» »

A naj kupim gravel bike ali ne?

A naj kupim gravel bike ali ne?

««
«
1 / 14
»»

MxxW5 ::

Letos sem kupil novo kolo in sem se zajebal. Spet sem namreč kupil t.i. "treking" kolo (za 600 EUR), kar je nekakšna slovenska oznaka za kolo, ki mu drugod menda rečejo "hybrid bike". Pri nas so izjemno popularna, saj če greš v Intersport ali pa Hervis, je takih na prodaj vsaj tretjina, če ne polovica. Vzmetene vilice, 28", bolj ali manj narebrene gume, to je to. Tako kolo sem imel že prej in sem bil zadovoljen.

In bil sem zadovoljen tudi z novim, ampak le toliko časa, dokler kolega ni kupil Scott gravel bike (za sicer še enkrat višjo ceno, kot sem jaz dal za svojega). Majke mi, kaka huda zadeva. Zavita balanca, kot specialka, ampak z gumami za šuder. Odkar sem ga videl in se zapeljal krog ali dva, sploh ne morem več videti jebene nerodne ravne balance, ki jo ima moj bicikel. Precej se vozil tudi po makadamu, zato specialka ne pride v poštev, ampak gravel za šalo opravi z makadamom, na asfaltu je pa itak bistveno boljši od mojega trekinga. Res idealen bicikel za moje potrebe.

Kaj zdaj? Požrem 600 EUR, ki sem jih po neumnosti zapravil za treking bicikel in si ubodem gravel bike (cca. jurja in pol plus), ali naj pozabim vse skupaj in se s stisnjenimi zobmi vozim s svojim trekingom in sem še naprej fouš kolegu?

Nasveti so dobrodošli.

Invictus ::

Prodaj star bicikl in kupi novega :D.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

K0l1br1 ::

Kupi novega, starga magari prodaj.

Wazzaa ::

Novega kupiš, ko prodaš starga.

jype ::

Kupi zvito balanco za 30 evrov in vsem povej, da imaš nov bicikl.

MxxW5 ::

Prodajati star bicikel ni ravno fino. Zanj sem dal maja 600 EUR (+ denar za ročke, nosilce, itd.), kupil sem že nove gume in zamenjal ploščice (menda je normalno, da grejo po 1000 km). Če ga sedajle prodam, bom dobil tam nekje 200+ EUR verjetno.

jype: sem premišljeval, da bi ga predelal v gravel (saj si to mislil, ne?). Ampak po prebiranju forumov, sem ugotovil, da bi šlo za sizifovo delo. Geometrija trekinga je drugačna, zamenjati je treba pa najmanj vilice, balanco, ročke za bremze in menjalnik. No go.

Wazzaa ::

jype je izjavil:

Kupi zvito balanco za 30 evrov in vsem povej, da imaš nov bicikl.


Kaj pa ročice za menjanje in za zavore? Podobno sem se zajebal in raje bi videl zvito balanco.

K0l1br1 ::

Potem klasika. Obdrži treking, kupi še gravel. Število biciklov, ki jih ima pošten biciklist, menda limitira k n+1.
Ne predeluj trakinga - geometrija je no_go za take posege. Previsok, prekratek. Denar, ki ga vržeš vanj, da bo postal nekaj, kar ni, vloži že sedaj v novega.

PS Yype vas ne zajebava, vendar se mi zdi, da tudi smrtno resno ne misli.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: K0l1br1 ()

PoStrah ::

ne
Asus P6T|i7 920|ATI HD 6850|12 gb DDR3|dual monitor|mašina da gate trga

jype ::

MxxW5 je izjavil:

Geometrija trekinga je drugačna, zamenjati je treba pa najmanj vilice, balanco, ročke za bremze in menjalnik. No go.
No, v resnici lahko zamenjaš samo ročke in balanco, pa bo čisto OK, pa tudi samo z balanco bi šlo, če te ni strah tistih, ki bi se hihitali.

one too many ::

jype je izjavil:

No, v resnici lahko zamenjaš samo ročke in balanco, pa bo čisto OK, pa tudi samo z balanco bi šlo, če te ni strah tistih, ki bi se hihitali.

To ne drži. Potrebuje tudi nov menjalnik in zavore.
Zakaj menjalnik? Ker se cestni in gorski menjalniki različno premaknejo levo-desno na dano spremembo dolžino žice. Ker je razmak med zobniki enak morajo cestne ozirom gorske ročke sprostiti/zategniti ralično dolžino žice. Po internetu sodeč z 8 in 9 prestavami ni problem, za 10 in 11 pa je (pri 11 se niti kasete ne ujemajo).
Podobno je pri zavorah. Cestne ročke niso narejene za V-brake. Za to kombinacijo ne vem, ampak z v-brake ročkami na cestnih zavorah praktično ne moreš zavirati, ker v ročkah nimaš dovolj navora.

jype ::

Oh, kriza, vse so pokvarl ko smo stran gledal, al kaj?

Žalostno.

Mohimm ::

one too many je izjavil:

jype je izjavil:

No, v resnici lahko zamenjaš samo ročke in balanco, pa bo čisto OK, pa tudi samo z balanco bi šlo, če te ni strah tistih, ki bi se hihitali.

To ne drži. Potrebuje tudi nov menjalnik in zavore.
Zakaj menjalnik? Ker se cestni in gorski menjalniki različno premaknejo levo-desno na dano spremembo dolžino žice. Ker je razmak med zobniki enak morajo cestne ozirom gorske ročke sprostiti/zategniti ralično dolžino žice. Po internetu sodeč z 8 in 9 prestavami ni problem, za 10 in 11 pa je (pri 11 se niti kasete ne ujemajo).


Tu je sicer potreben footnote*
Iste "generacije" istih proizvajalcev niso tako problematične.

Primer Shimano xx9yyy generacije:
Lahko uporabljaš dura ace 11 redno ročko z xtr 11 rednim menjalnikom, lahko uporabljaš dura ace disk čeljusti z xtr ročko, xtr disk na dura ace čeljustih, cestne menjalnike na gorskih kolesih (dokler je dolžina kletke OK, ker imajo gorske kasete večje razpone) če imaš di2 lahko mešaš tudi brezžične varjante. Sploh hidravlične zavore so non-issue. Ni po priporočilih proizvajalca, lahko da bo občutek v roki drugačen, ampak deluje pa... Seveda pa nekje naletiš na omejitve okvirja, in v končni fazi videz na kar so mahnjeni kolesarji :)

@OP: kupi gravel če ti bolj ustreza. Dobi se že 1000€ že povsem spodobno kolo (105, alu okvir, karbon vilice), še posebaj sedaj ko se začenja odprodaja 2019 modelov. Osebno bi gledal kakšne "direct to customer" varjante (Canyon, Radon,...)

Krele ::

Poglej si še kakšne cestna endurance kolesa, ki imajo prostor za 30mm gume, da ti ne bo potem spet žal, če boš ugotovil da bi rad še malo hitrejšo zadevo, ki pa je vseeno sposobna vozit po makadamu.

Road vs gravel:


Jest sem si dal gladke 35mm gume na gorca (26"), v hrib mi specialkarji pobegnejo (50% težje kolo se pač pozna, pa prednje vilice so amortizirane in se pač mal ziblje, če vstaneš), prav tako na spustih (zmanjka težkih prestav), na ravnini se jih pa večinoma kar držim, na makadamu jih pa itak ne srečam. Priznam pa, da sem se ga naveličal in tudi iščem specialko, ki ne bi imela preveč problemov z makadamskimi odseki in s katero bi si zboljšal povprečno hitrost (sm sit nočne vožnje, enostavno mi ni prijetna, pa še vsak drug avto "pozabi" ugasnit dolge luči pol pa niti ne vidim kje sploh gonim).

erkgheoruugh ::

Kupi grevlarja.
Prej, ko si boš priznal, da gravel je specialka in da je geometrija+togost tisto, kar iščeš, ne pa zavita balanca, lažje ti bo. Tudi v denarnici;-)

MxxW5 ::

Res, hvala vsem! Informacije so zelo uporabne. Keep 'em coming!

Mohimm: @OP: kupi gravel če ti bolj ustreza. Dobi se že 1000EUR že povsem spodobno kolo (105, alu okvir, karbon vilice), še posebaj sedaj ko se začenja odprodaja 2019 modelov. Osebno bi gledal kakšne "direct to customer" varjante (Canyon, Radon,...)

Prosim za kakšen namig. Kolega je dal za Scotta cca. 1.400 EUR, pa ima res Shimano 105, alu okvir in karbonske vilice. Tudi jaz bi to. Vtipkal sem v Google "best gravel bike" pa je kar nekajkrat ven skočil CANYON GRAIL AL 7.0 SL (recimo: https://www.t3.com/features/best-gravel... in https://www.bikeradar.com/advice/buyers... ). Ampak na njihovi spletni trgovini je 1.499 EUR. Je to v redu bicikel? Se ga da kje dobiti ceneje?

Skratka, nasvetov za nakup si želim. Po možnosti zelo konkretnih (trgovina).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MxxW5 ()

mailer ::

Sem nabavil ciklokros namesto gravel, drugo leto nabavim še set koles za cestne gume skupaj s kaseto in imam dva becikla za ceno enega.
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz

knesz ::

mailer je izjavil:

Sem nabavil ciklokros namesto gravel, drugo leto nabavim še set koles za cestne gume skupaj s kaseto in imam dva becikla za ceno enega.

Kakšna pa je razlika med gravel in ciklokros? Sam malo gledam med gravel Cube NUROAD PRO ter ciklokros Bergamont Grandurance.

repson ::

Zame najpomembnejša razlika je, da imajo gravel kolesa sedaj običajno 1x prestave (z velikimi preskoki med prestavami), ciklokros pa nekoliko po nepotrebnem ožji razpon prestav kot cestna kolesa npr. gonilka 36/46 in kaseta 11-28. Nekaj je še razlike v geometriji, na gravel gredo običajno še nekoliko širše gume, ampak so razlike med cx in gravel majhne.

Glede predloga pa glas za Canyon Grail Al 7.0

Gravel geometrija, vendar s kaseto 11-34 in gonilko 34/50, tako da tudi ko boš dal gor cestne gume, boš imel za cesto primerne prestave.

MxxW5 ::

repson je izjavil:

Zame najpomembnejša razlika je, da imajo gravel kolesa sedaj običajno 1x prestave (z velikimi preskoki med prestavami), ciklokros pa nekoliko po nepotrebnem ožji razpon prestav kot cestna kolesa npr. gonilka 36/46 in kaseta 11-28. Nekaj je še razlike v geometriji, na gravel gredo običajno še nekoliko širše gume, ampak so razlike med cx in gravel majhne.

Glede predloga pa glas za Canyon Grail Al 7.0

Gravel geometrija, vendar s kaseto 11-34 in gonilko 34/50, tako da tudi ko boš dal gor cestne gume, boš imel za cesto primerne prestave.


A to potem pomeni, da je pa za v hrib slabše (tj., ni čisto nizkih brzin)? Vem, da postavljam začetniška vprašanja, ampak kljub že kar dolgi kolesarski karieri se do sedaj s podrobnostmi koles nisem ukvarjal.

Kje pa kupim tale Canyon? Sem gledal na slovenskih straneh (trgovinah) pa nič ne najdem...

jype ::

Hm, ta Canyon je pa hud, edin ne vem, zakaj vsi kvarijo geometrijo s temi poševnimi top tubi.

pirat ::

jype je izjavil:

Hm, ta Canyon je pa hud, edin ne vem, zakaj vsi kvarijo geometrijo s temi poševnimi top tubi.

Lažji "sestop" s kolesa.

jype ::

Hm? Kdo pa preko zgornje štange nogo tlači?



MxxW5 je izjavil:

A to potem pomeni, da je pa za v hrib slabše (tj., ni čisto nizkih brzin)? Vem, da postavljam začetniška vprašanja, ampak kljub že kar dolgi kolesarski karieri se do sedaj s podrobnostmi koles nisem ukvarjal.
Večina gravelov ima 1:1 razmerje, ki je super za mlinčkanje po strmih hostah.

MxxW5 je izjavil:

Kje pa kupim tale Canyon? Sem gledal na slovenskih straneh (trgovinah) pa nič ne najdem...
Kolikor vem Canyon lahko naročiš samo direktno od njih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

pirat ::

Kaj pa cestno kolo ? In obdržiš obstoječe treking kolo ? Potem pa, kadar imaš traso, ki vključuje tudi gozdne poti in veliko makadama greš s trekingom, kadar pa je večinoma (ali zgolj izključno) asfalt pa cestno kolo. Kaki krajši makadam odseki niso težava za cestno kolo (če je le makadam kolikor toliko OK), na asfaltu pa se pozna razlika med gladko ozko gumo in gravel gumo. Slej ko prej boš želel tudi "hitrost".

LeQuack ::

repson je izjavil:

Zame najpomembnejša razlika je, da imajo gravel kolesa sedaj običajno 1x prestave (z velikimi preskoki med prestavami), ciklokros pa nekoliko po nepotrebnem ožji razpon prestav kot cestna kolesa npr. gonilka 36/46 in kaseta 11-28. Nekaj je še razlike v geometriji, na gravel gredo običajno še nekoliko širše gume, ampak so razlike med cx in gravel majhne.

Glede predloga pa glas za Canyon Grail Al 7.0

Gravel geometrija, vendar s kaseto 11-34 in gonilko 34/50, tako da tudi ko boš dal gor cestne gume, boš imel za cesto primerne prestave.


Canyoni so vsi že razprodani, tisti ki so naročil spomladi jih šele zdaj dobivajo. Novih zalog pa najbrž ne bodo imelo dokler ne pridejo novih modelov. To je njihov model poslovanja že nekaj let, da imajo skoraj nično zalogo. Včasih so na strani vsaj imeli napisano kdaj približno je možno pričakovati zalogo, sedaj pa še tega ne več. Tako da če rabiš kolo še letos potem na Canyone pozabi.
Quack !

Gagarin ::

jype je izjavil:

Večina gravelov ima 1:1 razmerje, ki je super za mlinčkanje po strmih hostah.


LOL; kolesar jype... ti se še očitno nikoli nisi po strmih hostah peljal. Tudi Schurter se ne vozi z 1:1 po strmih hostah, tako da res dvomim da se en jype.

(razmerja že na xc piciklih, da o enduro ne govorim so 34-38/50...). Z gravlom se ne voziš po strmih hostah.

pirat je izjavil:

Kaj pa cestno kolo ? In obdržiš obstoječe treking kolo ? Potem pa, kadar imaš traso, ki vključuje tudi gozdne poti in veliko makadama greš s trekingom, kadar pa je večinoma (ali zgolj izključno) asfalt pa cestno kolo. Kaki krajši makadam odseki niso težava za cestno kolo (če je le makadam kolikor toliko OK), na asfaltu pa se pozna razlika med gladko ozko gumo in gravel gumo. Slej ko prej boš želel tudi "hitrost".


Gravel je super ko tvoje poti vključujejo od asfalta, makadama do enostavnejših enoslednic. Ne rabiš izbirat poti, pellješ se lepo po vsem naštetem. So pa seveda povsod, razen na makadamu kompromisi. Za asfalt je boljš cestno za enoslednico gorsko. Meni je gravel super. Imam sicer gravel in gorsko polnovzmeteno (ja pa mestno), kadar si zaželim enostavnejših, hitrejših variant ali ko je mokro (ob takem mi ni za po gozdu preveč), vzamem gravel.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Gagarin ()

MxxW5 ::

pirat: Skoraj vse moje ture vključujejo asfalt IN makadam. Ker meni je za podlago načeloma vseeno, samo da je hrib. Zame ni večjega užitka v življenju, kot goniti v en orenk hrib pri 35 stopinj C. O cestnem kolesu sem razmišljal, ampak IMO bi bil preveč omejen. Črtati bi moral en pošten delež svojih tur. Jaz grem na kolo za 5-6 ur in se vozim po vseh podlagah, kot rečeno, po možnosti v hrib. Izogibam se cest z veliko prometa in ravnin - skratka takih, za katere je specialka najprimernejša.

LeQuack: To je pa jeba. Jaz bi sicer rabil kolo nekako do spomladi. Ampak sem se tega lotil sedaj, ker mi vedno vsi govorijo, "da se kolo kupuje izven sezone, ker je takrat ceneje".

Gagarin ::

dobiš tudi jeseni pri marsikateremu trgovcu fajn popust (25-30% ali tudi več) če vplačaš aro in dobiš nato bicikl na pomlad 2020...

aja, pri Canyonu ne, tam dajo popust (pa še to ne prav velik) le na bicikle, ki jim ostajajo. Majo pa v osnovi fajn cene.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Gagarin ()

polde66 ::

hybrid bike ali fitness kolo ni isto kot treking. Ti si kupil čisto navaden treking bicikl. Hybrid ali fitness kolo je pa v bistvu specialka z ravno balanco, brez kakšnih vzmeti.
evo primer hibrida: https://www.valy.si/izdelek/N-TREK_FX_S...
primer trekninga: https://www.valy.si/izdelek/N-CUBE_NATU...
Razlik je še veliko med enim in drugim.
Jaz imam hibrida in mi je ok že zaradi navadne balance, nanj sem ruknil 28x 700CC gume namesto prej 25 in zamenjal sprednjo gonilko z prej 50,38,30 na 48,38,26 tako da še v kak klanec pridem lažje.
kaj je poanta. Vsak bicikl se da priredit. Odvisno za kaj ga imaš. Vsekakor verjetno ceneje kot nabava novega pa izguba z prodajo starega novega.
Za tisto kar pa ti voziš v hrib je pa tvoj bicikl čisto prava izbira mogoče bi bolj prišlo v poštev gorski bicikl + cestak varianta bicikla (pa naj bo to fitness, ciklocros ali gravel).
polde

jype ::

Gagarin je izjavil:

LOL; kolesar jype...
Vidim, da ne kolesariš prav veliko.

Mohimm ::

MxxW5 je izjavil:


Skratka, nasvetov za nakup si želim. Po možnosti zelo konkretnih (trgovina).


bike24 na desni strani poglej še cyclocross

bike-discount

Sam sem kupoval iz teh trgovin (ne komplet koles, ampak dele). Če se dobro premeriš, in veš kaj pričakuješ od okvirja težko zgrešiš z velikostjo.
Kot rečeno poglej še direct-to-consumer zadeve, morda dobiš kakega v akciji če si prave velikosti:

radon [mislim da ima samo cestake, ampak z dovolj širine za 30+mm gume) (glej bike-discount)
https://www.rosebikes.com (cyclocross/gravel)
https://www.canyon.com/en-gb/road-bikes/ (inflite/grail)

Morda sedaj ob koncu sezono bo tudi kakšen slovenski reseller imel akcije... Tu povprašaj lokalne kolesarje & kolege če kdo kaj ve...
V končni fazi, morda ujameš kakšnega uredu rabljenega?

Sam imam rabljenega Canyon Inflite-a (našel na bolhi, prva generacija inflite, ko še ni bilo grail-a). Kupil sem ga ker je za mojo velikost težko dobiti rabljena kolesa (xxl+ velikost), pa tudi geometrija okvirja (zaradi mojih odvečnih kilogramov) mi bolj ustreza kot čisto cestno kolo. Vozim se sicer 95%+ po asfaltu...
Na njem imam trenutno 25mm (znucane) cestne gume (imam že komplet 28mm za naslednjo sezono, čez zimo bom kupil še nov komplet obročev, stari obroči pa bodo dobili 30+ gravel gume za test).

Drugače pa že "vsa" moderna cestna kolesa dopuščajo relativno široke gume & disc zavore. Tako da če vzameš bolj turistično naravnan cestni okvir, dodaš 25mm+ gume, si že relativno blizu temu kar želiš.

Berserker ::

Jaz sem po 15 letih letos prvič kupil kolo in sem izbral gravel bike CUBE NUROAD Pro. V kolikor primerjam s trekking kolesi, je gravel kot specialke precej manj udoben, stalno si v prisiljenem položaju, neudobni sedež in ni vzmetenja. Omogoča pa lažje vzpone, boljši občutek vožnje in višje hitrosti.

Zgodovina sprememb…

Krele ::

@LeQuack
Ah, kriza, jest sem se pa ravno malo navdušil nad Canyon Endurance AL 7.0. Kakšen iritirajoč poslovni model.

LeQuack ::

Krele je izjavil:

@LeQuack
Ah, kriza, jest sem se pa ravno malo navdušil nad Canyon Endurance AL 7.0. Kakšen iritirajoč poslovni model.


Ja s tem da tak poslovni model furajo že nekaj let, mislil bi si da bi več prodali če bi imeli kaj za prodati. Očitno ne.
Quack !

Steinkauz ::

Kaj pa tale?
https://www.merida-bikes.com/en/bike/79...
za 600eur se mi zdi precej dober deal.
Hidravlične bremze redko dobiš pr tem cenovnem razponu.

LeQuack ::

Krele je izjavil:

@LeQuack
Ah, kriza, jest sem se pa ravno malo navdušil nad Canyon Endurance AL 7.0. Kakšen iritirajoč poslovni model.


Oziroma sem šele zdaj videl da kupuješ cestno kolo ne gravel, od cestnih imajo celo še nekaj za poslati, ne sicer na zalogi ampak je možnost da celo letos še dobiš.
Quack !

Steinkauz ::

Oziroma kaj je najbolj pomembno?
Večinoma mam ceste, kdaj tut kaj rožnik.
Trenutno se vozim na UMIT bike, podobno temu:
https://www.umitbisiklet.com.tr/en/prod...
Bremze mi grejo na živce, ker cvilijo. Baje mehanične disk bremze pogosto.
Ta to kolo sm dal samo 280eur novo, kar je bil precej dober deal, kar sm takrat gledal.
Sedaj po 3eh letih, bi menjal za kej bl profi.


Dal bi tam do 700eur, ker za teh parkrat k grem jst na leto, ne mislm 2000eur metat.
Kar kolesarim, se mi zdi da folk zavali bale keša za kolo, čeprov so primerljivi amaterji.

LeQuack ::

Steinkauz je izjavil:

Oziroma kaj je najbolj pomembno?
Večinoma mam ceste, kdaj tut kaj rožnik.
Trenutno se vozim na UMIT bike, podobno temu:
https://www.umitbisiklet.com.tr/en/prod...
Bremze mi grejo na živce, ker cvilijo. Baje mehanične disk bremze pogosto.
Ta to kolo sm dal samo 280eur novo, kar je bil precej dober deal, kar sm takrat gledal.
Sedaj po 3eh letih, bi menjal za kej bl profi.


Dal bi tam do 700eur, ker za teh parkrat k grem jst na leto, ne mislm 2000eur metat.
Kar kolesarim, se mi zdi da folk zavali bale keša za kolo, čeprov so primerljivi amaterji.


Gravel kolo je po moje kar v redu za to, odvisno kako je pomembno sprednje vzmetenje.
Quack !

Leprechaun ::

https://www.merlincycles.com/merlin-mal...

Sem v začetku poletja vzel tega in sem zadovoljen. Z njim narejenih že preko 3k km in 10000vm (pri mojih 120kg) in zaenkrat nobenih težav. Če ravno ne delaš 100+km dnevno in ti teža (Tiagra je bolj robustna od 105) ne igra vloge se sam ne bi stegoval do 1500EUR, raje čez 5 let menjam kolo :) .

Drugače pa edina stvar, ki bi jo sam menjal so mehanske disk zavore za hidravlične, stvar deluje ok(pri nižji teži bi seveda bolje), jih je pa potrebno vsake toliko malo pritegniti (ko se ploščica in disk obrabi). Prestavna razmerja so ok, spredaj ima 34/50, zadaj 11-32, kar zadostuje tako za hribe, kot tudi ravnino. Težave imam zgolj pri 15-30% naklonih, ko mi prestav preprosto zmanjka.
*************************************************************

Zgodovina sprememb…

repson ::

MxxW5 je izjavil:


A to potem pomeni, da je pa za v hrib slabše (tj., ni čisto nizkih brzin)? Vem, da postavljam začetniška vprašanja, ampak kljub že kar dolgi kolesarski karieri se do sedaj s podrobnostmi koles nisem ukvarjal.


Bom vzel za primer Canyon Grail AL 7.0 SL, ki ima gravel prestave (Sram Rival 1) in Grail AL 7.0, ki ima cestne prestave (Shimano 105).
SL verzija ima 1x gonilko 42 in kaseto 10-42. Najhitrejša prestava je torej 42-10 (4,2), najpočasnejša pa 42-42 (1,0). Razpon je 4,2/1,0 = 420 %. Ker je potrebno razpon pokrit z 11 prestavami so skoki med dvema prestavama večji, kar se na nogah neprijetno občuti, ker v eni prestavi pedaliraš prepočasi v drugi pa prehitro, vmesne pa nimaš.

Ta problem rešujejo cestne prestave, kjer imaš 2x gonilko 50/34 in kaseto 11-34. Najhitrejša prestava je 50-11 (4,5), najpočasnejša pa 34-34 (1,0). Razpon je 450 %, vendar pokrit z 22 prestavami, tako da so skoki med njimi manjši in lažje najdeš pravo prestavo za prijetno kadenco.

Nima pa ne gravel ne cestno tako lahkih prenosov kot nek treking, ki ima spredaj 3x z zobniki 48/38/28 in zadaj kaseto 12-32, kjer je najlažja prestava 28-32 (0,9).

Razlog, zakaj ti predlagam cestne prestave je, da na podlagi izkušenj s svojimi znanci predvidevam, da te zna hitro potegnit hitrost na cestnem kolesu in se ti kaj lahko zgodi, da boš vozil 90% samo še cesto. Če pa ne, si pa tudi pokrit s prenosom 34-34 za strmejše klance, tako kot na gravel prestavah.

MxxW5 ::

Repson, hvala lepa za izčrpen odgovor! Saj kolega se res nekoliko bolj matra v hrib (Scott Speedster Gravel 20), ampak pravi, da ni nek hud problem, kar pomeni, da bo zame, ki imam več kondicije (hehe), še manjši. Tudi sam sem gledal tega Scotta (glede na to, da Canyona ni več na zalogi), ampak baje je letnik 2019 razprodan (kolega je dal slabega jurja in 400), letnik 2020 je pa iz neznanega razloga 300 EUR dražji.

LeQuack ::

Meni se tudi zdi bedno da novi modeli uvajajo Shimano GRX oz. gravel specific group, ki ponavadi pride z 46/30 gonilko. Tak kolo je manj univerzalen kot pa z gonilko 50/34 recimo.
Quack !

jype ::

To je zato, ker bicikle kupuje ogromno takšnih, kot je Ferdo66. K sreči gonilko komot zamenjaš.

knesz ::

jype je izjavil:

To je zato, ker bicikle kupuje ogromno takšnih, kot je Ferdo66. K sreči gonilko komot zamenjaš.

Še več je pa takšnih kot sem jaz, ki nimamo pojma o gonilkah, kasetah, gravel, specialkah in ostalih kolesarskih terminih. Ki moramo najprej s pomočjo Googla in forumov narediti študijo, da si ustvarimo približno sliko, kaj je sploh ustrezno za nas. Da nas prodajalci ne nategnejo po dolgem in počez...

Gagarin ::

jype je izjavil:

To je zato, ker bicikle kupuje ogromno takšnih, kot je Ferdo66. K sreči gonilko komot zamenjaš.


Ferdo goni kar 1x gravela. Pa nakladač yipe v življenju ni zvozil še nobene strme single, če bi jo bi vedel da se je z 1/1 ne da...revcek yipe nakladaški. Še tisto kar si vseskozi sam govoril da si, si nam lepo pokazal da nisi. Jaki kolesar, ki nima pojma o gorskem kolesarjenu...

jype ::

Gagarin je izjavil:

Ferdo goni kar 1x gravela. Pa nakladač yipe v življenju ni zvozil še nobene strme single, če bi jo bi vedel da se je z 1/1 ne da...revcek yipe nakladaški. Še tisto kar si vseskozi sam govoril da si, si nam lepo pokazal da nisi. Jaki kolesar, ki nima pojma o gorskem kolesarjenu...
Če ti ne zmoreš, še ne pomeni, da se ne da, razumem pa, da si je težko predstavljati, dokler ne vidiš.

Gagarin ::

Pa op tukaj ti svetujejo samo cestni kolesarji, lahko da te vo prej pritegnil gozd in gore kot pa hitrost in cesta. Će bo tako vprašaj za nasvete raje na mtb forum kot pa tule. Yipe je že dokazal da pojma nima...

jype ::

Ne verjemi tipom, ki gredo v klance z žičnico.

Gagarin ::

jype je izjavil:

Gagarin je izjavil:

Ferdo goni kar 1x gravela. Pa nakladač yipe v življenju ni zvozil še nobene strme single, če bi jo bi vedel da se je z 1/1 ne da...revcek yipe nakladaški. Še tisto kar si vseskozi sam govoril da si, si nam lepo pokazal da nisi. Jaki kolesar, ki nima pojma o gorskem kolesarjenu...
Če ti ne zmoreš, še ne pomeni, da se ne da, razumem pa, da si je težko predstavljati, dokler ne vidiš.


Daj ne nabijaj no, ker se smešiš. Najmočnejsi kolesarji - xc tekmovalci (recimo en cestni - Sagan je v tekmi z njimi pogorel) vozijo 34-38/50, ti še pa kar naprej nakladaš da voziš 1/1. Navaden prozorni lažnivec in nakladač si.

jype ::

Gagarin je izjavil:

Daj ne nabijaj no, ker se smešiš. Najmočnejsi kolesarji - xc tekmovalci (recimo en cestni - Sagan je v tekmi z njimi pogorel) vozijo 34-38/50, ti še pa kar naprej nakladaš da voziš 1/1. Navaden prozorni lažnivec in nakladač si.
Pojma nimam, kaj bi rad povedal, očitno pa je, da o kolesarjenju nimaš pojma, ker po klancih kolesariš samo na dol.

Če bi kdaj na gor, ne bi težil z nekakšnimi najmočnejšimi kolesarji, cestarji in kaj jaz vem čim še.

Lahko pa poveš, kam bi rad, da zlezem z 1:1, da boš zadovoljen, pa ti pošljem link na stravo, ko mi uspe.
««
«
1 / 14
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Katero kolo (strani: 1 2 3 494 95 96 97 )

Oddelek: Šport
4828717151 (208) atlet
»

Nadležni zvoki pri vožnji kolesa

Oddelek: Na cesti
294000 (3384) OracleDev
»

Iz XC kolesa na gravel ali specialko?

Oddelek: Šport
131629 (1210) erkgheoruugh
»

Nakup kolesa (strani: 1 2 )

Oddelek: Šport
5511391 (7033) Twixz
»

Rabljeno cestno kolo - na kaj paziti?

Oddelek: Šport
329104 (7802) GizmoX

Več podobnih tem