» »

Zakaj so električni motorji prava stvar

Zakaj so električni motorji prava stvar

Machete ::

Ker niso. Se pa vseeno nekaj dogaja tudi v tej veji enoslednih naprav za premikanje od točke A do B.
Sam se zanimam in ukvarjam zgolj z offroad kroselni, ste pa v debato vabljeni tudi cestarji.

KTM ima že nekaj časa model E-SX. Model je drag in avtonomija primerna zgolj za po dnevni sobi (določeni komentarji poročajo o 15 min proper ridinga na maksu).

Honda je pred tedni predstavila prototpi svoje E izvedenke legendarne CR: https://gas2.org/2019/03/26/honda-revea...
O specifikacijah se ne ve praktično nič, očitno pa imajo oddelek, ki rije tudi v to smer. Inžinirji pri Hondi bojda pravijo, da je performance izjemen.

Danes vidim spamanje po FBju z neko domačo finsko pogruntavčino, ki je precejšen odklon od koncepta, ki smo ga navajeni. Zgleda zabavno (zato tudi odpiram temo.)

promo video:

Obstaja še veliko xy manjših delavnic, ki se ukvarjajo z elektrifikacijo, vendar kakega posebnega preboja še ni slutiti.

Bomo kmalu po gozdu nelegalno dirjali bolj zeleno? Ali bo kot pri avtih preteklo še ogromno bencina najraje mešanice za 2t :)
Jaz bi šel npr. KTM takoj provat, če bi bila kak predstavitev kje blizu, odprl denarnice za 15-20 min gonjenja pač ne bi.


Asrock-Z87Pro4|i5-4670K@4,3|4x4GB|GTX-1080|850EVO-250GB|WD2TB|W10Pro
Galaxy S10

Sheteentz ::

Tale Cake Kalk je pa z estetskega stališča ena bolj ponesrečenih pogruntavščin, naravnost ogabna stvaritev, o fuj...

Cange ::

15 minut + 2 kroga in 30 minut pavze. Za tekmovanje zgleda vse OK. Razlika je samo v tem da sedaj potrebuješ poleg kangle bencina še agregat in polnilec :))

jb_j ::

Od športnih tekmovanj je še daleč, da bi se lahko primerjali med sabo (bencinarji in elektro), avtonomija baterij tega zaenkrat še ne omogoča.

Sicer na 4-ih kolesih: dirka Formula E deluje trenutno na zelo kratkih progah z omejitvijo na 45min dirke.
V začetku so menjaval na dirki dirkalnik, da je opravil s tako dolgo dirko. (napredek je očiten, samo niso pa še tam, da bi dolge dirke lahko konkurirale bencinarjem)

Glede tega, da električni motorji po tvojem niso prava stvar, vpraš Hrvate, oni več zapravjo teh subvencij na motorje kot na 4-kolesna vozila. (al tko nekak)
Se mi zdi, da sem tko zasledil novico. (pa baje so subvencije pošle v manj kot uri, al neki tazga)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

jb_j ::

Problem je predvsem v baterijah, ki so težje kot 5litrški tank bencina. (manj kot 5kg težke baterije bi omogčle le okol 5min avtonomije, če bi)
Pri večjih vozilih to ni problem, pri lažjih je to zelo velik problem.
(ker avti imajo težke motorje in se to nekak izenač z lažjim elektromotorjem in večjo težo baterij)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

profii ::

Jaz vidim električni scooter kot idelani način transporta po mestih in okolici.
Glede na to da s skirojem imamo domet nekje 10km, ne vidim problema v 20 - 30 km poti v službo. Spet je samo problem v shranjevanju & polnenju takih zadev v blokih (hint: skupna elektrika...). Ni pa najbolj racionalno kupiti garažo samo za to.
 Skuter

Skuter





Edit: nekje se gredo že cele projekte:
https://www.gogoro.com/

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: profii ()

Cange ::

Za MotoCross: ~42kw motor, dolžina dirke 15 minut + 2 kroga in 30 minut časa do naslednje vožnje pomeni nekje 15-20kw agregat za polnjenje baterij, cena agregata ~1500e.
Cross proga blizu naselja za "tihe" motorje..

Machete ::

Dirke vozi verjetno zelo majhen procent vseh lastnikov corss in enduro. Večinom pa res kaj več kot 2h proge zdrži malokdo. Ne vem koliko so kaj težke te baterije. Najbolj požrešna 2t 250 z vplinjačem zdrži kako uro in pol gonjenja z 8L. Tpi precej več. Torej na pamet okoli 6kg (ne vem zdaj spec. gostote bencina). Praktično večinski 4t imajo porabo še nekaj manjšo in isto okoli 8L rezervarje.
Asrock-Z87Pro4|i5-4670K@4,3|4x4GB|GTX-1080|850EVO-250GB|WD2TB|W10Pro
Galaxy S10

Cange ::

Za 2 uri bi potreboval baterijo za Teslin EV, ni realno to spravit na motor. Mogoče moč "125cc" z "250cc" baterijo in 30 minut vožnje, 30 minut polnjenja. Kaže da je trenutno zrelo samo za tekmovalne motocrosse.

codeMonkey ::

Torej rabimo elektricni pickup s polnilnico na kesonu in varno hitro menjavo baterije. How cool is that? :)

jb_j ::

profii je izjavil:

Jaz vidim električni scooter kot idelani način transporta po mestih in okolici.
Glede na to da s skirojem imamo domet nekje 10km, ne vidim problema v 20 - 30 km poti v službo. Spet je samo problem v shranjevanju & polnenju takih zadev v blokih (hint: skupna elektrika...). Ni pa najbolj racionalno kupiti garažo samo za to.
 Skuter

Skuter




Edit: nekje se gredo že cele projekte:
https://www.gogoro.com/


Skiroji imajo že dosega okoli 30km:
https://tehnik.telekom.si/test-na-dlani...

Skuterji imajo veliko več dosega/dometa. Za vsakdanjo uporabo se sigurno splača.
Sploh na kakšnih otokih, kjer so bencinske črpalke oddaljene več kot 50km daleč.

Za dolge dirke na visokih obratih, bo preteklo še nekaj časa, da bodo primerljivi s formulo, moto ali kros in podobnimi.
(uporabni so v vsakdanjem življenju, če ne dirkaš z njimi na dolge razdalje)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

profii ::

jb_j je izjavil:

profii je izjavil:

Jaz vidim električni scooter kot idelani način transporta po mestih in okolici.
Glede na to da s skirojem imamo domet nekje 10km, ne vidim problema v 20 - 30 km poti v službo. Spet je samo problem v shranjevanju & polnenju takih zadev v blokih (hint: skupna elektrika...). Ni pa najbolj racionalno kupiti garažo samo za to.
 Skuter

Skuter




Edit: nekje se gredo že cele projekte:
https://www.gogoro.com/


Skiroji imajo že dosega okoli 30km:
https://tehnik.telekom.si/test-na-dlani...

Skuterji imajo veliko več dosega/dometa. Za vsakdanjo uporabo se sigurno splača.
Sploh na kakšnih otokih, kjer so bencinske črpalke oddaljene več kot 50km daleč.


Vem koliko ima dosega skiro. Ga imam :) Pravim samo, da vse kar je nad 10km oddaljeno je 1. risky za iti brez polnilca 2. Malce mučno se je toliko časa peljati stoje in "počasi".
Npr. iz Medvod ali Domžal v Ljubljano bi se brez problema vozil z skuterjem, malce težje z skirojem.

jb_j ::

profii je izjavil:

jb_j je izjavil:

profii je izjavil:

Jaz vidim električni scooter kot idelani način transporta po mestih in okolici.
Glede na to da s skirojem imamo domet nekje 10km, ne vidim problema v 20 - 30 km poti v službo. Spet je samo problem v shranjevanju & polnenju takih zadev v blokih (hint: skupna elektrika...). Ni pa najbolj racionalno kupiti garažo samo za to.
 Skuter

Skuter




Edit: nekje se gredo že cele projekte:
https://www.gogoro.com/


Skiroji imajo že dosega okoli 30km:
https://tehnik.telekom.si/test-na-dlani...

Skuterji imajo veliko več dosega/dometa. Za vsakdanjo uporabo se sigurno splača.
Sploh na kakšnih otokih, kjer so bencinske črpalke oddaljene več kot 50km daleč.


Vem koliko ima dosega skiro. Ga imam :) Pravim samo, da vse kar je nad 10km oddaljeno je 1. risky za iti brez polnilca 2. Malce mučno se je toliko časa peljati stoje in "počasi".
Npr. iz Medvod ali Domžal v Ljubljano bi se brez problema vozil z skuterjem, malce težje z skirojem.


Sigurno, skiro je za mestne ljudi (kjer so razmeroma urejene poti), skuter za tiste, ki se radi vozijo malo dlje. (ali se pa morajo)

Z električnim skuterjem ne vem, če se lahko voziš po prešernovi, s skirojem se pa da (ne vem pa, če je prepovedan)
Pomoje skuter nekak spada na glavne ceste, medtem ko s skirojem greš skoraj povsod po centru mesta.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

nejcek74 ::

Tale koncept Kalk OR je meni nadvse zanimiv.
- moderen dizajn, ne pa neko generično kopiranje cheap-shit skuterjev
- kul zmogljivosti
- plus to da se me zdi ravno za take track bike elektrika super za začetek, odpade precej vzdrzevanje pa se zoprnega prdenja ni treba poslusat (ali vohat)
je pa velik minus, cena :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nejcek74 ()

profii ::

Nihče ni še omenil v tej temi Zero motorjev, nekakšna Tesla med motorji.
https://www.zeromotorcycles.com/

Machete ::

profii je izjavil:

Nihče ni še omenil v tej temi Zero motorjev, nekakšna Tesla med motorji.
https://www.zeromotorcycles.com/

Saj zato je tema, da jih ti omeniš.

nejcek74 je izjavil:

Tale koncept je meni nadvse zanimiv.
- moderen dizajn, ne pa neko generično kopiranje cheap-shit skuterjev
- kul zmogljivosti
- plus to da se me zdi ravno za take track bike elektrika super za začetek, odpade precej vzdrzevanje pa se zoprnega prdenja ni treba poslusat (ali vohat)
je pa velik minus, cena :)

Dizajn je stvar okusa. Zmogljivost sure. Vzdrževanje je prav gotovo izjemna revolucija v motošportu, saj se je okoli njega razvila mogočna podporna industrija, ki je za uporabnika čisti prostovoljen odtok denarja. Sigurno pa tudi EV pogon in vse ostale komponenente ne bodo čudežno nepokvarljive in lahko isto poleg osovne cene (in najema bat. pri nekaterih) stalno obstaja še kup stroškov.
Glede zvoka, izpustov.. pa je verjetno odvisno od l. rojstva in kilometrine. Jaz bi težko odrezal, nekomu rojenemu npr. letos pa bi znalo biti čez nekaj let nenavadno in nenaravno nažiganje gasa just for sake of it in brcanje po menjalni tački v boju s klancem ali iztrelitvijo iz ovinka.
----
Tu je malo več informacij o prej omenjenem KTMu. Samo ena prestava, teoretičnih 90 min trailanja. (Smešen koment da je ktm = EA :) Verjetno zaradi pobiranja najemnine za baterijo). 50€ na mesec ali 4000€ odkup baterije. Če želiš dve..
Asrock-Z87Pro4|i5-4670K@4,3|4x4GB|GTX-1080|850EVO-250GB|WD2TB|W10Pro
Galaxy S10

Machete ::

Izjemna škoda, da je šla tale firma očitno pod vodo. Niso zgolj startup, ampak so prodali kar zajetno število motorjev.
Ko jih je kupil Harley Davidson je šlo vse zugrund. Ne bi rad bil teoretik zarote, ampak vseeno malo čudno.
Po specifikacijah je tak motor praktično sveti gral in bi morali stati v vrstah zanj. Tudi jaz bi se postavil.



https://electrek.co/2018/10/18/alta-mot...
https://www.rideapart.com/articles/2897...
Asrock-Z87Pro4|i5-4670K@4,3|4x4GB|GTX-1080|850EVO-250GB|WD2TB|W10Pro
Galaxy S10

vostok_1 ::

Zgleda kar fanj. Rad bi videl drag race med klasiko in tem.

Je pa tako...elektrika IMO je idealna za odprtje panoge (panog) manj tehnično veščim, ki se jim ne da ukvarjat z tehničnimi nastavitvami/popravilom motorja. Vklopiš v elektriko, podmažeš verigo in to je to.
There will be chutes!
Fun times ahead.
It came from the lab.

vostok_1 ::



Nevermind. I have my answer.

Ampak ja...če bi bila cena baterij nizka, definitivno se splača to kupit tko za štos.
There will be chutes!
Fun times ahead.
It came from the lab.

Spock83 ::

vostok_1 ::

Tisto je neuporabno.

Elektrika ima smisla za take quick and dirty reči.
Ta dirtbike je idealna aplikacija zanjo. Ker po par lapih si itak utrujen in rabiš pavzo, tačas se lahko baterija dofila.

Touranje pa je še vedno domena fosilcev, ker tam pa je pomembna dolgotrajnost.
There will be chutes!
Fun times ahead.
It came from the lab.

Spock83 ::

Meni bi pasal za potovoanje od doam pa do službe. Pa če je kakšna nesreča...

vostok_1 ::

Za lokalne reči je tudi res idealno.

Če veš, da tvoja pot zagotovo ne preseže njegovega limita potem je super (izven cene).
Ampak kot rečeno...do Hamburga pa se jz ne bi s tem vozil.

In tudi kvalitetni touring biki so večni z minimalno vzdrževanja. Tko, da tam elektrika še lep čas ne bo konkurenčna.
There will be chutes!
Fun times ahead.
It came from the lab.

Spock83 ::

Saj je verjetno predrago kaj ponuja.

vostok_1 ::

Tako je. Odmisli turanje z elektro za še kar nekaj let.
There will be chutes!
Fun times ahead.
It came from the lab.

Nikec3 ::

Električni skiroji so tudi prava stvar. To je tudi vozilo po meri @pegasusa, ker je lahko in ne zavzame veliko prostora + nima visokih končnih hitrosti = za malo energije lahko po mestu transportiraš veliko ljudi.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

msjr ::

Niso, ker enostavno jih j.. kapaciteta. El. skiroji spadajo v kategorijo biciklov in tam je elektrifkacija kar prava stvar (kje je tema zakaj so el. pecikli prava stvar?). Drugače pa sem nekaj časa stavil na firmo Vectrix, to bi bilo fino maxiscooter na štrom. Pa zgleda ni šlo, na Poljskem sicer nekaj migajo, ampak je vse tam nekje blizu "insert_word secured" tesla izjav. Vse ostalo so hipster trapi (ok, za ljubitelje caffe racerjev je 15 min zadosten range), ampak za neko resno motoriranje kot že rečeno - zaenkrat ne bo šlo, čeprav se električen GW sliši zelo dobro.

Invictus ::

Resen električni skiro, ki ima tam 30 km dosega, stane čez 400 EUR.

In ni v isti kategoriji kot bicikel, saj greš s skirojem lahko na vlak, podzemno, brez doplačil in posebnih vlakov...

Uporabno za tiste, ki jim je vlak prevozno sredstvo v službo.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

c00L3r ::

Imam električni skiro. Super za mestu. Podobno tudi električna rolka, a tisto zahteva več spretnosti.

Problem navadnega kolesa je, da kamorkoli greš se potiš. Če imaš v službi tuš in čas za tuširanje OK. Električna kolesa pa zavzamejo relativno dosti prostora. Skiro si lahko ponavadi vzameš zraven v pisarno ali na vlak.

Bi pa si kupil tudi električni skuter. Ampak ne takšnega, ki gre 45km/h, ampak nekaj primerljivega z 125/250ccm. Da nisi ovira na cesti. Teh pa še ni, oz. vsaj ne za dostopen denar. Pa obvezno mora imet odstranljivo baterijo, da se ga lahko polni v stanovanju/pisarni. Tukaj bi bilo fajn, če bi se spremenila zakonodaja, da bi lahko z izpitom za avto vozil motor/skuter do 11kw. Taki imajo, če se ne motim v Nemčiji in Španiji. Redko kdo bo šel delat izpit za motor.

hojnikb ::

italija ima tut taksno ureditev.
#teamred
MediaBox: AMD R5 1600 AF, 16GB DDR4, 256GB SSD, 1060 6GB, B450M-DS3H, W10

TheBlueOne ::

Lahko tude predelas picikl. Menda gredo tudi na svoj pogon.

https://www.amazon.de/Latest-BBS02-Bafa...

Morda kdo ve, kako je treba prijavit bike, ki ima motor vec kot 250W in zene cez 25km/h?

Machete ::

https://www.ktm.com/en/mx/sx-e-5/


BATTERY
The KTM SX-E 5 is fitted with 84 modern lithium ion cells in a robust die-cast aluminum casing that is mounted just above the electric motor. The stored energy is 907 Wh, which is enough for more than two hours of riding for a beginner and approximately 25 min of action for the fastest riders, depending on conditions and terrain. The integrated battery management system (BMS) ensures the safety and longevity of the battery pack.

20 min :'(
Asrock-Z87Pro4|i5-4670K@4,3|4x4GB|GTX-1080|850EVO-250GB|WD2TB|W10Pro
Galaxy S10

Machete ::

Slovenec:
https://www.youtube.com/user/rodzihacke...


Okoli 10 jurjev - ponuja predelave.
frayer.brand@gmail.com
Asrock-Z87Pro4|i5-4670K@4,3|4x4GB|GTX-1080|850EVO-250GB|WD2TB|W10Pro
Galaxy S10

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Machete ()

krucymucy ::

Nihce ni omenil Energice, vsaj ne vidim da bi jo.
IMO je tole edino kar je uporabno za na cesto, pogojno se Zero.

Poblizje sem si ogledoval na EICMA v Milanu novembra.
Poznal sem ze prej sicer.

Za to modelno leto so povecali baterijo na 21.5kWh.

Je pa tudi energica opremljevalec za moto E razred v sklopu dirk za MotoGP (moto2, moto3) le da so imeli lani le 7 dirk.

https://www.energicamotor.com/

Osnovni naked je nekih 21k.

Sam sem gledal bolj neki elektriccni trial, recimo OSET 24.0, ampak sem potem kupil bencinarja za skoraj iste namene.
Domet imam 150-200km, oz. zadnjic sem plezal po nekih stezicah, 4 ure in pokuril slabe stiri litre.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Električni skuter/skiro .... (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5714855 (266) sandmat
»

24 ur anketa: Ali zagovarjate prepoved elektičnih skirojev? (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
2288091 (3969) c3p0
»

Predelava kolesa na elektriko

Oddelek: Loža
374429 (3512) TehDucky
»

Skiro v mestu (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
919454 (4964) bandidosss

Več podobnih tem