» »

OLED TV

OLED TV

Temo vidijo: vsi
««
142 / 142
»
»»

easyrider3 ::

Seveda niso vsi ljudje istega mnenja ali potreb kako se njim slika na TV dopade. Sigurno so ljudje katerim pa ni všeč izraziti kontrast in poudarjena črna barva in imajo vse raje bolj naravno kakor efekt 3D,poudarjena globina slike ali bleščeči zaslon. Na telefonu pri slikanju s kamero imaš tudi izbiro HDR pa ne zanima koliko to funkcijo ljudi uporablja saj,ko priklopiš na njo se očitno vidi,da je slika s poudarjenimi barvami ,kontrastom kar v resnici sploh ne izgleda tako. Greš slikati zunaj naravo pa vklopiš na HDR in imaš zelo podarjeno zeleno barvo travnikov kar sploh ni res in nekaj podobnega je pa tudi pri TV s tem kontrastom in povdarjeno črno barvo. Zato pa so tudi ljudje katerim je lahko čisto navaden LCD TV super zadeva saj ne potrebujejo sliko kot jo prikazuje OLED TV.

o0o0o0o0o0 ::

vinkop je izjavil:

ne vem, ne vem, ne verjamem v kvaliteto tevejev nad 2k €....jaz osebno sem laik, ampak kake posebne razlike pri gledanju klasičnih tv kanalov nisem opazil, vsaj ne v trgovinah kjer sem to opazoval. Moje mnenje je, da se za klasičen tv šrot ne splača kupovat tevejev nad 500€


TV nad 2K se ne kupi za gledanje kanalov.

Pinturicchio ::

Razlika med Tv-jem za 1000€ in 2000€ je minimalna, katero človeško oko niti ne zazna, zato je brez veze dajat toliko denarja za tv.

Okapi ::

Po tej logiki je tudi 1000 evrov zapravljanje denarja. Kupiš 55" za 500 evrov in gledaš z manjše razdalje, da vidiš veliko sliko.

neocodexx ::

vinkop je izjavil:

ne vem, ne vem, ne verjamem v kvaliteto tevejev nad 2k €....jaz osebno sem laik, ampak kake posebne razlike pri gledanju klasičnih tv kanalov nisem opazil, vsaj ne v trgovinah kjer sem to opazoval. Moje mnenje je, da se za klasičen tv šrot ne splača kupovat tevejev nad 500€


Se strinjam, kot sem rekel se te TVji še najbolj odrežejo v gaming, vse drugo je ali redka izjema ali pa smo zelo omejeni kako lahko izboljšamo glede na to kako agresiven tone mapping omogoča software na TVju, kar lahko povzroči izgubo podrobnosti, black crush in clipping.

Če se držimo standardov, da slika izgleda pravilno in ne kot da bi se nekdo preveč igral z nastavitvami je realna situcija sledeča:

- "Navadne vsebine" so večinoma SDR z mastering na 100 nitov paper white in 0.1 nitov black floor, večina konvecionalnih lcdjev doseže in poveča svetlost na 300 ali 400 nitov (cel zaslon) da so gledljivi v svetlih prostorih z relativno malo clippinga in fiksnim black floor do 0.1 ali višje - črne nimajo nobene globine, ni pa nobene izgube podrbnosti.

- Black floor za HDR mastering pa se giblje med 0.001 in 4.000 nitov, vendar v praksi pogosto narejen površno in prirejen za najslabše tvje - ostaja med 0.1 in 400 nitov (ali še manj), praktično v domeni najcenejših "HDR" TVjev. Zelo veliko filmov in streaming vsebin ima tak fake HDR mastering, te oledi pa zmorejo razpon od 0.0001 do 2.000 in več.

- HDR mastering se ne dela na OLEDih, ampak LCDjih z 0.005 black floor in do 4.000 nitov, vendar bolj pogosto samo do 1.000. Vendar pogosto (tako v filmih kot v igrah) je black floor nekje nastavljen nekje med 0.05 in 0.1 (izgleda zelo "sprano" tudi na najboljših OLEDih, in tu ne moreš nič izboljšat - če boš spremenil nastavitve na tvojem tvju, boš imel black crush. Black crush ni problem samega TVja, ampak mastering vsebin. Zato pravim da so najboljša uporaba teh tvjev videoigre, kjer si lahko sam svoj mastering producent.)

Zato tudi nima smisla kupovat drag OLED če so vsebine takšne. Pravilno se bojo izkazali samo v demo HDR posnetkih, in samo določenih par filmih/serijah, kjer je mastering bil res pravilno narejen.

Pri videoigrah pa imamo precej bolj proste roke, kjer OLEDi pridejo do izraza v svoji popolnosti, videoigre so daleč najboljši medij za pravo HDR izkušnjo, ampak tudi ni popolno, tu spet pogosto naletimo na težave avtorjev vsebin - vendar je načeloma precej boljše, kjer se bo investicija v kvalitetnejši OLED TV ali monitor vsekakor povrnila.

Večina iger omogoča kalibracijo, vendar je to spet narejeno zelo površno, ker pogosto dodajo HDR kalibracijo naknadno na že obstoječe shaderje in filtre v igri, ki dvignejo black floor na 0.1 ali celo višje (zelo pogost primer nagravžno visokega black floora najdemo v igrah kot Cyberpunk, Starfield, Jedi Survivor in npr. ravnokar izšel Hell Is Us), te igre sicer omogoča kalibracijo peak brighntess, ampak zaradi zvišanega black floora pride popolnoma sprana slika ne glede na to kaj nastaviš. Tu pa so potrebni dodatni posegi v sam engine (zelo enostavno z Reshade plugini), da se te filtri odpravijo in vzpostavi pravilna slika z 0.0001 black floor - ogromna razlika, če koga zanima lahko linkam kak video kjer to pokaže v praksi.

Če pa misliš TV uporabljati samo za "gledanje", youtube in ja, tudi HDR filme - nima smisla kupovati 2.000€ in dražje tvje z miljoni nitov, ker večina vsebin (razen videoiger - če so koretno kalibrirane tako s tvoje kot avtorjeve strani) tega ne podpira in boš razočaran.

Je pa vredno omeniti da se da zadeva "temnih" HDR filmov nekoliko popraviti z tone mappingom, kar je pa popolnoma odvisno od same znamke in modela, kako dober in agresiven tone mapping izvaja - kjer bi svetlejši TV z več niti se moral v praksi odrezati nekoliko bolje, ampak še vedno ne niti blizu temu kar dejansko zmore.

Kot sem že omenil je npr. S95F (po temu kar sem videl na posnetkih) v SDR precej svetlejši od G5 - vsaj pri privzetih nasatavitvah. Bi lahko marsikoga presenetilo, ker bi pričakoval da je G5 "svetlejši" - je ja, ampak samo po testih z idealnimi vsebinami in v filmmaker mode (nič prčkanja in vsi dodatni tone mappingi izklopljeni). To je precej ne-realno. Pri vsakdanjih vsebinah je res vprašanje od modela do modela, koliko ti bo dovolil posvetliti prizore, ki so v praksi precej temni, seveda z kompromisi. Takšna je realna situacija.

neocodexx ::

Pinturicchio je izjavil:

Razlika med Tv-jem za 1000€ in 2000€ je minimalna, katero človeško oko niti ne zazna, zato je brez veze dajat toliko denarja za tv.


In še enkrat - se strinjam. Razlike v SDR, in slabo / namensko prirejenih HDR vsebinah za LCDje (razpon 0.1-400) - kar na žalost zajema večina vsega kar boš gledal na TV, ne boš opazil nobene razlike. Ni krivo človeško oko, ampak vsebina. Mogoče lahko narediš prizore nekoliko svetlejše in bolj žive s tone mappingom (tu se potem pozna razlika pri modelih), ampak to ni natančno (clipping etc) in je veliko odstopanj.

Mogoče boš najdel kakšen film ali igro ki bosta brez dodatnih posegov izkorostila vse zmožnosti takega TVja (npr. G5) ampak večinoma temu ne bo tako, in bo res minimalna razlika med najcenejšim in najdražjim, razlike bojo mogoče le v kvaliteti obdelave slabega signala (low bitrate, nižje resolucije, še posebej Youtube) kar je pa ena od stvari za katero je meni popolnoma vseeno, ker tega ne uporabljam (ok edino Youtube pa res), meni je TV primarno za gaming in če se gledajo filmi se ne streama ampak poišče nekaj z najvišjo kvaliteto, tako da me en drek briga kako dobro TV sprocesira slab signal, ker ne gledam takšnega sranja, ker pri videoigrah je vedno popoln signal in ne potrebuje čisto nobenega procesiranja.

Zato je bila tista posterizacija pri G5 tako kontroverzna, še posebej v game mode - to se sploh ne bi smelo dogajati. S tega lahko sklepamo, da slikovni procesor še vedno nekaj dela, ampak ni tako bistven kot pri ostalih vsebinah, ker bi pri igrah večinoma moral imeti perfekten vir kot je (nobenih korekcij ali ostrenja potrebno), edina hiba ki pa izgleda OLEDe še vedno matra so te near-black prehodi, kjer pa slikovni procesor (oz. software ki ga laufa - dokazilo da se da nastaviti in popraviti s firmwerom po vseh tistih updejtih) še očitno precej pomembno vlogo, ampak to so podrobnosti (banding) ki jih laik sploh ne bi opazil in sprejel kot normalno.

Zgodovina sprememb…

««
142 / 142
»
»»