» »

Registracija unikatnega vozila

Registracija unikatnega vozila

WarpedGone ::

Zbiram ideje in info o možnosti registracije unikatnega (samogradnja) vozila pri nas. Kakšne teste vse je treba nardit, katera potrdila pridobit, (koga podkupit?) itd, skratka okvirno kaj me čaka, če sm nekaj sestavil v garaži in bi sedaj rad imel legalno tablico.
Zbogom in hvala za vse ribe

Valvoline ::

Homologacija za potrditev skladnosti. če tega opraviš dobiš potrdilo in ti dodelijo številko šasije. Če tega ne opraviš pozabi vse skup.

Zgodovina sprememb…

T0RN4D0 ::

Homologacija že, samo prej se dobro pozanimaj (kontaktiraj ustrezno ustanovo), ker mislim da rabiš natančno dokumentacijo o avtu (načrt, izračunano statiko, trdnost materialov, vse o inštalacijah.... Skratka, en kup birokracije. Najbrž je zadeva lažja, če sestaviš kakšno repliko ki ima te stvari že urejene, iz nule boš pa potreboval ogromno časa, denarja in živcev da ga boš spravil na cesto, če sploh.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

M-XXXX ::

Definitivno se da, vendar bo dolg in drag postopek. Nekaj informacij na dosti podobno situacijo: http://www.zurnal24.si/student-roadster...

WarpedGone ::

Verjetno je relevanten podatek, da je vozilo trikolesno. Kolikor berem, se vsaj čez mejo zaradi tega vse skupaj precej poenostavi. Stvar uradno ni avtomobil ampak motocikel. Je potem čelada še vedno obvezna, čeprav ima stvar kabino in vrata?

Konec koncev je na cesti precej prežaganih VW hroščev, ki imajo tablice. Torej ni nemogoče. Za kakšne konkretne linke bom hvaležen:)
Zbogom in hvala za vse ribe

alexa-lol ::

a delaš ti


al

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: WarpedGone ()

WarpedGone ::

Cilj je nekaj zelo podobnega temu, le da dvosed.

LiiOn

Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Na www.avtomobilizem.com sem odkril podobno temo, od kjer bom citiral del enega posta:

Moram priznati, da sem s tem že okužen in zasvojen več kot 3 leta. Študiram, raziskujem in kombinaniram, da se mi že počasi na hipe meša. Zato vam bom podal svoje izkušnje in ugotovitve ter tudi razočaranja v zvezi z homologacijo KIT CARs in REPLICA vozil.

Najbolj žalostno pri nas v SLO je to, kot pri drugih pravnih zadevah, da sicer Pravilnik o skladnosti vozil omogoča možnost t.i. posamično odobritev vozila oz. vozila malih serij do 10 na 1 leto oz. 30 vozil na 5 let. V tem pravilniku tudi enostavno piše, da mora pač proizvajalec predložiti vso dokumentacijo (od tehničnih risb do homologacij in ES certifikatov). Vendar, ko sem se o tem pozanimal na Ministrstvu za promet in zveze, Direkcija za cesta, so mi veselo in malo cinično povedali naslednje (malo bom povedal v prispodobi): Vi lahko homologirate indijske tricikle ali pa tolige brez problema, morate pa le temu vozilu priložiti (za nas fene ZLOGLASNI) evropski certifikat skladnosti, ki je skladen s ES smernicami.

No, pa sem te ljudi tam spomnil, da pa pravilnik o posamični odobritvi velja in zakaj nebi lahko homologiral replike po tem pravilniku. Pa se je ded samo nasmehnil v smislu: Kdo pa vam bo pri nas to pregledal in vdaril štampiljko homologacije?

In končno sem doumel finte, ki vlada v naši bolj papeški deželi Sloveniji od Papeža? Pri nas se na LPP in RTI-ju vedo samo izživljati in zdraviti svoje komplekse na večjih gumah, temnih šipah ali kaki plastiki, na povečanju moči motorjev pa so že v temi in jim pridejo friki, ki jih v znanju nesejo svetlobna leta. Da pa bi bili sami taki strokovnjaki, da bi bili sposobni sami preučiti predložene načrte in izračune in da bi lahko imeli celoten pregled in občutek nad vozilom pa se jim še sanja ne! Želite dokaz, evo jih:
1. V SLO še ni bilo primera homologacije posamično odobrenega vozila oz homologacije kake strašne, npr. 400 konjske replice (npr. Diabola ali AC Cobre),
2. En poskus je bil na RTI-ju v MB (vozilo g. Šinkovca) pa še ta je bil nekdanji zaposleni RTI-ja in nek frik na strojnem faksu v MB. In ne vem točno, če je bilo to vozilo sploh kdaj legalno na naših cestah. Tak da če že – sploh imajo malo izkušenj.
3. Ko sem pa jim dal primer replike (Diabolo) in blefiral, da sem pripravljen dati UN LIMITED casha, pa so na obeh velecenjenih pooblaščenih organizacijah priznali, da tega ne bodo delali, niti ne vedo kak bi, niti ne vedo koliko bi zaračunali sroškov, niti nimajo za to laboratorijev (merjenje plinov v motorju) in niti to ne želijo, ker se bojijo, da bi se za menoj vsul plaz še večjih optimistov.

Zaključek:
Od teh dveh institucij je za pričakovati samo to, da prepišejo ES certifikate, ki so skladni z evropskimi smernicami, za to mastno zaračunajo in so na koncu veliki carji. Vsa ta nova tovarniška vozila, ki jih morajo uvozniki homologirati, so homologirana prav na ta način, da uvozniki predložijo certifikate izdanih v drugih državah, naši pa jih samo kao prevzamejo in si s tem operejo roke z izgovorom: To je bilo že homologirano s strani ene od evropskih institucij, mi samo preverimo ali so res skladni s evropskimi smernicami in pri tem oderuško zaslužimo …. Razumete; ne pa da bi naši carji bili certificirani kot laboratorij na evropski ravni!

Nauk te zgodbe:
Če želimo torej izdelati bilokakšno vozilo, si moramo nekje v Evropi pridobiti ES (EC ali EU) certifikat skladnost vozil, ki jih predpisuje EU. Če imamo to v rokah za svoj gepl, ga lahko po zagotovilu ljudi na Direkciji za ceste in LPP-ju brez problemov, zadržkov in nekih večjih stroškov homologiramo. Ta strošek bi naj bil nekje 500 EUR.


Torej, pravilnik mi nekaj omogoča, izvajalci pravilnika pa ne. Kam se lahko pritožim?
Zbogom in hvala za vse ribe

bluefish ::

Offtopic: bomo lahko spremljali postopek izdelave?

WarpedGone ::

Ni skrbi, da se nebi hvalil, ko se bom imel s čim.
Do takrat je pa uradna tema tule.
Zbogom in hvala za vse ribe

Saladin ::

Mar se ne poraja očitno - vozilo homologiraš v kaki sosednji državi oz. daš tam izdelat EC certifikat zanj?
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

WarpedGone ::

Zgleda da ne bo druge. Potegne pa to za sabo novo prikolico problemov. Za italijo pravijo da so predpisi in praksa še bol nemogoči, kot pri nas. Hvaška odpade po definiciji, nemško ali madžarsko pa ne obvladam jezika in bi nucu posrednika.

Sicer mam pa trenutno konkretn tehnični problem v obliki homologiranih šip. Brez vsaj idejne rešitve tega, je birokracija šele jutrišnji problem.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Azrael ::

Kaj če kupiš nek že izdelan trikolesnik, ki je bil že registriran v SLO (mogoče celo EU) in na njem narediš predelavo. Kup zoprnij okoli izdelave podvozja, sašije in kretnega mehanizma tako odpade. In če je bil registriran, je bil tudi na nek način homollogiran.

Ne vem pa, če je še možno, kot je bilo v YU, da se je dalo registriratu tudi vozilo na katerem si nanovo ukrojil škatlo, če je bila sašija še vedno, recimo temu, originalna.

Glede kombinacije motocike s streho, brez čelade IMHO ne gre, saj to ni uspelo BMW, ko so ponujali nekaj takega.
Nekoč je bil Slo-tech.

errhec ::

Tu je en "spodoben trike"
http://www.google.si/images?sa=3&q=T-Re...

YouTube tudi najde nekaj teh :

http://www.youtube.com/results?search_q...

(upam da bo tvoj cenejši :) kot T-rex)
dd

WarpedGone ::

BlueFish je lani izrazu željo, da bi spremljal postopek izdelave, js pa sm oblubu da se bom pohvalu, ko se bom imel s čim.
Zaenkrat se lahko pohvalim le z veliko grdimi in nekaj malo manj grdimi slikami. Za okus je tuki ena do sedaj najmanj grda:

 Warp One v2.0

Warp One v2.0



Naredu sm eno osnovo maketo, na podlagi teh zgornjih slikc pa bo narejna še ena. Tehnične detajle mam razpucane na konceptualnem nivoju, največji tehnični problem je še vedno kabina. Jadralno letalo pride blizu po ideji (dokler ignoriraš sam material), so pa žal precej daleč po zahtevani obliki (če mi gdo najde kaj primernega, častim večerjo). O homologaciji bom resno študiral, ko bom mel kaj homologirat. Zaenkrat bodi dovolj, da vem kake so zahteve in kaj papir zahteva. Kaj ljudje zahtevajo je pa odvisno od datuma in GPS koordinat.
Zbogom in hvala za vse ribe

amigo_no1 ::

Tole ustvarjaš v Blednerju ?

WarpedGone ::

Tole je Maya, zraven je pa vzporedno še SolidWorks.
Zbogom in hvala za vse ribe

bluefish ::

Zanimiv model. Me sicer nekaj moti v liniji, ki gre proti zadnjemu delu, vendar je to morda le vtis na podlagi skice.

Boš pri izdelavi makete trupa uporabil 3D tiskanje?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: bluefish ()

WarpedGone ::

Hehe, ja, ravno iščem neko vsaj napol človeško ceno. 3Dprint iz gorenjske hoče met 700 EUR.
Zbogom in hvala za vse ribe

boogie_xlr ::

Lahko probaš z reprap naredit, čeprav mislim da končni izdelek ne bo nevemkaj.

barbarpapa1 ::

Pozdrav

Zanima me, kako velik bi naj bil printan 3D model in pa kako detajliran bi naj bil (število sestavnih delov)? In pa, ali so barve pomembne? Sprašujem zaradi tega, ker so cene lasersko sintranih delov v poslednjem času dokaj dostopne, jih v zadnjem času precej uporabljamo v naši frimi....

LP

Jože

WarpedGone ::

Željene dimenzije 3D-printa so cca 35 x 13 x 8 cm. O detajlih se lahk še "pogajamo" kaj se splača not tlačit, kaj je pa bolje naknadno dodat. Verjetno se ne splača matrat s prednjimi kolesi - razen če je to zastonj in je sam material dost močan, da ni nevarnosti da se bo reč potem odlomila tekom normalnega prestavljanja zadeve?
Barva je irrelevantna, želja je le, da se nanj prime akrilna barva ob naknadnem barvanju. Če so dimenzije problem, je lahk zadeva iz dveh al pa tut treh kosov in potem pač naknadno zlepljena. Stvar bo v funkciji "razstavnega eksponata" in lažji komunikaciji ideje. Nobene potrebe še ni po vrtljivih kolesih, odpiranju kabine in podobnih drobnarijah - samo groba školjka. To je še vedno samo študija oblike, ni še predstavitev funkcinalnosti (nagibanje, odpiranje kabine, zavijanje koles, vzmetenja, ...)
Zbogom in hvala za vse ribe

barbarpapa1 ::

Pozdrav

Ja je kar velik model, toda mislim, da bi se zadeva dala dobiti za cca 250EUR. Po ZS ti bom poslal dva izvajalca pri nas, ki delata z laser sinter sistemi (sintra oz. zvarja se poliamidni prah (osnova je PA12)). Druga možnost je npr. firma Audax, ki ponuja 3D printerje firme Dimension, ki 3D model "rišejo" s pomočjo staljenega ABS-a, je pa izdelek bolj grob v primerjavi z laser sinterjem. V vsakem primeru boš moral, če ti je estetika in barva pomembna, zadeve še dodelati, saj oba postopka gradita model iz plasti in so "letnice" bolj ali manj vidne (dodelati pomeni pokitati model in ga zbrusiti ter pobarvati)

LP

Jože

WarpedGone ::

Hvala, sem poslal poizvedbo še na posredovana naslova. Počakam kak dan pol pa začnem klicarit. Naknadna fina obdelava in barvanje je itak v planu, rad bi se le losal ročne izdelave same osnove. Prvo maketo sm pacal iz dasmase ene dva meseca, pa je na koncu izpadla dokaj drugačna kot pa ideja na kompjuterju.
Zbogom in hvala za vse ribe

barbarpapa1 ::

Pozdrav

Še par napotkov za modeliranje kosov, katere prototipe želiš izdelati s pomočjo laser sinter tehnologije.

Če želiš izdelati sestave, katerih deli se morajo gibati med seboj. Predvidi na tečajih oz. stičnih ploskvah, ki se bodo premikale ena napram drugim cca 0,2 do 0,3mm zračnosti (deklarirana točnost postopka je 0,1mm, svoje pa naredi še hrapavost površine).

S tem načinom se ne da delati ozkih, globokih utorov. Po mojih izkušnjah je najmanjša širina utora cca 1mm, pa še potem imaš v primeru slepih utorov (žepov) probleme, kako spraviti prah iz njih.

Orientacija kosa pri sintanju lahko zelo vpliva na končno kvaliteto površin (plastnice), hkrati pa tudi na čas izdelave in posledično ceno prototipa. Glede tega se moraš posvetovati s ponudnikom.

Prototpi so porozni, kar lahko predstavlja določen problem npr. pri lepljenju in naknadni obdelavi. Tako npr. laser sinter deli kakšen redkoztekoč cianokol pijejo kot goba, posledično je pametno lepiti s kakšnimi gel lepili ipd...

Sicer vsi ponudniki prototipe "spihajo", vendar dobiš vedno malo prahu zraven. kar zna biti rahlo tečno (zadeva tudi zelo drsi, zna biti zanimivo, če malo po podu posiplješ :-) )

Toliko z moje strani

Obilo uspeha

Jože

WarpedGone ::

Ponudbe kapljajo, žal še ni nobene blizu tvoje ocene. Nekaj jih hoče met STL model predno rečejo cifro. Sm jim poslal pa vidm jutr.

Tule je VRML model te moje zadeve, da se malo nastavim slavi in paradajzu :)
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

bluefish ::

Lahko povprašaš še tukajle: http://maketarstvo.com/si/ - eden od članov 3Delavnice je v blogu opisal vse skupaj: http://twistedpoly.com/blog/?p=110

WarpedGone ::

Ja, sm sem poslal že včeraj. So eni izmed tistih, ki hočejo stvar prej videt preden dajo oceno.
Zbogom in hvala za vse ribe

huelz ::

Kaj pa ce bi vse skupaj vrgel na cnc masino (dve lesene klade pa je :)))?
Se da naredit iz dveh polovic (zgornja + spodnja + naredis posebej spegle in kolesa).

Je pa kar se cene tice nekje tam tam v primerjavi s 3d printom

WarpedGone ::

CNC, 3dprint, čaranje, ... mi je vseeno. Sam da mi ni treba na roke pacat skup, pa da ne košta 300+ EUR.
Idealka bi bil kdo, ki si je CNC sam sestavu in je zadeva premalo natančna, da bi lahko računal kake hude denarje :)
Zbogom in hvala za vse ribe

huelz ::

No, ti dam lahko kontakt (moram zbrskat), ampak s cnc masino se da marskej narest (tud detajli so fenomenalni).
Za moje pojme a way to go, res pa je, da ze ene 3-4 leta nisem v tem in nimam pojma, kaksne so kaj cene.
Sicer pa, iz cesa si nameraval narest real size skoljko? Karbon?

WarpedGone ::

Js tule kakih hudih detajlov nimam, sploh če zaenkrat še ignoriram kolesa in obese ter montiram kupljena za modele letal.
Karbon je par razredov previsoko. Trenutno ciljam na navaden poliester, stvar ki je recimo izvedljiva v domači garaži.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

huelz ::

No, se javim za kako pomoc (ce je kaj hladnega piva zraven), ko/ce bo zadeva enkrat tolk dalec, mam kar nekaj izkusenj (izdelava jadrnic and stuff). Skratka kitanje, poliester, karbon, strihanje, you name it :))

barbarpapa1 ::

Večer

Za vse "hitroprototiparje" (rapid prototyping vsebuje tudi tehnike 3D tiskanja) je STL datoteka alfa in omega. To datoteko preberejo s svojim programom za pripravo podatkov za 3D printer, ki jim takoj izračuna čas in volumen materiala, torej poda vse glavne parametre za kalkulacijo in s tem ponudbo...(tako nekako....)

LP

Jože

bluefish ::

@W1: morda najdeš v "članku" kak dodaten navdih: http://www.wired.com/autopia/2010/04/op...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: bluefish ()

WarpedGone ::

Tnx, tole poznam. UQM sistem, ki košta vse kar maš in boš kdajkoli mel...
Ti grejo v smer trikolesnega avtomobila, js delam trikolesni zaprt motocikel.

Navdiha mi sicer ne manjka, design mam precej pod streho - good enough :)
Hebe me streha/šipa. Dobavljivost za človeško ceno.
Zbogom in hvala za vse ribe

Saladin ::

Hebe me streha/šipa. Dobavljivost za človeško ceno.

Avtoodpad/klepanje ali pleksi/fiberglas.

Your choice.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vprašanje glede dnevnih LED luči pri avtu (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
12841702 (8174) rogerg
»

Rabim pomoč za uvoz avta iz Anglije

Oddelek: Na cesti
328025 (6427) Map
»

Ali je to legalno (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
7812161 (9688) shadeX
»

Kje testirati "nestandardno" predelavo vozila? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5413683 (12330) borisk
»

Vprašanje o homologaciji

Oddelek: Loža
356617 (6080) kalko

Več podobnih tem