» »

5x1.5 za vticnico in luc

5x1.5 za vticnico in luc

1
2
»

Highlag ::

Ponavadi zato, da lahko s tem preprečiš svojo smrt. Sicer to je itak malenkost. Nas je na zalogi..
Elektrika ima tako čudno lastnost, ta teče najraje tam, kjer je najmanjša upornost. Torej debelejša žica lažje gre.
Never trust a computer you can't throw out a window

negotiator ::

Tomi, če nimaš pojma, se ne oglašaj. Kabel ima dostikrat tudi na izolaciji napisano kolikšno temperaturo zdrži, tako da je tale tvoj prispevek en čisti bulšit.

Amaterizem? Ne bi rekel, saj imam izobrazbo iz področja štroma (med drugim) in poleg tega tudi veliko praktičnih izkušenj. Lahko pa povem, da sem se veliko več naučil iz interneta, kot v šoli - toliko o našem šolskem sistemu. Ogromno pa te nauči tudi praksa, katere tebi očitno primanjkuje. 16A varovalka za 1.5mm2 pa ni čisto nič na meji. Če bi na vse gledal tako, bi bila tudi 10A na meji, ko bi kabel toplotno izoliral. Vsi podaljški, ki si jih lastim, imajo 1.5mm2 kabel in max. moč 3500W, kar ustreza 16A - očitno so tudi proizvajalci podaljškov amaterji - pa niso vsi moji podaljški enakih znamk.

@Highlag

Ja, bolje 4mm2, za vsak slučaj, da ne steče elektrika kam ven iz žice, zaradi velike prevodnosti izolacije kabla, lol
All easy problems have already been solved.

Zgodovina sprememb…

negotiator ::

PS: ne morem verjet, kako je veliko uporabnikov tukaj čisto prestrašenih glede vsake malenkosti, ne le v tej temi, tudi na splošno. Vsi nekaj jemljejo z velikimi rezervami, da ne bo kaj narobe. Potem pa pogledam na cesto in vidim, kakšne majhne varnostne razdalje imajo praktično vsi... To nekako ne gre skupaj. Za volanom se počutite prekomerno varne, na veliko premajhni razdalji, tukaj vas pa skrbi za 16A varovalko na 1.5mm2 kablu.
All easy problems have already been solved.

mirator ::

LordTado je izjavil:

Ja nimam se prkloplenega enkrat v prihodnosti:)
Mah ce bi kabel bi dosegljiv bi ga menal z cevjo ampak je pod temeljem in bi moral predirat fasado pa strosek bi bil velik za 15m kabla...

mirator je izjavil:

LordTado je izjavil:

Kolko vem zemla z fazo izklopi varovalko,zemla z nulo pa FI.
Za kar je verjetno 1-5mm2 dovolj glede na to da se to zgodi u momentu.

Če ne me popravite...

Zaščitni vodnik mora imeti do prereza 35 mm2 enak presek kot fazni vodnik.



V cem pa je tu finta?glede na na to da delcek sekunde tece tok skoz pri kratkem stiku?

Nobene finte ni, tako pač zahtevajo predpisi.
Gre pa predvsem za varnost. Vodnik s presekom 1,5 mm2 je mehansko precej slaboten in lahko se ti zgodi, da se ti bo v vtičnici na kontaktu odlomil in takrat boš, ne da bi vedel, ostal brez zaščite.
Kar se varovanja vodnikov tiče, sem ti pa že zapisal in se ne mislim ponavljati.

lovro535v2 ::

a je ta kabel bakren, ker če je aluminjast ima drugačno prevodnost in lahko prenese drugačen tok kot bakreni kabel.
Raspberry Pi 512MB 32GB Raspbian/Asus P7P55D Intel core i5 2,66ghz
LGA 1156 8GB Kingston DDR3 WD Black 1TB Gigabyte GT430 W7/
Nexus 7 2013 32GB/Oneplus one 64GB Sandstone black.

...:TOMI:... ::

100 % je baker.
Tomi

...:TOMI:... ::

Ti ne locis podaljska, ki je namenjen za ZACASNO uporabo in instalacije, ki je stalna?

Ja, na zalost lahko danes kupis razdelilec, ki ima 1 mm^2 in je za 3500 W. Kar je kriminal.

Tudi preprosti grelniki vode za caj imajo tako vezavo, s kabli, ki so enostavno pretanki. To je splosen problem v te industiji.


S tvoj super podaljsek ti lepo priklopi en varilni aparat, tisti stari, transformatorski, ga zazeni in malo vari z njim.

Prva stvar, ki te bo hecala je padec napetosti, drugi je gretje kabla in tretji je izpad instalacijskega odklopnika. Pa je za te zadeve dovolj B16, ce je instalacija ok.

Briga me tvoja izobrazba, vredna ni nic.
Tomi

lovro535v2 ::

Sem tudi že imel podaljšek, ki je bil 0.75mm2 in piše na njemu max 3680W ko pa priklopiš gor 2 el.radiatorja vsak po 1500w ali pa kaj drugrega se pa, kar lepo segreje do te mere, da ne moreš več držati v roki.
Raspberry Pi 512MB 32GB Raspbian/Asus P7P55D Intel core i5 2,66ghz
LGA 1156 8GB Kingston DDR3 WD Black 1TB Gigabyte GT430 W7/
Nexus 7 2013 32GB/Oneplus one 64GB Sandstone black.

Zgodovina sprememb…

negotiator ::

Tudi podaljšek je lahko stalen - pa to sploh nima veze. Če bi bilo po tvoje, bi bili povsod požari, ko bi kdo priklopil sesalec ali štedilnik na tak podaljšek. Da ne omenjam, da ima ogromno vtičnic 1.5mm2 kable - kar sicer ni po predpisih, ni pa tudi problem, če je dobro izvedeno in varovano.

Jah, očitno ni kriminal, če je šel čez testiranje... Zakaj meniš, da so pretanki kabli pri grelnikih za čaj? Ti je že kakšen tak kabel povzročil požar oz. si slišal od kakega znanca, da mu je bajta pogorela zaradi tega? Sprijazni se z moderno industrijo. Materiali se priganjajo do roba zmogljivosti, špara se povsod in 1.5mm2 kabel na 16A varovalki je daleč od kritičnega primera. Nekje na tem forumu sem že omenil, da je nekomu počilo tanko plastično ohišje ene od komponent zavornega sistema in zavorna tekočina je začela iztekat. Če bi šel takrat na AC in moral hitro zabremzat, bi bilo najverjetneje po njem + vseh, ki bi jih takrat peljal s sabo in po možnosti bi ubil še koga, ki bi ga nabil, ko se ne bi mogel ustavit. Mene bolj skrbijo taki (beri: realni) primeri, ne pa ta malenkost.

Boljšega primera ne bi mogel navesti, saj sem to že delal in tudi to je primer preobremenitve 1.5mm2, ki sem ga omenjal na prejšnji strani. Tak transformator sem priklopil na 1.5mm2, tako pri 230 in 400V in ga dal v kratek stik. Na vhodu je bilo povprečno 25-30A, dokler pa se ne segreje, pa skoči tudi do 40A in ne, moram te razočarat, da nisem imel nobenih težav - padec napetosti je bil pa pri 400V, mogoče 1V ali 2, največ. Pri 230 bi bil seveda malo višji, a nikakor ne bi oviral delovanja transformatorja. Hja, odklopnik je pa C16, pa do zdaj še ni odklopil, je pa res, da je malo močnejši, kot B16, poleg tega pa 50-100% preobremenitev za krajši čas ni nič takega.

Me pa spravlja v smeh spet tipična ST oz. slovenska ignorantska fora. Kaj natanko si mislil, da boš dokazal, če bi ti po opravljenem tem poskusu s transformatorjem potrdil, da se je 1.5mm2 segrel, ko sem gor priklopil 10kW+, pri 25-30A toka? Se ti to zdi mogoče blizu 16A? Ker s tem ne moreš trdit, da ni primerno za 16A, če gor obesiš 30A, pa se greje. In ja, če bi trafo dejansko uporabljal za varjenje in ne le za to testiranje, bi se tudi C16 hitro izklopil - kabel bi bil pa največ topel.

Ja, zate ni vredna, zame in za tiste, ki jim je pomagala, je pa vredna veliko. Imel sem tudi učitelja, ki je včasih delal v iskri in preizkušal varnostne sisteme v elektroniki, pa sem bil pri njem eden najboljših. Očitno po tvoje tudi njegovo znanje ni vredno, če je mene, takega "bedaka" hvalil?
All easy problems have already been solved.

Zgodovina sprememb…

negotiator ::

lovro535v2 je izjavil:

Sem tudi že imel podaljšek, ki je bil 0.75mm2 in piše na njemu max 3680W ko pa priklopiš gor 2 el.radiatorja vsak po 1500w ali pa kaj drugrega se pa, kar lepo segreje do te mere, da ne moreš več držati v roki.


Ja, tale podaljšek ima pač previsok rating - če ga kupiš kje v kakšni kitajski trgovini, pa lahko dobiš še celo kakšnega, ki sploh nima tako debelih žic, kot je navedeno na izolaciji. Lahko pa, da si gledal samo rating na vtičnici podaljška, ki ima ponavadi posebej navedeno max. obremenitev in ni nujno enaka obremenitvi kabla, ki je priklopljen nanjo.

Je pa to še en dokaz, da to ni tak problem 0.75mm2 je le polovica 1.5mm2.
All easy problems have already been solved.

lovro535v2 ::

negotiator je izjavil:

lovro535v2 je izjavil:

Sem tudi že imel podaljšek, ki je bil 0.75mm2 in piše na njemu max 3680W ko pa priklopiš gor 2 el.radiatorja vsak po 1500w ali pa kaj drugrega se pa, kar lepo segreje do te mere, da ne moreš več držati v roki.


Ja, tale podaljšek ima pač previsok rating - če ga kupiš kje v kakšni kitajski trgovini, pa lahko dobiš še celo kakšnega, ki sploh nima tako debelih žic, kot je navedeno na izolaciji. Lahko pa, da si gledal samo rating na vtičnici podaljška, ki ima ponavadi posebej navedeno max. obremenitev in ni nujno enaka obremenitvi kabla, ki je priklopljen nanjo.

Je pa to še en dokaz, da to ni tak problem 0.75mm2 je le polovica 1.5mm2.

na vtičničah je pisalo 250V/16A na podaljšku pa max 3680W sem pa imel tudi sesalec 1800W in se je kabel strgal, ker je bil kabel tako tanek (0.75mm2).
Raspberry Pi 512MB 32GB Raspbian/Asus P7P55D Intel core i5 2,66ghz
LGA 1156 8GB Kingston DDR3 WD Black 1TB Gigabyte GT430 W7/
Nexus 7 2013 32GB/Oneplus one 64GB Sandstone black.

negotiator ::

in se je kabel strgal, ker je bil kabel tako tanek (0.75mm2).


Hja, treba je vedeti, da električni kabel ni namenjen prenašanju nateznih obremenitev (razen, do neke mere). Poglej tiste drogove po ulicah, med katerimi so obešeni izolirani kabli - če je razdalja malo večja, je ponavadi vmes še jeklena pletenica, na katero se kabel obesi, saj sam ne more oz. ne sme prenašati večjih nateznih obremenitev. Žici sta bili v kablu vsaj dve, kar pomeni 1.5mm2 bakra. Da strgaš dve bakreni žici, 0.75mm2, rabiš vsaj 30 kg ali malo več, tako da ne vem, kako se je to zgodilo? Si besno vlekel sesalec, katerega kabel je bil speljan iz enega prostora v drug prostor, ko je kabla zmanjkalo? Ker če bi potegnil, ko bi sila delovala naravnost ven iz vtičnice, potem bi več, kot očitno vtikač padel ven, dosti preden bi se kabel strgal. Mogoče si imel tist sesalec, ki ima samodejno navijanje kabla, pa si ga na silo ven vlekel, ko ga je že zmanjkalo ali pa se je zataknil? Na kaj drugega pa že težko pomislim, razen, če si ga privezal za radiator in sesalec vrgel skozi okno - v tem primeru, če bi sesalec dosegel dovolj visoko hitrost, bi se lahko ustvarila zadostna sila za pretrg kabla. Kabel se vsekakor ni strgal zaradi električne obremenitve sesalca (1800W). Tudi vtikač se vedno izklaplja tako, da primeš za slednjega, ne pa, da za kabel vlečeš. Z drugo roko pa se opreš na vtičnico, da je ne izruvaš, če je slabo zmontirana.

Glede podaljška je pa pač tako, da je overrate-an. Imel si ga na kakih 13-ih amperih, če je bila napetost toliko, kot piše na radiatorjih - verjetno 220 ali 230V. Če pa na tak radiator priklopiš 240V ali v skrajnem primeru 250, pa bo žrl kar opazno več toka in ne samo to, tudi moč na podaljšku bo takoj višja. Če so radiatorji za 220V, bo pri 220V tekel tok, pribl. 13.6A. Če pa ga priklopiš na 240V, pa teče že skoraj 15A, vsaj dokler se radiator ne segreje - oz. se nikoli ne bo dovolj, da bi pretirano vplival na to, saj ga termostat izklaplja. No, v tem primeru pa je moč že 3550W. Priklopi še eno 100W žarnico in dve 15W varčni žarnici, pa si dosegel limit. Če imaš v vtičnici 245V, pa bi pri enakem radiatorju bila moč 3710W. (vedno govorim za oba radiatorja skupaj). Tako, da če je radiator starejši, kar pomeni, da je najverjetneje rate-an za 220V, doma pa imaš 245V v vtičnici, si že za 30W presegel dovoljeno moč podaljška. To je sicer ekstremen primer in najverjetneje nimaš 245V v vtičnici, pa tudi radiatorja mogoče nista rate-ana za 220V, je pa samo primer, kako se lahko stvari hitro spremenijo. Poleg tega je odvisno tudi od tega, kako občutljivo kožo imaš - če si nek zidar, ki cel dan koplje jarke in ima kožo na rokah debelejšo, te ne bo tako peklo, kot, če si nekdo, ki v pisarni liste zlaga. Normalno naj bi te peklo pri kakih 60°C, ali še manj (pri tej temperaturi lahko držiš kakšno sekundo, največ par sekund). PVC izolacija na kablih pa se začne topit, pri okoli 100°C, pa še takrat bo bolj le omehčana, kot stopljena. Tako, da ja, še vedno ni tako hudo - ni pa prav. 230V 16A je preveč za 0.75mm2, saj se nikoli ne ve, kje bo kabel ležal - ali bo tudi pokrit s čim ali ne.
All easy problems have already been solved.

negotiator ::

PS: mogoče si pa kabel že načel s kakšnimi vrati. Dostikrat vidim, kako so kabli priprti z vrati, pa me kar stisne, ko to vidim. Električni kabli niso namenjeni niti nateznim, niti strižnim obremenitvam. Izjema so pletenice na daljnovodih in podobno.
All easy problems have already been solved.

...:TOMI:... ::

Hvalis ucitelja in govoris, da si bil eden boljsih, po drugi strani pa govoris da ti sola ni dala nic znanja in je glavnina internet.
Tomi

LordTado ::

No doma mam v eni kopalnici 2000W sencor peč in kopalnica ma 10A varovalko še tastaro keramično z tlivko ...
Do sedaj je zržala 20 let...

Sedaj ko otrok rabi bolj toplo kopalnco laufa tudi po 2 uri...

...:TOMI:... ::

Kopalnico bi moral imeti na KZS-u. In ja, 10 A instalacijski odklopnik je vec kot dovolj za vecino potreb. Je pa najbrz 1,5 mm^2 instalacija, zato temu primerno varovanje, ceprav bi moral biti KZS namesto instalacijskega odklopnika.
Tomi

lovro535v2 ::

kabel na sesalcu se je strgan na ohišju, ker se je pregulil v tisti plastiki, ki ga drži na ohišju.glede radiatorjev je bilo pa tako da sem imel podaljšek priklopljena na napravo, ki meri porabo in tudi wate in je bilo še malo manj kot 3000W.sicer pa to sploh ni pomembno problem je to, da se preveč špara na kablih, kar ne bi bilo potrebno. Ko gledam malo ameriške podaljške se vidi kaj je kvaliteta kabli so precej debeljši kot naši. čeprav rabijo oni še enkrat debeljše kable kot mi zaradi 110V.
Raspberry Pi 512MB 32GB Raspbian/Asus P7P55D Intel core i5 2,66ghz
LGA 1156 8GB Kingston DDR3 WD Black 1TB Gigabyte GT430 W7/
Nexus 7 2013 32GB/Oneplus one 64GB Sandstone black.

Zgodovina sprememb…

LordTado ::

Hm malo sem gledal ta grelna telesa majo original kabel najvec 1.5
Pp eni uri dekovanja je kabel topel na dotik bol mlacen kot topel ne vem pa ce teh 2000W v resnici tolk porabe...
Zanimalo me je tudi temp varovalke ki pa je bla rahlo topla okrog 35st.


Kolk pa majo te keramicne varovalke tolerance?Recimo 10Aska?
A ppci tocno pri 10?

mirator ::

Kabli s PVC izolacijo se smejo trajno segreti maksimalno na 70°C (to je na dotik že kar vroče).
Toleranca pri varovalkah je definirana s spodnjim in zgornjim preskusni tokom in za varovalke s taljivo žico velja, da pri 25% preobremenitvi še ne sme pregoreti v roku 1 ure, pri 60% preobremenitvi pa mora pregoreti prej kot v eni uri. Izklopne karakteristike posameznih proizvajalcev se nahajajo med tema dvema vrednostima. To pomeni, da lahko tokokrog za eno uro preobremeniš za 25 %.
Pri inštalacijskih odklopnih je spodnji preskusni tok pri 1,13-kratniku in zgornji pri 1,45-kratniku nazivnega toka inštalacijskega odklopnika.

darkolord ::

LordTado je izjavil:

Kolk pa majo te keramicne varovalke tolerance?Recimo 10Aska?
A ppci tocno pri 10?
Ah kje, pri 10 A se sploh ne bo stalila. Recimo pri 40 A se bo v sekundi, pri 30 A v 10 sekundah, pri 20 A v 100 sekundah ...

lovro535v2 ::

bom naredil test in bom obremenil podaljšek z 0,75mm2 kablom z 3,6KW za 1 uro in bom videl ali se bo kabel začel kaj topit ter koliko bo vroč.
Raspberry Pi 512MB 32GB Raspbian/Asus P7P55D Intel core i5 2,66ghz
LGA 1156 8GB Kingston DDR3 WD Black 1TB Gigabyte GT430 W7/
Nexus 7 2013 32GB/Oneplus one 64GB Sandstone black.

lovro535v2 ::

Evo sem sprobal na 1,5m dolg 0.75mm2 podaljšek sem priklopil 1x2000W kalorifer 1x1000W el.radiator ter 1x600W el. radiator skupno 3600W in po pol ure je bil kabel na dotip, kar vroč. Kabel je pa postal mehek kot elastika. Tok in napetost sem meril z digitalnim ampermetrom, ki ima toroidni transformator za merjenje toka. Pred vklopom porabnikov je bil tok 0A ter napetost 230V z vsemi vklopljenimi porabniki pa je bil tok 15,3A in napetost 200V.Zanima me a je bil za tako velik padec napetosti kriv tanek kabel ali je to normalno.
Raspberry Pi 512MB 32GB Raspbian/Asus P7P55D Intel core i5 2,66ghz
LGA 1156 8GB Kingston DDR3 WD Black 1TB Gigabyte GT430 W7/
Nexus 7 2013 32GB/Oneplus one 64GB Sandstone black.

Zgodovina sprememb…

Invictus ::

Izmeri upornost kabla, pa ti bi jasno...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

lovro535v2 ::

vsi trije vodniki imajo upornost 0,3 ohma
Raspberry Pi 512MB 32GB Raspbian/Asus P7P55D Intel core i5 2,66ghz
LGA 1156 8GB Kingston DDR3 WD Black 1TB Gigabyte GT430 W7/
Nexus 7 2013 32GB/Oneplus one 64GB Sandstone black.

mirator ::

Ta padec napetosti je na celotnem tokokrogu od števca dalje (v resnici pa do transformatorske postaje, vendar če je prej nameril 230 V, je padec od TP do PMO zanemarljiv). Mislim pa da za ta padec niso krivi kabli temveč prehodne upornosti na slabih kontaktih v vtičnici.

lovro535v2 je izjavil:

vsi trije vodniki imajo upornost 0,3 ohma

Mislim, da si nekaj narobe pomeril. Mogoče je 0,03 ohma?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mirator ()

lovro535v2 ::

ja sem šel sedaj preverit in je res 0,03ohma.
Raspberry Pi 512MB 32GB Raspbian/Asus P7P55D Intel core i5 2,66ghz
LGA 1156 8GB Kingston DDR3 WD Black 1TB Gigabyte GT430 W7/
Nexus 7 2013 32GB/Oneplus one 64GB Sandstone black.

negotiator ::

...:TOMI:... je izjavil:

Hvalis ucitelja in govoris, da si bil eden boljsih, po drugi strani pa govoris da ti sola ni dala nic znanja in je glavnina internet.


Res je. Tisto, kar pa sem odnesel iz šole, pa je bila večinoma elektrotehnika, oz. bolj natančno teorija le te. Bilo je tudi nekaj prakse ampak v naših šolah se ne daje dosti poudarka na prakso.
All easy problems have already been solved.

negotiator ::

lovro535v2 je izjavil:

Evo sem sprobal na 1,5m dolg 0.75mm2 podaljšek sem priklopil 1x2000W kalorifer 1x1000W el.radiator ter 1x600W el. radiator skupno 3600W in po pol ure je bil kabel na dotip, kar vroč. Kabel je pa postal mehek kot elastika. Tok in napetost sem meril z digitalnim ampermetrom, ki ima toroidni transformator za merjenje toka. Pred vklopom porabnikov je bil tok 0A ter napetost 230V z vsemi vklopljenimi porabniki pa je bil tok 15,3A in napetost 200V.Zanima me a je bil za tako velik padec napetosti kriv tanek kabel ali je to normalno.



No, vidiš, 0.75mm2 je zdržal, sicer to še ne spremeni dejstva, da je overrate-an podaljšek in ga raje ne uporabljaj za take obremenitve, je pa še en dokaz, da 1.5mm2 za 16A ni nič hudega, again, vsaj dokler ga toplotno ne izoliraš preveč.
All easy problems have already been solved.

negotiator ::

mirator je izjavil:

Ta padec napetosti je na celotnem tokokrogu od števca dalje (v resnici pa do transformatorske postaje, vendar če je prej nameril 230 V, je padec od TP do PMO zanemarljiv). Mislim pa da za ta padec niso krivi kabli temveč prehodne upornosti na slabih kontaktih v vtičnici.

lovro535v2 je izjavil:

vsi trije vodniki imajo upornost 0,3 ohma

Mislim, da si nekaj narobe pomeril. Mogoče je 0,03 ohma?


Padec od TP je zanemarljiv, saj so kabli veliko debelejši, poleg tega pa jih ni niti približno obremenil do nazivne zmogljivosti (kaj šele preobremenil). Večji problem je od tam naprej, kjer se žice stanjšajo (v razdelilni omarici). Najhujši problem pa je to, da ima njegov podaljšek le 0.75mm2 žice, kar pa še ne bi bila taka težava, če ga ne bi preobremenil. Poleg tega se je kabel precej segrel in se mu je upornost zvišala - nimam podatka za specifično upornost bakra, pri recimo 70 ali 80ih stopinjah, tako da težko rečem, koliko to kaj vpliva, lahko bi pa kar vplivalo.

Mimogrede, lovro535v2, a imaš to 50 metrski podaljšek? Ker, razen, če nimaš tudi napeljave tako tanke, ne vem, zakaj si dobil 30V padec napetosti - to je ogromno.
All easy problems have already been solved.

Zgodovina sprememb…

Highlag ::

Padec napetosti se zgodi tudi na vsakem spoju. Ne samo na kablih. Samo 1,5m kabla bi moralo imeti padca 0,5V ne pa 30V.
Verjetno so varčevali pri presekih in je padec napetosti že od omarice naprej (čeprav tole kaže na 85m kabla).
Bi pa bilo zanimivo pomeriti napetost še na vtičnici pri takšni obremenitvi. Mene bi bilo malo strah zakaj in kje je toliko padca.
To je namreč več kot 400W izgub na kablih. Sam imam slabe izkušnje že pri bistveno manjši moči. Slabo zategnjena žica v grlu varčne žarnice je povzročila gretje žice in to toliko, da se je izolacija že topila. Pa je bila žarnica samo 15W.

Standardi predpisujejo dimenzioniranje kablov z namenom varnosti. Prepričevanje ljudi da je to brez veze in kako smo neumni, ker jih upoštevamo je tudi neumno. Cene kablov različnih (nižjih) presekov so zanemarljive in "varčevanje" pri presekih nima nobenega smisla.
Never trust a computer you can't throw out a window

LordTado ::

Se pravi bi na B10 laufali skoraj vse razen kakega vapa ki rabi 3kw ce je seveda to dejanska poraba...

lovro535v2 ::

Mogoče je voltmeter zanič bom probal direktno na vtičnico uštekat močen porabnik pa bom tam zmeril padec napetosti.dovodni kabel od omarice, kjer je števec je 5x4mm2 in je dolg okoli 50 m.
Smo pa že imeli probleme z trafotom samo ga je potem elektro zamenjal, ker ko smo vklopili porabnike je na eni fazi padla napetost na 120v na drugi se je pa dvignila na 300v. In je skurilo par stvari.
Raspberry Pi 512MB 32GB Raspbian/Asus P7P55D Intel core i5 2,66ghz
LGA 1156 8GB Kingston DDR3 WD Black 1TB Gigabyte GT430 W7/
Nexus 7 2013 32GB/Oneplus one 64GB Sandstone black.

Zgodovina sprememb…

mirator ::

Highlag je izjavil:


Standardi predpisujejo dimenzioniranje kablov z namenom varnosti. Prepričevanje ljudi da je to brez veze in kako smo neumni, ker jih upoštevamo je tudi neumno. Cene kablov različnih (nižjih) presekov so zanemarljive in "varčevanje" pri presekih nima nobenega smisla.

Lepo zapisano.
Je pa tudi Sizifovo delo prepričati tiste, ki trosijo takšne neumnosti, da naj jih prenehajo trositi.

...:TOMI:... ::

Wap je lahko problematicen ze na B16, ker ima lahko prevelik zagonski tok. Odvisno od modela in moci.

Res je sizifovo delo prepricat izkusene strokovnjake, naj nehajo trosit neumnosti.
Tomi

lovro535v2 ::

Evo sem naredu test na trofazno vtičnico, ki je odaljena od podrazdelilnika 3 metre in je povezana z 5x2.5mm2 kablom. obremenil sme jo z 2x2000W kaloriferjoma najprej L1-N potem L2-N in L3-N
in rezulatati so L1-N brez obremenitve 234V. L1-N z obrementivijo 211V. L2-N brez obremenitve 235V. L2-N z obremenitvijo 220V. L3-N brez obremenitve 236V. L3-N z obremenitvijo 218V.
Raspberry Pi 512MB 32GB Raspbian/Asus P7P55D Intel core i5 2,66ghz
LGA 1156 8GB Kingston DDR3 WD Black 1TB Gigabyte GT430 W7/
Nexus 7 2013 32GB/Oneplus one 64GB Sandstone black.

negotiator ::

lovro535v2 je izjavil:

Evo sem naredu test na trofazno vtičnico, ki je odaljena od podrazdelilnika 3 metre in je povezana z 5x2.5mm2 kablom. obremenil sme jo z 2x2000W kaloriferjoma najprej L1-N potem L2-N in L3-N
in rezulatati so L1-N brez obremenitve 234V. L1-N z obrementivijo 211V. L2-N brez obremenitve 235V. L2-N z obremenitvijo 220V. L3-N brez obremenitve 236V. L3-N z obremenitvijo 218V.


Tole se mi ne zdi normalno. Preveč padca.
All easy problems have already been solved.

negotiator ::

Padec napetosti se zgodi tudi na vsakem spoju.


Če je spoj takšen, kot mora biti, je padec zanemarljiv. Če je spojena dovolj velika površina žic, potem bo tam upornost celo manjša od upornosti same žice. Žal pa bi lahko bilo dobrih spojev več, kot jih jaz vidim, po raznih dozah in vtičnicah. Najhujše pa je to, ker so razna stikala in vtičnice narejene tako, da je zelo težko ali pa sploh nemogoče dobiti dober in varen spoj. Ne vem, kdo plačuje ljudi, da tako dizajnirajo vtičnice - se pa ne čudim - šlamparije je več, kot preveč danes, na marsikaterem področju.
All easy problems have already been solved.

negotiator ::

Slabo zategnjena žica v grlu varčne žarnice je povzročila gretje žice in to toliko, da se je izolacija že topila. Pa je bila žarnica samo 15W.

Standardi predpisujejo dimenzioniranje kablov z namenom varnosti. Prepričevanje ljudi da je to brez veze in kako smo neumni, ker jih upoštevamo je tudi neumno. Cene kablov različnih (nižjih) presekov so zanemarljive in "varčevanje" pri presekih nima nobenega smisla.


No, zdaj vidiš, da je dobro, da drugič najameš električarja, ki mu zaupaš (oz., ki je znan po kvaliteti), ne pa nekega neznanca, ki ti bo zrihtal za en pir. Če ti je 15W žarnica povzročila tako gretje spoja, potem bi mogel vedeti, da si se s tistimi dodatnimi stavki spodaj brezveze trudil - razen, če misliš, da ti bo 4mm2 kabel kaj pomagal, ko bo gor priklopljen električni radiator, spoj pa bo zanič, ker ti ga je naredil nek pijan štromar. Ne podcenjuj tega. Videl sem že dela takih štromarjev - faza na modri ali zeleno-rumeni žici ni nič neobičajnega. Lastnik pa je rekel, ja, to je en znanec delal (štromar), ki se ga rad tudi malo napije pri delu...
All easy problems have already been solved.

negotiator ::

LordTado je izjavil:

Se pravi bi na B10 laufali skoraj vse razen kakega vapa ki rabi 3kw ce je seveda to dejanska poraba...


Vse, tam do 2300W - raje malo manj. Kratkotrajno bi lahko kaj močnejšega priklopil, je pa odvisno, koliko močnejšega. Nekaj 100W več bi kar dolgo zdržalo. 3kW pa najbrž ne prav dolgo (ne poznam točnih karakteristik B10 odklopnika).

Osebno bi dal B16, te pa seveda nič ne silim, vendar, če je položeno tako, kot si rekel, je popolnoma varno. 1.5mm2 žica bi bila pri 16A daleč od vroče (če ni zavita v odejico, seveda :D). Je pa seveda popolnoma tvoja odločitev. Jaz imam C16 na 1.5mm2 - speljano pa je po kanalčku. Do zdaj se še ni grelo - kljub občasnim, kratkotrajnim obremenitvam na 25-30A. Če si res tako zaskrbljen, pa vzemi 13A - ta je še "legalna" za 1.5mm2 kabel. Na slednji ti bo 3kW delalo kar dolgo - mogoče sploh ne bo odklopilo. Drugače pa lahko probaš obremenit na 16A, kot sem rekel, pa potipaj kabel, če rabiš dokaz.
All easy problems have already been solved.

Zgodovina sprememb…

negotiator ::

mirator je izjavil:

Highlag je izjavil:


Standardi predpisujejo dimenzioniranje kablov z namenom varnosti. Prepričevanje ljudi da je to brez veze in kako smo neumni, ker jih upoštevamo je tudi neumno. Cene kablov različnih (nižjih) presekov so zanemarljive in "varčevanje" pri presekih nima nobenega smisla.

Lepo zapisano.
Je pa tudi Sizifovo delo prepričati tiste, ki trosijo takšne neumnosti, da naj jih prenehajo trositi.


Tisti, ki pozna zakone fizike in elektriko in, ki je že kdaj praktično eksperimentiral, bo vedel, da imam prav. Noben ni rekel, da je brez veze in noben ni rekel, da ste neumni - spet nekaj, kar je nastalo v vaši domišljiji. 10A varovalka je vsekakor varnejša, tako, kot bi bila 6A še bolj varna. Standardi od nekje izhajajo in nekdo jih je postavil, na podlagi testiranja - in pri tem upošteval cel kup možnih faktorjev - med njimi tudi disipacijo toplote iz kabla. In, če je kabel na prostem in gre toplota lahko v zrak, bo v tem primeru brez težav in pregrevanja prenesel konstantnih 16A. In še enkrat, ne pravim, da ste neumni, se pa slepo držite standardov, saj očitno ne veste, kako so bili postavljeni, oz. ne veste, kaj je razlog, da so izbrali 10A varovalko in ne 16A. Razlog so bili ekstremni pogoji, ki jih OP, glede na opisano še zdaleč ne dosega.
All easy problems have already been solved.

St235 ::

Težava te logike je v tem, da jo prodajaš amaterju, ki mu osnove elektrike niso jasne.

Ampak prvo kot prvo pojma nimamo kako so žice dejansko speljane, drugo kot drugo ima 5 žic in od tukaj bo imel hitro mentalni preskok, da je to potem dovolj za dve vtičnici in ker mu bo občasno metalo ven elektriko bo pač, dal vsako na svojo 16A varovalko. Potem bo čez 5 let, ko bo trikrat pozabil kaj je ustvarjal zmontiral polnilec za električni avto. In čudno gledal zakaj mu hiša gori, ker je bil tisti fantastično varno napeljan kabel v enem delu napeljan pod toplotno izolacijo.

In standardi so namenjeni preprečevanju točno takih situacij. Problem, je ker se uporabniki menjajo, ker se okoliščine menjajo, ker se stvari pozabijo...

Tako, da ja 1,5mm kabel v normalnih okoliščinah preživi 16A tok. Vprašanje pa je ali ga preživi v konkretnih okoliščinah, ali je to sposoben delat naslednjih 20 let (segrevanje ne vpliva blagodejno na izolacijo kabla), kaj se zgodi ko po vzporednih žicah prav tako teče 16A in kaj ko naslednji lastnik varovalke zamenja za 20, 24 ali 32A, ko želi polnit električni avto, ker če je varovalka 16A potem je kabel ziher 2.5mm in brez težav prenese tudi 32A.

Invictus ::

negotiator je izjavil:

Standardi od nekje izhajajo in nekdo jih je postavil, na podlagi testiranja - in pri tem upošteval cel kup možnih faktorjev - med njimi tudi disipacijo toplote iz kabla. In, če je kabel na prostem in gre toplota lahko v zrak, bo v tem primeru brez težav in pregrevanja prenesel konstantnih 16A. In še enkrat, ne pravim, da ste neumni, se pa slepo držite standardov, saj očitno ne veste, kako so bili postavljeni, oz. ne veste, kaj je razlog, da so izbrali 10A varovalko in ne 16A. Razlog so bili ekstremni pogoji, ki jih OP, glede na opisano še zdaleč ne dosega.

Standardi so tam z razlogom. V izogib potencialni škodi. In varovanju imetja. Predvsem sosedov...

Forenzika požarov zaradi električne napeljave pa tudi ni nek bav-bav. Seveda potem pametnjakovič odpre cel kup tem po vseh slovenskih forumih kake svinje so zavarovalnice...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

negotiator ::

St235 je izjavil:

Težava te logike je v tem, da jo prodajaš amaterju, ki mu osnove elektrike niso jasne.

Ampak prvo kot prvo pojma nimamo kako so žice dejansko speljane, drugo kot drugo ima 5 žic in od tukaj bo imel hitro mentalni preskok, da je to potem dovolj za dve vtičnici in ker mu bo občasno metalo ven elektriko bo pač, dal vsako na svojo 16A varovalko. Potem bo čez 5 let, ko bo trikrat pozabil kaj je ustvarjal zmontiral polnilec za električni avto. In čudno gledal zakaj mu hiša gori, ker je bil tisti fantastično varno napeljan kabel v enem delu napeljan pod toplotno izolacijo.

In standardi so namenjeni preprečevanju točno takih situacij. Problem, je ker se uporabniki menjajo, ker se okoliščine menjajo, ker se stvari pozabijo...

Tako, da ja 1,5mm kabel v normalnih okoliščinah preživi 16A tok. Vprašanje pa je ali ga preživi v konkretnih okoliščinah, ali je to sposoben delat naslednjih 20 let (segrevanje ne vpliva blagodejno na izolacijo kabla), kaj se zgodi ko po vzporednih žicah prav tako teče 16A in kaj ko naslednji lastnik varovalke zamenja za 20, 24 ali 32A, ko želi polnit električni avto, ker če je varovalka 16A potem je kabel ziher 2.5mm in brez težav prenese tudi 32A.


Ja, kakor jaz vem, so speljane nekje pod bajto, če sem pa narobe prebral OP-jev post, me pa prosim popravi. Mislim, da ima dovolj soli v glavi, da ve, da če bo dal močnejšo varovalko, da ne sme nikjer biti izolirano. Pa, če je dovolj izolirano, se lahko kabel pregreje že pri 10A - mislim pa, da noben od nas, tukaj ne ve, kako dobro je izolirano, če je.

Kaj misliš z dodatnimi vtičnicami/varovalkami? Za 5 žilni kabel se uporabi ena 3 fazna varovalka. Vtičnice pa so lahko 3. Tako, da če ima bremena pod 2.3kW, pa naj da C10 varovalko in jih razporedi po fazah, pa bo ultra varen in še ven mu ne bo metalo. Je pa res, da, če ima žice v kablu, bodo ena drugo grele, če bo vse obremenil. Nima kaj pozabljat. Preden menjaš varovalko, pogledaš, kakšna je debelina žic. Razlika med 1.5 in 2.5 je več, kot očitna, če ne, bi pa izmeril.

In standardi so namenjeni preprečevanju točno takih situacij.


Ker pa ima zdaj kabel že položen, mu standardi ne pomagajo več, saj hoče imeti dovolj moči, se pravi, da je treba najprej izvedeti, kakšna je situacija pri njem. Če ga pa skrbi, da je kabel kje v izolaciji, pa naj da 10A varovalko - standardi bodo že vedeli, da je to varno, ne glede na to, koliko je izoliran kabel (ker tudi to je možno pri "domačih električarjih"). Verjetno obstajajo tudi standardi, kje se kablov ne sme polagat, če je pa to sam delal, potem pa - je*iga.

Pri 16A se 1.5mm2 ne bo pretirano segrevala, poleg tega, kdo pravi, da segrevanje škoduje izolaciji? Prvi produkt degradacije PVC-ja (vodikov klorid), začne izhajati šele pri 220°C ampak dvomim, da pri segrevanju kablov govorimo o takih temperaturah, ali pač? Papir in les se vnameta že, pri 200°C, če se prav spomnim, tako da to ne pride v poštev, poleg tega bi bila izolacija takrat že zdavnaj stopljena in bi žice najverjetneje v neki točki prišle v kontakt in sprožile odklopnik.

kaj se zgodi ko po vzporednih žicah prav tako teče 16A


Misliš, razen višjega računa za elektriko? Prav nič posebnega. Razen, če misliš na segrevanje...

in kaj ko naslednji lastnik varovalke zamenja za 20, 24 ali 32A, ko želi polnit električni avto, ker če je varovalka 16A potem je kabel ziher 2.5mm in brez težav prenese tudi 32A.


Če naslednji lastnik to naredi, si je v primeru požara sam kriv, saj nima pojma, kaj dela, pa se je dela vseeno lotil. Kot sem že prej rekel - če menjaš varovalke, prej pogledaš, kako debele so žice. Mimogrede, nisem vedel, da se tudi 24A dobijo. Pozabil pa si še dodat, da, ko pride 3ji lastnik in si omisli še dodatno polnilno postajo, bo zmontiral 50A varovalke, ker je bila varovalka 32A in so ziher 4mm2 žice. Četrti lastnik bo pa prišel že na 63 ali 80A varovalke, ker bo mislil, da je bil kabel 10mm2. :))

PS: kako pa zdaj praviš, da 2.5mm2 prenese brez težav 32A? Prej te je motilo 16A na 1.5mm2 žicah, zdaj je pa 32A na 2.5mm2 žicah (kar je še huje) čisto v redu?
All easy problems have already been solved.

Zgodovina sprememb…

negotiator ::

Forenzika požarov zaradi električne napeljave pa tudi ni nek bav-bav.


Ta forenzika je dostikrat le ugibanje. Če vse zgori, nimaš drugega, kot ugibat, kaj je bil razlog za požar.

Seveda potem pametnjakovič odpre cel kup tem po vseh slovenskih forumih kake svinje so zavarovalnice...


Saj v večini primerov so res. Mimogrede, imaš kje kakšen primer takega pametnjakoviča - pa, da je bil vzrok, da je odprl cel kup tem, tak, kot v tej temi?
All easy problems have already been solved.

Zgodovina sprememb…

St235 ::

PS: kako pa zdaj praviš, da 2.5mm2 prenese brez težav 32A? Prej te je motilo 16A na 1.5mm2 žicah, zdaj je pa 32A na 2.5mm2 žicah (kar je še huje) čisto v redu?

Po isti logiki kot je 16A na 1.5mm2. Oboje ni po standrdih in oboje bo načeloma delalo. Dokler ne bo.

Ja, kakor jaz vem, so speljane nekje pod bajto, če sem pa narobe prebral OP-jev post, me pa prosim popravi.

Žal mi kristalna krogla ne dela, zato tudi se mi tudi ne zdi pametno svetovat predimenzionirane varovalke.

Kaj misliš z dodatnimi vtičnicami/varovalkami? Za 5 žilni kabel se uporabi ena 3 fazna varovalka. Vtičnice pa so lahko 3. Tako, da če ima bremena pod 2.3kW, pa naj da C10 varovalko in jih razporedi po fazah, pa bo ultra varen in še ven mu ne bo metalo. Je pa res, da, če ima žice v kablu, bodo ena drugo grele, če bo vse obremenil.

In ko bo po vseh treh tekel kostantek 16A tok bo rabil samo v kristalno kroglo pogledat ali se žice kje pregrevajo.

Pri 16A se 1.5mm2 ne bo pretirano segrevala, poleg tega, kdo pravi, da segrevanje škoduje izolaciji? Prvi produkt degradacije PVC-ja (vodikov klorid), začne izhajati šele pri 220°C ampak dvomim, da pri segrevanju kablov govorimo o takih temperaturah, ali pač? Papir in les se vnameta že, pri 200°C, če se prav spomnim, tako da to ne pride v poštev, poleg tega bi bila izolacija takrat že zdavnaj stopljena in bi žice najverjetneje v neki točki prišle v kontakt in sprožile odklopnik.

Kaj vse človek ne zve na tem forumu. Kdo bi si mislil, da se kabel lahko segreje na 200C brez kakršnekoli škode za izolacijo kabla. Jaz butel, pa sem verjel specifikacijam, ki govorijo o pol manjših temperaturah.

Siddh ::

Eno je razpad materiala, drugo pa kdaj se začne taliti, mehčati itd...


Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Siddh ()

St235 ::

Z vidika električne napeljavo ni dopustno nič od naštetega.

mirator ::

LordTado je izjavil:

Lp
V zemli mam en kabel dolzina nekje 15m in me zanima ali se lahko uporabi za eno luc in vticnico 230V glede na to je 1.5 kvadrat.
Ali bi blo mogoce po dve zili dat skup?

Ne vem, če še spremljaš, vendar da boš lahko mirno spal, imaš naslednje možnosti:
- montiraš trifazno vtičnico in luč (zaščita s tripolnim inštalacijskim odklopnikom B10A), izkoriščeni vsi vodniki.
- montiraš dve enofazni vtičnici in luč (prav tako tripolni inštalacijski odklopnik B10A), neizkoriščen en vodnik,
- tri enofazne vtičnice in v tokokrog ene dodaš še luč (prav tako tripolni inštalacijski odklopnik B10A), izkoriščeni vsi vodniki,
- eno enofazno vtičnico in luč (dvopolni inštalacijski odklopnik B10A), en vodnik ostane prost in ga izoliraš
- eno enofazno vtičnico in luč (enopolni inštalaciski odklopnik B10A), ostaneta prosta dva vodnika, ki jih izoliraš,
V kolikor boš potreboval večje moči, potem razmisli, da boš moral položiti močnejši kabel, in da boš mogoče moral zaprositi še za povečanje priključne moči.
Kaj boš dejansko naredil pa je seveda tvoja odločitev in tvoja odgovornost. Toplo ti pa priporočam, da te ne zavedejo doktorske disertacije in eksperimenti o tokovni obremenljivosti vodnikov, ki jih je možno prebrati v tej temi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mirator ()

negotiator ::

St235 je izjavil:

Z vidika električne napeljavo ni dopustno nič od naštetega.


Seveda ni, razen mehčanja - pri -273.15 bo izolacija trda, kot kamen, pri sobni temperaturi pa mehka, in pri malo višji temperaturi še mehkejša - molekule se pri višjih temperaturah namreč gibljejo hitreje. Tebe je skrbelo nekaj drugega:

segrevanje ne vpliva blagodejno na izolacijo kabla


Kar si s tem stavkom najverjetneje hotel reči, je to, da ni dobro, da se kabel konstantno segreva, skozi vsa ta leta. Nikjer pa nisi omenil, da se stopi, kaj šele, doseže 220°C, da začne razpadati (izpuščati vodikov klorid). Zato ne vem, kaj je tukaj ne-blagodejnega?
All easy problems have already been solved.

negotiator ::

Toplo ti pa priporočam, da te ne zavedejo doktorske disertacije in eksperimenti o tokovni obremenljivosti vodnikov, ki jih je možno prebrati v tej temi.


Enako mu priporočam jaz, če misli, da ni sposoben ocenit, kakšni so pogoji. Ampak v tem primeru naj raje pokliče električarja, saj potem verjetno tudi ni sposoben zvezat varovalke in vtičnice.
All easy problems have already been solved.
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vezava vtičnic (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
6721976 (8486) tony1
»

Varna dolžina el. podaljška?

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
293412 (2678) Er333
»

Priklop štedilnika - kako? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
11943593 (30186) borut_p
»

Varovalke v stanovanju

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
4017511 (16342) imagodei
»

Vtičnica ne deluje kljub temu, da je pod napetostjo (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
5316332 (14762) St235

Več podobnih tem