Slo-Tech - Tesla je v Belgiji zgradila nov superbaterijski kompleks, ki je podoben tistemu v Avstraliji, s katerim bo belgijski REstore NV skrbel za boljše usklajevanje porabe in proizvodnje v električnem omrežju. V kraju Terhills na vzhodu Belgije je Tesla v šestih mesecih zgradila sistem iz 140 Powerpackov, ki ima največjo deklarirano moč 18,2 MW.
Avstralski sistem s kapaciteto 129 MWh in močjo 100 MW se je izkazal kot velik uspeh. Analize so pokazale, da je zaradi njega cena zagotavljanja sistemskih storitev upadla za 90 odstotkov. Gre za ceno, ki jo imajo rezervni viri, ki se vključijo ob pomanjkanju električne energije in skrbijo za izravnavo (gre za FCAS - frequency control and ancillary services). Teslina superbaterija se na nihanja v omrežju odziva tako hitro, da se Tesla celo pritožuje, da sploh niso plačani ustrezno, ker se sistem odziva v milisekundah. Odziv klasičnih turbin (denimo plinskih) se meri v sekundah ali minutah, zato avstralski regulator odzivni čas razdeli in plačuje v 6-sekundnih, enominutnih in petminutnih intervalih. Odziv baterij je krajši od 200 milisekund, zato sistem tega sploh ne zazna in obračuna. V zgolj nekaj tednih bi tako Teslina superbaterija morala zaslužiti milijon dolarjev, če bi zanjo veljale iste tarife kot za zagotavljanje sistemskih storitev s plinskimi elektrarnami.
Sedaj bo Tesla na podoben način pomagala regulirati tudi evropsko omrežje. Da je to pomembno, smo videli v začetku leta, ko je frekvenca upadla zaradi neujemanja porabe s proizvodnjo na Kosovu in v Srbiji, posledice pa so bile opazne v celotnem kontinentalnem omrežju. Podoben projekt bosta Tesla in REstore v prihodnjih tednih najavila tudi v Veliki Britaniji, ki ima lastno elektroenergetsko omrežje, ki podobno kot skandinavsko ni sinhronizirano s kontinentalnim.
Novice » Znanost in tehnologija » Tesla v Belgiji zgradila baterijski kompleks za regulacijo omrežja
zmaugy ::
To je pravi trg za Teslo in ne avtomobili. Pa Powerwall za končne uporabnike in baterije za ostale proizvajalce električnih avtomobilov.
Oberyn ::
Ko bodo pametne Tesle prikljucene v pametno omrezje, bodo pocele isto.
Hm, regulacija omrežja je precej draga storitev, če prav razumem članek. Če bodo avtomobili regulirali omrežje, kako bo regulator to plačeval lastnikom? Pri nas že ne bi šlo, ker bi FURS takoj rekel, da morajo lastniki Tesel imeti dejavnost, sicer nič od posla. Na FURS se lahko komot zaneseš, da bodo do Tesel tesla. O mater, upam da nisem s tem naredil verbalnega delikta po členu 133. No v glavnem, če jaz reguliram omrežje, pričakujem za to plačilo, sicer ga ne bom reguliral.
kow ::
Članek je pomanjkljiv:
moč 18,2 MW
kapaciteta ??? MWh
cena ??? EUR
140 powerpackov. Ce internet ne laze, ima en PP 0,2 MWh ==> 140 * 0,2 = 28MWh. Cirka.
Cena powerpacka je verjetno manj kot 100k dolarjev.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
fosil ::
Sedaj bo Tesla na podoben način pomagala regulirati tudi evropsko omrežje. Da je to pomembno, smo videli v začetku leta, ko je frekvenca upadla zaradi neujemanja porabe s proizvodnjo na Kosovu in v Srbiji, posledice pa so bile opazne v celotnem kontinentalnem omrežju.
Tale izjava je pa čisto mimo.
Taka baterija ti pomaga pri manjših nihanjih omrežja.
Ko pa ti nekdo cel mesec vleče iz omrežja za eno elektrarno elektrike, ti pa taka baterija ne pomaga čisto nič.
Tako je!
Nikec3 ::
To je pravi trg za Teslo in ne avtomobili.
Zakaj pa ne avtomobili?
Ker je Tesla veliko boljša v baterijah kot v avtomobilih.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
starfotr ::
Ko bodo pametne Tesle prikljucene v pametno omrezje, bodo pocele isto.
Če bi bil lastnik baterije, ne glede na to ali je tesla ali ne, ne bi pustil tega, da bi oni črpali iz moje baterije. Baterija je predraga za kaj takega.
Bodo pa slej ko prej zrasle industrijske hale, v kateri bodo sodelovali avto industrije, ki bodo imele viške starih baterij, katerih kapaciteta bo še vedno zadosti dobra za take zadeve, za avto pa pač ne. Tako bodo ponoči polnili baterije, podnevi pa prodajali vršno energijo in bodo zaslužili.
srus ::
Z nečem podobnim v Sloveniji v svojih zadnjih intervjujih grozi šef ELES Mrvar. Samo, da ne v španoviji s Teslo, ampak z Japonci - projekt NEDO, ali nekaj podobnega.
Jasno mi je samo eno. Spet bomo gor plačevali kot žuti in poslušali zgodbice o tem kako je elektrika pri nas prepoceni.
Jasno mi je samo eno. Spet bomo gor plačevali kot žuti in poslušali zgodbice o tem kako je elektrika pri nas prepoceni.
Gruterzer ::
Tole je spet en "greenwashed" PR. 18 MW, 100 MW, ne bo pomagalo. Preberite si primer na avstralski FCAS teslovi bateriji:
FCAS in Action - What Happens When a Generator Trips? (or Never let the data get in the way of a good story)
Draga potegavščina.
FCAS in Action - What Happens When a Generator Trips? (or Never let the data get in the way of a good story)
Draga potegavščina.
fikus_ ::
O pametnih omrežjih in priklopljenih EV-jih v omrežje in balansiranju viška/manjka elektrike v omrežju je bilo govora že leta 2009 (tedaj sem začel aktivno spremljati EV).
Praktično je to še sedaj na nivoju teorije. Ko bo dovolj velik % EV vezano na omrežje bo to dejansko lahko delovalo. Pri nas se bo na začetku verjetno zataknilo pri FURS-u in tudi pri življenjski dobi baterij bo vprašljiva smotrnost uporabe za hranilnik za omrežje. Baterije za mobilne aplikacije morajo biti lahke in imeti veliko kapaciteto. Ko ima bat. kapaciteto npr. 50% nove, je vprašanje, za koliko uporabnikov EV bo še OK.
Praktično je to še sedaj na nivoju teorije. Ko bo dovolj velik % EV vezano na omrežje bo to dejansko lahko delovalo. Pri nas se bo na začetku verjetno zataknilo pri FURS-u in tudi pri življenjski dobi baterij bo vprašljiva smotrnost uporabe za hranilnik za omrežje. Baterije za mobilne aplikacije morajo biti lahke in imeti veliko kapaciteto. Ko ima bat. kapaciteto npr. 50% nove, je vprašanje, za koliko uporabnikov EV bo še OK.
Gruterzer ::
O pametnih omrežjih in priklopljenih EV-jih v omrežje
Tako imenovana V2G tehnologija. Priporočam: Breaking the Cycle of Anti-nuclear Indoctrination--the "Electric vehicles will store excess electricity from wind and solar" argument
Povzetek, kaj pravijo v Tesli:
Tesla CTO JB Straubel is one of the most respected battery experts on the planet, and a few weeks ago we shared an interesting video of him talking about batteries in which he touched on the topic late in the 36-minute video.
V2G & smart charging: Notably, the summary is that JB makes the case that it doesn’t make economic sense for EVs to send electricity back to the grid
I’m definitely inclined to accept JB’s analysis of the tech, so V2G [electric car to grid] and reusing EV batteries for grid storage are now dead-in-the-water ideas to me.
In za une, ki se jim ne da brati: Criteria to use electric vehicles to store and sell excess wind and solar electricity, iz študije https://www.sciencedirect.com/science/a...
zmaugy ::
To je pravi trg za Teslo in ne avtomobili.
Zakaj pa ne avtomobili?
Ker je Tesla veliko boljša v baterijah kot v avtomobilih.
Tako je. Mainstream proizvajalci avtomobilov so daleč pred Teslo pri proizvodnji avtomobilov, medtem ko je Tesla spredaj pri proizvodnji baterij.
jype ::
BigWhale ::
To je pravi trg za Teslo in ne avtomobili.
Zakaj pa ne avtomobili?
A je baterija v avtomobilu enako dobra za napajat omrezje in za napajat avto? Plus, zakaj bi ciklal baterijo v avtu po nepotrebnem in vcasih tvegal tudi to, karikiram, da se ne bos mogel odpeljati na potovanje, ker je sosed zagnal cirkularko?
IMO je tole z avtomobili kot nekimi hranilniki energije za omrezje precej zgreseno. Ceprav imajo lahko dovolj kapacitet in dovolj shranjene energije. Sem pa preprican, da so baterije optimizirane za drugacen nacin uporabe in je razlika ali ti baterija sedi v kleti in se pocasi prazni ali pa jo imas v avtu in jo spraznis v dveh urah.
jype ::
tigrr ::
Preberte si intervju z Leonom Valenčičem. Takile "uskoki" sistemsko gledano ne bodo poceni, so pa super limanice za pridobit nove investitorje..
shadeX ::
To je pravi trg za Teslo in ne avtomobili.
Zakaj pa ne avtomobili?
Ker je Tesla veliko boljša v baterijah kot v avtomobilih.
Tako je. Mainstream proizvajalci avtomobilov so daleč pred Teslo pri proizvodnji avtomobilov, medtem ko je Tesla spredaj pri proizvodnji baterij.
Še vedno ne vem kaj je narobe z njihovimi avtomobili. Kaj imajo mainstream proizvajalci, kar Tesla nima?
BigWhale ::
Magic1 ::
Kdo bi vedel? Mogoče Toyota ve kako narediti in servisirati xx miljonov vozil letno. Tesla se trudi iz 100k spravit na 500k. V zadnjem letu so uspeli povečati le na 150k. 35k$ modela še ni in izglada, da ga še nekaj časa ne bo, če bo sploh.
Magic
BigWhale ::
IMO je tole z avtomobili kot nekimi hranilniki energije za omrezje precej zgreseno.Ni, ker je distribuirano. Ni pretirano učinkovito, dokler električni avtomobili, ki znajo to počet, niso dovolj razširjeni, vseeno pa ni nobenega razloga, da ne bi delovalo.
To, da ne bi delovalo ni tak problem. Bolj je vprasanje kako ucinkovito je to in kaj to pomeni za baterije v avtomobilih.
zmaugy ::
VW, Toyota, BMW, Mercedes, GM... imajo to že zdavnaj rešeno. Tesla ima po drugi strani rešene baterije. Zakaj ponovno izumljat toplo vodo?
mertseger ::
Tole je spet en "greenwashed" PR. 18 MW, 100 MW, ne bo pomagalo. Preberite si primer na avstralski FCAS teslovi bateriji:
FCAS in Action - What Happens When a Generator Trips? (or Never let the data get in the way of a good story)
Draga potegavščina.
Baterija ni namenjena temu kar on opisuje, primerja hruške in jabolka. Namenjena je majhnim nihanjem ne pa izpadom velikih proizvodnih enot. S stališča energetika je tako pisanje bedarija.
mikhaair ::
Se pravi, poenostavljeno gledano, se gre pri ICE za posel prodaje nafte, pri EV pa za posel prodaje baterij (dandanes)?
Produkt je pa zapakiran v linije, špranje, športne občutke pri vožnji in kolk pleh pičk položiš?
Produkt je pa zapakiran v linije, špranje, športne občutke pri vožnji in kolk pleh pičk položiš?
Gruterzer ::
Tole je spet en "greenwashed" PR. 18 MW, 100 MW, ne bo pomagalo. Preberite si primer na avstralski FCAS teslovi bateriji:
FCAS in Action - What Happens When a Generator Trips? (or Never let the data get in the way of a good story)
Draga potegavščina.
Baterija ni namenjena temu kar on opisuje, primerja hruške in jabolka. Namenjena je majhnim nihanjem ne pa izpadom velikih proizvodnih enot. S stališča energetika je tako pisanje bedarija.
Predvsem je bil odgovor na članek (ki ga tudi citira), ki je govoril prav o tem izpadu.
Last Thursday, one of the biggest coal units in Australia, Loy Yang A 3, tripped without warning at 1.59am, with the sudden loss of 560MW and causing a slump in frequency on the network.
What happened next has stunned electricity industry insiders and given food for thought over the near to medium term future of the grid, such was the rapid response of the Tesla big battery to an event that happened nearly 1,000km away.
Frekvenca je bila lepo znotraj mej in sistem se je odzval kot se more. Lahko pričakujem več podobnih člankov, sedaj tudi iz evrope. Če pa tesla misli služit pa naj, sicer, glede na to, da imajo enake težave v avstraliji ("nepravilno" plačevanje) bi se lahko pozanimal že prej kako bo v evropi, namesto, da sedaj jamrajo.
Magic1 ::
A mi lahko kdo razloži, kako bi baterija rešila problem, ki smo ga imeli letos? Šlo je za dolgotajeno pomanjkanje elektrike. Seveda ni bilo nič drastičnega, nekdo je črpal elektriko iz sistema, ki ni bila naročena.
Magic
tigrr ::
Magic1, letošnji problem z bilanco je bil politične narave, tu je diplomacija in ZKP edina tehnologija.
Gruterzer, poglej si še enkrat tale diagram:
Iz grafa je očitno, da je odziv Teslinga akumulatorja napram prispevku ostalih termoelektrarnam zanemarljiv - v 15 sekundnem obdobju, ko so vklopili Teslin akumulator, ta stisne ven 8 MW, ostali skupaj pa preko 300 MW. In ker se frekvenca v tem času stabilizira, mora za stabilizacijo frekvence očitno bit zasližen Teslin aku.. kera nebuloza..
Drago bomo plačal te energetske gadgete, ker folk ne razume, da jih nategujejo po dolgem in počez. Energetika ni po žlici priplavala in za emobilnost in toplotne črpalke napajat bo treba pošten zavihat rokave in po pameti vlagat v omrežje in vire, če bomo hotel obdržat enako zanesljivost delovanja elektro-omrežja.
Gruterzer, poglej si še enkrat tale diagram:
Iz grafa je očitno, da je odziv Teslinga akumulatorja napram prispevku ostalih termoelektrarnam zanemarljiv - v 15 sekundnem obdobju, ko so vklopili Teslin akumulator, ta stisne ven 8 MW, ostali skupaj pa preko 300 MW. In ker se frekvenca v tem času stabilizira, mora za stabilizacijo frekvence očitno bit zasližen Teslin aku.. kera nebuloza..
Drago bomo plačal te energetske gadgete, ker folk ne razume, da jih nategujejo po dolgem in počez. Energetika ni po žlici priplavala in za emobilnost in toplotne črpalke napajat bo treba pošten zavihat rokave in po pameti vlagat v omrežje in vire, če bomo hotel obdržat enako zanesljivost delovanja elektro-omrežja.
gruntfürmich ::
takšne baterije so verjetno uporabne za mikro krpanja frekvence, za diagrame dnevne porabe in slediti tej porabi pa verjetno nikoli...?
ampak potem se uprašamo če to zares potrebujemo; mikrokrpanja frekvence. sredi 2018 leta gre brez tega gladko skozi...
ampak potem se uprašamo če to zares potrebujemo; mikrokrpanja frekvence. sredi 2018 leta gre brez tega gladko skozi...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gruntfürmich ()
Oberyn ::
Preberte si intervju z Leonom Valenčičem.
Tale intervju te kar malo pretrese. Mamo na tem forumu en šopek tem v stilu zakaj so prava stvar ... električni avti / letala / ladje. Tam nihče kaj prida ne opisuje teh problemov, če kaj podobnega omeniš, pa warped1 reče "zeeeh, to smo že davno obdelali." Potem pa preprost človek kot jaz ne ve, komu naj verjame. Najbolje nobenemu in just in case bom obdržal mojega nazi dizla.
pegasus ::
Res smo že zdavnaj obdelali. Lej, parkirisča okrog blokov so bila tudi dizajnirana za fičote, pa so danes polna naciwagnov. Štromarji so me še 1995 prepričevali, kako so varčne sijalke no go, ker jim zamikajo frekvenco v omrežjih. Ljudje, ki furajo elektroenergetska omrežja, morajo biti konzervativni. Tale oseba bi lahko bolje izkoristila priložnost za to, da bi preusmerila nekaj investicijskega denarja tudi v svojo branžo, ne pa da jamra kako so električni avti no go.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Tesla v Belgiji zgradila baterijski kompleks za regulacijo omrežjaOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 14049 (11074) | pegasus |
» | Avstralci za zdaj zadovoljni s Teslino megabaterijoOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 10432 (6702) | fikus_ |
» | Tesla obljublja električni tovornjak in dirkalnik (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 52926 (45603) | nekikr |
» | Tesla breakeven (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 12464 (10829) | MeGreat |