» »

"Talenti" na slovenskih cestah

"Talenti" na slovenskih cestah

Temo vidijo: vsi
««
327 / 327
»
»»

GupeM ::

Ah, daj... To je brezveze. V skoraj 20 letih odkar vozim, sem pihal 2x. Vmes je bilo več let. Če bi bil pijanec in bi obakrat napihal, me ne bi označili za povratnika, čeprav bi v resnici to bil.

Legon ::

Predvsem pa kater interlock sistem po zanesljivosti ustreza etilometeru in kdo bo sprejel nase odgovornost in strošek za vgradnjo in homologacijo? Tipičen primer uporabe mitraljeza za reševanje težav z komarji.

Obstoječ sistem je bil pravno formalno čisto ok in mu je do dejanske učinkovitosti manjkala predvsem frekvenca uporabe.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Legon ()

fikus_ ::

"Obstoječ sistem je bil pravno formalno čisto ok in mu je do dejanske učinkovitosti manjkala predvsem frekvenca uporabe."

V naslednjih dneh bo bolj "prava" frekvenca uporabe, po 11.11. se pa konča. :D
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

energetik ::

predi je izjavil:

To spremembo Zakona, bi lahko izkoristili za obvezno vgradnjo ignition interlock sistemov. Dobro, naj vsakega pošljejo na natančen test ob sumu po hitrem testu. Ampak če v nekem obdobju dvakrat padeš na natančnem testu, te označijo za povratnika. Ti dobijo na vozniško zaznamek "vozi samo vozila z interlockom". Če te dobijo, da voziš drugačno vozilo, odvzem. Če te dobijo, da voziš pravo vozilo, ampak napihaš in spet padeš na natančnem testu, kar pomeni, da si poskušal zaobiti sistem, bi to moralo šteti za kaznivo dejanje, ne več za prekršek. Po nekem daljšem obdobju, ko si čist, pa se lahko zaznamek izbriše. Potem pa bomo videli, kdo se bo še za*ebaval z alkoholom za volanom. Vgradnjo sistema seveda krije povratnik.
Kaj boš z ignition lock, najbolje da alkoholika avto kar zaklene notr, da počaka na policijo, ti pa odredijo potem prešo, odvisno od socialnih točk. ;((
vires in numeris

predi ::

Ti sistemi se drugače uporabljajo povsod po EU. Ni to nekaj novega, da praksa ne bi obstajala.

Legon ::

predi je izjavil:

Ti sistemi se drugače uporabljajo povsod po EU. Ni to nekaj novega, da praksa ne bi obstajala.


Dajmo konkretne vire, da bomo vedeli o čem govorimo. Kje točno imajo to urejeno kot predlagaš? Ker iz zgornjega stvka, bi lahko človek zmotno potegnil zaključek, da je to nekaj v široki uporabi po večini EU držav, pa vsi vemo, da to ni res.

predi ::

Lahko kar na Ignition interlock device @ Wikipedia pogledaš. So naštete EU države spodaj in kakšne izkušnje imajo do sedaj s tem. Najbolj sveže se mi zdi recimo za Italijo:
In 2024, Italy implemented mandatory ignition interlock devices (alcolock) as part of its revised Codice della Strada. This regulation requires individuals with prior convictions for driving under the influence to install the device in their vehicles. The measure aligns with EU safety goals and ensures that repeat offenders cannot operate their vehicles while impaired. The costs of installation and maintenance are borne by the offenders themselves, emphasizing accountability. Additionally, there is growing attention to extending the requirement to new vehicles to enhance road safety, aligning with broader European directives, though specific mandates for all new cars are still under discussion.

Legon ::

Hvala za potrditev, da je izjava "Ti sistemi se drugače uporabljajo povsod po EU.", v kontekstu te debate, povesem izmišljena. Mogoče boš imel več sreče zvečer v lokalni gostilni. V praksi imamo par bolj ali manj uspešnih pilotnih projektov in mogoče dva praktična primera izmed vseh EU držav, kjer je to implementirano kot dejanski primer sankcioniraja, pa še to v zelo omejenem obsegu.

Kar pa je še bolj bizarno, pa je da to v ničemer ne rešuje pravne praznine, ki jo je s svojo odločitvijo ustvarilo ustavno sodišče, saj ne rešuje osnovnega problema preverjanja alkoholiziranosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Legon ()

predi ::

Kako je izmišljena? Če pa imaš naštetih N držav, kjer se zadeva uporablja. Nikjer namreč nisem napisal, da se uporablja za izvajanje kaznovalne politike, kakor si sam predpostavil.

Legon ::

Začni s SSKJ:

povsód prisl. (??) 1. izraža, da se dejanje dogaja na vseh mestih, po vseh krajih.

Tudi če gremo korak nižje in privzamemo, da seveda tega nisi mislil dobesedno in si mislil vsaj večino (večína -e ž (í) večji del kake skupnosti, celote)

In če tudi bi se delal da sem vsaj tako nepismen kot ti in bi vzel kar vse države naštete na linku bi še vedno dobil precej manj kot pol EU. Torej ja izjava je neumna in neresnična.

Da o tem, da izmed naštetih primerov večina nima polnoma nič z dejanskim ukrepom namestitve naprave kot oblike sankcioniranja kršitelj sploh ne zančnemo. Ali pa da bi recimo kritično ugotovili, da so določene države celo opustile uporabo zaradi pravnih in tehničnih zapletov... To da se sedaj slaboumno sprenevedaš, da nima nič s kaznovalno politiko, pa je samo pomilovanja vredno glede na tvoj post malo prej (https://slo-tech.com/forum/t712331/p863...

Kot že rečeno, vso srečo v gostilni. Tja proti četrti zjutraj ti bo mogoče kdo nasedel takim pravljicam.

predi ::

Daj se prosim skoncentriraj na bistvo, ne na sintakso zapisanega. Ti si problematiziral zanesljivost in problem odgovornosti, stroška vgradnje in holmologacije teh naprav. Očitno ni to nek hud problem, če ima s tem izkušnje vsaj 10 EU držav?

Legon ::

Ja, dokler govorimo o pilotnih projektih (pa še tam to ni res) in prostovoljnih vključitvah. Ko začnemo pa govorti o sankcijah, še posebej v luči nedavne sodbe ustavnega sodišča (o čemer je debata, če nisi dojel) potem je slika precej drugačna in ugtoviš, da lahko na prste ene roke precej nesposobnega mizarja prešteješ kje je to implementirano v praksi, pa še tam ko pogledaš vidiš da so bizarno nizke številke.

Kakorkoli se sprenevedaš, to ni sistem ki bi bil široko implementiran v EU in je odprtih ogromno tehničnih in pravnih vprašanj. Predvsem pa niti pod razno ne rešuje problema o katerem je govora, saj se ukvarja s sankciniranjem in ne z nadzorom, ki je srž te odločitve US.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Legon ()

LeQuack ::

Zakaj je več mrtvih na cestah?
"Zakaj je letošnja statistika tako črna? Sta hitrost in alkohol še vedno glavna krivca prometnih nesreč? Bi morali poostriti nadzor na cestah ali spremeniti zakonodajo? Policija ugotavlja, da je med alkoholiziranimi vozniki veliko povratnikov."
https://www.24ur.com/novice/dejstva/kaj...
Quack !

mirator ::

Težko je kar tako reči. Vseeno se mi zdi, da je kriva naša ideološka razcepljenost, kjer je najbolj pomembno kateri politični opciji pripadaš in je v prvi vrsti boj za prevlado na oblasti. In ker eni in drugi težko vidijo napolnjen kozarec, je alkoholiziranost na cesti drugotnega pomena.
Kar pa se tiče ugotovitve US, sem pa tudi presenečen. Sicer razlaga pije vodo, kot jo je pila pri merilnikih hitrosti, vendar bi se dal obstoječi sistem preverjanja alkoholiziranosti z alkotesti tudi pravno, brez kakšnih dodatnih stroškov, preprosto urediti.
Policaj bi moral preizkušanca ustno podučiti, da ima ob pozitivnem testu, pravico do natančnega preizkusa. Saj v večini vsak ve, koliko je spil in dvomim, da bi se kar povprek vsi odločali za natačni preizkus. Tudi do sedaj, kolikor vem, ni bilo kakšnih pretiranih pritožb.

delavec44 ::

LeQuack je izjavil:

Zakaj je več mrtvih na cestah?
"Zakaj je letošnja statistika tako črna? Sta hitrost in alkohol še vedno glavna krivca prometnih nesreč? Bi morali poostriti nadzor na cestah ali spremeniti zakonodajo? Policija ugotavlja, da je med alkoholiziranimi vozniki veliko povratnikov."
https://www.24ur.com/novice/dejstva/kaj...


Poostriti nadzor. Tudi nad treznimi, ki delajo bedarije na cesti.

Legon ::

mirator je izjavil:

Težko je kar tako reči. Vseeno se mi zdi, da je kriva naša ideološka razcepljenost, kjer je najbolj pomembno kateri politični opciji pripadaš in je v prvi vrsti boj za prevlado na oblasti. In ker eni in drugi težko vidijo napolnjen kozarec, je alkoholiziranost na cesti drugotnega pomena.
Kar pa se tiče ugotovitve US, sem pa tudi presenečen. Sicer razlaga pije vodo, kot jo je pila pri merilnikih hitrosti, vendar bi se dal obstoječi sistem preverjanja alkoholiziranosti z alkotesti tudi pravno, brez kakšnih dodatnih stroškov, preprosto urediti.
Policaj bi moral preizkušanca ustno podučiti, da ima ob pozitivnem testu, pravico do natančnega preizkusa. Saj v večini vsak ve, koliko je spil in dvomim, da bi se kar povprek vsi odločali za natačni preizkus. Tudi do sedaj, kolikor vem, ni bilo kakšnih pretiranih pritožb.

Tezava je sirsa, kot je izpostavil ze fikus. Ne gre samo za seznanitev ampak tudi za vprasanje, ce je nekdo ki je vinjen in se ga kaznuje ravno zato, ker alkohol vpliva na njegovo ravnanje, sposoben takega odlocanja. Sicer paradoksalno, ampak posameznik, ki je trezen bi zagotovo v enakih okoliscinah zahteval dodatno testiranje.

Se pa strinjam, da ce to ne bo dovolj, ne bo najt ucinkovito resitev. Velika verjetnost je da to pomeni dq za vsakega, ki nqpiha obvezno sledi se dodaten pregled. Ampak v oraksi to pomeni, da bodo lahko obravnaval max eno pijano osebo na uro.

Podobno kot pri merilnikih hitrosti je tudi tukaj dodaten izziv dejstvo, da ni samo vprasanje ali je voznik pijan ampak tudi to kolikonje dejansko spil, ker to neposredno vpliva na sankcijo. In cetudi posameznik ve koliko je sp8l, ne more natancno presodit koliko tocno alkohola ima v krvi, kar ob napaki merilnika pusca tveganje, da je sprejel hujso kazen kot bi po crki zakona smela biti izrecena.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Legon ()

GupeM ::

Nič hudega. Če je napihal xx in se s tem strinja, naj pač plača. Kolikor mu bojo rekli. Lahko tudi v arest z njim. Že ve, zakaj se strinja.

Če je napihal xx in se s tem ne strinja, naj gre na dodatne preiskave. Že ve, zakaj se s tem ne strinja. Če dodatne preiskave potrdijo tisto, kar je napihal, ali celo ugotovijo, da so vrednosti višje, plača vse stroške + kazen, kakršno mu bojo pač rekli. Lahko tudi v narest z njim.

Če se pa izkaže, da dodatne preiskave pokažejo 0.0, pa se mi zdi pošteno, da se takšnemu človeku izplača kompenzacija za zapravljen čas.

Če se pa izkaže, da ni 0.0, vrednost je pa nižja kot je pokazal alkotest, se pa kazen pač prilagodi dejanski vrednosti. Nikakor pa se ne izplača nobene kompenzacije.

Nenazadnje lahko, podobno kot pri merilniki hitrosti, tudi tukaj takšen izziv rešimo s toleranco. Pihneš recimo 0.30, upošteva se 0.02 odbitka. Lahko pa procentualno, kot pri hitrostih višjih od 100 km/h.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GupeM ()

mirator ::

Ne gre za to, da pokaže 0,0 (razen pri poklicnih voznikih). Gre za to, da se lahko na alkotestu prikaže rezultat nad dovoljeno mejo, voznik pa ve, da ni vsaj vede, spil ali nič ali bistveno manj alkohola, kot je test prikazal. V bistvu bi morali alkotesti imeti nek cerifikat (saj verjetno ga imajo), ki bi upošteval toleranco.

Utk ::

Če dodatne preiskave potrdijo tisto, kar je napihal, ali celo ugotovijo, da so vrednosti višje, plača vse stroške + kazen, kakršno mu bojo pač rekli.

Sej glih to je sporno. Če ti zahtevaš meritev, ki je dejansko veljavna, to v nobenem primeru ni noben dodaten strošek, ki ga bi ti moral plačat. To meritev so dolžni izvest oni, tvoj strošek je pa v kazni. Če jo dobiš. In tudi meritev morajo izvest tako, da ti ne vzame pretiranega časa.

Če tega ne zmorejo, potem pač naj ne merijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

GupeM ::

Ne. Meritev z alkotestom mora biti (bi morala biti) veljavna, če se z njo strinjaš. Če se z njo ne strinjaš, so vse dodatne meritve tvoj strošek, če se izkaže, da si se motil. Če si imel prav, ti stroška seveda ne smejo naprtiti.

Enako je pri vinjetah. Če te dobijo brez, dobiš kazen + strošek vinjete.

Če te pošljejo na izredni tehnični pregled, verjetno tudi sam plačaš tehnični pregled. Če se na tehničnem pregledu izkaže, da je avto tehnično izpraven, verjetno lahko nazaj zahtevaš ceno tehničnega pregleda. Ali se motim?

MrStein ::

Torej ne veš?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

GupeM ::

Za vinjeto vem, za tehničnega ne. Bi mi bilo pa smiselno in logično.

Edit: zdaj vem. Sem preveril v zakonu o motornih vozilih. 76. člen v četrtem odstavki pravi takole:
(4) Stroške izrednega tehničnega pregleda plača voznik, če vozilo ni tehnično brezhibno.


Hvala za sodelovanje in za tvoj neizmernen prispevek.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GupeM ()

MrStein ::

GupeM je izjavil:

Nič hudega. Če je napihal xx in se s tem strinja, naj pač plača. Kolikor mu bojo rekli. Lahko tudi v arest z njim. Že ve, zakaj se strinja.


Ne, ne ve.


Če je napihal xx in se s tem ne strinja, naj gre na dodatne preiskave. Že ve, zakaj se s tem ne strinja.

Ne, ne ve.

Evo, tvoj načrt padel kar dvakrat.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

GupeM ::

Ja, ve. Če ne ve, potem naj se ne strinja. Če niti tega ne ve, je očitno preveč pijan, zadet ali neumen za upravljanje tako nevarnega stroja, kot je osebni avto, motor, kamion,...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GupeM ()

cvalsr ::

Kot ponavadi - kompliciranje in pametovanje ki se konča z žalitvami in merjenjem dolžin.
Enostavno spremeniti v zakonu:
Dovoljeno je 0,4 namesto 0,5 oziroma 0,2 namesto 0,24, kaznuje pa se tako kot zdaj 0,5+ oziroma 0,24+.
Ta 20% razlika popolnoma pokrije nenatančnost 'frulice' - ki mora navsezadnje biti atestirana in redno testirana.
Kdor komplicira - odvzem krvi tako kot zdaj, na katerem pa za kaznovanje veljajo ostrejše = spodnje meje!
Pa seveda stopnjevanje kazni povratnikom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: cvalsr ()

Utk ::

Meritev z alkotestom mora biti (bi morala biti) veljavna, če se z njo strinjaš. Če se z njo ne strinjaš, so vse dodatne meritve tvoj strošek, če se izkaže, da si se motil.

Meritev po kateri se kaznuje mora bit "brezplačna" (itak plačaš kazen, če napihaš) in pika.
Kaj če bi dobil po pošti pismo, tukaj furs, sumimo da ste lani plačali 50 evrov premalo dohodnine, če se strinjate, plačajte 50, če ne, bomo poslali ekipo inšpektorjev, kar bo stalo vsaj 1000 evrov, če se izkaže da ste dolžni vsaj en evro. Vsak normaln bi nakazal 50, da se jih znebi. Vseeno pa tako dela samo mafija, ne pa normalna država.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

bm1973 ::

Dejstvo je, da je država zajebala s temi alkotesti.

Praktično bi vsak, ki je plačal kazen za vinjenost, lahko zahteval povračilo kazni, ker država ne zmore za njegov test pokazati, da je uporabljala certificiran test.

Dajte že nehati zagovarjati šalabajzerje na policiji in vladi...

mirator ::

Utk je izjavil:

Meritev po kateri se kaznuje mora bit "brezplačna" (itak plačaš kazen, če napihaš) in pika.
.....
Trolaš. Saj so že komentirali. Test z alkotestom je v vsakem primeru brezplačen, dodaten pregled pa če je rezultat pozitiven, plačaš ti, če je negativen pa (se čimprej pobereš ali pa tožiš za povrnitev (ne)dokazljivih stroškov).

Utk ::

Trolaš ti ali si pa res neumen. Zakaj dodaten pregled, če je frulica dovolj? Zakaj bi plačeval, če frulica ni dovolj?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

delavec44 ::

Legon je izjavil:

mirator je izjavil:

Težko je kar tako reči. Vseeno se mi zdi, da je kriva naša ideološka razcepljenost, kjer je najbolj pomembno kateri politični opciji pripadaš in je v prvi vrsti boj za prevlado na oblasti. In ker eni in drugi težko vidijo napolnjen kozarec, je alkoholiziranost na cesti drugotnega pomena.
Kar pa se tiče ugotovitve US, sem pa tudi presenečen. Sicer razlaga pije vodo, kot jo je pila pri merilnikih hitrosti, vendar bi se dal obstoječi sistem preverjanja alkoholiziranosti z alkotesti tudi pravno, brez kakšnih dodatnih stroškov, preprosto urediti.
Policaj bi moral preizkušanca ustno podučiti, da ima ob pozitivnem testu, pravico do natančnega preizkusa. Saj v večini vsak ve, koliko je spil in dvomim, da bi se kar povprek vsi odločali za natačni preizkus. Tudi do sedaj, kolikor vem, ni bilo kakšnih pretiranih pritožb.

Tezava je sirsa, kot je izpostavil ze fikus. Ne gre samo za seznanitev ampak tudi za vprasanje, ce je nekdo ki je vinjen in se ga kaznuje ravno zato, ker alkohol vpliva na njegovo ravnanje, sposoben takega odlocanja. Sicer paradoksalno, ampak posameznik, ki je trezen bi zagotovo v enakih okoliscinah zahteval dodatno testiranje.

Se pa strinjam, da ce to ne bo dovolj, ne bo najt ucinkovito resitev. Velika verjetnost je da to pomeni dq za vsakega, ki nqpiha obvezno sledi se dodaten pregled. Ampak v oraksi to pomeni, da bodo lahko obravnaval max eno pijano osebo na uro.

Podobno kot pri merilnikih hitrosti je tudi tukaj dodaten izziv dejstvo, da ni samo vprasanje ali je voznik pijan ampak tudi to kolikonje dejansko spil, ker to neposredno vpliva na sankcijo. In cetudi posameznik ve koliko je sp8l, ne more natancno presodit koliko tocno alkohola ima v krvi, kar ob napaki merilnika pusca tveganje, da je sprejel hujso kazen kot bi po crki zakona smela biti izrecena.


Pa ne bi lahko, kot pri radarjih, odšteli maksimalno možno napako merilnika in vzeli znižano vrednost kot dokončno? S tem, da oseba še vedno lahko zahteva dodatni pregled, če se ne strinja z meritvijo.

bm1973 ::

Če nekaj meriš z ne-atestiranim inštrumentom, kako veš da rezultat ni prilagojen naročniku, v tem primeru policiji?!?!??!

LeQuack ::

In koliko je res takih, ki so napihali, ampak so bili dejansko trezni, pa so še vedno podpisali da so napihali in se strinjajo? Najbrž blizu 0.
Quack !

bm1973 ::

Nisi razumel osnovnega problema...

Uporabljeni alkotesti niso pravilni...

https://www.facebook.com/reel/223840596...

Kot razloženo tukaj...

In ja, večina, ki so napihali, so bili najbrž pijani, sploh na Dolnjeskem in Štajerskem...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bm1973 ()

GupeM ::

Utk je izjavil:

Trolaš ti ali si pa res neumen. Zakaj dodaten pregled, če je frulica dovolj? Zakaj bi plačeval, če frulica ni dovolj?

Frulica je dovolj, če priznaš. Če ne priznaš oz misliš, da frulica ni dovolj, plačaj dodaten test, kateri je dovolj oz. mu zaupaš.

Če se izkaže, da frulica res laže, ti seveda ni potrebno plačati.

Glej, policaj tudi ne more vedeti, ali ti zavore dovolj primejo ali ne. Lahko pa glede na stanje zavor oceni, da zadeva ne deluje. Zato te pošlje na izredni tehnični pregled. Če tam padeš, plačaš. Če se izkaže, da je vse OK, ne plačaš. Simple.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GupeM ()

Utk ::

Nikjer ne piše da to pa ne bi padlo na ustavnem sodišču. Dejansko imaš ti lahko vmes avto, ki bi na tehničnem padel, pa to ni prekršek sam po sebi. Če ti crkne žarnica, je to prekršek? Takoj kazen 500 evrov, plus strošek tehničnega? Ali pa magari zavore, kako ti veš, da ti ena stran zagrabi bistveno bolj kot druga, če ne voziš kot manijak.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

GupeM ::

Utk je izjavil:


Meritev po kateri se kaznuje mora bit "brezplačna" (itak plačaš kazen, če napihaš) in pika.
Kaj če bi dobil po pošti pismo, tukaj furs, sumimo da ste lani plačali 50 evrov premalo dohodnine, če se strinjate, plačajte 50, če ne, bomo poslali ekipo inšpektorjev, kar bo stalo vsaj 1000 evrov, če se izkaže da ste dolžni vsaj en evro. Vsak normaln bi nakazal 50, da se jih znebi. Vseeno pa tako dela samo mafija, ne pa normalna država.

Kje si zdaj našel FURS? Ti malo trolaš. Saj policaj ti ne reče: "Napihal si, plačaj." pove ti, koliko si napihal in kakšna je kazen

Če mi FURS pošlje dopis, da sem plačal 50 eur premalo, ker nisem prijavil dohodka X, ki so ga odkrili, bom seveda vedel, ali ta dohodek X res obstaja, ali ne. Ali pa so se oni zmotili.

Tako kot mi policaj pove, da sem pihnil X. Če bom spil eno pivo in bom napihal 1.5, bom Seveda zahteval dodaten pregled. Če bom spil 10 piv in bom pihnil 0.25, pa normalno da ne bom zahteval dodatnega pregleda. Verjetno ga bojo oni.

Če se, kot sem omenil že nekaj postov nazaj, upošteva še neka toleranca pri pihanju v frulico, ne vidim problema, zakaj se z meritvijo ne bi strinjal. Razen, če je očitno napačna (in v tvojo škodo).

Utk je izjavil:

Nikjer ne piše da to pa ne bi padlo na ustavnem sodišču. Dejansko imaš ti lahko vmes avto, ki bi na tehničnem padel, pa to ni prekršek sam po sebi. Če ti crkne žarnica, je to prekršek? Takoj kazen 500 evrov, plus strošek tehničnega? Ali pa magari zavore, kako ti veš, da ti ena stran zagrabi bistveno bolj kot druga, če ne voziš kot manijak.

Kaj? Si na drogah? Če ti crkne žarnica, ne dobiš izrednega tehničnega pregleda. Lahko policaj ugotovi tehnično neizpravnost na licu mesta, ti napiše kazen in zahteva, da zamenjaš žarnico preden se odpelješ naprej.

Če se s tem ne strinjaš, ti lahko zaseže avto. Plačal boš najmanj izredni tehnični pregled, verjetno pa še ležarino in odvoz avtomobila.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GupeM ()

Utk ::

Lahko ti policaj odredi zarad česa drugega, ti pa padeš zarad žarnice. Padeš, ampak ne plačaš kazni, najbrž ne bi niti tehničnega.
Kakorkoli, prekršek morajo ugotovit na ziher in racionalen način. Če frulica ni ziher in ni racionalno se vozit 50 km do etilometra, potem je to problem. Ne glede kdo plača merjenje.

Če mi FURS pošlje dopis, da sem plačal 50 eur premalo, ker nisem prijavil dohodka X, ki so ga odkrili, bom seveda vedel, ali ta dohodek X res obstaja, ali ne.

Za vsak dohodek ni tako enostavno določit ali spada v dohodnino ali ne. Oni lahko rečejo da je, ti se pa ne strinjaš, ampak ker se ti ne da ukvarjat s tem in se bojiš dodatnega stroška, pač daš 50 evrov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Legon ::

GupeM je izjavil:

Nič hudega. Če je napihal xx in se s tem strinja, naj pač plača. Kolikor mu bojo rekli. Lahko tudi v arest z njim. Že ve, zakaj se strinja.


In tocno to je ustavno sodisce reklo, da je nesprejemljivo in krsi ustavne pravice pravico posameznika.

Legon ::

delavec44 je izjavil:

Legon je izjavil:

mirator je izjavil:

Težko je kar tako reči. Vseeno se mi zdi, da je kriva naša ideološka razcepljenost, kjer je najbolj pomembno kateri politični opciji pripadaš in je v prvi vrsti boj za prevlado na oblasti. In ker eni in drugi težko vidijo napolnjen kozarec, je alkoholiziranost na cesti drugotnega pomena.
Kar pa se tiče ugotovitve US, sem pa tudi presenečen. Sicer razlaga pije vodo, kot jo je pila pri merilnikih hitrosti, vendar bi se dal obstoječi sistem preverjanja alkoholiziranosti z alkotesti tudi pravno, brez kakšnih dodatnih stroškov, preprosto urediti.
Policaj bi moral preizkušanca ustno podučiti, da ima ob pozitivnem testu, pravico do natančnega preizkusa. Saj v večini vsak ve, koliko je spil in dvomim, da bi se kar povprek vsi odločali za natačni preizkus. Tudi do sedaj, kolikor vem, ni bilo kakšnih pretiranih pritožb.

Tezava je sirsa, kot je izpostavil ze fikus. Ne gre samo za seznanitev ampak tudi za vprasanje, ce je nekdo ki je vinjen in se ga kaznuje ravno zato, ker alkohol vpliva na njegovo ravnanje, sposoben takega odlocanja. Sicer paradoksalno, ampak posameznik, ki je trezen bi zagotovo v enakih okoliscinah zahteval dodatno testiranje.

Se pa strinjam, da ce to ne bo dovolj, ne bo najt ucinkovito resitev. Velika verjetnost je da to pomeni dq za vsakega, ki nqpiha obvezno sledi se dodaten pregled. Ampak v oraksi to pomeni, da bodo lahko obravnaval max eno pijano osebo na uro.

Podobno kot pri merilnikih hitrosti je tudi tukaj dodaten izziv dejstvo, da ni samo vprasanje ali je voznik pijan ampak tudi to kolikonje dejansko spil, ker to neposredno vpliva na sankcijo. In cetudi posameznik ve koliko je sp8l, ne more natancno presodit koliko tocno alkohola ima v krvi, kar ob napaki merilnika pusca tveganje, da je sprejel hujso kazen kot bi po crki zakona smela biti izrecena.


Pa ne bi lahko, kot pri radarjih, odšteli maksimalno možno napako merilnika in vzeli znižano vrednost kot dokončno? S tem, da oseba še vedno lahko zahteva dodatni pregled, če se ne strinja z meritvijo.

To bi slo pod pogojem, da so na voljo ustrezno atestirani merilci, ki dajejo zanesljive rezultate s preverljivo napako, ki jo je mogoce izmeriti. Vprasanje pa je ali taki merilci obstajajo in kako vel8k je razpon napak. Problem je ce obstaja moznost vecjega obstopanja (v sicer izjemno redkih ekstremnih okoliscinah) ker potem mora bit toleranca izjemno siroko postavljana, da ujame res vsak robni primer.

Ker tolerance so namenjene tocno tem anomalijam. In ce prpizvajalec hitrega testa ugotovi, da je v 99,99% primerih napaka +/- 1%, v 0,01% pa 50%, potem mora zakonsko dolocena tolerqnca upostevat teh 50%. In kot poznam je ravno to kljucen problem teh hitrih testerjev, da v izjemno redkih primerih, ki so ponavadi kombinacija casa zauzitja alkohola in fizioloskih lastnosti posameznika, pride do velikih odstopanj.

Se pa tukaj primarno pogovarjamo o primerih, ko je nekdo tik nad ali pod zakonsko doloceno mejo, ki so tudi najbolj stevilcni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Legon ()

Legon ::

LeQuack je izjavil:

In koliko je res takih, ki so napihali, ampak so bili dejansko trezni, pa so še vedno podpisali da so napihali in se strinjajo? Najbrž blizu 0.

Glede na to da meja ni 0,0 potem je to precej iz riti potegnjena ugotovitev. Prinerov ko bi nekdo napihal tik nad mejo po dveh pivih je zagotovo kar nekaj. In ce meritev ni zanesljiva so zagotovo st3vilni podpisali. Sploh ker te policisti ob kontroli oraviloma niti ne seznanijo s tvojimi prqvicami. Rqvno obratno sem osebno slisal policaja, ki je rekel vozniku da ce ne podpise zapisnik in bo tezil, bo smatral da je odklonil alkotest.

Predvsem pa ce obstaja samo eden, to jasno potrjuje pravilnost odlocitve ustavnega sodisca.

c23po ::

Ali ni potem rešitev 0,0 s toleranco 50%(*). Voznik ki sumi, da ga osebne okoliščine še vedno uvrstijo v tisti promil napačnih meritev lahko zahteva zdravniško potrdilo, s katerim lahko izkazuje višjo toleranco. Če zdravniški pregled ne pokaže tega stanja, ga voznik plača sam.
Zadovoljimo Ustavno sodišče in marginaliziramo problem nenatančnih merilnikov ter se izognemo nabavam dragih etilometrov in izgubam časa, če te policaj pošlje na dodatne preiskave.

(*) Pa še to v prehodnem obdobju, dokler se družba ne razvadi alkoholne tolerance.
Računalniki nimajo spominov.
««
327 / 327
»
»»