» »

Težave v prostem teku

Težave v prostem teku

-Kai- ::

Pozdravljeni.
Imam en problem na avtomobilu. Fiat, letnik 2012, 1.2 becinar. Avto se kakšna dva tedna čudno obnaša v prostem teku. V prostem teku, na vsakih 5-6sekund, kot, da bi mu malo pobralo moči. Obratomer se ne premakne, vendar se sliši, kot, da mu padejo obrati, prav tako se na lučeh vidi, da mu malo moči pobere, saj tisti trenutek, snop malo popusti. Avto drugače vozi normalno, edino poraba je mogoče za kakšnega pol litra višja od normalne (kar pa je možno zaradi mraza in zimskih gum). Avto je drugače garažiran.
Do mehanika še nisem uspel prit, ker je bil prej na dopustu, jaz pa do drugega tedna delam tako, da ne morem prit pred 17h domov.
Ve mogoče kdo kaj bi lahko bilo narobe?
Hvala že vnaprej in LP.

šernk ::

zelo verjetno ena nemška stvar :)

gori kakšna kontrolna lučka?
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

-Kai- ::

Haha, CD od Die Toten Hosen? :)
Ma nič ne gori, na armaturki. Do sedaj je avto tudi delal tipi-topi. Prvi servis sem delal na 20tkm, drugega na 35tkm in tretjega na 57tkm. ČEprav naj bi bil servisni interval 30tkm, ampak vsako leto ga peljem na redni servis iz preventive.

šernk ::

da se ti ne slučajno kaj avtomatska klima vklaplja pa izklaplja tist čas (zarošena stekla itd...kaj vem kaj vse majo tej novi avti obešeno gor)?

drugače pa en kup elektronike, motorček prostega teka, lamda sonda,...čeprav slednji ponavadi opazno zanihajo obrate.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

AC_DC ::

Kaj pravi onboard diagnostika ?

-Kai- ::

Nisem še bil na diagnostiki, ker imam šele drugi teden v ponedeljek čas it k mehaniku. Sem izklopil vse porabnike (klima, luči, avtoradio) in je zadeva ista.

krneki0001 ::

Pojdi so kakega električarja ali pa na servis in naj preverijo aletrnator, jermen, ki poganja alternator in pa akumulator.

Verjetno je samo jermen losan, lahko je pa kaj več.

dxx ::

krneki0001 je izjavil:

Pojdi so kakega električarja ali pa na servis in naj preverijo aletrnator, jermen, ki poganja alternator in pa akumulator.

Verjetno je samo jermen losan, lahko je pa kaj več.
Če bi bil alternator, bi avto že po nekaj prevoženih kilometrih ugasnil, ker mu luči in ostali drugi porabniki poberejo preveč elektrike in pri nepolnjenju akumulatorja je ta hitro prazen ergo ni dovolj štroma za injektorje, ni dovoda goriva,papa vožnja. Tudi lučka za polnjenje akumulatorja bi svetila.
Prej bi rekel da je umazan/zanič motorček ali senzor prostega teka, težave z lambdo sondo, napaka na dovodu goriva. Vse to prej, kot pa losan jermen ki ga obenem slišiš-cvili.

krneki0001 ::

Alternatorju je lahko kaka dioda crkuje. Pa na višjih obratih še vedno naredi dovolj elektrike, na nizkih pa je ne more.
Lahko je jermen losan, pa na višjih obratih vrti alternator toliko da fila akumulator, pod nizkimi pa ga ne fila.

Lahko je pa slab akumulator, pa pod nizkimi obrati daje alternator recimo par amperov toka in se zato alternator stalno vklaplja, ker akumulator nima dosti toka v sebi in stalno preklaplja akumulator - alternator


Lahko se mu pa samo klima stalno vklaplja in izklaplja, sedaj ko je mraz.

dxx ::

Ker se lučka ne vklaplja, pomeni da alternator polni akumulator. Lučka za akumulator se vklopi takoj ko napetost polnjenja ni več ustrezna. Če crkne dioda, poruši dovod enosmernega toka. Lučka gori...
Priporočam branje:
Električna oprema motornih vozil, Franc vreček, Anton Poštuvan, Pavel Kryštufek, Marjan Ivanc, izdala elektrotehniška zveza slovenije v ljubljani 1963

Ne govorim na pamet niti nočem ti težiti, ker sem samo zate ta trenutek poiskal v zbirki ta priročnik, da te malo razsvetlim. Ne filozofiram, samo v tem fohu "me pa ne boš".
Sposodi si ga magari v knjižnici in si ga preberi.
Potem bova vlekla zaključke, pa naj te letnica 1963 ne zavede, ker osnove delovanja alternatorjev se dosedaj niso spremenile.
Če želiš še kakšno informacijo, pa z veseljem odgovorim.

dxx ::

Če pa gremo v skrajnosti, da je crknila lučka za akumulator v armaturi, bi pa to videl ko "daš kontakt" lučka sveti dokler se motor ne zažene- požene alternator(če kdo ne ve zakaj lučka sveti, ko je samo kontakt). Po zagonu motorja mora lučka ugasniti, kar pa OP ni navedel, da ima problem.
Da izločimo še ta faktor, ki ga še nisem doživel.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dxx ()

joze67 ::

Ne se toliko ukvarjat z avtoelektriko. OP pravi, da motor izgublja moč in da to dela tudi pri izključenih porabnikih. Luči so torej simptom.

Ker sicer avto dela, bi se pridružil mnenju ddx-a, da gre za kak zapacan senzor, ki potem pripravi elektroniko, da malo zapre pipco, dokler ne ugotovi, da to ne pelje v pravo smer, in potem vsake toliko spet in spet, dokler se razmere ne spremenijo (npr se motor in ostanek avta segreje).

Naj v tolažbo OPju povem, da sem zaradi podobne (ne enake) težave zamenjal servis, ampak je trajalo 4 leta, da so (ne dveh servisih) odpravili napako, in še vedno mislim, da bolj po naključju kot zaradi česa drugega.

krneki0001 ::

dxx, potem si sigurno že videl simptom, če zamenjaš žarnico za akumulator v armaturi z LED diodo. Kaj se zgodi (ko si že iz foha)?

Pa nisem napisal, da je crknila, ampak da crkuje. Elektrika je še v redu, samo matra se alternator in pod nizkimi obrati obremenjuje glavno gred (preko jermena). Ko motor zazna obremenitev v nizkih obratih pa doda malo obratov, pa alternator spet normalno deluje.

Zgodovina sprememb…

t-zonaz ::

Bo treba svečke zamenjati
t-zonaz

Spajky ::

-Kai- je izjavil:

.. Fiat, letnik 2012, 1.2 becinar. Avto se kakšna dva tedna čudno obnaša v prostem teku.
Ne sekiraj se, imam isti simptom na Puntiču, ko se malce zagreje po par minutah in potem stoji topel na minimumu od letošnjega poletja ( ... se ne sekiram, ker drugače dela Ok avtič ob vožnji. Pri meni zna bit za zamenjat zračni filter (usran od cvetnega prahu/dimov ziher).

Mam tudi star aku še iz Škodilaka, ki ni najboljši, pa zelo malo se vozim in zna na mrazu težje vžgat če grem vsakih par dni samo do trgovine ! Zato vozim z parkirnimi+Led, da se mi bolje polni. Mogoče bi moral tudi resetirat komp/ecu, pa bi bilo bolje spet verjetno ... sem nekaj mislil modificat polnjenje AKU, to sem mel na prejšnjem, ma se mi glih ne da ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Spajky ()

;-) ::

tester ?

Brane22 ::

dxx je izjavil:

Ker se lučka ne vklaplja, pomeni da alternator polni akumulator. Lučka za akumulator se vklopi takoj ko napetost polnjenja ni več ustrezna. Če crkne dioda, poruši dovod enosmernega toka. Lučka gori...


Ni čisto res. Na Corsi sem že dvakrat menjal usmerniški blok. Tista lampa je ponavadi rpecej robata zadeva. Prižge se, ko so stvari resno napačne, ne pa ob prvih znakih neustreznosti.

In pri meni je bilo obakrat natanko tako, kot pravi nebivedu - obakrat se je lampa najprej začela prižigati občasno, nato vse pogosteje in bilo je treba gnati stroj v čedalje višje obrate.

Kako vem, da je šel usmerniški mostiček ? Odnesel sem mislim da kar cel alternator k znanemu privatniku, ki servisira te stvari in ki je opravil prvo menjavo mostička leto-dve pred tem.

Sumil sem prebito navitje ali pa regler, zato sem po začetnem razstavljanju, čiščenju in pregledu stvar sestavil in odnesel k njemu. Opravil je pregled, zamenjal usmernik in mi vrnil starega.

Glede vprašanja OP:

Očitni možni vzroki:

-razrahljan/zamaščen jermen za alternator ( malo manj verjetno, bi cvilil)
- nekaj narobe z alternatorjem:
a. crknilo navitje
b. crknil usmernik
c. crknil regulator

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Brane22 ()

-Kai- ::

Očitno je nekaj na elektriki, oz.porabnikih. Sem v nastavitvah izklopil dnevne luči, in ko je sedaj avto v prostem teku brez vseh dodatnih električnih porabnikov, dela OK. Čim vklopiš ali dnevne ali normalne luči, se ponavlja "ciklično matranje".
Jutri gre avto na računalnik, samo dvomim, da bo kaj pokazal. Tako, da bo treba vse merit in pregledat.

IL_DIAVOLO ::

Ti mogoče klima laufa?

krneki0001 ::

Imaš xenon ali navadne luči?

-Kai- ::

Navadne luči, klimo lahko čisto izklopim.

krneki0001 ::

Si kakšno žarnico zadnje čase menjal in si slabo nataknil kontakte na žarnico?

-Kai- ::

Pred kakšnimi tremi meseci, samo ni težava v tem. Ker to se mi je začelo dogajat okrog božiča.
Danes je bil avto na testerju. Ne pokaže nobene napake, lambda sonda dela v nulo, elektronika nima nobene napake, termostat dela BP, prav tako "zaug" dokler se ne segreje motor.
Zanimivo je pa to-od priklopa avta na tester dalje, se je to matranje ful zmanjšalo. Zdaj je komaj slišno, na volanu se pa ne čuti več, prav tako na lučeh ni več pojenjanja. Kot, da bi ga tester malo v red spravil :)
Sma se pa z mehanikom zmenla, da menja svečke, ker je avto star tri leta in pol pa so še prve not. Pa očistil bo loputo, ki gre od zračnega filtra do motorja.

krneki0001 ::

Pa odklopi naj akumulator za ves čas servisa, ali pa ga ti odklopi za celo noč, pa zjutraj nazaj priklopi. Da se računalnik resetira. Boš potem videl, če bo še kaj problemov.

čuhalev ::

Enako dogajanje sem opazil na svojem avtu, dizel 2012. Po 4 dneh mirovanja v snegu je vžgal v prvo, vendar mu je na vsake toliko časa pobralo nekaj moči: padli so obrati in luči so se zatemnile. Na obratomer nisem gledal, sem pa potem vklopil gretje vetrobranskega stekla in po nekaj minutah so težave izginile.

krneki0001 ::

Preden vžgeš tak avto, ki stoji par dni, daj kontakt in prižgi dolge luči za 20 sekund. Je veliko boljše za avto in za akumulator, kot če ga direkt vžgeš.

Zgodovina sprememb…

čuhalev ::

Razlog? Hladen akumulator, nizka notranja upornost?

SambaShare ::

...

Zgodovina sprememb…

AC_DC ::

Razloga ni,
Sam v takem primeru izklopim vse porabnike (radijo, klima, luči, ventilatorji), če je ročni menjalnik pritisnem še sklopko (tudi ko je v "leru") in prižgem motor.

Vozila z avtomatskimi dnevnimi lučmi: upam da se tam luči prižgejo z nekim zamikom, kajti drugače močno dvomim, da so vgradili kvalitetne (in drage) regulatorje napetosti - luči v žarnicah zaradi tega crkujejo bolj kot mi mogle in smele.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: AC_DC ()

krneki0001 ::

čuhalev je izjavil:

Razlog? Hladen akumulator, nizka notranja upornost?

Ja. Ko vžgeš luči, steče tok in ga segreje.

Zgodovina sprememb…

Pšenični ::

Tud ma moja alfa 156 dizel 1.9 neke tresljaje v prostem teku. Ko pritisnem na sklopko razlike skoraj ni, tko da vztrajnik verjetno ni.

Veliko bolj trese ko je motor mrzel. Nosilci so v redu, tko da nimam več kake ideje? Drgač se vozim normalno.

Bral sem na različnih forumih, da so s temi tresljaji kar problemi, ker eni zamenjajo pol avta, (dvomasni vztrajnik, nosilce, skratka vse živo,) na koncu pa ugotovijo, da je vzrok v neki loputi ali računalniku (software). Lahko pride do velikoh nepotrebnih stroškov, ko se pač menja, vse po vrsti, ker se pravi vzrok ne odkrije.

-Kai- ::

Evo zadeva rešena.
Po tem, ko ni zalegla menjava svečk in očiščena loputa odsesalne šobe, je šel avto na originalni fiat servis, kjer so ugotovili, da je bilo potrebno računalniško ponastavit prosti tek.
Zdaj avto spet dela, kot urca, poraba pa se je vrnila na 6l :)
Hvala vsem za pomoč.
LP

čuhalev ::

Hum, kaj bi bil razlog za takšno napako? 8-O

tony1 ::

Glede na opisano rešitev problema bi OPju problem rešil tudi odklop akumulatorja.

No, je pa dobro, da bo poznal simptome za drugič - ker se bo zaradi sindroma Fabricce Italiano Automobili eee Testenine zadeva čez čas ponovila.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: tony1 ()

krneki0001 ::

tony1 je izjavil:

Glede na opisano rešitev problema bi OPju problem rešil tudi odklop akumulatorja.


Ne. Če bi samo odklopil akumulator bi sicer ponastavilo loputo na ničto točko, vendar je bila ta verjetno zamaknjena.

Loputo premika servo motor. Občasno se recimo prestavi multa točka. In tudi ponastavitev z odklopom akumulatorja ne pomaga. Pomaga v bistvu fizična postavitev lopute in računalniška nastavitev motorja lopute na ničto točko.

-Kai- ::

@tony1, po menjavi svečk in očiščeni loputi (pravilno mislim, da se reče odsesalna šoba al nekaj takšnega), je avto imel čez noč odklopljen akumolator, da bi se računalnik zreseterial.

Za samo napako pa je verjetno kriva ravno ta loputa, ki je res bila zapacana. Verjetno je nepravilno delovanje lopute zmotilo el.nastavitve prostega teka in se avto ni bil sam zmožen povrnit na staro stanje, po tem, ko je loputa bila očiščena. Mi je moj mehanik potem rekel, da je imel skoraj isto zadevo na citroenu C4 in je odklop akumulatorja zadostoval. Pri Fiatu pa očitno ne gre tako zlahka.

Kar se pa teh šal o tiče- lahko pomeni tudi "Fehler In Alle Teile". Pa recimo BMW-Bawarisches Mist Waggon, da se Audi šoferji na cesti ne pozdravljajo, ker vsako jutro na servisu skupaj kavo spijejo, da se iz vesolja vidi samo Kitajski zid in Renaultov odpad, da lastnik Honde le to proda, ker ugotovi, da je zmotno mislil, da je peder,...
Šalo na stran, jaz sem z avtom drugače super zadovoljen in tudi pred njim sem bil na Fiat Puntu, kjer je bilo redno vzdrževanje smešno poceni, prišlo do par okvar (hladilna posoda, izpušni lonec, akumolator,...), ki pa so bile poceni za sanirat in razumljive, glede na to, da je bil avto star 14let.

tony1 ::

No, kakorkoli, vesel sem, da si dobil kompetentnega mehanika, ki je problem rešil. (Bog ve, da jih je na tem svetu hudičevo malo.)

Odklop akumulatorja omenjam zato, ker sem s fiatom že ostal na cesti, ker se je DME odločil, da ne mara več sodelovati s cinšpulo (ki je bila sicer brezhibna). In nato počakal na avtovleko, ker nisem imel s sabo 10 ključa za odšravfat klemo akumulatorja ;((.

Srečno.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Alternator ali akumulator? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9421366 (18694) krneki0001
»

Avto mrzel ne vžge (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5018408 (11350) jalovec09
»

Peugeot 206 - Nasvet za servis?

Oddelek: Na cesti
3511021 (9968) hojnikb
»

Lahko akumulator odpove sredi vožnje?

Oddelek: Na cesti
388667 (7082) Engineer_
»

VW GOLF IV 1.9 TDI PROBLEM Z VŽIGOM

Oddelek: Na cesti
3911619 (11018) SkIDiver

Več podobnih tem