Forum » Problemi človeštva » Normiranci so rak rana naše ljube Slovenije
Normiranci so rak rana naše ljube Slovenije
thramos ::
Ja, ampak prostovoljci ste redke izjeme. Kar je povsem normalno.
Večina bi pač rada delala svoj posel s čim manj vmešavanja in birokracije. In seveda pričakuje, tako kot sama nudi profesionalen odnos do svojih strank, da bo tudi država ravnala profesionalno z njimi. To je povsem normalno pričakovat, ne pa, da se od njih zahteva, da bodo poleg svojega opravljali še delo, ki bi ga morali plačani državni uslužbenci.
In če država ravna neprofesionalno, je "jamr" povsem na mestu. Seveda ne v obliki pljuvanja, ampak konstruktivne kritike podkrepljene z argumenti.
Večina bi pač rada delala svoj posel s čim manj vmešavanja in birokracije. In seveda pričakuje, tako kot sama nudi profesionalen odnos do svojih strank, da bo tudi država ravnala profesionalno z njimi. To je povsem normalno pričakovat, ne pa, da se od njih zahteva, da bodo poleg svojega opravljali še delo, ki bi ga morali plačani državni uslužbenci.
In če država ravna neprofesionalno, je "jamr" povsem na mestu. Seveda ne v obliki pljuvanja, ampak konstruktivne kritike podkrepljene z argumenti.
Gandalfar ::
> Še enkrat, na firmi oz. firmah v Sloveniji potem nimaš dobička kot takšnega, kot d.o.o. si izplačuješ plačo in plačaš stran dohodnino, kot s.p. pa ti denar konec leta ostane in plačaš dohodnino in to je to, par jurjev stroškov ti bo vsak sposoben računovodja pomagal prikazati. Je pa res kot sem že napisal si v tem primeru omejen z tem kakšno vsoto si lahko letno potegneš ven ("čistega" denarja) ker moraš paziti v katero lestvico padeš po dohodnini (torej 200kE je no go, razen če je kot sem že napisal čez več let). Med tem pa VEŠ, da boš imel drugo leto plačo in vse (ali pa naslednjih 10 let) ker te denar za to že čaka na firmi v tujini. Če hočeš vsako leto ven potegniti 200kE čistega na TRR potem pač moraš iskati druge rešitve, jaz ne rabim toliko.
To ni slišat smiselno kar razlagaš. Pač moje vprašanje ostaja - v kakšnem primeru se ti splača plačat 30k EUR, zato da imaš 5% obdavčitev dobička namesto 19%? (Pa da ne rabiš služit 200k+ na par let. Po mojih izračunih moraš imeti 200k+ EUR dobička. To ni trivialno zaslužit)
Namreč, če lahko ustvariš 200k smiselnih stroškov, to lahko počneš tudi s Slovensko firmo. Ne rabiš denarja puščat nekje v tujini.
Ali imaš kakšen boljši model, po katerem se to kar ti predlagaš splača?
Mimogrede, po tvojem modelu si izplačaš 200k kot plačo in seveda padeš v dohodninsko lestvico. Kot preostali to počno, si to izplačajo kot dobiček in jim to ne gre v dohodninsko lestvico.
To ni slišat smiselno kar razlagaš. Pač moje vprašanje ostaja - v kakšnem primeru se ti splača plačat 30k EUR, zato da imaš 5% obdavčitev dobička namesto 19%? (Pa da ne rabiš služit 200k+ na par let. Po mojih izračunih moraš imeti 200k+ EUR dobička. To ni trivialno zaslužit)
Namreč, če lahko ustvariš 200k smiselnih stroškov, to lahko počneš tudi s Slovensko firmo. Ne rabiš denarja puščat nekje v tujini.
Ali imaš kakšen boljši model, po katerem se to kar ti predlagaš splača?
Mimogrede, po tvojem modelu si izplačaš 200k kot plačo in seveda padeš v dohodninsko lestvico. Kot preostali to počno, si to izplačajo kot dobiček in jim to ne gre v dohodninsko lestvico.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gandalfar ()
poweroff ::
In seveda pričakuje, tako kot sama nudi profesionalen odnos do svojih strank, da bo tudi država ravnala profesionalno z njimi.
Problem je v tem, da ga ne. Slovenska država je samo odraz splošne slovenske mentalitete. To pa je nategunstvo. Nategunstva, neplačevanja, izigravanja partnerjev, izsiljevanja, itd. je v zasebnem sektorju še bistveno več kot v javnem. Javni sektor je samo odraz tega, kar se dogaja v zasebnem... vprašanje sicer kaj je bilo prej, kura ali jajce, ampak ne se slepit, da je zasebni sektor pa kaj boljši od javnega.
Seveda ne v obliki pljuvanja, ampak konstruktivne kritike podkrepljene z argumenti.
No, in kateri so argumenti o netransparentni porabi javnih sredstev?
Da te slišim, kateri so TVOJI argumenti?
sudo poweroff
ZaphodBB ::
ampak ne se slepit, da je zasebni sektor pa kaj boljši od javnega
Tisti del zasebnega sektorja, ki za svoje preživetje nastopa na globalnem trgu, je definitivno boljši kot javni in nanj vezani del zasebnega.
Smurf ::
Še enkrat, na firmi oz. firmah v Sloveniji potem nimaš dobička kot takšnega, kot d.o.o. si izplačuješ plačo in plačaš stran dohodnino, kot s.p. pa ti denar konec leta ostane in plačaš dohodnino in to je to, par jurjev stroškov ti bo vsak sposoben računovodja pomagal prikazati. Je pa res kot sem že napisal si v tem primeru omejen z tem kakšno vsoto si lahko letno potegneš ven ("čistega" denarja) ker moraš paziti v katero lestvico padeš po dohodnini (torej 200kE je no go, razen če je kot sem že napisal čez več let). Med tem pa VEŠ, da boš imel drugo leto plačo in vse (ali pa naslednjih 10 let) ker te denar za to že čaka na firmi v tujini. Če hočeš vsako leto ven potegniti 200kE čistega na TRR potem pač moraš iskati druge rešitve, jaz ne rabim toliko.
Vau s tem planom nisi cisto nic naredil. Samo casovno si zamaknli obdavcitev, za 30k€ :D. Ostalih 170k pa si potem mislis pocasi placati preko place? Lol.
Bolje bi bilo takoj placati davek na dobicek in si ga izplacati v Sloveniji
Invictus ::
Slovenska država je samo odraz splošne slovenske mentalitete.
Je odraz mentalitete, ampak država bi morala biti zgled.
To pa je nategunstvo. Nategunstva, neplačevanja, izigravanja partnerjev, izsiljevanja, itd. je v zasebnem sektorju še bistveno več kot v javnem.
Spet, država to dopušča, ker tudi sama to koristi... To bi lahko s parimi zakoni zatrla v kali.
Javni sektor je samo odraz tega, kar se dogaja v zasebnem... vprašanje sicer kaj je bilo prej, kura ali jajce, ampak ne se slepit, da je zasebni sektor pa kaj boljši od javnega.
Mislim, da je pri nas bolj obratno.
Par let nazaj je en slovenski podjetnik rekel, da se pri nas podjetja zgledujejo po javnem sektorju. Po tujini je ravno obratno. Javni sektor privzema dobre prakse zasebnega.
Javni sektor je prevelik, nihče ga ne nadzoruje (baje se njihovega dela ne da merit, je bilo že rečeno), šele zadnja leta se sploh beležijo prihodi in odhodi v službo (kar je nepotrbno, če bi bilo delo narejeno hitro in kvalitetno).
Ampak z gobcanjem tukaj ne bomo noč rešili. Tisti, ki imajo možnost, se bodo preselili v bolj normalno državo, ostali pa naj pač plačujejo za zaničstoritve.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
thramos ::
Problem je v tem, da ga ne. Slovenska država je samo odraz splošne slovenske mentalitete. To pa je nategunstvo. Nategunstva, neplačevanja, izigravanja partnerjev, izsiljevanja, itd. je v zasebnem sektorju še bistveno več kot v javnem. Javni sektor je samo odraz tega, kar se dogaja v zasebnem... vprašanje sicer kaj je bilo prej, kura ali jajce, ampak ne se slepit, da je zasebni sektor pa kaj boljši od javnega.
Deloma je to res. Del zasebnega sektorja vsekakor je takšen. A drugi del pa seveda ni. Da se država zgleduje po slabemu delu pa je neumnost - glede transparentnosti sploh. Vsa programska koda naročena s strani države bi morala biti odprta, recimo. Izgovor, da temu ni tako zaradi zasebnega sektorja, je smešen.
No, in kateri so argumenti o netransparentni porabi javnih sredstev?
Da te slišim, kateri so TVOJI argumenti?
Konkretno o čem? Zaenkrat samo načelno govorimo o tem, ali je netransparentna poraba dober izgovor za utajo davkov nekaterih.
poweroff ::
Javni sektor je prevelik, nihče ga ne nadzoruje (baje se njihovega dela ne da merit, je bilo že rečeno), šele zadnja leta se sploh beležijo prihodi in odhodi v službo (kar je nepotrbno, če bi bilo delo narejeno hitro in kvalitetno).
Traparija.
Edina metrika, ki se uporablja v javnem sektorju, in to že leta, je beleženje prihodov v službo. To je alfa in omega vsega, kaj in kako je kaj narejeno, je drugotnega ali celo tercialnega pomena.
Res je sicer, da je delo javnega sektorja težko merit (recimo: je več sprejetih zakonov merilo boljšega delovanja poslancev ali ne - jaz bi rekel da ravno obratno, ker več zakonov pomeni manj stabilnosti). Ni pa to nemogoče. Jaz imam kar nekaj idej kako bi se to dalo meriti, Supervizor in analitika plač sta samo dva delčka v tem mozaiku. Ampak ko je treba zadeve implementirati, pa to ne zanima nikogar. Oz., kakšen MJU celo bi, ampak podatkov ne bi dali, pa mogoče bi primaknili dva jurja za delo...
sudo poweroff
Invictus ::
Edina metrika, ki se uporablja v javnem sektorju, in to že leta, je beleženje prihodov v službo. To je alfa in omega vsega, kaj in kako je kaj narejeno, je drugotnega ali celo tercialnega pomena.
Ne povsod. Na zavodu za šolstvo so šele par let nazaj to uvedli...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
poweroff ::
Lahko da, ampak večinoma to imajo že vsi že dolgo časa. A to štepanje ur je traparija, če mene vprašaš.
Moje izkušnje z državno upravo so take... obstajajo neki res minimalni standardi koliko moraš narediti. Res minimalni. To moraš doseči. Ampak potem je pa bolj ali manj vseeno kako in koliko je narejeno. Na določenih organih imajo sicer norme - v bistvu je takih organov čedalje več - ampak te norme določajo le koliko vlog je treba rešiti. Kvaliteta pa ni pomembna (dokler si zadostil tistemu res minimalnemu standardu).
Skratka, kako se dela praktično ni pomembno. Rezultat ni pomemben. Ampak da se pa zjutraj pozabiš štempljati ali prideš v službo 5 minut čez deveto, pa bog pomgaj! To je pa takoj opomin. Ali pa da delaš manj kot 8 ur. Skoraj zločin.
V praksi to izgleda takole. Imaš tajnico. 8 ali 9 ur bo urejala seznam prejemnikov e-pošte. Iz ene ogromne Excel preglednice, kjer so e-naslovi v stolpcu, kih bo copy-pastala v Outlook in vmes pisala vejice. Resničen primer.
Potem pride zraven informatik, tisto gleda par minut, reče "pa kaj pa delaš?", zadevo vzame, skopira cel stolpec v Word kot text in naredi menjavo newline z vejico. V eni minuti je opravil to, kar je ona delala cel dan.
Ženska je ob 10h imela opravljeno dnevno zadolžitev. Bi šla lahko eno uro prej domov? Ni šans.
OK, tale primer je malce čuden, ker bolj kaže na nesposobnost. Pa ima enega boljšega. Kolegica je delala neke analize. Dela je bilo za en teden. Problem je bil v tem, da je analize dela ročno. Klik, izbor spremenljivke, klik graf, klik tabela.
Tisto gledam ene pol ure, rečem naj se ustavi, razmislim, napišem skripto, ki vse te korake izvede, poženem... pade ven v dveh minutah rezultat, ki ga je bilo treba še malo ročno popraviti. V dveh urah je bilo delo, ki je sicer trajalo en teden, končano.
Kolegica navdušena, pa ji rečem, lej, lahko se vsedeva, pa ti pokažem kaj sem naredil in si boš na podoben način avtomatizirala večino dela (programirat je znala).
Ne, to pa ne. Zakaj? Zato, ker "če bom to delo hitreje opravila, bom pa dobila dodatno delo". Malo sem zajel sapo in potem pomislil, da le ima nek point. Namesto, da bi jo šef nagradil s kakšnim dodatkom ali kakšno uro frej, bi dobila samo dodatno delo.
Na koncu sva se "zmenila", da bo zadeve vseeno avtomatizirala, namesto 5 dni bo porabila štiri in pol, ostali čas bo pa lahko "bluzila". Volk sit in koza cela?
Po moje ne, po moje bi bilo bolje, da bi dobila en dan prosto ali pa višjo plačo, v ostalem času bi pa lahko še dodatne stvari naredila in bi bil tudi šef vesel. Ampak ne, v javnem sektorju to ne gre.
Plača je enaka ne glede na to kako delaš. Pa štempljanje je glavna metrika kvalitete dela. In to je to. Nemogoče spremenit.
Moje izkušnje z državno upravo so take... obstajajo neki res minimalni standardi koliko moraš narediti. Res minimalni. To moraš doseči. Ampak potem je pa bolj ali manj vseeno kako in koliko je narejeno. Na določenih organih imajo sicer norme - v bistvu je takih organov čedalje več - ampak te norme določajo le koliko vlog je treba rešiti. Kvaliteta pa ni pomembna (dokler si zadostil tistemu res minimalnemu standardu).
Skratka, kako se dela praktično ni pomembno. Rezultat ni pomemben. Ampak da se pa zjutraj pozabiš štempljati ali prideš v službo 5 minut čez deveto, pa bog pomgaj! To je pa takoj opomin. Ali pa da delaš manj kot 8 ur. Skoraj zločin.
V praksi to izgleda takole. Imaš tajnico. 8 ali 9 ur bo urejala seznam prejemnikov e-pošte. Iz ene ogromne Excel preglednice, kjer so e-naslovi v stolpcu, kih bo copy-pastala v Outlook in vmes pisala vejice. Resničen primer.
Potem pride zraven informatik, tisto gleda par minut, reče "pa kaj pa delaš?", zadevo vzame, skopira cel stolpec v Word kot text in naredi menjavo newline z vejico. V eni minuti je opravil to, kar je ona delala cel dan.
Ženska je ob 10h imela opravljeno dnevno zadolžitev. Bi šla lahko eno uro prej domov? Ni šans.
OK, tale primer je malce čuden, ker bolj kaže na nesposobnost. Pa ima enega boljšega. Kolegica je delala neke analize. Dela je bilo za en teden. Problem je bil v tem, da je analize dela ročno. Klik, izbor spremenljivke, klik graf, klik tabela.
Tisto gledam ene pol ure, rečem naj se ustavi, razmislim, napišem skripto, ki vse te korake izvede, poženem... pade ven v dveh minutah rezultat, ki ga je bilo treba še malo ročno popraviti. V dveh urah je bilo delo, ki je sicer trajalo en teden, končano.
Kolegica navdušena, pa ji rečem, lej, lahko se vsedeva, pa ti pokažem kaj sem naredil in si boš na podoben način avtomatizirala večino dela (programirat je znala).
Ne, to pa ne. Zakaj? Zato, ker "če bom to delo hitreje opravila, bom pa dobila dodatno delo". Malo sem zajel sapo in potem pomislil, da le ima nek point. Namesto, da bi jo šef nagradil s kakšnim dodatkom ali kakšno uro frej, bi dobila samo dodatno delo.
Na koncu sva se "zmenila", da bo zadeve vseeno avtomatizirala, namesto 5 dni bo porabila štiri in pol, ostali čas bo pa lahko "bluzila". Volk sit in koza cela?
Po moje ne, po moje bi bilo bolje, da bi dobila en dan prosto ali pa višjo plačo, v ostalem času bi pa lahko še dodatne stvari naredila in bi bil tudi šef vesel. Ampak ne, v javnem sektorju to ne gre.
Plača je enaka ne glede na to kako delaš. Pa štempljanje je glavna metrika kvalitete dela. In to je to. Nemogoče spremenit.
sudo poweroff
Invictus ::
Saj take zgodbice sem tud jaz slišal.
Da ne govorim o ITju v javnem sektorju s katerimi sem delal...
3 tedne za bedno tabelco, ki bi jo lahko imel v pol ure, če bi meni dasl dostop .
Da ne govorim o ITju v javnem sektorju s katerimi sem delal...
3 tedne za bedno tabelco, ki bi jo lahko imel v pol ure, če bi meni dasl dostop .
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
poweroff ::
Ja, ampak ljudje se obnašajo racionalno. Če jim daš edino metriko štempljanje - kreativnost je pa za Slovenceljne najhujši greh - potem bodo se bodo ljudje temu prilagodili.
Zakaj bi človek naredil tabelo v pol ure, če se lahko štemplja 3 tedne???
Zakaj bi človek naredil tabelo v pol ure, če se lahko štemplja 3 tedne???
sudo poweroff
Invictus ::
Dodaš nove metrike...
Nazaj na normirance... Bo treba čakat do ponedeljka, ali ima kdo kaj več informacij?
Nazaj na normirance... Bo treba čakat do ponedeljka, ali ima kdo kaj več informacij?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
jest10 ::
No jaz sem normiranc in sem do sedaj pridno izdajal vse račune. Če bodo preveč zajebali zadevo, jih pač ne bom več izdajal redno. V mojem poslu to ni problem narediti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jest10 ()
Okapi ::
Prvi izračuni kažejo, da bodo s 60% normiranimi stroški in splošno olajšavo, ki doslej za normirance ni veljala, tisti do okoli 35.000 evrov zaslužka na boljšem, tisti z več pa na slabšem. Pri 50.000 evrih bo treba plačati okoli 1500 evrov več davka kot doslej. Ni neke panike.
ZaphodBB ::
Prvi izračuni kažejo, da bodo s 60% normiranimi stroški in splošno olajšavo, ki doslej za normirance ni veljala, tisti do okoli 35.000 evrov zaslužka na boljšem, tisti z več pa na slabšem. Pri 50.000 evrih bo treba plačati okoli 1500 evrov več davka kot doslej. Ni neke panike.
Mar bi nekoliko dvignili davčno stopnjo, namesto da serjejo z butasto dohodninsko lestvico in ostalim birokratskim sranjem.
Invictus ::
Prvi izračuni kažejo, da bodo s 60% normiranimi stroški in splošno olajšavo, ki doslej za normirance ni veljala, tisti do okoli 35.000 evrov zaslužka na boljšem, tisti z več pa na slabšem. Pri 50.000 evrih bo treba plačati okoli 1500 evrov več davka kot doslej. Ni neke panike.
Pri 100k pa okoli 12k.
To pa ni več smešno...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Okapi ::
Pri 100k ne potrebuješ socialnih korektivov (kar normirani s.p. v bistvu je). Sploh če upoštevamo, da dejanski stroški so za tistega, ki zasluži 30k, v bistvu enaki kot za tistega, ki zasluži 100k. Če posluješ z višjimi stroški, pa pač nisi normiranec, ampak uveljavljaš dejanske stroške.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
poweroff ::
Prvi izračuni kažejo, da bodo s 60% normiranimi stroški in splošno olajšavo, ki doslej za normirance ni veljala, tisti do okoli 35.000 evrov zaslužka na boljšem, tisti z več pa na slabšem. Pri 50.000 evrih bo treba plačati okoli 1500 evrov več davka kot doslej. Ni neke panike.
Kaj pa glede vodenja papirjev? Rabiš računovodjo ali bo postopek dovolj enostaven?
sudo poweroff
Okapi ::
V bistvu ne bo nič drugač, kot doslej. Razlika bodo očitno samo tri:
- 60% normiranih stroškov namesto 80% (računovodstva to ne spremeni);
- davčne olajšave bodo veljale tudi za normirane espeje (na koncu bo treba, bodisi v "bilanci" ali dohodninski napovedi, prijavit vse olajšave, ki ti pripadajo, recimo za otroka. Računovodje za to ne boš potreboval);
- obdavčitev ne bo pavšalna, ampak po dohodninski lestvici (kar tudi ne spremeni računovodstva).
Iz Financ:
Primer 1:
Če zaslužite 10 tisoč evrov, po zdajšnjem sistemu plačate 400 evrov dohodnine. Če se normirani odhodki znižajo na 60 odstotkov, to pomeni, da dohodnine ne boste plačali.
Primer 2:
Če zaslužite 30 tisoč evrov, po zdajšnjem sistemu plačate 1.200 evrov dohodnine, po novi ureditvi pa 1.213. Ker bo predvidoma uvedena linearna davčna olajšava (to je novost), pa boste plačali 1.076 evrov oziroma 124 evrov manj kot doslej.
Primer 3:
Če zaslužite 60 tisoč evrov, po zdajšnjem sistemu plačate 2.400 evrov
dohodnine. Po novi ureditvi boste plačali 4.727 evrov ali 2.327 več. Ker pri tako visokih prihodkih linearna olajšava ne bo več "prijela", je to dokončna obremenitev
- 60% normiranih stroškov namesto 80% (računovodstva to ne spremeni);
- davčne olajšave bodo veljale tudi za normirane espeje (na koncu bo treba, bodisi v "bilanci" ali dohodninski napovedi, prijavit vse olajšave, ki ti pripadajo, recimo za otroka. Računovodje za to ne boš potreboval);
- obdavčitev ne bo pavšalna, ampak po dohodninski lestvici (kar tudi ne spremeni računovodstva).
Iz Financ:
Primer 1:
Če zaslužite 10 tisoč evrov, po zdajšnjem sistemu plačate 400 evrov dohodnine. Če se normirani odhodki znižajo na 60 odstotkov, to pomeni, da dohodnine ne boste plačali.
Primer 2:
Če zaslužite 30 tisoč evrov, po zdajšnjem sistemu plačate 1.200 evrov dohodnine, po novi ureditvi pa 1.213. Ker bo predvidoma uvedena linearna davčna olajšava (to je novost), pa boste plačali 1.076 evrov oziroma 124 evrov manj kot doslej.
Primer 3:
Če zaslužite 60 tisoč evrov, po zdajšnjem sistemu plačate 2.400 evrov
dohodnine. Po novi ureditvi boste plačali 4.727 evrov ali 2.327 več. Ker pri tako visokih prihodkih linearna olajšava ne bo več "prijela", je to dokončna obremenitev
zavajon ::
Za sp-je z "normalnimi" prihodki res ne bo velikih sprememb.
Drugače pa bo s popoldanci. Če ima nekdo "normalno" plačo, bo od prihodkov s.p. plačal 41% dohodnine.
Zato bo ta v dilemi, ali se mu splača izdajati račune ali prenehati z dejavnostjo.
Drugače pa bo s popoldanci. Če ima nekdo "normalno" plačo, bo od prihodkov s.p. plačal 41% dohodnine.
Zato bo ta v dilemi, ali se mu splača izdajati račune ali prenehati z dejavnostjo.
Smurf ::
Za sp-je z "normalnimi" prihodki res ne bo velikih sprememb.
Drugače pa bo s popoldanci. Če ima nekdo "normalno" plačo, bo od prihodkov s.p. plačal 41% dohodnine.
Zato bo ta v dilemi, ali se mu splača izdajati račune ali prenehati z dejavnostjo.
Mesas. Placal bo normalno dohodnino na tistih 40% prihodkov. Kar seveda ne pomeni 41%.
Okapi ::
Ne bo 41%, ampak bo pa res precej več kot dosedanjih 4% (skoraj 25%, pri 41% dohodnini).
Kar se mi zdi čisto v redu. Sem že enkrat razlagal, da so popoldanci nelojalna konkurenca "celodnevnim" espejem (izkoriščajo prednosti stalne zaposlitve in davčne prednosti normiranib espejev).
Kar se mi zdi čisto v redu. Sem že enkrat razlagal, da so popoldanci nelojalna konkurenca "celodnevnim" espejem (izkoriščajo prednosti stalne zaposlitve in davčne prednosti normiranib espejev).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
Okapi ::
Za sp-je z "normalnimi" prihodki res ne bo velikih sprememb.
Drugače pa bo s popoldanci. Če ima nekdo "normalno" plačo, bo od prihodkov s.p. plačal 41% dohodnine.
Zato bo ta v dilemi, ali se mu splača izdajati račune ali prenehati z dejavnostjo.
Možnosti bodo štiri, od tega so tri dobre za družbo. Lahko preneha z dejavnostjo. Tako bo njegovo delo dobil nekdo drug. Brezposelnost se s tem zmanjša. Lahko pusti službo in postane polni sp. Službo dobi nekdo drug in spet se manjša brezposelnost. Dela naprej kot doslej in plača več davkov. Znova dobro za družbo, oziroma državo. Samo četrta možnost, da začne delaťi na črno, je slaba za družbo. To je pa pač treba nadzorovati z inšpektorji.
RoccoC ::
Za sp-je z "normalnimi" prihodki res ne bo velikih sprememb.
Drugače pa bo s popoldanci. Če ima nekdo "normalno" plačo, bo od prihodkov s.p. plačal 41% dohodnine.
Zato bo ta v dilemi, ali se mu splača izdajati račune ali prenehati z dejavnostjo.
Možnosti bodo štiri, od tega so tri dobre za družbo. Lahko preneha z dejavnostjo. Tako bo njegovo delo dobil nekdo drug. Brezposelnost se s tem zmanjša. Lahko pusti službo in postane polni sp. Službo dobi nekdo drug in spet se manjša brezposelnost. Dela naprej kot doslej in plača več davkov. Znova dobro za družbo, oziroma državo. Samo četrta možnost, da začne delaťi na črno, je slaba za družbo. To je pa pač treba nadzorovati z inšpektorji.
Pozabil si še eno, ki bo po moje najbolj pogosta: spet bo delal po dejanskih stroških (ne normiranec) - zaslužili bodo računovodski servisi, država pa bo precej manj pobrala....
ZaphodBB ::
> Tako bo njegovo delo dobil nekdo drug. Brezposelnost se s tem zmanjša.
That's not how any of that works.
That's not how any of that works.
Webmojster ::
Tisti, ki vam je v interesu, da normiranec ostane v trenutni obliki - dajte pisat (gnjavit) NSi ali pa SLS (ti dve stranki sta predlagali normiranca in ga uspešno spravli skozi glasovanje). Lahko prek FB ali e-maila ali pa celo telefonsko. Če bo dovolj interesa, se stranki splača razpravljat o tem v parlamentu in mogoče malo "omilit" te spremembe.
Nedavno nazaj je ravno Tonin nekaj govoril na to temo (mislim da je video na youtube ali na njihovi strani)
Pa nisem privrženec NSi ali SLS ampak očitno se drugim strankam gladko j... za nas.
Nedavno nazaj je ravno Tonin nekaj govoril na to temo (mislim da je video na youtube ali na njihovi strani)
Pa nisem privrženec NSi ali SLS ampak očitno se drugim strankam gladko j... za nas.
zavajon ::
Za sp-je z "normalnimi" prihodki res ne bo velikih sprememb.
Drugače pa bo s popoldanci. Če ima nekdo "normalno" plačo, bo od prihodkov s.p. plačal 41% dohodnine.
Zato bo ta v dilemi, ali se mu splača izdajati račune ali prenehati z dejavnostjo.
Mesas. Placal bo normalno dohodnino na tistih 40% prihodkov. Kar seveda ne pomeni 41%.
Kot jaz razumem, mu bodo šli prihodki v dohodninsko osnovo.
Če je torej s plačo že dosegel 3. stopnjo lestvice, bodo vsi dodatni prihodki obdavčeni z 39% (in ne 41%, kot sem prej narobe napisal).
Kje se motim?
Za sp-je z "normalnimi" prihodki res ne bo velikih sprememb.
Drugače pa bo s popoldanci. Če ima nekdo "normalno" plačo, bo od prihodkov s.p. plačal 41% dohodnine.
Zato bo ta v dilemi, ali se mu splača izdajati račune ali prenehati z dejavnostjo.
Možnosti bodo štiri, od tega so tri dobre za družbo. Lahko preneha z dejavnostjo. Tako bo njegovo delo dobil nekdo drug. Brezposelnost se s tem zmanjša. Lahko pusti službo in postane polni sp. Službo dobi nekdo drug in spet se manjša brezposelnost. Dela naprej kot doslej in plača več davkov. Znova dobro za družbo, oziroma državo. Samo četrta možnost, da začne delaťi na črno, je slaba za družbo. To je pa pač treba nadzorovati z inšpektorji.
Dobri za družbo bodo vsi scenariji, kjer bo delo narejeno, ne glede na to, kdo in za koliko bo naredil. Dobri za državo pa bodo tisti scenariji, ko bo plačano več davka. A to ni tako enostavno, ker če nekdo plača več davka, bo manj trošil in plačal manj DDV. Lahko pa bo zaradi tega manj prihrankov investiral, torej bodo podjetja težje prišla do kapitala.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: zavajon ()
Okapi ::
Če je torej s plačo že dosegel 3. stopnjo lestvice, bodo vsi dodatni prihodki obdavčeni z 39% (in ne 41%, kot sem prej narobe napisal).Ne vsi dodatni prihodki, samo 40%. Ostalo bodo normirani stroški.
Kje se motim?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
luli ::
Prvi izračuni kažejo, da bodo s 60% normiranimi stroški in splošno olajšavo, ki doslej za normirance ni veljala, tisti do okoli 35.000 evrov zaslužka na boljšem, tisti z več pa na slabšem. Pri 50.000 evrih bo treba plačati okoli 1500 evrov več davka kot doslej. Ni neke panike.
Gladko so vas v dupe. To so si razni predavatelji, ki so zaposleni in imajo odprtega še pavšalista in popoldne predavajo po vrtcih (Cmerar style) bodo sedaj na boljšem. Ker ti dejansko težko prikažejo strošek, razen če si 2x zaračunajo potne stroške (Cmerar style). Tisti, ki so samozaposleni in zaslužijo tam do 1k na mesec imajo itak s plačo, potnimi, regresom in malico že za okoli 20k priznanih stroškov letno. In v kolikor imajo še kakšne naročnine (telefon, internet, revije) komot prilezejo do 30k letno.
Torej 2x direkt v dupe (malce spominja na yupe) z nasmehom na frisu. A ne?
Okapi ::
Dobri za družbo bodo vsi scenariji, kjer bo delo narejeno, ne glede na to, kdo in za koliko bo naredil.Ni res. Če je manj nezaposlenih, je manj stroškov za socialne pomoči, manj kriminala ...
Okapi ::
Luli je pa, kot običajno, vse narobe razumel. Popoldanci bodo sedaj namesto 4% (20% od 20% honorarjev) plačali 16% (40% od 40% honorarjev).
luli ::
Luli je pa, kot običajno, vse narobe razumel. Popoldanci bodo sedaj namesto 4% (20% od 20% honorarjev) plačali 16% (40% od 40% honorarjev).
Ti nisi razumel. Če si samozaposlen, podjetje normiranec, dohodki do 30.000 je veliko vprašanje, če se ti normiranec spoh splača. Saj če greš na "navaden" s.p. komot prilezeš do 30.000 stroškov, tako da dobička spoh nimaš. Popoldanci (ki predavajo v vrtcih) in imajo 30.000EUR pa so na boljšem saj to sem napisal.
Razumel?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: luli ()
Invictus ::
Očitno rabim pogodbo na Dunaju, da si bom 2x na teden pisal kilometrino...
Čeprav bom delal od doma...
Čeprav bom delal od doma...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
OrkAA ::
Ja, in s tem bos naredil kaj .. 500 evrov stroska na mesec?
Daj si drugic malo preracunaj stvari preden komentiras, ker drugace tvoj podpis cisto prevzame post.
Daj si drugic malo preracunaj stvari preden komentiras, ker drugace tvoj podpis cisto prevzame post.
Invictus ::
400 v eno smer x 2 = 800 km
2x na teden = 1600 km
50 tednov = 80000 km
x0,38 = 30400 EUR
Dobro vem kaj pišem...
Za razliko od nekaterih...
2x na teden = 1600 km
50 tednov = 80000 km
x0,38 = 30400 EUR
Dobro vem kaj pišem...
Za razliko od nekaterih...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Invictus ()
OrkAA ::
Ja super, ampak s tem izracunom nisi niti na polovici tega kar bo normiran s.p. nudil po novem + delas kaznivo dejanje.
Kako tocno je to dobra ideja?
Kako tocno je to dobra ideja?
RoccoC ::
Očitno vidva (Okapi, Invitus) ne poznata prav veliko popoldanskih s.p.jev...Jih je ogromno, ki ne plačajo NIČ davka, pred možnostjo normiranega sistema jih je pa bilo še bistveno več... Pa ni kilometrina edina možnost seveda. Pomoje je bil izplen normiranega sistema za državo pozitiven, so pobrali resda le 4% ampak od bistveno večjega bazena. Kar bi bilo najbolje za državo je po moje to, da sistem ostane, le da efektivni davek povečajo na tisti procent (IMO 6-10%) kjer se še normirancem ne bi ljubilo zopet vrniti na stroškovni sistem...
Invictus ::
@gvido66
To tulim že par strani, da v povprečju navaden s.p. plača manj davka kot normiranec...
To tulim že par strani, da v povprečju navaden s.p. plača manj davka kot normiranec...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Gandalfar ::
Invictus: in še vedno nisi razložil kako pri npr. 50k prometa (torej 4.2k+DDV izdanih računov na mesec), ustvariš toliko smiselnih stroškov, da si na 0
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gandalfar ()
luli ::
Invictus: in še vedno nisi razložil kako pri npr. 50k prometa (torej 4.2k+DDV izdanih računov na mesec), ustvariš toliko smiselnih stroškov, da si na 0
Prodam 4 notebooke na mesec, kjer se marža giblje okoli 50EUR na model. Kje je problem Gandi?
In to se dejansko dogaja. Včasih je potrebno zraven storitve dati kakšen material. Če si pavšalist, se ti "nakup" materiala ni štel kot strošek, čeprav si ga prodal končni stranki. Si pač plačal tisti procent na promet. To z novim predlogom povsem pade. 4 prenosniki mesečno so res napihnjeni.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: luli ()
Gandalfar ::
Bom bolj natančen: kot programer izdaš za 4-5k EUR računov na mesec. Torej za storitev. Kako v tem primeru prikažeš za 4k EUR smiselnih stroškov na mesec?
luli ::
Bom bolj natančen: kot programer izdaš za 4-5k EUR računov na mesec. Torej za storitev. Kako v tem primeru prikažeš za 4k EUR smiselnih stroškov na mesec?
Bom bolj jasen! A ti 4.5€ prihodkov podjetja vidiš kot dobiček? A je pavšalist namenjen samo programerjem? Kakšen cilj imate, oz. kaj bi radi dosegli?
Zdaj smo pavšalistom začeli mešati notr dohodnino. Pa dajmo potem še stroške. Kaj je že smisel pavšalista?
Drugače pa zame edina pametna sprememba, ki je nihče ne predlaga. Pavšalist mora imati zaposleno vsaj eno osebo za poln delovn čas. Cmerar in "profesorji" pa naj dalje zaračunavajo potne stroške.
next3steps ::
Prostovoljni prispevki niso obdavčeni. Sam če ti stranki rečeš prostovoljni prispevek je 20€/h to ni več prostovoljni prispevek. Če ti kelnar reče da mu moraš dat 10% napitnine ti mora izdat račun!pa veš, da si lahko malo nad minimalko s tako količino mesečnega prometa?
https://www.racunovodja.com/clanki.asp?...
Normirani s.p.ji bi morali bit omejeni na polne s.p.-je in na 20-30.000€ prometa. Tist k zasluži več ne bo propadel če plača normalno stopnjo davka. 50 oz 100.000 so uvedli zaradi vladnih svetovalcev, ki vlečejo po 5000€ na mesec. V realnem sektorju zelo malo posameznikov naredi za 50.000€ storitev na leto. Eni jamrate ker nimate stroškov. Stroški so podobno sranje kot davki tko bodte veseli, da lahko z minimalnim denarnim vložkom služite. V ostalih panogah si par let na kruhu in vodi, ker moraš skos investirat v zalogo in stroje. Pa isto se moraš skos izobraževat.
Half-Saint ::
Ne štekam več nič. V tej temi je "jebo lud zbunjenog".
Moj blog: http://onlyageek.blogspot.com
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Half-Saint ()
Markus386 ::
Ravno popoldanski SP-ji se bodo morali zdaj igrati z "optimizacijami", kar je popolnoma butasto.
Primer, če delaš x v službi, popoldne pa kaj drugega, si dozdaj rabil plačat pavšalne prispevke, konec leta pa seštet račune in povedati to silvo stalonetu. Torej, če si vsake toliko kaj dodatnega naredil, si plačal 12*65 eur + 4% od prometa, čuval pa samo račune v mapci, in to je to.
Nova situacija bo primorala marsikaterega popoldanca, da prestopi v ne-normiran način, da si omisli računovodstvo (dodatni strošek), da "nabije stroške" (legitimne seveda), torej poslovni račun za mobitel, internet, del najemnine in stroškov vodit posebej, vodit potne stroške, računalnik kupit "na firmo", ob vsakem nakupu znamke in koverte na pošti, recitirat davčno številko, in vso to dokumnentacijo čuvat, ter plačevat računovodstvu da to obdeluje.... kar spet za marsikoga pomeni, da bodo z s.p.-jem konec leta v minusu (sploh za te, ki delajo par jurjev letno prometa, kar pokrijejo že prispevki, račun za internet in mobitel ter del najemnine).
Me pa zanima, če je podjetje konec leta v minusu (primer zgoraj), a se to na koncu odšteje od osnove za dohodnino (pri redni zaposlitvi), ali pa bodo rekli "podjetje je sicer v minusu, torej 0 dohodnine za podjetje, dohodnina od rednega delovnega razmerja pa ostane nezmanjšana".
Primer, če delaš x v službi, popoldne pa kaj drugega, si dozdaj rabil plačat pavšalne prispevke, konec leta pa seštet račune in povedati to silvo stalonetu. Torej, če si vsake toliko kaj dodatnega naredil, si plačal 12*65 eur + 4% od prometa, čuval pa samo račune v mapci, in to je to.
Nova situacija bo primorala marsikaterega popoldanca, da prestopi v ne-normiran način, da si omisli računovodstvo (dodatni strošek), da "nabije stroške" (legitimne seveda), torej poslovni račun za mobitel, internet, del najemnine in stroškov vodit posebej, vodit potne stroške, računalnik kupit "na firmo", ob vsakem nakupu znamke in koverte na pošti, recitirat davčno številko, in vso to dokumnentacijo čuvat, ter plačevat računovodstvu da to obdeluje.... kar spet za marsikoga pomeni, da bodo z s.p.-jem konec leta v minusu (sploh za te, ki delajo par jurjev letno prometa, kar pokrijejo že prispevki, račun za internet in mobitel ter del najemnine).
Me pa zanima, če je podjetje konec leta v minusu (primer zgoraj), a se to na koncu odšteje od osnove za dohodnino (pri redni zaposlitvi), ali pa bodo rekli "podjetje je sicer v minusu, torej 0 dohodnine za podjetje, dohodnina od rednega delovnega razmerja pa ostane nezmanjšana".
BlaY0 ::
Ravno popoldanski SP-ji se bodo morali zdaj igrati z "optimizacijami", kar je popolnoma butasto.
Neumnost. Za popoldanca s storitveno dejavnostjo se lahko normirani stroški prepolovijo, se pravi da bodo namesto 80% upoštevali samo še 40%, pa bo to še vedno win-win situacija. Jaz sem imel dolga leta nenormiranega popoldanca pa na noben način nisem mogel nabiti več kot 20% stroškov, ki bi jih vsaj približno lahko upravičil pri sebi.
Okapi ::
Half-Saint je izjavil:
Ne štekam več nič. V tej temi je "jebo lud zbunjenog".
Zato, ker se oglašajo ljudje, ki pojma nimajo.
Za začetek - espeji imajo zelo različne dejanske stroške. Proizvodnja, trgovina, turizem in še kdo imajo velike. Tem se ne splača biti normiranec, in v večini primerov niso.
Nekateri espeji imajo zelo majhne stroške. Ti so se prej morali mučiti z zbiranjem vseh mogočih računov, in marsikdo je tudi goljufal (prikazoval lažne potne stroške, preprodajal potrošni material, lahko tudi osnovna sredstva ...), da je prikazal čim večje stroške. Komplicirano je bilo tudi prikazati dejanske, resnične stroške delovnega mesta, če je to kabinet v lastnem stanovanju.
Tem espejem dovolj visoki normirani stroški močno olajšajo življenje. Tudi če si prej lahko z veliko truda in iznajdljivosťi uspel prikazati 90% stroškov, je sedaj bolje biti normiranec. Plačaš malo več davka, v zameno za veliko bolj lagodno poslovanje.
Sedaj bodo očitno malo zakomplicirali odločitev, ali je bolje biti normiranec ali ne. Na splošno bo do nekako 35.000 evrov prihodkov ostalo enako, oziroma bo za tiste z jurjem prihodkov na mesec celo bolje. Tisti med 35.000 in 50.000 si bodo pa morali preračunati, ali sem jim splača preiti na dejanske stroške.
Markus386 ::
Ravno popoldanski SP-ji se bodo morali zdaj igrati z "optimizacijami", kar je popolnoma butasto.
Neumnost. Za popoldanca s storitveno dejavnostjo se lahko normirani stroški prepolovijo, se pravi da bodo namesto 80% upoštevali samo še 40%, pa bo to še vedno win-win situacija. Jaz sem imel dolga leta nenormiranega popoldanca pa na noben način nisem mogel nabiti več kot 20% stroškov, ki bi jih vsaj približno lahko upravičil pri sebi.
Kako, da ne? Pri velikih denarjih je že problem, če zaslužiš nekaj jurjev letno, pa gre brez problema
prispevki: 12*65 = 780eur
mobitel: 12*30 = 360eur
internet: 12*30 = 360eur
1/4 najemnine: 12*100eur = 1200 eur
računovodstvo (nov strošek) 12*30eur + 150 (poročilo) = 510eur
SUM = 3210eur stroškov
+laptop +potni stroški + + +
Če zaslužiš 3k letno (ravno nekje tista meja, da se sp splača bolj kot avtorski honorar), si 210eur v minusu
Torej če bodo normirani stroški 60%, moraš nekje 5300 zaračunat, da si na istem (z to anomalijo računovodstva, ki ga kot normiranec realno ne potrebuješ)
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Odprtje normiranega spja (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 42528 (17403) | Recordman |
» | Prihodki iz tujine in dohodnina (kot fizična oseba)Oddelek: Loža | 15032 (13719) | Vikking |
» | A je s.p. pravi odgovor za moj posel? (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 25425 (23026) | Mavrik |
» | informacije glede ustanovitve podjetja (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 20655 (18192) | wind |