» »

Vzdrževalna pogodba za strežnike in omrežje (poštena cena)

Vzdrževalna pogodba za strežnike in omrežje (poštena cena)

imagodei ::

Svetujem podjetju, ki se odloča, da bi vzeli vzdrževalno pogodbo za strežnike in aktivno omrežno opremo. Zadeva bi morala vključevati tudi občasen troubleshooting dostopov za materinsko in sestrska podjetja iz tujine, komunikacijo z lokalnim ISP-jem ...

Grobi spisek opreme:
* 2x HP Proliant strežnik, na obeh Linux/KVM virtualizacija
* 2x virtualiziran Win 2012 Server (AD, GP)
* 1x virtualiziran Win 2008 Server
* nekaj virtualiziranih Linux strežnikov
* 4x Cisco Catalyst 2960 Switch,
* 1x Cisco Aironet access point
* 2x Mikrotik RB951
* 5 subnetov, VLANi, 2 SSID
* ...


Firewall načeloma upravljajo tuji lastniki. Nastavitve so načeloma zelo statične, občasno se seveda odpira nova uporabniška imena, ukinja stara, dodeljuje se dostope do map, konfigurira access porte za različne VLANe. Večjih sprememb pa ni. Za backup skrbi freeware UrBackup v navezi s Synologyjem - lokalno. Oprema je različno stara, Cisco kako desetletje, strežniki 5 let, predvidena menjava.

Poštnega strežnika ni, tuji lastniki imajo O365, komplet infrastruktura pri Microsoftu, za mailboxe in licence skrbi IT služba pri lastnikih.

Ne vem, a sem še kaj pozabil - za "administracijo" delovnih postaj bi skrbeli v podjetju sami (nakup, inštalacije OS-a, programov, lokalne pravice uporabnikov).


Zanima me, koliko bi bila poštena cena vzdrževalne pogodbe za tako omrežje? Ne pri one-man-band podjetjih, ampak pri vsaj na pol spodobnih, kjer so sposobni odreagirat v roku nekaj ur.

Želi se, da bi vzdrževalna pogodba pokrivala normalno jutranjo izmeno, med tednom (8/5), reakcijski čas za popolno nedelovanje sistema max 1 ura in max 4 ure v primeru manjših težav. Odprava napake v primeru popolnega zastoja bi morala biti nekako 4 ure, ostalo lahko naslednji dan ali po dogovoru.
- Hoc est qui sumus -

jype ::

Jaz sem take reči (zagotovljen odzivni čas) računal ~200 na mesec za pripravljenost in ~100 na uro za odpravljanje težav (česar nisem zaračunal več kot nekaj ur v letu). Za "vzdrževalne nedelje" smo se dogovorili posebej, na moj poziv, ko je bil servis/nadgradnja pomembna zaradi varnostnih posodobitev in/ali alarmov na strojni opremi. Za tako ceno moraš imeti ekipo vsaj treh ljudi (jaz sem imel to rešeno s par kolegi, da smo se pokrivali) in vsaj nekaj deset takih strank. Če tega nimaš, potem bodisi ni pametno, da podpišeš tako pogodbo, bodisi si efektivno cel njihov in moraš paziti, da se ne obvežeš pri drugih.

Take vzdrževalne pogodbe so pogosto stvar zaupanja med zaposlenimi in ad-hoc računalničarjem, ki "vedno vse super zrihta", potem pa nekega dne odpre firmo in mu vzdrževanje začnejo redno plačevati zaradi izkušenj iz preteklosti.

Rok Woot ::

Ene 100€, vsakič ko je treba urgentno ukrepat 200€ + 70€ na uro. Drugače le 70€ na uro. Kako odprava napake v primeru popolnega zastoja? Potem mora imeti podjetje na zalogi vso strojno opremo, ter reden online backup, saj ti v primeru lokalnega to ne morejo garantirati.

darkolord ::

Jaz bi rekel nekje ranga 200 eur na mesec za pripravljenost, s tem da bi to lahko vključevalo tudi kakšne manjše posege, vse ostalo pa potem dodatno po dogovoru.

S tem da bi moral biti malo bolj fleksibilen glede časa odprave napake. V primeru manjših napak so 4 ure OK, v primeru resnejših (npr. da hardversko crkne strežnik) pa zagotovo ne. Če bi pri tem vztrajal, bi bilo treba imeti nadomesten hardver na zalogi + dodatne offsite backupe/mirroring, kar bi močno podražilo zadevo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: darkolord ()

imagodei ::

Rok Woot> "Kako odprava napake v primeru popolnega zastoja? Potem mora imeti podjetje na zalogi vso strojno opremo, ter reden online backup, saj ti v primeru lokalnega to ne morejo garantirati. "

darkolord> " V primeru manjših napak so 4 ure ok, v primeru resnejših (npr. da hardversko crkne strežnik) pa zagotovo ne. Če bi pri tem vztrajal, bi bilo treba imeti nadomesten hardver na zalogi + dodatne backupe oz. mirroring, kar bi močno podražilo zadevo."

Zato govorim o spodobnih firmah, ki se ukvarjajo z vzdrževanjem HW in omrežij in so sposobna v kratkem času zagotovit npr. nadomestni strežnik, postavit gor DNS in DHCP, tako da prizadeto podjetje lahko vsaj na pol deluje/posluje. Ali pa zagotovit nadomestni HW, da se lahko nanj čimprej restavrira najnujnejše dokumente, ki jih rabijo za normalno poslovanje.

One-man-band variante, kjer bi moral vzdrževalec najprej teči v BigBang nabavit en cheap PC, da bi lahko nanj za 2-3 dni restavriral podatke, ne pridejo ravno v poštev. Firma je vezana na poslovanje svojega tujega matičnega podjetja in sestrskih firm.

Ni fora, da tekmujete za najnižjo ceno. Rad bi slišal realno oceno. :)
- Hoc est qui sumus -

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: imagodei ()

tony1 ::

Odzivni čas med 1 in 4 ure je kar huda postavka, in takšna pripravljenost bi se morala računati nekajkrat več kot v temi omenjenih 200 eur...

imagodei ::

Odzivni čas ne pomeni časa, v katerem mora napaka bit odpravljena, BTW. Je pa fino, da če gre za tako napako, kjer podjetje ne more delat (recimo, da je crknil disk kontroler na Proliant strežniku s KVM, posledično ne deluje domain controller in file strežnik, LVM backupe je treba začasno postavit na nek X HW oziroma se znajti nekako drugače), da firma ne stoji 3 dni.

Podjetje v primeru zastoja lahko brez delujočega sistema zdrži dan, max 2, potem pa se škoda začne beležit lahko tudi v nekaj deset tisočih EUR na dan.
- Hoc est qui sumus -

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: imagodei ()

tony1 ::

Saj se razumeva: ob klicu je treba dvigniti telefon in oceniti, kdaj bo zadeva rešena. Če ne gre po tel., pa pogledati stanje na daljavo in nato povedati, kdaj bo rešeno.

imagodei ::

tony1 je izjavil:

Odzivni čas med 1 in 4 ure je kar huda postavka, in takšna pripravljenost bi se morala računati nekajkrat več kot v temi omenjenih 200 eur...

Kolikokrat več?

:)
- Hoc est qui sumus -

jukoz ::

Kje pa je ta firma?

Najprej je potrebno počistiti obstoječe zadeve - stari switchi/fwji brez updatov, VM serverji brez updatov, virtualke v vprašljivem stanju. Dobiti vso dokumentacijo in jo posodobiti in preveriti kaj vse je na mreži. Preveriti delovanje backupa. To se računa po urah.

Nato se vse skupaj priključi na nek Zabbix, Nagios, ..., da se spremlja stanje in vidi v kakšnem stanju je HW. Nato pa se naredi oceno kompleksnosti. Kakorkoli gledaš, moraš sistem spremljati in to se seveda plača. Realno je 0,5h na dan, je to že 15h na mesec. Če so normalni, jim vikend gledanja poročil ne računaš več kot za delovnik.

Pri odzivnem času 4 ure in pogodbi je urna postavka normalna, dodatno se plača popoldanska (+50%) in nočna dela (+100%) ter vikende in praznike (+100%), razen seveda če se ne dogovorite oz izvajalec ne predlaga dela čez vikend.

1 ura odzivni čas ni realen, ker mora za to nekdo pri njih sedeti. V eni uri je potrebno oceniti koliko časa bo trajala odprava napake. Predstavljaj si, da je to v Ljubljani in jim ob 15:30 crkne nek switch, ti pa moraš pa na obvoznico in do njih. Se ne da, pa tudi če je samo nek napajalnik šel. Če imajo koga sposobnega je to še nekako OK (si rekel da sami nalagajo OS in podobno) in si lahko z njim pomagaš.
Oz jim računaš nekoga ki bo dejansko pri njih sedel.

To da ti firma ne stoji zaradi napake disk kontrolerja pa odpraviš tako, da greš dol iz mašin ki imajo disk kontrolerje. Uporabiš za virtualizacijo generične kište, ki jim lahko menjaš HW, ne da bi to vplivalo na virtualizacijo. Če ne jih moraš imeti na rezervi. In to stane. Isto s switchi - če so prepametni, moraš pamet premakniti na FW.


Par let nazaj smo prevzeli podobno stanje pri eni firmi, ko jim je dolgoletni admin šel (in imel vse v rokah oz v glavi). Dokumentirano je bilo kar OK, ni pa bilo nobenih avtomatiziranih sistemov za spremljanje stanja, VLANi totalno preštrikani (število zaposlenih se je spreminjalo), na vsake par mesecev se je pojavil nekdo ki je rekel da mi sedaj nekaj ne dela. Seveda za take male zadeve ni bilo dokumentacije.
VM srv in VMji stari k zemlja (ok, štekam da je namenski SW gor, ampak vsaj VM srv je potrebno menjati), backupi teoretično super, v praksi ne. Pa admin si je rad kupoval igračke, za katere potem ni bilo denarja za vzdrževanje (ala ni denarja stare SCSI diske ali pa za baterije UPSa, saj ni še nikoli elektrike zmanjkalo).

Če te zanima kaj več pa ZS.

tony1 ::

Ene 3x več...

Težava je, še ker je spodaj zahtevana še odprava kritične napake v roku 4 ur, kar v bistvu pomeni, da 1 človek tega ne more vzdrževati (greš npr. na teren in tega roka ne moreš več ujeti)... Če še to upoštevaš, bi moral računati vsaj 5x več...

Invictus ::

Realna cena, sploh, če hočeš, da ti uredijo spodoben backup, kratek odziven čas, in da imajo nekaj hardwara na zalogi, je hitro jurja in več na mesec.

Glede na to, da imate lahko pa škodo več 10k EUR/dan, ste pa zelo mačehovski do svoje infrastrukture ;).

Če pa zahtevate odškodnino za poslovno škodo za nedelovanje, bo pa cena še višja, če bo sploh hotel kdo prevzeti...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

jype ::

tony1 je izjavil:

Težava je, še ker je spodaj zahtevana še odprava kritične napake v roku 4 ur
Za to se poskrbi z rezervnimi sistemi. Noben človek, ki ždi zraven pokvarjenega strežnika, ne more v štirih urah postavit nove mašine in skopirat podatkov, če to ni pripravljeno vnaprej.

imagodei ::

jype je izjavil:

tony1 je izjavil:

Težava je, še ker je spodaj zahtevana še odprava kritične napake v roku 4 ur
Za to se poskrbi z rezervnimi sistemi. Noben človek, ki ždi zraven pokvarjenega strežnika, ne more v štirih urah postavit nove mašine in skopirat podatkov, če to ni pripravljeno vnaprej.

Hm, in to bi bil ti dejansko pripravljen nuditi za cca 200€ pripravljenosti?
- Hoc est qui sumus -

darkolord ::

imagodei je izjavil:

Rok Woot> "Kako odprava napake v primeru popolnega zastoja? Potem mora imeti podjetje na zalogi vso strojno opremo, ter reden online backup, saj ti v primeru lokalnega to ne morejo garantirati. "

darkolord> " V primeru manjših napak so 4 ure ok, v primeru resnejših (npr. da hardversko crkne strežnik) pa zagotovo ne. Če bi pri tem vztrajal, bi bilo treba imeti nadomesten hardver na zalogi + dodatne backupe oz. mirroring, kar bi močno podražilo zadevo."

Zato govorim o spodobnih firmah, ki se ukvarjajo z vzdrževanjem HW in omrežij in so sposobna v kratkem času zagotovit npr. nadomestni strežnik, postavit gor DNS in DHCP, tako da prizadeto podjetje lahko vsaj na pol deluje/posluje. Ali pa zagotovit nadomestni HW, da se lahko nanj čimprej restavrira najnujnejše dokumente, ki jih rabijo za normalno poslovanje.

One-man-band variante, kjer bi moral vzdrževalec najprej teči v BigBang nabavit en cheap PC, da bi lahko nanj za 2-3 dni restavriral podatke, ne pridejo ravno v poštev. Firma je vezana na poslovanje svojega tujega matičnega podjetja in sestrskih firm.

Ni fora, da tekmujete za najnižjo ceno. Rad bi slišal realno oceno. :)
Tu ne gre toliko za spodobne in ne-spodobne firme, kot za tvoja pričakovanja oz. zahteve.

Response v 1 uri je dokaj standardna zahteva za višji priority. 4 ure za rešitev problema je pa precej nestandardna zahteva.

Kot je že nekdo omenil, eno uro lahko v rush-hour traja že to, da se znotraj Ljubljane nekdo pripelje do tebe, če takoj spusti vse iz rok in se usede v avto. Pa ponavadi se prej poskuša oddaljeno odpravit napako. Tudi ko tehnik pride, lahko traja uro, da se ugotovi, kaj točno je crknilo. Potem se šele lahko začne z delom. V dveh urah pa komaj tiste štiri switche zamenjaš, kaj šele, da bi kaj dodatnega poinstaliral ali konfiguriral.

Tole je primer Microsofove Premier Sev-1 (najvišji nivo) podpore - vidiš da je vse ASAP, continuous effort, rapid escalation itd, obveščanje senior executivov, ni pa definiranega časa za rešitev problema:



Kar želim(o) povedati je to, da če želiš v 4 urah imeti zadeve up and running, ne rabiš le "močnejše" vzdrževalne pogodbe, ampak že v startu tudi rezerven hardver (npr. onsite in offsite [za primer višje sile] replikacijo), ki pa, kolikor vem, navadno ni del vzdrževalne pogodbe.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: darkolord ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Transparentna Slovenija #5: Spletni trgovini s spolnimi pripomočki razkrili svoje kup (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Zasebnost
12550589 (28303) Saul Goodman
»

Sistemski administrator

Oddelek: Pomoč in nasveti
91331 (903) AC_DC
»

Server administrator

Oddelek: Pomoč in nasveti
141558 (1308) ABX
»

Nakup routerja - 300 uporabnikov (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Omrežja in internet
13010012 (7041) Spock83
»

Rad bi odprl svoje podjetje (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
516831 (5364) Pyr0Beast

Več podobnih tem