» »

S 50ccm skuterjetm na morje

S 50ccm skuterjetm na morje

gregor_m ::

Torej ideja je, da bi šel s skuterjetm na Hrvaško obalo, bilo bi cca 150km. Motor je Gilera Runner 50ccm brez blokad. Šel bi čez mejni prehod Brod na Kolpi nato pa po dolgem in strmem vzponu proti Delnicam, tam me skrbi kako bo z vzdržljivostjo motorja. Ali ima že kdo izkušnje s takim podvigom?

St235 ::

APN4 pride čez. Je pa še kar mukotrpno, ker se zna teh 150km razvleč tja na 5 ur. Kako se pa tvoj skuter obnese v klance veš pa samo ti.

gregor_m ::

V klance se obnese presenetljivo dobro. Ne vem pa kako bo po večurni obremenitvi motorja (na kaj naj bom pozoren), ker skuter več kot 2h skupaj še nisem vozil.
Sicer pa mislim, da povprečna hitrost bi bila lahko nekje 50kmh, glede na to da po ravnini gre po GPS okoli 70kmh.
Aja še to, da se ne bo našel kakšen. Vozim tudi 600ccm motor, samo tokrat si želim s skuterjem narediti avanturo.

barakus ::

Ja pejdi, nima kaj bit.

Er333 ::

gregor_m je izjavil:

V klance se obnese presenetljivo dobro. Ne vem pa kako bo po večurni obremenitvi motorja (na kaj naj bom pozoren), ker skuter več kot 2h skupaj še nisem vozil.
Sicer pa mislim, da povprečna hitrost bi bila lahko nekje 50kmh, glede na to da po ravnini gre po GPS okoli 70kmh.
Aja še to, da se ne bo našel kakšen. Vozim tudi 600ccm motor, samo tokrat si želim s skuterjem narediti avanturo.

Pred izletom naredi servis, menjaj olje, preveri zavore in to, pa ni panike za par uric vožnje.

dj_uro ::

kolikor mi je znano, je motor vodno hlajen ane?
-pač ne ga skos na max gonit; to je isto, kot če bi ti natovorjen na nek hrib nonstop na max laufal...
pa kakšen postanek na 1/2 urce za par minut naredi ipd...

pa to, kar ti je Er333 svetoval, predhodni servis naredi...

vedi pa to; če ti bo muka dol, kako bo šele za nazaj? =)
vw-klub.si

Go-ahead ::

Vidim dve težav:

- prva, da je motor odprt, kar pomeni, da teče nad proizvajalčevimi karakteristikami (več vrtljajev, več toplote, bolj obremenjeni ležaji,....
- druga zaradi prve, kaj bo rekla policija, ko če ugotovi, da pičiš malce hitreje ( kazen, zaplemba motorja, izredni tehnični,...), Sploh Hrvati nas imajo radi.


Pejdi reje s 600 CMM, da ne bo še preveč avanture.

paraboŁa ::

Če je skuter vodno hlajen, ne bi smelo biti težav. Z mopedi smo se prevozili skoraj povsod, kvaliteta izdelave skuterjev pa verjetno presega tiste iz 100 mopedov sestavljene frankensteine. Na vsake toliko časa se ustavi in pretegni, pa ne bo hudega.

Amdforce ::

Ne skrbi samo pejdi in uzivaj. Sem sel ze veckrat kot mulc tut s sopotnico in zracno hlajenim skuterjem ki je imel predelave.
Je pa res da je policije bilo ta vikend od umaga do lj po stari cesti 5 radarjev....

Se bos pa kar navozil cca 2.5 uri do portoroza ce se prav spomnim....

UFOking ::

Ti samo idi.
Sam sem šel z Runnerjem 50-ko (brez blokad) 1x iz MB v LJ in nazaj, 1x pa iz MB v Kranj in nazaj. Na skuterju sva obakrat bila 2 in obakrat je bilo sredi poletja.
S tem skuterjem sem naredil 60.000km, z original cilindrom, brez da bi 1x menjal vsaj batne obročke in na koncu je cilinder še vedno imel dobro kompresijo, tako da se nimaš kaj bat.

Lp

loveJDM ::

Go-ahead je izjavil:

Vidim dve težav:

prva, da je motor odprt, kar pomeni, da teče nad proizvajalčevimi karakteristikami (več vrtljajev, več toplote, bolj obremenjeni ležaji,....
Vrtljaji so manjši če gledaš da se z obema pelješ 50km/h
- druga zaradi prve, kaj bo rekla policija, ko če ugotovi, da pičiš malce hitreje ( kazen, zaplemba motorja, izredni tehnični,...), Sploh Hrvati nas imajo radi.
Ziher?Ker doli se vsi vozijo brez čelad kolko vidim tak da mislim da so manj problematični od naših(ugibam)

Pejdi reje s 600 CMM, da ne bo še preveč avanture.

RookY ::

V glavnem nobene težave za skuter ne bo. Dokler se pelješ z vsaj 20-30kmh, tako da imaš pretok zraka skozi hladilnik, se ne bo pregrel.
Problem bi bil v kaki koloni...ustavljannje, speljevanje do max 10kmh, pa spet ustavlanje itd. še posebej po klancu gor.
Takrat je premalo zraka skozi hladilnik, ventilatorja pa nimaš. Pa še škuti speljuje z dokaj visokimi obrati.
Juhu juhu spet bom bruhu

radmannsdorf ::

@gregor_m, za Gilero Runner bo tiste par km do morja in nazaj, mala malica, sploh brez blokad boš letel v klanec :)
Jaz sem ga gonil po cele dneve. Mi je žal da sem prodal, bi pasal en trip na morje :S

gregor_m ::

Hvala za odgovore, se bom lotil "projekta" čez tri tedne, pa poročam kako je bilo.

;-) ::

Jaz bi dal kake druge valjcke noter ker stanejo pr € mogoce kake da bos imel najvecje pospeske nevem od 45 dalje za morebitna prehitevanja

pviran3 ::

Važno, da imaš nastavljeno pravilno mešanico za olje(da dobro meša pri višjih hitrostih), pa pazi se policajev (kot vedno) in vozi po pameti...

gregor_m ::

Evo, včeraj sem opravil turo v Crikvenico. Na kratko povedano razdalja v eno stran 129km in čas vožnje 2:15min.

Sem bil kar presenečen, kako hitro je minila pot. Vožnja do meje je potekala z okoli 70km/h in večinoma v spremstvu megle oz nizke oblačnosti. Na nekaterih mestih je bila tako gosta, da se mi je vezir na zunanji strani popolnoma zarosil in sem ga moral dvigniti. Najbolj me je skrbela temperatura motorja saj je bil kazalec čez polovico, kljub temu da je bilo zjutraj dokaj hladno. Na meji (Brod na Kolpi) so bili pred menoj samo 4 avtomobili. Sem pričakoval, da bo na meji policaj vsaj malo dvignil obrvi, ko vidi skuterista s polno motoristično opremo (motoristične rokavice, hlače, jakna, škorni in zaprta čelada).
Nekaj kilometrov naprej od meje se je začela prava preizkušnja, 8km vzpon na Delnice. V hrib sem vozil v koloni nekje s 3/4 gasa (okoli 45kmh) in ne nisem jaz delal kolone :) Temperatura motorja se je bila skoraj na rdečem polju in sem imel namen ustaviti toda me je presenetila tabla Delnice in s tem konec vzpona. Po gorskem kotarju je vožnja potekala gladko cca 70kmh in zaradi precej dolgih ravnin sem imel čas občudovat okolico in zato na enem odseku čisto spregledal dva policista, ki sta ob cesti spremljala promet. Lahko rečem, da sem mimo njiju pripeljal s polnim plinom in očitno se jima nisem zdel sumljiv. Podobna situacija se je pripetila še nekaj 10km naprej in nato sem začel sumit, da na Hrvaškem niti nimajo omejitev hitrosti za 50ccm motorje.
Po gorskem kotarju je sledil spust do kraja Križišče, znanega po dolgih kolonah počasi vozečih vozil. Sicer so ga razbremenili z novim odcepom na hitro cesto. Do tega odcepa je bila pričakovana kolona, ki se je zaradi ovinkaste ceste pomikala okoli 40kmh. Nekako se mi je zdelo izpod časti s skuterjem prehitevat avtomobile, toda vseeno sem na redkih ravninah storil prav to. Po prvem prehitenem avtu se mi je dvignila motivacija in sem jih do jadranske magistrale prehitel še vsaj 10.
Kilometer ali dva me po jadranski magistrali preseneti kolona stoječih avtov, vržem pogled mimo avtov, kolone ni videti konca. Po cca 1min sem se tokrat začel jaz pregrevat in začutil kako me je začelo zalivati pod obleko. Še vedno poln motivacije, koliko lahko mali mlinček zmore, počakam da se izprazne nasprotni pas in nato gas. Ko se je prikazal prvi avto na nasprotnem pasu, sem bil vsaj 20 avtov bližje Crikvenice. Še enkrat ponovim vajo in nato smo se že začeli pomikati z neko potovalno hitrostjo (65kmh) vse do Crikvenice, čemu je kolona stala mi ni bilo čisto jasno.
Povratek je bil ob 16:30, ko je bilo okoli 32°C. Temperatura motorja je že po jadranski magistrali bila čez polovico. Okoli 5km nad vasjo Križišče me je presenetila zapora ceste zaradi požara v bližini ceste. Seveda so avti zavili na avtocesto, meni pa se ni kaj prida sanjalo kako naj naredim obvoz. Slutil sem, da je potrebno iti nekje proti Rijeki in res po okoli 15km lutanja mi je uspelo najti smer za Delnice. Peljem se nekje mimo dirkališča Grobnik in nato se prične strm vzpon. Temperatura je že skoraj na rdečem in imam namen ustaviti, toda me prehiti motor, ko mu v trenutku odvzame hitrost iz 55kmh na 20kmh. Z velikim cmokom v grlu takoj ustavim in upam da mi ne bo potrebno nadaljevati z avtovleko. Privoščim si nekaj požirkov sedaj že kar vroče prijače. Po 10 min zaženem motor in se pelje kot ga bi ravnokar pripeljal iz garaže, no vsaj 2km, ko motorju ponovno postane vroče. Tokrat ga sam predčasno ustavim ob razgledni točki. Seveda z zanimanjem opazujem okolico, da dajem mimoidočim avtomobilistom in motoristom vtis, da sem tukaj samo zaradi razgleda. Medtem, ko če bi bil motor živ bi me verjetno porinil iz razgledne točke v prepad. Ko nadaljujem vožnjo se je izkazalo, da je bilo do vrha samo še 500m in nato pa je zaradi hladnejše klime gorskega kotarja šlo gladko vse do meje in naprej do doma.

Če potegnem črto je bila kar zanimiva dogodivščina, motor se (če pozabimo pregrevanje) kar dobro pelje, ko se enkrat navadiš zelo trde vzmetje. Če je slaba cesta moraš na ovinkih konkretno prijeti krmilo, medtem ko s pravim motorjem skoraj ne čutiš slabega cestišča.

* Vse omembe kmh naj bi bile realne hitrosti, merjene z GPS. Aja mogoče nisem omeni skuter ima tudi "športni" izpuh.

Veron ::

sicer nevem kolko je tastara vespa močna, ampak je tipo šel iz Berlina do Madrida. Srečal sem ga v kampu v Zarautzu. Tako da vse je možno, če je volja.

radmannsdorf ::

Ja zakaj pa ne, sej to ni nič takega. Govorite, kot da skuter naredi 500km potem pa je za odpad haha :)
S Tomos mopedi so šli par mescev nazaj v Afriko :)
http://m.slovenskenovice.si/novice/slov...

PS: gregor_m, dober opis potovanja, haha :)

Zgodovina sprememb…

konspirator ::

gregor_m
Kateri skuter imaš ? Ima zračno/vodno hlajenje ?

Tudi v Hr so mopedi omejeni na 45 kmh.

konspirator ::

http://forum.pyrotherm.rs/forum/index.p...

Posted 23 June 2015 - 14:18
Pozdrav kolege !
Naime, od 11.6. ove godine za skutere od 50 ccm u Hrvatskoj vise ne vrijedi onih 50 km/h plus 5 % tolerancije, nego maksimalno 45 km/h. Znaci ako dodjes na tehnicki pregled i lik ti izmjeri 45.1 km/h, pao si. Skuter ne smije ici vise od 45 km/h. Slijedeci korak je valjda to da se vlasnici skutera natjeraju da prijedju svi na bicikle, jer dobar biciklist po ravnom ide i 60 km/h bez po muke. Volio bi onoga ko je donio ovaj zakon (a i onaj prije od 50 km/h max koji je jednako glup) posjest na skuter u srcu sezone na Jadranskoj magistrali u najvecoj guzvi, i natjerat ga da se tako vozi 10tak km. Odmah bi se zakon promijenio. Po meni, uzevsi u obzir debile koji pisu ovaj zakon, slijedeci korak bi vrlo lako moglo biti to da se skuterasima ogranici promet na samo gradsku voznju tj. da se sa skuterom vise uopce nece smjeti na otvorenu cestu.


Pred tem je veljala omejitev 50 kmh
http://www.svijetskutera.com/ispitivanj...

Zgodovina sprememb…

d4vid ::

radmannsdorf je izjavil:

Ja zakaj pa ne, sej to ni nič takega. Govorite, kot da skuter naredi 500km potem pa je za odpad haha :)
S Tomos mopedi so šli par mescev nazaj v Afriko :)
http://m.slovenskenovice.si/novice/slov...

PS: gregor_m, dober opis potovanja, haha :)


S Sym skuterjem sem naredil 10kkm brez težav, potem sem pa začel nekaj predelovat, drug izpuh, frgazer,... pa ni bilo kot bi moglo pa me je minilo. Bi pa skuter deloval še dosti več km, če bi ga pustil original.

Mora pa skuter preživet take ture. Kolegi so s Apn-i šli, pa vsi vemo da ni apn prav zanesljiv motor (diza se rada zabije, če ne drugega).
Main PC: Asus PN50 | AMD Ryzen 5 4500U | 16 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD

tony1 ::

Gregor_m: vsa čast! :-)

konspirator ::

Mora pa skuter preživet take ture. Kolegi so s Apn-i šli, pa vsi vemo da ni apn prav zanesljiv motor (diza se rada zabije, če ne drugega).

Svoje čase sem se vozil z apn6s s plastičnim rezervoarjem cele dneve - vse original razen izpuh je bil mf-power cobra nizek.Nikoli ni nič crknilo.
O kakšni zabiti dizi sanjaš in o tem, da je bil zanesljiv motor ??

Zgodovina sprememb…

d4vid ::

Diza na bing vplinjaču. Ponavadi, kadar motor ni vžgal ali pa se ni zvrtel, si jo odšravfal in spihal, pa je bilo.

Menjalnik je tudi kdaj "crknil", ko je kaka kajla šla zaradi prehitrega speljevanja.

Da o tem, kako sem letel s ceste, ko je zajlo odtrgalo na zadnji zavori, niti ne govorim.

Drugače pa super moped.
Main PC: Asus PN50 | AMD Ryzen 5 4500U | 16 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD

gregor_m ::

konspirator je izjavil:

gregor_m
Kateri skuter imaš ? Ima zračno/vodno hlajenje ?

Tudi v Hr so mopedi omejeni na 45 kmh.



Imam Gilero Runner 50, letnik 2005 in je vodno hlajen.
Zanimivo kako vsi govorijo, da večurna obremenitev 50ccm motorjev ne bi smel biti problem, glede na to, da mojega težji vzponi hitro pregrejejo. Možno, da je pri meni z vodnim hlajenjem nekaj narobe.

Kar se tiče vožnje nad 45kmh. Očitno sem imel potem precej sreče, saj je policaj dejansko stal ob cesti z "liziko" v roki, ko sem mino njega priletel 70kmh. Ali pa imajo policaji na vasi malo več razumevanja do mopedov.

konspirator ::

Če prav razumem imaš odprtega (brez blokad), ko gre 70 kmh in več.

nekaj zadev, ki jih lahko preveriš:
http://www.bikechatforums.com/viewtopic...

Bat in obročke si že kdaj menjal ? Uporabljaš kvalitetno 2t olje za mazanje ?


Tomos apn motor je šel do max 6k, skuterji gredo preko 8k (plus so težji), kar pomeni dosti razlike, če imaš slabo mazanje.

Zgodovina sprememb…

chort ::

Runner se ne bi smel pregrevat. Malo poglej kdaj je bila hladilna tekočina kaj menjana (oz če je sploh še je kaj), predvsem pa koliko je z umazanijo zabasan hladilnik.

OrkAA ::

Pa preveri, da ti ni slucajno crknila pumpica za oljno mesanico.

dxx ::

OrkAA je izjavil:

Pa preveri, da ti ni slucajno crknila pumpica za oljno mesanico.

pri takih obremenitvah, bi zelo hitro ckrnil brez olja.
Najprej naj pa OP pove kaksno hlajenje ima.

d4vid ::

dxx je izjavil:

OrkAA je izjavil:

Pa preveri, da ti ni slucajno crknila pumpica za oljno mesanico.

pri takih obremenitvah, bi zelo hitro ckrnil brez olja.
Najprej naj pa OP pove kaksno hlajenje ima.


Je že 15x napisal da vodno.
Main PC: Asus PN50 | AMD Ryzen 5 4500U | 16 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD

perci ::

12-13 let nazaj sem imel Peugeot Speedfight, no še vedno ga imam nekje v garaži, bi ga bilo treba poštimat.

Če sva bila recimo gor dva tipa (2x80kg), in smo šli recimo na Ljubljanski grad po cesti, se je do vrha pošteno pregrel in tudi malo pokolcal.

Daniel ::

Potem je vsaj v teoriji zračno hlajenje boljše?

lovro535v2 ::

Boljše je vodno hlajenje samo moreš met še ventilator, da pomaga odvajat toploto od hladilnika.
Raspberry Pi 512MB 32GB Raspbian/Asus P7P55D Intel core i5 2,66ghz
LGA 1156 8GB Kingston DDR3 WD Black 1TB Gigabyte GT430 W7/
Nexus 7 2013 32GB/Oneplus one 64GB Sandstone black.

OrkAA ::

Sem precej presenecen, ko berem to o pregrevanju. Jaz sem celo mladost vozil gilero stalker, ki je zracno hlajena. Sem obiskal precej hribov po gorenjski, tudi s sopotniki, pa ni bilo nikoli nobenih problemov z motorjem.

Je pa res, da so kolegi meli vodno hlajene skuterje, ki tudi nikoli niso imeli problemov. Mogoce je trik v tem, da smo bili takrat najstniki s 60 kilogrami. :)

msjr ::

Sistem pri skuterju enostavno ni zasnovan za takšne obremenitve - tako dolga vožnja na vroč dan. Je enostavno treba računat s tem, da se bo malo grel. Vsa plastika okoli mašine pri tem prav nič ne pomaga...

Kot mulci smo s Tomosi hodili predvsem v Bohinj je meni ubogi avtomatik občasno poginil na kakšnem klancu (npr.: iz Podnarta v Podbrezje, pa še kje drugje. Pa nič bat tudi Peugeot Vivacity je kazal znake pregretja (moj model je imel samo merilnik hitrosti in bencina), ko sem ga na nek vroč dan gnal na Rakitno in ja sto let kasneje je tudi x9 250 na Sorico z Bohinjske strani prilezel že blizu rdeče (ok, z dvema gor, pa vseeno). Je pa res da nisem bil najstnik s 60 kilogrami ampak vedno malo več :)

Tako da še enkrat, po moje niti ni kakšne panike glede tega pregrevanja - predvsem ustavit in počakat (če je razgledna točka pa še bolje).

Gregor_m, še veliko užitkov s skuterjem ti želim in če te srečam na poti te pozdravim, pa naj se ostali bajkerji križajo kolikor hočejo, jest pozdravljam vse, ki se odpravijo na pot z motorjem, pa kakršenkoli že bil.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: msjr ()

scenic16 ::

Manj je več ! :)

Vse 50 ccm:

across Canada: http://scootercanada.weebly.com/the-sta...

from Portugal to the Scottish Highlands: https://vimeo.com/7261172

from Kiev to Italy: http://mopedtrip.com/othermopedtrips/ja...



Zgodovina sprememb…

  • spremenil: scenic16 ()

gregor_m ::

Hvala za komentarje.

Mogoče bi ga bilo potrebno odpeljati na servis, da bi malo preverili hlajenje. Je pa tako, da je bil skuter kupljen za lokalne vožnje za vse družinske člane in kot tak je več kot odličen.
Za prave relacije se vozim z Yamaho xt, ki mi še ni povzročala nobenih problemov.

vostok_1 ::

150km z runnerjem?

Najmanjši problem. V maldih letih smo delali z zračno hlajenimi skuterji dnevno tolko, sredi potelja, pri višjih hitrostih.

Kar rabiš preverit...ali je cilinder/bat na koncu življenske dobe (+30k km).
Ali ti pušča voda.
Ali se motor pregreva in/ali voda kuha.
So vsi vijaki pričvrščeni.
So gume normalne, pušča olje na amortizerjih.
Spušča kake čudne kovinske glasove.
Slabo vleče/vozi itd.
Zavore ok?
Vrži dol svečko in poglej če je pretirano mastna...mora bit suho bledo črna.
Daj notri eno dobro 100% sintetično olje.

Skratka 2x150km ni nič travmatičnega za normalno ohranjeno mašino.
Ampak kot rečeno...glej da je vse privito, ker če ti spusti voda sred kake vukujebine, zna bit neprijetno.

Mej nujno s seboj nekaj orodja (za svečko, klešče itd ...) , plastične vezice, american tape, vodo.

You're pretty much good to go. Če je zadeva original pa sploh nima kaj bit, ker dokler ne odpiraš načeloma so zadeve na mestu.
Motor, če ga redno voziš, ti da vedet kdaj nekaj ne štima.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Motorji, skuterji (strani: 1 2 3 411 12 13 14 )

Oddelek: Na cesti
69483785 (4764) hojnikb
»

Vse o (50 ccm) skuterjih

Oddelek: Na cesti
104064 (972) Horas
»

nakup skuterja, nasveti?

Oddelek: Na cesti
213596 (1622) trancer01
»

Nakup scooterja (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
8418670 (10556) tech level
»

4-taktni, 2-taktni?? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5132923 (4562) gapLLL

Več podobnih tem