» »

V EU se pripravlja preiskava Amazona

V EU se pripravlja preiskava Amazona

Bloomberg - V naslednjih dneh lahko pričakujemo začetek uradne preiskave Amazona, ki jo bo uvedla evropska komisarka za konkurenco Margrethe Vestager, piše Bloomberg. Iz virov blizu Komisije je slišati, da Vestagerjeva ni zadovoljna z rezultati izsledkov preliminarnih preiskav, ki kažejo na sume nezakonitega delovanja Amazona. Naslednji korak bo zato začetek formalne preiskave.

Glavni očitek je seveda krnjenje konkurence. Amazon naj bi uporabljal podatke o nakupih, ki jih ima od svojih strank, da onemogoča manjše prodajalce na Marketplaceu. Amazon ima namreč podatke, kaj se kupuje tudi pri neodvisnih prodajalcih na njihovi platformi. Vestagerjeva mu očita, da Amazon uporablja in predeluje te podatke, da bi si zagotovil prednost, s čimer škoduje prodajalcem. Če se bo izkazalo, da Amazon res zlorablja zbrane podatke, mu grozi visoka globa in zahteva po spremembi politike.

To bo že tretjič, ko bo Evropska komisija preiskovala Amazon. Prvi dve preiskavi sta se nanašali na izogibanje plačevanja davkov in na e-knjige. Mandat Vestagerjeve se bo iztekel oktobra.

16 komentarjev

Glugy ::

Dost problematično je tud ker je za večino njihovih izdelkov treba plačevat še carino pol pa oglašujejo ceno 1200 eurov plačat morš pa 1500. Naj oglašujejo ceno skupaj z carino. Naj dajo filter da se lepo razloči izdelke brez carine. Doskrat na Youtubu pravijo kak je super cena in dajo link; pol pa vidš carino pa ni več ugodno.

zee ::

To se pa spravi na pogoltno državo. Amazon se vsaj pri tem drži črke zakona.

V Singapurju denimo lahko uvozim za približno 200 € brez plačila carine oz. DDV-ja.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

gozdar1 ::

Ljudje sami dajajo moč takim konglomeratom, ko za par evrov razlike raje kupijo od amazoma, alibabe,.. kot od lokalnega trgovca, ki posledično propade.

zee ::

Par evrov? Razlika je tipično večkratnik cene v fizični trgovini.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

Semafor ::

gozdar1 je izjavil:

Ljudje sami dajajo moč takim konglomeratom, ko za par evrov razlike raje kupijo od amazoma, alibabe,.. kot od lokalnega trgovca, ki posledično propade.


Zato pa so imele različne države različne valute, da so lahko prilagajale cene svojim sposobnostim. Pa še proizvodnjo so lahko imeli doma. Pod evrom je logično da bojo cene povsod enake, proizvodnja pa v najcenejši regiji. Poceni delovna sila za korporacije, močan kupec na drugem koncu regije.

Na hitro si lahko pogledaš Ruske cene na Steamu.

Glugy ::

zee je izjavil:

To se pa spravi na pogoltno državo. Amazon se vsaj pri tem drži črke zakona.

V Singapurju denimo lahko uvozim za približno 200 € brez plačila carine oz. DDV-ja.


Nč ni država pogoltna če pa na lokalnih spletnih prodajalnah doskrat dobiš izdelek ceneje . Amazon bi mogu imet skladišče z vsem oglaševanim v EU pa tega problema ne bi bilo. Simpl.

Machete ::

gozdar1 je izjavil:

Ljudje sami dajajo moč takim konglomeratom, ko za par evrov razlike raje kupijo od amazoma, alibabe,.. kot od lokalnega trgovca, ki posledično propade.


Razlika v ceni je vasih več, včasih manj. Hitrost in reševanje težav je absolutno na Amazonovi strani. Tako da večinoma sem kupoval stvari, ki so občutno cenejše v tujini. Po nekaj zadnjih izkušnjah pa bo tako tudi za primerljivo ceno, saj je support Amazona in ostalih tujih trgovcev neprimerno boljši od domačih.
Konkreten primer: manjaklo je par bonbonov zraven artikla, ki sem ga kupil. V minuti po vprašanju na chatu so mi vrnili denar in rekli naj obdržim zadevo.
Artikel dobim povečini v roku parih delovnih dni in v realnem času skoraj lahko spremljaš kje je.
Zadnja elektronska zadeva, ki je bila na zalogi pri slovenskem trgovcu, je terjala 14 dni do mene, plus na koncu ni bila čisto tisto, kar sem plačal.

In to je generalno kar splošna izkušnja, ne samo en primer. Torej, če želiš dobro domačemu trgovcu, žal ne moreš glasovati z denarnico, ampak zavestno skorajda v svojo škodo za 'višje dobro'.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

tikitoki ::

zee je izjavil:

To se pa spravi na pogoltno državo. Amazon se vsaj pri tem drži črke zakona.

V Singapurju denimo lahko uvozim za približno 200 € brez plačila carine oz. DDV-ja.


Končno nisi več mod. Lepo.

Machete je izjavil:

gozdar1 je izjavil:

Ljudje sami dajajo moč takim konglomeratom, ko za par evrov razlike raje kupijo od amazoma, alibabe,.. kot od lokalnega trgovca, ki posledično propade.


Razlika v ceni je vasih več, včasih manj. Hitrost in reševanje težav je absolutno na Amazonovi strani. Tako da večinoma sem kupoval stvari, ki so občutno cenejše v tujini. Po nekaj zadnjih izkušnjah pa bo tako tudi za primerljivo ceno, saj je support Amazona in ostalih tujih trgovcev neprimerno boljši od domačih.
Konkreten primer: manjaklo je par bonbonov zraven artikla, ki sem ga kupil. V minuti po vprašanju na chatu so mi vrnili denar in rekli naj obdržim zadevo.
Artikel dobim povečini v roku parih delovnih dni in v realnem času skoraj lahko spremljaš kje je.
Zadnja elektronska zadeva, ki je bila na zalogi pri slovenskem trgovcu, je terjala 14 dni do mene, plus na koncu ni bila čisto tisto, kar sem plačal.

In to je generalno kar splošna izkušnja, ne samo en primer. Torej, če želiš dobro domačemu trgovcu, žal ne moreš glasovati z denarnico, ampak zavestno skorajda v svojo škodo za 'višje dobro'.


Minfactory je poceni. Sam pošiljanje je po ovinkih in Folk joka, kako so jih nategnili pri uveljavljanju garancije.
Tolk o tujih trgovcih.

Sam pa sem danes dobil slabo izkušnjo z amazonom. Ko se razplete, bom pa ocenil odziv.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: tikitoki ()

Semafor ::

Machete je izjavil:


Konkreten primer: manjaklo je par bonbonov zraven artikla, ki sem ga kupil. V minuti po vprašanju na chatu so mi vrnili denar in rekli naj obdržim zadevo.
Artikel dobim povečini v roku parih delovnih dni in v realnem času skoraj lahko spremljaš kje je.
Zadnja elektronska zadeva, ki je bila na zalogi pri slovenskem trgovcu, je terjala 14 dni do mene, plus na koncu ni bila čisto tisto, kar sem plačal.

In to je generalno kar splošna izkušnja, ne samo en primer. Torej, če želiš dobro domačemu trgovcu, žal ne moreš glasovati z denarnico, ampak zavestno skorajda v svojo škodo za 'višje dobro'.


LOL. Par bombonov niso komplicirali in to sedaj posplošiš na cel Amazon :))

Sploh smešno ker sem dober mesec nazaj gledal video ko sta 2 nemca naročila tuning kose za svoj avto, je nekaj manjkalo in Amazon jih je poslal v 3pm ker sta podpisala prevzem paketa. Edina opcija je da bi stal v skladišču Amazona in si sam zapakiral kupljeno robo.

Tako da sedaj vidimo da Amazon zelo lepo upošteva reklamacije v rangu centov, ko pa je pol jurja, eh, ne bo nič sine.

brbr21 ::

@Semafor... bom iz lastnih izkušenj potrdil superioren Customer Care:

- pred desetletjem kupim Kindle touch, in ponesreči počim display. Razpoka ni bila zelo vidna, je pa nehal delati. Po povpraševanju kaj lahko naredim, mi pošljejo nov Kindle in mi dajo 30dni, da vrnem starega nazaj (s plačano poštnino - Avstrija). Po parih dnevih dobim odgovor, da je vse OK in obdržim novega. Bil sem pripravljen, da plačam za novega.
- nekaj let nazaj sesalec (ni bil ravno drobiž) prišel brez dodatne krtače za tepihe. Reklamacija... prosijo za sliko paketa, čez dva dni na vratih DHL. Brez ene same kompilkacije.
- lani kupljena bunda €90... strgan šiv na rokavu (pod roko cca 10cm . Reklamiram, dobim novo, obdržim strgano. Eto.
- dva meseca nazaj naročen amortizer za kolo (redna cena €600). Zadnji kos neverjetna cena ( skoraj60% off). Čez en teden dobim obvestilo, da je bila napaka v sistemu in da trgovec nima več na zalogi tega amortizerja. Vračilo kupnine, opravičilo in €20 dobropis za Amazon Prime naročnino.

Sem za lokalno in ja res ubijajo konkurenco, ampak storitev je načeloma neprimerljivo višja kot jo lahko ponudi lokalni trgovec, če zanemarimo že običajno osnovno razliko v ceni.

OldSkul ::

Amazon ima veliko kapitala in praktično neomejene možnosti nabave. Zato je pa tako močan in prehiteva konkurenco po levi in desni. Potem tega pa veliko dajo tudi na poprodajno storitev. Dostikrat ti pošljejo kar nov artikel, starega pa lahko obdržiš. Sem imel tak primer pri miški Logitech ...

Evstera ::

hm, tega pa sploh nikoli nisem pomislil --> Amazon je hkrati ponudnik platforme in prodajalec/konkurent na njej. Bi v končni fazi torej mu bilo v interesu, da zdaj, ko je Amazon že postal tako množično uporabljan, na njem ostane samo še on sam.

jype ::

zee je izjavil:

Amazon se vsaj pri tem drži črke zakona
Dokler nima delavcev v sindikatu, jaz pri njem ne naročam več ničesar. Z mojim denarjem nikomur ne bodo odrekali pravice do tega, da gre scat, ko ga tišči.

tikitoki ::

jype je izjavil:

zee je izjavil:

Amazon se vsaj pri tem drži črke zakona
Dokler nima delavcev v sindikatu, jaz pri njem ne naročam več ničesar. Z mojim denarjem nikomur ne bodo odrekali pravice do tega, da gre scat, ko ga tišči.


Good point.

Phantomeye ::

Glugy je izjavil:

Dost problematično je tud ker je za večino njihovih izdelkov treba plačevat še carino pol pa oglašujejo ceno 1200 eurov plačat morš pa 1500. Naj oglašujejo ceno skupaj z carino. Naj dajo filter da se lepo razloči izdelke brez carine. Doskrat na Youtubu pravijo kak je super cena in dajo link; pol pa vidš carino pa ni več ugodno.


carina in davek sta odvisna od države, kamor pošljejo. Preračun ti naredijo na koncu.

Drgač pa. vec kot 150 eur = carina + davek.

manj kot 150 = davek.

filtriraj po ceni.

To je ameriški sistem, ker tam ima vsaka zvezna država svoj davek, kažejo osnovo.

tebodi ::

tikitoki je izjavil:


Konkreten primer: manjaklo je par bonbonov zraven artikla, ki sem ga kupil. V minuti po vprašanju na chatu so mi vrnili denar in rekli naj obdržim zadevo.
...
Sam pa sem danes dobil slabo izkušnjo z amazonom. Ko se razplete, bom pa ocenil odziv.


Če lahko, poišči Amazon temo in poskusi tam povzeti, bi še koga zanimalo in bi lahko prav prišle izkušnje...

Ker eno je Amazon drugje, drugo pa Amazon EU oz. DE. Tudi ocene (Geizhals) to potrjujejo.
Sem samo parkrat kupoval pri njih, tako da se ne bom delal pametnega, ampak imajo resne probleme s kvalitetno podporo in odnosom. Posebej, če nekateri njihovi zaposleni "ocenijo", da si iz "vzhodnega" dela... moja domneva seveda, kjer je tak odnos (recimo) morda razumljiv na osebni ravni, ne pa pri odnosu do kupcev-strank.

Kot vedno, seveda, odvisno od primera do primera. Mi pa gredo že prav na živce razni, tudi tukaj navedeni, primeri, ko so kupcem "vrnili denar in izdelek" in "brezplačno poslali novega" ipd.
Mimogrede, v mojem primeru so naredili narobe vse, kar je sploh možno, nazadnje mi niso uspeli vrniti stroškov vrnitve (2) napačnih dostavljenih prenosnikov. Opozoril sem jih vsaj 3x, še vedno "ne razumejo", in to "executive cr" podpora...
In sem se toliko zafrkaval, da sem že obupal. No, skoraj, enkrat si bom še moral vzet čas in poskusil uredit, čeprav se oni "ne dajo in so sprejeli takšno odločitev".


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Margrethe Vestager je v EU dobila novo priložnost

Oddelek: Novice / NWO
164884 (3870) Markoff
»

Amazon izsiljuje prodajalce za dobre cene

Oddelek: Novice / Ostale najave
196835 (4887)          
»

Evropska komisija preiskuje Amazon

Oddelek: Novice / Tožbe
106228 (5146) SkipEU
»

Evropska komisija išče nove informacije, še vedno išče rešitve zapleta z Googlom

Oddelek: Novice / Tožbe
228305 (5306) Furbo
»

Amazon UK in cas dostave - kaj sedaj?

Oddelek: Loža
131610 (1158) borutz

Več podobnih tem