» »

Lanska prva smrtna žrtev asistenčnega sistema v Tesli odgovorna sama

1
2
»

krucymucy ::

Spomnimo, da je maja lani Joshua Brown z velikansko hitrostjo v Tesli S trčil v prikolico tovornjaka

Po zapisanem sodec sem si predstavljal da je vozil vsaj 300km/h ne pa 119.

Unknown_001 ::

Magic1 je izjavil:

V letalih imajo lahko avtopilot, ali karkoli drugega, seveda dokler imajo dovolj dobro usposobljene pilote, ki morajo vedet, kaj to točno je. Teslo lahko vozi vsak, ki je izpit s Fičotom naredil.


Pravtako se zahteva, da je pilot vseskozi prisoten v kabini, tudi ko avtopilot obratuje, razen v izjemnih razmerah (WC)

CAT.OP.MPA.210 Crew members at stations

Flight crew members

1. During take-off and landing each flight crew member required to be on duty in the flight crew compartment shall be at the assigned station.

2. During all other phases of flight each flight crew member required to be on duty in the flight crew compartment shall remain at the assigned station, unless absence is necessary for the performance of duties in connection with the operation or for physiological needs, provided at least one suitably qualified pilot remains at the controls of the aircraft at all times.

3. During all phases of flight each flight crew member required to be on duty in the flight crew compartment shall remain alert. If a lack of alertness is encountered, appropriate countermeasures shall be used. If unexpected fatigue is experienced, a controlled rest procedure, organised by the commander, may be used if workload permits. Controlled rest taken in this way shall not be considered to be part of a rest period for purposes of calculating flight time limitations nor used to justify any extension of the duty period.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

jype ::

Unknown_001 je izjavil:

Pravtako se zahteva, da je pilot vseskozi prisoten v kabini, tudi ko avtopilot obratuje, razen v izjemnih razmerah (WC)
Mhm, ko gre pilot na WC se fizika začasno suspendira.

Unknown_001 ::

jype je izjavil:

Unknown_001 je izjavil:

Pravtako se zahteva, da je pilot vseskozi prisoten v kabini, tudi ko avtopilot obratuje, razen v izjemnih razmerah (WC)
Mhm, ko gre pilot na WC se fizika začasno suspendira.


Zato sta pa vedno 2 pilota v kabini.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

jype ::

Pa dve stranišči?

Okapi ::

perci je izjavil:

Na barki je avtopilot samo ena stvar - držanje kurza.

V letalu je zraven še višina in v določenih primerih tudi manevri pristajanja (ILS).

Na barki vsak ve kaj pomeni avtopilot. Pomeni, da se boš zaletel v čezoceanko, če ne boš pozoren. Ne pomeni tega, da greš lahko spat v kabino za 8 ur.
Lahko greš, ampak se zavedaš nevarnosti. Na solo plovbi čez ocean zvečer ne ustaviš barke, prižgeš parkirne luči in greš spat.;)

Imaš pa lahko tudi radar, ki začne piskati, ko kaj zagleda pred barko.

Rok Woot ::

MrStein je izjavil:

Rok Woot je izjavil:

Jah zakon to prepoveduje.

Kaj točno?


Kolikor vem, moraš imeti med vožnjo vedno vsaj eno roko na volanu.

Unknown_001 ::

jype je izjavil:

Pa dve stranišči?


Kolikšna je verjetnost da oba hkrati srat prime?
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Unilseptij ::

Primerjave z letali ali ladjami so brezvezne. V avtu sekunda lahko odloca med zivljenjem in smrtjo, tako da je to cisto nemogoce primerjati. Z vidika voznika je taka asistenca samo distrakcija, saj zmanjsuje koncentracijo (nekako podobno kot telefoniranje ali malicanje v avtu) in daje lazen obcutek varnosti. Ce bo na koncu za vsako nesreco tako ali tako kriv voznik, potem raje vozim sam... bom vsaj vedel, da je krivda res moja, ce pride do nesrece.

Mare2 ::

Sem videl 1x en video, ko se avto ravna po beli črti, čeprav je zaradi dela na cesti speljana rumena. V SLO so ravno zaradi tega Tesla neuporabna, saj je delo na cesti takorekoč na vsaki ulici. :)
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo

Unknown_001 ::

Joke of the day.

Kako ugrabiš samovozeče vozilo? Bel krog narišeš okoli njega.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Mare2 ::

Unilseptij je izjavil:

Primerjave z letali ali ladjami so brezvezne. V avtu sekunda lahko odloca med zivljenjem in smrtjo


V letalu sekunde ne odločajo. Padaš več sekund. Ojoj. :)
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo

darkolord ::

srus je izjavil:

Kaže, da se nam sedaj obeta podobno kot pri letalskih nesrečah. Vedno je kriv pilot, sedaj bo vedno kriv voznik.
Aha, in to sklepaš na vzorcu velikosti 1?

perci ::

In od kje informacija, da je pri letalskih nesrečah vedno kriv pilot?

BigWhale ::

perci je izjavil:

In od kje informacija, da je pri letalskih nesrečah vedno kriv pilot?

Ja, tko je. Ce pa ti tega ne ves, si pa cist sam kriv! A ne?

;>

perci ::

Jst nisem nč kriv - pilot je bil :).

BigWhale ::

A mas mozgane na avtopilotu, a? :D

srus ::

Letalska industrija ima za sabo denar, odvetnike in pogosto državo. Letalski kontrolorji imajo za sabo državo.

Koga ima pilot? Nikogar, razen sebe.

Jasno, da je pilot najprimernejši grešni kozel za vse. Podobno se nam obeta pri samovozečih avtomobilih.

freesty ::

Meni se zdi bolj varna opcija, da ne rabis imet rok na volanu in te sisten opozori takoj, ko ne deluje vec 100%. Saj tako takoj ves, da nekaj ne spila...

Ce pa imas roke na volanu in avto sam vozi pa si lahko fokusiran na druge stvari ampak avto te ne bo opozoril, ker itak misli, da si zbran na voznjo.
http://www.youtube.com/watch?v=5hfYJsQAhl0

Okapi ::

To je v resnici največji problem računalništva oziroma AI - kako naj računalnik ve, da ne deluje več 100%. Če ve, da ne deluje 100%, lahko v večini primerov napako že sam popravi. Ampak problem je, ker računalnik ne ve, da ne deluje 100%. On misli, da je vse OK, in se zabije v tovornjak pred sabo.

darkolord ::

srus je izjavil:

Letalska industrija ima za sabo denar, odvetnike in pogosto državo. Letalski kontrolorji imajo za sabo državo.

Koga ima pilot? Nikogar, razen sebe.

Jasno, da je pilot najprimernejši grešni kozel za vse.
Imaš kakšen primer?

Okapi je izjavil:

To je v resnici največji problem računalništva oziroma AI - kako naj računalnik ve, da ne deluje več 100%. Če ve, da ne deluje 100%, lahko v večini primerov napako že sam popravi. Ampak problem je, ker računalnik ne ve, da ne deluje 100%. On misli, da je vse OK, in se zabije v tovornjak pred sabo.
To ni noben problem. Za to imaš tako redundančne računalnike kot senzorje. Ko se podatki ne ujemajo, je nekaj narobe.

Ampak pri Tesli je šlo samo za asistenčni sistem, tako da ni bilo redundance. Zabil se je voznik, ne računalnik.

To je sicer tudi bil povod, da je Mobileye prekinil sodelovanje s Teslo. Mobileye je vedno striktno zagovarjal, da ena kamera (in računalnik) ne more (in ne sme) biti dovolj za "avtopilota", pri Tesli so pa to ignorirali.

Unilseptij ::

Ta "samo asistenčni sistem" naj bi počel tole (https://www.tesla.com/sites/default/fil... ):

Automatic Emergency Braking -- a new Collision Avoidance Assist feature -- is designed to
automatically engage the brakes to reduce the impact of an unavoidable frontal collision.


Zabil se je raćunalnik, ki mu je voznik zaupal, da bo vozil, kot pravi Tesla. Tesla na svoji strani pravi tudi to:

Full Self-Driving Capability

Build upon Enhanced Autopilot and order Full Self-Driving Capability on your Tesla. This doubles the number of active cameras from four to eight, enabling full self-driving in almost all circumstances, at what we believe will be a probability of safety at least twice as good as the average human driver. The system is designed to be able to conduct short and long distance trips with no action required by the person in the driver's seat. For Superchargers that have automatic charge connection enabled, you will not even need to plug in your vehicle.

All you will need to do is get in and tell your car where to go. If you don't say anything, the car will look at your calendar and take you there as the assumed destination or just home if nothing is on the calendar. Your Tesla will figure out the optimal route, navigate urban streets (even without lane markings), manage complex intersections with traffic lights, stop signs and roundabouts, and handle densely packed freeways with cars moving at high speed. When you arrive at your destination, simply step out at the entrance and your car will enter park seek mode, automatically search for a spot and park itself. A tap on your phone summons it back to you.

Please note that Self-Driving functionality is dependent upon extensive software validation and regulatory approval, which may vary widely by jurisdiction. It is not possible to know exactly when each element of the functionality described above will be available, as this is highly dependent on local regulatory approval. Please note also that using a self-driving Tesla for car sharing and ride hailing for friends and family is fine, but doing so for revenue purposes will only be permissible on the Tesla Network, details of which will be released next year.

darkolord ::

Samodejno zaviranje v sili je asistenčni sistem, ja.

"Full Self-Driving Capability" je pa dve generaciji novejši sistem od tistega (z eno kamero), s katerim se je zgodila nesreča iz novice.

Magic1 ::

Torej ena dodatna kamerca pa sedaj dela super... Ni več šans da prileti v tovornjak. Sam da se slučajno golob ne poserje nanjo;((
Magic

srus ::

darkolord je izjavil:

srus je izjavil:

Letalska industrija ima za sabo denar, odvetnike in pogosto državo. Letalski kontrolorji imajo za sabo državo.

Koga ima pilot? Nikogar, razen sebe.

Jasno, da je pilot najprimernejši grešni kozel za vse.
Imaš kakšen primer?



Ehm, balonarska nesreča na Barju? Kot pravijo: "Če nesreča ni ubila pilota, ga preiskava bo."

perci ::

Pri balonarski nesreci je bil dejansko kriv pilot. Ali ti mislis, da sta bila odgovorna vreme in ogenj?

Invictus ::

p5564216 Jasno, da je pilot najprimernejši grešni kozel za vse. Podobno se nam obeta pri samovozečih avtomobilih.[/st.citat naj bi izjavil:


Sploh, če je mrtev da se ne more bran

Sploh, če je mrtev da se ne more branit... ;).
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

feryz ::

Načeloma ima tudi pilot za sabo letalsko kompanijo.
Če lahko branijo Janeza, ki je pozabil zalotati žico na motor aviona, zakaj ne bi branili tudi Jožeta, ki si ga je mencal, namesto da bi šofiral avion?

Okapi ::

Piloti imajo marsikje tudi zelo močan sindikat.

Drugače pa, kar se balonarske nesreče tiče (in letalskih nesreč na splošno) - po bitki je lahko biti general in ugotavljati, kaj bi moral pilot narediti in česa ne bi smel.

Pa še ena resnična anekdota v zvezi z nesrečami. Pred leti sem po službeni dolžnosti delal s kobrami, in sem šel na "inštrukcije" k enemu profesorju, ki je to počel na Štefanu (kjer so proučevali strupe). In sem tega profesorja vprašal, kaj pa to, da nimamo pri roki protistrupa? Kaj če te kakšna vsem previdnostnim ukrepom navkljub piči? In je rekel, vidiš, to je pa tako kot pilot v potniškem letalu. On tudi nima padala. Pač ne smeš narediti napake. ;)

darkolord ::

Magic1 je izjavil:

Torej ena dodatna kamerca pa sedaj dela super... Ni več šans da prileti v tovornjak. Sam da se slučajno golob ne poserje nanjo;((
Misliš 7 dodatnih kamer? Mora biti res masiven golob, da se poserje na vse hkrati.

perci ::

Drugače pa, kar se balonarske nesreče tiče (in letalskih nesreč na splošno) - po bitki je lahko biti general in ugotavljati, kaj bi moral pilot narediti in česa ne bi smel.

Neumnost...če si napol slep (kar je tisti balonar bil), ti je jasno že pred bitko, da ne bi smel pilotirati.

codeMonkey ::

Problem Tesle je v spretnem izkrivljnju realnosti. Hodili so in še vedno hodijo po robu. Na eni strani dajejo vtis, da imajo super moderen najbolj napreden avtonomen avtomobil, na drugi strani pa se morajo držati nekih zakonskih okvirjev. Rezultat posledično ni varen, kar jih pa ne zanima preveč, važne so delnice. Zakonodaja je itak tako naštimana, da je seveda kriv voznik. V debato ali je sistem smiselno koncepiran se ni nihče spuščal.

No, Volvo je npr. kritiziral Teslin sistem že pred nesrečo - npr. samo nekaj dni pred njo objavljen prispevek https://hothardware.com/news/volvo-call.... Ampak kaj pa je Volvo ane, oni pojma nimajo...

Zgodovina sprememb…

MrStein ::

Mama, kaj je to: vzeto iz konteksta?

Tam piše, da je teslin sistem level 2, tip iz Volva pa trdi, da je levél 3, ampak da ni dober kot levél 3.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

nejcek74 ::

Ce jaz prav razumem:
- Tesla v navodilih pravi da je 2
- vozilo se obnasa kot da je (slab) 3, od voznika ne zahteva stalnega 100% nadzor nas vozilom, pac ne varuje dovolj pred butastimi vozniki.
Pri upravljanju kriticnih operacij se uporablja veliko varovalk, ki preprecujejo napake uporabnikov s hudimi posledicami. Saj vozila so jih polna.

srus ::

Mrtvi in poškodovani v balonarski nesreči na Barju gredo na dušo CAA.

Balonar leti z več potniki v balonu kot Adrijin kanader, država pa to mirno gleda.

@perci Pilot balona je imel veljavno licenco in zdravniško spričevalo. O njegovi kridi se odloča na sodišču.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: srus ()

perci ::

Ja. Ponarejeno spričevalo. Tip ima evidentne težave z očmi (že navzven razvidne) - škili na polno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: perci ()

codeMonkey ::

MrStein je izjavil:

Mama, kaj je to: vzeto iz konteksta?

Tam piše, da je teslin sistem level 2, tip iz Volva pa trdi, da je levél 3, ampak da ni dober kot levél 3.



Eno je level, ki ga sistem realno omogoca, drugo je level, ki ga dojema voznik in tretje je level, ki se oglasuje (2, 3, 4 v primeru Tesle)... Ali je to res tezko razumeti?

Je pa ta tip bil poseben v smislu, da je sisyem tretiral kot level 4, vecina pa kot 3...

Zgodovina sprememb…

1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Odgovornost za predlansko nesrečo tesle s smrtnim izidom znana prihodnji teden

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
235292 (3314) LeQuack
»

TESLA S - upgrade programske opreme

Oddelek: Na cesti
71588 (1100) p0ki
»

Lanska prva smrtna žrtev asistenčnega sistema v Tesli odgovorna sama (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
8625770 (21639) codeMonkey
»

Prva smrtna žrtev samovozečih avtomobilov, ki to niso (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
20571804 (64548) Mare2

Več podobnih tem