» »

Vozila na gorivne celice

Vozila na gorivne celice

Veselinko ::

Kaj mislite, a se bomo res vozili na vodik?
https://www.cnet.com/roadshow/news/expe...

Heavy ::

Tako zgodaj - verjetno ne.

15 let nazaj sem bral v takratnem PC Formatu, kako prihajajo vodikove celice za prenosnike. Do danes še nisem videl takšnega prenosnika ali telefona v prodaji. Optimistično rečem, da bo šele čez 20 let ta tehnologija dovolj zdrela.
#TeamFelix

MTB ::

Pred 32 leti je Sir Clive Sinclair predstavil električni avtomobil, ki je bil še dolgo tarča posmeha. Danes se že kar nekaj avtomobilov na elektriko vozi naokoli.

RejZoR ::

Li-ion baterije so trenutno velik biznis. Tko kot naftni lobi ne mara električnih vozil, enako proizvajalci li-ion celic ne marajo gorivnih celic...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Han ::

Pri gorivnih celicah je precej večja verjetnost zlorabe - kaboooom!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Han ()

RejZoR ::

Odvisno od tipa. Vodikove ja, etanol/metanol pa so zelo khm, pasivne.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Highlag ::

Zanimivo bi bilo videti izkoristek vozila, ki kuri vodik na gorivne celice in agregat dela na elektriko v primerjavi z vozilom, ki ima motor z notranjim izgorevanjem, ki dela na vodik.
Never trust a computer you can't throw out a window

Mr.B ::

Polen rezervora vodika. Dobra kombinancija za v luft vršt..
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

RejZoR ::

Ker LPG je pa kej bistveno drugačen?
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

krucymucy ::

RejZoR je izjavil:

Ker LPG je pa kej bistveno drugačen?

Je, zelo.

Mr.B ::

Rabis samo dovolj toplote ter blokado ventila https://h2tools.org/bestpractices/h2pro...
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

pegasus ::

Highlag je izjavil:

Zanimivo bi bilo videti izkoristek vozila, ki kuri vodik na gorivne celice in agregat dela na elektriko v primerjavi z vozilom, ki ima motor z notranjim izgorevanjem, ki dela na vodik.
So znanstvene študije po netu, poišči jih in preberi. Glede na ton vprašanja bo zate mogoče bolj primeren tale odgovor. Na kratko - gorivne celice so tehnično boljše, a imajo ice motorji to prednost, da se jih da obstoječe predelat. Torej se vprašanje prevesi na ekonomsko stran ...

Na splošno, kakorkoli že vodik izgleda mikavno, nihče še ni sestavil skupaj tako učinkovitega poslovnega načrta okrog vodikove ekonomije, kot ga je Musk okrog elektrike. Tehnologija je na voljo (razvita za Apollo program), manjka samo poslovni del zgodbe, da se zadeva zažene in vkorenini.

gruntfürmich ::

gorivne celice bi morale biti prihodnost, ampak seveda ne za vodik, ki se slabo skladišči (ni pa toliko panike okoli uhajanja, ker je zelo lahek in se hitro dvigne v zrak za razliko od težjih plinov (UNP) ki ostanejo pri zemlji), pridobiva po navadi iz elektrike (kjer imajo zopet termoelektrarne svoj izkoristek)...

razvoj bi imho moral potekat v gorivne celice na ogljikovodike, ki imajo veliko energijsko gostoto na volumen, in rokovanje bi bilo čisto enako kot ga poznamo sedaj, razen s to razliko da bi imeli na avtih elektro pogon ter izkoristek goriva 80%+. ampak to zadnje verjetno marsikomu ne diši... in tudi baterije so v tej luči ena bedna stranska veja razvoja, ki pa zopet očitno nekomu hudo paše.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

Amazon bo viličarje fural na vodik ... no, vsaj nekaj njih. V takih zaprtih in kontroliranih okoljih se to splača.

Mr.B ::

gruntfürmich je izjavil:

gorivne celice bi morale biti prihodnost, ampak seveda ne za vodik, ki se slabo skladišči (ni pa toliko panike okoli uhajanja, ker je zelo lahek in se hitro dvigne v zrak za razliko od težjih plinov (UNP) ki ostanejo pri zemlji), pridobiva po navadi iz elektrike (kjer imajo zopet termoelektrarne svoj izkoristek)...

razvoj bi imho moral potekat v gorivne celice na ogljikovodike, ki imajo veliko energijsko gostoto na volumen, in rokovanje bi bilo čisto enako kot ga poznamo sedaj, razen s to razliko da bi imeli na avtih elektro pogon ter izkoristek goriva 80%+. ampak to zadnje verjetno marsikomu ne diši... in tudi baterije so v tej luči ena bedna stranska veja razvoja, ki pa zopet očitno nekomu hudo paše.

Pod hrambnik vodika dam 300g tnt-ja, ali pa isto naredim za lpg. Razlika bo ocitna. Se pa strinjam gorilne celice na vodik, so iz ekoloskega vidika bistveno boljse. Edino kar je problem, je pridobivanje vodilka. To pa ja ne bos uporabil nuklearke ampak....vprasaj zelene
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Unilseptij ::

Vseeno mislim, da obicajni motorji se niso rekli zadnje besede. Elektricni avto, kot ga imamo trenutno, nima prihodnosti. Vlaciti s sabo 500 kil baterij, omejiti doseg na 200 - 300 km in polniti avto 8+ ur pac ni nekaj, kar bi zanimalo povprecnega uporabnika. Lahko da bo tako vozilo dobilo mesto v dolocenih okoljih (recimo urbana sredisca, itd.), nikoli pa ne bo nadomestilo klasicnega all-purpose vozila. Tako da gorivne celice (morde ne ravno vodikove) ostajajo realna moznost.

energetik ::

Kdo in s kakšnim izkoristkom pa bo proizvajal vodik (metan, metanol itd) za te gorivne celice? Koliko bo skupni izkoristek primarno gorivo - kolesa? Morda bomo nekoč kuhali vodik z elektriko iz fuzijskih elektrarn in ga kurili v gorivnih celicah, če bo elektrika hudo poceni; ampak postroj elektrika-polnjenje baterij-inverter-motor ima boljši izkoristek kot elektrika-elektroliza-kompresiranje+tankanje vodika-gorivna celica-motor. Ko se bodo baterije še pocenile in bo proizvodnja dovolj velika, bo vodik+gorivna celica v prednosti kvečjemu zaradi možnosti zelo hitrega tankanja in možnosti skladiščenja...

Unilseptij, malce si poglej dosege in čase polnjenja današnjih EV... Na DC polnilnicah se zadeve nafilajo do 80% že v pol ure, v 1h si praktično na 95%+. Tesla, Bolt in podobni v realnih razmerah prevozijo 300km in več.

Zgodovina sprememb…

Unilseptij ::

energetik je izjavil:

Kdo in s kakšnim izkoristkom pa bo proizvajal vodik (metan, metanol itd) za te gorivne celice? Koliko bo skupni izkoristek primarno gorivo - kolesa? Morda bomo nekoč kuhali vodik z elektriko iz fuzijskih elektrarn in ga kurili v gorivnih celicah, če bo elektrika hudo poceni; ampak postroj elektrika-polnjenje baterij-inverter-motor ima boljši izkoristek kot elektrika-elektroliza-kompresiranje+tankanje vodika-gorivna celica-motor. Ko se bodo baterije še pocenile in bo proizvodnja dovolj velika, bo vodik+gorivna celica v prednosti kvečjemu zaradi možnosti zelo hitrega tankanja in možnosti skladiščenja...

Unilseptij, malce si poglej dosege in čase polnjenja današnjih EV... Na DC polnilnicah se zadeve nafilajo do 80% že v pol ure, v 1h si praktično na 95%+. Tesla, Bolt in podobni v realnih razmerah prevozijo 300km in več.

Ne vem, ce ima res toliko boljsi izkoristek... 500 kil mrtve teze tudi nekaj prispeva in seveda je to potrebno upostevati pri izracunu izkoristka na ravni celega vozila ne samo motorja... In seveda lahko recimo s 150 kW moci napolnis v slabi uri, ampak za splosno rabo rabis na stotine (tisoce?) takih polnilnic in ne vem od kod bos dobil to moc (in energijo). Recimo, da je v SLO je nekje okoli 500 bencinskih servisov (>400 samo od Petrola in OMV-ja, tako da po mojem ocena ni dalec od prave), ce ima vsak 4 - 6 takih polnilcev to pride ze za polovico in vec NEK-a. Da ne govorim o tem, da je tudi pol ure (Tesla pravi min. 40 minut do 80 %) se vedno prevec, saj moram na 500 km poti "tankati" vsaj dvakrat in tako lahko izgubim do 2 uri. Moznost hitrega tankanja in skladiscenja poleg moznosti uporabe novih lazjih materialov za izgradnjo vozil ni kar tako za odpis. Ce tezo povprecnega vozila z ICE zmanjsamo v naslednjih 10 letih za 30% se racunica v prid elektriki podre zaradi baterij. Skratka... zadeva se ni koncana in morda bo prihodnost prinesla kaj cisto novega.

energetik ::

Ima boljši izkoristek. Sem malo poguglal, elektrolizo bi lahko spravili tam do nekje 80%. Potem moraš vodik še utekočinit, za kar gre spet energija. Izkoristek celic naj bi spet prilezel do max nekje 70% v naslednjih desetletjih. In potem imaš še isti del kot pri BEV - inverter + motor. Recimo vse skupaj nekje dobrih 50% elektrika-kolesa.
Li-ion baterija ima baje izkoristek polnjenje-praznjenje 80-90%. Koliko izgub ima DC napajalna postaja ne vem, ampak bi rekel da sigurno 90%+. Pa še inverter + motor ~95%. Elektrika-kolesa ~ 70%. Ene 20% bolje kot pri bodoči super gorivni celici.

Unilseptij ::

Ampak ne upostevas, da elektromotor z boljsim izkoristkom poganja 500 kil tezje vozilo, kar podre racunico.

energetik ::

A tank za tekoči vodik + vodik pa je brez mase?

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

Zelo mi je všeč, da ste se končno začeli spraševati prava vprašanja. Nekateri so to storili že pred desetletji in svoje takratne ugotovitve in projekcije sedaj uresničujejo in spreminjajo v realne produkte. Slava jim.

gruntfürmich ::

tekoči vodik?? elektroliza 80%??

a se pogovarjamo o isti stvari???

elektroliza vode ima 99% izkoristek. vodik bo težko v tekoči fazi če ne bo skos po malem izhlapeval in zniževal tlak, zato v avtih ne bo tekoč.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

energetik ::

gruntfürmich je izjavil:

tekoči vodik?? elektroliza 80%??

Electrolysis of water @ Wikipedia


gruntfürmich je izjavil:

elektroliza vode ima 99% izkoristek. vodik bo težko v tekoči fazi če ne bo skos po malem izhlapeval in zniževal tlak, zato v avtih ne bo tekoč.
8-O

gruntfürmich ::

se opravičujem glede izkoristka.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

fikus_ ::

BMW je nekaj let nazaj napovedoval in nekaj poskušal z gorivnimi celicami. Sedaj je to potihnilo in zgleda, da to ni tako enostavno.

Elektroliza vode in proizvodnja vodika bi bila zelo smiselna z elektriko iz vetrnih elektrarn, ker so dokaj nepredvidljiv vir, podobno tudi fotovoltaika. Vodik pač delaš na zalogo.

Zgoraj je nekdo pisal o izkoristkih električnih vozil (polnilnica-->baterija-->elektronika-->el. motor). V optimalnih pogojih da ~~70%. V neoptimalnih pogojih je pa izkoristek samo iz baterije do momenta na kolesu precej slabši kot 60%. Npr. pri speljevanju pod 20%.

fujtajksel ::

Heavy je izjavil:

Tako zgodaj - verjetno ne.

15 let nazaj sem bral v takratnem PC Formatu, kako prihajajo vodikove celice za prenosnike. Do danes še nisem videl takšnega prenosnika ali telefona v prodaji. Optimistično rečem, da bo šele čez 20 let ta tehnologija dovolj zdrela.


Nekej so celo prodajali, ampak ni bilo strašno konkurenčno.
https://www.amazon.com/myFC-PowerTrekk-...
https://www.extremetech.com/extreme/170...

Mirai že nekaj časa vozi, ampak s polnjenjem je tako tako.

gruntfürmich ::

energetik je izjavil:

vodik bo težko v tekoči fazi če ne bo skos po malem izhlapeval in zniževal tlak, zato v avtih ne bo tekoč.

snovi nad kritično točko-temperaturo niso več tekočine, ampak plini. s prostornino večjo kakih 1000× od tekočine, kar je enako tlaku. kritična točka vodika je globoko v minusu, zato ali se ga hladi za tekoče stanje, ali pa računa na izgube z izhlapevanjem kot jih ima vsak rezervoar ki drži tekoče pline (kisik, dušik...) in ker verjetno avtomobilski rezervoar ne bo projektiran da izdrži takšne tlake, je potrebno računat na plinast vodik pod tlakom.
dosti se je raziskovala hramba vodika v kovinah kot je platina in podobno, ter s tem povezane zadeve (koloidi se mi zdi). tu so dosegali dokaj dobre hrambe, ampak verjetno cena ni bila ugodna
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

V Nemčiji vozijo prvi vlaki na vodik (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
6410826 (2226) Invictus
»

Zaloge nafte (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
6710472 (6592) Matev
»

Gorivne celice za avtomobil

Oddelek: Znanost in tehnologija
52634 (2529) gruntfürmich
»

Začetek konca ekoloških dilem?

Oddelek: Znanost in tehnologija
141849 (1502) Pyr0Beast
»

Aluminij za proizvodnjo vodika. (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
7724728 (22490) gruntfürmich

Več podobnih tem