Slo-Tech - V ameriškem proizvajalcu letal Boeing so opustili načrte, da bi nesrečni Boeing 737 Max 8 ponovno poletel še letos. Iz podjetja so sporočili, da januarja pričakujejo potrditev novega usposabljanja za pilote, ki bodo upravljali to letalo. Po prvotnih napovedih bi moralo letalo ponovno vzleteti že septembra, a so se roki vsakokrat znova odmaknili.
Zaradi tega povpraševanje po tem modelu pada. Boeing je razkril, da so oktobra dobavili le 20 novih letal. Pred vsemi težavami, torej leta 2018, je Boeing dobavil 806 teh letal. Tudi število naročil modela 737 Max 8 upada. Septembra so dobili 56 novih naročil, oktobra le še 45. Air Lease, ki se ukvarja z oddajanjem letal v najem, je na primer odpovedal 15 letal 737 Max 8 in namesto teh raje naročil pet 787 Dreamliner. Pričakovati je, da bo 737 Max v polnem obsegu začel leteti v prvem kvartalu prihodnjega leta. Čeprav je vsaj v ZDA dovoljenje pričakovati januarja, bodo morebitne dodatne zahteve glede usposabljanja pilotov in usklajevanje v Evropi povzročili zamik. Boeing je sicer popravil sistem MCAS za zagotavljanje stabilnosti, ki je bil krivec za nesreči dveh letal. Odslej MCAS upošteva podatke dveh senzorjev in se ne vključi, če ni prepričan, da so vhodni podatki pravilni.
Prvi korak bodo sedaj tehnični preizkusi s posebnimi piloti v simulatorju v ZDA. Nato bodo preizkušali še, kako se obnesejo resnične posadke. Če bo FAA zadovoljna, bodo izdali potrdilo o plovnosti (airworthiness), s čimer bo letalo lahko ponovno letelo v ZDA. Evropski regulator je že napovedal, da ne bo priznal ameriških certifikatov in bo izvedel svoje preverjanje. Januarja bo tudi znano, v kolikšni meri se bodo morale posadke dodatno usposobiti. Šele ko bodo izvedle to usposabljanje, bo letalo resnično letelo. Po najbolj optimistični scenarijih se bo to zgodilo marca.
V članku se omenja 787 Dreamliner. Tudi ti so bili dlje časa prizemljeni. Nisem pa sledil tekoče teh novic zato sprašujem tiste, ki zadevo malo bolj spremljate: Kako je pa sedaj s temi letali? So porihtali tiste baterije, katere so znale med letom zagoreti?
Tudi z ostalimi modeli, ki so kdaj padli dol, ne letiš več? Jih znaš našteti?
Ne znam jih našteti. Ker se ne spomnim nobenega tako škandaloznega primera cost cutting na račun varnosti v zadnjem času. Se ti? Se priporočam za info.
Biseri...
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
Tokrat se kar strinjam z Zmaugyem. Z 737 Max bo varno leteti šele, ko bo kakšno leto v uporabi brez nesreč. Do tedaj, glede na dosedanje izkušnje, ne zaupam ne Boeingu in ne FAA.
Mimogrede, naslov članka bi moral imeti vprašaj na koncu "Boeing 737 Max bo poletel šele leta 2020?", ker glede na iz omare padajoče okostnjake nihče več ne more trditi, da je pa 2020 tisto leto, ko pa res bo. Morda ga potrdi FAA a tega sedaj ne bodo avtomatično povzeli tudi drugi regulatorji.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein
Predvsem bo moral biti sedaj FAA ene 20 let res neodvisen, pedanten in strog, da mu bodo drugi regulatorji spet začeli zaupati. Tu si je cela čezlužna avio industrija krepko očrnila ugled ...
Ampak dopuščaš pa nam, ki tega ne želimo, svobodo izbire?
Seveda, le povem vam, da če se nobeden ne bi vozil tudi vi ne bi dočakali povsem varnega aviona. Hočem reči da ste pičkice, kot bi rekel Jure. Izbiro vam pa seveda prepuščam.
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.
Ampak dopuščaš pa nam, ki tega ne želimo, svobodo izbire?
Seveda, le povem vam, da če se nobeden ne bi vozil tudi vi ne bi dočakali povsem varnega aviona. Hočem reči da ste pičkice, kot bi rekel Jure. Izbiro vam pa seveda prepuščam.
o+ nevone
Kaj si potem ti?
Biseri...
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
Morda torej ostaneš pri tem, da govoriš samo v svojem imenu?
Kaj pa nisem govorila v svojem imenu?
Drugače pa še vedno ostaja odprto vprašanje, ali je mogoče pričakovati, da bo vsak izdelek 100 procenten, če se nikoli ne bo uporabljal v realnih okoliščinah in ali je korektno biti tako ignorantski, da pričakuješ da bodo vedno drugi opravljali dirty job for you.
Kaj torej pomeni izjava: Letalo bo varno šele, ko bo nekaj časa v uporabi, prej ga pa jaz ne bom uporabljal.
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.
Tebi očitno kar nekaj stvari ni jasno vendar te to ne ovira pri žaljenju drugih. Če bi spremljala to temo resno in od začetka, bi ti moralo biti jasno, da je Boeing naredil svoj Ford Pinto (guglaj, če ti ni jasno) in s Pintotom jaz ne mislim leteti. Če pa ti želiš, be my guest.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein
Koliko pa vas dejasnko kupi avionsko karto glede na letalo s katerim boste leteli? Se pravi, da med nakupom prav gledaš s tem letalom ne letim, s tem pa?
Morda torej ostaneš pri tem, da govoriš samo v svojem imenu?
Kaj pa nisem govorila v svojem imenu?
Drugače pa še vedno ostaja odprto vprašanje, ali je mogoče pričakovati, da bo vsak izdelek 100 procenten, če se nikoli ne bo uporabljal v realnih okoliščinah in ali je korektno biti tako ignorantski, da pričakuješ da bodo vedno drugi opravljali dirty job for you.
Kaj torej pomeni izjava: Letalo bo varno šele, ko bo nekaj časa v uporabi, prej ga pa jaz ne bom uporabljal.
o+ nevone
Kot ti je Fritz napisal. In če se ti zavestno odločiš sprejeti neumno odločitev, s katero podpiraš moralno bankrotirano početje Boeinga & Co in sama pri tem tvegaš svoje življenje, potem veš kaj v resnici si, ane?
Biseri...
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
Koliko pa vas dejasnko kupi avionsko karto glede na letalo s katerim boste leteli? Se pravi, da med nakupom prav gledaš s tem letalom ne letim, s tem pa?
Karte ne izbiram glede na tip letala, vedno pa preverim "equipment" polje in potem na terminalu, ko vidim registracijo letala, še njegovo zgodovino. Zabavno kratkočasenje, ki včasih razkrije zanimive podrobnosti :)
Koliko pa vas dejasnko kupi avionsko karto glede na letalo s katerim boste leteli? Se pravi, da med nakupom prav gledaš s tem letalom ne letim, s tem pa?
Pred 737 Max načeloma pri večjih prevoznikih nisem gledal katero letalo me bo prevažalo. Pri Adrii sem raje izbiral CRJ kot A319, če sem imel možnost in se mi je časovno izšlo. Se je pa kolega v 90-ih, ko je imel Airbus precejšnje težave z avioniko in FBW sistemi, striktno izogibal Airbusovim letalom, četudi je to pomenilo več časa ali daljšo pot. Ko so zadeve poštimali pa je začel leteti tudi z Airbusi.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein
Ampak dopuščaš pa nam, ki tega ne želimo, svobodo izbire?
Seveda, le povem vam, da če se nobeden ne bi vozil tudi vi ne bi dočakali povsem varnega aviona. Hočem reči da ste pičkice, kot bi rekel Jure. Izbiro vam pa seveda prepuščam.
o+ nevone
Pičkice ste tisti, ki želite, da drugi testirajo letalo, ko obstajajo varne preverjene alternative.
Za zmaugya in Fritza je resitev sila preprosta, ostaneta naj v svoji s kamnom pokriti jami. Pa se offline naj gresta. Win-win za vse.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
Za zmaugya in Fritza je resitev sila preprosta, ostaneta naj v svoji s kamnom pokriti jami. Pa se offline naj gresta. Win-win za vse.
O, vidim, da funkcionalno nepismenih omejenčkov danes res ne manjka. In kaj tebe boli, če sam nočem leteti s skrpucalom od letala? Me prav zanima tvoja argumentacija.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein
Za zmaugya in Fritza je resitev sila preprosta, ostaneta naj v svoji s kamnom pokriti jami. Pa se offline naj gresta. Win-win za vse.
Uf, nisem vedel, da je 737 Max edino letalo na svetu. Le kaj se zdaj dogaja, ko so vsi primerki prizemljeni, a se vozijo vsi z vlakom in s čezoceanskimi ladjami? Neverjetno, kako daleč na osebni nivo so se nekateri pripravljeni spustiti, ker nekdo napiše, da noče leteti s 737 Max. A si projektiral WCje na njem?
Biseri...
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
Z 737 Max bo varno leteti šele, ko bo kakšno leto v uporabi brez nesreč.
Zanimivo, tačas naj jih pa uporablja kdo? Ne moreš vedno na postlano čakat.
o+ nevone
Ta cas naj jih uporablja vodstvo, delnicarji in vsi, ki so vedeli za potencialni problem, pa seveda vsi zaposleni v nadzornih organih.
Dodajam - cargo je tudi resitev...
A ti resno misliš, da eni namenoma kvarijo letala? A si že kdaj sodeloval pri poizvajanju nečesa, ali gledaš zgolj z očmi uporabnika.
Pa jaz nisem komentirala tega konkretnega primera, zgolj opažam, da ljudje nimajo občutka, kaj pomeni delo, ki ga opravlja večja skupina ljudi od katerih vsak pokriva svoje področje. Jaz se v bistvu čudim in veselim, da vse skupaj sploh klapa v takšni meri.
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.
Koliko pa vas dejasnko kupi avionsko karto glede na letalo s katerim boste leteli? Se pravi, da med nakupom prav gledaš s tem letalom ne letim, s tem pa?
Jaz recimo. Raje letim z Airbusom, MAXu se bom ogibal. Saj nikoli ni tako, da se ne bi dalo najti par alternativ. Sicer pa to kar letim, je Austrian Airlines ali Brussels Airlines.
Sem tudi letel z WizzAirom, to majo letala kar stara, samo ni videti, da bi to vplivalo, čeprav jaz v kabino ne morem videti.
Sem pa letel v preteklosti s Swiss Airom, ali firme se točno ne spomnim, vem da so bankrotirali.
Ti pa so bili komplikatorji. Mislim, da se mi je 5+ krat zgodilo, da smo že šli čez Alpe v Slovenijo, nakar pilot pravi da imajo minorno napako na opremi, ter smo se obrnili nazaj v Zurich. Tam so nam potalali neke bone, s katerimi si lahko šopingiral ali celo prenočil.
Z 737 Max bo varno leteti šele, ko bo kakšno leto v uporabi brez nesreč.
Zanimivo, tačas naj jih pa uporablja kdo? Ne moreš vedno na postlano čakat.
o+ nevone
Ta cas naj jih uporablja vodstvo, delnicarji in vsi, ki so vedeli za potencialni problem, pa seveda vsi zaposleni v nadzornih organih.
Dodajam - cargo je tudi resitev...
A ti resno misliš, da eni namenoma kvarijo letala? A si že kdaj sodeloval pri poizvajanju nečesa, ali gledaš zgolj z očmi uporabnika.
Pa jaz nisem komentirala tega konkretnega primera, zgolj opažam, da ljudje nimajo občutka, kaj pomeni delo, ki ga opravlja večja skupina ljudi od katerih vsak pokriva svoje področje. Jaz se v bistvu čudim in veselim, da vse skupaj sploh klapa v takšni meri.
o+ nevone
vodstvo je vsekakor vedelo, da so možni potencialni problemi
A ti resno misliš, da eni namenoma kvarijo letala? o+ nevone
Ne kvarijo namenoma, ampak do tega pride, ko gledajo na vsaki cent in ko več nimajo kje prišparati kakšen cent, grejo šparati na varnostnih sistemih, ker so vsepovsof drugje že dosegli maksimum s šparanjem. In potem se včasih izzide, včasih pa tudi ne. In tokrat se jim ni izšlo. Ko bom čekiral še čez 10+ let avionsko karto (vedno gledam s čim letim) se bom izogibal letalom 737 MAX, razen če bodo samo 737 MAX obstajali v tistem letu in nebo alternativ. Raje bom letel s čuri-muri firmo in "navadnim" 737 ali pa Airbusom, kot pa z Lufhanso, Qantas,... in 737 MAX.
A ti resno misliš, da eni namenoma kvarijo letala? o+ nevone
Ne kvarijo namenoma, ampak do tega pride, ko gledajo na vsaki cent in ko več nimajo kje prišparati kakšen cent, grejo šparati na varnostnih sistemih, ker so vsepovsof drugje že dosegli maksimum s šparanjem. In potem se včasih izzide, včasih pa tudi ne. In tokrat se jim ni izšlo. Ko bom čekiral še čez 10+ let avionsko karto (vedno gledam s čim letim) se bom izogibal letalom 737 MAX, razen če bodo samo 737 MAX obstajali v tistem letu in nebo alternativ. Raje bom letel s čuri-muri firmo in "navadnim" 737 ali pa Airbusom, kot pa z Lufhanso, Qantas,... in 737 MAX.
Zdaj če leti to "šparanje" na MAX, ti moram povedati, da tu nikoli ni bil point v šparanju. Boeing 737 je legacy avion, za katerega se je zošolalo dosti pilotov, dobiš dosti rezervnih delov, ki so hitro dostopni in poceni.
Airbus je vse avione naredil from "ground up", zaradi česar so na začetku švicali ko konji, zapovrh se sedaj že ve, da je malo manjkalo, da bi propadlo vse skupaj.
Boeing in Airbus sta si bila "vis-a-vis", Boeing je bil 7-12% cenejši, ampak občutno starejša platforma. Po porabi sta si bila enaka ali tu nekje.
Boeing je imel dosti iniciativ, dajmo naredit nov avion, from "ground up". Moment nikoli ni bil pravi. Ali so razvijali 777 ali 787 ali so imeli švohtne bilance pa se je poslovodstvo odločilo odločitev prestaviti na - jutri.
Nato je prišla platforma Airbus NEO, kjer bi na operativnih stroških (=gorivu) dosegli fenomenalne prihranke (10-15%). To je pa taka izboljšava, da je Boeing streslo v core.
Zdaj so mrzlično razmišljali, kaj bi, njihov največji kupec (ali dva) so jim postavili rok, do katerega hočejo oni tudi imeti NEO avione. Boeing je tuhtal, zdaj spacati nov avion ali napimpati 737.
Odločili so se za pimpanje, ker so imeli z 777 in 787 dosti problemov, kar se je poznalo seveda na prodaji.
Tako da, če že hočeš, tehnološka inovacija konkurence jih je prisilila v pimpanje.
Tako kot bodo preverili MAX-a verjetno že dolgo niso preverili nobeno letalo, tako da ni 2x za reči, da ne bo bolj varen od ostalih.
Za ugled gre!
Mogoče bo res, mogoče pa bo tudi še par 100 ljudi umrlo, preden bo končal na smetišču zgodovine. Kaj bo, nevem, vem pa, da jaz nebom Boeingov testni zajček v modelu 737 MAX.
Z 737 Max bo varno leteti šele, ko bo kakšno leto v uporabi brez nesreč.
Zanimivo, tačas naj jih pa uporablja kdo? Ne moreš vedno na postlano čakat.
o+ nevone
Ta cas naj jih uporablja vodstvo, delnicarji in vsi, ki so vedeli za potencialni problem, pa seveda vsi zaposleni v nadzornih organih.
Dodajam - cargo je tudi resitev...
A ti resno misliš, da eni namenoma kvarijo letala? A si že kdaj sodeloval pri poizvajanju nečesa, ali gledaš zgolj z očmi uporabnika.
o+ nevone
Zavestno so spustili na trg varnostno pomanjkljivo letalo, zaradi cesar je umrlo nekaj sto ljudi. ZAVESTNO! Preberi vse teme o maxdeath da ti bo jasno.
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.
Tako kot bodo preverili MAX-a verjetno že dolgo niso preverili nobeno letalo, tako da ni 2x za reči, da ne bo bolj varen od ostalih.
Za ugled gre!
Hja mogoče...pojavljajo se tudi kritike, da so na letalo dali npr. prevelike (pretežke) motorje...in letalo preveč povečali glede na originalni 737. Če so res šli po poti "nižjih stroškov" (kot pri software) je tudi pri "hardware" razvoju to tudi možno.
Boeing ima težavo s staro/zastarelo konstrukcijo letala, ki so jo vsa ta leta samo nadgrajevali in dodajali zadeve. Ko so razvili ta letala, ki so sedaj zastarela, praktično niso imeli konkurence in potam zaspali na lovorikah. Npr. tudi pri obnavljanju hiše enkrat ugotoviš, da je bolje staro pustit/podret in začeti gradit novo. Glede na konkurenco v svetu (EU Airbus, Rusi, Kitajci) ima Boeing resno težavo, ker mora veliko vložit v razvoj praktično novih letal. Vprašanje, kako se jim bo to finančno izšlo.
Ja dejstvo je, da je design teh letal star sedaj že 50 let. In od takrat naprej so praktično samo nadgradnje. Praktično vse je še iz časa hladne vojne.
Tako da, če že hočeš, tehnološka inovacija konkurence jih je prisilila v pimpanje.
To ni noben izgovor. Povzročili so smrt več kot 300 ljudi. Ne zaradi nečesa, kar niso mogli predvideti temveč zaradi nečesa, za kar so sami vedeli, da je potencialno nevarno. Svoj del odgovornosti pa nosi tudi FAA.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein
Čaki, a ni NEO samo izbira motorja, Airbus pa se je hvalil, da imata CEO in NEO 95% skupnih delov.
In tudi Airbus 320 NEO ni imun na dvigovanje nosu ob močnih pospeških novih motorjev, Lufthansa zato drži zadnjo vrsto sedežev nezasedeno, čez eno leto bo dobil zato tudi popravek letalnega softverja. Predstavljam si, da ga bodo ob Boeingovih problemih ekstra dobro stestirali in drugače preverili.
Nova platforma pa je bil Bombardier C, zaradi katerega je šel Airbus v NEO in ga je potem tudi prevzel.