Forum » Znanost in tehnologija » Biodiesel
Biodiesel
hruske ::
Thomas ::
Ma to baje čist dobr dela. Sploh ne bi bilo tako zelo težko nadomestiti nafte s tole rečjo. Najtežje je tukaj "ekološko vprašanje" - ostalo je kar enostavno in vse že odkrito.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
DavidJ ::
In koliko "stane" liter biodizla?
"Do, or do not. There is no 'try'. "
- Yoda ('The Empire Strikes Back')
- Yoda ('The Empire Strikes Back')
hruske ::
Marjan, kaj pa je narobe, če smem vprašat?
[nihče ni rekel, da je karkoli narobe. Obratno, ta tema je zelo dobrodošla! Samo povem za nadaljno debato -- m.]
@Thomas: kako to misliš, ekološko vprašanje?
@davids: ne vem, nisem še preizkušal, sicer pa to tudi mene zanima.
[nihče ni rekel, da je karkoli narobe. Obratno, ta tema je zelo dobrodošla! Samo povem za nadaljno debato -- m.]
@Thomas: kako to misliš, ekološko vprašanje?
@davids: ne vem, nisem še preizkušal, sicer pa to tudi mene zanima.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Marjan ()
Thomas ::
Samo to, da bi morali velike površine zasejati z oljno repico, če bi hoteli nadomestiti vso nafto s tem oljem. Mogoče 1/10 Slovenije. Potem bi bil pač ekološki kraval spet. To je največja ovira, kar jih vidim.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Thomas ::
Hehehe - še asfalt iz repice! Link.
Ena desetina je kar veliko rečeno, če boljš izračunam, 1/20. Namreč repica prestrega 1% energije Sonca v svoja semena. Tam nekako, ker fotosinteza ima 2% izkoristka. Na 1000 kvadratnih kilometrih sije Sonce z močjo najmanj 1000 Giga Wattov in 10 Giga nafte stalno ne kurimo. Ali pač. No, tam nekje, za 15 JE Krško, bi repica na 1/20 dajala. Ali za 7, če je sezona rasti samo pol leta.
Tukaj se po moje Z&T plat zgodbe konča in se začne politična. Zeleni bodo besni - kdaj pa niso - Strpneži bodo besni, ko bom rekel, da če Arabci ne morejo dobavljati niti tiste nafte, samo pobijanje jim gre po glavi - lahko Evropa in Amerika komot nadomestita nafto z repico ali čem podobnim.
Ena desetina je kar veliko rečeno, če boljš izračunam, 1/20. Namreč repica prestrega 1% energije Sonca v svoja semena. Tam nekako, ker fotosinteza ima 2% izkoristka. Na 1000 kvadratnih kilometrih sije Sonce z močjo najmanj 1000 Giga Wattov in 10 Giga nafte stalno ne kurimo. Ali pač. No, tam nekje, za 15 JE Krško, bi repica na 1/20 dajala. Ali za 7, če je sezona rasti samo pol leta.
Tukaj se po moje Z&T plat zgodbe konča in se začne politična. Zeleni bodo besni - kdaj pa niso - Strpneži bodo besni, ko bom rekel, da če Arabci ne morejo dobavljati niti tiste nafte, samo pobijanje jim gre po glavi - lahko Evropa in Amerika komot nadomestita nafto z repico ali čem podobnim.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
hruske ::
Kaj pa če na to gledaš tako, da predeluješ odpadno olje, ki ga je v gostilnah in raznih menzah kar precej? Potem bi lahko zastonj delal dizl in ne bi bilo treba posejati nevemkakih površin z oljno repico... samo šel bi v merkator in interspar, v vojsko v menze, po fabrkah, etcetc pa pobral olje, prefiltrirov itd itd.
Adijo repica. :)
Adijo repica. :)
Thomas ::
Tega ni dovolj. Bi moral le še dodati nekaj "nekuharskega" (repičnega) olja.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
BigWhale ::
Jaz sem takoj za oljno repico.. 1/10 povrsine ni tko velik. Z ustrezno razporeditvijo pridelave in zalogami je lahko drzava precej neodvisna... Kar se goriva tice... Izkoristek biodizla pa je afaik more or less isti...
Odpadno olje... brrr... Tolk svinjarije kot je pa tam not... :P
mk-klavz:
> Adijo repica. :)
Iz cesa bos dobil pa 'navadno' olje iz katerega potem nastane odpadno olje? ;>
Odpadno olje... brrr... Tolk svinjarije kot je pa tam not... :P
mk-klavz:
> Adijo repica. :)
Iz cesa bos dobil pa 'navadno' olje iz katerega potem nastane odpadno olje? ;>
Thomas ::
Seveda se bo javno mnenje na Zahodu začelo nagibati proti repici, če bodo še naprej morali ljudje, za vsak liter natankanega bencina poslušati, kakšni reveži da so Arabci zaradi njih, da so se prisiljeni razstreljevat po kavarnah in pobijati drug drugega ... Opravičevanje njihovih bulaznjen s strani Gustinčiča in Mirovnega Inštituta pačasi ne bo več prijelo. IMHO.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
TESKAn ::
Ko smo že pri olju kot gorivu - pred nekaj leti je bil v ŽIT članek o motorju, ki deluje na navadno olje - nič predelave, samo natočiš v rezervoar in se pelješ.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Thomas ::
Sej kako pa misliš, da je predelano za motorje? Zelo malo.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Signs ::
Biodiesel V Avstriji tankajo v svoje avtomobile namesto nafte. Pravijo, da je bolj poceni..
Thomas ::
Ja bolj poceni že ni, ker se država odreče svojemu kosu pogače, ki si ga sicer odreže pri naftnih derivatih. Vendar bi lahko postalo. Evropski kmet je verjetno sposoben se prelevit v naftnega šejka, ne da bi mislil, da zdaj je pa njegova dolžnost, da spoži Jihad.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
hruske ::
Navadno olje sem mislil jedilno olje, torej sončnično.
Ampak zakaj bi morali dodati repično olje??? Ne vidim razloga, oboje je namreč rastlinskega izvora. Če si mislil, da če bi želeli s tem popolnoma nadomestiti potrebo po dizlu, potem že. Ampak jaz (zaenkrat) nisem ciljal na to.
Ja, je svinjarija. Točno tako. In pomisli, a se ne počutiš kul, če veš, da lahko tisto svinjarijo popucaš in koristno porabiš.
TESKAn, ja, tud to je možno, ampak so potrebne predelave motorja, kar pa IMHO ni rentabilno. Predelano olje, biodizel, ni malo, zato ker proces vključuje precej dela, predvsem estrenje in čiščenje biodizla, tako da ena porcija kar terja svoj čas, tako da ni za zanemarjat. Predvsem je pa smotano, ker potrebuješ metanol, ki pa je highly toxic. Zato ker ne moreš tankat vode v tank pa proces kar traja, da vse uštimaš.
Ja, v Avstriji baje res to počnejo. V Sloveniji pa... misite, da bi imeli kaj težav s tem, vpliv naftnih lobijev pa to?
Ampak zakaj bi morali dodati repično olje??? Ne vidim razloga, oboje je namreč rastlinskega izvora. Če si mislil, da če bi želeli s tem popolnoma nadomestiti potrebo po dizlu, potem že. Ampak jaz (zaenkrat) nisem ciljal na to.
Ja, je svinjarija. Točno tako. In pomisli, a se ne počutiš kul, če veš, da lahko tisto svinjarijo popucaš in koristno porabiš.
TESKAn, ja, tud to je možno, ampak so potrebne predelave motorja, kar pa IMHO ni rentabilno. Predelano olje, biodizel, ni malo, zato ker proces vključuje precej dela, predvsem estrenje in čiščenje biodizla, tako da ena porcija kar terja svoj čas, tako da ni za zanemarjat. Predvsem je pa smotano, ker potrebuješ metanol, ki pa je highly toxic. Zato ker ne moreš tankat vode v tank pa proces kar traja, da vse uštimaš.
Ja, v Avstriji baje res to počnejo. V Sloveniji pa... misite, da bi imeli kaj težav s tem, vpliv naftnih lobijev pa to?
Red_Mamba ::
Jaz sem slišal nekaj časa nazaj da bi naj v Lednavi to delali.
Če se prav spomnim je biodizel pol cenej od nafte.
Pridelava ni tko težka edino veliko energije gre za estrenje, tukaj bodo v bodoče verjetno še izboljšave in pocenitve. Metanol tud ni tko toxic sej ti ga ni treba pit
Če se prav spomnim je biodizel pol cenej od nafte.
Pridelava ni tko težka edino veliko energije gre za estrenje, tukaj bodo v bodoče verjetno še izboljšave in pocenitve. Metanol tud ni tko toxic sej ti ga ni treba pit
FastWIND ::
Biodiesel se da dobit tudi v Sloveniji. Žal za zdaj na črno. Cena za liter cca.100SIT. Avto deluje povsem normalno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: FastWIND ()
Thomas ::
Dandanašnji to ni noben problem - nobena toksičnost. Narediš pač zaprt tehnološki krog, pa je.
Samo politična odločitev je, če bo Evropa (Amerika) to naredila in poslala Arabce s tem v velikem številu v smrt od lakote. No more, and no less. Avstrijci so že povedali, kam se nagibajo. Francozi so se kakih 7 let nazaj odločili, da zaenkrat tega ne bodo naredili. Brazilci - se že dolgo vozijo na alkohol, kar je zelo podobno, kot bi se na repico, sončnice, buče - ni bistveno.
Samo politična odločitev je, če bo Evropa (Amerika) to naredila in poslala Arabce s tem v velikem številu v smrt od lakote. No more, and no less. Avstrijci so že povedali, kam se nagibajo. Francozi so se kakih 7 let nazaj odločili, da zaenkrat tega ne bodo naredili. Brazilci - se že dolgo vozijo na alkohol, kar je zelo podobno, kot bi se na repico, sončnice, buče - ni bistveno.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Alec999 ::
kako bi na Slo. ekonomijo vplival ta scenarij ... da bi uvazal sam se polovico nafte kokr jo sedaj (mn uvoza) ... drugo bi pa Slo. kmetijstvo oljno repico pridelala :) + izvoz olne repice na tuje trge npr. Avstrija. Kaj bi se zgodilo? :) ....
Drgac pa tale biodiesel zanimiva stvarca ... kokr sm gledu enkrat na Slo odajo so kazal kako je v Avstriji pa spraseval kasno je stanje .. pa so rekl, da bi bila pridelava repice drazja sam k jim drzava pomaga je cenejsa kokr navaden diesel.
Drgac pa tale biodiesel zanimiva stvarca ... kokr sm gledu enkrat na Slo odajo so kazal kako je v Avstriji pa spraseval kasno je stanje .. pa so rekl, da bi bila pridelava repice drazja sam k jim drzava pomaga je cenejsa kokr navaden diesel.
||_^_|| ::
DIzel motorji zgubijo neki % na moči in mal pridobijo na porabi.
Neki info. [link je že podan v prvem postu -- m.]
Neki info. [link je že podan v prvem postu -- m.]
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Marjan ()
DavidJ ::
Marjan, z repliko sem želel odpreti vprašanje, o katerem sedaj teče beseda. Namreč -- že lahko, da je alternativno gorivo, vendar dokler bo imelo višjo ceno kot arabski diesel, ga ne bo nihče kupoval.
Vidim, da bi bila uvedba takšnega goriva okolju in denarnici prijazna zadeva. Če upoštevamo, da so dizl motorji še bolj varčni pri porabi, smo zadli več muh na en mah.
Kaj bi bilo potem z Arabci, je že bolj vprašanje za v oddelek PČ.
Vidim, da bi bila uvedba takšnega goriva okolju in denarnici prijazna zadeva. Če upoštevamo, da so dizl motorji še bolj varčni pri porabi, smo zadli več muh na en mah.
Kaj bi bilo potem z Arabci, je že bolj vprašanje za v oddelek PČ.
"Do, or do not. There is no 'try'. "
- Yoda ('The Empire Strikes Back')
- Yoda ('The Empire Strikes Back')
Zgodovina sprememb…
- spremenil: DavidJ ()
R0K ::
Izkoristek motorja je preslab. Motorji niso dovolj vzdžljivi proti navadnim atmosferskim motorjem.
Sicer pa bi blo zanimivo če bo to kdaj na tržišču za cen kurilca...
Sicer pa bi blo zanimivo če bo to kdaj na tržišču za cen kurilca...
snow ::
Jaz bi imel neko fun prevozno sredstvo na ta biodizel. Nek moped/motor ali nek štirikolesnik.
Repico bomo pa že nekam posadil
...ja glih se mi bo dal nabirat to... alpa tud?
Repico bomo pa že nekam posadil
...ja glih se mi bo dal nabirat to... alpa tud?
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins
hruske ::
davids, pozabljaš na državo in trošarine.
Sicer pa nisem mislil, da bi tu razpravljali kako in kaj po politično, ampak če je to že kdo poskusil in kako mu je uspelo.
ROK, a si že probal, da veš?
Sicer pa nisem mislil, da bi tu razpravljali kako in kaj po politično, ampak če je to že kdo poskusil in kako mu je uspelo.
ROK, a si že probal, da veš?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: hruske ()
R0K ::
klavz nekdo je omenil, da bi lohk zamenjali motorje (s tem sem jest mislil da tudi bencinarje) kar pa ne bo držalo. mogoče za kake limozine, traktorje, tovornjake pa ljudske vagne (golfe). Športni avto enbo nikoli dizl, da se bo črno za njim kadilo :)
||_^_|| ::
off-topic R0K: Ravno te dni prihajajo v uporabo prvi filtri trdih delcev pri izpuhu dizlov. Nič več črnega dima.
Športni avto ne bo nikoli dizel? Opel Eco speedster? BMW je s turbodizlom zmagal 24h Nürburgringa, to so začetki. Pa MB CDI 30 AMG je tut športen avto. Bencin je (bo) samo še fetiš redkih.
Športni avto ne bo nikoli dizel? Opel Eco speedster? BMW je s turbodizlom zmagal 24h Nürburgringa, to so začetki. Pa MB CDI 30 AMG je tut športen avto. Bencin je (bo) samo še fetiš redkih.
BigWhale ::
Rok,
Sportni avtomobili, razni SUVji in ostala traparija so tako ali tako zabloda in v bistvu ne sluzijo vec svojemu primarnemu namenu, torej prevozu, ampak so v bistvu podaljsek moskega spolnega organa... ;>
Kar se pa repice tice, pa mi obcutek pravi, da je zadeva cenejsa, kot pa pridobivanje in predelava nafte. Pozet eno gromozansko polje je lazje kot postavit naftno vrtino sredi nekega oceana in potem s tankerjem to transportirat do najblizje rafinerije.
Z arabci se ne bo zgodilo nic posebnega. Na alternativna goriva ne bodo presaltali vsi naenkrat. Poleg tega pa Americani diesla ne uporabljajo. Tam ga je precej tezko tudi dobit... :)
Sportni avtomobili, razni SUVji in ostala traparija so tako ali tako zabloda in v bistvu ne sluzijo vec svojemu primarnemu namenu, torej prevozu, ampak so v bistvu podaljsek moskega spolnega organa... ;>
Kar se pa repice tice, pa mi obcutek pravi, da je zadeva cenejsa, kot pa pridobivanje in predelava nafte. Pozet eno gromozansko polje je lazje kot postavit naftno vrtino sredi nekega oceana in potem s tankerjem to transportirat do najblizje rafinerije.
Z arabci se ne bo zgodilo nic posebnega. Na alternativna goriva ne bodo presaltali vsi naenkrat. Poleg tega pa Americani diesla ne uporabljajo. Tam ga je precej tezko tudi dobit... :)
bosstjann ::
@thomas
a mi lahko poveš koliko bi rabu posadit repce za 7m3 biodizla (7000l) v hektarih al pa neki tadzga
hvala
lp Boštjan
a mi lahko poveš koliko bi rabu posadit repce za 7m3 biodizla (7000l) v hektarih al pa neki tadzga
hvala
lp Boštjan
R0K ::
Črtica : fora je v tem da pri isti prostornini, brez turbin, kompresorjev dizl nebo nikoli dosegel toliko konjev kot jih bo bencinar.
Sicer je res, da so dizli precej napredovali. Ampak pojem špotne vožnje je vonj po bencinu in ne smrad po dizlu. ECO speedster je prototip. Takšnega avtomobila nikoli ne bo. Motor iz speedsterja je malo navit 1.3 multijet motor od fiata (ubistvu je čist malo predelan in čipan) torej nič posebnega. Oblika avtomoibla je pa druga stvar.
30 CDI je zlo dober dizel. Tudi BMWjeve 3.0D je ful okej. Avtomobila baje zlo dbr prbijeta ampak priokus ostane.
Sicer pa. Poraba dizlu enako narašča pri gonjenju kot bencinarju. Tudi najnižja ni veliko nižja, če gledaš da z tehnologijami kot so vvti, vtec, vanos, pa fore kot so da dela samo 50% motorja (4je valji od 8ih) pripomorejo temu da je najnižja poraba skoraj ista kot pri dizlu.
Dizli so dragi. Poleg tega niso tako vzdžljivi zaradi turbin. Obutžljivi (lmm, delanje s turbino). Sicer pa. Dizli so vsekakor dobri v avtomobilih kot so Golf in Passat. V Polotu oz Phaetonu in golfu r32 pa jih ne moreš videti. Ker ni računice če uzameš polota 1.2 alpa tdija. TDIja preplačaš da se lohk 3 lete zastonj voziš pri benzinarju. Pri Phaetonu prav tako ni tako velike razlike, da bi nadomestila večjo ceno. Za R32 pa brezveze dajat not kak V10 dizl da bo vsej malo konkurenčen 3.2 V6 Benzu.
Itak pa vem, da si dizl fan tko da. Še vedno je nesmisel dajat 2mio za a6 2.6 tdija če dobiš istega za 1mio manj z 2.0 mašino, ki kuri 2l več povprečno. Jebat ga. Tko je.
Sicer je res, da so dizli precej napredovali. Ampak pojem špotne vožnje je vonj po bencinu in ne smrad po dizlu. ECO speedster je prototip. Takšnega avtomobila nikoli ne bo. Motor iz speedsterja je malo navit 1.3 multijet motor od fiata (ubistvu je čist malo predelan in čipan) torej nič posebnega. Oblika avtomoibla je pa druga stvar.
30 CDI je zlo dober dizel. Tudi BMWjeve 3.0D je ful okej. Avtomobila baje zlo dbr prbijeta ampak priokus ostane.
Sicer pa. Poraba dizlu enako narašča pri gonjenju kot bencinarju. Tudi najnižja ni veliko nižja, če gledaš da z tehnologijami kot so vvti, vtec, vanos, pa fore kot so da dela samo 50% motorja (4je valji od 8ih) pripomorejo temu da je najnižja poraba skoraj ista kot pri dizlu.
Dizli so dragi. Poleg tega niso tako vzdžljivi zaradi turbin. Obutžljivi (lmm, delanje s turbino). Sicer pa. Dizli so vsekakor dobri v avtomobilih kot so Golf in Passat. V Polotu oz Phaetonu in golfu r32 pa jih ne moreš videti. Ker ni računice če uzameš polota 1.2 alpa tdija. TDIja preplačaš da se lohk 3 lete zastonj voziš pri benzinarju. Pri Phaetonu prav tako ni tako velike razlike, da bi nadomestila večjo ceno. Za R32 pa brezveze dajat not kak V10 dizl da bo vsej malo konkurenčen 3.2 V6 Benzu.
Itak pa vem, da si dizl fan tko da. Še vedno je nesmisel dajat 2mio za a6 2.6 tdija če dobiš istega za 1mio manj z 2.0 mašino, ki kuri 2l več povprečno. Jebat ga. Tko je.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: R0K ()
Thomas ::
2 toni na hektar na leto olja - na to lahko računaš.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
BigWhale ::
Hmmm, ce na leto prevozis cca 35000km in je povprecna poraba okrog sedem litrov na 100km je do cca 2500 litrov goriva...
Hmm, jaz grem vrt prestihat ;>
Hmm, jaz grem vrt prestihat ;>
||_^_|| ::
R0K: sm napisu post pa sm neki zaj. tko da sam nakratko:))
- da dizli (brez turbin) nikol ne bojo primerljivi z atm. bencinarji je jasno, že zaradi slabe eksplozivnosti nafte
- za večino okvar na turbinah so krivi vozniki sami (izjema: laguna II 1,9 dCi, serijska napaka na turbinah, najbrž ni osamljen primer), večina jih presede iz bencinarja in nimajo pojma. Gonjo mrzl avto na za bencinarja normalnih 3k/min. in ugašajo vročega na počivališčih na avtocestah npr.
- LMM = zabloda desetletja, upam da bojo to porihtal:)
- kar se računice tiče: morš zračunat a se ti splača al ne (glede na km/leto), s tem da morš vedet da je rabljen dizl velik več vredn od bencinarja
- pomoje bi se v VW R32 zelo fajn počutu tut novi audijev 3.0 tdi s serijskimi 223KM in 450Nm (se da pa sigurno še optimizirat), garantirano manjša poraba in večje trganje, ostaja pa vonj po dizlu in zvok pri nizkih obratih.
mislm da je to vse:)
- da dizli (brez turbin) nikol ne bojo primerljivi z atm. bencinarji je jasno, že zaradi slabe eksplozivnosti nafte
- za večino okvar na turbinah so krivi vozniki sami (izjema: laguna II 1,9 dCi, serijska napaka na turbinah, najbrž ni osamljen primer), večina jih presede iz bencinarja in nimajo pojma. Gonjo mrzl avto na za bencinarja normalnih 3k/min. in ugašajo vročega na počivališčih na avtocestah npr.
- LMM = zabloda desetletja, upam da bojo to porihtal:)
- kar se računice tiče: morš zračunat a se ti splača al ne (glede na km/leto), s tem da morš vedet da je rabljen dizl velik več vredn od bencinarja
- pomoje bi se v VW R32 zelo fajn počutu tut novi audijev 3.0 tdi s serijskimi 223KM in 450Nm (se da pa sigurno še optimizirat), garantirano manjša poraba in večje trganje, ostaja pa vonj po dizlu in zvok pri nizkih obratih.
mislm da je to vse:)
FastWIND ::
Par postov prej sem vam napisal da se da pri nas dobit biodiesel na črnem trgu in seveda pri uporabi v diesel motorjih , le ti normalno delujejo. Tudi o tem, da se je moč motorja zmanjšala ne morem govorit. Preizkušeno preko 20.000km golf III GT TDI ...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: FastWIND ()
snow ::
> Športni avto enbo nikoli dizl, da se bo črno za njim kadilo :)
Rally vozi pri nas en z SDI se mi zdi.
Pa glede primerjave audija 2.6tdi in 2.0.
Bolj na mestu je primerjava recimo vw passata(po moje ma tudi audi iste mašine) z 1.8T(150KM) in 1.9TDI(130KM). Razlika v ceni pa je cca 300.000 sit. Moraš dizla kar dosti časa vozit, da pokriješ to razliko.
Recimo da kuri dizel 6l/100km bencinar pa 8l/100km, pa dizel je ~150/l bencin ~180sit/l...
900sit/100km dizel
1440sit/100km bencinar
540sit/100km razlike...
kar znese nekje 55000km za 300000sit.
Kakor komu paše pač. :=)
Rally vozi pri nas en z SDI se mi zdi.
Pa glede primerjave audija 2.6tdi in 2.0.
Bolj na mestu je primerjava recimo vw passata(po moje ma tudi audi iste mašine) z 1.8T(150KM) in 1.9TDI(130KM). Razlika v ceni pa je cca 300.000 sit. Moraš dizla kar dosti časa vozit, da pokriješ to razliko.
Recimo da kuri dizel 6l/100km bencinar pa 8l/100km, pa dizel je ~150/l bencin ~180sit/l...
900sit/100km dizel
1440sit/100km bencinar
540sit/100km razlike...
kar znese nekje 55000km za 300000sit.
Kakor komu paše pač. :=)
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: snow ()
R0K ::
Ja maš prov, da je za večino okvar turbin kriv voznik ampak je tako, da je turbina 'potrošni' material. treba jo je menjat. Rečmo 200-300k km povprečno. se najdejo takšni s 400k km s prvo in takšni, s 100k km ki imajo 5 novih gor (serijske napake na mašinah). Rečmo doma smo imeli neki cajta opel omego v6 (benz) pa je imela na števcu točno 480k km ko smo jo prodali. Avto je delal BP. Ne bom pa reku zdej da vsak bencinar več zdrži kot pa dizl.
Sej ubistvu če tko pogledaš moreš delat veliko veliko km na leto da se ti to nekak vsej povrne. Če si tko 'nedeljski' voznik, se ti dizel pač ne splača. Če pa delaš na leto vsaj 30k km pa ziher. Edino kar je pri dizlu res dobr je to, da ceno držijo bolje kot bencinarji.
V R32, pa v kakšnih RS-ih, BMWjih M nikoli ne boš videl dizla (zdej ne moreš rečt da je 320d z M opremo, kr najbolj šport varjanta bmwja :) ). Mercedesu gre pač za vzgled, ki mu je v zadnjih letih zelo zelo padel. Pa še kvaliteta ni več na mestu tko da se hočjo zdej popravit.
Sicer pa, vsak vozi za kar ma dnar.
Ena res dobra stvar pri dizlih proti navadnim bencinarjem je pa ta, da se jih da 'tunat' za đabe. Rečmo pri navadnem N/A benzinarju boš lohk dal 300k sit za predelavo, da boš pridobil 40PS, pri TD pa kupiš nov čip za slabih 100k sit (oz tudi manj) in imaš teh 40PS več. Sam tle se pa tuning dizlov tut konča. ŠE nisem videl folka, k bi montiral večje turbine na 1.9 TDIja, da bi mel pol 250PS ven. Pri benzu je to čist mogoče (rečmo golf GTI).
Sej ubistvu če tko pogledaš moreš delat veliko veliko km na leto da se ti to nekak vsej povrne. Če si tko 'nedeljski' voznik, se ti dizel pač ne splača. Če pa delaš na leto vsaj 30k km pa ziher. Edino kar je pri dizlu res dobr je to, da ceno držijo bolje kot bencinarji.
V R32, pa v kakšnih RS-ih, BMWjih M nikoli ne boš videl dizla (zdej ne moreš rečt da je 320d z M opremo, kr najbolj šport varjanta bmwja :) ). Mercedesu gre pač za vzgled, ki mu je v zadnjih letih zelo zelo padel. Pa še kvaliteta ni več na mestu tko da se hočjo zdej popravit.
Sicer pa, vsak vozi za kar ma dnar.
Ena res dobra stvar pri dizlih proti navadnim bencinarjem je pa ta, da se jih da 'tunat' za đabe. Rečmo pri navadnem N/A benzinarju boš lohk dal 300k sit za predelavo, da boš pridobil 40PS, pri TD pa kupiš nov čip za slabih 100k sit (oz tudi manj) in imaš teh 40PS več. Sam tle se pa tuning dizlov tut konča. ŠE nisem videl folka, k bi montiral večje turbine na 1.9 TDIja, da bi mel pol 250PS ven. Pri benzu je to čist mogoče (rečmo golf GTI).
hruske ::
Ampak rok, (brez zamere), jz te ne razumem. Zakaj potem najdeš še dokaj ohranjene dizlerje z 200.000 prevoženimi km?
In če vzameš v račun, da se naj bi motor z uporabo biodizla manj obrabljal (ker naj bi povzročal manj klenkanja in delno tudi delal kot mazalno olje), ne vem zakaj ne bi mogla mašina normalno laufat. Glede moči so nekateri poročali da jo z uporabo biodizla nekaj zgubijo, nekateri so imeli boljše izkušnje kot z navadnim dizlom. To je verjetno odvisno od kvalitete biodizla.
Ej, FastWIND, a mas ksnga "prjatla" k je to testeru?
Iz česa pa to izdeluje, a kej veš?
In če vzameš v račun, da se naj bi motor z uporabo biodizla manj obrabljal (ker naj bi povzročal manj klenkanja in delno tudi delal kot mazalno olje), ne vem zakaj ne bi mogla mašina normalno laufat. Glede moči so nekateri poročali da jo z uporabo biodizla nekaj zgubijo, nekateri so imeli boljše izkušnje kot z navadnim dizlom. To je verjetno odvisno od kvalitete biodizla.
Ej, FastWIND, a mas ksnga "prjatla" k je to testeru?
Iz česa pa to izdeluje, a kej veš?
||_^_|| ::
mk-klavz: Je veliko dejavnikov. Moj avto je s svojimi kilometri živ dokaz kako se lahko TDI s prvo turbino prebije preko dobrih pol miljona (645kkm). Samo tle se gre velika kubikaža&malo konjev (2,5 116KM). Z novimi turbodizli nimam izkušenj, dvomim pa (glede na splošen trend v avtomobilizmu) da so tok dobr narjeni kot stari motorji. Bomo vidli (doma mamo laguno 2,2 dCi in ma 20kkm, me prou zanima kako se bo obnesla).
Thomas ::
Malo manjši izkoristek (ali malo večji) je popolnoma irelevantna stvar. Škoda sploh omembe.
Sicer sem pa jest osebno za še nadaljnje pridobivanje nafte in ne repe. Pod pogojem, da se LAHKO ZMENIMO z Arabci.
Sicer sem pa jest osebno za še nadaljnje pridobivanje nafte in ne repe. Pod pogojem, da se LAHKO ZMENIMO z Arabci.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
DavidJ ::
Zdej sem šel tiste linke malo bolj podrobno brat. V slovenskemu linku piše, da je biodizel dražji od zemeljskega.
Another one down the drain?
Se strinjam s Sinjim, ko pravi, da so športni avti le podljšek ... To je slepa veja v evoluciji avtov. Dokler ne bomo imeli cest, kjer bo omejitev hitrosti 250 km/h, je moč motorjev, ki danes prihajajo na trg, popolnoma zadovoljiva. Razvoj bi sedaj moral iti v čim boljši izkoristek in ekološko prijaznost motorjev okolju.
Another one down the drain?
Se strinjam s Sinjim, ko pravi, da so športni avti le podljšek ... To je slepa veja v evoluciji avtov. Dokler ne bomo imeli cest, kjer bo omejitev hitrosti 250 km/h, je moč motorjev, ki danes prihajajo na trg, popolnoma zadovoljiva. Razvoj bi sedaj moral iti v čim boljši izkoristek in ekološko prijaznost motorjev okolju.
"Do, or do not. There is no 'try'. "
- Yoda ('The Empire Strikes Back')
- Yoda ('The Empire Strikes Back')
bosstjann ::
zanima me še kaj vse bi potreboval za malo predelovalno
do 10.000 l nafte
kaj rabiš za stiskanje repe in kaj za predelavo olja v nafto kaj za čiščenje nafte
in potrebni stroski (vložek + VC) letno
če se kermu da zračunat bi bil zelo hvaležen
še razlaga
letna poraba za dva avta + letna poraba za centrano ogrevanje hiše
4 ha naj bi bilo pa podatkih thomasa dovolj
do 10.000 l nafte
kaj rabiš za stiskanje repe in kaj za predelavo olja v nafto kaj za čiščenje nafte
in potrebni stroski (vložek + VC) letno
če se kermu da zračunat bi bil zelo hvaležen
še razlaga
letna poraba za dva avta + letna poraba za centrano ogrevanje hiše
4 ha naj bi bilo pa podatkih thomasa dovolj
Thomas ::
Ja moji podatki so ok, še nekoliko konzervativni so. Samo da na 4 ha mam rajš tone paradajza, brokolija, solatke, krompirčka ... pa tudi veliko več je to vredno, kot sama repična semena. Lahko se pa zgodi ena vmesna varianta. Repica bo začela svoj pohod in nadomestila pol nafte. Rusi, Angleži, Norvežani nam jo bodo še prodajali ... Arabska bo pa ostajala pod peskom. Kar verjeten scenarij.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
hruske ::
Bostjann, v prvem postu si preveri recept in poglej malo naokoli, ker (brez zamere) tvoje lenobe ne mislim podpirat.
Glede ogrevanja hiše bi bilo pa tako, da je stranski produkt glicerin, ki pa spet -- gori!
In, ja, zemeljska nafta je res cenejša, ampak za končnega uporabnika pa ne, ker je polovica končne cene trošarina, ki polni državni račun. Tako da verjetno Slovenija še dolgo ne bo podprla kaj takega.
Edino kar je zaskrbljujoče, je poraba vode, ki je potrebna za čiščenje dizla. .. ki znaša cca 50% končnega volumna proizvoda.
Športni avti so nekej, kar je treba orng obdavčit, ker delajo nepotrebno sranje na tem svetu.
Glede ogrevanja hiše bi bilo pa tako, da je stranski produkt glicerin, ki pa spet -- gori!
In, ja, zemeljska nafta je res cenejša, ampak za končnega uporabnika pa ne, ker je polovica končne cene trošarina, ki polni državni račun. Tako da verjetno Slovenija še dolgo ne bo podprla kaj takega.
Edino kar je zaskrbljujoče, je poraba vode, ki je potrebna za čiščenje dizla. .. ki znaša cca 50% končnega volumna proizvoda.
Športni avti so nekej, kar je treba orng obdavčit, ker delajo nepotrebno sranje na tem svetu.
TESKAn ::
Glede arabcev se jaz ne bi sekiral - so še druge stvari, polek goriva, za katere lahko porabimo nafto...
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
R0K ::
Športni avti so nekej, kar je treba orng obdavčit, ker delajo nepotrebno sranje na tem svetu.
LOL, maš srečo da so tlele po večini samo računalničarji, čene bi ga nasrkal ;)
Zdej se je tko slišal kt da bi reku, eh voda je sama svinarija na tem svetu, zakaj bi jo sploh rabl če imamo pa cocacolo :)
Marjan : velja, ne bom več avtomobilov vmešaval (vsej jest ne).
LOL, maš srečo da so tlele po večini samo računalničarji, čene bi ga nasrkal ;)
Zdej se je tko slišal kt da bi reku, eh voda je sama svinarija na tem svetu, zakaj bi jo sploh rabl če imamo pa cocacolo :)
Marjan : velja, ne bom več avtomobilov vmešaval (vsej jest ne).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: R0K ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Ali je Biodiesel primeren za moj avto ? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 13562 (4913) | tkma |
» | Biogoriva kot alternativa: da/neOddelek: Loža | 4148 (4028) | Pyr0Beast |
» | bencin : dieselOddelek: Loža | 4052 (3198) | kixs |
» | Homemade DIZEL!Oddelek: Loža | 2413 (1955) | Prjatu |
» | Gorivo (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 5549 (4246) | stealth |