» »

Googlovi samovozeči taksiji so resničnost

Googlovi samovozeči taksiji so resničnost

TechCrunch - Sicer še niso na voljo prav sleherniku, so jih pa novinarji in izbrani posamezniki že lahko preizkusili. Googlovi samovozeči taksiji v Phoenixu na omejenem območju že vozijo stranke, ne da bi v vozilu sedel voznik - ali kdorkoli drug. Že pred dvema letoma so vozili na zaprti progi, sedaj pa so šli tudi v resnični promet.

Z aplikacijo Waymo One pokličemo taksi, ki se pripelje in nam odpre vrata. Da ne bi nič hudega sluteči potnik pobegnil, mu vozilo najprej predstavi dejstvo, da človeškega voznika ni, in ponudi možnost komunikacije z živim človekom, če želi kaj vprašati. Nato pa odpelje in pri hitrosti 70 kilometrov na uro je pogled na vozilo brez voznika nenaraven. Ni pa nič nenaravna vožnja, saj se zdi, da je Google (oziroma Waymo) uspel ugotoviti, kako voziti nekoliko manj robotsko in šablonsko. Ljudje grešijo, zato mora temu primerno grešiti tudi samovozeči avtomobil, da se bo laže vklopil v promet. In se je.

Google ima trenutno okrog 600 samovozečih avtomobilov, ki pridno nabirajo kilometre širom po ZDA. Manjši del jih po Phoenixu vozi tudi stranke, sčasoma pa bodo enako počeli tudi drugod. Avtonomna vozila so že res dolgo časa na poti, a zdi se, da so tokrat res že na pragu. Dobesedno.

32 komentarjev

hammock ::

Fizicno nemogoce je ne voziti skozi rumeno, razen ce ima vsak semafor odstevanje do rumene.

miko22 ::

Super, samovozeča vozila in carsharing je rešitev 50% problemov.
Samo še človek se mora prilagoditi z mišljenjem pa smo skočili v prihodnost.

LeQuack ::

miko22 je izjavil:

Super, samovozeča vozila in carsharing je rešitev 50% problemov.
Samo še človek se mora prilagoditi z mišljenjem pa smo skočili v prihodnost.


Avtomobil je preteklost.
Quack !

Aggressor ::

hammock je izjavil:

Fizicno nemogoce je ne voziti skozi rumeno, razen ce ima vsak semafor odstevanje do rumene.


Če si glup ameriški turist v Sloveniji, greš tudi obračat na desno skozi rdečo. :D
en CRISPR na dan odžene zdravnika stran

Zgodovina sprememb…

  • odbrisal: Mavrik ()

Gagatronix ::

Aggressor je izjavil:

hammock je izjavil:

Fizicno nemogoce je ne voziti skozi rumeno, razen ce ima vsak semafor odstevanje do rumene.


Če si glup ameriški turist v Sloveniji, greš tudi obračat na desno skozi rdečo. :D


Ce si pa glup slovenski turist v Ameriki, pa vozis kot slovenski debil. :D

Zgodovina sprememb…

  • odbrisal: Mavrik ()

LeQuack ::

Gagatronix je izjavil:

Aggressor je izjavil:

hammock je izjavil:

Fizicno nemogoce je ne voziti skozi rumeno, razen ce ima vsak semafor odstevanje do rumene.


Če si glup ameriški turist v Sloveniji, greš tudi obračat na desno skozi rdečo. :D


Ce si pa glup slovenski turist v Ameriki, pa vozis kot slovenski debil. :D


Ubistvu največji strah slovenskega voznika je, da ob teh samovozečih vozilih ne bo mogel več divjati, izsiljevati, itd. Ni nek BMW voznik zeteminl stekla in dal glasen izpuh zato, da se bo vozil po zakonih.
Quack !

Zgodovina sprememb…

  • odbrisal: Mavrik ()

tikitoki ::

miko22 je izjavil:

Super, samovozeča vozila in carsharing je rešitev 50% problemov.
Samo še človek se mora prilagoditi z mišljenjem pa smo skočili v prihodnost.


Zadnjic mi je nekdo priblil, da je voznisko dovoljenje dolznost.

7982884e ::

There are, of course, caveats to this milestone. Waymo is conducting these "completely driverless" rides in a controlled geofenced environment. Early rider program members are people who are selected based on what ZIP code they live in and are required to sign NDAs. And the rides are free, at least for now.
tl;dr: zelo skromni zacetki. ni se indikacij, da so vecje tezave resene ali tudi, da imajo kje na obzorju resitev zanje.

ferdov ::

Ampak, za vsak slučaj je voznikov sedež pripasan.

Aggressor ::

ferdov je izjavil:

Ampak, za vsak slučaj je voznikov sedež pripasan.


To je zato, ker je v zicu notri v bistvu skrit pravi voznik! PRESS
en CRISPR na dan odžene zdravnika stran

Okapi ::

Pozabili so dodati, da so daljinsko nadzorovani. Kar ni dosti drugače, kot da bi notri sedel voznik.

7982884e ::

Okapi je izjavil:

Pozabili so dodati, da so daljinsko nadzorovani. Kar ni dosti drugače, kot da bi notri sedel voznik.

citation needed

Okapi ::

Common sense.

Okapi ::

California law says vehicles without drivers inside them must allow for remote control. Florida, Arizona, Oregon, and Washington are considering similar rules.

kuglvinkl ::

Upam, da moj mali ne bo sel delat izpita, ker ga ne bo imel za kaj upprabit, al bo pa avtko tko old school, da se sam se stari ljudje z njim vozijo. Drzim pesti mulc!
Your focus determines your reallity

Phantomeye ::

Okapi je izjavil:

Pozabili so dodati, da so daljinsko nadzorovani. Kar ni dosti drugače, kot da bi notri sedel voznik.


Če to pomeni, da boš imel možnost dati voznika na mute, je že napredek

St235 ::

Okapi je izjavil:

California law says vehicles without drivers inside them must allow for remote control. Florida, Arizona, Oregon, and Washington are considering similar rules.

Se dobro da je Phoenixu v kaliforniji.

In med tem da vozilo mora omogocat daljinski nadzor in tem da je v danem primeru dejansko uporabljen je velika razlika.

Lahko pa koncni skasljas kak vir.

kuall ::

Okapi je izjavil:

Pozabili so dodati, da so daljinsko nadzorovani. Kar ni dosti drugače, kot da bi notri sedel voznik.

Niso daljinsko nadzorovani tako, da jih nek človek z daljincem vozi po cesti. "Must allow for remote control" pomeni samo to, da jih mora biti zmožen prevzeti človek iz daljave, če bi se mu kaj sfuzlalo z ogromno napakami ali če bi prišel v neko čist novo okolje, kjer bi začel AI fušat. Cesta je umetno okolje z omejenim številom akcij, ki jih lahko voznik naredi (s strogimi pravili) zato AI tam tako uspeva. Ne bi si mislil, da bo to področje prvo, kjer bo AI prevzela službe od ljudi ampak če malo pomisliš je kr logično. Kaj je še kakšno tako umetno ustvarjeno okolje? Kakšna skladišča, gostilne. Zgleda da bodo poštarji, vozniki tovornjakov in taxijev prvi brez službe zarad AI.

Jazon ::

Remote control v Kalifi se vodi npr preko firme "Designated drivers". Zadaj so osebe, ki stalno spremljajo posamezno vozilo, običajno preko večzaslonske konzole in lahko kadarkoli prevzamejo nadzor nad vozilom. Šoferji tovornjakov in taksijev bodo vozili iz pisarne. Remote control, ki nima možnosti v sedanjosti poseči v umotvore "AI" nima smisla. Odzivnost mora biti podobna kot v avtu, torej največ dve sekundi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Jazon ()

zuzelka ::

LeQuack je izjavil:


Ubistvu največji strah slovenskega voznika je, da ob teh samovozečih vozilih ne bo mogel več divjati, izsiljevati, itd. Ni nek BMW voznik zeteminl stekla in dal glasen izpuh zato, da se bo vozil po zakonih.


Vaša izbrana destinacija je bila označena za nemoralno s strani Mega korporacije TM. Obveščeni so ustrazni organi, vozilo se bo avtomatsko odpeljalo na Zadržalni center TM, kjer vas bojo preprogramirali v moralno korektnega drona Mega korporacije TM.

Zakaj ste antifovci zmeraj največji borci za totalni nadzor ljudi s strani Mega korporacij TM?

7982884e ::

Okapi je izjavil:

Common sense.

torej nabijas. tudi zakon, ki si ga omenil, ne pomeni tega, poleg tega je ta voznja bila v phoenixu v arizoni.

Bellzmet ::

Do avtonomne vožnje povsod (da boš kupil avto v Ljubljani in te bo res sam odpeljal npr. do Idrije) smo oddaljeni pomoje še ene 30 let. Članek je spet hype.

Okapi ::

kuall je izjavil:

Okapi je izjavil:

Pozabili so dodati, da so daljinsko nadzorovani. Kar ni dosti drugače, kot da bi notri sedel voznik.

Niso daljinsko nadzorovani tako, da jih nek človek z daljincem vozi po cesti. "Must allow for remote control" pomeni samo to, da jih mora biti zmožen prevzeti človek iz daljave, če bi se mu kaj sfuzlalo z ogromno napakami ali če bi prišel v neko čist novo okolje, kjer bi začel AI fušat.
Ja, saj to sem napisal. "Nadzorovani", ne "upravljani".

Ampak to je tako, kot bi bil v avtu voznik, samo da ne za volanom, pač pa za primere, ko se robotu zatakne.

7982884e je izjavil:

Okapi je izjavil:

Common sense.

torej nabijas. tudi zakon, ki si ga omenil, ne pomeni tega, poleg tega je ta voznja bila v phoenixu v arizoni.

A ti res misliš, da so pri Waymotu kreteni, ki preizkušajo samodejne avte brez voznikov, ne da bi jih ves čas daljinsko nadzorovali, gledali, kaj počnejo, kako vozijo?

Da čakajo, da jih nekdo pokliče po telefonu in pove, da je njihov samodejni avto zapeljal v jarek, ali da se je nekdo zaletel vanj?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

LeQuack ::

Me zanima če bodo predvajali oglase preko vgrajenega TV-ja in radia celo pot ko se voziš.
Quack !

feryz ::

Okapi je izjavil:

Da čakajo, da jih nekdo pokliče po telefonu in pove, da je njihov samodejni avto zapeljal v jarek, ali da se je nekdo zaletel vanj?
Ali da je njihov avto nekoga povozil? Ja, tako mislimo.

Sicer smo o tem že govorili. Gre za "avtonomnost" znotraj par ulic. Kar je svetlobna leta daleč od avtonomnosti.
Potem je avtonomen tudi vsak robotek v skladišču. Ker zna sam priti enkrat na levo stran skladišča, drugič pa na desno. Tretjič pa vmes. Jaki razvoj.

nodrim ::

tikitoki je izjavil:

miko22 je izjavil:

Super, samovozeča vozila in carsharing je rešitev 50% problemov.
Samo še človek se mora prilagoditi z mišljenjem pa smo skočili v prihodnost.


Zadnjic mi je nekdo priblil, da je voznisko dovoljenje dolznost.


Se kar strinjam, da je dolžnost. Te jaz zapeljem na izlet z avtom in se meni (vozniku) nekaj zgodi in res, hvala lepa, da me niti na urgenco ne moreš/nočeš/znaš zapeljat. Vožnja vozila z ročnim prestavljanjem in vožnja motorja bi morala biti veščina vseh nas, ne pa da si takoj v brezizhodni situaciji, ko nimaš voznika na voljo.

vostok_1 ::

zuzelka je izjavil:

LeQuack je izjavil:


Ubistvu največji strah slovenskega voznika je, da ob teh samovozečih vozilih ne bo mogel več divjati, izsiljevati, itd. Ni nek BMW voznik zeteminl stekla in dal glasen izpuh zato, da se bo vozil po zakonih.


Vaša izbrana destinacija je bila označena za nemoralno s strani Mega korporacije TM. Obveščeni so ustrazni organi, vozilo se bo avtomatsko odpeljalo na Zadržalni center TM, kjer vas bojo preprogramirali v moralno korektnega drona Mega korporacije TM.

Zakaj ste antifovci zmeraj največji borci za totalni nadzor ljudi s strani Mega korporacij TM?


Hehe, ni vrag, da se ne bo enkrat to zgodilo.

Na Kitajskem je to recimo že trivialno. Pred vstopom v taksi, moraš pogledat v face recongition kamero, ki te prepozna, in če si na spisku, avto lepo odpelje naprej.
Resnično trivialna implementacija nowadays.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

7982884e ::

Okapi je izjavil:


A ti res misliš, da so pri Waymotu kreteni, ki preizkušajo samodejne avte brez voznikov, ne da bi jih ves čas daljinsko nadzorovali, gledali, kaj počnejo, kako vozijo?

Da čakajo, da jih nekdo pokliče po telefonu in pove, da je njihov samodejni avto zapeljal v jarek, ali da se je nekdo zaletel vanj?

1. nimamo nobenega dokaza da dejansko imajo vzpostavljeno moznost in infrastrukturo za remote access; jaz nisem nic prebral na to temo za Waymo
(in vem da je to vmesni korak, tudi za waymo, da se pokrije tiste "luknje" ko odpove)
2. tudi ce je bila ta zmoznost vklopljena, nimamo dokaza da je delovala (da je dejansko nekdo vozil) - pac zdaj lahko reces da tudi nimamo dokaza, da ni, ampak to je potem brezvezno vrtanje; pac kar je stvar dokazala, vemo da je sposobna, ker imamo dosti materiala na to temo, tako prakticnega kot znanstvenega - skepsa bi imela vecji smisel ce bi avto prevozil bistveno vecjo razdaljo, v bistveno slabsem vremenu, v neznanem okolju. tukaj se je slo zgolj za formalno, "production-ready" demonstracijo tega kar stvar vemo da je sposobna. (bojda z nekaj popravki glede na prejsnje performanse.)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 7982884e ()

Okapi ::

Še en nepismen;(( Nisem rekel, da daljinsko vozijo, pravim, da daljinsko nadzorujejo te avte.

Bom ponovil vprašanje - a res misliš, da so pri Waymotu kreteni in avtov ne nadzorujejo daljinsko? Češ, saj nas bo že policija poklicala, če bodo udeleženi v kakšni nesreči.

Vazelin ::

Ni šans da sem pri 70kmh samo z ai na kaki regionalki
I got 99 problems but 4 usd XTZ ain't one...

Kass ::

Samo vozeca vozila bodo verjetno vozila po predpisih... Kar pomeni, da bodo šla nekaterim voznikom presneto na živce...

Mavrik ::

LeQuack je izjavil:

Me zanima če bodo predvajali oglase preko vgrajenega TV-ja in radia celo pot ko se voziš.


To je trenutno že standard v ZDA taksijih na žalost:/
The truth is rarely pure and never simple.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Googlov Waymo avtonomno prevozi 40.000 kilometrov na dan (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5519160 (15520) BigWhale
»

Prva smrtna žrtev v nesreči samovozečega avtomobila (strani: 1 2 3 48 9 10 11 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
529178668 (162163) AndrejO
»

Tudi Google in Waymo začela uporabljati avtonomne tovornjake (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
9825166 (21038) xmetallic
»

Najhujša nesreča avtonomnega vozila doslej, krivec človek (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
14329216 (23033) MrStein

Več podobnih tem