Forum » Loža » Poraba goriva glede na težo
Poraba goriva glede na težo
FiReFTW ::
LP
Zanima me približno koliko je višja poraba goriva pri avtomobilu glede na to koliko je težji.
Recimo da je avtomobil z voznikom težki 1500kg, poln avtomobil pa je težki 1800kg, kakšna bo razlika v porabi na avtocesti, recimo da v prvem primeru avto porabi 5 litrov na 100km, koliko več bo v drugem primeru?
Zanima me približno koliko je višja poraba goriva pri avtomobilu glede na to koliko je težji.
Recimo da je avtomobil z voznikom težki 1500kg, poln avtomobil pa je težki 1800kg, kakšna bo razlika v porabi na avtocesti, recimo da v prvem primeru avto porabi 5 litrov na 100km, koliko več bo v drugem primeru?
darkolord ::
A recent study found that for every 100-kg reduction, the combined city/highway fuel consumption could decrease by about 0.4 L/100 km for cars and about 0.5 L/100 km for light trucks (MIT 2008).
;-) ::
Odvisno od avta 1.0 kia pikanto bo mela ful tezav kak vsaj 2.0 turbo dizel pa se nebo poznalo
jype ::
Bistvena razlika ni le v teži, ampak tudi takrat, ko te kilograme voziš po avtocesti, ki se vzpenja.
Če bremena ne dviguješ, prihraniš celotno Wp=mgh komponento porabljene energije (pri spuščanju velika večina avtomobilov te energije ne pretvori nazaj v uporabno obliko).
Če bremena ne dviguješ, prihraniš celotno Wp=mgh komponento porabljene energije (pri spuščanju velika večina avtomobilov te energije ne pretvori nazaj v uporabno obliko).
windigo ::
Če bremena ne dviguješ, prihraniš celotno Wp=mgh komponento porabljene energije (pri spuščanju velika večina avtomobilov te energije ne pretvori nazaj v uporabno obliko).
Večina avtomobilov ali večina voznikov? (bencinar po klancu dol ne rabi nič, zavira pa v najvišji prestavi tudi tako malo, da se lahko s Trojan dol naprimer kar uspešno sankaš pri nekje 110km/h (pri višjih hitrostih te dodatno bremza zračni upor oz. turbulence))
čuhalev ::
Vsi avtomobili z vbrizgom goriva v zgorevalni prostor izklopijo vbrizg, če ga ne tiščiš v dolino, kar pomeni porabo točno 0,0. V najvišji prestavi se zaviranja motorja sploh ne občuti.
Kar marsikomu starejšemu ni jasno, je to, da če voziš v dolino izven prestave, porabi več, kot če ga imaš v prestavi.
Kar marsikomu starejšemu ni jasno, je to, da če voziš v dolino izven prestave, porabi več, kot če ga imaš v prestavi.
jype ::
bpbpbp> Večina avtomobilov ali večina voznikov? (bencinar po klancu dol ne rabi nič, zavira pa v najvišji prestavi tudi tako malo, da se lahko s Trojan dol naprimer kar uspešno sankaš pri nekje 110km/h (pri višjih hitrostih te dodatno bremza zračni upor oz. turbulence))
To žal ni dovolj: Hibridna in električna vozila to energijo shranijo in ponovno uporabijo, ko se cesta zopet izravna, pri tem pa je izgub bistveno manj kot zgolj pri spuščanju v dolino v visoki prestavi ali celo praznem teku, še posebej, če hitrost vozila z elektromotorjem uravnava ustrezno sofisticiran tempomat.
To žal ni dovolj: Hibridna in električna vozila to energijo shranijo in ponovno uporabijo, ko se cesta zopet izravna, pri tem pa je izgub bistveno manj kot zgolj pri spuščanju v dolino v visoki prestavi ali celo praznem teku, še posebej, če hitrost vozila z elektromotorjem uravnava ustrezno sofisticiran tempomat.
čuhalev ::
Razlika je ravno med koeficientoma linearnega upora in kvadratičnega upora. Električni avto bo energijo na klancu pobral, hitrost bo nižja (skoraj konstantna), a se bo energija nato uporabila pri vožnji po ravnini. Avto bi sicer vso enegijo porabil za nabiranje hitrosti, ki ga bi potem še nekaj časa peljala po ravnini.
Ampak avto ima vsak takšen kot ga že ima. Jaz si bi tudi želel, da bi imel v avtu majhen elektromotor/generator, kamor bi shranjeval energijo zaradi zaviranja (zaradi križišč, ovinkov), torej vsega skupaj za morda 5 km dosega.
Ampak avto ima vsak takšen kot ga že ima. Jaz si bi tudi želel, da bi imel v avtu majhen elektromotor/generator, kamor bi shranjeval energijo zaradi zaviranja (zaradi križišč, ovinkov), torej vsega skupaj za morda 5 km dosega.
Blinder ::
Odvisno od avta 1.0 kia pikanto bo mela ful tezav kak vsaj 2.0 turbo dizel pa se nebo poznalo
Mislis da bo 2.0 diesel dobil potrebno dodatno energijo iz zraka?
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
Magic1 ::
Zelo odvisno od tipa vožnje. Na avtocesti pri konstantni hitrosti in višinski razliki je verjetno razlika v parih dcl. Ko pa prihaja do veliko večjih sprememb višine in hitrosti, zna pa bit poraba kar konkretnejša.
Magic
hammock ::
Slisal sem (enkrat razlagal en tip iz AMZS se mi zdi) da 10% redukcija/povecanje mase pomeni okoli 8% manjso/vecjo porabo goriva.
Okvirno, glede na porabo mojega voza, bi rekel da bi znalo biti to res.
Okvirno, glede na porabo mojega voza, bi rekel da bi znalo biti to res.
M-XXXX ::
Slisal sem (enkrat razlagal en tip iz AMZS se mi zdi) da 10% redukcija/povecanje mase pomeni okoli 8% manjso/vecjo porabo goriva.
Jaz imam isti podatek v glavi ampak nisem našel vira...
perci ::
To žal ni dovolj: Hibridna in električna vozila to energijo shranijo in ponovno uporabijo, ko se cesta zopet izravna, pri tem pa je izgub bistveno manj kot zgolj pri spuščanju v dolino v visoki prestavi ali celo praznem teku, še posebej, če hitrost vozila z elektromotorjem uravnava ustrezno sofisticiran tempomat.
Bi prav rad videl kakšno statistiko o tem, kakšen delež porabljene energije hibridi dejansko pridobijo iz zavorne rekuperacije.
jype ::
perci> Bi prav rad videl kakšno statistiko o tem, kakšen delež porabljene energije hibridi dejansko pridobijo iz zavorne rekuperacije.
To je popolnoma odvisno od tega, kako jih voziš, ampak glavni razlog, da imajo pri mestni vožnji nižjo porabo kot pri avtocestni, je regeneracija pri zaviranju (ker pri mestni vožnji večino energije porabiš za vsakokratno pospeševanje, te pa lahko pri zaviranju dobiš nazaj do 40%, na avtocesti se pa večina energije porabi za premagovanje zračnega upora, te pa ne moreš dobiti nazaj na noben smiseln način).
To je popolnoma odvisno od tega, kako jih voziš, ampak glavni razlog, da imajo pri mestni vožnji nižjo porabo kot pri avtocestni, je regeneracija pri zaviranju (ker pri mestni vožnji večino energije porabiš za vsakokratno pospeševanje, te pa lahko pri zaviranju dobiš nazaj do 40%, na avtocesti se pa večina energije porabi za premagovanje zračnega upora, te pa ne moreš dobiti nazaj na noben smiseln način).
perci ::
Hibrid bi imel v mestu nižjo porabo tudi brez zavorne rekuperacije. Preprosto zato, ker tovrstna pospeševanja elektromotor boljše handla. Tko, da me res zanimaa, koliko ima rekuperacija dejanskega vpliva. Po mojem bore malo. Bolj marketing, kot kaj drugega IMO.
shmandi ::
Vsi avtomobili z vbrizgom goriva v zgorevalni prostor izklopijo vbrizg, če ga ne tiščiš v dolino, kar pomeni porabo točno 0,0. V najvišji prestavi se zaviranja motorja sploh ne občuti.
Kar marsikomu starejšemu ni jasno, je to, da če voziš v dolino izven prestave, porabi več, kot če ga imaš v prestavi.
Ne bo držalo. (mogoče zato, ker sem starejši:). Upor motorja (kompresija) je tudi v 6-i prestavi večji, kot pa minimalna poraba v prostem teku...
čuhalev ::
Ne bo držalo. (mogoče zato, ker sem starejši:). Upor motorja (kompresija) je tudi v 6-i prestavi večji, kot pa minimalna poraba v prostem teku...
Torej je po tvoje bolje dati izven prestave, ker je poraba tedaj manjša. V bistvu bi bilo potem najbolje motor še ugasniti, ampak potem servo zavore ne bi delovale.
V bistvu zaviram z motorjem, kolikor je le mogoče in porabo lahko spravim na predvideno s strani proizvajalca. Bo prišel strošek ploščic in diskov kasneje na vrsto. Pa tudi redko kdaj (le kadar so naslednji dan podražitve) natočim polno posodo goriva. Kakšen kilogram se bi še dal prihraniti pri tekočini za spiranje stekla, pa še nekaj kilogramov ob odstranitvi prave rezervne pneumatike z berglo (tanšo) ali tisto peno.
GupeM ::
Ne bo držalo. (mogoče zato, ker sem starejši:). Upor motorja (kompresija) je tudi v 6-i prestavi večji, kot pa minimalna poraba v prostem teku...
Drži, vendar če je klanec tako strm, da v 6i prestavi greš navzdol ravno z 90km/h (recimo, da je omejitev 90), je zagotovo bolje imeti v prestavi in se konstantno peljati 90km/h, ter imeti porabo enako 0, kot pa imeti v prostem teku, občasno zavirati, ker se hitrost (rahlo) povečuje in porabljati gorivo za to, da avto v prostem teku sploh deluje.
čuhalev ::
Ne bo držalo. (mogoče zato, ker sem starejši:). Upor motorja (kompresija) je tudi v 6-i prestavi večji, kot pa minimalna poraba v prostem teku...
Drži, vendar če je klanec tako strm, da v 6i prestavi greš navzdol ravno z 90km/h (recimo, da je omejitev 90), je zagotovo bolje imeti v prestavi in se konstantno peljati 90km/h, ter imeti porabo enako 0, kot pa imeti v prostem teku, občasno zavirati, ker se hitrost (rahlo) povečuje in porabljati gorivo za to, da avto v prostem teku sploh deluje.
Ravno takšne primere sem imel v mislih. Recimo v spustu na AC iz LJ tik pred Višnjo Goro mi avto v prostem teku „nabira“ in je bolje imeti v prestavi.
shmandi ::
Če v prostem teku "preveč leti" pa logično, da voziš v prestavi. Tudi z Vršiča se verjetno ne bom spustil v leru... Važno je, da čim manj pospešuješ in čimmanj zaviraš :)
Motor ugašat pa raje ne. Da ne bo kdo res to prakticiral pa še slučajno ključ ven vzel :D
Motor ugašat pa raje ne. Da ne bo kdo res to prakticiral pa še slučajno ključ ven vzel :D
smacker ::
Če v prostem teku "preveč leti" pa logično, da voziš v prestavi. Tudi z Vršiča se verjetno ne bom spustil v leru... Važno je, da čim manj pospešuješ in čimmanj zaviraš :)
Motor ugašat pa raje ne. Da ne bo kdo res to prakticiral pa še slučajno ključ ven vzel :D
Zakaj ne? Poraba je 0,0L pa še obstaja možnost da se raztreščiš in se ti sploh več ne bo treba s porabo ukvarjat
shmandi ::
Zakaj ne? Poraba je 0,0L pa še obstaja možnost da se raztreščiš in se ti sploh več ne bo treba s porabo ukvarjat
Ti se kar daj. Samo glej, da ne bo na cesti takrat še kdo drug...
še mal pa bo po klancu navzdol start/stop sistem avto ugašal :)
Pri mojmu hibridu ni problema. Volan je električen, zavore imajo pa "zalogo" pritiska. Ko pritisk zavor pade, se avto sam nazaj vžge.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: shmandi ()
pegasus ::
Včeraj sem bral, da se spet dobijo avti, ki tehtajo pod 900kg. To je trend v pravo smer :)
hojnikb ::
zelo zelo dobra poraba za 1.3 n/a bencin :)
Me zanima kok ma kej 1.0 boosterjet porabe :)
Me zanima kok ma kej 1.0 boosterjet porabe :)
#brezpodpisa
Spajky ::
Vsi avtomobili z vbrizgom goriva v zgorevalni prostor izklopijo vbrizg, če ga ne tiščiš v dolino, kar pomeni porabo točno 0,0.To lahko zasigurno ugotoviš le, če potegneš dve žici v kabino iz enega od injektorjev ter si ogledaš signal na sposojenem digitalnem osciloskopu med tako vožnjo ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
Blinder ::
Kar se teh coastingov tice bi rad povedal, da VW DSG iz danasnjih dni ter tudi novi 911 imajo funkcijo coastinga. Spustis gas, vrze v neutral in drzi minimum.
http://www.porsche.com/international/mo...
Tudi ob prihoda zadnjega 911 na trg se je izpostavljalo, koliko se mu je poraba znizala, pa 7-st rocni menjalnik (tudi pomaga zbit porabo), pa coasting funkcijo pri automatikih. Motorju so prostornino zmanjsali in mu dodali nekaj obratov na vrhu, tako da je poraba padla in moc ostala ista. Zraven pa so se dodali, da se je poraba pri novem 911 zmanjsala predvsem v obicajni uporabi in niti ne toliko na tistem testnem ciklu. Avto pa porsche 911...
http://www.porsche.com/international/mo...
Tudi ob prihoda zadnjega 911 na trg se je izpostavljalo, koliko se mu je poraba znizala, pa 7-st rocni menjalnik (tudi pomaga zbit porabo), pa coasting funkcijo pri automatikih. Motorju so prostornino zmanjsali in mu dodali nekaj obratov na vrhu, tako da je poraba padla in moc ostala ista. Zraven pa so se dodali, da se je poraba pri novem 911 zmanjsala predvsem v obicajni uporabi in niti ne toliko na tistem testnem ciklu. Avto pa porsche 911...
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Blinder ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Hypermiling oz. varčna vožnja (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 26905 (23525) | Domobrancek |
» | Avti, ki nimajo potovalnega računalnika (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 15302 (12936) | Spajky |
» | Poraba avtomobila. (strani: 1 2 3 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 23174 (19921) | Zheegec |
» | Poraba sodobnega vozila pri vožnji po klancu navzdol (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 12960 (10813) | darkolord |
» | motoroznanci, kakšna bo poraba goriva ?Oddelek: Znanost in tehnologija | 2431 (2086) | snow |