Forum » Hlajenje in modifikacije » Priklop peltierja
Priklop peltierja
tiborrr ::
Pozdravljeni,
Delam en lasten hladilnik radiatorja vode, pa me zanima, kako tocno priklopim peltierjevo ploscico - a jo lahko priklopim kar na molex konektor kot imam tudi ventilatorje? Napajalo je Antec TruePower 430W, tako da obremenitev ne bo problem, saj ima ta peltier maksimalno 27W moci. Se ze vnaprej zahvaljujem za nasvete.
Delam en lasten hladilnik radiatorja vode, pa me zanima, kako tocno priklopim peltierjevo ploscico - a jo lahko priklopim kar na molex konektor kot imam tudi ventilatorje? Napajalo je Antec TruePower 430W, tako da obremenitev ne bo problem, saj ima ta peltier maksimalno 27W moci. Se ze vnaprej zahvaljujem za nasvete.
Don't test the captain's validity or his vulnerability!
Vesoljc ::
27W zvenni res malo :)
na kakšni napetosti pa dela? eni rabijo več kot 12V...
sicer se na iz PSU-a dobit tud 17V, sam ne bi vedu kolk amperov lahko tam vlečeš
na kakšni napetosti pa dela? eni rabijo več kot 12V...
sicer se na iz PSU-a dobit tud 17V, sam ne bi vedu kolk amperov lahko tam vlečeš
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...
tiborrr ::
Ne rabim mocnejsega, itak ze ta naredi prevec ledu in kondenza :P. No, prosim, povejte mi, kako ga priklopit, lahko na molex? Peltier je na 8.5V.
Don't test the captain's validity or his vulnerability!
Vesoljc ::
načeloma ja, sam uporabi "kvalitetne" kable in prepričaj se da so konektorji na MOLEXu v dobrem stiku z kabli...
če začnejo molexi spreminjat barvo, ni gut
kaj boš pa hladil? south bridge?
če začnejo molexi spreminjat barvo, ni gut
kaj boš pa hladil? south bridge?
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...
tiborrr ::
Njok, hladil bom hladilnik, pa naj se slisi se tako butasto. Samo se razmisljam, ali naj to pocne preko adapterja ali z direktnim stikom. Bojim se, da bi nastalo prevec ledu, ki bi onemogocilo hlajenje radiatorja, zato si moram se omisliti antikondenzacijsko pasto. Vse skupaj pa bo pocivalo v enem pleksi ohisju. Nacrt je ze narejen (okej, dva 'release candidatea').
Zanima me, kako imajo ostali priklopljen peltier?
Zanima me, kako imajo ostali priklopljen peltier?
Don't test the captain's validity or his vulnerability!
TESKAn ::
Dej kar lepo na molex, z 27W ne boš meu problemov, če jih jaz nisem imel z 72W. Zdej če je 8.5V bi rekel da ga najprej priklopi na 5V, da vidiš, če bo dost. Če ne bo, poskusi še z 7V, na koncu, če še ne bo dosti, pa na 12V.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
|_CoBrA_| ::
Oprostite, da se vtikam v vaše teme, ampak bi me res zanimalo nekaj stvari okrog tega hladilnega elementa.
1. Kje se ga da dobit in kakšna je cena?
2. Kako ohlaja?
3. Poraba energije?
4. Boljše in slabe lastnosti
5. Kako bi se izognil kondenzaciji? (že ko sem slišal)
Hvala za odgovore.
Še nekaj. Molex priključki so uni kot za priklop za CDrom, disk,... ali so drugi?
1. Kje se ga da dobit in kakšna je cena?
2. Kako ohlaja?
3. Poraba energije?
4. Boljše in slabe lastnosti
5. Kako bi se izognil kondenzaciji? (že ko sem slišal)
Hvala za odgovore.
Še nekaj. Molex priključki so uni kot za priklop za CDrom, disk,... ali so drugi?
AMD Athlon (BArton core) 2600+@11,5*185, Abit NF7-S, 2x 256MiB Samsung TCCC,
Gigabyte Maya Radeon 9000Pro 275/550@325/640, Maxtor 160GiB SATA,
Nec 3500, LiteOn DVD, Plextor 52/24/52A, all in Chieftec Midi Tower Black
Gigabyte Maya Radeon 9000Pro 275/550@325/640, Maxtor 160GiB SATA,
Nec 3500, LiteOn DVD, Plextor 52/24/52A, all in Chieftec Midi Tower Black
Vesoljc ::
1) mislm da ma conrad ene drage varjante
2)
pelt je v bistvu pumpa (v trdenem stanju) ki prečrpava toplotno energijo. ima toplo in hladno stran. "znotraj" pelta so zaporedno povezani "elementi", ki so sestavljeni iz dveh različnih kovin, zaradi drugače molekularne kovin zgradbe imajo ti elementi prostih nekaj elektronov (mislm da so elektroni ), ki, ko skozi elemente spustiš tok, začnejo skakati, ter posledično odnašati toplotno energijo iz hladne strani na toplo.
pelti imajo definarane naslednje parametre:
- delovno napetost
- porabo toka
- max temperaturno razliko med toplo in hladno stranjo (deltaT, ponavadi okol 60C, to pomeni, da če boš pelt 100% hladil in bo vroča stran na 30C, bo hladna stran na -30C, v idealnih pogojih seveda)
- še kej?
3) porabe energije je seveda odvisna od modela pelt-a, tja do 220W mislm da so...
4) + lahko dosežeš nižje temperature
- poraba toka
- cena
- kondenz
5) kondeznz preprečiš tako, da zraku ne pustiš da pride zravem, ker če mu uspe da pride zraven, bo na toplejšem objektu pustil vodo ki jo prenaša s seboj...
še neki osnovnih pravil za pelte:
- pelt mora bit (za učinkovito hlajenje) dvakrat močnješi od grelca
(recimo, imaš cpu ki oddaja 50W, torej mora bit pelt vsaj 100W)
- pelt prečrpava toploto, kar pomeni da vroča stran ne bo oddajala samo 100W, ampak tudi 50W od cpu-ja -> se pravi morš na peltu hladit 150W)
molex je to ja (rdeč,črn,črn,rmen)
2)
pelt je v bistvu pumpa (v trdenem stanju) ki prečrpava toplotno energijo. ima toplo in hladno stran. "znotraj" pelta so zaporedno povezani "elementi", ki so sestavljeni iz dveh različnih kovin, zaradi drugače molekularne kovin zgradbe imajo ti elementi prostih nekaj elektronov (mislm da so elektroni ), ki, ko skozi elemente spustiš tok, začnejo skakati, ter posledično odnašati toplotno energijo iz hladne strani na toplo.
pelti imajo definarane naslednje parametre:
- delovno napetost
- porabo toka
- max temperaturno razliko med toplo in hladno stranjo (deltaT, ponavadi okol 60C, to pomeni, da če boš pelt 100% hladil in bo vroča stran na 30C, bo hladna stran na -30C, v idealnih pogojih seveda)
- še kej?
3) porabe energije je seveda odvisna od modela pelt-a, tja do 220W mislm da so...
4) + lahko dosežeš nižje temperature
- poraba toka
- cena
- kondenz
5) kondeznz preprečiš tako, da zraku ne pustiš da pride zravem, ker če mu uspe da pride zraven, bo na toplejšem objektu pustil vodo ki jo prenaša s seboj...
še neki osnovnih pravil za pelte:
- pelt mora bit (za učinkovito hlajenje) dvakrat močnješi od grelca
(recimo, imaš cpu ki oddaja 50W, torej mora bit pelt vsaj 100W)
- pelt prečrpava toploto, kar pomeni da vroča stran ne bo oddajala samo 100W, ampak tudi 50W od cpu-ja -> se pravi morš na peltu hladit 150W)
molex je to ja (rdeč,črn,črn,rmen)
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Vesoljc ()
morphling1 ::
Najprej da odgovorim Cobri:
1. pri nas Conrad samo je drag, zato za kakimi močnejšimi modeli raje pobrskaj v tujini.
2. TEC (thermo electric cooler) ali po domače Peltier. TEC deluje zaradi Peltierjevega efekta, ki je bil odkrit 1834. Ta efekt se zgodi ko električni tok teče skozi dva različna prevodnika. Odvisno od smeri toka bodo prevodniki ali absorbirali toploto ali pa jo oddajali. Zadeva je v bistvu toplotna črpalka in količina prečrpane toplote je direktno povezana z električnim tokom. Efekt je najbolj učinkovit, če je termopar narejen iz dveh čimbolj prevodno različnih materialov (polprevodnikov). Peltierji se na žalost ne dajo navijat, torej so sposobni prečrpati točno specificirano količino energije ob neki temperaturni razliki (običajno okoli 60°C) vendar pa je ta razlika podobno kot dobavna višina pri vodnih črpalkah določena takrat, ko na vroči strani ni bremena. Ta delta T ki se ustvarja med vročo in mrzlo stranjo pada linerano z obremenitvijo in je enaka 0°C ko je toplotna obremenitev enaka maksimalni moči peltierja. Prav zaradi tega je dobro za kak konkreten efekt hlajenja potrebno imeti pelier vsaj 50% močnejši kot je oddana toplota vira, ki ga hočemo hladiti. In to je tudi glavni razlog da Peltier nikoli ne sme biti šibkejši od toplotnega vira, ki ga hladimo saj se nam v tem primeru začne hlajenje slabšati in smo na boljšem če peltierja sploh nimamo.
3. Poraba energije je pač odvisna v kašnem režimu bo peltier deloval. Če deluje v najoptimalnejših razmerah porabi pač toliko za kolikor je narejen. Je pa krivulja delovanja v obliki parabole in če si misliš da je optimum na njenem vrhu, kjer je porabljena energija enaka prečrpani toploti. Vseeno pa je bolje da peltier deluje na kakih 85% priporočene napetosti in toka saj bo prečrpana toplota skoraj enaka optimalni. Če pa pretiravamo naprej od optimalnih vrednosti napetosti in toka, pa nam začne prečrpana toplota našega peltierja zopet padati.
4. Dobre lasnosti enostavna uporaba, ni gibljivih delov, pravilno zmnontirana zadeva deluje zelo dolgo in zanesljivo, možna zelo natančna kontrola prečrpane toplote in s tem temperatur.
Slabe lasnosti: neučinkovitost (velika poraba energije) -> hladilna moč je enaka porabljeni energiji, se pravi ni uporabna za hlajenje velikih bremen. (Odvajati moramo toploto bremena + porabljeno električno energijo peltierja). Kondenz, ampak to ne štejem kot slabo stran, pač povsod kjer bomo hladili pod temperaturo ambienta moramo poskrbeti za učinkovito izolacijo.
5. O tem je bilo že ogromno govora. Če hladiš pod temperaturo ambienta se ti začne pojavljati kondenz. Edina učinkovita rešitev je pač preprečiti zraku okolice da pride v kontakt z mrzlim delom. Se pravi izolacija, tesnenje na kakršen koli način. Večja kot je temperaturna razlika večji bodo toplotni tokovi in bolj učinkovita mora biti izolacija, da prepreči temperaturne razlike na zunanjem delu izolacije in okolice.
@tiborrr, s takim peltom ne boš dosegel a ma nič res nič. Zdaj se moraš odločiti kaj sploh hočeš. Water chiller s pelti je več ali manj popolnoma neučinkovit. Če hočeš ti zadevo na hitro ob določenih predpostavkah izračunam, ampak ti že zdaj povem da bi bila poraba energije ogromna, oddana toplota pa še toliko večja. Tole kar maš ti je bolj za igračkanje. So pa pelti zelo pripravni ob učinkovitem vodnem hlajenju seveda za hlajenje toplotno manj obremenilnih čipov kot so recimo kaki čipseti ali pa grafične. Čeprav nova generacija grafičnih kartic za konkretno hlajenje zahteva že kar močne pelte in najbolje kar ločene tokokroge od procesorskega bloka če je le ta hlajen le vodno.
Tako in tako pa nima smisla hladiti če hočeš imeti samo nižje temperature ob nenavitih mašinah in čipih. Če so pa zadeve navite pa tako in tako oddajo več toplote in ker smo že na mejah zmogljivosti za presego teh potrebujemo malo večje temperaturne skoke. Načinov kako jih doseči je pa veliko in noben ni poceni :)
1. pri nas Conrad samo je drag, zato za kakimi močnejšimi modeli raje pobrskaj v tujini.
2. TEC (thermo electric cooler) ali po domače Peltier. TEC deluje zaradi Peltierjevega efekta, ki je bil odkrit 1834. Ta efekt se zgodi ko električni tok teče skozi dva različna prevodnika. Odvisno od smeri toka bodo prevodniki ali absorbirali toploto ali pa jo oddajali. Zadeva je v bistvu toplotna črpalka in količina prečrpane toplote je direktno povezana z električnim tokom. Efekt je najbolj učinkovit, če je termopar narejen iz dveh čimbolj prevodno različnih materialov (polprevodnikov). Peltierji se na žalost ne dajo navijat, torej so sposobni prečrpati točno specificirano količino energije ob neki temperaturni razliki (običajno okoli 60°C) vendar pa je ta razlika podobno kot dobavna višina pri vodnih črpalkah določena takrat, ko na vroči strani ni bremena. Ta delta T ki se ustvarja med vročo in mrzlo stranjo pada linerano z obremenitvijo in je enaka 0°C ko je toplotna obremenitev enaka maksimalni moči peltierja. Prav zaradi tega je dobro za kak konkreten efekt hlajenja potrebno imeti pelier vsaj 50% močnejši kot je oddana toplota vira, ki ga hočemo hladiti. In to je tudi glavni razlog da Peltier nikoli ne sme biti šibkejši od toplotnega vira, ki ga hladimo saj se nam v tem primeru začne hlajenje slabšati in smo na boljšem če peltierja sploh nimamo.
3. Poraba energije je pač odvisna v kašnem režimu bo peltier deloval. Če deluje v najoptimalnejših razmerah porabi pač toliko za kolikor je narejen. Je pa krivulja delovanja v obliki parabole in če si misliš da je optimum na njenem vrhu, kjer je porabljena energija enaka prečrpani toploti. Vseeno pa je bolje da peltier deluje na kakih 85% priporočene napetosti in toka saj bo prečrpana toplota skoraj enaka optimalni. Če pa pretiravamo naprej od optimalnih vrednosti napetosti in toka, pa nam začne prečrpana toplota našega peltierja zopet padati.
4. Dobre lasnosti enostavna uporaba, ni gibljivih delov, pravilno zmnontirana zadeva deluje zelo dolgo in zanesljivo, možna zelo natančna kontrola prečrpane toplote in s tem temperatur.
Slabe lasnosti: neučinkovitost (velika poraba energije) -> hladilna moč je enaka porabljeni energiji, se pravi ni uporabna za hlajenje velikih bremen. (Odvajati moramo toploto bremena + porabljeno električno energijo peltierja). Kondenz, ampak to ne štejem kot slabo stran, pač povsod kjer bomo hladili pod temperaturo ambienta moramo poskrbeti za učinkovito izolacijo.
5. O tem je bilo že ogromno govora. Če hladiš pod temperaturo ambienta se ti začne pojavljati kondenz. Edina učinkovita rešitev je pač preprečiti zraku okolice da pride v kontakt z mrzlim delom. Se pravi izolacija, tesnenje na kakršen koli način. Večja kot je temperaturna razlika večji bodo toplotni tokovi in bolj učinkovita mora biti izolacija, da prepreči temperaturne razlike na zunanjem delu izolacije in okolice.
@tiborrr, s takim peltom ne boš dosegel a ma nič res nič. Zdaj se moraš odločiti kaj sploh hočeš. Water chiller s pelti je več ali manj popolnoma neučinkovit. Če hočeš ti zadevo na hitro ob določenih predpostavkah izračunam, ampak ti že zdaj povem da bi bila poraba energije ogromna, oddana toplota pa še toliko večja. Tole kar maš ti je bolj za igračkanje. So pa pelti zelo pripravni ob učinkovitem vodnem hlajenju seveda za hlajenje toplotno manj obremenilnih čipov kot so recimo kaki čipseti ali pa grafične. Čeprav nova generacija grafičnih kartic za konkretno hlajenje zahteva že kar močne pelte in najbolje kar ločene tokokroge od procesorskega bloka če je le ta hlajen le vodno.
Tako in tako pa nima smisla hladiti če hočeš imeti samo nižje temperature ob nenavitih mašinah in čipih. Če so pa zadeve navite pa tako in tako oddajo več toplote in ker smo že na mejah zmogljivosti za presego teh potrebujemo malo večje temperaturne skoke. Načinov kako jih doseči je pa veliko in noben ni poceni :)
http://www2.arnes.si/~mlivak/ Nekaj kar naj bi bila moja domača stran, pa nikoli ne bo :)
morphling1 ::
No vidim da me je Vesolj malo prehitel, ker sem vmed klepetal po msm-u :)
http://www2.arnes.si/~mlivak/ Nekaj kar naj bi bila moja domača stran, pa nikoli ne bo :)
Fury ::
jest mam vodno z jugicom pa eddyjevimi bloki na CPU NB IN GRAFICNI pa mam cist ql temperature :)
45°c full load na cpu ob 30°c case.. s tem da je to abit supervisoka temperatura ker mam kar originalen bios na plosci gor. (nf7-s rev2.0)
mam pa:
tbred-b 1800+ na 2400Mhz na 1.75V
radeon 9500 na 9700 mod na 371/310, kaj vec bi pa rabu volt mod ker mi GPU artefaktira..
skratka.. hladi solidno :) mam pa 1/2" cevi pa maxijet 1200 pumpo
45°c full load na cpu ob 30°c case.. s tem da je to abit supervisoka temperatura ker mam kar originalen bios na plosci gor. (nf7-s rev2.0)
mam pa:
tbred-b 1800+ na 2400Mhz na 1.75V
radeon 9500 na 9700 mod na 371/310, kaj vec bi pa rabu volt mod ker mi GPU artefaktira..
skratka.. hladi solidno :) mam pa 1/2" cevi pa maxijet 1200 pumpo
Vesoljc ::
@morph
ker sem zmagu si mi dolžan pivo???
ker sem zmagu si mi dolžan pivo???
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...
|_CoBrA_| ::
Kaj pa ta izolacija? A je to v obliki paste ali kaj?
Se videl da so cene dokaj zasoljene. Zdaj me pa zanima kam se namesti ta pelt. A se ga direktno na procesor, ali s katerim posrednikom vmes.
Hvala
Se videl da so cene dokaj zasoljene. Zdaj me pa zanima kam se namesti ta pelt. A se ga direktno na procesor, ali s katerim posrednikom vmes.
Hvala
AMD Athlon (BArton core) 2600+@11,5*185, Abit NF7-S, 2x 256MiB Samsung TCCC,
Gigabyte Maya Radeon 9000Pro 275/550@325/640, Maxtor 160GiB SATA,
Nec 3500, LiteOn DVD, Plextor 52/24/52A, all in Chieftec Midi Tower Black
Gigabyte Maya Radeon 9000Pro 275/550@325/640, Maxtor 160GiB SATA,
Nec 3500, LiteOn DVD, Plextor 52/24/52A, all in Chieftec Midi Tower Black
Tic ::
Vesoljc: Ti ne piješ piva.
Cobra: Posrednik je bakrena ploščica imenovana Cold Plate.
Cobra: Posrednik je bakrena ploščica imenovana Cold Plate.
persona civitas ;>
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Tic ()
Vesoljc ::
@tic
yeah right...
@kača
pelt zaradi varnosti potrebuje še t.i. cold plate (bakrena ploščica debela par mm). zakaj? zato, ker če priklopiš pelt in je le-ta ne obremenjen (beri cpu ne dala), mu lahko hitra temperaturna sprememba škoduje (poči?). zato mu daš eno dodatno "breme" - cold plate, ki poskrbi da se plet ne ohladi v eni sekundi amapk v recimo petih :)
izolacijo lahk nardiš v kombinaciji s silikonom in kakšno peno (recimo kakšen debelejši armaflex).
za več info pa go google pa reč: +cpu +peltier +insulation
lahk tud pogledaš članke na oc
yeah right...
@kača
pelt zaradi varnosti potrebuje še t.i. cold plate (bakrena ploščica debela par mm). zakaj? zato, ker če priklopiš pelt in je le-ta ne obremenjen (beri cpu ne dala), mu lahko hitra temperaturna sprememba škoduje (poči?). zato mu daš eno dodatno "breme" - cold plate, ki poskrbi da se plet ne ohladi v eni sekundi amapk v recimo petih :)
izolacijo lahk nardiš v kombinaciji s silikonom in kakšno peno (recimo kakšen debelejši armaflex).
za več info pa go google pa reč: +cpu +peltier +insulation
lahk tud pogledaš članke na oc
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...
morphling1 ::
Tole o mrzli plošči je bil pa malo brc v temo. Cold plate rabimo samo zato da povečamo učinkovitost hlajenja pelta, namreč keramični del pelta je dosti večji od samega jedra procesorja, ki ga hladimo in če daš pelt direkt na proc. bo učinkovito hladil samo tisti majhen delček ki je v kontaktu, ostali del bo izpostavjen zraku in bo samo zmrzoval. Ker pelt doseže hladilno moč po celi površini je ta s tem, ko je v kontaktu samo del velikosti jedra seveda sorazmerno zmanjšana. Tu nam skoči napomoč cold plate, ki nam prevaja toploto iz ene strani kjer je kontakt s procesorjem, na drugo stran kjer je kontakt s peltom. Na ta način je hladilna površina in s tem moč pelta v celoti izkoriščena. Še ena zadeva na katero je treba pazit pri mrzlih ploščah in peltih, pritisna sila. Ta mora biti kar visoka in enakomerna da je pelt čimbolj izkoriščen, optimalna je pritrditev mrzle plošče direktno na vodni blok z vijaki, peltier je pa vmes v sendviču (kontakne površine seveda namazane s termalno pasto). Po testih je bila temperatura procesorja okoli 10°C nižja pri uporabi dobro stisnjenega pelta med blok in mrzlo ploščo, napram kombinaciji, ko so vsi elementi samo zloženi skupaj.
http://www2.arnes.si/~mlivak/ Nekaj kar naj bi bila moja domača stran, pa nikoli ne bo :)
Vesoljc ::
sam sem res nekje zasledu, da pelt lahk crkne/poč, če nima bremena...
mogoče so me pa nategnel :(
mogoče so me pa nategnel :(
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...
morphling1 ::
Crke oz. definitivno ni dobro zanj če vroče strani ne hladiš. Drugo kar ga lahko košta prehitrega konca je pa kondenz v notranjosti če ni izoliran, zaradi tega imajo vsi boljši pelti zatesnjen srednji del.
http://www2.arnes.si/~mlivak/ Nekaj kar naj bi bila moja domača stran, pa nikoli ne bo :)
morphling1 ::
Yep
http://www2.arnes.si/~mlivak/ Nekaj kar naj bi bila moja domača stran, pa nikoli ne bo :)
tiborrr ::
Ti, Morph, itak ne morem zdaj spati (ura je tri zjutraj, sem bil na pogrebu kolega in sosolca, ki se utopil ), pa me nekaj zanima, ti pa potrdi ali ovrzi: Foter (drugace konstrukter) mi je rekel, da bi mogoce bilo boljse, ce bi dno vodnega bloka malo stanjsal. Da baje prevec toplote zadrzi baker in je tako voda premalo odnese. True? Ce je, potem povej, za koliko mm priporocas tanjsanje (imam to moznost + brusenje + final touch)?
Don't test the captain's validity or his vulnerability!
Vesoljc ::
sožalje
jest si to tko predstavljam:
bakrer je vsakem primeru samo upor za toplotno energijo. pač, precej majhen, ampak vseeno. mislm, da mora biti debelina "dna" v veliki meri odvsina/sorazmerna z dizajnom bloka. če maš "center shot" blok, je po vsej logiki boljše, da je čim tanjše, saj voda prevzame največ toplote prav nad jedrom/centrom. če pa imaš en "tokovni" blok (recimo kača, spirala) je pa IMHO boljše, da imaš "debelejše" dno, saj le ta omogoča boljši pretok toplote ne "višje ležeče" stene/kanale bloka. veš kaj mislm?
jest si to tko predstavljam:
bakrer je vsakem primeru samo upor za toplotno energijo. pač, precej majhen, ampak vseeno. mislm, da mora biti debelina "dna" v veliki meri odvsina/sorazmerna z dizajnom bloka. če maš "center shot" blok, je po vsej logiki boljše, da je čim tanjše, saj voda prevzame največ toplote prav nad jedrom/centrom. če pa imaš en "tokovni" blok (recimo kača, spirala) je pa IMHO boljše, da imaš "debelejše" dno, saj le ta omogoča boljši pretok toplote ne "višje ležeče" stene/kanale bloka. veš kaj mislm?
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...
tiborrr ::
Vesoljc: Hvala. Hja, imam Morphovega MK4, ki je center shot dizajna. Zanima me, za koliko bi ga se lahko stanjsal, da ne bi naredil vec skode kot koristi. Hja, danes grem v Conrada in bom tega 27W zamenjal za enega mocnejsega. Tukaj imajo dva, mojemu zepu ustrezna - 41W za 10.5kSIT ali 79W za 13.5kSIT?
Tako mocnega se vedno lahko prikljucim na napajalo?
Tako mocnega se vedno lahko prikljucim na napajalo?
Don't test the captain's validity or his vulnerability!
Tic ::
tibor: jst bi naredu svoj napajalni sistem. Lahk preobremeis napajalc. Sicer ti dajo u redratu garancijo, sam useen
A mi prodas 27W?
A mi prodas 27W?
persona civitas ;>
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Tic ()
tiborrr ::
Njok, zato, ker mi ga bodo vzeli v racun. Zanima me, ce se ga splaca zamenjati ali bo ravno tako dobro sluzil. Ni potrebno, da imam v kisti neke silne sub-zero temperature... Okoli nicle bi bilo vse cisto lepo :P.
S cim pa bi izoliral? Se splaca izolirati s silikonskim kitom? Ce se, kje naj izoliram? Svetujte, prosim...
Pa se - je res, da je treba nogice procesorja namazati s antikondenzacijsko pasto?
S cim pa bi izoliral? Se splaca izolirati s silikonskim kitom? Ce se, kje naj izoliram? Svetujte, prosim...
Pa se - je res, da je treba nogice procesorja namazati s antikondenzacijsko pasto?
Don't test the captain's validity or his vulnerability!
tiborrr ::
Prosim znalce (Morph, prosim) za odgovor...
Don't test the captain's validity or his vulnerability!
TESKAn ::
Izoliraj okrog procesorja. Jaz bi svetoval da v socket med pine nabašeš pocen silikonsko termalno pasto (ne prevaja toka), pa to uredu, da je zadeva lepo zadihtana, okrog procesorja in na zadnjo stran plate pa dej kako penasto gumo (ala armaflex) pa glej, da bo lepo zadihtano...sicer ni velike krize, če dobiš noter kondenz (zadeva samo ne bo delala - govorim iz izkušenj), ma vseeno ni ravno užitek na pol leta sušit procesor...
P.S.: vse delaš na lastno odgovornost!
P.S.: vse delaš na lastno odgovornost!
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | s pelitierjem pod 0°COddelek: Hlajenje in modifikacije | 1567 (1300) | DominusSLO |
» | peltier elementOddelek: Hlajenje in modifikacije | 2458 (2074) | Eru |
» | vodno hlajenje (strani: 1 2 )Oddelek: Hlajenje in modifikacije | 6691 (5428) | LordWorm |
» | Peltier!!!Oddelek: Navijanje | 1456 (1237) | metro |
» | Baker vs srebroOddelek: Hlajenje in modifikacije | 2132 (1782) | tec |