Forum » Na cesti » Polnilec akumulatorjev
Polnilec akumulatorjev
kduh ::
Pozdravljeni,
iščem polnilec akumulatorjev (WET)/starter za polnjenje akumulatorjev do 150Ah in startanje traktorja v zimskem času. Na traktorju sta 2 100Ah akumulatorja (700A zagonskega toka).
Gledal sem aparata TELWIN DYNAMIC 220 START in DECA Class BOOSTER 350E. Cena DECA aparata je okrog 160€, na ceno TELWINA še čakam. Kateri aparat bi priporočali za potreben namen? Hvala!
iščem polnilec akumulatorjev (WET)/starter za polnjenje akumulatorjev do 150Ah in startanje traktorja v zimskem času. Na traktorju sta 2 100Ah akumulatorja (700A zagonskega toka).
Gledal sem aparata TELWIN DYNAMIC 220 START in DECA Class BOOSTER 350E. Cena DECA aparata je okrog 160€, na ceno TELWINA še čakam. Kateri aparat bi priporočali za potreben namen? Hvala!
specing ::
Zakaj starter, če že imate 2 akumulatorja? Jaz bi nabavil Turnigy reaktor za 40 eur (ali dva) in ga priklopil na desktop ATX napajalnik.
akasa ::
Kup v lidlu al pa hoferju k bo akcija polnilec za 20€ pa pozimi preden rabiš traktor (predvidevam da ne pogosto) ga priklopiš 1 noč prej na polnilnik pa bo ok... Problem je ko akumulator stoji dlje časa (14 dni) in ga nato obremeniš z veliko močjo.. Na takšen način se po 3-5 letih akumulator uniči... Sam imam akumulator star 8 let v štoreti 504, je pa akumulator pred mrazom nafilan... in če slučajno rabim pozimi traktor ga priklopim 1 noč prej... Spomladi pa pred 1. vžigom ponovno nafilam akumulator..
aja pa polnilec z lidla al pa hoferja je tut vzdrževalec... Kar pomeni da lahko pustiš tut 24/7 priklopljeno če maš to možnost, kar je še boljše za akumulator (predvsem pozimi ko je - )
aja pa polnilec z lidla al pa hoferja je tut vzdrževalec... Kar pomeni da lahko pustiš tut 24/7 priklopljeno če maš to možnost, kar je še boljše za akumulator (predvsem pozimi ko je - )
Zgodovina sprememb…
- spremenil: akasa ()
Dr_M ::
Sej tej polnilci iz lidla ali hofra so cist ok, ampak veliko presvoh za 150Ah akumulator. Filajo tam nekje do 105-110Ah, malo vec pa se vzdrzujejo.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
akasa ::
Ja sej on bolj kot polnjenje rabi vrzdrževanje... Problem bi bil vrjetno če bi bila akumolatorja prazna pod 60%.. če sta skoraj polna vrjamem da je tudi polnilec iz lidla al pa hoferja ok... v skrajnem prmeru pa kupiš 2 pa z vsakim eden akumolator filaš pa je problem rešen :D
fikus_ ::
Lidl/Hofer polnilci; vseeno je koliko Ah je Aku, za vzdrževanje napolnjenosti čisto OK. Polnjenje pa traja dolgo časa, ker imajo majhen polnilni tok, mislim da okrog 5A.
jero_no1 ::
Pr nas imamo nekaj TAKEGA. Je odličen polnilec in tudi štarter za stari traktor. (pri tem je treba bit pozoren na splošno opozorilo v navodilih, da naprava ni primerna za zagon novejših vozil z veliko elektronike, saj lahko ta el. sunek skuri elektronske komponente)
Drugače pa kot je že @akasa omenil, opcija je tudi vzdrževalec akumulatorja, če le imaš 230V elektrike nekje blizu traktorja.
Drugače pa kot je že @akasa omenil, opcija je tudi vzdrževalec akumulatorja, če le imaš 230V elektrike nekje blizu traktorja.
Markus386 ::
Polnilci iz hoferja/lidla brez problema filajo (svinčene, 12v (pa tudi 6v)) akumulatorje, neglede na kapaciteto. In to do konca (100% kapacitete). Včasih je bilo pomembno, da je polnilec čim večji/težji, ker je polnjenje šlo z kontantno napetostjo, in so se zadeve izključevale po fiksnih časovnih intervalih. Moderni polnilci (torej tudi te iz hoferja), ne rabijo biti težki, ker je napajalnik realiziran s switcherjem (namesto težkim trafotom), in vsebujejo tudi dosti več "pameti", kar pomeni, da ni treba stat zraven in gledat na uro, ampak polnilec naredi vse sam. Tako da, pri novih polnilcih gre filanje zelo podobno kot pri litijevih baterijah v dveh fazah (CC/CV), kjer pamet (in pametno merjenje toka) tudi preklopi v vzdrževalni način, ko je akumulator poln (spet neglede na kapaciteto).
Oldi ::
Sej tej polnilci iz lidla ali hofra so cist ok, ampak veliko presvoh za 150Ah akumulator. Filajo tam nekje do 105-110Ah, malo vec pa se vzdrzujejo.
To je neumnost, 150Ah se samoprazni morda s tokom 0,1A, če je zelo slab, tako da 5A polilec nima kaj delati, seveda pa ga je treba priključiti ustrezno prej. Če je aku na pol prazen, je to en dan prej, vsekakor pa ga bo v dveh dneh napolnil iz nule.
Skratka dober bi bil tudi stari transformatorski adapter (težak) za v šuko dozo 12V 300mA, ki brez bremena daje vsaj 15V. Če tega priklopiš takoj ko ugasneš traktor, bo akumulator vedno nabit k' puša, edino vode bo sčasoma začelo primanjkovati.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Oldi ()
Markus386 ::
http://www.powerstream.com/SLA.htm
Malo več od 12V bo pa že treba. Tudi transformatorski adapter ima regulacijo na izhodu, in četudi brez bremena daje 15V, bo z akumulatorjem gor (=breme) dajal 'samo' 12V.
Malo več od 12V bo pa že treba. Tudi transformatorski adapter ima regulacijo na izhodu, in četudi brez bremena daje 15V, bo z akumulatorjem gor (=breme) dajal 'samo' 12V.
SaXsIm ::
http://www.powerstream.com/SLA.htm
Malo več od 12V bo pa že treba. Tudi transformatorski adapter ima regulacijo na izhodu, in četudi brez bremena daje 15V, bo z akumulatorjem gor (=breme) dajal 'samo' 12V.
Temu se reče prosti tek, in izmerjena napetost je napetost odprtih sponk.
SaXsIm
Markus386 ::
In če na te odprte sponke priklopiš akumulator (=breme), bo napetost 12v adapterja še vedno 15v, ali bo kaj manj? recimo 12v?
Tazadnja dva, ki sem jih odprl, sta imela lm7812 notri, gre pa res za novejše zadeve, pomojem zadnjih nekaj generacij pred vsesplošno preplavo switcherjev.
Tazadnja dva, ki sem jih odprl, sta imela lm7812 notri, gre pa res za novejše zadeve, pomojem zadnjih nekaj generacij pred vsesplošno preplavo switcherjev.
Oldi ::
S padanjem napetosti tok narašča, kar je fajn, pri 14V bo tamnekje 100mA.
Če pa ima kdo takega z regulatorjem 7812, pa toliko bolje, odstrani se ga in prebrika in bo še bolje polnil.
Če pa ima kdo takega z regulatorjem 7812, pa toliko bolje, odstrani se ga in prebrika in bo še bolje polnil.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Oldi ()
klekej ::
Pri bajti je avto, ki je vožen samo lokalno, aku je star pomoje že 7 let, tako da ga sigurno kmalu čaka konec.. Lidl bo mel drug teden spet te pocen polnilce (17,99€) in me zanima..a to dejansko kaj pomaga pri življenjski dobi akuja, ker pri tem režimu vožnje se ne more ravno nafilat (vklop-izklop). Priznam, da bi se rad tudi malo igral. :p Za koliko časa ga priklopiš, čez noč? Kakšno zaščito verjetno ima. AGM pa kot berem raje ne dirat s temi poceni polnilci.
Dr_M ::
Jest ze 10 let filam AGM Varto s temi poceni polnilci iz hofra... Ja, 10 let, pa se vedno dobro kresne tudi pri -10.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
Stari maček ::
Ti mali vzdrževalci se poplačajo v eni sezoni. Njihova funkcija je namreč tudi desulfatizacija plošč, ki je neizogiben pojav, če akumulator stoji. Ti mali vzdrževalci pa z občasnimi sunki visoke napetosti to plast stopijo.
Markus386 ::
Te iz hofra/lidla so čist v redu, samo relativno počasni so (kar pri tebi ni problem). Cenejšega ne boš dobil. Imajo pa ponavadi vzdrževalno funkcijo, in ko je enkrat akumulator poln preklopijo na to.
Dr_M ::
V navodilih pise, katere akumulatorje se lahko polni. Tej novejsi polnilci bp polnijo AGM in gel akumulatorje.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
Oldi ::
Stari maček je izjavil:
Ti mali vzdrževalci se poplačajo v eni sezoni. Njihova funkcija je namreč tudi desulfatizacija plošč, ki je neizogiben pojav, če akumulator stoji. Ti mali vzdrževalci pa z občasnimi sunki visoke napetosti to plast stopijo.
Ali obstaja kakšna teorija o tem. Sosed ima voziček za slabo pokretne kn se čez zimo vzdržuje z original polnilcem, ki ima samo konstantno napetostjo cca 13,6V. Polni pa na dobrih 14, nato spusti na omenjeno napetost. To torej ni najbolje.
fikus_ ::
Čisto poln aku, takoj po polnjenju ima 13,6-13,8 V. Polni se pa s 14,4 V oz. AGM celo 14,8 V. Nekaj časa po polnjenju pade napetost do 12,5 - 13 V.
Stari maček ::
Stari maček je izjavil:
Ti mali vzdrževalci se poplačajo v eni sezoni. Njihova funkcija je namreč tudi desulfatizacija plošč, ki je neizogiben pojav, če akumulator stoji. Ti mali vzdrževalci pa z občasnimi sunki visoke napetosti to plast stopijo.
Ali obstaja kakšna teorija o tem. Sosed ima voziček za slabo pokretne kn se čez zimo vzdržuje z original polnilcem, ki ima samo konstantno napetostjo cca 13,6V. Polni pa na dobrih 14, nato spusti na omenjeno napetost. To torej ni najbolje.
Dobri polnilci imajo vse tole:
Polnjenje poteka v fazah:
»soft charge« - se uporabi če je akumulator globoko izpraznjen. Akumulator se na ta način polni toliko časa dokler ni sposoben normalnega ali »cold charging« (1,6V). Potem začne polnilec polniti akumulator z normalnim polnjenjem.
»Desulfatisation« – te faza se uporabi kadar se akumulator ni uporabljal dlje časa.
»Bulk charging« - je faza ko se akumulator polni z konstantno napetostjo vse do približno 85% kapacitete.
»absorption« - je faza ko se akumulator polni z konstantno napetostjo do približno 98% kapacitete.
»after charging« - je faza ko se akumulator polni z konstantno napetostjo do približno 100% kapacitete. V primerjavi z »bulk charging« je napetost s katero se katero se akumulator polni povečana za 0,4V.
»testing« - je faza v kateri se testira celice akumulatorja in ugotavlja morebitne okvare.
»maintenance« - je postopek s katerim se vzdržuje stalna 100% napolnjenost akumulatorja. Polnilec stalno meri napetost akumulatorja in čim napetost pade pod 12,6V prične polniti akumulator.
»boost« - ta faza se uporablja če je akumulator popolnoma (tudi 0V) izpraznjen. Polnilec bo začel polniti z maksimalnim tokom in če bo akumulator v 16sek. začel sprejemati tok, bo nadaljeval z pulznim polnjenjem. Če pa akumulator ne bo sprejemal toka v 16.sek., se bo polnilec izklopil. Ko je akumulator sposoben sprejemati energijo normalno, polnilec začne normalni postopek polnjenja. Boost funkcijo aktiviramo, če držimo gumb "mode" 3. sekunde.
»Supply Mode« - ta način se uporablja ko menjamo akumulator v vozilu da ne bi prišlo do izgube podatkov. Koristen je tudi v prodajnih salonih avtomobilskih hiš ko se uporabljajo različni električni porabniki, ne da bi bil motor vozila pri tem vključen. Če je preobremenjen se prižge na polnilcu opozorilna lučka, če pa je zelo obremenjen, se polnilec izključi, da zavaruje sam sebe. Akumulator mora biti pri tem vključen.
hp98 ::
V avtu, ki se ne vozi veliko, je takšen akumulator:
Razmišljamo, da bi kupili polnilec, pa me zanima, če je ta pravi: https://www.hofer.si/sl/posebna-ponudba...
Hvala za pomoč!
Razmišljamo, da bi kupili polnilec, pa me zanima, če je ta pravi: https://www.hofer.si/sl/posebna-ponudba...
Hvala za pomoč!
hp98 ::
Hvala. Ali sicer lahko ta polnilec iz Hofra polni veliko manjših avtov? Žal se ne spoznam na elektroniko in mehaniko, tako da ne vem, če ima veliko avtov kapaciteto akumulatorja 1,2-120 Ah (12 V) oz. 1,2-14 Ah (6 V)
hp98 ::
Ali te polnilce napolniš predhodno preko kabla oz. koliko dolgo lahko polnijo avto. akumulator? Mora biti med polnjenjem ves čas priklopljen na električno vtičnico v stanovanju? Upam, da ne, ker sem v bloku.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: hp98 ()
Groot ::
Ali te polnilce napolniš predhodno preko kabla oz. koliko dolgo lahko polnijo avto. akumulator? Mora biti med polnjenjem ves čas priklopljen na električno vtičnico v stanovanju? Upam, da ne, ker sem v bloku.
Mora biti ves čas priključen v vtičnici. Če je nimaš blizu avtta, preprosto vzameš akumulator ven iz avta in ga napolniš v stanovanju.
Daliborg ::
Zdravo,
Sem ugotovil da se mi akumulator v avtu ne polni dovolj ker se pelje na kratke razdalje.
Kater polnilec priporočate za 100Ah akumulator da je v P/P rangu?
lp.
Sem ugotovil da se mi akumulator v avtu ne polni dovolj ker se pelje na kratke razdalje.
Kater polnilec priporočate za 100Ah akumulator da je v P/P rangu?
lp.
Format life:
Warning all life will be erased!
Do you want to continue?(y/n) Y_
Warning all life will be erased!
Do you want to continue?(y/n) Y_
Dag ::
CTEK na nemškem ali angleškem Amazonu (pri nas imajo navite cene). Kupiš enkrat in imaš za vedno.
fikus_ ::
Nabavi kakšno Lidl/Hofer varianto.
Če se vsaj 5 min voziš, bi moralo biti dovolj za polnjenje. Lahko da akumulator ni več čisto ok.
Če se vsaj 5 min voziš, bi moralo biti dovolj za polnjenje. Lahko da akumulator ni več čisto ok.
Daliborg ::
@Fikus, thanks , ampak po letakih ne vidim več v LIDL/Hofer jih . Imam 100Ah akumulator na BMW e60 '05 kateri tudi kar žre štroma. Mi je tudi sam mehanik povedal da če ga na kratke relacije vozim se pač sprazne.
Star je mislim da cca 5 let akumulator, se mi je pa že enkrat tako izpraznil in mi ga je mehanik napolnil pa je spet delal 2 leti
Je pa zdaj dilema ali nov akumulator ali pa pač polnilec, čeprav, če kupim nov akumulator in se kasneje znebim avta nisem nič naredil če pa polnilec kupim mi pa ostane ,
Torej tele CTEK mi zgleda zanimivo ampak me zanima koliko denarja moram zapravit (nižja meja) da bo napolnil v vsaj kakšnih 10-12h?
lp.
Star je mislim da cca 5 let akumulator, se mi je pa že enkrat tako izpraznil in mi ga je mehanik napolnil pa je spet delal 2 leti
Je pa zdaj dilema ali nov akumulator ali pa pač polnilec, čeprav, če kupim nov akumulator in se kasneje znebim avta nisem nič naredil če pa polnilec kupim mi pa ostane ,
Torej tele CTEK mi zgleda zanimivo ampak me zanima koliko denarja moram zapravit (nižja meja) da bo napolnil v vsaj kakšnih 10-12h?
lp.
Format life:
Warning all life will be erased!
Do you want to continue?(y/n) Y_
Warning all life will be erased!
Do you want to continue?(y/n) Y_
Dr_M ::
Ce rabis samo za vzrzevanje in dofilavanje, je hofer varianta ok, ce akumulator res sprazniz (torej okoli 11v), rabis pa malo boljsega, ctek ali kaj podobnega, ker te poceni zadeve tega ne bodo filale.
Sem malo raziskoval, kater ctek je res dober in sem naletel na
Ctek 56-308, ki je dober za diagnostiko, tudi za alternator, ce dela pravilno. Je pa to dobrih 100e. Ki pa je ali pa tudi ni veliko.
Sem malo raziskoval, kater ctek je res dober in sem naletel na
Ctek 56-308, ki je dober za diagnostiko, tudi za alternator, ce dela pravilno. Je pa to dobrih 100e. Ki pa je ali pa tudi ni veliko.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
fikus_ ::
Aku mora takoj po polnjenju, ko ugasneš motor, imeti 13,5 do 14 V če je ok. Po nekaj urah ne sme napetost pasto pod 12,5 V. Če imaš možnost, pomeri.
Hofer je imel nekaj takšnega:
https://www.hofer.si/sl/posebna-ponudba...
Išči nekaj podobnega.
Hofer je imel nekaj takšnega:
https://www.hofer.si/sl/posebna-ponudba...
Išči nekaj podobnega.
Daliborg ::
Hvala Dr_M , bom izgleda kar vzel tega ctek-a je v rangu cene nove baterije :)
Lp.
Lp.
Format life:
Warning all life will be erased!
Do you want to continue?(y/n) Y_
Warning all life will be erased!
Do you want to continue?(y/n) Y_
Dr_M ::
Evo, to je to. Okol 104e s postnino vred. Jest bom tut uzel enega po dopustu. Fino je, ker polni ze od 2V naprej, tej poceni hoferjevi pod 11V (oz nekaj takega) ne filajo.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
zk_eu ::
Pozdravljeni,
da ne odpiram nove teme. Tudi sam sem si rekel, da moram kupiti en malo boljši polnilec akumulatorjev, pa sem si rekel, da bom razkiral malo več kot pa Hofer ali Lidl varijanto.
Gledam sem sicer C-TECK, ampak se mi zdijo malo predragi, ker toliko ga zagotovo ne bom izkoristil.
Potem pa sem videl ta Boschev C3 polnilec akumulatorjev, ki menim, da bi mi zadostoval in sem pripravljen nekako še razkirati toliko, da imam malo boljši polnilec.
Sam mislim, da z Boschem ne morem zgrešiti. Ima kdo kaj izkušenj? Uporabljam bom predvsem za kakšno občasno dofilavanje akumulatorja pozimi zaradi kratkih voženj in pa občasno vzdrževanje akumulatorja za čoln in motor.
Lep pozdrav.
da ne odpiram nove teme. Tudi sam sem si rekel, da moram kupiti en malo boljši polnilec akumulatorjev, pa sem si rekel, da bom razkiral malo več kot pa Hofer ali Lidl varijanto.
Gledam sem sicer C-TECK, ampak se mi zdijo malo predragi, ker toliko ga zagotovo ne bom izkoristil.
Potem pa sem videl ta Boschev C3 polnilec akumulatorjev, ki menim, da bi mi zadostoval in sem pripravljen nekako še razkirati toliko, da imam malo boljši polnilec.
Sam mislim, da z Boschem ne morem zgrešiti. Ima kdo kaj izkušenj? Uporabljam bom predvsem za kakšno občasno dofilavanje akumulatorja pozimi zaradi kratkih voženj in pa občasno vzdrževanje akumulatorja za čoln in motor.
Lep pozdrav.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
mzakelj ::
https://hobbyking.com/en_us/0620-20a-30...
Polnilc s katerim lahko filaš med drugim tud akumulatorje od avtov, poleg vse drugega. Enkrat tako stvar nabaviš + en server napajalnik pa imaš za zmerom......
Polnilc s katerim lahko filaš med drugim tud akumulatorje od avtov, poleg vse drugega. Enkrat tako stvar nabaviš + en server napajalnik pa imaš za zmerom......
zk_eu ::
Mah, bom se raje držal klasičnih polnilcev :D.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
starfotr ::
Evo, to je to. Okol 104e s postnino vred. Jest bom tut uzel enega po dopustu. Fino je, ker polni ze od 2V naprej, tej poceni hoferjevi pod 11V (oz nekaj takega) ne filajo.
zakaj bi se zajebaval z amazonom, če je pri nas ceneje? 90 eur...
https://www.ctek.si/ctek-mxs-5.0-12v-av...
Pa še garancijo imaš pri nas, kar je mnogo bolje, kot se ukvarjat s tujino.
No, jaz imam tistega hoferjevega ali lidlovega, ne vem več. Že nekaj let, za nekih 15 eur in je čisto kul.
Dr_M ::
Ker to nista ista modela, navaden mxs 5.0 je na amazonu okol 65e.
Mal je treba detajle gledat.
Mal je treba detajle gledat.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
SaXsIm ::
Sam imam MXS5 (brez testerja), pa je zakon. Za tester altenatorja uporabiš multimeter in pomeriš napetost. Za merjenje notranje upornosti pa se povsem dobro izkaže imax b6.
Pa, za CTEK priporočam nakup hitre spojke, če moraš zadevo večkrat dofilavati.
Pa, za CTEK priporočam nakup hitre spojke, če moraš zadevo večkrat dofilavati.
SaXsIm
hp98 ::
Aku mora takoj po polnjenju, ko ugasneš motor, imeti 13,5 do 14 V če je ok. Po nekaj urah ne sme napetost pasto pod 12,5 V. Če imaš možnost, pomeri.
Hofer je imel nekaj takšnega:
https://www.hofer.si/sl/posebna-ponudba...
Išči nekaj podobnega.
Koliko časa približno pa se polni akumulator avta, če ga polniš do konca?
zk_eu ::
To je zelo odvisno naprej od kapacitete akumulatorja in od toka, ki ga premore polnilec in ni enotnega odgovora. Deli kapaciteto akumulatorja z tokom polnjenja in dobiš število ur. Pri tem moraš upoštevati tudi koliko je poln.
Te Hofer ali Lidl varijante polnjejo nekje do 2A.
Drugače pa zgornj trditev ("Aku mora takoj po polnjenju, ko ugasneš motor, imeti 13,5 do 14 V če je ok") pri novejših avtih ne velja, saj polnjenje nadzoruje ECU, ki ne bo polnil akumulatorja, če to ni potrebno. S tem se malo pridobiva na porabi, predvsem pa podaljšuje življenjska doba akumulatorja.
Te Hofer ali Lidl varijante polnjejo nekje do 2A.
Drugače pa zgornj trditev ("Aku mora takoj po polnjenju, ko ugasneš motor, imeti 13,5 do 14 V če je ok") pri novejših avtih ne velja, saj polnjenje nadzoruje ECU, ki ne bo polnil akumulatorja, če to ni potrebno. S tem se malo pridobiva na porabi, predvsem pa podaljšuje življenjska doba akumulatorja.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zk_eu ()
fikus_ ::
Zkeu poglej malo alternatorje s kakšnimi napetostmi polnijo, se dobijo takšni s 14+ V. In pri novem napolnjenem aku nameris toliko.
zk_eu ::
Ja :). To imaš čisto prav, da polnijo ob napetosti 14 V in več. Lahko pa tudi manj. Vse je odvisno v kakšnem stanju je akumulator in njegova temperatura. Pri višjih temperaturah se akumulator lahko polni pri nižji napetosti. In vse to danes uravnava ECU v avtu. Časi, ko je alternator polnil akumulator ves čas z 13 V--14 V, ko je bil motor prižgan, so mimo. Mislil sem samo, da ne drži, da bo imel akumulator 13 V ali več potem, ko bo ugasnil motor pri novejših avtih.
Primer samo na moji Insigniji na topel poletni dan:
Ne. Nič ni narobe. Sistem deluje do potankosti tako kot mora. Ker je akumulator v dobrem stanju, zunanja temperatura zadostna in nisem imel vklopljenih večjih porabnikov (luči, brisalci), je ECU spustil napetost sistema na 12.3 V potem, ko je nadomestil porabljeno energijo za zagon, saj je to dovolj, da vzdržuje napolnjenost akumulatorja. Če ne bi poznal kako sistem v mojem avtu deluje, bi mislil, da je nekaj narobe, saj se pri meni, ko ugasnem motor, napetost akumulatorja (merjeno na polih) dviguje iz 12.3 na 12.8, kar pomeni, da je akumulator poln. Pozimi je recimo drugače. Sploh, če je zelo mrzlo zjutraj, bo napetost sistema zelo dolgo vztrajala na 14.5V oziroma celo več, poleti pa jo skoraj po minuti ali dveh že začne spuščati, ker enostavno več ni potrebno.
Pa moja Insignija niti ni več novejši avto. Verjamem, da imajo novejši avti to še toliko bolj dovršeno. Vsak proizvajalec malo po svoje.
Primer samo na moji Insigniji na topel poletni dan:
Ne. Nič ni narobe. Sistem deluje do potankosti tako kot mora. Ker je akumulator v dobrem stanju, zunanja temperatura zadostna in nisem imel vklopljenih večjih porabnikov (luči, brisalci), je ECU spustil napetost sistema na 12.3 V potem, ko je nadomestil porabljeno energijo za zagon, saj je to dovolj, da vzdržuje napolnjenost akumulatorja. Če ne bi poznal kako sistem v mojem avtu deluje, bi mislil, da je nekaj narobe, saj se pri meni, ko ugasnem motor, napetost akumulatorja (merjeno na polih) dviguje iz 12.3 na 12.8, kar pomeni, da je akumulator poln. Pozimi je recimo drugače. Sploh, če je zelo mrzlo zjutraj, bo napetost sistema zelo dolgo vztrajala na 14.5V oziroma celo več, poleti pa jo skoraj po minuti ali dveh že začne spuščati, ker enostavno več ni potrebno.
Pa moja Insignija niti ni več novejši avto. Verjamem, da imajo novejši avti to še toliko bolj dovršeno. Vsak proizvajalec malo po svoje.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zk_eu ()
Dr_M ::
AGM akumulatorji imajo rahlo nizjo napetost, kot navadni svinceni.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
hojnikb ::
Deli kapaciteto akumulatorja z tokom polnjenja in dobiš število ur. Pri tem moraš upoštevati tudi koliko je poln.
ni cist tko, vsaj pri svincenih akujih ne. polnilna ucinkovitost je tam 70-80%, tako da ce mas 100Ah aku in 10a polnjenja, se bo le ta polnu blizje 15h kot 10.
#brezpodpisa
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | polnjenje akumulatorjaOddelek: Na cesti | 5273 (4520) | Invictus |
» | Akumulator se prazni. Mehanik ne zna popravit? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 12056 (9189) | suhi |
» | akumulator dci1.5 (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 19848 (15106) | tireleap |
» | Naj kupim nov akumolator ? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 9580 (8480) | RejZoR |
» | Polnjenje avtomobilskega akumulatorjaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 14305 (13965) | šernk |