» »

CES: BMW-jeva pametna motoristična čelada

CES: BMW-jeva pametna motoristična čelada

Slo-Tech - Na CES-u je BMW predstavil pametno motoristično čelado, ki uporablja podobno tehnologijo kot futuristična očala Google Glass. Motorist si bo čelado nadel, nato pa mu bo ta na posebnem steklu pred vizirjem prikazovala nekatere informacije o stanju motocikla in trasi. Nadgrajena resničnost (augmented reality) torej postaja del motornega prometa.

Zamisel pravzaprav ni čisto nova, saj nekaj podobnega v lovcih F-35 uporabljajo že precej let. Piloti imajo v čelade vgrajen sistem, ki jim prikazuje ključne informacije, da jim ni treba pogledovati dol na kontrolno ploščo. Počasi se tehnologija širi tudi v druge vrste letal. Vožnja motorjev je prav tako zelo tvegano početje, kjer je treba biti ves čas osredotočen na cesto in okolico, zato pogledovanje navzdol na števce krade dragoceno pozornost.

BMW je združil moči z uveljavljenim proizvajalcem sistemov za nadgrajeno resničnost DigiLens. Nova čelada za delovanje potrebuje BMW-jev motocikel, ki je opremljen s sistemom ConnectedRide, ter pametni telefon. Potem lahko voznik na desnem očesu gleda informacije o hitrosti, prestavi, trasi, pogojih na cesti, sprejema telefonske klice ipd. Da se izognejo preobremenitvi z informacijami, si seveda lahko vsak sam nastavi, katere informacije želi videti. Krmiljenje sistema je mogoče z ročico na levi ročki krmila, baterije v čeladi pa zdržijo pet ur vožnje.

Resnici na ljubo je treba povedati tudi, da nekaj podobnega prav za motocikle tudi že obstaja. Mlado podjetje Skully je razvilo podobno čelado, ki jo prodaja za 1500 dolarjev in obljublja dostavo letos poleti. BMW je za zdaj še pri delujočem prototipu, zato je še prezgodaj govoriti o dobavljivosti in ceni.

26 komentarjev

RatedR ::

Potem se bolj fokusiraš na te podrobnosti kot na cesto, nevem če je to kaj pametno

d4vid ::

Ravno to je fora, hkrati maš informacije in pogled na cesto. Ni treba gledat dol na števec itd...
Main PC: Asus PN50 | AMD Ryzen 5 4500U | 16 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD

bosmla ::

Pa se Pacman-a bos lahko igral, zraven standardnega updete FB, pa nekaj reklam,... ;(

vostok_1 ::

"Get our new road insurance for only 99$ per month" ...*crash*

msjr ::

RatedR je izjavil:

Potem se bolj fokusiraš na te podrobnosti kot na cesto, nevem če je to kaj pametno


Se strinjam, pa še zmanjšuje ti vidno polje, ne glede na to da je zadeva na pol prosojna. Za razliko od letal, kjer lahko brez skrbi gleaš na inštrumente, oz. je to v določenih pogojih celo način vožnje, je pri motorju dobro za zdravje, če si skoncentriran na cesto. Da ne govorimo o temu, da ima zaprta čelada že tako ali tako zmanjšano vidno polje (jest recimo, se nikoli nisem navadil na to [zožano vidno polje] in uporabljam jet čelado). Tudi uporaba telefona in kakršnegakoli predvajanja podatkov, ki niso povezani z vožnjo je vprašljiva.

Sicer pa se greš na motor uživat v vožnji in če se zgubiš je to samo dober razlog za podaljšanje fure :D

Seveda obstaja ogromen segment motoristov, ki bodo to z veseljem uporabljali (saj veste, na GS-kah z intercomi, GPS-i in vso podono navlako v nedeljo do Bleda in nazaj)

loveJDM ::

RatedR je izjavil:


Seveda obstaja ogromen segment motoristov, ki bodo to z veseljem uporabljali (saj veste, na GS-kah z intercomi, GPS-i in vso podono navlako v nedeljo do Bleda in nazaj)


Ja verjetno je tisti z R1 in CBR ne bodo rabili,imaš prav :)

Markoff ::

vostok_1 je izjavil:

"Get our new road insurance for only 99$ per month" ...*crash*

Saj bo kmalu nekdo spisal Ad-blocker for Motorcycles. Only 0,99$ per month...

Sicer pa imamo že tako veliko pametnih naprav, da res lahko (p)ostanemo neumni.

Res pa imamo celo potencialne koristne aplikacije sistema pametnih čelad in IoT (katerega smrtni sovražnik sem sicer) - čelada sama sporoči centrali, da je voznik krešnil in centrala samodejno javi rešilcu lokacijo in še verjetnost konkretnih poškodb. S tem se bistveno skrajša odzivni čas in poveča verjetnost preživetja in/ali hitrejšega zdravljenja poškodb.

Res pa je boljši ukrep, da se pač ne vozimo s temi letečimi krstami. Tako ne bi potrebovali ne čelad, ne IoT, ne Smart Helmet Ad-blockerjev ™.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Markoff ()

Unknown_001 ::

10/10 would buy this.

Sicer pa ne vem kje vi vidite problem z reklamami? Kaj mora biti zadeva skos priključena na internet? Nekako lgično bi bilo da je povezana samo z motorjem in največ kar ima lahko drugih povezav je GPS. Internet pa sam WEG WEG ! Ne nucamo posranga androida gor vlačit, sploh ne za take namene.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Unknown_001 ::

Markoff je izjavil:


Res pa je boljši ukrep, da se pač ne vozimo s temi letečimi krstami. Tako ne bi potrebovali ne čelad, ne IoT, ne Smart Helmet Ad-blockerjev ™.


Najbolje da se v vato zavijemo pa živimo na infuziji. Lih tako bomo preživel. Oh, poglejsiga no, ni veliko stroškov, ne počneš ničesar nevarnega,... Sakratka how about no? Nismo narejeni za to da bomo na koncu vegetirali. IoT, pa smart naprav že sedaj ne potrebujemo, oz. jih nikoli nismo potrebovali. Edino kar je res uporabno pri današnji tehnologiji je, dostop in urejanje E-pošte na telefonu, miniaturni fotoaparati ki delajo boljše slike kot kompaktni, Cloud in urejanje/branje dokumnetov plus muzika. Vse ostalo so specialne zadeve (posebne namenske aplikacije) ali pa zgolj navadno neproduktivno igračkanje/ gledanje bedarij na netu.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

bajsibajsi ::

Sem upal, da je podatek na desni strani (st. 3) zahtevnost ovinka; pa je najbrz zgolj trenutna prestava. :/

@msjr Se strinjam s tabo, da klasicna celada pobere kar precej vidnega polja, ampak se mi jet celade ne zdijo primerne za daljse fure (manj varnosti, vec vetra, vec hrupa itd).

Markoff ::

Unknown_001 je izjavil:

Markoff je izjavil:


Res pa je boljši ukrep, da se pač ne vozimo s temi letečimi krstami. Tako ne bi potrebovali ne čelad, ne IoT, ne Smart Helmet Ad-blockerjev ™.


Najbolje da se v vato zavijemo pa živimo na infuziji. Lih tako bomo preživel. Oh, poglejsiga no, ni veliko stroškov, ne počneš ničesar nevarnega,... Sakratka how about no?

To each his own. Edino, kar je moteče pri individualnem sprejemanju tveganj, je to, da posledice (stroške) udejanjenih tveganj solidarno nosimo vsi. Torej tudi jaz na koncu plačujem, da se bašeš z nezdravo hrano, da kadiš in da noriš z motorjem. Preko zdravstvene blagajne. Samo to je moteče, sicer go ahead, it's your body...vrzi se pod vlak, če ti paše...
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Fritz ::

Meni se to zdi pametna rešitev in kot motorist vem, da je tudi podatek o prestavi pomemben in ga, skupaj s hitrostjo, želim videti na takem izdelku. To da čelada registrira prometne znake in ti jih pokaže je tudi velik plus, ki je le pri nas (v Sloveniji) morda omejen zaradi prevelikega števila prometnih znakov.

Glede na to, da zadevo dela BMW (pa sam vozim njihov motor) se bojim, da cena ne bo prijazna.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein

phantom ::

Zamisel pravzaprav ni čisto nova, saj nekaj podobnega v lovcih F-35 uporabljajo že precej let.

1. F-35 je komajda prišel v operativno rabo.
2. Gripen in Eurofighter to uporabljata že veliko dlje kot F-35.
~
~
:wq

FireSnake ::

d4vid je izjavil:

Ravno to je fora, hkrati maš informacije in pogled na cesto. Ni treba gledat dol na števec itd...


Ti pa v življenju še nisi sedel na motorju.

Kot motorist lahko rečem, da je tole brca v temo.

Na motorju ne rabiš nobenih dodatnih informacij. 100% moraš biti skoncentriran na cesto in to v vsakem trenutku.

Pa kaki telefonski pogovori neki (a še maile bi brali? In, z mežikanjem, na njih še odgovarjalo, al kako?)? To si lahko privoščimo, ko se vozimo z avtom, pri motorju to ne pride v poštev.

Trenutna prestava? Kdor rabi to informacijo naj si kupi kolo.

In zagovarjam to, da je vidno polje čim večje. Od vseh čelad, ki sem jih sprobal je imel Nolan N-104 največje vidno polje, zato sem jo tudi kupil.

Pa veliko srečno prevoženih kilometrov želim ... brez vsake navlake :)
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: FireSnake ()

mailer ::

Se strinjam s FireSnake, nikoli ne bom imel čelade s sistemom za telefoniranje, poslušanje mp3 ipd navlako,... lahko pa vgradijo v čelado dodatno led luč, da ti ponoči pride prav in v primeru padca avtomatsko preklopi na rdeče sos blinkanje. Hitro se navadiš v kateri prestavi imaš, tudi če nimaš podatka na zaslonu. Je pa fajn za začetek, ko se vsedeš na motor, ki ga še nisi vozil. Ima pa Nolan kar nekaj čelad, kjer je vizir še večji, recimo modeli N44, N40.
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: mailer ()

nejcek74 ::

FireSnake je izjavil:

Ti pa v življenju še nisi sedel na motorju.....

Brez vezen ad hominem. Iz tvoje izjave razumem da na motorju ne potrebujes prikazovalika hitrosti? Na motorju kjer te vsak mali obrat rocice plina vrze 30 km/h nad omejitev? Jp, ce nazigas kolikor zmores in se pozvizgas na omejitve potem ga ne rabis. Za vse ostale pa, ki z motorjem pocnemo se kaj drugega kot da na kacjih ridah podiramo osebne rekorde pa bo tak prikazovalnik dobrodosel. Prinasa moznost da bos ves cas imel oci na cesti, s perifernim vidom pa zajemal pomozne podatke.
Podobno je z navigacijo, ce ti v mestu ni potrebno spuscati oci na armaturko, temvec lahko ostanejo na cesti, je vse kar potrebujes blink na desni ali levi strani da ves kam zavit.
Tebe pa moti predvsem to, da vozis s pretirano hitrostjo, ko se ti zoži vidno polje in tvoji možgani niso vec sposobni prebavljati podatkov s periferije. Samo v tem primeru spregledas se marsikaj drugega kar ti prihaja s strani.

FireSnake ::

Si pa hiter s tvojimi zaključki ...

Če bi bil divjak, potem nebi zagovarjal varnosti. Pa nisem. Ko vidim, kaj eni delajo, se čudim, da na cesti ni še več nesreč.

Še to: ne rabim gledat na števec hitrosti, ker sem se naučil, da skoraj natančno vem, koliko peljem. Tako mi ni treba vseskozi gledat na števec. Fokusirati se hočem samo na vožnjo.

Motor je treba spoštovat, drugače te ubije. In vse, kar lahko odvrne tvojo pozornost je treba eliminirat, pika. Nič več, nič manj.

Glede GPSa in mestne vožnje: glede na hitrost: od 30 do 50 v mestu - je časa za pogled na GPS dovolj ...


Na motorju kjer te vsak mali obrat rocice plina vrze 30 km/h nad omejitev?


Če nimaš pameti, potem res (pa še pretiravaš, ker to niti približno ni res. Kaj ti voziš, space shuttle?). Če jo pa imaš, pa se to ne zgodi.



mailer : podpis!
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: FireSnake ()

Fritz ::

FireSnake je izjavil:


Še to: ne rabim gledat na števec hitrosti, ker sem se naučil, da skoraj natančno vem, koliko peljem. Tako mi ni treba vseskozi gledat na števec. Fokusirati se hočem samo na vožnjo.

Motor je treba spoštovat, drugače te ubije. In vse, kar lahko odvrne tvojo pozornost je treba eliminirat, pika. Nič več, nič manj.

Jah, eni ste nadčloveški in imate popolno percepcijo. Vam takšni pripomočki zagotovo ne bodo v korist.

Za ostale pa so head-up displeyi in takšne čelade dobre ravno zato, da dobimo potrebno informacijo ne, da bi umikali pogled vstran od smeri vožnje.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein

nekikr ::

Če nisi prepričan ali greš 50 ali 90 in rabiš za to gledati na števec, potem je najbolje, da pospraviš motor/avtomobil in greš lepo peš. Da ostaneš živ, zato.

Fritz ::

Jp, že 15 let vozim motor (150.000+ km) zato, da mi bo nekikr razložil kako se to počne :)) Res, kje se najdete. Pa za omejitve tudi še niste slišali. Aja, te za prave motoriste ne obstajajo 8-)
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein

D3m ::

phantom je izjavil:

Zamisel pravzaprav ni čisto nova, saj nekaj podobnega v lovcih F-35 uporabljajo že precej let.

1. F-35 je komajda prišel v operativno rabo.
2. Gripen in Eurofighter to uporabljata že veliko dlje kot F-35.


Rusi pa še dlje oz. so kopirali ruse.

Jaz bi pa raje imel takle display.

|HP EliteBook|R5 6650U|

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: D3m ()

phantom ::

D3m je izjavil:


Rusi pa še dlje oz. so kopirali ruse.

Če misliš nišanjenje R-73 z obračanjm čelade, mislim, da je tisto samo preprost nišan, ne pa HUD, ki bi ti lahko tudi kakšne informacije izrisoval. Takšne nišane so drugače prvi imeli Južnoafričani.

Helmet-mounted display @ Wikipedia
~
~
:wq

D3m ::

phantom je izjavil:

D3m je izjavil:


Rusi pa še dlje oz. so kopirali ruse.

Če misliš nišanjenje R-73 z obračanjm čelade, mislim, da je tisto samo preprost nišan, ne pa HUD, ki bi ti lahko tudi kakšne informacije izrisoval. Takšne nišane so drugače prvi imeli Južnoafričani.

Helmet-mounted display @ Wikipedia


Thx. :)
|HP EliteBook|R5 6650U|

FireSnake ::

nekikr je izjavil:

Če nisi prepričan ali greš 50 ali 90 in rabiš za to gledati na števec, potem je najbolje, da pospraviš motor/avtomobil in greš lepo peš. Da ostaneš živ, zato.


Na kratko si razližil to, kar sem jaz bolj na dolgo.

Se strinjam.

Dodal bi še: in zato, da bodo drugi, v prometu, bolj varni :)
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

nejcek74 ::

nekikr je izjavil:

Če nisi prepričan ali greš 50 ali 90 in rabiš za to gledati na števec, potem je najbolje, da pospraviš motor/avtomobil in greš lepo peš. Da ostaneš živ, zato.

Sicer verjetno samo trolas, pa ti bom vseeno poskusal razlozit. Moj precej povprečen motor lahko voziš v tretji prestavi med 30 in 150km/h (1600-8000 obratov), brez potrebe po pretikanju, prakticno kjer koli v tem rangu pospesuje hipno. Hod gasa je nekje okoli 100 stopinj. 10km/h = 10 stopin oziroma krozni pomik za cca 5mm. Za razliko od avtomobila se na motorju precej premikas in nisi v isti poziciji. Btw., zame je 60km/h v coni 50km/h precej velika prekoracitev in to tezko zaznas brez gledanja na stevec. Vsaj jaz.
In meni to, da mi ni treba spuscat glave navzdol pomeni da lahko ves cas spreljam dogajanje na cesti. Iz tega razloga ne montiram vec telefona z navigacijo na motor ampak se ravnam samo po glasovnih napotkih. Ampak kot je nekdo omenil, vsakemu svoje :) jaz vsekakor tole celado pozdravljam in jo vidim kot velik napredek k varnosti.
Se tole, malo bolj on topic, Skully je nekaj takega najavil ze lani:
Skully
pa obstaja se kar nekaj drugih startupov, npr.
Nuviz
Sena pa se ukvarja z aktivnim tisanjem hrupa:
Sena

Fritz ::

Novejši motorji imajo tudi vrsto senzorjev in pripomočkov, pri katerih bi bilo dobro, če bi voznik lahko videl opozorilo brez gledanja v inštrumente. Ena takšnih zadev je senzor pritiska v pnevmatikah, ki lahko zazna hitro padanje pritiska in opozori voznika preden pride do težav z vodljivostjo motocikla.

@ nejcek74 - dobro pojasnilo.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

CES: BMW-jeva pametna motoristična čelada

Oddelek: Novice / Ostale najave
2612652 (10495) Fritz
»

Norveška vojska uporablja Oculus Rift za vožnjo tankov (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5818421 (14757) Invictus
»

Google predstavil projekt nadgrajene resničnosti Project Glass (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
6617126 (10971) Testman42
»

Registracija unikatnega vozila

Oddelek: Loža
365313 (3768) Saladin
»

ČELADA...??

Oddelek: Loža
493553 (2852) Thomas

Več podobnih tem