Forum » Loža » Električni skiro je bolj eko način premikanja kot hoja in vožnja z kolesom: IZRAČUN
Električni skiro je bolj eko način premikanja kot hoja in vožnja z kolesom: IZRAČUN
Temo vidijo: vsi
Vesolje ::
Skiro pa ni prepovedan, je dovoljen če gre manj kot je največja hitrost s katero se LAHKO gibleje pešec (več 40 km na uro je rekord med špintom, tekač je po zakonu obravnavan kot pešec, kar kažem tudi sodna praksa).
Kdaj so pa sprejeli predlog? Kolikor vem je še v obdelavi. Do takrat so uradno prepovedani, kar lahko prebereš sam v praktično vseh medijih, ki obstajajo plus v zakonu.
Po sedanji zakonodaji električni skiroji namreč spadajo med posebna prevozna sredstva, ki jih poganja motor (v tem primeru električni), uporaba teh pa v cestnem prometu ni dovoljena. Kam torej lahko zapeljemo z električnim skirojem? Če zakon beremo strogo, nikamor!
A na kolesarskih stezah, mestnih ulicah in pločnikih je vseeno videti vse več električnih skirojev - in še več jih bo v prihodnje. Trenutno prometni deležniki - tudi policisti - upoštevajo nekakšen tihi dogovor, po katerem so električni skiroji izenačeni s kolesi in po katerem se z njimi lahko vozimo po kolesarskih stezah in po pločnikih po enakih pravilih kot s kolesi. O vsem ostalem - od (svetlobne) opreme električnih skirojev do starostnih ali hitrostnih omejitev - v zakonu ni niti besede.
https://www.amzs.si/motorevija/v-zarome...
A ni smešno da na takšen način o skirojim piše AVTO-MOTO zveza? (poudaren na avto in moto). Seveda da ji grejo skiroji v nos, je pa dejstvo da so ekološki in zelo praktični, ponavadi pa si z njimi na cilju celo hitreje kot če bi šel z avtom.
Wow, si pocen, ko te stvari racunas ?
Nisem počen, počen je tisti ki izračunov ne razume.
Skiro bi bil ekoloski, ce bi se na njem poganjal z nogo in pojedel eno jabko, ki je padlo iz 40 let starga drevesa v naravi.
Ravno to ni res. Poganjanje na nogo je (navkljub tvoji intuiciji) ZELO NEEKOLOŠKI način transporta v primerjavi z električnim motorjem z 90 % izkoristkom.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Vesolje ()
-valvoline- ::
https://www.google.com/url?sa=i&url=htt...
https://82pou3-hcu2dd34f7eq.cloudmaestr...
Top izkoristek. Vesoljcek, kolk kw/kcal je tu prihranka?
https://82pou3-hcu2dd34f7eq.cloudmaestr...
Top izkoristek. Vesoljcek, kolk kw/kcal je tu prihranka?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Vesolje ::
Skiro je praktičen, njegova uporaba pri meni pa ni povezana z lenobo ;)
Praktičen za past po tleh, agree.
Že 2000 km brez ene same poškodbe, z skirojem ne padeš če nisi lesen
Tudi pri skiroju sem računal vse, ko sem delal anačizo eno leto nazaj. Na koncu pride da brez da upoštevaš izdelavo skiroja porabi skiro 70 x manj energije v primerjavi z hojo, ko pa upoštevaš še proizvodnjo skiroja se pa je skiro "samo" še 16 x bolj eko od hoje.
Pa se postaviva recimo 2.000 let nazaj, ko še ni bilo tehnologije. Jaz se odločim iti peš v Rim (itak tja vodijo vse poti), ti pa s skirojem. Oba imava znanje in nič sredstev. Jaz bom nekaj zoral, posejal, zaklal,... in se odpravil na pot.
Ti boš moral najprej najti rudo, narediti železo ali aluminij. Ne pozabimo na baterijo in elektroniko in nekako vse skupaj sestaviti. Potem seveda sledi preprosta elektrarna, da boš napolnil baterijo.
Mislim, da že veš v katero smer grem.
Kdo bo na koncu porabil več enot energije za pot do Rima?
Kot vidiš nisva v rimskih časih, ampak sva v 21. stoletju Topla voda (=električni skiro) je ŽE bila odkrita, nima jo smisla odkrivati še enkrat.
V 21.stoletju porabim jaz 70 x manj energije za pot, kot ti peš.
Povprecen clovek ne ve izdelati skiroja iz nule, zna pa odtrgat jabolko.Tudi pri skiroju sem računal vse, ko sem delal anačizo eno leto nazaj. Na koncu pride da brez da upoštevaš izdelavo skiroja porabi skiro 70 x manj energije v primerjavi z hojo, ko pa upoštevaš še proizvodnjo skiroja se pa je skiro "samo" še 16 x bolj eko od hoje.Nisi, nisi uposteval:
1. Da je lahko hrana v naravi tudi "zastonj" zavrti casovni stroj ca. 10.000 let nazaj. Pa je clovek pesacil "zastonj" brez skirojev in ravnotako jedel.
2. Za to da obstaja skiro si moral najpret izumit kolo in it cez cel proces razvoja tehnologije. Nisi uposteval 10.000 let clovekovega razvoja v tehniki potrebne za proizvonjo skiroja. Gledati moras vecji casovni okvir, ne pa da predpostavljas, da je skiro nastal od samega sebe iz danes na jutri.
1. DA RES je v naravi je tudi kakšna divja malina ali kakšen divji jurček. SO what. To ni povprečna hrana povprečnega človeka. Za izračun je reprezentativno samo POVPREČJE emisij in porabe energije za hrano ki jo pojemo. Tisti jurček ki ga poješ skoraj nikoli pa tud za 1 km hoje ne zadostuje energijsko.
2.Ljudje bi živeli tudi če se človeški razvoj ne bi odvijal. Sploh pa se razvoj ni odvijal zaradi skirojev, ne moreš tega predpisati skirojem.
Povprečen človek lahko v 21. stoletju skiro kupi že narejen in nima veze ali ga zna sam narest ali ne. Jaz ga sicer znam narest ker sem inženir. ;) Smo v 21. stoletju, skiro se lahko kupi, nismo v kameni dobi.
Lahko je eko, vendar trebuh rase bolj kot pri hoji. Kako je torej bolj učinkovit?
Trebuh NE raste če ne poješ več kalorij kot jih porabiš ;) That's a FACT. S skirojem pač malo manj ješ ane, kar je veliko bolj ekološko če malo manj ješ in greš raje z skirojem na pot.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Vesolje ()
m0LN4r ::
Kot vidiš nisva v rimskih časih, ampak sva v 21. stoletju ;)8-) Topla voda (=električni skiro) je ŽE bila odkrita, nima jo smisla odkrivati še enkrat.Ja evo, torej kriterije primerjave in casovni okvir pa izberes ti. Ce ne gledas celotne slike, potem sploh ne delaj primerjavo na takem nivoju.
V 21.stoletju porabim jaz 70 manj energije za pot, kot ti peš.
Jaja sej, mora bit po tvoje. To ni vazno, ono drugo pa je. lol.
Povprečen človek lahko v 21. stoletju skiro kupi že narejen in nima veze ali ga zna sam narest ali ne. Jaz ga sicer znam narest ker sem inženir. ;) Smo v 21. stoletju, skiro se lahko kupi, nismo v kameni dobi.
Tvoja predpostavka je, da smo v 21. stoletju in da kako smo prisli do sem, da ti lahko kupis kolo ni vazno za izracun primerjave?
I am out. Sorry. Igrati z nekom, ki si sam postavlja pravila igre je brezveze.
Trebuh NE raste če ne poješ več kalorij kot jih porabiš ;) That's a FACT. :) S skirojem pač malo manj ješ ane, kar je veliko bolj ekološko če malo manj ješ in greš raje z skirojem na pot.Fun fact pa je, da praksa kaze ravno nasprotno. Ljudje, ki se redno gibajo so "bolj" fit od lenob na elektro skirojih.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
Vesolje ::
Seveda da smo v 21.stoletju, ne bo šel nekdo dam izumljati skiroja na novo no. haha :D Praksa kaže da sem fit, gibam pa se na električnem skiroju za po mestu. Nisem lenoba. Nisem neumen da bom šel eno uro pešačiti do BTC-ja, medtem ko sem lahko tam v 10 minutah s skirojem. Noben ne bi šel 5 km po mestu pešačiti. Ga ni.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Vesolje ()
reeves ::
A ni smešno da na takšen način o skirojim piše AVTO-MOTO zveza? (poudaren na avto in moto). Seveda da ji grejo skiroji v nos, je pa dejstvo da so ekološki in zelo praktični, ponavadi pa si z njimi na cilju celo hitreje kot če bi šel z avtom.
Ja, to je res, ampak dejstvo o prepovedi in tihem dogovoru lahko, kot sem že napisal, prebereš v praktično vseh medijih.
Skiro je zakon! Imam 2km do šihta in v 1 letu, odkar ga imam sem šel mislim da 4 krat z busom.
Je pa res jeba za zdravje. Bicikl bi bil boljši, ampak so mi že dva ukradli, v garsonjeri ga pa ne morem imeti. Ni placa.
m0LN4r ::
Seveda da smo v 21.stoletju, ne bo šel nekdo dam izumljati skiroja na novo no. haha :D Praksa kaže da sem fit, gibam pa se na električnem skiroju za po mestu.
Vredu, ampak potem nisi uposteval vsega, ampak samo to kaj je tebi v prid v primerjavi.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Vesolje ::
Seveda da smo v 21.stoletju, ne bo šel nekdo dam izumljati skiroja na novo no. haha :D Praksa kaže da sem fit, gibam pa se na električnem skiroju za po mestu.
Vredu, ampak potem nisi uposteval vsega, ampak samo to kaj je tebi v prid v primerjavi.
Upošteval sem vse. Hotel sem narediti čim bolj realno in fer primerjavo.
m0LN4r ::
Seveda da smo v 21.stoletju, ne bo šel nekdo dam izumljati skiroja na novo no. haha :D Praksa kaže da sem fit, gibam pa se na električnem skiroju za po mestu. Nisem lenoba. Nisem neumen da bom šel eno uro pešačiti do BTC-ja, medtem ko sem lahko tam v 10 minutah s skirojem. Noben ne bi šel 5 km po mestu pešačiti. Ga ni.
Evo zdaj bom pa jaz rekel, kot ti. To nima veze ali bo sel ali ne.
Pa je pac nisi, saj si sam rekel:Seveda da smo v 21.stoletju, ne bo šel nekdo dam izumljati skiroja na novo no. haha :D Praksa kaže da sem fit, gibam pa se na električnem skiroju za po mestu.
Vredu, ampak potem nisi uposteval vsega, ampak samo to kaj je tebi v prid v primerjavi.
Upošteval sem vse. Hotel sem narediti čim bolj realno in fer primerjavo.
v 21. stoletju skiro kupi že narejen in nima vezenima veze = nisi uposteval oz. noces
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
reeves ::
Vesolje ::
A ni smešno da na takšen način o skirojim piše AVTO-MOTO zveza? (poudaren na avto in moto). Seveda da ji grejo skiroji v nos, je pa dejstvo da so ekološki in zelo praktični, ponavadi pa si z njimi na cilju celo hitreje kot če bi šel z avtom.
Ja, to je res, ampak dejstvo o prepovedi in tihem dogovoru lahko, kot sem že napisal, prebereš v praktično vseh medijih.
Skiro je zakon! Imam 2km do šihta in v 1 letu, odkar ga imam sem šel mislim da 4 krat z busom.
Je pa res jeba za zdravje. Bicikl bi bil boljši, ampak so mi že dva ukradli, v garsonjeri ga pa ne morem imeti. Ni placa.
Skiroje ne bi imelo smisla prepovedati. Nismo kriminalci če uporabljamo skiro, ampak smo elekološki, moderni, pametni in kul državljani, ki jim ni vseeno za planet in za lastno denarnico.
Kar naj prepovejo, bodo organizirani protesti za ponovo legalozacijo in to množično. Naj si ne drznejo narediti take neumnosti kot je prepoved.
Cange ::
Lahko se obide p/p skiroja z navadnim biciklom in povprečno predelavo v e-kolo. To se da narest za ceno "superg".
Vesolje ::
Topla voda (=električni skiro) je ŽE bila odkrita, nima jo smisla odkrivati še enkrat.
Točno tako. In, da jo je nekdo odkril (nima veze kdaj...moral jo je) je porabil veliko energije, ki je ti nočeš upoštevati pri svojih "izračunih". Nič ne pade iz lufta.
To da je nekdo odkril skiro da je porabil veliko energije?! Sigurno ne. Saj pri skiroju ni narejeno nič novega, električni motor in baterije in vse so poznali že od prej. Samo skup je bilo treba vršt.
m0LN4r ::
Topla voda (=električni skiro) je ŽE bila odkrita, nima jo smisla odkrivati še enkrat.
Točno tako. In, da jo je nekdo odkril (nima veze kdaj...moral jo je) je porabil veliko energije, ki je ti nočeš upoštevati pri svojih "izračunih". Nič ne pade iz lufta.
Ne samo to, tudi denar za kupiti skiro ne pade iz lufta, to tudi "nima veze" oz. noce upostevat.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Vesolje ::
Lahko se obide p/p skiroja z navadnim biciklom in povprečno predelavo v e-kolo. To se da narest za ceno "superg".
Navaden bicikel predelan v e-kolo je kul zadeva, je pa manj praktičen ker ga ne moreš vzeti s seboj v trgovino ali v stanovanje. Cena predelave je pa draga, za 20 superg ne za ene.
Topla voda (=električni skiro) je ŽE bila odkrita, nima jo smisla odkrivati še enkrat.
Točno tako. In, da jo je nekdo odkril (nima veze kdaj...moral jo je) je porabil veliko energije, ki je ti nočeš upoštevati pri svojih "izračunih". Nič ne pade iz lufta.
Ne samo to, tudi denar za kupiti skiro ne pade iz lufta, to tudi "nima veze" oz. noce upostevat.
Skiro je poceni. Samo 350 EUR nov. To je zelo poceni. Se povrne zelo hitro v primerjavi z avtom ali avtobusom. Sploh ker moraš pri avtu plačevati parkirnine in poraba po mestu je ogromna. Skiro ne porabi praktično nič.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Vesolje ()
m0LN4r ::
Topla voda (=električni skiro) je ŽE bila odkrita, nima jo smisla odkrivati še enkrat.
Točno tako. In, da jo je nekdo odkril (nima veze kdaj...moral jo je) je porabil veliko energije, ki je ti nočeš upoštevati pri svojih "izračunih". Nič ne pade iz lufta.
To da je nekdo odkril skiro da je porabil veliko energije?! Sigurno ne. Saj pri skiroju ni narejeno nič novega, električni motor in baterije in vse so poznali že od prej. Samo skup je bilo treba vršt.
Poznali od prej? Za "ta poznali" pa se ni porabilo nic enetrgije. Svasta od primerjave.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Vesolje ::
Topla voda (=električni skiro) je ŽE bila odkrita, nima jo smisla odkrivati še enkrat.
Točno tako. In, da jo je nekdo odkril (nima veze kdaj...moral jo je) je porabil veliko energije, ki je ti nočeš upoštevati pri svojih "izračunih". Nič ne pade iz lufta.
To da je nekdo odkril skiro da je porabil veliko energije?! Sigurno ne. Saj pri skiroju ni narejeno nič novega, električni motor in baterije in vse so poznali že od prej. Samo skup je bilo treba vršt.
Poznali od prej? Za "ta poznali" pa se ni porabilo nic enetrgije. Svasta od primerjave.
Se je porabilo energije. But not statistically significant amount of energy.
reeves ::
Skiroje ne bi imelo smisla prepovedati. Nismo kriminalci če uporabljamo skiro, ampak smo elekološki, moderni, pametni in kul državljani, ki jim ni vseeno za planet in za lastno denarnico.
Sam ne bi mogel bolje povedati.
P.S.: jaz sem sicer samo len, ampak vse zgoraj drži
Ne samo to, tudi denar za kupiti skiro ne pade iz lufta, to tudi "nima veze" oz. noce upostevat.
Ampak res. Dejansko sem pozabil na glavno stvar.
Koliko energije sem porabil, da sem si sploh lahko kupil skiro.
K0l1br1 ::
Baterija ti pa zdrži celi dan, finam jo pa ponoči in je zjuraj ready to go za nove podvige.Skratka, zelo nezdravo živiš. Vendar imaš vsaj statistiko v prid.
Ne živim nezdravo. Ne bom zjubljal celo uro svojega časa da grem peš 5 km stran v BTC si en pulover kupit, ko sem pa lahko z skirojem tam v dobre 10 minut. Celo z avtom rabiš glede na google maps estimate 20 minut popoldne, pol pa še par minut da parkiraš pa ene par minut da prideš do vhoda. Skupaj ene 30 minut z avtom skoraj, z skirojem pa se pripeljem direktno do vhoda in porabim manj kot 15 minut za celo vožnjo in vse všteto
Si zašel iz teme. Peš hoja je bolj zdrava od vožnje s skirojem, čeprav je po nekaterih predpostavkah skiro bolj eko.
Upošteval sem vse. Hotel sem narediti čim bolj realno in fer primerjavo.
Fer bi bilo, da bi upošteval, da si zdravstveno bolj rizična oseba kot pešec in vkalkulirati to v enačbo in izračunati stroške zdravljenja.
Trebuh NE raste če ne poješ več kalorij kot jih porabiš ;) That's a FACT. S skirojem pač malo manj ješ ane, kar je veliko bolj ekološko če malo manj ješ in greš raje z skirojem na pot.Jp, ampak ti poješ več kot porabiš. Tako kot vsi. Ker si kavč teoretik in večino časa preživiš na ST-ju.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: K0l1br1 ()
Vesolje ::
Problem tvojih izracunov je, da so "laboratorijski".
1) Predvidevas, da se vsak skuter polno izkoristi. Polna kilometrina in vsi iztisnjeni cikli iz baterije.
2) Predvidevas, da je clovekova prehrana zero-sum game. Da pojemo tocno toliko kalorij kot jih telo potrebuje za vzdrzevanje zivljenjskih procesov. Vsakic, ko se zelimo premaknit pa pojemo vec.
3) Osredotocas se na energijsko ucinkovitost pri voznji, vse ostale pa skrbijo toplogredni plini in nereciklirani odpadki.
4) Zelo pavsalno zanemarjas dejstva, da so vsi skuterji proizvedeni na kitajskem, hrana pa nastaja tudi lokalno in je razlicnih vrst (ni vse le potratna govedina).
Resnica je pa nekje tam, da povprecen Slovenec poje toliko hrane, da bi sel vsak dan lahko pes na Triglav pa ga ne bi pobralo od deficita. In pa da bom skiro po dveh letih zavrgel, ker bo na trgu boljsi model. Malo pretiravam, ampak ni dalec od resnice. :)
Ena zanimiva studija na to temo https://iopscience.iop.org/article/10.1...
Pove, da so skiroji bolj ucinkoviti od avtomobilov a vseeno predstavljajo doloceno breme za okolje.
Šrudija pove da so električni skiroji eko. Sicer so pa še bolj eko kot kaže študija ker so upoštevali da ti zdržijo samo pol leta, kar iz prakse ni res, ker jih imajo ljudje po 5 ali 10 let. Študija upošteva samo 0,5 leta življenske dobe sharing skirojev, kar je pretirana ocena, življenska doba je tudi v okviru shraring skirojev daljša, sploh pa to ni reprezentativno če imaš svoj lasten skuter in ga vsaj malo paziš ti zdrži 10 let brez problema. Definitivno pol leta upoštevano je neprerezentativno če si skuter lastiš. Upoštevali so tudi samo 500 polnlnih ciklov medtem ko podatki iz prakse kažejo da zdržijo baterije mnogo več ciklov. Baterija je dobra vsaj za 20.000 km in tudi sicer je baterija relativno majhna in ne rabiš dosti resourcev za proizvesti jo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Vesolje ()
reeves ::
K0l1br1 ::
Šrudija pove da so električni skiroje eko.Preveč bereš. Zdrava pamet pove, da je hoja bolj zdrava kot skiro.
Elektrika pa pride tudi iz TEŠ. Zrak onasnežuješ s skirojem, tako je to. Brez študije.
Koliko Wh ima tvoj skiro? Rabim za izračun, koliko visoko bi prilezel, če bi imel 100kg skupaj s skirojem?
Vesolje ::
Hoja je zdrava, noben ne zanika tega. Ni pa eko ali učinkovit način transporta. Nasprotno: je zelo neučinkovit način transporta.
Ne pojem več kot porabim. Imam manj kot 70 kil in se ne redim. Nisem kauč teoretik in ne porabim večina časa na Slotechu. Večina prebivalstva ni predebela (mislim da jih je samo okoli 30 % predebelih za Slovenijo, tam nekje je statistika kar sem gledal nazadnje).
Odsluženi skiroji so relativno manjhen problem in ne predstavljajo problema. Baterije se reciklira, aluminij iz katerega je skiro tudi.
Kot pravim vključno z proizvodnjo, uporabo in reciklažo so električni skiroji najbolj eko način transporta, celo bolj eko od hoje ali kolesa. Celo od teh dveh, kaj šele glede na avto.
Jp, ampak ti poješ več kot porabiš. Tako kot vsi. Ker si kavč teoretik in večino časa preživiš na ST-ju.
Ne pojem več kot porabim. Imam manj kot 70 kil in se ne redim. Nisem kauč teoretik in ne porabim večina časa na Slotechu. Večina prebivalstva ni predebela (mislim da jih je samo okoli 30 % predebelih za Slovenijo, tam nekje je statistika kar sem gledal nazadnje).
Upošteval sem vse. Hotel sem narediti čim bolj realno in fer primerjavo.
Kaj pa odsluženi skiroji? In baterije? So ti tudi eko? Si upošteval vpliv odpadnih snovi v naravi?
Odsluženi skiroji so relativno manjhen problem in ne predstavljajo problema. Baterije se reciklira, aluminij iz katerega je skiro tudi.
Kot pravim vključno z proizvodnjo, uporabo in reciklažo so električni skiroji najbolj eko način transporta, celo bolj eko od hoje ali kolesa. Celo od teh dveh, kaj šele glede na avto.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Vesolje ()
Vesolje ::
Šrudija pove da so električni skiroje eko.Preveč bereš. Zdrava pamet pove, da je hoja bolj zdrava kot skiro.
Elektrika pa pride tudi iz TEŠ. Zrak onasnežuješ s skirojem, tako je to. Brez študije.
Koliko Wh ima tvoj skiro? Rabim za izračun, koliko visoko bi prilezel, če bi imel 100kg skupaj s skirojem?
Tvoja intuicija oz. "zdrava pamet" ti govori narobe. Izračuni pokažejo da je hoja manj eko, ravno tako dejstva o izkoristku motorja ki je 90 %, izkoristek mišic je pa 30 % maksimalno (od 20-30 %). Skiro se kotali, tvoje telo pa štorlja. Če bi se tudi ti kotalil bi bilo že malo bolje, še vedno pa bi tvoje mišice večino energije vrgle stran (pretvorile v toploto) ne pa v mehansko delo. V mehansko delo tvoje mišice pretvorijo samo 30 % energije, ostalo gre v toploto.
Elektrika ne pride samo iz TEŠ, pa tudi če bi bi bilo skiroji še vedno bolj eko. Dva miljona skirojev(za prav vsakega slovenca eden), če vsak naredi 4000 km na leto, porabi SAMO 0,6 % (to je manj kot en procent) vse sedaj letno proizvedene elektrike v Sloveniji. Zanemarljivo. (glej izračun v tej temi malo nazaj).
Ima 280 Wh, imaš pa tudi skiroje z 10x večjo baterijo če hočeš. Prilezel bi 1027 m visoko v hrib če te to zanima. Vendar to sploh ni bistveno ker skiro je za po mestu. Večinski del te energije ki si jo vložil ko si šel v hrib bi seveda z regenerativnim zaviranjem dobil nazaj ko bi šel dol po hribu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Vesolje ()
K0l1br1 ::
Prilezel bi 1000 m visoko če te to zanima. Vendar to sploh ni bistveno ker skiro je za po mestu.Zanima me še doseg po ravnem.
Skratka, da sumiram. Skiro je bolj eko kot hoja, vendar je manj zdrav, za premikanje rabi elektriko, ki med drugim pride tudi iz TEŠ in iz drugih umazanih virov. Ob uporabi skiroja ne narediš praktično nič za svoje zdravje. Smernice WHO priporočajo od oka pol ure gibanja dnevno. Navpično navzgor bi naredil 1000 metrov, če bi bil skupaj z voznikom težak 100 kg. Ob eko oceni se ne upošteva kup faktorjev, kot je npr. strošek razgradnje in verjetno še kaj. To, da je %skirojev majhen, ne vpliva na prej zapisano popolnoma nič.
Pod črto je torej popolnoma vseeno, ali je skiro eko ali ne v primerjavi s hojo.
Gremo na električne vibratorje?
Pozabil si napisati max hitrost skiroja in koliko časa jo drži, ker si zgoraj imel nek problem v primerjavi s hitrostjo bicikliranja. Tukaj pride v poštev podatek o višini oz. WH, številu banan in tudi dosegu skiroja.
Sicer pa baterije se RECIKLIRAJO.Seveda je to za potrebe te teme zastonj oziroma celo EKO v primerjavi s hojo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: K0l1br1 ()
Vesolje ::
Prilezel bi 1000 m visoko če te to zanima. Vendar to sploh ni bistveno ker skiro je za po mestu.Zanima me še doseg po ravnem.
Skratka, da sumiram. Skiro je bolj eko kot hoja, vendar je manj zdrav, za premikanje rabi elektriko, ki med drugim pride tudi iz TEŠ in iz drugih umazanih virov. Ob uporabi skiroja ne narediš praktično nič za svoje zdravje. Smernice WHO priporočajo od oka pol ure gibanja dnevno. Navpično navzgor bi naredil 1000 metrov, če bi bil skupaj z voznikom težak 100 kg. Ob eko oceni se ne upošteva kup faktorjev, kot je npr. strošek razgradnje in verjetno še kaj. To, da je %skirojev majhen, ne vpliva na prej zapisano popolnoma nič.
Pod črto je torej popolnoma vseeno, ali je skiro eko ali ne v primerjavi s hojo.
Gremo na električne vibratorje?
Pozabil si napisati max hitrost skiroja in koliko časa jo drži, ker si zgoraj imel nek problem v primerjavi s hitrostjo bicikliranja. Tukaj pride v poštev podatek o višini oz. WH, številu banan in tudi dosegu skiroja.
Sicer pa baterije se RECIKLIRAJO.Seveda je to za potrebe te teme zastonj oziroma celo EKO v primerjavi s hojo.
Zanima me še doseg po ravnem.
Moj konkretni skiro 29 km zmerjeno. Meni je 29 km za en dan zadost. Obstajajo tudi taki ki grejo 150 km, kar nikoli ne porabiš v enem dnevu, ponoč se pa itak nafila.
za premikanje rabi elektriko, ki med drugim pride tudi iz TEŠ in iz drugih umazanih virov.
Hoja je zdrava, tega noben ne zanika, NI PA EKO :) Rabi elektiko ki jo je eno tretjino tudi iz TEŠ-a vendar je porabi tako malo, da je to za okolje še vedno veliko bolje kot pa hoja KI RABI HRANO za pogon.
Hrana je zelo potraten vir energije. Celo bencin je manj potraten vir kot hrana.
Ob eko oceni se ne upošteva kup faktorjev, kot je npr. strošek razgradnje in verjetno še kaj.
Jaz sem to upošteval in je skiro še vedno bolj eko. Če ne upoštevaš tega je 70 x bolj eko od hoje. Če pa to upoštevaš pa "samo 16 x bolj eko. Beseda "samo" je pod narekovaji, ker 16 x bolj eko skiro je ogromno.
Gremo na električne vibratorje?
Ženo vprašaj, ne mene :D
Pozabil si napisati max hitrost skiroja in koliko časa jo drži, ker si zgoraj imel nek problem v primerjavi s hitrostjo bicikliranja. Tukaj pride v poštev podatek o višini oz. WH, številu banan in tudi dosegu skiroja.
Max hitrost skiroja je cca 34 km/h, držijo jo cca 45 minut. Toliko ne moreš z navadnim kolesom TOLIKO ČASA, v šprintu loh, toliko časa pa navaden človek ne more (če pa že pa pride nazaj zjeban da gre lahko samo še spat).
reeves ::
Sicer pa baterije se RECIKLIRAJO.
Se LAHKO reciklirajo, kot pove tudi naslov tvojega videa.
Dejansko je pa po EU direktivi trenutno (od 2016 naprej) nujno ZBRATI vsaj 45% vseh odpadnih baterij OD KATERIH se jih mora vsaj 50% reciklirati. Se pravi 22,5% vseh baterij je nujno reciklirati.
Reciklaža baterij pa ni ravno enostaven in ne vem kako dobičkonosen posel, zato ne pričakuj prostovoljcev. Reciklira se kolikor se mora oz. malenkost več. Žal.
K0l1br1 ::
Max hitrost skiroja je cca 34 km/h, držijo jo cca 45 minut.Po ravnini ali v klanec in kakšen % klanec, če v klanec?
Toliko ne moreš z navadnim kolesom TOLIKO ČASA, v šprintu loh,Kaj razumeš pod naveden bicikl?
toliko časa pa navaden človekKaj ti razumeš pod navaden človek?
ne more (če pa že pa pride nazaj zjeban da gre lahko samo še spat).Ne bi verjel, kaj vse se da.
Vidim, da uporabljaš zelo nedoločene pojme, ko pride do izgovorov. Ni več matematike.
+ dodatno vprašanje: max hitrost skiroja ne glede na težo, ki jo pelje?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: K0l1br1 ()
Vesolje ::
Reciklaža baterij pa ni ravno enostaven in ne vem kako dobičkonosen posel
Ne bo držalo. Reciklaža je profitabilen posel, podjetje v Nemčiji al kje je že v videu je profitablno kot sem gledal neki cajta nazaj. Z prodajo surovin pač zaslužiš več kot z stroški reciklaže. Več pa bo reciklaže KO BODO KOLIČINE, ker sedaj količin ni. Kaj si lahko pomagaš z tremi baterijami od avtov NA LET? Nič. Mora jih bit vsaj 50 na let da si lahko profitabilen.
Vesolje ::
Max hitrost skiroja je cca 34 km/h, držijo jo cca 45 minut.Po ravnini ali v klanec in kakšen % klanec, če v klanec?
Toliko ne moreš z navadnim kolesom TOLIKO ČASA, v šprintu loh,Kaj razumeš pod naveden bicikl?
toliko časa pa navaden človekKaj ti razumeš pod navaden človek?
ne more (če pa že pa pride nazaj zjeban da gre lahko samo še spat).Ne bi verjel, kaj vse se da.
Vidim, da uporabljaš zelo nedoločene pojme, ko pride do izgovorov. Ni več matematike.
+ dodatno vprašanje: max hitrost skiroja ne glede na težo, ki jo pelje?
V klanec grejo dobro, kolega z kolesom ni mogel tako hitro v klanec in je po pol minute začel močno zaostajati tako da sem ga moral čakat skos. Brez problema sem prišel na ljubljanski grad recimo, kar je kr klanec. Uporabnik z imenom " ;) " v tej temi je prišel na Hrastovec kar naj bi bil "eden največjih bregov" v Sloveniji, ne poznam pa kakšen hrib je to, ampak more bit kar pomoje če to pravi. https://slo-tech.com/forum/t708648/1499
Navaden človek je zame človek ki ni profesionalni športnik (ali zelo zelo natreniran amater). To 99 % folka ni.
Seveda se da gonit 34 km/h tri četrt ure skupaj, vendar večina ljudi tega sploh fizično ne zmore, tisti ki pa zmorejo so pa zelo utrujeni ko pridejo nazaj. Z skirojem pa sam gas tiščiš, ni panike nobene.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Vesolje ()
K0l1br1 ::
Jaz rabim podatke, ne zgodbe. Iz tega še vedno nič ne vem. Ravnina, teža, itd.
Skratka, doseg ima manjši kot bicikl. Za hitrost pa še ne vemo.
Edit: ajde, pejdi na Hrastovec, Strava in poročaj.
Skratka, doseg ima manjši kot bicikl. Za hitrost pa še ne vemo.
Edit: ajde, pejdi na Hrastovec, Strava in poročaj.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: K0l1br1 ()
Vesolje ::
Uporabnik " ;) " je napisal:
Koliko kil ima ne vem. Lahko ti pa povem da je kolega z svojim skirojem prišel na vrh ljubljanskega grada brez problema in ima 100 km. Sta pa njegov skiro in moj skiro samo 250 W (500 W peak), kar je malo za skiroje, sta med "bl ta švoh" skiroji po moči. Imaš tudi skiroje ki imajo 12.000 W in grejo 100 km/h če to hočeš.
Rekel bi xa ima tretjino vec moci, po gps gre po ravnem 33kmh testiram pa vrjetno v najhujsi breg v Sloveniji - Belski vrh v Halozah.
Koliko kil ima ne vem. Lahko ti pa povem da je kolega z svojim skirojem prišel na vrh ljubljanskega grada brez problema in ima 100 km. Sta pa njegov skiro in moj skiro samo 250 W (500 W peak), kar je malo za skiroje, sta med "bl ta švoh" skiroji po moči. Imaš tudi skiroje ki imajo 12.000 W in grejo 100 km/h če to hočeš.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Vesolje ()
vostok_1 ::
Kot rečeno....eSkiro je zagotovo bolj učinkovit per km od hoje, to je indisputable fact.
Ali je overal? Najbrž.
Ali je v količinah ki jih je OP navedel...nikakor.
Ali je overal? Najbrž.
Ali je v količinah ki jih je OP navedel...nikakor.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Vesolje ::
Je v količinah ki sem jih napisal. Ampak dobro. JE BOLJ učinkovit overall od hoje, to je dejstvo.
K0l1br1: Takole lahko tud rečeva: večina ljudi je zmožna zagotoviti SAMO 100 W moči za daljši čas. Moj skiro ima 250 W moči in 500 W peak power. Profesionalni koledar tour de france sicer lahko tudi pol ure zagotavlja 500 W, ampak imaš pa skiroje ki imajo tudi 12.000 W moči in grejo 120 km/h, čega ne more izenačiti po moči noben kolesar. Daleč od tega da bi bil kolesar tudi blizu ne. Profesionalni kolesarji ti dajo tam ene 500 W za daljši čas največ.
Bogi kolesar še enega malega toasterja ne more poganjati za 5 minut, kaj šele da bi to delal pol ure.
K0l1br1: Takole lahko tud rečeva: večina ljudi je zmožna zagotoviti SAMO 100 W moči za daljši čas. Moj skiro ima 250 W moči in 500 W peak power. Profesionalni koledar tour de france sicer lahko tudi pol ure zagotavlja 500 W, ampak imaš pa skiroje ki imajo tudi 12.000 W moči in grejo 120 km/h, čega ne more izenačiti po moči noben kolesar. Daleč od tega da bi bil kolesar tudi blizu ne. Profesionalni kolesarji ti dajo tam ene 500 W za daljši čas največ.
Bogi kolesar še enega malega toasterja ne more poganjati za 5 minut, kaj šele da bi to delal pol ure.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Vesolje ()
K0l1br1 ::
No, saj tudi uporabnik skiroja ne.
Bogi kolesar še enega malega toasterja ne more poganjati za 5 minut, kaj šele da bi to delal pol ure.
No, saj tudi uporabnik skiroja ne.
Bogi kolesar še enega malega toasterja ne more poganjati za 5 minut, kaj šele da bi to delal pol ure.
Mali toaster potrebuje kakšno moč? (daješ butaste primerjave, nič novega sicer, samo za intermezzo)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: K0l1br1 ()
Vesolje ::
No, saj tudi uporabnik skiroja ne.
Bogi kolesar še enega malega toasterja ne more poganjati za 5 minut, kaj šele da bi to delal pol ure.
Uporabnik skiroja samo pritisne na gas in že ima vseh 12.000 W moči če to želi in ima tak skiro. Profesonalni kolesar pa še 700 W ni mogel poganjati več kot eno minuto. Ubošček haha. Tle je še graf moči zraven, pri prejšnem posnetku ni.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Vesolje ()
K0l1br1 ::
Vesolje ::
K0l1br1 ::
Vesolje ::
Uporabnik skiroja samo pritisne na gas in že ima vseh 12.000 W moči če to želi.Nima. Ima skiro.
Imaš skiroje ki imajo 12.000 W moči in grejo 100 km/h in več
Imaš uporabnike skirojev, ki ne zmorejo po treh stopnicah.
Res je ;) Sem sem pa tak da zmorem prelaufati tudi maraton z odličnim časom. Ne da bi se hvalil, ampak just sayiinn.
Odločitev za skiro je praktične narave. Hitrost, brez truda, ne prideš zašvican. Lahko greš v trgovino ali pisarno z skirojem notr, z kolesom ne moreš.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Vesolje ()
Vesolje ::
Good for you, če je to res.
Hvala :) Saj tudi navaden kolo je fanj, sam pol pa polet prideš zašvican v službo. Pa tud se zadihaš vsaj mal, ni tolk enostavno kot pri skiroju. Pa prav jype forumaš: ja se pa stuširaš. Ja ker ma folk šanso se na firmi med službenim časom tuširat ane.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Vesolje ()
Vesolje ::
Mali toaster potrebuje kakšno moč? (daješ butaste primerjave, nič novega sicer, samo za intermezzo)
Primerjava ni butasta. Mali toaster potrebuje samo 700 W, mnogi skiroji imajo moč večjo in tudi mnogo večjo od teh 700 W ki jih je komaj za minuto zmogel PROFESIONALEN kolesar. Niso skiroji od muh, ti rečem.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Vesolje ()
reeves ::
Ne bo držalo. Reciklaža je profitabilen posel, podjetje v Nemčiji al kje je že v videu je profitablno kot sem gledal neki cajta nazaj. Z prodajo surovin pač zaslužiš več kot z stroški reciklaže. Več pa bo reciklaže KO BODO KOLIČINE, ker sedaj količin ni. Kaj si lahko pomagaš z tremi baterijami od avtov NA LET? Nič. Mora jih bit vsaj 50 na let da si lahko profitabilen.
Bo kar držalo. Nisem napisal, da ni profatibilen, ampak, da ni ne vem kako profatibilen. To ni isto.
Recikliranje baterij ni tako enostavno, kot si misliš. Podjetja, ki se ukvarjajo s tem morajo izpolnjevati ogromno pogojev, so pod stalnim nadzorom, itd.
Če bi se tako izplačalo, bi se baterije odkupovale kot papir, baker, aluminij,..
Uporabnik skiroja samo pritisne na gas in že ima vseh 12.000 W moči če to želi in ima tak skiro.
Skiro je to energijo moral od nekje dobiti. In ker vemo, da je energije vedno enako se gre za pretvorbo in izkoristek. Res so elektromotorji bolj učinkoviti pri pretvarjanju el. energije v mehansko kot mi pri pretvarjanju kemične v mehansko.
Nikakor pa ne more biti pretvarjanje mehanske (lahko tudi kakšne druge) v el. in potem nazaj v mehansko bolj ekološko, kot mi, ki pretvarjamo energijo v enem koraku. Bolj učinkovito da, bolj ekološko ne.
Vesolje ::
Nisem napisal, da ni profatibilen, ampak, da ni ne vem kako profatibilen. To ni isto.
Seveda to ni isto, tega tudi nisem trdil. Fora je samo da ta tvoja predpostavka NE drži. Recikliranje baterij ČE so na voljo v zadostnih količinah JE zelo pofitabilen posel.
Recikliranje baterij ni tako enostavno, kot si misliš.
Seveda ni enostavno, tudi nikoli nisem trdil da je. Marsikaj ni enostavno, tudi narediti pametni telefon ali računalnik, pa podjetja to vseeno počnejo in to uspešno in profitabilno.
Podjetja, ki se ukvarjajo s tem morajo izpolnjevati ogromno pogojev, so pod stalnim nadzorom, itd.
Glede na to da to niso svinčene baterije in ne vsebujejo težkih kovin je nadzor precej majhen resnici na ljubo in to upravičeno, ker ni bistvene nevarnosti.
Če bi se tako izplačalo, bi se baterije odkupovale kot papir, baker, aluminij,..
To se ŠE ne dela MNOŽIČNO (se že dela, vendar še ne množično), KER baterij NI NA VOLJO MNOŽIČNO aka. zato ker ni zadosti baterij na voljo za reciklirat. NI količin. Tudi papir se ne bi recikliral, če bi blo vsega skup 10 kil časopisov na mesec in to je to. Baterije se bodo množično reciklirale KO BODO KOLIČINE za to.
Nikakor pa ne more biti pretvarjanje mehanske (lahko tudi kakšne druge) v el. in potem nazaj v mehansko bolj ekološko, kot mi, ki pretvarjamo energijo v enem koraku. Bolj učinkovito da, bolj ekološko ne.
Pretvarjanje v mehansko energijo je lahko bolj ekološko in bolj učinkovito kot pa naše mišice pretvorijo energijo v enem koraku. Izkoristek hidroelektrarne je 90 %, izkoristek mišic pa 30 %, lahko še manj (od 20-30 % se vrti izkoristek mišic). Celo več POVPRČNA ELEKTRIKA proizvedena v vseh elektrarnah skupaj povprečno gledano, kolikor jo skiro porabi recimo na 1000 km, je MNOGO BOLJ eko kot pa povprečna hrana ki mora biti proizvedena da lahko človek naredi teh istih 1000 km.
Na kilometer skiroju onasnežujejo 70 x manj če ne upoštevaš njihove izdelave, in 16 x manj če upoštevaš tudi njohovo izdelavo in razgradnjo v primerjavi z hojo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Vesolje ()
WhiteAngel ::
OP: Še vedno ne upoštevaš, da človek potrebuje rekreacijo. In te kwh kalorij bi pokuril s tekom, hojo, fitnesom, basketom, karatejem ali kakor koli drugače že. Če se rekreira in s tem še kaj pametnega stori (npr. kolesari namesto se vozi z avtom v službo), je to win-win.
reeves ::
Seveda to ni isto, tega tudi nisem trdil. Fora je samo da ta tvoja predpostavka NE drži. Recikliranje baterij ČE so na voljo v zadostnih količinah JE zelo pofitabilen posel.
Saj ni moja predpostavka. Tako pravijo tisti, ki se spoznajo na to:
https://batteryuniversity.com/learn/art...
https://www.cell.com/one-earth/pdf/S259...
To se ŠE ne dela MNOŽIČNO (se že dela, vendar še ne množično), KER baterij NI NA VOLJO MNOŽIČNO aka. zato ker ni zadosti baterij na voljo za reciklirat. NI količin. Tudi papir se ne bi recikliral, če bi blo vsega skup 10 kil časopisov na mesec in to je to. Baterije se bodo množično reciklirale KO BODO KOLIČINE za to.
Baterij JE na VOLJO več KOT dovolj. NIMAJO samo SKIROJI Li-xx baterij. MNOŽIČNO se BODO reciklirale, KO bo NA voljo TEHNOLOGIJA, ki BO omogočala VEČJI profit. GLEJ zgornji LINK.
(ne vem zakaj pišeš vsako drugo besedo z veliko, ampak izgleda zanimivo )
Glede na to da to niso svinčene baterije in ne vsebujejo težkih kovin je nadzor precej majhen resnici na ljubo in to upravičeno, ker ni bistvene nevarnosti.
Ja, res. Simpl ko pasulj
https://spectrum.ieee.org/green-tech/fu...
Pretvarjanje v mehansko energijo je lahko bolj ekološko in bolj učinkovito kot pa naše mišice pretvorijo energijo v enem koraku. Izkoristek hidroelektrarne je 90 %, izkoristek mišic pa 30 %, lahko še manj (od 20-30 % se vrti izkoristek mišic). Celo več POVPRČNA ELEKTRIKA proizvedena v vseh elektrarnah skupaj povprečno gledano, kolikor jo skiro porabi recimo na 1000 km, je MNOGO BOLJ eko kot pa povprečna hrana ki mora biti proizvedena da lahko človek naredi teh istih 1000 km.
Na kilometer skiroju onasnežujejo 70 x manj če ne upoštevaš njihove izdelave, in 16 x manj če upoštevaš tudi njohovo izdelavo in razgradnjo v primerjavi z hojo.
Mislim (oz. vem), da ne ločiš med izkoristkom in ekološko. To ni nujno povezano.
Za x pot potrebuješ več energije, če hodiš, kot, če se pelješ s skirojem. Res je.
Ni pa energija pretvorjena za skiro bolj ekološka od tiste za hojo. Ne more biti na noben način, ker tudi, če bi imel elektrarno brez kakršnihkoli okoljskih vplivov in 100% izkoristkom, bi še vedno potreboval določeno število ljudi za upravljanje, ki bolj vplivajo na okolje, kot ena sama oseba, ki hodi.
Ampak to so ti že povedali in veš, samo nočeš se sprijazniti s tem. Zato se mi ne da več pregovarjati.
energetik ::
Različni spletni kalkulatorji kažejo zelo podobno (za mišice vzamejo nekje 25% izkoristek):
Hoja z dobrimi 5km/h: cca. 40kcal/km = 47Wh/km (energija iz hrane)
Kolo 20km/h, trekking: cca. 13kcal/km = 16Wh/km (energija iz hrane)
E-skiro, povprečje parih proizvajalcev: cca. 15Wh/km (štrom iz vtičnice, torej upoštevane izgube baterij, EM, inverterja).
Vesoljc, enostavno imaš nekatere predpostavke milo rečeno čudne. Tole, kar sem zgoraj izračunal, drži. Tudi če je napake +-20%, sta navadno kolo in skiro še vedno približno enako potratna.
Ampak potem, če greš računat za hrano in štrom, ti enostavno ne verjamem, da rabiš za hrano 10x toliko fosilnih goriv.
Lej zgoraj sem prilepil primer nekega kropirja. Če kolesar laufa na ta krompir, potem skuri načeloma cca. 16Wh/km dizla (za traktorje, prevoz itd). Pa po mojem gre pri tem krompirju za nek industrijski, pripeljan do kupca čez pol Amerike. Kaj pa pri nas, tistih 50km od kmeta do Hoferja?
Kakor tudi bluziš, da štrom pride iz HE s 90% izkoristkom, ker to je bedarija. Voda je zastonj, nimaš kaj operirat z izkoristkom. Kvečjemu bi lahko računal, koliko dizla je bilo porabljeno, da so naredili HE, deljeno z proizvedenimi kWh v celi njeni življenjski dobi.Pa če recimo rečemo, da je energija iz HE praktično zastonj, pa da npr. 50% štroma pride iz TE, gre takole: na pragu TE je izkoristek premoga nekje 30%. Torej skiro kuri nekje ekvivalent 25Wh/km premoga. Pa tule nikjer ni všteta poraba dizla, da so naredili TE in prenosno omrežje.
Torej, kolo in skiro sta kvečjemu enako potratna glede primarne porabe fosilnega goriva, ne more biti pa skiro bistveno boljši. Je eko (to mi je glup izraz), podobno kot kolo. Ampak tudi hoja bistveno ne zaostaja, ker pri zgornjem izračunu ni vštea energija za proizvodnjo kolesa ali skiroja.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
energetik ::
Aja, računana je vožnja s kolesom 20km/h. Kolo lahko goniš tudi samo s 10km/h, kar računico obrne precej v prid kolesu. Za 10km/h rabiš zgolj še 17W, torej le še 7Wh/km.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Zakaj so električni motorji prava stvarOddelek: Znanost in tehnologija | 4895 (3448) | krucymucy |
» | 24 ur anketa: Ali zagovarjate prepoved elektičnih skirojev? (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Loža | 38038 (33916) | c3p0 |
» | Z elektr. skirojem na mestni ter primestni avtobusOddelek: Loža | 3763 (2985) | Phantomeye |
» | Skiro v mestu (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 15891 (11401) | bandidosss |