Slo-Tech - Medtem ko smo se na nasilne vsebine na televiziji navadili in smo zadovoljni z opozorilom, da se mlajšim (samostojen) ogled odsvetuje, se glede računalniških iger z nasilno vsebino mnenja več kot dve desetletji po izidu slavnega Dooma še vedno krešejo. Opravili so že mnogo raziskav, enoznačnih zaključkov pa ni. Najnovejša longitudinalna študija kaže, da je med nasilnimi igrami in agresivnim vedenjem povezava, a zelo šibka, tako da je komajda statistično pomembna.
Nekatere raziskave v preteklosti so zaključile, da igranje nasilnih iger na prosocialno vedenje ne vplva. Druge raziskave so celo pokazale, da nasilne videoigre zmanjšujejo kriminal. Na Oxfordu so medtem pokazali, da je generator nasilnega vedenja pravzaprav slaba uporabniška izkušnja v igrah, torej da agresijo katalizira predvsem slabo narejena igra, v kateri se igralec počuti nemočnega. Obstaja seveda tudi precej raziskav, ki so povezavo med agresivnim vedenjem in nasilnimi igrami našle. Od konsenza smo torej še zelo daleč.
Glavni problem pri vseh tovrstnih raziskava je zapletenost problematike kljub na prvi pogled enostavnemu vprašanju. Težko je pri analizi izluščiti zgolj vpliv igranja nasilnih iger, pa še v tem primeru je iz korelacije zelo težko sklepati na vzročno zvezo. Igrajo nasilni ljudje nasilne igre ali postanejo igralci nasilnih iger nasilni? Kako sploh definiramo nasilne igre? Je Doom nasilen? Mortal Kombat? Kaj pa Worms? Nekatere raziskave so pokazale, da vsake zelo tekmovalne igre (vsaj začasno) povečajo agresijo, pa četudi ne vsebujejo nasilnih prizorov.
Trdne odgovore na vprašanja, ki zadevajo kognitivni razvoj in delovanje v družbi, lahko dajo longitudinalne študije, ki pa trajajo desetletja. Nasilne računalniške in videoigre so sicer z nami že dovolj dolgo, da so prvi mladi igralci danes že odrasli, a so se igre v vmesnem času spreminjale. A vseeno je nekaj podatkov mogoče dobiti. Raziskovalci so zato uporabili podatke iz ALSPAC-a (Avon Longitudinal Study of Parents and Children), ki poteka od leta 1991 in je vključevala 14.000 nosečnic. Leta 2000 je 2400 otrok iz študije izpolnilo vprašalnik o svojih navadah glede igranja iger, šest let pozneje pa so nekateri izpolnili diagnostični vprašalnik DAWBA (development and well-being assessment). Ker jih je 1800 izpolnilo oba vprašalnika, so raziskovalci lahko preverili, kako je igranje iger korelirano s tveganjem za depresijo in tveganjem za motnje v vedenju.
Pri tem so morali biti pazljivi, saj se pojavlja še precej drugih faktorjev, ki lahko vplivajo na ti tveganji. Ko so raziskovalci upoštevali še te, so bili rezultati zelo medli. Igranje streljačin v osmem in devetem letu starosti je bilo zelo šibko korelirano s povečanjem tveganja za motnje v vedenju, medtem ko na depresijo ni vplivalo. Avtorji raziskave to ponazarjajo z dejstvom, da je učinek manjši od korelacije med izpostavljenostjo cigaretnemu dimu na delovnemu mestu in tveganjem za razvoj raka na pljučih. Pri tem svarijo, da ima raziskave nekaj šibkosti, saj so bile igre v 90. letih drugačne kot sedaj, pa tudi da je iz igralnih vzorcev pri osmih letih težko sklepati na igralne navade v adolescenci.
A za zdaj kaže, da bodo tudi generacije mladih igralcev nasilnih iger zrasle v normalne ljudi, kakor so tudi generacije MTV-ja, stripov in rokenrola.
Novice » Znanost in tehnologija » Študija: vpliv nasilnih iger na agresijo izjemno šibek
OK.d ::
Počakajte še malo, da mali psihopatki odrastejo.
V USA že vidimo rezultate, vsakotedensko množično streljanje na javnih prostorih
V USA že vidimo rezultate, vsakotedensko množično streljanje na javnih prostorih
LPOK.d
Machete ::
Počakajte še malo, da mali psihopatki odrastejo.
V USA že vidimo rezultate, vsakotedensko množično streljanje na javnih prostorih
Eni smo že. Nisem se še zalotil med terorističnim pokolom, če sem odkrit še muh ne pobijam, zaradi česar veljam za čudaka. In ja doom in MK sta bila del mojega otroštva in kasneje vse ostalo, kjer je curljala kri po ekranu, od nekaj 1000pixlov do 4K danes. Tak isto velja za generacijske kolege.
Torej, run along, s takimi gostilniškimi. :)
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
tikitoki ::
Prvo naj odgovorijo na vprašanje ali je bilo prvo jajce ali kura.
Sicer pa je normalne člivek precej egocentričen in nasilen, če pride do kršitve njemu samoumevnih privilegijev. Sam probaj grke prisiliti k varčevanju:).
Sicer pa je normalne člivek precej egocentričen in nasilen, če pride do kršitve njemu samoumevnih privilegijev. Sam probaj grke prisiliti k varčevanju:).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: tikitoki ()
Magic1 ::
Počakajte še malo, da mali psihopatki odrastejo.
V USA že vidimo rezultate, vsakotedensko množično streljanje na javnih prostorih
Itak, saj včasih ni bilo psihopatov... Koliko morajo igrati šele v Venezueli, tam je sploh ogromno psihopatov.
Magic
opeter ::
Na Oxfordu so medtem pokazali, da je generator nasilnega vedenja pravzaprav slaba uporabniška izkušnja v igrah, torej da agresijo katalizira predvsem slabo narejena igra, v kateri se igralec počuti nemočnega.
Slabo narejena igra? Da, takih je cel kup-
Ali pa je tukaj bolj mišljeno to, da je sama težavnost igre zelo visoka?
Pol je res najboljše, de nekateri ne igrajo roguelike igre.
Slabo narejena igra? Da, takih je cel kup-
Ali pa je tukaj bolj mišljeno to, da je sama težavnost igre zelo visoka?
Pol je res najboljše, de nekateri ne igrajo roguelike igre.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Zgodovina sprememb…
- spremenil: opeter ()
Unknown_001 ::
Fora je zgleda v tem, da so videoigre neke vrste ventil za sproščanje stresa od frustrirajočih dogodkov. Mimgrede kdo pa ni že kdaj brcnil kako flašo/kamen nekam na drug konec iz jeze da se je vsaj malo izpihal iz sebe? :)
Najbolj nevarni so tisti tihi ki vse potihem tlačijo v sebi. Ko pa enkrat udari iz njega pa sam bežat ker je zelo velika verjetnost da ga je razsodnost zapustila.
Najbolj nevarni so tisti tihi ki vse potihem tlačijo v sebi. Ko pa enkrat udari iz njega pa sam bežat ker je zelo velika verjetnost da ga je razsodnost zapustila.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
[D]emon ::
Prvo naj odgovorijo na vprašanje ali je bilo prvo jajce ali kura.
Je ze dolgo znano da so jajca obstajala pred kurami.
Tzv. nasilne igre niso problem, ker psihicno stabilnemu folku ponujajo outlet za sproscanje frustracij in jeze. Problem so posamezniki, ki so psihicno neuravnoveseni in eventuelno eksplodirajo.
Mavrik ta forum uporablja za daljsanje e-penisa. Ker si ne upa iz hise.
Invictus ::
Problem so posamezniki, ki so psihicno neuravnoveseni in eventuelno eksplodirajo.
Tako bi prej ali slej eksplodirali, z igricami ali brez ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
[D]emon ::
Zato pa pravim, da igre niso faktor. Te daje funkcionalna nepismenost ?
Mavrik ta forum uporablja za daljsanje e-penisa. Ker si ne upa iz hise.
L1nK ::
Glavno, da pride letos novi Doom ven, najprej bom preigral, potem bom pa najbrž ubil nekaj ljudi in še sebe. Prej bom izvedel še megalongitudinalno raziskavo s spanom 500 let "Ali kapitalizem povzroča nasilje?" in jo objavil v Smithsonianu.
https://www.facebook.com/link.zhizhekian
Zgodovina sprememb…
- spremenil: L1nK ()
L1nK ::
Na Oxfordu so medtem pokazali, da je generator nasilnega vedenja pravzaprav slaba uporabniška izkušnja v igrah, torej da agresijo katalizira predvsem slabo narejena igra, v kateri se igralec počuti nemočnega.
Slabo narejena igra? Da, takih je cel kup-
Ali pa je tukaj bolj mišljeno to, da je sama težavnost igre zelo visoka?
Pol je res najboljše, de nekateri ne igrajo roguelike igre.
tu je mišljen predvsem slab nadzor, zanič UI-ji, razni hrošči, ki ti preprečujejo napredovanje (igre od Bethesde recimo, pa Arkham Knight za PC :) ), nepravičen respawning sovragov in podobno, tudi cheating pri online igrah. samo to itak povzročajo vse situacije v življenju, kjer subjekt dobi občutek, da nima nadzora ali da je predmet krivične obravnave in mnoge igre dejansko povzročajo podobne travmatične izkušnje. nasvet: izogibajte se arkadnih iger starega tipa in pa early access LOL
https://www.facebook.com/link.zhizhekian
Zgodovina sprememb…
- spremenil: L1nK ()
Jerry000 ::
To je bullshit :). Glih tok vplova majo kot nasilni filmi. Če bolan člouk igra/gleda nasilne igre/filme bo pač škodo delal. Js smkos igram nasilne itd igre pa filme gledam, pa mi ne pride kaj takega na pamet v realnem svetu.
mar_tin ::
Na Oxfordu so medtem pokazali, da je generator nasilnega vedenja pravzaprav slaba uporabniška izkušnja v igrah, torej da agresijo katalizira predvsem slabo narejena igra, v kateri se igralec počuti nemočnega.
Slabo narejena igra? Da, takih je cel kup-
Ali pa je tukaj bolj mišljeno to, da je sama težavnost igre zelo visoka?
Pol je res najboljše, de nekateri ne igrajo roguelike igre.
tu je mišljen predvsem slab nadzor, zanič UI-ji, razni hrošči, ki ti preprečujejo napredovanje (igre od Bethesde recimo, pa Arkham Knight za PC :) ), nepravičen respawning sovragov in podobno, tudi cheating pri online igrah. samo to itak povzročajo vse situacije v življenju, kjer subjekt dobi občutek, da nima nadzora ali da je predmet krivične obravnave in mnoge igre dejansko povzročajo podobne travmatične izkušnje. nasvet: izogibajte se arkadnih iger starega tipa in pa early access LOL
Kot npr. da embedded youtube videos na slo-techu nimajo fullscreen gumba :(
oemdzi ::
Najraje o nasilnih igrah in posledicah moralizirajo ljudje, ki svojo deco ženejo v cerkev in mislijo kakšno uslugo jim delajo.
Sicer pa nasilje v igrah in nasilno obnašanje bolj enačim z gemblanjem. Tisti, ki zakocka "hišo" na ruleti ali pa se razstreli pri pokru, bi sicer našel drugo obliko gemblanja v življenju. Sploh se ne gre, da je takšen postal zaradi kazinoja, ampak je kazino zgolj ena izmed bolj priročnih možnosti zanj, da lahko gembla. Tako tudi psihiči igrajo nasilne igre, ker jim je nasilje nasploh všeč, kar pa ne pomeni, da so psihiči vsi, ki igrajo nasilne igre, kakor tudi v kazinojih niso vsi gemblerji(je pa res razmerje precej drugačno).
Sicer pa nasilje v igrah in nasilno obnašanje bolj enačim z gemblanjem. Tisti, ki zakocka "hišo" na ruleti ali pa se razstreli pri pokru, bi sicer našel drugo obliko gemblanja v življenju. Sploh se ne gre, da je takšen postal zaradi kazinoja, ampak je kazino zgolj ena izmed bolj priročnih možnosti zanj, da lahko gembla. Tako tudi psihiči igrajo nasilne igre, ker jim je nasilje nasploh všeč, kar pa ne pomeni, da so psihiči vsi, ki igrajo nasilne igre, kakor tudi v kazinojih niso vsi gemblerji(je pa res razmerje precej drugačno).
*Črna grafična kartica z rumeno lučko in varčnim hladilnikom*
Neslišen intel procesor iz lepe modre škatle* 2 enakomerno ploščata rama*
*overclockan napajalnik in varno ohišje z modro lučko* Hofer gamer copate*
Neslišen intel procesor iz lepe modre škatle* 2 enakomerno ploščata rama*
*overclockan napajalnik in varno ohišje z modro lučko* Hofer gamer copate*
Phantomeye ::
slotechar ::
Najprej se je treba vprasat kdo financira take studije in ce so morda zasebne ali celo pristrankse. Omenjeno najnovejso studijo, ki jo je izvedla Avon Longitudinal Study of Parents and Children, je sponzorirana med drugim od privatne fundacije Wellcome Trust.
http://www.closer.ac.uk/study/alspac-ch...
Wellcome Trust je na podrocju medicine drugi najvecja zasebna fundacija, takoj za fundacijo Bill Gatesa.
Wellcome Trust @ Wikipedia
http://www.closer.ac.uk/study/alspac-ch...
Wellcome Trust je na podrocju medicine drugi najvecja zasebna fundacija, takoj za fundacijo Bill Gatesa.
Wellcome Trust @ Wikipedia
Zgodovina sprememb…
- spremenil: slotechar ()
nevone ::
Jaz temu rečem izgovori pa iskanje krivde drugje. Igre niso krive, ljudje so
tisti, ki pišejo igre
(hecam se :))
Either we will eat the Space or Space will eat us.
tikitoki ::
nsignific ::
Čakajte malo, kako da ni "enoznačnih" zaključkov? A morda veste, kaj pomeni "overwhelming preponderance of evidence"?
Samo zato, ker nekje morda obstaja nekakšna študentska anketa, ki kaže drugačne rezultate, ne pomeni da "the science is not in yet". Kot argument v novici pa podate link na članek, kjer ni najti niti ene takšne raziskave.
WTF.
Samo zato, ker nekje morda obstaja nekakšna študentska anketa, ki kaže drugačne rezultate, ne pomeni da "the science is not in yet". Kot argument v novici pa podate link na članek, kjer ni najti niti ene takšne raziskave.
WTF.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: nsignific ()
nsignific ::
Prvo naj odgovorijo na vprašanje ali je bilo prvo jajce ali kura.
Je ze dolgo znano da so jajca obstajala pred kurami.
Lahko obrazlis?
Nekoč je zagotovo bila žival, ki ni bila kura, ki je izvalila jajce iz katerega je prišla malce drugačna žival, kateri bi že lahko rekli kura.
To je sicer poenostavljeno in je treba razumeti kot prispodobo več (tisoč) generacij te živali, ampak tako nekako.
Zagotovo je najprej bilo jajce.
Evolucija, pač. Pogoj je edino, da neizpodbitno dejstvo obstoja evolucije sprejmeš kot resnično.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: nsignific ()
Markoff ::
Le koliko nasilnih iger so igrali ISISovi borci...?
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Igranje iger škoduje možganom (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 18897 (13781) | nurse013 |
» | Študija: igranje nasilnih iger ne vpliva na porast ali upad prosocialnega vedenjaOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 11542 (9562) | rachek |
» | V ZDA se pripravlja zakon o raziskavi povezave med nasilnimi igrami in agresijo (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / NWO | 28648 (25376) | Gregor P |
» | Napad v Oslu: igre niso krive, spet stare debate o nadzoru internetaOddelek: Novice / NWO | 10714 (9305) | vidz81 |
» | Videoigre z nasilno vsebino zmanjšujejo kriminalOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 12989 (11497) | imagodei |