik ()
Jure14 ::
Čisto odvisno od človeka.
Moja dva sta stara 74 let, sta sama dva nabavila nov TV, ga priklopila, nastavila, priključila zunanji disk (za filme), priključila računalnik.
Na telefonu se znata na WiFi priklopit, sama sta Viber in facebook uštimala, dedi igra šah na PCju in telefonu. Sam si je gmail odprl in na telefonu nastavil. Babici nabavil nov telefon in podatke s starega prenesel.
Moja dva sta stara 74 let, sta sama dva nabavila nov TV, ga priklopila, nastavila, priključila zunanji disk (za filme), priključila računalnik.
Na telefonu se znata na WiFi priklopit, sama sta Viber in facebook uštimala, dedi igra šah na PCju in telefonu. Sam si je gmail odprl in na telefonu nastavil. Babici nabavil nov telefon in podatke s starega prenesel.
pffff ::
OP: prilagoditi moras razlago njim. Nekdo je nekoc tule dal lep predlog kako razloziti copy paste: na copy gre kar imas oznaceno v misko, na paste gre iz miske nazaj na ekran. Vem, da je tezko, ker si navajen razmisljati na svoj nacin in je vcasih tezko sploh translacijo najti ampak se da.
No, da vas vidim, kako se mularija obnese, te dam na kaksnega c64 pa mi narisi krog na ekran. Ali pa v vms shell (ali pa kakrsenkoli shell), pa mi izpisi zgodovino fajla. Aja, a da to pa ni gui Lahko dobis lightwave pa ti bom nasel kaksen zanimiv task v njemu. Pa namesto interneta dobis BBS, telefon ti pa vzamem. Pac ljudje pri 50ih imajo druge afinitete kot drkat ikonce, brezvezne aplikacije in zabloatane strani. In hvala bogu, da so vsaj taki se normalni v glavo.
Tole bi tudi rad videl, koliko slo-techa zna uporabljat.
Banda vase zagledana, nekateri imajo dejansko life se v cem drugem kot drkat internet in telefone cele dneve.
Je kar zaskrbljujoče stanje, da 50+ letnim osebam predstavljajo več ali manj tehnološko običajne zadeve takšne težave.
No, da vas vidim, kako se mularija obnese, te dam na kaksnega c64 pa mi narisi krog na ekran. Ali pa v vms shell (ali pa kakrsenkoli shell), pa mi izpisi zgodovino fajla. Aja, a da to pa ni gui Lahko dobis lightwave pa ti bom nasel kaksen zanimiv task v njemu. Pa namesto interneta dobis BBS, telefon ti pa vzamem. Pac ljudje pri 50ih imajo druge afinitete kot drkat ikonce, brezvezne aplikacije in zabloatane strani. In hvala bogu, da so vsaj taki se normalni v glavo.
Tole bi tudi rad videl, koliko slo-techa zna uporabljat.
Banda vase zagledana, nekateri imajo dejansko life se v cem drugem kot drkat internet in telefone cele dneve.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: pffff ()
Sparkxl ::
Opažam pri sorodniku, 25 let klici z istim pogovorom:
On: internet mi ne dela
Jaz: si resetiral modem?
On: ne
Jaz: resetiraj ga in bo delalo
On: ok zdaj pa dela
Enostavno mu ne potegne.
Po drugi strani pa imam strica 73 let starega, ded obvlada vse. Ima iphone, ipad, imac in apple watch. Vse zna uporavljat in vse tudi dnevno koristi, ker še dela. Včasih sem mu kaj razložil in popravljal za njim, večinoma pa je vse skužil sam skozi voljo.
Razlika med prvim in drugim je, da prvemu se ne da in ga ne zanima in rajši drugim prepusti, drugi pa vedno hoče vse sam znat in ima voljo.
On: internet mi ne dela
Jaz: si resetiral modem?
On: ne
Jaz: resetiraj ga in bo delalo
On: ok zdaj pa dela
Enostavno mu ne potegne.
Po drugi strani pa imam strica 73 let starega, ded obvlada vse. Ima iphone, ipad, imac in apple watch. Vse zna uporavljat in vse tudi dnevno koristi, ker še dela. Včasih sem mu kaj razložil in popravljal za njim, večinoma pa je vse skužil sam skozi voljo.
Razlika med prvim in drugim je, da prvemu se ne da in ga ne zanima in rajši drugim prepusti, drugi pa vedno hoče vse sam znat in ima voljo.
sci3nc3 ::
Žalostno je, da danes pisarniška dela opravljajo takšni, ki na tipkovnici iščejo črke. Nedolgo nazaj sem šel enemu gospodu popravljat multifunkcijski tiskalnik, ker ni hotel fotokopirati. Gospod, ki je v pisarni presedel dlje časa kot sem jaz na svetu, se ni spomnil, da bi odprl pokrov in pogledal ali je tiskalnik sploh pripravljen za delo, raje je poklical mene. Jaz se še usedel nisem pa mi je bilo takoj jasno, da v tiskalniku ni nameščene kartuše.
Sam sem po izobrazbi informatik, vendar opravljam pisarniško delo z nekega drugega področja. Vsak mesec mi firma dodeli izobraževanja, s katerimi se preverja moje znanje. Če izobraževanj ne opravim zadovoljivo, določenega dela ne morem in ne smem opravljati, tudi če je polovica firme odsotne in nima kdo drugi delati. Uganete kaj bo rekel direktor, če pogrnem večji del izobraževanj? (Odgovor: "Ne moremo te več uporabiti za delo pri nas"). Če bi se veščine tako preverjale še kje, bi bila tehnološka pismenost pri nas boljša.
Sam sem po izobrazbi informatik, vendar opravljam pisarniško delo z nekega drugega področja. Vsak mesec mi firma dodeli izobraževanja, s katerimi se preverja moje znanje. Če izobraževanj ne opravim zadovoljivo, določenega dela ne morem in ne smem opravljati, tudi če je polovica firme odsotne in nima kdo drugi delati. Uganete kaj bo rekel direktor, če pogrnem večji del izobraževanj? (Odgovor: "Ne moremo te več uporabiti za delo pri nas"). Če bi se veščine tako preverjale še kje, bi bila tehnološka pismenost pri nas boljša.
kow ::
Opažam ravno obratno. Imam jih 50+
Ravno obratno, jaz moram hodit okoli in današnji mulariji 15-40 (OK tudi tistim 50+) "urejat" telefone, tvje, boxe, pcje, prenosnike...
Ne govorim o nekih hudih zadevah, o pisanju nekih programov in podobne zadeve, govorim o osnovnih zadevah, ki se dandanes uporabljajo za normalno življenje. Kar je zgoraj omenil tudi OP.
Zato ne mi tle nekaj nakladat in posploševat. Ne rečem, da vas ni tukaj na tem "tehnološkem" forumu nekaj "strokovnjakov" ki obvladate zadeve, toda to je samo forum v real lifu je vse malo drugače. Tukaj gor ste vsi full pametni. Opažam pa, da ste v manjšini.
Res, da se ne znam ravno lepo "tehnološko" izražat, toda "teorija brez prakse je kot kolo brez akse"
Samo tolk v vednost.
To je bolj vprasanje v kaksni dobi si odrascal. Jaz nimam pojma o motorjih in avtomobilih, ker je moja generacija pac sestavljala PC-je, instaliravala razne operacijske sisteme (dual boot) ipd. Danasnja mularija, je vesca telefona, ki so mnogo bolj zaklenjene tehnologije kot je bil PC. Verjetno jih bo 90p popolnoma informacijsko nepismenih.
zmaugy ::
Tole bi tudi rad videl, koliko slo-techa zna uporabljat.
Kera nekoristna kretena, taki prihajajo na trg delovne sile in hočejo odžirat delovna mesta starejšim!
/s
Biseri...
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: zmaugy ()
Šmorn ::
@kow
Predvidevam, da bi se ti najprej sam pozanimal o motorjih in avtomobilih, če bi rabil informacije. Ne pa da bi najprej klical druge. To je razlika.
Predvidevam, da bi se ti najprej sam pozanimal o motorjih in avtomobilih, če bi rabil informacije. Ne pa da bi najprej klical druge. To je razlika.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Šmorn ()
energetik ::
@kowTočno to.
Predvidevam, da bi se ti najprej sam pozanimal o motorjih in avtomobilih, če bi rabil informacije. Ne pa da bi najprej klical druge. To je razlika.
Jst se denimo slabo počutim, če uporabljam neko zadevo, pa ne vem kako deluje. Enostavno se ne počutim OK. Zato vem v nulo, kako dela avto (vse od ICE do EV), sam menjam diske, zobati jermen, lotal sem že računalnik avtomatske klime. Enako je tudi pri npr. PC-jih, kolesih, gradnji, pač vsem s čimer se redno srečujem. Kar je možno časovno in strokovno, hočem razumeti, narediti in servisirati sam. Je pa res, da na ta način zapravim več časa in počnem manj stvari, kot bi jih morda sicer.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
strawman ::
Jaz sem pri svojih starejših sorodnikih opazil, da veliko takih problemov izvira iz strahu "da bodo kaj pokvarili".
Po eni strani mi je to logično, saj so gor rasli v obdobju, kjer tehnologija ni bila tako enostavna (ali poceni) za uporabo kot je danes, in so te napake lahko drago stale.
Najbolj uporabno znanje, ki sem ga predal naprej in se obrestuje z manjšim številom klicov, je bila kompetentna uporaba Googla (npr. "my screen is not working" proti "LG 22 inch XY series display no picture over HDMI").
Po eni strani mi je to logično, saj so gor rasli v obdobju, kjer tehnologija ni bila tako enostavna (ali poceni) za uporabo kot je danes, in so te napake lahko drago stale.
Najbolj uporabno znanje, ki sem ga predal naprej in se obrestuje z manjšim številom klicov, je bila kompetentna uporaba Googla (npr. "my screen is not working" proti "LG 22 inch XY series display no picture over HDMI").
gruntfürmich ::
Jaz sem pri svojih starejših sorodnikih opazil, da veliko takih problemov izvira iz strahu "da bodo kaj pokvarili".
mislim da je to kar poglavitni strah. da bodo nekaj tako naklikali, da bo čisto narobe in ne bo prišlo ven iz tega ali pa se bo pokvarilo.
tukaj je tudi dobro da se ljudem razloži, da še vedno lahko resetirajo/ugasnejo/ potegnejo kabel iz vtičnice in da bo večinoma znova enako kot je bilo prej...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Teddi ::
Pri nas v podjetju je bil tudi isti problem. Tako sem pripravil dva izobraževanja za zaposlene za uporabo osnovnih IKT sredstev v podjetju in kako rešiti osnovne težave. Obisk je bil seveda obvezen in tudi pregledovalo se je prisotnost. Na izobraževanju na koncu se je tudi predstavil na novo postavljen sistem z zahtevki za vsak klic in obisk, kjer se je beležilo za kaj, kdo in koliko časa je nekdo odžiral časa za pomoč. Postavljeni so bili pred dejstvo da se bo ta statistika tedensko pošiljala nadrejenim v vpogled. Tako smo se rešili sigurno 2/3 neumnih klicev ker so se začeli nekateri raje sami pomujat za kakšne stvari kakor da bi nadrejeni videli koliko krat in za kaj je kdo klical. So pa seveda nekateri k jih to ni ganilo. Pri določenih je po tem pomagalo, da jim za nenujne stvari po telefonu prijazno odvrneš da boš na voljo čez uro ali dve ker si trenutno pri pomembnejših stvareh in seveda kot po čudežu jih sigurno tretjina v tem času težavo reši že sama. Tako da se strinjam s trditvijo da je velik del kriva lenoba in so eni radi na komot, da za nekatere stvari raje vrtijo telefon, da jo naredijo drugi. Če si kot kužek na klic takoj na voljo nekateri to hitro zagrabijo in začnejo izkoriščat žal.
Invictus ::
Obstaja tudi druga stran, ko support noče delati na telefonski klic.
Takrat se začne vse probleme prijavljati preko aplikacije, tam se pa vidi odzivni čas in čas reševanje problemov.
Tudi to reši uporabnike lenih ITjevcev .
Takrat se začne vse probleme prijavljati preko aplikacije, tam se pa vidi odzivni čas in čas reševanje problemov.
Tudi to reši uporabnike lenih ITjevcev .
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: Tero ()
Grizzly ::
bbbbbb2015 je izjavil:
Rabim en pameten nasvet. Takole je: Mama je stara 51 let, oče 54. Oba prihajata iz delavskega razreda in sta antitalenta za kakršnokoli tehnologijo. Nista edina, ampak hkrati opažam, da tudi precej starejši ljudje še dobro obvladajo vsakdanjo tehnologijo.
Vsak operater ima tel. številko za pomoč. Starša naj pokličeta, serviser bo prišel, jima ponastavil vmesnik. Na mesečnem računu bosta dobila dodaten strošek, ki ga bosta plačala.
Ti pa se njune opreme ne dotikaj, če nisi zmožen konfiguracijo postaviti nazaj v izhodiščno stanje.
Tudi operater ne bo prišel kar tako, sploh pa ne takoj naslednji dan. Ko boš poklical na brezplačni support, te bo najprej vodil čez osnovne stvari, ki jih lahko preveriš sam: Ali utripa zelena lučka? Ali je kabel pravilno priklopljen? Ali je TV pravilno nastavljen? Že iz tega bi se lahko vsak naučil, kaj se preveri, preden se pokliče na support. Lahko je zadeva čisto enostavna pa ti povem, da je niti tehnik ne bo uspel rešit, ker ne razmišlja na takem nivoju. Soseda enkrat ni mogla prižgat A1 box komunikatorja in je klicala na support. Preverili so vse kable, vse lučke, ni se pa tehnik spomnil, da bi jo vprašal, ali baterije sploh delajo. Na srečo so imeli doma 2 enaka komunikatorja in 2 enaka daljinca. Ko je pol ure po klicu probala prižgati z daljincem od drugega komunikatorja, je naenkrat vse delalo.
Mojima staršema sem parkrat že rekel, naj pokličeta support, ker morda drugič mene ne bo zraven. Veš kakšen je bil odziv? Oče je z nekim izgovorom pobegnil ven, da se ne bo rabil s tem ukvarjati. Mama je vsaj pošteno povedala, da ne bo klicala, ker se ona na te stvari ne spozna in ne bo vedela, kaj jo tehnik sprašuje.
Praviš še, naj se ne dotikam njune opreme? Televizor sem kupil jaz. Izbral sem TV z minimalno funkcijami (ma kakšen smart TV), ker sem že takrat vedel, da bojo težave pri uporabi. Pravzaprav so bile težave že na katodnih TV-jih, ko je bilo treba na kabelski iskat frekvence (saj se spomneš, kako smo včasih iskali kanale na UHF in VHF). Tudi če televizor izvzamem, je tu še A1 box komunikator. Sem že imel celo paniko, ker je A1 kar čez noč "ukinil" POP TV in Kanal A. Izkazalo se je, da je bila izbrana le kategorija dokumentarnih programov, kamor POP TV ne sodi in je bil zato na številki 4 nek drugi kanal.
Toliko o mojih izkušnjah. Pa niti ni pomembno ali težavo rešujem jaz ali A1 tehnik. Ključno je, da zna uporabnik pravilno opisat težavo in izločit čim več stvari, kar pomaga pri reševanju. Pa tudi treba je vedeti, kako zgleda kateri kabel (mrežni, napajalni, HDMI, SCART itd.). Kabli oz. konektorji imajo ravno zato imena, da se lažje razumemo. Na srečo imam doma en kabel črn, drugi je siv in se lahko pogovarjamo v barvah. Če pa boš tehniku začel govoriti o sivem kablu, boš pa težko kaj dosegel in tudi on ti bo težko kaj dopovedal.
jur3 ::
Drugi sin, osebni asistent ravno za te zadeve.
http://drugisin.si/
http://drugisin.si/
Dead enemy always smell good
bbbbbb2015 ::
Praviš še, naj se ne dotikam njune opreme? Televizor sem kupil jaz. Izbral sem TV z minimalno funkcijami (ma kakšen smart TV), ker sem že takrat vedel, da bojo težave pri uporabi. Pravzaprav so bile težave že na katodnih TV-jih, ko je bilo treba na kabelski iskat frekvence (saj se spomneš, kako smo včasih iskali kanale na UHF in VHF). Tudi če televizor izvzamem, je tu še A1 box komunikator. Sem že imel celo paniko, ker je A1 kar čez noč "ukinil" POP TV in Kanal A. Izkazalo se je, da je bila izbrana le kategorija dokumentarnih programov, kamor POP TV ne sodi in je bil zato na številki 4 nek drugi kanal.
Svoje dolge zgodbe lahko skrajšaš. Zadostuje, da se setupa, tako kot je, ne dotikaš, ko enkrat dela.
Ti pa greš in se setupa dotakneš, ter ko greš od tam, ne zmoreš zadevo postaviti in testirati, če dela, kot je prej delala.
Vseeno, če si kupil TV. Ko je enkrat v hiši staršev, ga pustiš tako kot je.
Če pa operater kaj spremeni, pa pač potem oni pokasirajo suport klice. Za večino tega, kar si naštel, bi vse delalo b.p., če bi le ti pustil setup pri miru.
solatko ::
Jaz iz osebnih izkušenj vidim v problemih tehnike - stari - mladi, največji problem v tem, da stari ne znajo vprašat (ker pač tematike večinoma ne poznajo in jih tudi ne briga, hočejo samo tisto, za kar so zadevo kupili), mladi pa ne znajo po ljudsko-kmečko razložit. Priročniki za uporabo so praktično neuporabni, saj so preobsežni in nimajo navodil za povezano uporabo segmentov, ampak moraš za čisto vsako zadevo, prebrat nekaj stvari.
Problem je, da se starejši ljudje lahko skoncentrirajo le za nekaj minut in nekaj informacij, mladi pa hočejo v pol ure, razložit delovanje vsake naprave. Informacije, ki jih starejši prejmejo so zato nepopolne in praktično neuporabne in dosežeš samo to, da se starim ne da več učit, ker so "preneumni" in nič ne dojemajo, mladim pa se ne ljubo vsako stvar, razlagat večkrat in na enak način.
Kar nekaj starostnikov sem vpeljal v svet tehnike, za katero do penziona niso pokazali nobenega interesa. Vse starostnike nekaj zanima in, če ugotoviš kaj, jih potem ni težko naučit, poiskat na elektronskih napravah to, kar jih zanima. Seveda ne v eni uri, niti ne v enem dnevu. Potrebno si je vzeti čas in informacije podajat selektivno, s tem, da istočasno sedijo za napravo in jo po navodilih uporabljajo, torej, do rešitev pridejo z lastnimi prsti. Prvi dan je prižiganje in ugašanje naprave (ob tem izklopiš posamezne kable, da vidijo, kaj se zgodi ob tem), druga lekcija je namizje - odpiranje, zapiranje ikon (mimogrede se doda še copy-paste, iskanje z iskalnikom - če slučajno izgine ikona), potem pa počasi po programih, brskalnik, pošta, prenos podatkov iz naprave v napravo in na koncu printanje, skeniranje, fotokopiranje. Vse to z eno napravo, nikoli pri učenju mešat računalnik, TV in telefon, saj že mladi vse zbrkljajo, kaj šele ljudje, ki imajo polne glave stvari, ki niso povezane s tehniko).
Res si je potrebno vzeti čas in zna biti učenje sila neprijetno, posebej, ko slišiš, saj si mi ti tako pokazal pa ne gre.
Če otroci nimate potrpljenja učit svoje starše, prosite kolega, ki to ima pa še tuje ljudi, se bolje posluša, kot domače (v obe smeri). Ko zadeve za silo skapirajo pa jih pozneje ni problem vodit po telefonu ali na oddaljeno pomoč.
Tudi nastavitve drugih naprav je lažje, saj jim samo rečeš, vzemi navodila poišči nastavitev ure in naredi tako. Ker vsaj približno iz računalništva in telefona ve, kaj in kako je potrebno pritiskat na ikone ali klikat na miško ali daljinca, jim počasi tudi nastavitev kakšne digitalne ure ne predstavlja več problema.
Zavedati se morate, da nekateri, do starosti, v rokah niso držali niti digitalne ure, kaj šele kakšno tehnično bolj zahtevno stvar. Kakšne probleme so imeli ljudje z bančnimi karticami, dokler jim to ni nekdo lepo razložil, danes pa opravijo nakup, dvignejo denar,...
Problem je, da se starejši ljudje lahko skoncentrirajo le za nekaj minut in nekaj informacij, mladi pa hočejo v pol ure, razložit delovanje vsake naprave. Informacije, ki jih starejši prejmejo so zato nepopolne in praktično neuporabne in dosežeš samo to, da se starim ne da več učit, ker so "preneumni" in nič ne dojemajo, mladim pa se ne ljubo vsako stvar, razlagat večkrat in na enak način.
Kar nekaj starostnikov sem vpeljal v svet tehnike, za katero do penziona niso pokazali nobenega interesa. Vse starostnike nekaj zanima in, če ugotoviš kaj, jih potem ni težko naučit, poiskat na elektronskih napravah to, kar jih zanima. Seveda ne v eni uri, niti ne v enem dnevu. Potrebno si je vzeti čas in informacije podajat selektivno, s tem, da istočasno sedijo za napravo in jo po navodilih uporabljajo, torej, do rešitev pridejo z lastnimi prsti. Prvi dan je prižiganje in ugašanje naprave (ob tem izklopiš posamezne kable, da vidijo, kaj se zgodi ob tem), druga lekcija je namizje - odpiranje, zapiranje ikon (mimogrede se doda še copy-paste, iskanje z iskalnikom - če slučajno izgine ikona), potem pa počasi po programih, brskalnik, pošta, prenos podatkov iz naprave v napravo in na koncu printanje, skeniranje, fotokopiranje. Vse to z eno napravo, nikoli pri učenju mešat računalnik, TV in telefon, saj že mladi vse zbrkljajo, kaj šele ljudje, ki imajo polne glave stvari, ki niso povezane s tehniko).
Res si je potrebno vzeti čas in zna biti učenje sila neprijetno, posebej, ko slišiš, saj si mi ti tako pokazal pa ne gre.
Če otroci nimate potrpljenja učit svoje starše, prosite kolega, ki to ima pa še tuje ljudi, se bolje posluša, kot domače (v obe smeri). Ko zadeve za silo skapirajo pa jih pozneje ni problem vodit po telefonu ali na oddaljeno pomoč.
Tudi nastavitve drugih naprav je lažje, saj jim samo rečeš, vzemi navodila poišči nastavitev ure in naredi tako. Ker vsaj približno iz računalništva in telefona ve, kaj in kako je potrebno pritiskat na ikone ali klikat na miško ali daljinca, jim počasi tudi nastavitev kakšne digitalne ure ne predstavlja več problema.
Zavedati se morate, da nekateri, do starosti, v rokah niso držali niti digitalne ure, kaj šele kakšno tehnično bolj zahtevno stvar. Kakšne probleme so imeli ljudje z bančnimi karticami, dokler jim to ni nekdo lepo razložil, danes pa opravijo nakup, dvignejo denar,...
Delo krepa človeka
sci3nc3 ::
Res je, tega se ne da naučiti v eni uri, ampak postopoma, vsak dan malo. Preden se gre na samo uporabo naprave (uporaba softverja), bi se moralo najprej obdelati hardver. Če v roke vzamem neko kištico ali pa nek kabel, mora uporabnik vedeti, kako se stvar imenuje in čemu je namenjena. Ko je že OP omenil priklapljanje: Sam velikokrat dobim vprašanje, kam in kako je treba kabel priklopiti. Ali ni samo po sebi logično, da ga priklopiš tam, kamor paše in tako kot paše. Pač pogledaš. Če je lažje, si predstavljaj, da namesto kabla v roki držiš ključ od vrat - saj takoj vidiš ali paše v vrata ali ne. Če pa kljub vsemu še zmeraj ne vidiš, ga probaš vstaviti. Ko je uporabnik spoznal vse naprave, je čas za vklo. Zmotno je, ker uporabniki pričakujejo, da bo vsaka naprava pripravljena takoj ko obrneš stikalo. Redko kdo razmišlja, da stikalo sproži postopek, ki lahko traja, preden je naprava pripravljena za uporabo. Šele zdaj je čas za spoznavanje menijev. Meniji niso samo piflanje, ampak si je treba predstavljati, kjer se nahajaš in kje bi morala biti neka funkcija (kje jo je smiselno iskati). Vzemi v roke telefonski imenik (v papirnati obliki) in poglej, kako je urejen. Ne greš ga kar listat, ampak najprej poiščeš pravo regijo, potem pravi kraj in nato še pravi priimek.
Boljše primerjave se ne spomnem. Če je še zmeraj problem, potem naj se starejši izogibajo nove tehnologije, izdelovalci pa naj razmislijo o enostavnejši uporabi.
Boljše primerjave se ne spomnem. Če je še zmeraj problem, potem naj se starejši izogibajo nove tehnologije, izdelovalci pa naj razmislijo o enostavnejši uporabi.
blay44 ::
Jaz pa mislim, da so starci pogruntali, da vsa dela, ki niso serijska, ponavlajoča hitreje opravijo "na roke". Še 3D izrise. Sem zadnjič modela opazoval pr delu. Črte so v prvo stale na mestu. Zato se sploh ne ubadajo z appi. Prepuščajo to...
pffff ::
Jaz iz osebnih izkušenj vidim v problemih tehnike - stari - mladi, največji problem v tem, da stari ne znajo vprašat (ker pač tematike večinoma ne poznajo in jih tudi ne briga, hočejo samo tisto, za kar so zadevo kupili), mladi pa ne znajo po ljudsko-kmečko razložit. Priročniki za uporabo so praktično neuporabni, saj so preobsežni in nimajo navodil za povezano uporabo segmentov, ampak moraš za čisto vsako zadevo, prebrat nekaj stvari.
Problem je, da se starejši ljudje lahko skoncentrirajo le za nekaj minut in nekaj informacij, mladi pa hočejo v pol ure, razložit delovanje vsake naprave. Informacije, ki jih starejši prejmejo so zato nepopolne in praktično neuporabne in dosežeš samo to, da se starim ne da več učit, ker so "preneumni" in nič ne dojemajo, mladim pa se ne ljubo vsako stvar, razlagat večkrat in na enak način.
Kar nekaj starostnikov sem vpeljal v svet tehnike, za katero do penziona niso pokazali nobenega interesa. Vse starostnike nekaj zanima in, če ugotoviš kaj, jih potem ni težko naučit, poiskat na elektronskih napravah to, kar jih zanima. Seveda ne v eni uri, niti ne v enem dnevu. Potrebno si je vzeti čas in informacije podajat selektivno, s tem, da istočasno sedijo za napravo in jo po navodilih uporabljajo, torej, do rešitev pridejo z lastnimi prsti. Prvi dan je prižiganje in ugašanje naprave (ob tem izklopiš posamezne kable, da vidijo, kaj se zgodi ob tem), druga lekcija je namizje - odpiranje, zapiranje ikon (mimogrede se doda še copy-paste, iskanje z iskalnikom - če slučajno izgine ikona), potem pa počasi po programih, brskalnik, pošta, prenos podatkov iz naprave v napravo in na koncu printanje, skeniranje, fotokopiranje. Vse to z eno napravo, nikoli pri učenju mešat računalnik, TV in telefon, saj že mladi vse zbrkljajo, kaj šele ljudje, ki imajo polne glave stvari, ki niso povezane s tehniko).
Res si je potrebno vzeti čas in zna biti učenje sila neprijetno, posebej, ko slišiš, saj si mi ti tako pokazal pa ne gre.
Če otroci nimate potrpljenja učit svoje starše, prosite kolega, ki to ima pa še tuje ljudi, se bolje posluša, kot domače (v obe smeri). Ko zadeve za silo skapirajo pa jih pozneje ni problem vodit po telefonu ali na oddaljeno pomoč.
Tudi nastavitve drugih naprav je lažje, saj jim samo rečeš, vzemi navodila poišči nastavitev ure in naredi tako. Ker vsaj približno iz računalništva in telefona ve, kaj in kako je potrebno pritiskat na ikone ali klikat na miško ali daljinca, jim počasi tudi nastavitev kakšne digitalne ure ne predstavlja več problema.
Zavedati se morate, da nekateri, do starosti, v rokah niso držali niti digitalne ure, kaj šele kakšno tehnično bolj zahtevno stvar. Kakšne probleme so imeli ljudje z bančnimi karticami, dokler jim to ni nekdo lepo razložil, danes pa opravijo nakup, dvignejo denar,...
Tocno tole. Moji znajo tudi bluetooth sparirat, samo koncept jim je treba razloziti in to ne z besedami, ki jih razumete sami (pa se malo slanga notri namecite, da bojo ja zmedeni).
Kera nekoristna kretena, taki prihajajo na trg delovne sile in hočejo odžirat delovna mesta starejšim!
Zgresil si point. Ce se z doloceno tehnologijo ne ukvarjas, je ne bos pogruntal na lepe oci, ne glede ali je 60 let stara ali pa nova, kako preprosta je za uporabo itd. Rabis razlago.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: pffff ()
pffff ::
Jaz pa mislim, da so starci pogruntali, da vsa dela, ki niso serijska, ponavlajoča hitreje opravijo "na roke". Še 3D izrise. Sem zadnjič modela opazoval pr delu. Črte so v prvo stale na mestu. Zato se sploh ne ubadajo z appi. Prepuščajo to...
Ja imas tudi dober point. Danes se za vse, tudi najbolj trivalna dela isce neke aplikacije, ki bojo to postorile, tudi, ce je zadeva tako trivialna, da za njo absolutno ne rabis aplikacije. Ce pogledas dandanasnje telefone, so vec ali manj sami sebi namen, resujejo probleme, ki jih brez potrebe sami povzrocajo. Se prav ne spomnim vec, kdaj sem nazadnje koristno aplikacijo na telefonu nasel, verjetno je bila zadnja vecja "revolucija" GPS navigacija (ne google, tisti njihov software je navaden drek zacensi z UXom). Vecinoma je samo podpora lenobe.
Mato989 ::
Zgresil si point. Ce se z doloceno tehnologijo ne ukvarjas, je ne bos pogruntal na lepe oci, ne glede ali je 60 let stara ali pa nova, kako preprosta je za uporabo itd. Rabis razlago.
NEUMNOST... tudi ko je prišel prvi bluetooth smo sami skapirali parjenje ali pa PREBRALI NAVODILA... zakaj starci ne zmorejo?
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
showsover ::
zakaj starci ne zmorejo?
Ja, nevroni niso več tako prožni, novi tehnološki (gre kar hitro naprej) koncepti, redka uporaba, drobne črke, angleščina, odpor, pomoč mlajših, itn. Bolj tehnični/študiozni starši hitro naštudirajo, manj pa pač ne, se zanesejo na podmladek, kar zna biti včasih malo tečno, ampak tako to pač je. Verjetno je zanašanje na mladino izraz zaupanja in želja po druženju. No, saj v resnici ni tako težko razumeti, če se človek vsaj malo potrudi.
Mato989 ::
zakaj starci ne zmorejo?
Ja, nevroni niso več tako prožni, novi tehnološki (gre kar hitro naprej) koncepti, redka uporaba, drobne črke, angleščina, odpor, pomoč mlajših, itn. Bolj tehnični/študiozni starši hitro naštudirajo, manj pa pač ne, se zanesejo na podmladek, kar zna biti včasih malo tečno, ampak tako to pač je. Verjetno je zanašanje na mladino izraz zaupanja in želja po druženju. No, saj v resnici ni tako težko razumeti, če se človek vsaj malo potrudi.
Aha, torej če jaz rečem da bi forever živel doma na njihovih stroških ker bi se rad družil je to tudi ok? Ajaaa, ne takrat pa rečejo da sem lenuh... :P
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
vostok_1 ::
V naš vas je 70 letnik ko še telefona ne zna uporabljat to mislim klasičnega, on niti ne ve kaj je to računalnik, pravi da mora položnice plačat na pošti zarad odrezka, da ma potrdilo, da penzijo mora dvignit na pošti da drugač ne gre. TV-ja itak nima, ... je kr vztrajen pri tem tud če mu hočeš pomagat ma en svoj svet prepričanja.
Mam pa tud brata k uporablja še telefon na tipke, pa fehta da naj gmail pogledam. Da nej nekaj slikam da bi prodal, da nej pogledam za vreme, pa za kemtijstvo vnosi, pa že večkrat mu reku da če ma naročnino naj vzame telefon pa bo gor vse mel....ampak ne trmast, vztrajen ostaja na tem telefonu iz leta 2000, ena jajaca dora al kaj je že
Saj po eni strani je to žalostno. Pa ne mislim posmehovalno.
Če je to recimo 75 letnik in s hoste doma, potem ta človek se je rodil kmalu po 2SV. Ko je dopolnil 25 let so morda kako leto ali dve že pripeljali električni kabel v vas in tekočo vodo.
Ko jih je imel 50 se je pisalo leto 1996. Takrat tudi mlajši normiji niso imeli vsi računalnike in internet. Pravzaprav je to bilo bolj omejeno na entuzijaste h katerim so normiji hodili ko so potrebovali kaj.
Razlika je predvsem v tem, ali je človek apriori proti ali pač enostavno mentalne kapacitete niso več tam, da bi prijel reči v roko.
Hell, ta forum ima prekleto čez 20 let.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()
showsover ::
Aha, torej če jaz rečem da bi forever živel doma na njihovih stroških ker bi se rad družil je to tudi ok? Ajaaa, ne takrat pa rečejo da sem lenuh... :P
Zdaj bi že lahko vedel, da ene stvari niso tako enostavno primerljive; starši ti s tem, ko te brcnejo v rit, kolikor se mogoče sliši neprijazno, želijo, da sprejmeš odgovornost za svoje življenje. Če pa že res hočeš doma ostati (mamice imajo to sicer precej rade), pa plačaj pač primeren del za stroške in to, bo lažje. Pa stari bluetooth ne pomeni toliko, v resnici. Pa tudi, hmm, veselje ob srečanju je toliko večje, kolikor redkeje osebo srečaš. Recimo :-)
Mato989 ::
Aha, torej če jaz rečem da bi forever živel doma na njihovih stroških ker bi se rad družil je to tudi ok? Ajaaa, ne takrat pa rečejo da sem lenuh... :P
Zdaj bi že lahko vedel, da ene stvari niso tako enostavno primerljive; starši ti s tem, ko te brcnejo v rit, kolikor se mogoče sliši neprijazno, želijo, da sprejmeš odgovornost za svoje življenje. Če pa že res hočeš doma ostati (mamice imajo to sicer precej rade), pa plačaj pač primeren del za stroške in to, bo lažje. Pa stari bluetooth ne pomeni toliko, v resnici. Pa tudi, hmm, veselje ob srečanju je toliko večje, kolikor redkeje osebo srečaš. Recimo :-)
Hmmmm, torej če jaz starcem zakasiram pomoč jim hočem dobro da bodo cenili koliko truda in časa je šlo v to, če nočejo sami =)
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
showsover ::
solatko ::
Mato989 - Ko sem se jaz ukvarjal z prvim Commodrojem, so moji letniki gledali Esmeralde in druge nadaljevanke, hodili po bufetih in fuzbal tekmah. Ko so šli v penzijo, so jim otroci pustili odslužen, dost sposoben računalnik in jih prepustili raziskovanju.
Tebi prva BT naprava, verjetno ni bila prva elektronska stvar, ki si jo držal v roki in hotel kaj narediti z njo, pri mojih kolegih je bil videorekorder in kakšna 8mm kamera, najvišje čudo tehnike, s katerim so se občasno ukvarjali. Digitalni fotoaparati in povezava na PC je bila pa že visoka tehnologija, ki je nekateri še danes ne obvladajo popolnoma.
Če nisi skoz in, je tehnika zadnjih 20-30 let tako napredovala, da enostavno izgubiš stik. Veliko kolegov je ostalo na SW in HW Windows XP ali 2000, nekako so se potem sprijaznili z W7, desetka jim je pa out of date. Ne najdejo nastavitev, optimizacij,...., ko dobijo računalnik za poštimat so dobesedno mrtvi, kar se tiče SW. Še vedno bi za vsak mali problem inštalirali OS na novo, ko se srečajo z UEFI-jem, so izgubljeni,....
Starcem računat pomoč? Kar daj, ker so te sila slabo vzgojili in naj sedaj plačujejo svoje napake!
Tebi prva BT naprava, verjetno ni bila prva elektronska stvar, ki si jo držal v roki in hotel kaj narediti z njo, pri mojih kolegih je bil videorekorder in kakšna 8mm kamera, najvišje čudo tehnike, s katerim so se občasno ukvarjali. Digitalni fotoaparati in povezava na PC je bila pa že visoka tehnologija, ki je nekateri še danes ne obvladajo popolnoma.
Če nisi skoz in, je tehnika zadnjih 20-30 let tako napredovala, da enostavno izgubiš stik. Veliko kolegov je ostalo na SW in HW Windows XP ali 2000, nekako so se potem sprijaznili z W7, desetka jim je pa out of date. Ne najdejo nastavitev, optimizacij,...., ko dobijo računalnik za poštimat so dobesedno mrtvi, kar se tiče SW. Še vedno bi za vsak mali problem inštalirali OS na novo, ko se srečajo z UEFI-jem, so izgubljeni,....
Starcem računat pomoč? Kar daj, ker so te sila slabo vzgojili in naj sedaj plačujejo svoje napake!
Delo krepa človeka
pffff ::
Hmmmm, torej če jaz starcem zakasiram pomoč jim hočem dobro da bodo cenili koliko truda in časa je šlo v to, če nočejo sami =)
Seveda, nujno jim moras zaracunati, poglej koliko casa in truda je slo vate. Aja, saj sta te sama hotela (gruntfurmich(tm))
Hmmmm, torej če jaz starcem zakasiram pomoč jim hočem dobro da bodo cenili koliko truda in časa je šlo v to, če nočejo sami =)
Seveda, nujno jim moras zaracunati, poglej koliko casa in truda je slo vate. Aja, saj sta te sama hotela (gruntfurmich(tm))
Starcem računat pomoč? Kar daj, ker so te sila slabo vzgojili in naj sedaj plačujejo svoje napake!
Tako je.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: pffff ()
pffff ::
Če nisi skoz in, je tehnika zadnjih 20-30 let tako napredovala, da enostavno izgubiš stik.
In to deluje tudi v drugo smer, dejansko vsi te vedci tule vedo samo kako software uporabljat in to je to. Kako pa kaj od tega dela, to bo pa ze druga zgodba. Je pa res, da se tukaj ne obnasam nic bolje od njih, ko govorijo neumnosti in si razbijajo glave ob popolnoma preproste tezave, kjer jim manjka backgrounda, ki ga nikoli niso usepeli ujeti.... ker raje igrajo fuzbal, hodijo po lokalih in fitnesih. In ko pride njihov cas pri 50+ jim ne bo nic vec jasno, ker imajo namesto znanja nadrkane akcije na katero "vsak problem pade". Bomo videli kako dolgo se.
(pa sem precej mlajsi, samo, ko gledam dandanasnjo idiokracijo... se je ze z 10 let mlajsim tezko pogovarjati, jaz vidim schedulerje, sockete, io completition porte, oni vidijo pa json, anotacije funkcij in browser in se vedno znova ogrevajo nad 30 let staro tehnologijo, ki je bila ze davno odkrita, izpiljena v nulo zato, da so jo oni lahko "na novo" odkrili, v precej manj ucinkoviti verziji)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: pffff ()
zmaugy ::
Zgresil si point. Ce se z doloceno tehnologijo ne ukvarjas, je ne bos pogruntal na lepe oci, ne glede ali je 60 let stara ali pa nova, kako preprosta je za uporabo itd. Rabis razlago.
Sem razumel, brez skrbi. Zato pa sem dal zraven "/s". Moj post je bil usmerjen malce proti smrkavcem, ki takoj začnejo penit češ, "če ne poznaš najnovejši UI od xyz programa ali naprave, potem si za na kompost, ti govno leno".
Dejstvo je, da ne gre za to, da ljudje v starosti staršev OPa tega ne bi zmogli, ampak se jim ne da. Zakaj ne? Ker zakaj pa? Ker celo življenje so gledali TV in zdaj so se proizvajalci spomnili jim uporabo zakomplicirat, a oni si želijo pritisniti na gumb in z daljincem izbirati programe kot včasih. Malo poenostavljam.
Če prenesem na na primer Windows - po ne vem koliko verzijah Windows se recimo meni zdi za malo, da so nekatere nastavitve, ki so bile v Win 7 intuitivno dosegljive, v Win 10 skrili in zakopali v flat menije, ki so povsem neintuitivni. Kot da bi pri vsakem novem avtu zamenjali funkcije ročic in gumbov, prestavna ročica na žmigavcih, zavora na stopalko za plin itd. Pač ker se je nekemu dizajnerju tako sprdnilo. Spet pretiravam ampak... Sam pizdim, ker moram kakšno nastavitev iskati v fakin youtube tutorialih.
Starejši kot si, manj imaš potrpljenja za takšne neumnosti, ker si na lastne oči videl, da je mogoče stvari narediti bolj učinkovito.
Biseri...
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: zmaugy ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kako rešujete družinske zdrahe? (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 13371 (8657) | PrihajaNodi |
» | Amazonova Alexa snemala pogovor in ga poslala naključnemu stiku (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Zasebnost | 20072 (15567) | OK.d |
» | Skupinska tožba zoper Google zaradi nakupov v igrah, popravek Play StoraOddelek: Novice / Tožbe | 12374 (10518) | njyngs |
» | Šolski sistem poneumljanja otrok v osnovnih šolah? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Problemi človeštva | 24789 (20889) | alexa-lol |